Eerste trailer voor Joseph Gordon-Levitts 'Don Jon' (aanrader)
De acteur (Inception, The Dark Knight Rises) lijkt zich achter de camera ook prima op zijn gemak te voelen.

Blu-Ray Review: The Adjustment Bureau

Geplaatst door Bram op 16-08-2011 09:56 - Bron: FilmTotaal.nl


Regie: George Nolfi | Cast: Matt Damon (David Norris), Emily Blunt (Elise Sellas), Anthony Mackie (Harry Mitchell), Terence Stamp (Thompson), e.a. | Speelduur: 106 minuten | Jaar: 2011 | Bioscooprelease: 24 maart 2011 | Retail release: 21 juli 2011 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (1.85 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD MA 5.1, Duits, Frans, Italiaans, Spaans DTS 5.1 | Ondertitels: Duits, Engels, Frans, IJslands, Italiaans, Nederlands, Deens, Noors | EAN: 5050582787979 | FilmTotaal Recensie

Matt Damon lijkt overuren te draaien in 2010 en 2011. Verleden jaar was hij te zien en te horen in de films Inside Job, Green Zone, Hereafter en True Grit en dit jaar gaan we hem voorbij zien en horen komen in Contagion, Margaret, Happy Feet 2 in 3D en We Bought a Zoo. Begin dit jaar zagen we hem ook nog in The Adjustment Bureau, geregisseerd door de debuterende George Nolfi. In deze thriller legt Damon, samen met actrice Emily Blunt, vele kilometers af door New York om de bad guys van zich af te schudden en het plot te verklappen dat is gebaseerd op het kort verhaal “Adjustment Team” van Philip K. Dick. Deze schrijver is bekend van zijn boeken die centraal stonden voor films als Blade Runner (1982), Total Recall (1990 en 2012), Minority Report (2002) en Next (2007). Ondanks dat The Adjustment Bureau uiteindelijk geen overdonderend financieel succes werd, kreeg het vooraf redelijke kritieken en viel het bij het merendeel van de kijkers goed in de smaak. Sinds kort kan de thriller ook thuis worden bekeken, aangezien er een redelijk nette Blu-Ray in de schappen is verschenen.

SYNOPSIS
In The Adjustment Bureau staat politicus David Norris (Damon) op het punt een zetel in de Senaat in de wacht te slepen. Zijn leven verandert echter wanneer hij kennis maakt met de beeldschone Elise Sellas (Blunt). Elise, die modern ballet danst, is een vrouw uit duizenden. Op het moment dat Norris beseft dat zij de ware voor hem is, proberen mysterieuze mannen hen uit elkaar te houden.

TRAILER
Bekijk hieronder de trailer van The Adjustment Bureau of klik verder naar de HD versies:



WAARDERING & BOX OFFICE
Op Rotten Tomatoes krijgt The Adjustment Bureau een redelijke 71%. De IMDb noteert een vergelijkbare 7,1 (bij ruim 49 duizend stemmen). De bezoekers van FilmTotaal geven gezamenlijk een 7,2. FilmTotaal recensent Fabian Melchers geeft naar aanleiding van zijn recensie drie sterren aan de sci-fi thriller.
Een reactie van FT bezoeker Theo Wissen: Ik had toen ik de trailer had gezien de hoop dat deze film overeenkomsten zou hebben met Inception. De spanningsopbouw in het eerste gedeelte van de film was top. Werd echt een verwachtingspatroon opgebouwd. Maar hoe verder de film ging hoe dunner het verhaal werd. Ik ben het met de recensie eens dat het verklaren van een aantal zaken op het laatst wel erg kort door de bocht was. … Hoogtepunt van de film waren die speciale agenten die net uit de clip van Daft Punk, Around the World waren weggelopen.
Het productiebudget van The Adjustment Bureau bedroeg circa $50,2 miljoen. In het eerste weekend in de States verdiende het regiedebuut van scriptschrijver George Nolfi $21,2 miljoen en eindigde op bijna $62,5 miljoen. Wereldwijd stopte de teller op zo'n $127,1 miljoen. In Nederland leverde het zo’n € 450.000 op.

DE BLU-RAY DISC
We bekijken de single disc Blu-Ray uitgave van The Adjustment Bureau. Het recensie-exemplaar komt in een standaard Blu-Ray keepcase met een sleeve, waarop staat aangegeven dat er ook een Digital Copy wordt meegeleverd. In de hoes zit hiervoor niet alleen een code, maar ook een disc. De vormgeving komt redelijk overeen met de eerdere filmposters. Bekijk hieronder het recensie-exemplaar (muisklik voor een vergroting).



DE EXTRA’S
Disc 1: Deleted en verlengde scènes | Door New York springen | Voorbestemd | Elise worden | Filmcommentaar van schrijver/regisseur George Nolfi
De Blu-Ray van The Adjustment Bureau bevat naast BD-Live een magere hoeveelheid aan extra’s met een gezamenlijke speelduur van zo’n half uur. De drie extra’s “Door New York springen”, “Voorbestemd” en “Elise worden” duren elk zo’n 6 tot 7 minuten en gaan over de personages en het tot stand komen van de hoofdfilm. Allen zijn aardig om even na de film aan te zetten. De “Deleted en verlengde scènes” zijn nauwelijks de moeite waard. Als je van commentaartracks houdt, dan is deze optie bij deze film toegevoegd.

BEELD & GELUID
TV: Panasonic plasma TH-42PZ80E | Speler: Philips BDP 7500 | Reciever: Onkyo TX-SR607 | Surround-set: Harman Kardon HKTS16BQ
Eigenlijk weer een duidelijk verhaal. Het zit allemaal goed in elkaar. Er is een lichte filmgrain aanwezig voor het filmische effect. De visuele stijl, de mooie scherpte en het fraaie kleurenpalet maken van de hoofdfilm een plaatje. De DTS HD 5.1 track zit prima in elkaar. De thriller omvat niet enorm veel actiescènes, maar als er wat meer ondersteunende effecten nodig zijn, dan worden deze netjes via de verschillende surround speakers ingezet.

CONCLUSIE
De religieuze ondertoon in de film houdt het enerzijds boeiend, maar anderzijds ook weer wat te voorspelbaar. Desondanks zit het tempo er lekker in, is het geen straf om naar Emily Blunt te kijken en is de hand van Philip K. Dick duidelijk merkbaar. Damon blijft een goede acteur, die je gerust een paar keer per jaar voorbij kan zien komen.
De Blu-Ray van The Adjustment Bureau is een degelijke uitgave. Uiteraard zit het snor met het beeld en geluid, maar de extra’s zijn helaas was kort en er had mogelijk een docu bij kunnen zitten over schrijver Philip K. Dick.


VERKRIJGBAARHEID
Naast deze Blu-Ray uitgave van The Adjustment Bureau is er een 1 disc Dvd versie verkrijgbaar bij de bekende (web)winkels.
Met dank aan de uitgever Universal Home Entertainment voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.

Bekijk op deze pagina méér Blu-Ray Reviews van FilmTotaal

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (17)

16-08-2011 10:02
Vond deze film een tegenvaller van formaat die nog een amateuristisch oogt en kampt camerafouten. Het verhaal roept tot vervelends toe meer vragen op dan het beantwoord. De religieuze ondertoon maakt het geheel al helemaal belachelijk en de reden waarom Blunt en Damon elkaar niet meer mogen zien in de film is een van de grootste anti-climaxen van 2011! Ik ga maar niks zeggen over hoe Matt Damon eruit ziet als hij die speciale lelijke hoed op zijn hoofd zet. De achtervolgen zijn ronduit saai. Het enige wat de film goed heeft gedaan is er 'zijn'. Zonder deze film misten we een fantastisch nieuwe soundtrack van Thomas Newman. Mijden deze film.
16-08-2011 11:37
Ik heb deze film laatst gezien en ik vond hem eigenlijk best wel tegenvallen ik vond de trailer vet dus ik denk kijken maar maar ja schijnbedriegd. Het einde vond ik wel geinig maar niet heel erg speciaal wel leuk dat hij door ■.
Het is geen aanrader.
16-08-2011 17:29
vind het juist wel een aanrader, film heeft een prima verhaal en Matt Damon speelt zoals altijd goed
16-08-2011 17:55
pringles schreef:
vind het juist wel een aanrader, film heeft een prima verhaal en Matt Damon speelt zoals altijd goed


De film heeft een rammelt verhaal! Dat naarmate het uitgelegt wordt ongeloofwaardig en zelfs belachelijk overkomt.
16-08-2011 18:31
De ontknoping was absurd, maar het verhaal was dat in beginsel zelf al als aanklacht tegen de reli-fanaten. Ik heb me er prima mee vermaakt, maar vond met name het einde wat zwakjes.
16-08-2011 18:31
Oh, en Blunt
16-08-2011 19:37
Banned schreef:
Vond deze film een tegenvaller van formaat die nog een amateuristisch oogt en kampt camerafouten. Het verhaal roept tot vervelends toe meer vragen op dan het beantwoord. De religieuze ondertoon maakt het geheel al helemaal belachelijk en de reden waarom Blunt en Damon elkaar niet meer mogen zien in de film is een van de grootste anti-climaxen van 2011! Ik ga maar niks zeggen over hoe Matt Damon eruit ziet als hij die speciale lelijke hoed op zijn hoofd zet. De achtervolgen zijn ronduit saai. Het enige wat de film goed heeft gedaan is er 'zijn'. Zonder deze film misten we een fantastisch nieuwe soundtrack van Thomas Newman. Mijden deze film.
Jezus man, zeikerd, waar heb je het over. Amateuristisch? Volgens mij heb jij een andere film gezien.
Niks is belachelijk in deze film en volgens mij snap je het hele verhaal niet waar deze film over gaat.
Deze film is knaller uiteraard, maar is wel gewoon een aanrader, zeker als je van leuke thriller houdt met een beetje romantiek in het achterhoofd. Er zit gewoon een puik verhaal in. En er zitten allemaal goeie acteurs in die werk goed doen.
Het hoogtepunt is juist de achtervolgingen door New York door al die deuren en zijn allesbehalve saai. Volgens mij vind jij alles saai.
17-08-2011 15:10
Banned schreef:
Vond deze film een tegenvaller van formaat die nog een amateuristisch oogt en kampt camerafouten. Het verhaal roept tot vervelends toe meer vragen op dan het beantwoord. De religieuze ondertoon maakt het geheel al helemaal belachelijk en de reden waarom Blunt en Damon elkaar niet meer mogen zien in de film is een van de grootste anti-climaxen van 2011! Ik ga maar niks zeggen over hoe Matt Damon eruit ziet als hij die speciale lelijke hoed op zijn hoofd zet. De achtervolgen zijn ronduit saai. Het enige wat de film goed heeft gedaan is er 'zijn'. Zonder deze film misten we een fantastisch nieuwe soundtrack van Thomas Newman. Mijden deze film.


Maar goed dat jij hier een reputatie hebt dat je niet veel van films kent en dat laat je hier nogmaals duidelijk merken.
Religieuze ondertoon??? Niets van gemerkt. Camerafouten?? Over wat heb je het eigenlijk? Geef eens wat concrete voorbeelden in plaats van wat te zitten lullen om je eigen review wat zwaarwichtig te doen klinken. Veel van de zaken die jij noemt zijn heel subjectief. Wat maakt het uit hoe Damon in de film eruit ziet, de man kan acteren. Volgens mij weet jij ook niet wat de definitie van een "anti-climax" is aangezien jij het hier in een context gebruikt waar ik niet aan uit kan.
De film is WEL een aanrader als je graag wat romantiek met een licht sf-sausje lust.
18-08-2011 09:21
Nu ken ik weer niks van film.... De meest belachelijk uitspraak die je kan doen. Ik weet heus waarover ik spreek bij deze film. En het dwaze verhaaltje snap ik heus. Die religieuze ondertoon is er heus wel. Zeker wanneer wordt gezegd dat God iets te maken heeft met een nutteloze Adjustment Bureau. Die profetie van Blunt & Damon is ronduit belachelijk. Als Damon voor haar kiest zal ze geen bekende danseres worden. Daar komt het op neer. Maar Waarom zou er een bureau bestaan dat dat verhindert. ALS HET LEVEN NU ZO GAAT WAAROM MOET DAT AANGEPAST WORDEN???? Daar kon ik moeilijk aanemen en geloven dat er een bende met een hoed op die door de WEINIGE achtervolgingen die KORT zijn door New York lopen bestaat. En die Ant-climax daarmee bedoel ik gewoon dat je zo benieuwd bent naar wat die problemen zijn als Damon voor haar kiest. Als die oude man vertelt wat die problemen zijn en waarom ze niet mogen samen zijn. Komt een een belachelijk profetie die het hele verhaal nutteloos maken. Je krijgt een gevoel van waarom ben ik hiernaar aan het kijken. en zoals ik al zij. WAAROM? bestaat het Adjustment Bureau wordt vaag uitgelegd en dan wordt er gelinkt naar God. Iets wat het voor mijn al helemaal belachelijk maakte. Ik zal je een voorbeeld geven van zo'n irritante camerafout. Op de veerboot praat Damon met die gast op die bank in slaap viel.(Nog zo'n belachelijk plot, Die gast, hoe professioneel ook, valt in slaap op een bank in het park???? Juist op het moment dat hij Damon moet gaan tegen houden). Maar goed in het begin van de scène staat de camera over de as en plots veranderd deze naar de andere kant waardoor je je oriëntatie kwijt bent in de scène. Maar ja iemand als jij die zoveel van films weet kent dat natuurlijk wel hé zo'n camerafouten.
Ik ben het beu dat men zegt dat ik niets van films weet. Misschien moet een naar mijn redelijke Ratings kijken. Ik beoordeel een film voor wat ie moet dienen en wat hij te bieden heeft. Deze heeft een rammelend verhaal met wat korte actie scènes die na 2 minuten al vervelen.
18-08-2011 11:48
Banned schreef:
Nu ken ik weer niks van film.... De meest belachelijk uitspraak die je kan doen. Ik weet heus waarover ik spreek bij deze film. En het dwaze verhaaltje snap ik heus. Die religieuze ondertoon is er heus wel. Zeker wanneer wordt gezegd dat God iets te maken heeft met een nutteloze Adjustment Bureau. Die profetie van Blunt & Damon is ronduit belachelijk. Als Damon voor haar kiest zal ze geen bekende danseres worden. Daar komt het op neer. Maar Waarom zou er een bureau bestaan dat dat verhindert. ALS HET LEVEN NU ZO GAAT WAAROM MOET DAT AANGEPAST WORDEN???? Daar kon ik moeilijk aanemen en geloven dat er een bende met een hoed op die door de WEINIGE achtervolgingen die KORT zijn door New York lopen bestaat. En die Ant-climax daarmee bedoel ik gewoon dat je zo benieuwd bent naar wat die problemen zijn als Damon voor haar kiest. Als die oude man vertelt wat die problemen zijn en waarom ze niet mogen samen zijn. Komt een een belachelijk profetie die het hele verhaal nutteloos maken. Je krijgt een gevoel van waarom ben ik hiernaar aan het kijken. en zoals ik al zij. WAAROM? bestaat het Adjustment Bureau wordt vaag uitgelegd en dan wordt er gelinkt naar God. Iets wat het voor mijn al helemaal belachelijk maakte. Ik zal je een voorbeeld geven van zo'n irritante camerafout. Op de veerboot praat Damon met die gast op die bank in slaap viel.(Nog zo'n belachelijk plot, Die gast, hoe professioneel ook, valt in slaap op een bank in het park???? Juist op het moment dat hij Damon moet gaan tegen houden). Maar goed in het begin van de scène staat de camera over de as en plots veranderd deze naar de andere kant waardoor je je oriëntatie kwijt bent in de scène. Maar ja iemand als jij die zoveel van films weet kent dat natuurlijk wel hé zo'n camerafouten.
Ik ben het beu dat men zegt dat ik niets van films weet. Misschien moet een naar mijn redelijke Ratings kijken. Ik beoordeel een film voor wat ie moet dienen en wat hij te bieden heeft. Deze heeft een rammelend verhaal met wat korte actie scènes die na 2 minuten al vervelen.
Hahaha, ik lig dubbel van het lachen joh! Jouw ratings? Laat me niet lachen man, ieder zijn smaak, maar Iron Man een 1 geven zegt genoeg over jouw verstand(?) van film. Die ratings en dit hele stukje BEWIJST nog maar eens dat je de ballen verstand van films hebt.
Het bewijst het ook dat je totaal niet oplet als je een film kijkt. Je hebt gelijk dat er een religieuze ondertoon is. Maar het leven in The Adjustment Bureau hoeft niet aangepast worden. Waarom het bureau er is, wordt duidelijk uitgelgd.
Als je opgelet had dan wist je dat het hele leven van iedereen op aarde volgens het bureau is uitgestippeld is, wat te zien is in de boeken die ze bij zich hebben. Ze houden eeuwen lang beschavingen in de gaten dat ze zich gedragen en hun planeet goed verzorgen. De mensheid op aarde in het bijzonder, want die is erg destructief! Ze hebben de mens lang genoeg de kans gegeven en het geduld is op. Alles moet volgens het boek verlopen, anders gaat de mensheid weer de fout in. Als de mensen zich niet aan de afspraken houden, volgen er consequenties. De mensheid moet zich gedragen en hun planeet niet verkwansen. Damon is iemand die, als die president wordt, veel goeds kan doen voor de mensheid. Om de acties van damon goed te praten, komen ze er op het einde achter, dat in een ander plan van het boek, gemaakt door de grote man boven, dat er een plan is geweest, dat ze wel bij elkaar horen.
Kortom, OPLETTEN volgende keer als je weer een film kijkt. Als je hier serieus genomen wilt worden, zal je eerst je gebruikersnaam eens moeten veranderen! Die trollnaam zegt genoeg over jou.
18-08-2011 11:55
Haha jij spreekt over die film alsof het een verrijking is voor de mensheid, moet veel zeggen van een deception. Het enige waar jij naar kijkt zijn lompe actiefilms. Ik vraag me af hoeveel jij van films kent. Films een score geven doe je niet. Geef mij eens een reden waarom ik geen ballen verstand heb van films. Ik ben nu echt wel benieuwd. Want zo'n reactie haal jij nergens van. BTW Iron Man is een slechte film. Je moet eens kijken naar Iron Man 2 hoe belachelijk die scène in elkaar zit waar zijn vrouw in een auto een rode kist naar hem moet gooien. Tenenkrommend. En wat mij rating betreft. Als ik vind dat die score de film waard is dan is dat zo. Ik moet toch niet zoals iedereen Lord of the Rings Een 9 of 10 geven.
18-08-2011 12:01
Banned schreef:
Geef mij eens een reden waarom ik geen ballen verstand heb van films. Ik ben nu echt wel benieuwd. Want zo'n reactie haal jij nergens van. BTW Iron Man is een slechte film. Je moet eens kijken naar Iron Man 2 hoe belachelijk die scène in elkaar zit waar zijn vrouw in een auto een rode kist naar hem moet gooien. Tenenkrommend.
Denk je echt dat men hier jou serieus neemt. Zo'n reactie haal ik nergens van Redenen genoeg, jouw argumenten altijd, wat bewijst dat je niet geinteresseerd naar een film kijkt en veel van jouw ratings. Spider-Man 1 een 3 en Spider-Man 3 een 6? The Fighter een 5?
18-08-2011 12:04
Decepticon schreef:
Denk je echt dat men hier jou serieus neemt. Zo'n reactie haal ik nergens van Redenen genoeg, jouw argumenten altijd, wat bewijst dat je niet geinteresseerd naar een film kijkt en veel van jouw ratings. Spider-Man 1 een 3 en Spider-Man 3 een 6? The Fighter een 5?


Ik studeer al 6 Film & Regie. Ik zal er heus wel wat van weten. En ja The Fighter 5 ja. Een overroepen film die niet meer te bieden heeft dan goeie acteerprestaties. Met dat alleen krijgt een film geen 8 van mijn.
18-08-2011 12:08
Banned schreef:
Haha jij spreekt over die film alsof het een verrijking is voor de mensheid, moet veel zeggen van een deception. Het enige waar jij naar kijkt zijn lompe actiefilms.
Wat een onzin kraam je weer uit, hoe weet je dat, ken je mij persoonlijk? Ik kijk helemaal niet alleen naar lompe actiefilms, ik kijk naar alle genres.
Hoe ik over de film spreek, is gewoon simpelweg waar de film overgaat. Dat moest ik jou uitleggen, omdat jij niet hebt opgelet!
De gebruikersnaam Decepticon heb ik alleen gekozen, omdat ik nu eenmaal een grote Transformers fan ben.
18-08-2011 12:13
Decepticon schreef:
Wat een onzin kraam je weer uit, hoe weet je dat, ken je mij persoonlijk? Ik kijk helemaal niet alleen naar lompe actiefilms, ik kijk naar alle genres.
Hoe ik over de film spreek, is gewoon simpelweg waar de film overgaat. Dat moest ik jou uitleggen, omdat jij niet hebt opgelet!
De gebruikersnaam Decepticon heb ik alleen gekozen, omdat ik nu eenmaal een grote Transformers fan ben.


Jij kiest ook maar een 2 rating waar je het niet mee eens bent en ik snapte heus wel het verhaal. Zo moeilijk ws het niet hoor. Ik wilde gewoon duidelijk maken dat deze film een scenario heeft dat rammelt van hier tot in Tokio.
18-08-2011 17:24
Uiteraard zit er een religieuze ondertoon in, het is gebasseerd op een verhaal van Philip K. Dick.

En waarom het Bureau er is, dat wordt gewoon uitgelegd in de film, dus ik zie het probleem niet.
23-10-2011 13:51
Ed Crane schreef:
Uiteraard zit er een religieuze ondertoon in, het is gebasseerd op een verhaal van Philip K. Dick.

En waarom het Bureau er is, dat wordt gewoon uitgelegd in de film, dus ik zie het probleem niet.


Het is juist die uitleg die gewoon belachelijk is.

Laatste Filmnieuws