Ook Jurassic Park krijgt 3D re-release

Geplaatst door Bram op 16-03-2012 09:43 - Bron: STYD

Ook Jurassic Park krijgt 3D re-releaseNa de 3D releases van Star Wars - Episode 1, enkele Disney en Pixar titels en binnenkort Titanic verschijnt in 2013 ook Jurassic Park in een drie dimensionale uitgave in de 3D-bioscopen. Universal heeft voor de klassieker van Steven Spielberg een releasedatum vastgezet op 19 juli 2013. De film is op dat moment alweer 20 jaar oud.

De werkzaamheden aan de 3D conversie zijn reeds gestart. De film met namen als Sam Neill, Laura Dern en Jeff Goldblum kreeg met The Lost World: Jurassic Park (1997) en Jurassic Park III (2001) twee opvolgers. Een vierde deel is nog steeds in ontwikkeling. Wereldwijd scoorde deel 1 bijna 1 miljard dollar.

In de verfilming van het boek van Michael Crichton heeft de rijke, excentrieke ondernemer John Hammond een uitzonderlijk themapark gebouwd op een afgelegen eiland voor de kust van Costa Rica. Het park bevat prehistorische schepsels van 65 miljoen jaar terug, die door wetenschappers met behulp van DNA uit dinosaurusbloed tot leven zijn gewekt. Een select groepje wordt door Hammond uitgenodigd om voor de officiële opening een kijkje te komen nemen.

Lees de Blu-Ray Review van de Jurassic Park Trilogy en het interview dat FilmTotaal had met Joseph Mazzello, de acteur die de rol speelde van Tim Murphy, de kleinzoon van John Hammond. Bekijk hieronder de trailer van een eerdere re-release van enige tijd geleden:

© FilmTotaal 2014 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (31)

16-03-2012 09:55
In 2013 is die 20 jaar oud? Dan ben ik 29 en heb deze in de bios gezien dus toen was ik 9,best jong,wist ik niet meer.
Tja uitmelkerij maar aan de andere kant leuk voor de jeugd nu om dit op het grote scherm te kunnen zien.
16-03-2012 10:03
Tja..., de rijken worden alsmaar rijker.

De stieven heeft blijkbaar niet genoeg geld.

$3 billion... komaan
16-03-2012 10:08
De nieuwste geld wolf van hollywood Steven Spielberg.
16-03-2012 10:10
My god, 20 jaar geleden?? Ik heb m ook gezien in de bios. Ik was toen ook 9 en ik kan het mij nog als de dag van gister herinneren + de dino gekte die uitbrak.
16-03-2012 10:30
Gigan72 schreef:
De nieuwste geld wolf van hollywood Steven Spielberg.

Ja, al zijn andere films zullen zeker ook wel naar 3D omgezet worden...
16-03-2012 10:49
deze film in 3d is nog niet zo'n gek idee. deze film was de eerste ''grote mensenfilm'' die ik op 10 jarige leeftijd in de bios zag. Dit is echt een van de beste hollywood klassiekers.

16-03-2012 11:19
Dat is toch ook weer niet nodig Ben een groot fan van dino's en deze films maar ik ga ze niet nog een keer in 3D in de bios bekijken.
Ik wacht liever op deel 4

Ik was een jaar of 7 - 8 toen ik The Lost World in de bios zag Dat was voor mij de eerste "grote mensen film". Was toen al fan van dino's dankzij de eerste film
16-03-2012 11:35
Ik was toen al 16

Maar ik ga hem echt niet in 3D voor de 2e x in de bios kijken, dan zet ik veel liever de dvd trilogie op.

Ik werd al misslijk bij het lezen van de titel van dit bericht op de homepage
Dit wordt vast een 3D versie a-la de horror-uit-het-beeld-poppende-3D
Dat de jeugd dit in de bios zal gaan zien, betwijfel ik, de films zijn regelmatig op tv. De filmkijkende jeugd wordt met deze oude-film-naar-3D gekte echt kapot gemaakt.
16-03-2012 12:00
Steve-O schreef:
Ja, al zijn andere films zullen zeker ook wel naar 3D omgezet worden...


Denk ook wel dat we straks E.T. met zijn 3-D vinger in de bios gaan zien.
Dan zal Jaws ook wel weer eens langs komen zwemmen.
16-03-2012 12:27
Al die negatieve reacties ook altijd bij dit soort berichten.

Het enige wat ze doen is die film voor een bepaalde tijd nog een keer in de bioscoop laten draaien, met als toegevoegde waarde 3D. Blijkbaar is daar genoeg vraag voor van mensen die ofwel nog niet geboren waren toen die films in die bios kwamen, of ze graag nog een keer willen herbeleven op een nieuwe manier, anders zou deze trend allang weer over zijn. Als je heel cynisch bent, kun je dat geldwolverij noemen, maar ze voorzien gewoon in een bepaalde vraag in de markt. Dat ze daar geld aan verdienen, sure, maar wat is er mis met filmmakers en bioscopen die geld verdienen? Dat is alleen maar gezond voor de industrie, die de laatste tijd juist weer omhoog aan het krabbelen is.

Persoonlijk zie ik liever dat klassiekers als Star Wars en Jurassic Park een 3D re-release krijgen, dan dat ze opeens geremaked/reboot worden en er weer geld geïnvesteerd wordt in het maken van slappe aftreksels die het origineel geen eer aandoen. Dat is pas creatieve armoede. En ja, als je er niet op zit te wachten om een film als Jurassic Park weer in de bios te gaan kijken, dan doe je het toch ook gewoon niet? Niemand die jullie dwingt om erheen te gaan..
16-03-2012 12:33
Ga ik liever Avatar nog een keer in 3D bekijken met meer plezier
16-03-2012 12:50
Edy schreef:
Ga ik liever Avatar nog een keer in 3D bekijken met meer plezier


Nog even wachten en dan zal je bij de release van het tweede zeker en vast nog eens kunnen gaan naar die blauwe koe.

Misschien ik ga wel eens Jurrasic Park in de bios bekijken. Ik ben fan van de films en nooit in de bios gezien.
16-03-2012 13:21
Gigan72 schreef:
De nieuwste geld wolf van hollywood Steven Spielberg.

Ik denk dat dit eerder een beslissing is geweest van het in niet al te beste vaarwater verkerende Universal.
16-03-2012 13:31
Niks tegen Jurassic Park, maar ik heb het niet zo voor dit soort plannen.

Opnieuw uitbrengen is één ding. Uiteraard geeft bijna elke film beter op groot scherm - al vind ik het wel wat duur om een film die ik al een keer of 4 gezien heb nog eens te gaan zien - maar waarom 3D? Normaal heb ik niet zo'n probleem met 3D, maar je moet het gewoon niet gaan toepassen als goedkoop trucje om volk te lokken bij films die nooit gemaakt zijn om in 3D getoond te worden.
16-03-2012 14:24
UndercoverPanda schreef:
Al die negatieve reacties ook altijd bij dit soort berichten.

Het enige wat ze doen is die film voor een bepaalde tijd nog een keer in de bioscoop laten draaien, met als toegevoegde waarde 3D. Blijkbaar is daar genoeg vraag voor van mensen die ofwel nog niet geboren waren toen die films in die bios kwamen, of ze graag nog een keer willen herbeleven op een nieuwe manier, anders zou deze trend allang weer over zijn. Als je heel cynisch bent, kun je dat geldwolverij noemen, maar ze voorzien gewoon in een bepaalde vraag in de markt. Dat ze daar geld aan verdienen, sure, maar wat is er mis met filmmakers en bioscopen die geld verdienen? Dat is alleen maar gezond voor de industrie, die de laatste tijd juist weer omhoog aan het krabbelen is.


Laat me niet lachen. Toegevoegde waarde? Dus jij gelooft echt dat studio's enquetes houden om te kijken of hier vraag naar is? Bull, studio's gooien gewoon uit zichzelf een 3D re-release de bios in om (extra)geld binnen te harken met oude populaire titels (niet dat er iets mis is met geld verdienen, om nieuwe films te kunnen blijven maken), maar echt niet om de jeugd van nu kennis te laten maken met deze films. Waarom deden ze dat niet eerder voor oudere generaties met nog oudere films?
16-03-2012 14:30
"Na de 3D releases van Star Wars - Episode 1, enkele Disney en Pixar titels en binnenkort Titanic verschijnt in 2013 ook Jurassic Park in een drie dimensionale uitgave in de 3D-bioscopen."

Welke Pixartitel heeft er dan een rerelease in 3D gehad?
Ik weet alleen twee Disneytitels: 'The beauty and the beast' en 'The lion king'.
16-03-2012 14:37
macfilm schreef:
"Na de 3D releases van Star Wars - Episode 1, enkele Disney en Pixar titels en binnenkort Titanic verschijnt in 2013 ook Jurassic Park in een drie dimensionale uitgave in de 3D-bioscopen."

Welke Pixartitel heeft er dan een rerelease in 3D gehad?
Ik weet alleen twee Disneytitels: 'The beauty and the beast' en 'The lion king'.


De eerste twee 'Toy Story'-films zijn opnieuw te zien geweest in 3D.
16-03-2012 15:28
Decepticon schreef:


Laat me niet lachen. Toegevoegde waarde? Dus jij gelooft echt dat studio's enquetes houden om te kijken of hier vraag naar is?


Dat er vraag naar is, blijkt vooral uit de kassuccessen van eerdere naar 3D geconverteerde films en het feit dat ze deze trend ook door blijven zetten met andere films. Kortom, er zijn dus nog steeds genoeg mensen die er naar toe gaan, dus is er ook nog steeds vraag naar. Daar heb je niet per se een enquete voor nodig om op te kunnen merken.

Of 3D wel of niet een toegevoegde waarde is, tja, daar kun je over debatteren. In sommige gevallen zal het waarschijnlijk beter uitpakken dan andere. Natuurlijk is 3D min of meer een 'excuus' om de film opnieuw uit te brengen, maar het werkt wel, anders zouden er toch een hoop minder mensen op af komen.


Decepticon schreef:


Laat me niet lachen. Bull, studio's gooien gewoon uit zichzelf een 3D re-release de bios in om (extra)geld binnen te harken met oude populaire titels (niet dat er iets mis is met geld verdienen, om nieuwe films te kunnen blijven maken), maar echt niet om de jeugd van nu kennis te laten maken met deze films. Waarom deden ze dat niet eerder voor oudere generaties met nog oudere films?


Natuurlijk is het hoofddoel van de 3D re-releases om geld te kunnen verdienen. Maar dat wil nog niet zeggen dat de jeugd van nu niet op deze manier kennis kan maken met de klassiekers van toen. En dat is natuurlijk ook alleen maar een deel van de doelgroep, er zijn ook genoeg oudere bioscoopgangers die de film graag op een nieuwe manier willen herbeleven.

De reden dat je het nu steeds meer ziet gebeuren, is door de 3D hype die er nu heerst. Zoals ik al zei, het is min of meer een 'excuus' om de films opnieuw uit te kunnen brengen. Nou en? Is daar dan gelijk iets mis mee? Er zijn een hoop mensen die er wel op zitten te wachten en er geld voor over hebben om het te kunnen zien, wat is daar mis mee?
16-03-2012 16:20
UndercoverPanda schreef:
Natuurlijk is het hoofddoel van de 3D re-releases om geld te kunnen verdienen. Maar dat wil nog niet zeggen dat de jeugd van nu niet op deze manier kennis kan maken met de klassiekers van toen. En dat is natuurlijk ook alleen maar een deel van de doelgroep, er zijn ook genoeg oudere bioscoopgangers die de film graag op een nieuwe manier willen herbeleven.

De reden dat je het nu steeds meer ziet gebeuren, is door de 3D hype die er nu heerst. Zoals ik al zei, het is min of meer een 'excuus' om de films opnieuw uit te kunnen brengen. Nou en? Is daar dan gelijk iets mis mee? Er zijn een hoop mensen die er wel op zitten te wachten en er geld voor over hebben om het te kunnen zien, wat is daar mis mee?
Er is imo wel wat mis mee als ze daar 3D voor gebruiken. Maar je hebt idd gelijk dat er geen enquete nodig is, om te zien dat mensen er toch heen willen.
Ik wil ook wel graag bepaalde klassiekers (weer) in de bios zien, maar dan wel op de normale 3D loze manier.
Wat er mis mee is dat mensen toch geld neerleggen voor 3D re-releases, is dat ze zo de 3D hype in stand houden en dat is een slechte zaak. Als ze hem gewoon opnieuw, maar zonder 3D uitbrengen, komen mensen miss ook wel gewoon.
16-03-2012 17:00
Het is wel een vette film, bij het zien van de trailer wil ik de film ook gelijk weer zien
16-03-2012 17:08
UndercoverPanda schreef:
Dat er vraag naar is, blijkt vooral uit de kassuccessen van eerdere naar 3D geconverteerde films en het feit dat ze deze trend ook door blijven zetten met andere films.


Daar ben ik 't niet mee eens. Er is niet specifiek "vraag" naar 3D; dat geloof ik niet.....niet veel althans. Als ik zo bij mijn bioscoop kijk worden veel (geconverteerde) 3D films alleen in 3D vertoont. Hierdoor lijken de opbrengsten de vraag naar 3D te verklaren. De mensen gaan toch wel, waaronder ikzelf. Dat 3D gedoe komt van de $tudio'$.
16-03-2012 17:52
macfilm schreef:
"Na de 3D releases van Star Wars - Episode 1, enkele Disney en Pixar titels en binnenkort Titanic verschijnt in 2013 ook Jurassic Park in een drie dimensionale uitgave in de 3D-bioscopen."

Welke Pixartitel heeft er dan een rerelease in 3D gehad?
Ik weet alleen twee Disneytitels: 'The beauty and the beast' en 'The lion king'.


Binnekort krijgt Finding Nemo ook z'n release. De trailer is al on-line te vinden.
16-03-2012 19:02
Decepticon schreef:
Er is imo wel wat mis mee als ze daar 3D voor gebruiken. Maar je hebt idd gelijk dat er geen enquete nodig is, om te zien dat mensen er toch heen willen.
Ik wil ook wel graag bepaalde klassiekers (weer) in de bios zien, maar dan wel op de normale 3D loze manier.
Wat er mis mee is dat mensen toch geld neerleggen voor 3D re-releases, is dat ze zo de 3D hype in stand houden en dat is een slechte zaak. Als ze hem gewoon opnieuw, maar zonder 3D uitbrengen, komen mensen miss ook wel gewoon.


Toch zullen dat er denk ik minder zijn dan bij een 3D versie. Dat geeft de mensen het idee dat er toch iets nieuws aan zit, in plaats van gewoon, 'hey, zullen we weer eens naar Jurassic Park in de bios gaan'. Er zal zeker ook een groep mensen zijn die liever naar een re-release gaat die niet in 3D is.. Maar ik denk dat die veel kleiner is. En tja, die 3D hype. Ik denk dat die al zover is doorgevoerd dat het ook niet snel meer zal verdwijnen. Ik ben er zelf ook niet zo'n fan van, maar ja. Maar het is iig niet te ontkennen dat 3D de bioscopen wel weer een flinke boost heeft gegeven, dus er zitten ook positieve kanten aan.
16-03-2012 19:06
B@chelor schreef:
Daar ben ik 't niet mee eens. Er is niet specifiek "vraag" naar 3D; dat geloof ik niet.....niet veel althans. Als ik zo bij mijn bioscoop kijk worden veel (geconverteerde) 3D films alleen in 3D vertoont. Hierdoor lijken de opbrengsten de vraag naar 3D te verklaren. De mensen gaan toch wel, waaronder ikzelf. Dat 3D gedoe komt van de $tudio'$.


Maar toch betaal je er wel voor. Terwijl je ook de keuze hebt om niet te gaan. Dat is misschien niet per se een vraag, maar toch een onbewuste behoefte
16-03-2012 19:21
UndercoverPanda schreef:
Maar toch betaal je er wel voor. Terwijl je ook de keuze hebt om niet te gaan. Dat is misschien niet per se een vraag, maar toch een onbewuste behoefte


Ja, ik weet 't. Maar ik wil straks The Avengers in de bios zien en de kans is groot dat mijn bios alleen maar de 3D versie vertoont. Dus ga ik toch....de bastards.
16-03-2012 20:24
B@chelor schreef:
Ja, ik weet 't. Maar ik wil straks The Avengers in de bios zien en de kans is groot dat mijn bios alleen maar de 3D versie vertoont. Dus ga ik toch....de bastards.


Denk dat de 3D bij The Avengers wel nog goed gaat meevallen, bij de trailer was het toch dik in orde. Misschien niet onmisbaar, maar ik verwacht niet dat het echt storend gaat zijn.
17-03-2012 01:15
Ik heb eigenlijk best wel veel zin
om die film op het witte doek te zien
17-03-2012 01:25
Edy schreef:
Ga ik liever Avatar nog een keer in 3D bekijken met meer plezier


avatar is niets vergeleken met Jurassic Park 1/2 , good old times
17-03-2012 14:28
rick512 schreef:
My god, 20 jaar geleden?? Ik heb m ook gezien in de bios. Ik was toen ook 9 en ik kan het mij nog als de dag van gister herinneren + de dino gekte die uitbrak.

Voor mij geld precies hetzelfde. Het is echt nostalgie en jeugdsentiment tegelijk!
Daarom wil ik hem 20 jaar later zeker weer in de bioscoop zien.
En in 3D is dan weer mooi meegenomen! Het is toch vet, als je die T-Rex vlak voor je neus voorbij ziet komen!
Zie het maar als een soort van Reünie
17-03-2012 22:49
WTF. Wat is de nieuwswaarde eigenlijk ?


Het filmpje: ''Geüpload door heyuguysblog op 30 aug 2011''
18-03-2012 21:50
ik ben het volkomen met undercoverpanda eens
waarom ergens over zeiken als je je er toch niet voor interesseert?

Laatste Filmnieuws