Eerste officiële foto's 'Terminator: Genisys'!
Een nieuwe synopsis geeft iets meer prijs over de richting van de sci-fi reboot.

Battleship plundert wereldwijde bioscoopkassa's

Geplaatst door Bram op 23-04-2012 09:53 - Bron: Deadline

Battleship plundert wereldwijde bioscoopkassa'sAfgelopen week ging in vele landen de sci-fi actiefilm Battleship in première. De prijzige film van regisseur Peter Berg draait echter nog niet in de States, aangezien het daar pas vanaf 18 mei te zien is. In de eerste dagen na de première staat het al op een fraaie $129,6 miljoen. In 37 van de 50 landen opende het op de eerste positie.

Battleship met o.a. Taylor Kitsch, Liam Neeson, Alexander Skarsgard en Rihanna kostte Universal Pictures circa $200 miljoen om te maken en volgens de geruchten is dit budget fors overschreden. Of de opbrengsten van de mager ontvangen titel zo fors blijven stijgen valt te bezien, aangezien volgende week The Avengers in première gaat. Ook deze film verschijnt eerst buiten de States, waar het een week later te zien is.

In Nederland draait de sci-fi actiefilm uiteraard ook al in de bioscoop. Lees hier de FilmTotaal recensie. Bekijk hieronder een nieuwe clip.



In Battleship neemt een internationale oorlogsvloot van vijf schepen het niet op tegen een andere kleur bootjes, maar tegen een door water ingesloten armada van buitenaardse wezens.

© FilmTotaal 2014 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (34)

23-04-2012 10:05
Ik geniet. Heerlijk dat wij eens films eerder krijgen!
23-04-2012 10:11
Spijtig dat dit zoveel opbrengt... Lijkt me echt helemaal niks dit. 't Is Transformers op zee Al moet ik wel toegeven dat ik ook wel blij ben dat wij films ook eerder krijgen dan in de VS Maar daar bedoel ik natuurlijk niet deze mee
23-04-2012 10:36
Heerlijk zulke films, natuurlijk gaat het nergens over maar net zoals Transformers ga je voor de special effects en de actie hierheen.

Ik heb zeer genoten..
23-04-2012 11:03
Hoe langer het geleden is dat ik Battleship zag hoe slechter ik hem vind. Ik vind zelfs Transformers beter dan dat saaie stukje pulp. Leuke actie dat wel maar anders is er niks goeds te vertellen. Ik dacht echt "jaja leuk geprobeerd, maar Micheal Bay blijft toch de beste in dit soort film pulp." Jammer dat andere films dan weinig opbrengen die wel degelijk zijn...

De film zal wel winst binnenhalen, zeker wanneer hij in Amerika begint te draaien. Jammer genoeg zal dat resulteren in een vervolg of meer.
23-04-2012 11:50
Het wordt eens tijd dat mensen inzien dat dit waardeloze films zijn zodat Hollywood instort, zich doodschrikt en vervolgens goede, originele films uitbrengt ipv remakes, reboots, sequels, prequels, stripboekverfilmingen en licensiefilms!
23-04-2012 13:18
Een niet onverwacht succes, maar het lijkt mij nu niet echt een film die zoveel winst verdient. Toegegeven, het is maar ontspanning, maar in dat genre heb je toch ook Spider-Man en Avengers, die er toch beter uitzien.

Zoals Dusk al zei, ze zouden echt eens verlies aan zo'n film moeten maken om dan beter werk af te leveren. Nu proppen ze gewoon er veel explosies in en heb je direct een hit. En luie filmmakers kunnen daar van profiteren.
23-04-2012 16:36
?
23-04-2012 19:36
Dit wil ik nog toegevoegen over deze toch wel slechte film. Het is ten eerste naast wat blurry special effects en spektakel ook een reclame film voor het leger :

Ben je jong, en vind je je leven nutteloos en wil je je vaderland dienen ? Kom dan naar het leger want dan heb je een leuke tijd! De kans is groot dat je sex hebt met de knappe dochter van de kolonel, de kans is groot dat een knappe zangeres in je team zit! De kans is groot dat je tegen aliens zult kunnen vechten. De kans is groot dat je grootse explosies zult zien! De kans is groot dat je sterft, maar dan wel voor het vaderland natuurlijk.
Mocht je niet helemaal dood zijn en wat armen of benen verloren hebben. Géén probleem dan krijg je stalen benen, een gratis pass voor de fitness van het leger, een knappe therapeut die je door die moeilijk tijd heen helpt. Ja zelfs dan kun je nog ten strijde trekken voor het leger.
Mocht je het hebben uitgehouden tot je pensioen. Niet getreurd! Het leger kan je nog steeds gebruiken. Je mag hele dagen rondhangen met andere ouwe rukkers op een museum schip! En dat is niet alles! De kans is groot dat de jonge garde je nog eens vraagt ten strijde te trekken. Kortom GA BIJ HET LEGER! En je hele leven lang gezond en wel of kreupel of vrouwelijk of gay kan het leger je gebruiken!

Dit is de enigste zinnige boodschap die uit deze film te halen is... en echt positief is dit niet te noemen.

Doe daar nog de meest belachelijke oneliner ooit bij " We are all going to die, you are going to die, I'm going to die, we all are going to die! ... But not Today !! Oscar waardig materiaal dus!
23-04-2012 19:49
Vind je het gek dat er bijna alleen nog maar baggerfilms worden gemaakt als (waarschjijnlijk jonge) mensen hiervoor betalen.
23-04-2012 20:01
Hahaha, hilarisch scene: Iedereen is intense gespannen tijdens het onderzoek van een alien... Begint die "grote pet", zonder dat er iemand omgevraagd heeft, een partij dom te ouwehoeren waar de wilde beren geen stroop van lusten. En dan op het eind iemand die constant "not dead!" gilt ... Hahaha ik viel bijna van mijn stoel.
23-04-2012 20:58
Steve-O schreef:
Spijtig dat dit zoveel opbrengt... Lijkt me echt helemaal niks dit. 't Is Transformers op zee Al moet ik wel toegeven dat ik ook wel blij ben dat wij films ook eerder krijgen dan in de VS Maar daar bedoel ik natuurlijk niet deze mee
Je moet je krange mening voor je houden, als je de film nog niet gezien hebt.

Het is helemaal niet spijtig dat de film zoveel opbrengt, want zo slecht is de film de niet. Het is gewoon een heel goed vermakende bockbuster.

Je zult het vast niks vinden, omdat je Transformers ook niks vind en hij blijft ook wel achter bij TF, maar deze film lijkt eigenlijk helemaal niet op TF.
23-04-2012 21:13
PRIME schreef:
Ik geniet. Heerlijk dat wij eens films eerder krijgen!
Ik snap niet waar al die negativiteit vandaan komt en ik snap niet dat zelfs jij dit een slechte film vindt Prime. Het is gewoon een gave blockbuster. Verhaal wordt leuk gebracht met vrij vlotte opbouw en met knallende actiescenes, afgewisseld met scenes met goede, leuke en niet platte humor.
Je zei dat het niet duidelijk is, waarom de aliens op aarde komen. Dat is het eigenlijk wel. De mens nodigt ze uit, door signalen de ruimte in te sturen en daar gaan ze op in. En ze hebben geen goede bedoelingen met hun komst.

Het lijkt wel, zoals je zei, een Michael Bay film, zoals hij gemaakt is. Maar dat is niet direct iets negatiefs. Voor de Bay-haters uiteraard wel. Als men zegt dat hij geregisseerd is door MB, zou men dat ook wel geloven. Hoe het gefilmd is. Ook met veel patriottisme, maar daar erger ik me dus echt me niet aan.

Doet mij wel goed, dat de film zoveel opbrengt, want zo slecht is ie niet. Imo een leuke inslag om een bordspel te verfilmen. Iets waar ik in het begin totaal geen vertrouwen in had.
23-04-2012 21:29
Banned schreef:
Dit wil ik nog toegevoegen over deze toch wel slechte film. Het is ten eerste naast wat blurry special effects en spektakel ook een reclame film voor het leger
WTF is your problem Banned? Dat had je op voorhand kunnen verwachten. Als je niet tegen het Amerikaanse partriottisme kunt, moet je dit soort films ook niet kijken.
23-04-2012 21:38
Was een leuke film, je krijgt wat je verwacht !!.
23-04-2012 22:07
yea eat that USA! haha.. avengers.. damn kan niet wachten en deze ga ik op dvdtje bekijke
24-04-2012 00:59
robinbeckers schreef:
Heerlijk zulke films, natuurlijk gaat het nergens over maar net zoals Transformers ga je voor de special effects en de actie hierheen.

Ik heb zeer genoten..


Hier ben ik het volledig mee eens, kom net terug uit de bios en heb me zeer goed vermaakt, lekkere Naval Sci-Fi action!
het acteerwerk vind ik beter dan de gemiddelde review zegt, en de cheesy lines horen erbij en ik geniet ervan

mensen wisten dat dit een Transformers-style film werd, met een plotdiepte en cliches zoals we kennen uit TF (heerlijk toch), zeikerds en haters die teleurgesteld uit de bios komen zijn blind of ezels die zichzelf te vaak stoten aan dezelfde steen

zeker een geweldige popcorn film die ik zeker nog eens kijk als hij in BR verkrijgbaar is!
24-04-2012 01:21
Decepticon schreef:
WTF is your problem Banned? Dat had je op voorhand kunnen verwachten. Als je niet tegen het Amerikaanse partriottisme kunt, moet je dit soort films ook niet kijken.


"WTF" ... heb ik geen gelijk of zo ?

Ik kijk nog liever naar Transformers! Waar het "verhaal" gebruik maakt van het leger en niet het leger die de film maakt zoals hier!
24-04-2012 01:43
Banned schreef:
"WTF" ... heb ik geen gelijk of zo ?

Ik kijk nog liever naar Transformers! Waar het "verhaal" gebruik maakt van het leger en niet het leger die de film maakt zoals hier!
Dat was op voorhand al duidelijk te verwachten gezien de trailer. Je hoeft er niet zo'n ellenlange gefrustreerde post aan te wijden.
24-04-2012 02:28
Decepticon schreef:
Dat was op voorhand al duidelijk te verwachten gezien de trailer. Je hoeft er niet zo'n ellenlange gefrustreerde post aan te wijden.


Ik zeg gewoon waarover de film gaat... Dat was het verhaal. En hoe meer ik zo'n films zie hoe meer ik ervan ga walgen. Ze mogen nog zo spectaculair zijn. Ik vond het weer een vreselijk staaltje patriotisme. Iets waar ik niet mee om kan of begrijp.
24-04-2012 10:42
Banned schreef:
Ik zeg gewoon waarover de film gaat... Dat was het verhaal. En hoe meer ik zo'n films zie hoe meer ik ervan ga walgen. Ze mogen nog zo spectaculair zijn. Ik vond het weer een vreselijk staaltje patriotisme. Iets waar ik niet mee om kan of begrijp.


Banned als je jouw frustraties en ongenoegen uit over een film is helemaal niks mee. Maar een spoiler tag zou erg fijn zijn geweest. Je vertelt zowat heel de film, ja het is voorspelbaar maar het is leuker als je het zelf doet en niet dat iemand het voor Jou doet.

Ik vond hem vermakelijk!
24-04-2012 11:01
[quote=Banned]Ik zeg gewoon waarover de film gaat... Dat was het verhaal. En hoe meer ik zo'n films zie hoe meer ik ervan ga walgen. Ze mogen nog zo spectaculair zijn. Ik vond het weer een vreselijk staaltje patriotisme. Iets waar ik niet mee om kan of begrijp.[/quot

Wat ben jij een moeilijk persoon zeg! Als ik alleen maar serieuze films moet kijken dan lees ik nog liever een boek!!
Waarom maak jezelf dan geen film?! Maar goed ieder z'n ding ,dat zeker.... Maar jou ding is echt saai !
En nee , wat jij zegt hoeft niet altijd zo te zijn het is jouw mening en zullen zeker mensen achter jou staan . Ik sta achter duizenden mensen die dit wel vet!
Maar goed , dat is mijn mening .
24-04-2012 12:45
[quote=Hancock
Waarom maak jezelf dan geen film?!
[/quote]

Ben ik mee bezig hoor.
24-04-2012 13:29
Decepticon schreef:
Je moet je krange mening voor je houden, als je de film nog niet gezien hebt.

Het is helemaal niet spijtig dat de film zoveel opbrengt, want zo slecht is de film de niet. Het is gewoon een heel goed vermakende bockbuster.

Je zult het vast niks vinden, omdat je Transformers ook niks vind en hij blijft ook wel achter bij TF, maar deze film lijkt eigenlijk helemaal niet op TF.

Je maakt een fucking grapje zeker. Is mijn mening negatief dan moet ik het maar voor me houden? Laat me niet lachen, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin dat jij uitkraamt. Ga je mond spoelen en kom dan nog maar eens terug.

24-04-2012 13:49
Decepticon schreef:
Ik snap niet waar al die negativiteit vandaan komt en ik snap niet dat zelfs jij dit een slechte film vindt Prime. Het is gewoon een gave blockbuster. Verhaal wordt leuk gebracht met vrij vlotte opbouw en met knallende actiescenes, afgewisseld met scenes met goede, leuke en niet platte humor.
Je zei dat het niet duidelijk is, waarom de aliens op aarde komen. Dat is het eigenlijk wel. De mens nodigt ze uit, door signalen de ruimte in te sturen en daar gaan ze op in. En ze hebben geen goede bedoelingen met hun komst.

Het lijkt wel, zoals je zei, een Michael Bay film, zoals hij gemaakt is. Maar dat is niet direct iets negatiefs. Voor de Bay-haters uiteraard wel. Als men zegt dat hij geregisseerd is door MB, zou men dat ook wel geloven. Hoe het gefilmd is. Ook met veel patriottisme, maar daar erger ik me dus echt me niet aan.

Doet mij wel goed, dat de film zoveel opbrengt, want zo slecht is ie niet. Imo een leuke inslag om een bordspel te verfilmen. Iets waar ik in het begin totaal geen vertrouwen in had.


Misschien had ik TE veel verwachtingen, die vervolgens vooral door gebrek van actie niet werden ingelost. Misschien moet ik 'm nog een keer kijken. Misschien haal ik 'm wel op bluray. Misschien.
24-04-2012 16:46
Steve-O schreef:
Je maakt een fucking grapje zeker. Is mijn mening negatief dan moet ik het maar voor me houden? Laat me niet lachen, maar dat is natuurlijk klinkklare onzin dat jij uitkraamt. Ga je mond spoelen en kom dan nog maar eens terug.






Natuurlijk mag je een negatieve mening geven, maar geen oordeel zoals 'spijtig dat dit zoveel opbrengt', als je de film niet hebt gezien
24-04-2012 18:07
Hey Decepticon, laat me je even iets zeggen. Er zijn mensen die niet zitten te wachten op dit soort films maar liever goede doordachte films hebben, geen luie licentiefilms dus met voorspelbare verhalen en personages. Daar hebben we er al genoeg van. Dat er dus mensen zijn die op voorhand dit soort films slecht vinden komt niet omdat ze een karige mening hebben, maar omdat ze niet tot het simpele bioscoop publiek horen zoals jij waarschijnlijk, ze worden er moe van dat er weer een makkelijke film wordt gemaakt ipv een goede. Dat het een vermakende film is zal vast wel maar daarnaast is het ook een hele luie film. Zeeslag de film? kom op man. Dat zou eerder een grap zijn, helaas is dat niet het geval. Hollywood raakt in een sleur van makkelijke films zoals ik volgens mij al eerder in een comment gezegd heb. Dit soort spektakel blockbusters brengen makkelijk geld op net als het risicoloze vervolg dat straks hopelijk niet gemaakt gaat worden.
Dit is geen film, dit is een product uit de lopende band fabriek die hollywood heet. Waar mensen als Banned, ik en waarschijnlijk veel anderen op zitten te wachten is geen lopende band productie maar een film die handgemaakt is, vakwerk dus.
24-04-2012 18:31
Ik heb deze film gisteren gecheckt in de bios...
Mijn mening: Leuke popcorn movie met coole special effects!
Je kunt het eigenlijk een beetje vergelijken met Transformers, maar dan op zee.
Echt een movie om in de bioscoop te zien
24-04-2012 19:08
dusk schreef:
Hey Decepticon, laat me je even iets zeggen. Er zijn mensen die niet zitten te wachten op dit soort films maar liever goede doordachte films hebben, geen luie licentiefilms dus met voorspelbare verhalen en personages. Daar hebben we er al genoeg van. Dat er dus mensen zijn die op voorhand dit soort films slecht vinden komt niet omdat ze een karige mening hebben, maar omdat ze niet tot het simpele bioscoop publiek horen zoals jij waarschijnlijk, ze worden er moe van dat er weer een makkelijke film wordt gemaakt ipv een goede. Dat het een vermakende film is zal vast wel maar daarnaast is het ook een hele luie film. Zeeslag de film? kom op man. Dat zou eerder een grap zijn, helaas is dat niet het geval. Hollywood raakt in een sleur van makkelijke films zoals ik volgens mij al eerder in een comment gezegd heb. Dit soort spektakel blockbusters brengen makkelijk geld op net als het risicoloze vervolg dat straks hopelijk niet gemaakt gaat worden.
Dit is geen film, dit is een product uit de lopende band fabriek die hollywood heet. Waar mensen als Banned, ik en waarschijnlijk veel anderen op zitten te wachten is geen lopende band productie maar een film die handgemaakt is, vakwerk dus.


Inderdaad. Maar ik kijk ze ook wel graag die films er zitten soms goeie films van deze soort tussen maar Battleship is daar verre van één van. Maar verlang nu niet dat ik die films hoog ga aanschrijven. Ik ben hem gaan kijken met iemand die liever een minder verhaal heeft en gaat voor de actie. Zelfs hij vond hem vreselijk slecht en cliché. Hij had er niks goeds over te zeggen.
24-04-2012 21:24
Decepticon schreef:




Natuurlijk mag je een negatieve mening geven, maar geen oordeel zoals 'spijtig dat dit zoveel opbrengt', als je de film niet hebt gezien

De film heeft al zo'n $130 miljoen binnengesleept terwijl 'ie nog niet uit is in de VS en aangezien ik denk dat dit typisch zo'n film is (lees: transformers) die erg veel geld kan opbrengen, vindt ik het inderdaad spijtig dat 'ie zoveel opbrengt. Ondanks dat ik hem nog niet gezien heb. Ik heb redelijk wat films gezien en ik zie heus wel wat voor'n soort dit is.
24-04-2012 22:34
Wat boeit het allemaal!
Ieder heeft zijn eigen mening en mijn mening is dat dit geen goede film is en je kan het er mee eens zijn of niet dit is mijn mening!!!
25-04-2012 01:27
dusk schreef:
Hey Decepticon, laat me je even iets zeggen. Er zijn mensen die niet zitten te wachten op dit soort films maar liever goede doordachte films hebben, geen luie licentiefilms dus met voorspelbare verhalen en personages. Daar hebben we er al genoeg van. Dat er dus mensen zijn die op voorhand dit soort films slecht vinden komt niet omdat ze een karige mening hebben, maar omdat ze niet tot het simpele bioscoop publiek horen zoals jij waarschijnlijk, ze worden er moe van dat er weer een makkelijke film wordt gemaakt ipv een goede. Dat het een vermakende film is zal vast wel maar daarnaast is het ook een hele luie film. Zeeslag de film? kom op man. Dat zou eerder een grap zijn, helaas is dat niet het geval. Hollywood raakt in een sleur van makkelijke films zoals ik volgens mij al eerder in een comment gezegd heb. Dit soort spektakel blockbusters brengen makkelijk geld op net als het risicoloze vervolg dat straks hopelijk niet gemaakt gaat worden.
Dit is geen film, dit is een product uit de lopende band fabriek die hollywood heet. Waar mensen als Banned, ik en waarschijnlijk veel anderen op zitten te wachten is geen lopende band productie maar een film die handgemaakt is, vakwerk dus.
Laat mij jou eens even wat zeggen. Die korte tijd dat jij op FT zit, heb je alleen nog maar negativiteit. Ik heb nog niks positiefs van jou gelezen. En als je denkt dat je Banned bij het juiste eind hebt, moet je eens wat van zijn ratings bekijken. Iron Man 1 geeft hij een 1 En dat voor iemand die regie fictiefilm studeert. Iron Man wordt door het gros goed ontvangen en beoordeelt.

Ik heb wel vaker vermeld, dat ik helemaal niet tot het simpele bios publiek behoor. Ik heb een hele, hele brede smaak in films en kijk alle genres, ook in de bios.
Ik doe alleen niet zo moeilijk en klaag niet als er een simpele blockbuster wordt gemaakt, zoals jij en Banned.
Ik kijk ook liever goed doordachte films, maar films als deze zijn erg welkom tussendoor.
Ik ben er ook helemaal niet voor om bordspellen te verfilmen, daar heb ik ook een hard hoofd in en dacht ook dat het een grap was, maar zoals ik eerder al zei, leuk dat ze met een sci-fi actieknaller komen.
Wees blij dat dit soort leuke films scoren, dat levert geld op om in andere projecten te steken. Dit heeft niks met lopende band productie te maken. Ze hebben geprobeerd een saai bordspel te verfilmen en dat is aardig geslaagd.
Als men niet zit te wachten op dit soort films, moet men niet gaan lopen klagen bij elk topic over deze film, dat doe ik ook niet op films waar ik niet op zit te wachten, zoals de Saw reeks bv.
Als je denkt dat Hollywood in een sleur raakt van makkelijke films, moet je eens de geschiedenis induiken. Gemakkelijk scoren probeert Hollywood al jaren. Velen denken ook dat de trend van sequels iets van de laatste jaren is, dat zijn mensen die net komen kijken, want dat is onzin. Dat gaat al decennia lang aan de gang.
Er zijn alijd films, waar een bepaald publiek van houdt en waar een bepaald publiek niet van houdt.
25-04-2012 01:39
Steve-O schreef:
De film heeft al zo'n $130 miljoen binnengesleept terwijl 'ie nog niet uit is in de VS en aangezien ik denk dat dit typisch zo'n film is (lees: transformers) die erg veel geld kan opbrengen, vindt ik het inderdaad spijtig dat 'ie zoveel opbrengt. Ondanks dat ik hem nog niet gezien heb. Ik heb redelijk wat films gezien en ik zie heus wel wat voor'n soort dit is.
De film lijkt in de verste verte niet op TF, wel op een Bay film, maar niet op TF. En dat een film al zoveel geld opgebracht heeft en nog niet in de VS uit is, zegt niks over wat voor soort film het is.
Het is uiteraard wel duidelijk wat voor soort film het is met alle US Navy shots, dat moge duidelijk zijn. En omdat het van Hasbro is en de film aangekondigt wordt met 'The company that brought you TF', probeert men idd zoveel mogelijk volk te lokken. Maar weerhoudt idd ook veel mensen zoals jou, om hem te gaan zien.
Een trailer hoort ook duidelijk te maken, om wat voor soort film het gaat, het is zelden dat een trialer dat doel niet bereikt.
25-04-2012 12:11
Decepticon schreef:
Laat mij jou eens even wat zeggen. Die korte tijd dat jij op FT zit, heb je alleen nog maar negativiteit. Ik heb nog niks positiefs van jou gelezen. En als je denkt dat je Banned bij het juiste eind hebt, moet je eens wat van zijn ratings bekijken. Iron Man 1 geeft hij een 1 En dat voor iemand die regie fictiefilm studeert. Iron Man wordt door het gros goed ontvangen en beoordeelt.

Ik heb wel vaker vermeld, dat ik helemaal niet tot het simpele bios publiek behoor. Ik heb een hele, hele brede smaak in films en kijk alle genres, ook in de bios.
Ik doe alleen niet zo moeilijk en klaag niet als er een simpele blockbuster wordt gemaakt, zoals jij en Banned.
Ik kijk ook liever goed doordachte films, maar films als deze zijn erg welkom tussendoor.
Ik ben er ook helemaal niet voor om bordspellen te verfilmen, daar heb ik ook een hard hoofd in en dacht ook dat het een grap was, maar zoals ik eerder al zei, leuk dat ze met een sci-fi actieknaller komen.
Wees blij dat dit soort leuke films scoren, dat levert geld op om in andere projecten te steken. Dit heeft niks met lopende band productie te maken. Ze hebben geprobeerd een saai bordspel te verfilmen en dat is aardig geslaagd.
Als men niet zit te wachten op dit soort films, moet men niet gaan lopen klagen bij elk topic over deze film, dat doe ik ook niet op films waar ik niet op zit te wachten, zoals de Saw reeks bv.
Als je denkt dat Hollywood in een sleur raakt van makkelijke films, moet je eens de geschiedenis induiken. Gemakkelijk scoren probeert Hollywood al jaren. Velen denken ook dat de trend van sequels iets van de laatste jaren is, dat zijn mensen die net komen kijken, want dat is onzin. Dat gaat al decennia lang aan de gang.
Er zijn alijd films, waar een bepaald publiek van houdt en waar een bepaald publiek niet van houdt.


Ja ik heb pas sinds kort een account op Filmtotaal maar ik lees het al heel lang, maar de reden dat ik een account het aangemaakt is om op dit soort crap te reageren.
Daarnaast hoef je me niet te vertellen wat hollywood in de geschiedenis gedaan heeft, ik ben net als Banned Filmstudent. Ik ben goed op de hoogte van wat er in de geschiedenis gebeurt is, tot aan het moment dat film werd uitgevonden.
En ja ik weet ook dat Hollywood altijd al makkelijk geld heeft willen scoren, maar de laatste tijd als ik naar het bioscoop aanbod kijk, kan ik bijna niks anders dan janken. Dat makkelijk verdienen begint nu eindelijk eens gigantisch op te vallen omdat er verder bijna geen kwalitatieve producties gemaakt worden, dat was vroeger wel anders, naar mijn mening zal ik er aan toevoegen.
Ik word moe van de zoveelste superhelden film, ik word moe van het zoveelste vervolg, of prequel, spinn of en daar weer het vervolg op.
Als ik denk aan de laaste keer dat ik de bioscoop uitkwam met een "wow-gevoel" kan ik me dat eigenlijk niet meer herinneren. Niet omdat ik amper ga of een slecht geheugen heb maar omdat films tegenwoordig gewoon niet zo goed meer zijn.
Als ik in mijn persoonlijke DVD collectie kijk, bestaat misschien 10 procent uit films die de afgelopen 15 jaar gemaakt zijn. Het aanbod wordt gewoon zwakker. Ik erger me er aan als filmliefhebber dat er vanuit Amerika geen gedurfde films meer komen.
Noem inception maar niet, want dat is wat de premisse betreft misschien origineel, de uitwerking er van is 100% Hollywood.
Mijn laatste hoop is de nieuwe film van Tarantino en The Hobbit. Maar als ook die teleurstellen ga ik eens een mooie grafsteen uitzoeken waar ik de naam "Hollywood" in kan laten bijtselen.
01-05-2012 21:43
dusk schreef:
Ja ik heb pas sinds kort een account op Filmtotaal maar ik lees het al heel lang, maar de reden dat ik een account het aangemaakt is om op dit soort crap te reageren.
Daarnaast hoef je me niet te vertellen wat hollywood in de geschiedenis gedaan heeft, ik ben net als Banned Filmstudent. Ik ben goed op de hoogte van wat er in de geschiedenis gebeurt is, tot aan het moment dat film werd uitgevonden.
En ja ik weet ook dat Hollywood altijd al makkelijk geld heeft willen scoren, maar de laatste tijd als ik naar het bioscoop aanbod kijk, kan ik bijna niks anders dan janken. Dat makkelijk verdienen begint nu eindelijk eens gigantisch op te vallen omdat er verder bijna geen kwalitatieve producties gemaakt worden, dat was vroeger wel anders, naar mijn mening zal ik er aan toevoegen.
Ik word moe van de zoveelste superhelden film, ik word moe van het zoveelste vervolg, of prequel, spinn of en daar weer het vervolg op.
Als ik denk aan de laaste keer dat ik de bioscoop uitkwam met een "wow-gevoel" kan ik me dat eigenlijk niet meer herinneren. Niet omdat ik amper ga of een slecht geheugen heb maar omdat films tegenwoordig gewoon niet zo goed meer zijn.
Als ik in mijn persoonlijke DVD collectie kijk, bestaat misschien 10 procent uit films die de afgelopen 15 jaar gemaakt zijn. Het aanbod wordt gewoon zwakker. Ik erger me er aan als filmliefhebber dat er vanuit Amerika geen gedurfde films meer komen.
Noem inception maar niet, want dat is wat de premisse betreft misschien origineel, de uitwerking er van is 100% Hollywood.
Mijn laatste hoop is de nieuwe film van Tarantino en The Hobbit. Maar als ook die teleurstellen ga ik eens een mooie grafsteen uitzoeken waar ik de naam "Hollywood" in kan laten bijtselen.


Geloof mij nou maar The Hobbit gaat teleurstellen, waarom omdat het de LOTR trilogie nooit overtreft en dat zal missgien ook nooit gebeuren.
Dat The Hobbit een knaller wordt dat kunnen we verwachten omdat dezelfde regisseur dat maakt.
Maar gewoon vanuit de boeken is the hobbit het "lelijke eendje" van de stel.

En de nieuwe van Tarantino , Laten we het hopen......

Laatste Filmnieuws