Eerste trailer & poster 'Tak3n'
Hier eindigt alles.

Eerste voorpret voor Tarantino's Django Unchained

Geplaatst door Jan-Peter op 23-01-2012 14:00 - Bron: Joblo

Eerste voorpret voor Tarantino's Django UnchainedDe verwachtingen voor de nieuwste van Quentin Tarantino, de anti-slavernij 'southern' Django Unchained, liggen zoals verwacht weer zeer hoog. Met een sterk script en een ijzersterke cast, bestaande uit Jamie Foxx, Christoph Waltz, Leonardo DiCaprio, Kurt Russell, Joseph Gordon-Levitt, Samuel L. Jackson en Don Johnson, kan dit bijna niet meer misgaan.

Special effects specialist Greg Nicotero werkte al aan meerdere films samen met Tarantino, waaronder Pulp Fiction en de Kill Bill films. Hij sprak zich onlangs uit over de cast, het script en de stijl van Tarantino. Hij zei het volgende:

"I love the script for 'Django,' I think it's great. Jaimie Foxx and Christoph Waltz and Leonardo DiCaprio, Kurt Russell, Kerry Washington, it's what I love about Quentin is that he is and will forever be an old school filmmaker."

"There are not a lot of special effects. It's all about his actors and it's so cinematic for him. We don't shoot anything digital, he uses film, one camera, we don't have five cameras shooting. That's it. It's inspiring. It's inspiring to think about the fact that that's how movies were made for years and years and years, and I'm not saying that digital technology doesn't have its positives, but I love that Quentin is old school."


De film moet in Nederland op 27 december uitkomen.

© FilmTotaal 2014 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (15)

23-01-2012 14:09
Off Topic @ FT:

Is dit serieus of een 1 april grap:

Razzies naar 1 april verplaatst
23-01-2012 14:22
Ook al ben ik geen Tarantino fan ben ik toch wel benieuwd wat tie ervan gaat maken. Als het maar niet zo'n praat festijn wordt als Death Proof ofzo. Of van die vage Tarantino dialogen die niet passen in het Wilde Westen. Ik heb weleens gelezen dat de eindscene uit The Good, The Bad and The Ugly 1 van zijn favoriete scenes aller tijden is. Als hij die sfeer weet te scheppen kan het best eens leuk worden
23-01-2012 14:22
Ook al ben ik geen Tarantino fan ben ik toch wel benieuwd wat tie ervan gaat maken. Als het maar niet zo'n praat festijn wordt als Death Proof ofzo. Of van die vage Tarantino dialogen die niet passen in het Wilde Westen. Ik heb weleens gelezen dat de eindscene uit The Good, The Bad and The Ugly 1 van zijn favoriete scenes aller tijden is. Als hij die sfeer weet te scheppen kan het best eens leuk worden
23-01-2012 14:28
Ik heb toch nog steeds moeite met de titel, of eigenlijk de naam van het hoofdpersonage. Django is nu eenmaal een icoon van de spaghettiwestern en daarmee een naam die je niet zomaar even leent en op een willekeurig personage plakt. What's next? Een piratenfilm waarin een geheel willekeurig personage de naam Jack Sparrow heeft?
23-01-2012 15:02
Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik dacht juist dat het personage/ de naam Django, naast veel officiele films, zo ongeveer gejat is door velen en op veel niet-officiele Django-films geplakt is, zodat het *juist* een leuk filmisch spelletje is van Tarantino om óók Django te gebruiken. Maar zoals ik al zei, misschien heb ik het fout.
23-01-2012 15:16
Thiver schreef:
Ik heb toch nog steeds moeite met de titel, of eigenlijk de naam van het hoofdpersonage. Django is nu eenmaal een icoon van de spaghettiwestern en daarmee een naam die je niet zomaar even leent en op een willekeurig personage plakt. What's next? Een piratenfilm waarin een geheel willekeurig personage de naam Jack Sparrow heeft?

In dit geval zou ik het eerder een soort ode noemen aan de naam.
23-01-2012 16:31
Ben ook niet echt fan van de beste man maar films als reservoir dogs en pulp fiction vind ik nog steeds erg goede films maar vond de rest een stuk minder, death proof vond ik alleen leuk de scenes dat russel aanwezig was.

Wel een verademing dat hij er geen cgi en 3d festijn van maakt.
23-01-2012 16:47
nietselam schreef:

Wel een verademing dat hij er geen cgi en 3d festijn van maakt.

Inderdaad, ik heb groot respect voor de manier waarop hij films maakt.
23-01-2012 16:56
Ed Crane schreef:
Maar zoals ik al zei, misschien heb ik het fout.

Geen zorgen, je zit behoorlijk goed. Ik weet niet precies welke films als 'officieel' bekend staan, maar IMDb komt op basis van het personage tot deze achttien. De eerste vertolker van Django, Franco Nero, speelt het personage overigens maar in twee films. Echter, enkele spaghettiwesterns waarin deze acteur te zien was als een ander personage (bijvoorbeeld Keoma) zijn in de VS uitgebracht onder Django-titels, wat de verwarring natuurlijk lekker in de hand werkt... Maar voor zover ik weet is Django altijd een mysterieuze, zwijgzame, blanke loner geweest. Nooit een zwarte slaaf met een vrouw. Ik snap Tarantino's intentie maar in dit geval denk ik dat de naam te veel status heeft om zomaar op een willekeurig personage geplakt te worden.
23-01-2012 17:50
Thiver schreef:
Ik heb toch nog steeds moeite met de titel, of eigenlijk de naam van het hoofdpersonage. Django is nu eenmaal een icoon van de spaghettiwestern en daarmee een naam die je niet zomaar even leent en op een willekeurig personage plakt. What's next? Een piratenfilm waarin een geheel willekeurig personage de naam Jack Sparrow heeft?


Lekker belangrijk.
23-01-2012 20:38
Frietgezicht schreef:
Lekker belangrijk.


Inderdaad, waar mensen zich allemaal druk om kunnen maken zeg.
23-01-2012 21:16
films van Tarantino zijn altijd een praatfestijn
23-01-2012 23:26
pringles schreef:
films van Tarantino zijn altijd een praatfestijn

In de allerbeste zin van het woord! Als Tarantino zich ergens in onderscheidt van de rest is het wel door het gebruik van grandioze dialoog (en natuurlijk zijn uitstekende keuze in muziek).
24-01-2012 00:23
Als je bedenkt hoe Tarantino omging met de setting van 'Inglourious Basterds' (zonder pseudo-diepzinnen popcultuurpraatjes dus), dan lijkt me dat niet echt de issue van dit project. Mijn enige angst is dat hij het spaghettiwestern-genre weer op precies dezelfde manier gaat parodiëren en/of eren als in 'Kill Bill Vol. 2' en 'Inglourious Basterds'.

"Een ode aan..." is bij Tarantino geen onbekend terrein, dus is het de vraag of hij constant kan blijven vernieuwen in de aanpak daarvan. Verder zit Dango Unchained gebakken als je het mij vraagt. Ik kan me werkelijk geen betere combo bedenken dat DiCaprio, Tarantino, Gordon-Levitt en Waltz.
24-01-2012 09:10
SJRSVLDT schreef:
In de allerbeste zin van het woord! Als Tarantino zich ergens in onderscheidt van de rest is het wel door het gebruik van grandioze dialoog (en natuurlijk zijn uitstekende keuze in muziek).


Geweldig; de openingsscene in Inglourious Basterds met Hans Landa en die Franse boer bijvoorbeeld.

Laatste Filmnieuws