Eerste blik op Jennifer Lawrence als Mystique in 'X-Men: Days of Future Past'
De Oscar-winnares weer volop in de blauwe make-up.

Twee Marvel-films per jaar de komende tijd

Geplaatst door Jim op 15-05-2012 10:34 - Bron: Slashfilm

Twee Marvel-films per jaar de komende tijdKorte tijd geleden meldden we nog dat Marvel en Disney Pictures in de zomer van 2014 twee nieuwe superheldenfilms willen uitbrengen. Ze kondigden zelfs twee releasedata aan voor die twee films: 4 april en 16 mei. Van de eerste datum is onlangs bekend geworden welke film het betreft: Captain America 2. De tweede film is nog niets over bekend.

In een interview vertelde Kevin Feige, president van Marvel Studios, over de plannen van Marvel in de toekomst. Hij vertelt dat het plan is om twee films per jaar uit te brengen. Dit jaar was er maar één Marvel-film, The Avengers, maar de komende jaren kunnen we er telkens twee verwachten. Een aantal daarvan zijn ook al bekend. Zo beginnen over anderhalve week de opnames van Iron Man 3, en tegen het einde van de zomer begint het werk aan Thor 2. Begin volgend jaar wordt er gewerkt aan het vervolg op Captain America.

We want to do two films a year. Avengers is our only film this year, but in a week and a half we begin filming Iron Man 3. By the end of the summer we’ll be working on the next Thor film, early next year the next Captain America film. Those are the three we’ve announced so far; we’ve got two beyond that that we haven’t announced yet, but we’re working on, aldus Feige.

Het Marvel release schema is op dit moment als volgt:
- 3 mei 2013: Iron Man 3
- 15 november 2013: Thor 2
- 4 april 2014: Captain America 2
- 16 mei 2014: eerste onbenoemde Marvel-film

Van de tweede nog onbenoemde Marvel-film is nog niet bekend wat het moet worden. Het zou The Avengers 2 kunnen zijn, Antman, een nieuwe film over de Hulk, Doctor Strange of wellicht Guardians of the Galaxy.

© FilmTotaal 2013

Reacties (30)

15-05-2012 10:40
Tja, van mij hoeft het allemaal niet. The Avengers viel mij ook enorm tegen namelijk. Het wordt tijd voor een 16+ film!
15-05-2012 10:49
Een 16+ Marvel-film kun je vergeten...
15-05-2012 11:06
Idd,kun je vergeten en dat vind ik niet eens erg zolang ze films als The Expendables 2 en Prometheus maar 16+ maken.
The Avengers-spoiler : Volgens mij ging
Ik zeg wel
15-05-2012 11:10
Frietgezicht schreef:
Idd,kun je vergeten en dat vind ik niet eens erg zolang ze films als The Expendables 2 en Prometheus maar 16+ maken.
The Avengers-spoiler : Volgens mij ging
Ik zeg wel

Ik heb ergens een theorie gelezen:


Wat betreft stervende mensen en 16+ rating:
15-05-2012 11:16
Hmmm, ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk niet zo naar uit kijk. Om deze superhelden nu weer ieder apart in hun eigen films terug te zien voelt toch weer een beetje als een stap terug na The Avengers. Alleen Iron Man 3 boeit me nog wel enigzins met de nieuwe castuitbreidingen en nieuwe setting, maar zo goed als de Avengers zal het toch nooit worden.

Ik zal ze waarschijnlijk toch allemaal wel weer gaan kijken, dat wel.. Maar toch.
15-05-2012 11:18
Yes baby! Laat maar komen. Love it!
15-05-2012 11:19
PKP schreef:
Ik heb ergens een theorie gelezen:


Wat betreft stervende mensen en 16+ rating:


Je 1ste spoiler is natuurlijk wel erg iets wat iemand zelf bedenkt/verzint en wel een uitleg is maar uit niks blijkt in de film zelf.

Je 2e spoiler : Ja,
15-05-2012 11:26
UndercoverPanda schreef:
Hmmm, ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk niet zo naar uit kijk. Om deze superhelden nu weer ieder apart in hun eigen films terug te zien voelt toch weer een beetje als een stap terug na The Avengers. Alleen Iron Man 3 boeit me nog wel enigzins met de nieuwe castuitbreidingen en nieuwe setting, maar zo goed als de Avengers zal het toch nooit worden.

Ik zal ze waarschijnlijk toch allemaal wel weer gaan kijken, dat wel.. Maar toch.


Ik begrijp je wat je bedoeld maar net als in de strips hebben deze helden ook hun eigen avonturen met eigen vijanden. Ik vond de aparte films eigenlijk allemaal wel leuk en natuurlijk minder dan The Avengers maar vind het ook wel origineel want dit is nog nooit gebeurd in de film-geschiedenis. Iedereen weer hun eigen avonturen en verhaallijnen en dan zien we ze daarna weer samenkomen.
15-05-2012 11:34
Frietgezicht schreef:
Je 1ste spoiler is natuurlijk wel erg iets wat iemand zelf bedenkt/verzint en wel een uitleg is maar uit niks blijkt in de film zelf.

Je 2e spoiler : Ja,


1ste Spoiler:

2de: Ja, dat viel me ook op. In het echt zou het wel iets bloederiger zijn denk ik.
15-05-2012 11:41
Ik heb zo'n idee als marvel er 2 films per jaar door heen willen gooien er toch ingeboet gaat worden in de kwaliteit van de films...
Lijkt me erg zonde, want Marvel doet het nu nog wel goed vind ik.
15-05-2012 11:58
Nieuwe Punisher a.u.b.
En sommige mensen denken nu wel 'maar' 2 Marvel films per jaar (zoals Disney nu), maar Fox en Sony etc. beheren ook wat Marvel karakters uiteraard
15-05-2012 12:30
UndercoverPanda schreef:
Hmmm, ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk niet zo naar uit kijk. Om deze superhelden nu weer ieder apart in hun eigen films terug te zien voelt toch weer een beetje als een stap terug na The Avengers. Alleen Iron Man 3 boeit me nog wel enigzins met de nieuwe castuitbreidingen en nieuwe setting, maar zo goed als de Avengers zal het toch nooit worden.

Ik zal ze waarschijnlijk toch allemaal wel weer gaan kijken, dat wel.. Maar toch.


Ik ben het met je eens .. de Marvel Universe is ongelooflijk groot .... genoeg keuze uit andere superhelden : Prins Namor ( The submariner ... kan gelinkt worden aan Cap America ) Black Panther ; Luke Cage & Iron fist ; Antman ; Dr. Strange ; Moon knight ; Cable etc etc ....
15-05-2012 12:31
Ik ben benieuwd wat dit betekenen zal voor toekomstige Avengers-films. Vorig jaar kwamen Thor en Captain America kort na elkaar uit, maar aangezien ze niet overduidelijk aan elkaar waren gelinkt, stonden ze behoorlijk goed op eigen benen. Als over een paar jaar The Avengers 2 uitkomt, zal die (volgens de bovenstaande aankondiging) op korte termijn worden gevolgd of worden voorafgegaan door een andere Marvel-film. Dat terwijl bij een dergelijke culminatie van verhaallijnen en personages enige opbouw en nasleep zeer wenselijk is.
15-05-2012 12:58
ik zeg Black Widow film wie wil dat niet?
15-05-2012 13:07


Ik zeg nieuwe Hulk film of Avengers 2.
15-05-2012 13:17
spacey schreef:
Tja, van mij hoeft het allemaal niet. The Avengers viel mij ook enorm tegen namelijk. Het wordt tijd voor een 16+ film!
Helemaal niet, das dikke onzin. Een goede film staat of valt niet met een 16+ rating.
En een 16+ Avengers film zal er nooit komen, de redenen daarvoor zijn toch wel duidelijk.
15-05-2012 13:33
THE FLASH
15-05-2012 13:50
Ik gok op Ant-Man.

Edit: ik lees net dat Edgar Wright verwacht/hoopt dat hij dit jaar nog begint met het filmen van Ant-Man.
15-05-2012 13:57
Masterbrain schreef:
THE FLASH


Dat is geen Marvel.

Ik twijfel tussen Ant-man en een nieuwe Hulk...

Voordat er een nieuwe Avengers film komt, zouden ze toch best enkele nieuwe helden introduceren in een solo film, denk ik. Als je die allemaal moet gaan introduceren in 1 film, dan wordt het wat rommelig, denk ik. Ik zou wel de nieuwe helden willen zien die er bij komen, maar ik weet niet of Ant-man film erg interessant is... Black Panther en Miss Marvel idem...

Een nieuwe Hulk film was dan weer uitgesloten, dacht ik? Nuja, zou me niet verbazen als ze toch een doen.
15-05-2012 14:04
jostru schreef:
Ik twijfel tussen Ant-man en een nieuwe Hulk...

Een nieuwe Hulk film was dan weer uitgesloten, dacht ik? Nuja, zou me niet verbazen als ze toch een doen.


Ja, klopt. Feige had gezegd dat er geen plannen waren voor een solo Hulk film. Gezien de lovende kritieken op de Hulk in TA......
15-05-2012 15:16
Voor de mensen die bloed willen zien stel ik voor dat ze aan Marvel vragen of dat ze een film met Carnage willen produceren...
15-05-2012 15:24
snap niet dat mensen zeggen dat avengers tegen viel... dat is 1 van de beste comic tot film uitgebrachte project! Who cares dat er geen doden op beeld zijn gekomen toen hele stad werd aangevallen??? Gaatom de actie om de marvel helden. Moet je perse bloed vergiet zien om het geloofwaardig te hebbe -_- ... alsof een hulk etc zo geloofwaardig is >< en je moet niet alles zo nauw nemen met zulke film.. het is gwoon goed in elkaar gezet en zodanig geloofwaardig genoeg voor comic-termen etc. Waarschijnlijk moet je gwoon iets aannemen dat de mothership... controlle heeft ofzo over de rest. En als die weg is.... is byebye the rest.. klaar... >
15-05-2012 15:25
IM3 en Thor 2 da's tof.
15-05-2012 15:52
ghossler schreef:
snap niet dat mensen zeggen dat avengers tegen viel... dat is 1 van de beste comic tot film uitgebrachte project! Who cares dat er geen doden op beeld zijn gekomen toen hele stad werd aangevallen??? Gaatom de actie om de marvel helden. Moet je perse bloed vergiet zien om het geloofwaardig te hebbe -_- ... alsof een hulk etc zo geloofwaardig is >< en je moet niet alles zo nauw nemen met zulke film.. het is gwoon goed in elkaar gezet en zodanig geloofwaardig genoeg voor comic-termen etc. Waarschijnlijk moet je gwoon iets aannemen dat de mothership... controlle heeft ofzo over de rest. En als die weg is.... is byebye the rest.. klaar... >
Tja, sommige mensen, zoals Spacey ditmaal, hebben altijd wat te klagen. Ik weet niet wat voor verwachtingspatronen sommigen altijd opstellen, maar zij zijn blijkbaar nooit tevreden en lijken wel haast nooit meer normaal van een film te kunnen genieten.
15-05-2012 16:43
Frietgezicht schreef:




Spoiler :
15-05-2012 16:47
Inderdaad, en dan nog te bedenken dat er nog andere studio's zijn die ook rechten van Marvel superhelden hebben. En dan bestaat DC ook nog! Oe lala.

Ik kijk al uit naar IM3 en Avengers 2, van Thor2 en Cap2 wacht ik de trailers nog wel af. Hopelijk maken ze een nieuwe HULK film.
15-05-2012 17:15
eigelijk zijn er 3 marvel films dit jaar geweest
15-05-2012 19:49
UndercoverPanda schreef:
Hmmm, ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk niet zo naar uit kijk. Om deze superhelden nu weer ieder apart in hun eigen films terug te zien voelt toch weer een beetje als een stap terug na The Avengers. Alleen Iron Man 3 boeit me nog wel enigzins met de nieuwe castuitbreidingen en nieuwe setting, maar zo goed als de Avengers zal het toch nooit worden.

Ik zal ze waarschijnlijk toch allemaal wel weer gaan kijken, dat wel.. Maar toch.


Ik denk dat ik ergens het wel met je eens ben. The Avengers was een soort climax waar jaren naar is opgebouwd, dus lijkt het ergens een stap terug om nu weer gewoon naar een filmpje rond één superheld te gaan.

Wat niet wegneemt dat ik benieuwd blijf naar wat er nog allemaal van Marvel zal komen.
15-05-2012 21:01
chewy schreef:


Spoiler :


Klopt!!! Je bent goed op de hoogte
16-05-2012 00:37
benjamin schreef:
Ik denk dat ik ergens het wel met je eens ben. The Avengers was een soort climax waar jaren naar is opgebouwd, dus lijkt het ergens een stap terug om nu weer gewoon naar een filmpje rond één superheld te gaan.

Wat niet wegneemt dat ik benieuwd blijf naar wat er nog allemaal van Marvel zal komen.
Ja en dat krijgen we nu weer. Eerst weer losse films als opbouw naar The Avengers 2.
En we zullen bij elk deel vast en zeker ook weer hints krijgen in after-credits scenes, naar de volgende Marvel sequels en uiteindelijk The Avengers 2.

Laatste Filmnieuws