'Star Trek into Darkness' opent sterk, maar niet overdonderend
'Iron Man 3' blijft hoge ogen gooien in het derde weekend.

Wederom reboot voor The Mummy

Geplaatst door Bram op 05-04-2012 10:36 - Bron: Variety

Wederom reboot voor The MummyVolgens Variety heeft Universal Pictures zijn zinnen gezet op een reboot van de langlopende The Mummy franchise. Scenarioschrijver Jon Spaihts, bekend van zijn werk aan het script voor Prometheus (2012), is door de grote filmstudio op het project gezet.

"I see it as the sort of opportunity I had with 'Prometheus,'" aldus Spaihts. "To go back to a franchise's roots in dark, scary source material, and simultaneously open it up to an epic scale we haven't seen before."

Het financieel succesvolle The Mummy uit 1999 was geen origineel. Universal bracht een eerdere versie, ook onder de titel The Mummy, al in 1932 uit. Deze kreeg vier vervolgen met de titels The Mummy's Hand, The Mummy's Tomb, The Mummy's Ghost en The Mummy's Curse. In 1955 verscheen de "spoof" Meet the Mummy.

De 1999 versie van regisseur Stephen Sommers met Brendan Fraser als ster kreeg met The Mummy Returns (2001), die de carrière lanceerde van Dwayne Johnson, en The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (2008) twee vervolgen. In 2002 verscheen van deze reeks de spin-off The Scorpion King, die ook twee sequels kreeg.

© FilmTotaal 2013

Reacties (23)

05-04-2012 10:57
Nooit geweten dat The Mummy met Brendan Fraser een reboot was. Met wat ze nu kunnen qua CGI kan een Mummy film wel heel vet worden.
05-04-2012 11:00
Aaah als dit een goed script heeft!!! Kan heel vet worden!
05-04-2012 11:05
Dit menen ze niet, nu al een reboot? Jezus, de films moeten er steeds eerder aan geloven.
Niet dat het hoogwaardige films zijn, maar toch......ze zijn toch vermakelijk, vooral de 1e. Dat zag en ziet er nog steeds wel goed uit.

Met scriptschtijver van Prometheus klinkt het veelbelovend en kan het iets gaafs en veel beters worden, maar ik moet het nog zien. Ik ben nog niet enthousiast.
De generatie van nu is het origineel echt nog niet vergeten hoor.
05-04-2012 11:11
Deel 1 - in de biscoop gezien was een goeie film

Deel 2- Was nog een goeie film maar minder goed als deel 1

Deel 3- Hahahah Was geen goeie film ben op een moment in slaap gevallen bij het kijken van deel 3

dus laat die volgende voor mijn maar zitten.
05-04-2012 11:15
Dacht bij de titel ook direct 'allez hop, alweer een reboot', maar de scriptschrijver van Prometheus lijkt toch hoopgevend - eigenlijk wel vreemd, want bijna niemand kent het verhaal.

Denk in ieder geval dat dit misschien wel duisterder zal worden dan de originele films. En toegegeven, er is zeker ruimte voor verbetering.
05-04-2012 11:15
Dat ze dan gewoon een nieuwe mummy film maken die ook wel wat donkerder is ofzo..

Ik vond de eerste film echt goed, de 2de ging ook nog, maar de 3de was echt wel slecht..
maar om de films nu te rebooten vind ik er ook een beetje over..
precies of ze geen inspiratie meer hebben om nieuwe films te maken..
maar denk vooral dat het ligt aan zekerheid om geld te verdienen.
je kan wel een nieuwe film maken, met veel geld, maar die kan dan floppen (john carter), dus daarom maar een bekende franchise gebruiken die sowieso volk gaat trekken.
beetje spijtig maar zo zit de business deze dagen ineen
05-04-2012 11:16
Decepticon schreef:
Dit menen ze niet, nu al een reboot? Jezus, de films moeten er steeds eerder aan geloven.
Niet dat het hoogwaardige films zijn, maar toch......ze zijn toch vermakelijk, vooral de 1e. Dat zag en ziet er nog steeds wel goed uit.


Ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Heb je überhaupt de laatste tijd nog een mummy film gezien? Deze films doen qua effecten misschien nog niet zo slecht aan, maar het acteerspel en de muziek bijvoorbeeld voelen echt gedateerd aan. Veel te overdreven geacteerd en misplaatste 'vrolijke' deuntjes bij achtervolgingen, en om nog maar te zwijgen over de verschrikkelijke one-liners. Feit is dat deze films gewoon alleen nog maar een erg (kleine) jonge doelgroep aanspreekt. Met de scriptschrijver van Prometheus (wat schijnbaar een 'redelijk intelligent' script moet hebben) aan het roer kunnen deze films hopelijk naar een hoger, intelligenter niveau getild worden. En niet alleen gericht op de (aller)jongsten onder ons. Want het verhaal mag dan wel niet meer origineel zijn, het heeft nog steeds potentie voor nieuwe (duistere) wendingen.
05-04-2012 11:32
DutchOwnage schreef:
Ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Heb je überhaupt de laatste tijd nog een mummy film gezien? Deze films doen qua effecten misschien nog niet zo slecht aan, maar het acteerspel en de muziek bijvoorbeeld voelen echt gedateerd aan.
Jazeker wel. De laatste heb ik (gewoon) in de bios gezien, het is idd niks bijzonders, maar wel enigszins vermakelijk, had eigenlijk direct-to-dvd moeten zijn. Maar de 1e blijft mooi om heel af en toe nog eens te kijken.
Maar als je het woord reboot leest, is de automatische reactie direct om pessimistisch te zijn.
05-04-2012 11:37
eerlijk vind ik dit overbodig.. hoewel THE MUMMY met brandon fraser matige films zijn maar zeker vermakelijk (vooral deel 1) .. hoeft een reboot nu echt (nog) niet... maar als storyline goed is en goede acteurs.. kan et miss nog iets worden. En idd als ze het ff wat darker maken.. kan het nog leuk worde
05-04-2012 11:46
DutchOwnage schreef:
Ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Heb je überhaupt de laatste tijd nog een mummy film gezien? Deze films doen qua effecten misschien nog niet zo slecht aan, maar het acteerspel en de muziek bijvoorbeeld voelen echt gedateerd aan. Veel te overdreven geacteerd en misplaatste 'vrolijke' deuntjes bij achtervolgingen, en om nog maar te zwijgen over de verschrikkelijke one-liners. Feit is dat deze films gewoon alleen nog maar een erg (kleine) jonge doelgroep aanspreekt. Met de scriptschrijver van Prometheus (wat schijnbaar een 'redelijk intelligent' script moet hebben) aan het roer kunnen deze films hopelijk naar een hoger, intelligenter niveau getild worden. En niet alleen gericht op de (aller)jongsten onder ons. Want het verhaal mag dan wel niet meer origineel zijn, het heeft nog steeds potentie voor nieuwe (duistere) wendingen.


De muziek past inderdaad niet 100% bij de film, maar toch vind ik de soundtrack van Jerry Goldsmith het enige positieve aan deze film. Geweldig om gewoon naar te luisteren. Hetzelfde heb ik met de soundtrack van Disney's Atlantis: super, maar misplaatst in de film.

De effecten van de Mummy films zien er trouwens niet meer uit. Vooral in de Scorpion King zit dramatisch slechte CGI.
05-04-2012 12:07
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen de klassieke Mummie films en die van Sommers..

Ik eigenlijk ook niet dat het een reboot van Sommers' films wordt, maar een "reboot" van de klassiekers..

Waarbij hopelijk toch de nadruk gaat liggen op een groepje mensen die ene piramide intrekt...
05-04-2012 12:09
Met Taylor Lautner erin zeker, big pass for me !
05-04-2012 12:27
Ereptile schreef:
Nooit geweten dat The Mummy met Brendan Fraser een reboot was. Met wat ze nu kunnen qua CGI kan een Mummy film wel heel vet worden.


Ik wel, maar toen werd er niet zo veel ophef over gemaakt, omdat reboots niet heel veel voorkwamen EN omdat het van lang geleden was.

kvond het trouwens wel goeie film, erg vermakelijk

en idd met cgi van nu zou het nog beter kunnen, ook al vind ik mss nog iets tè vroeg voor reboot, mja als het goed gebracht is, why not
05-04-2012 12:53
CaptainCab schreef:
De effecten van de Mummy films zien er trouwens niet meer uit. Vooral in de Scorpion King zit dramatisch slechte CGI.
Het is alweer een poosje geleden dat ik The Mummy gezien heb en het kan nu veel beter, maar The Scorpion King is met een veel lager budget gemaakt, dus ziet de cgi er, zoals te verwachten is, veel slechter uit.
05-04-2012 13:15
Pffff hebben ze niks anders te doen deze saaie film rebooten?
05-04-2012 13:17
Ik ben hermaak-moe maar door de naam van de schrijver kan dit wel iets worden. Ik verwacht erg veel van Prometheus mede door het script. Afwachten maar dus.
05-04-2012 13:18
wist niet eens dat scorpion king een spin off was van the mummy
05-04-2012 13:41
Decepticon schreef:
Het is alweer een poosje geleden dat ik The Mummy gezien heb en het kan nu veel beter, maar The Scorpion King is met een veel lager budget gemaakt, dus ziet de cgi er, zoals te verwachten is, veel slechter uit.


Oeps, ik bedoelde The Mummy Returns, waarin de scorpion king voor het eerst meedoet, vanwaar de verwarring. Volgens mij had die wel een hoger budget, maar de CGI ziet er echt zo slecht uit, vooral de scorpion king zelf:http://www.youtube.com/watch?v=6nX0100wUB0#t=0h1m32s
05-04-2012 14:48
Decepticon schreef:
Maar als je het woord reboot leest, is de automatische reactie direct om pessimistisch te zijn.


Haha, dat is wel waar. Maar ik weet niet of dit nu echt moet gezien worden als een pure reboot, denk dat het zeker qua sfeer wel kan afwijken van de Fraser-films en dan is het gewoon opnieuw een filmserie over een mummie.

Wel nog even mijn eerste enthousiasme wat temperen: deze schrijver is ook verantwoordelijk voor The Darkest Hour. Hopelijk bewijst hij dus eerst met Prometheus dat hij wel beter kan.
05-04-2012 17:14
nice, wanneer kan The Rock een reboot van LOTR verwachten?
05-04-2012 17:30
Wat een teleurstelling zeg! Ik had nog zo gehoopt op een vervolg met Fraser,ik vind de Mummy films echt heel tof en vooral de humor ontzettend leuk alleen in deel 3 is dit inderdaad wat to much ja. Toch blijven het alle 3 leuke en vermakelijk avonturenfilms in mijn ogen jammer dat Rachel Weisz in deel 3 niet meer te zien was,dat vond ik nog wel het grootste nadeel. Zij was gewoon Evy ik vond het raar dat ze voor een andere actrice hadden gekozen daar ging het in mijn ogen al fout. Hetzelfde geld voor Freddie Boath,waarom hem niet casten in deel 3? Hij was toen ook alweer 18. Dusja deel 3 is inderdaad de minste en ook de kinderlijkste en bevat veel minpunten maar toch had ik liever een vervolg daarop gezien dat een reboot. Zonde.
05-04-2012 18:06
Hier hoef ik helemaal niet lang over te twijfelen.
Ondanks dat ik 1+2 leuk vond, Lijkt het mij geweldig om de Mummy weer als een Horror te bekijken. De Egyptische gescciedenis leent zich volgens mij prima voor het Horror Genre. Laat maar Komen!!
06-04-2012 13:15
CaptainCab schreef:
Oeps, ik bedoelde The Mummy Returns, waarin de scorpion king voor het eerst meedoet, vanwaar de verwarring. Volgens mij had die wel een hoger budget, maar de CGI ziet er echt zo slecht uit, vooral de scorpion king zelf:http://www.youtube.com/watch?v=6nX0100wUB0#t=0h1m32s


The Mummy Returns had gewoon goede cgi, punt! Voor die tijd dan, dan waren toen de nieuwste technieken, en het ziet er nog steeds goed uit. Rond 2001 kwam Universal ook met Jurassic Park III, die ik ook in de bios zag, en dat waren toen ook de nieuwste effecten, zag er allemaal prachtig uit. Laatst kwam ie op tv en sloeg alles dood. Mss heb je de films te vaak gezien, dan ga je daar speciaal op letten, dat had ik ook. In de bioscoop komt cgi bovendien beter tot zijn recht.

Laatste Filmnieuws