Optimisme rondom Pirates of the Caribbean 5

Geplaatst door Jan-Peter op 13-01-2012 10:26 - Bron: /Film

Optimisme rondom Pirates of the Caribbean 5Er lag al een script klaar voor Pirates of the Caribbean 5 toen Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides nog uit moest komen. Na de tegenvallende receptie van dit vierde deel gaf producent Jerry Bruckheimer aan dat het scenario voor de sequel niet goed genoeg was en dat deze herschreven diende te worden. Ook de positie van regisseur Rob Marshall leek plots niet meer zo zeker voor Pirates 5.

Deze zelfde Marshall geeft nu tegenover The Hollywood Reporter een update met betrekking tot de film. Hij zei het volgende:

Terry [Rossio] is writing it and he’s working incredibly hard and he did a draft and rethought it all and started working on it again. You want to make sure you are asking the audience to come back to see an exciting adventure and it has to reach that caliber, and if not there’s no reason to do it. I know Johnny feels the same way: He needs to see a script, but he would be happy — if it’s the right script — to put that hat and sword back on.

Betekent deze quote van Marshall dat hij gewoon weer de regie op zich zal nemen voor deel 5? Grote kans, ook gezien het feit dat Johnny Depp een groot liefhebber is van de regisseur. En zoals we allemaal weten blijft er van deze franchise weinig over zonder Depp als Jack Sparrow.

© FilmTotaal 2014 | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (20)

13-01-2012 10:41
Vind het niet het zelfde zonder Knightley en Bloom. Deel 4 viel me dan ook erg tegen. Hoop dat als deel 5 komt, dat die dan wel een stuk beter word.
13-01-2012 10:43
Ik vond deel 4 tegenvallen en dat komt dat Jack Sparrow ineens de hoofdrol had i.p.v. de rol van katalysator van gebeurtenissen. Alhoewel ik deel 4 weer stukken beter vond dan 2 en 3 dat ten onder ging aan een warrig verhaal en rare plotwendingen zelfs voor POTC film.
13-01-2012 10:45
Het feit dat Bloom en Knightley van het toneel verdwenen waren, vond ik net het meest positieve element, to be honest.
13-01-2012 10:47
Tegenvallende receptie? Gaat het hier dan om critici ofzo? Sinds wanneer hangt een vervolg af van hoe critici erover denken? Transformers 1 2 3 werden allen de grond in geboord. Toch komt er een vierde!

Pirates 4 heeft wereldwijd meer dan een miljard dollar opgehaald en koste 250 miljoen. Niks tegenvallende receptie.
13-01-2012 10:58
esteban schreef:
Het feit dat Bloom en Knightley van het toneel verdwenen waren, vond ik net het meest positieve element, to be honest.


Dat had ik ook, maar vooral Knightley. Deel 4 was een teleurstelling op veel fronten. Ik heb niet echt kunnen genieten van deze flick, humor was er nauwelijks, geen chemie tussen bepaalde karakters; ik vond 'm een beetje leeg. Een volgend deel hoeft voor eerlijk gezegd niet eens.
13-01-2012 11:24
Vond de film geen ramp maar de andere films waren qua verhaal misschien iets te groots en ingewikkeld maar dat vond ik niet eens erg. Deel 4 vond ik iets te simpel en teveel zwaardgevechten hebben.
13-01-2012 12:24
meanrat schreef:
Tegenvallende receptie? Gaat het hier dan om critici ofzo? Sinds wanneer hangt een vervolg af van hoe critici erover denken? Transformers 1 2 3 werden allen de grond in geboord. Toch komt er een vierde!

Pirates 4 heeft wereldwijd meer dan een miljard dollar opgehaald en koste 250 miljoen. Niks tegenvallende receptie.


Helemaal mee eens
ik vond Pirate 4 juist een van de leukste en mooiste delen. Ik vond hem apart, in de zin van dat orlando bloom en die andere chick niet in speelden, en natuurlijk die 2 suffe piraten van eerste 3 delen. Maar zeker geen SLECHTE film

Betreft Transformer. Deel 2 was echt fucked up, deel 3 was een mega hit. Vond het erg goed.
Deel 1 heb ik in r'dam gezien, en geloof me. De hele bioscoop werd gek van die mooie actiescenes. Mensen ging uit hun dak. Dus kan me niet voorstellen dat deel 1 en 3 slecht waren ...?
13-01-2012 13:28
pmw84 schreef:
Helemaal mee eens
ik vond Pirate 4 juist een van de leukste en mooiste delen. Ik vond hem apart, in de zin van dat orlando bloom en die andere chick niet in speelden, en natuurlijk die 2 suffe piraten van eerste 3 delen. Maar zeker geen SLECHTE film

Betreft Transformer. Deel 2 was echt fucked up, deel 3 was een mega hit. Vond het erg goed.
Deel 1 heb ik in r'dam gezien, en geloof me. De hele bioscoop werd gek van die mooie actiescenes. Mensen ging uit hun dak. Dus kan me niet voorstellen dat deel 1 en 3 slecht waren ...?


Met de actie was ook niks mis maar het verhaal. Daar vallen veel mensen over + de "Humor" ik kon en kan er wel mee leven
13-01-2012 13:45
B@chelor schreef:
humor was er nauwelijks


Teveel juist naar mijn gevoel maar wel kinderachtige humor.
In elke scene moest iets grappigs gebeuren,zelfs in scenes die spannend zouden moeten zijn,waardoor de spanning verdween.
13-01-2012 14:08
ik vond vier wel leuk.. Alleen de setting moet de hoofdrol hebben niet de personage.. De Caribisch setting is net als Middle Earth hetgene waar het om moet draaien.

En dus niet alleen op eilanden, ook ertussen.. Dat maakte 1 zo vet.. het was een lekker lopend authentiek piratenverhaal. 3 was wat dat betreft echt sneu. Een zeeslag tussen samenwerkende piraten en de Spaanse garde.. nou nou nou..
13-01-2012 14:21
meanrat schreef:
Tegenvallende receptie? Gaat het hier dan om critici ofzo? Sinds wanneer hangt een vervolg af van hoe critici erover denken? Transformers 1 2 3 werden allen de grond in geboord. Toch komt er een vierde!

Pirates 4 heeft wereldwijd meer dan een miljard dollar opgehaald en koste 250 miljoen. Niks tegenvallende receptie.


Maar die miljard dollar die deel 4 heeft opgebracht komt voornamelijk voort uit mensen die een kaartje hebben gekocht op basis van de eerste 3 films, die uitstekend waren. Achteraf bleek ie pas tegen te vallen, maar dan heb je al betaald. Ik voelde me in ieder geval flink bestolen.

Pirates of the Caribbean is zo'n serie waarvoor je automatisch naar de bios gaat wanneer er een nieuw deel van uitkomt, net zoals bijvoorbeeld James Bond, Batman of Lord of the Rings. Althans, dat was het tenminste. Ze zullen kritisch op de serie moeten blijven en flink verbeteren voor de vijfde film, anders raken ze die status kwijt, in ieder geval onder een deel van de fans. Ik denk in elk geval wel twee keer na voordat ik een duur bioscoopkaartje voor deel 5 aanschaf.
13-01-2012 14:51
Je miste in de film wel Keira en Orlando. Maar het meeste miste je de crew van Jack en Barbossa.

Je had te weinig tegenspelers, alleen Mr. Gibbs was er nog. Blackbeard zou de slechtste piraat ooit zijn en de meest gevaarlijke, maar ik vond Davy Jones 100x slechter. Bovendien was de rol van Blackbeard eigenlijk te klein. Er werd geen uitleg gegeven over zijn zwaard, hoe zijn crew gezombiefeerd was enz.

Angelica vond ik eigenlijk alleen maar irritant. Zij moest samen met Jack een beetje voor romantiek zorgen die met Keira en Orlando wegviel, maar vond het niet geweldig uitpakken.

Hopelijk dat Orlando weer terugkeert (wat hij aangaf wel te zien zitten) dan heb je naast Barbossa en Mr. Gibbs weer wat karakters erbij!
13-01-2012 15:35
Oké, ik vond 4 ook wel wat minder maar dat betekent niet dat ik 'm slecht vond of helemaal niet leuk.
Van mij hoeft Marshall niet terug te komen, laat het iemand anders ook proberen! En natuurlijk komt Depp wel terug .
Hopelijk zien we wel nog wat van de zeemeerminnen, vond die erg mooi .
Bloom en Knightly heb ik niet gemist
13-01-2012 15:44
Darthmar schreef:
Ik vond deel 4 tegenvallen en dat komt dat Jack Sparrow ineens de hoofdrol had i.p.v. de rol van katalysator van gebeurtenissen.

Perfect verwoord.
13-01-2012 21:46
Ik vond deel 4 best oké! Deel 5 mag van mij ook komen, maar het liefste dan wel weer met zeemeerminnen ofzo.. ik ben wel benieuwd wat er met dat gastje op het eind in deel 4 gebeurd! Of neig ik nu teveel naar een Live action film van de Kleine zeemeermin haha!
13-01-2012 22:28
pmw84 schreef:



Deel 1 heb ik in r'dam gezien, en geloof me. De hele bioscoop werd gek van die mooie actiescenes. Mensen ging uit hun dak.


Ken me de scene wel voor me halen dat Bumblebee als eerst in aktie kwam, en de eerste opkomst van Prime, het kippevel stond me op me lijf.
13-01-2012 23:27
Frietgezicht schreef:
Teveel juist naar mijn gevoel maar wel kinderachtige humor.
In elke scene moest iets grappigs gebeuren,zelfs in scenes die spannend zouden moeten zijn,waardoor de spanning verdween.


Inderdaad; te veel flauwe humor, dat was 't. Jammer; visueel was 't wel leuk, maar 't was 't net niet.
14-01-2012 14:01
Wat een gezeur hier allemaal rond Pirates. En dan vergelijken met de Transformer-reeks? Alle delen van Pirates vond ik beter dan het beste deel van Transformers om eerlijk te zijn, ondanks de enorme actiescènes in laatstgenoemde.

Ik vond Pirates 4 ook helemaal niet tegenvallen ten opzichte van eerdere delen trouwens. Heb nu alle delen gezien behalve de derde, en ik vond ze allemaal leuk. De humor en sfeer zijn er nog altijd en met het verhaal was niks mis. In de Pirates-films vind ik ook dat alle karakters altijd iets bijzonders of grappigs over zich hebben (ook bijkarakters), en de visuals zijn nog altijd gaaf. Dus gewoon een dikke 7,5 wat mij betreft. Een vijfde deel zie ik ook weer tegemoet.
14-01-2012 16:19
Ik vond deel 4, na een mat begin, juist een verbetering ten opzichte van deel 2 en 3.
15-01-2012 14:20
Zo heel veel goede films zijn er de afgelopen tijd niet meer dus laat PotC 5 maar komen.

Laatste Filmnieuws