Eerste trailer ‘The Lego Movie’
Je krijgt gelijk zin om al die steentjes weer van zolder te halen.

Eerste recensies The Dark Knight Rises!

Geplaatst door Jim op 16-07-2012 15:54 - Bron: FilmTotaal

Eerste recensies The Dark Knight Rises!Aangezien Warner Bros. vandaag het embargo op recensies van The Dark Knight Rises heeft opgeheven, komen de eerste buitenlandse recensies nu binnen. Hieronder een kleine greep uit de eerste recensies die online verschenen, en daarnaast de veertiende en vijftiende TV-spot voor de film.

De eerste recensie die we bespreken is die van Edward Douglas, die hij schreef voor ComingSoon. Hij vertelt dat het verhaal niet zo sterk is als dat van The Dark Knight, dat de slechterikken niet zo memorabel zijn, maar dat regisseur Christopher Nolan die gebreken meer dan goed maakt met een sterke visie, cast en actie.

In zijn recensie voor Hitfix is Drew McWeeny laaiend enthousiast. Hij vindt de film een waardige afsluiter van Nolan's trilogie, en vertelt dat de film volgens hem de twee voorgaande delen mooi aan elkaar verbindt. We may never see superhero films quite like these again, and that's fine. Nolan had something special to say with his time in the trenches, and he's ended on his own terms. I suspect that the reaction to the film will be hotly divided, but I'm firmly on the side that this is a triumph, a victory for all involved, and one of the year's most impressive efforts so far in any genre, on any subject. "The Dark Knight Rises" confirms that these films have always had an endgame in mind, and it has been a remarkable ride, one I would not want to follow.

Ook Jim Vejvoda vindt de film een goede afsluiter van Nolan's trilogie. In zijn recensie voor IGN dat de film zeker niet perfect is, maar dat director Christopher Nolan and his team have delivered the grandest, most emotional and superheroic chapter in their Batman saga. The Dark Knight Rises is a fitting emotional and narrative conclusion to this particular interpretation of the enduring story of Bruce Wayne the man and Batman the legend.

Nog een laatste tip, die de recensenten allemaal geven in hun recensies: kijk vooral de eerste twee Batman-films nog voordat je TDKR gaat zien. De film grijpt terug op allerlei belangrijke gebeurtenissen uit de voorgaande films.


© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (125)

16-07-2012 16:00
Nog een laatste tip, die de recensenten allemaal geven in hun recensies: kijk vooral de eerste twee Batman-films nog voordat je TDKR gaat zien. De film grijpt terug op allerlei belangrijke gebeurtenissen uit de voorgaande films.


Gaan we zeker doen.

Mijn god wat heb ik een zin in deze film. Het aftellen is begonnen...
16-07-2012 16:01
HAd niet anders verwacht! Zou leuk zijn als die 100% die nu op RT zo blijft
Wel vet shot van dat bevroren water rondom Gotham-city. En natuurlijk hoe zalig Catwoman weg rijd met de Batpod in die nieuwe tv spot.

Had al zo'n voorgevoel dat je de vorige films best nog eens moest kijken aagezien Liam Neeson terug komt en in de soundtrack van Zimmer zit een thema dat Why do we Fall" uit Batman Begins. ? Heb ze dit weekend nog eens na elkaar bekeken. Blijven topfilms en deze zal daar zeker niet misstaan.
16-07-2012 16:02
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.

Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. Hij en toen moest Batman voorkomen dat de (Batman Begins). en Batman moest hem stoppen. Batman vermoordde (The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hij . Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeft . Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden die

Is Batman dan een moordenaar? Het kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven dat . Hij accepteerde zijn lot. , zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.

Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman doodde . Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te redden . Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest om te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussen, wat een held…

Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voor , heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.

Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight).

Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.
16-07-2012 16:06
vet! bedoelen jullie met die tip op het einde batman en batman returns of batman begins en the dark knight
16-07-2012 16:06
Moet tot na 29 juli wachten Ik hoop dat het het wachten waard is... En ja, ik ga de voorgaande delen even van tevoren bekijken voordat ik ga
16-07-2012 16:09
AAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK HEB ZO'N ZIN IN DE MARATHON!!!!!!! Op twee stoelen na is de zaal in Arena helemaal uitverkocht!!!!!
16-07-2012 16:11
Filmfan25 schreef:
vet! bedoelen jullie met die tip op het einde batman en batman returns of batman begins en the dark knight

wat denk je zelf?
16-07-2012 16:11
Filmfan25 schreef:
vet! bedoelen jullie met die tip op het einde batman en batman returns of batman begins en the dark knight


Batman & Robin en Batman Begins en The Dark Knight.
16-07-2012 16:12
Feanatieke schreef:
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.

Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. Hij en toen moest Batman voorkomen dat de (Batman Begins). en Batman moest hem stoppen. Batman vermoordde (The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hij . Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeft . Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden die

Is Batman dan een moordenaar? Het kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven dat . Hij accepteerde zijn lot. , zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.

Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman doodde . Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te redden . Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest om te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussen, wat een held…

Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voor , heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.

Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight).

Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.


mooi stuk, dit verwoordt precies hoe ik erover denk. alleen klopt de volgende zin niet:
" maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight). "

op het einde moet The Dark Knight Rises staan neem ik aan. verder mijn complimenten
16-07-2012 16:14
Nice ! Dan kijk ik woensdag Batman Begins thuis, donderdag the Dark Knight thuis eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen vrijdag the Dark Knight Rises in IMAX
16-07-2012 16:14
Frietgezicht schreef:
Batman & Robin en Batman Begins en The Dark Knight.


Batman & Robin! dat kun je me niet aandoen!
16-07-2012 16:14
Feanatieke schreef:
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.

Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. Hij en toen moest Batman voorkomen dat de (Batman Begins). en Batman moest hem stoppen. Batman vermoordde (The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hij . Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeft . Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden die

Is Batman dan een moordenaar? Het kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven dat . Hij accepteerde zijn lot. , zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.

Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman doodde . Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te redden . Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest om te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussen, wat een held…

Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voor , heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.

Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight).

Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.


Mooi geschreven
16-07-2012 16:15
Recensies zijn sterk maar lijkt er wel op neer te komen dat het minder zal gaan worden dan TDK,die recensies daarvan die voor het eerst uitkomen hadden het over The Godfather in het superhelden-genre.

Durf wel wedje te leggen dat de film eindigt met The Joker wat ik al eerder zei en voor de rest ben erg benieuwd wat de film te bieden heeft,heb toch het gevoel dat ik al veel te veel gezien heb met al die trailers en clips maar aan de andere weet ik nog niet wat Al Ghul bijvoorbeeld voor rol of flashback heeft.

Vrijdag zit ik er,ik weet het nog wel maar moet maar ff tegen m'n vrienden zeggen dan dat ze deel 1 en 2 nog eens moeten kijken.
16-07-2012 16:15
Filmfan25 schreef:
Batman & Robin! dat kun je me niet aandoen!


Het is illegaal om iemand Batman & Robin tegen zijn/haar wil te laten zien. Het valt onder martelen
16-07-2012 16:16
Feanatieke schreef:

Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden.


Blijkbaar snap jij het hele karakter rondom Batman niet. Batman maakt geen slachtoffers dood. Dat is de hele reden dat hij bij Ra's weg gaat. Batman heeft in zijn vorige films ook niemand om het leven gebracht. De doden die vallen zijn niet zijn schuld.
16-07-2012 16:16
I_am_Batman schreef:
Nice ! Dan kijk ik woensdag Batman Begins thuis, donderdag the Dark Knight thuis eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen vrijdag the Dark Knight Rises in IMAX

Dat was ik ook al van plan!
16-07-2012 16:17
Frietgezicht schreef:
Recensies zijn sterk maar lijkt er wel op neer te komen dat het minder zal gaan worden dan TDK,die recensies daarvan die voor het eerst uitkomen hadden het over The Godfather in het superhelden-genre.

Durf wel wedje te leggen dat de film eindigt met The Joker wat ik al eerder zei en voor de rest ben erg benieuwd wat de film te bieden heeft,heb toch het gevoel dat ik al veel te veel gezien heb met al die trailers en clips maar aan de andere weet ik nog niet wat Al Ghul bijvoorbeeld voor rol of flashback heeft.

Vrijdag zit ik er,ik weet het nog wel maar moet maar ff tegen m'n vrienden zeggen dan dat ze deel 1 en 2 nog eens moeten kijken.


Dat idee van The Joker vind ik wel goed gevonden.
16-07-2012 16:19
oke tv spots kijken of niet?
16-07-2012 16:19
Havoc schreef:
Blijkbaar snap jij het hele karakter rondom Batman niet. Batman maakt geen slachtoffers dood. Dat is de hele reden dat hij bij Ra's weg gaat. Batman heeft in zijn vorige films ook niemand om het leven gebracht. De doden die vallen zijn niet zijn schuld.


hier heb je wel gelijk in, in de comics is dat ook altijd zo
16-07-2012 16:20
Feanatieke schreef:
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.

Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. Hij en toen moest Batman voorkomen dat de (Batman Begins). en Batman moest hem stoppen. Batman vermoordde (The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hij . Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeft . Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden die

Is Batman dan een moordenaar? Het kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven dat . Hij accepteerde zijn lot. , zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.

Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman doodde . Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te redden . Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest om te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussen, wat een held…

Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voor , heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.

Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight).

Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.


Haha als ik dit zo lees en alle moeite die je in de spoilers hebt gestoken vraag ik me af wie uberhaubt deel 1 en 2 niet gezien heeft om de spoilers voor te plaatsen(en de mensen die ze niet gezien hebben zullen dan ook dit allemaal niet boeiend vinden om te lezen) :p
16-07-2012 16:21
the12rz schreef:
oke tv spots kijken of niet?


Er zitten wel wat nieuwe beelden in, maar echt gespoild wordt er niet. als je echt verrast wilt worden zou ik niet kijken.
16-07-2012 16:24
BobbyBoelhouwer schreef:
Het is illegaal om iemand Batman & Robin tegen zijn/haar wil te laten zien. Het valt onder martelen


bij al qaida hebben ze hier standaard een dvd'tje van liggen
16-07-2012 16:26
BobbyBoelhouwer schreef:
Dat idee van The Joker vind ik wel goed gevonden.


Spoiler Batman Begins,dont read on if you didnt see it :

Op zich zijn deze films voor dit genre aardig realistisch en als Al Ghul nog leeft zou dat wel erg onrealistisch zijn omdat ten 1ste zelfs als Al Ghul het wou overleven dat al erg lastig was geweest en ten 2e hij zelfs het niet ging proberen(hij sloot z'n ogen en vond het prima of wist dat die toch niks meer kon doen)
Hij was een goede vechter,maar geen Superman.

Dat er een jongere versie van Al Ghul meedoet is maanden geleden bevestigd en Neeson zou even op de set gezien zijn.
Ik denk eerder dat Bane als kind de jonge versie van Al Ghul heeft leren kennen en dat je dat in een flashback ziet.
En dat die dan vlak voor Al Ghul naar Gotham komt in BB hij ook nog Bane ontmoet heeft en dat is dan de flashback met Neeson.
Waarom zou Bane anders naar Gotham komen,en waarom Batman laten lijden,alsof die iets persoonlijks tegen Batman heeft,dat zou kunnen komen omdat Al Ghul een soort leermeester was voor Bane.
Ik zet dit niet in spoilers omdat ik maar wat gok natuurlijk,weet het voor de rest niet beter dan de rest hier.
16-07-2012 16:33
op het einde moet The Dark Knight Rises staan neem ik aan. verder mijn complimenten

Oeps, ja, klopt. Dankje

Havoc schreef:
Blijkbaar snap jij het hele karakter rondom Batman niet. Batman maakt geen slachtoffers dood. Dat is de hele reden dat hij bij Ra's weg gaat. Batman heeft in zijn vorige films ook niemand om het leven gebracht. De doden die vallen zijn niet zijn schuld.

Blijkbaar heb jij de film niet helemaal gezien. Ik zeg ook dat het een grijs gebied is. Je zou kunnen zeggen dat hij door iemand bewust niet te redden, toch iemand doodt. Discutabel. Hoe dan ook: wat dacht je van al die die hij heeft om laten komen? Weliswaar om te ontsnappen, maar hij is nummer één hoofdverantwoordelijke voor hun dood. Zijn schuld. Noodzakelijk, maar toch.

Verder moet je goed lezen, ik heb het niet over de vorige films, maar juist over de aanpak van Nolan die hier inderdaad van afwijkt. In de vorige films doet ie dat niet, hier wel. Hij doodt . Dat is niet zijn intentie, maar hij moest het doen. Hij duwt hem en dat wordt hem fataal. Dood door schuld heet dat.

Ik ken het hele karakter Batman goed en Nolan heeft een paar dingen anders aangepakt. Dat kan ik waarderen, want dat maakt de serie gruwelijker en realistischer. Hij is niet in staat iedereen te redden.

He's a Knight. A Dark Knight.
16-07-2012 16:35
Frietgezicht schreef:
Spoiler Batman Begins,dont read on if you didnt see it :

Op zich zijn deze films voor dit genre aardig realistisch en als Al Ghul nog leeft zou dat wel erg onrealistisch zijn omdat ten 1ste zelfs als Al Ghul het wou overleven dat al erg lastig was geweest en ten 2e hij zelfs het niet ging proberen(hij sloot z'n ogen en vond het prima of wist dat die toch niks meer kon doen)
Hij was een goede vechter,maar geen Superman.

Dat er een jongere versie van Al Ghul meedoet is maanden geleden bevestigd en Neeson zou even op de set gezien zijn.
Ik denk eerder dat Bane als kind de jonge versie van Al Ghul heeft leren kennen en dat je dat in een flashback ziet.
En dat die dan vlak voor Al Ghul naar Gotham komt in BB hij ook nog Bane ontmoet heeft en dat is dan de flashback met Neeson.
Waarom zou Bane anders naar Gotham komen,en waarom Batman laten lijden,alsof die iets persoonlijks tegen Batman heeft,dat zou kunnen komen omdat Al Ghul een soort leermeester was voor Bane.
Ik zet dit niet in spoilers omdat ik maar wat gok natuurlijk,weet het voor de rest niet beter dan de rest hier.


'T is wel waar wat je zegt.. Het zou onwaarschijnlijk zijn als Al Ghul nog leefde... Gewoon afwachten en zien wat ze met Neeson hebben gedaan daar
16-07-2012 16:36
Frietgezicht schreef:
Spoiler Batman Begins,dont read on if you didnt see it :

Op zich zijn deze films voor dit genre aardig realistisch en als Al Ghul nog leeft zou dat wel erg onrealistisch zijn omdat ten 1ste zelfs als Al Ghul het wou overleven dat al erg lastig was geweest en ten 2e hij zelfs het niet ging proberen(hij sloot z'n ogen en vond het prima of wist dat die toch niks meer kon doen)
Hij was een goede vechter,maar geen Superman.

Dat er een jongere versie van Al Ghul meedoet is maanden geleden bevestigd en Neeson zou even op de set gezien zijn.
Ik denk eerder dat Bane als kind de jonge versie van Al Ghul heeft leren kennen en dat je dat in een flashback ziet.
En dat die dan vlak voor Al Ghul naar Gotham komt in BB hij ook nog Bane ontmoet heeft en dat is dan de flashback met Neeson.
Waarom zou Bane anders naar Gotham komen,en waarom Batman laten lijden,alsof die iets persoonlijks tegen Batman heeft,dat zou kunnen komen omdat Al Ghul een soort leermeester was voor Bane.
Ik zet dit niet in spoilers omdat ik maar wat gok natuurlijk,weet het voor de rest niet beter dan de rest hier.


zou kunnen, al moet je niet vergeten dat al ghul de beschikking heeft over de zogenaamde lazarus pits. aangezien er op de set groene putten zijn gezien, vind ik dat de lazarus pit theorie er ook een is die we in ons achterhoofd moeten houden.
16-07-2012 16:37
Feanatieke schreef:
Blijkbaar heb jij de film niet helemaal gezien. Ik zeg ook dat het een grijs gebied is. Je zou kunnen zeggen dat hij door iemand bewust niet te redden, toch iemand doodt. Discutabel. Hoe dan ook: wat dacht je van al die die hij heeft om laten komen? Weliswaar om te ontsnappen, maar hij is nummer één hoofdverantwoordelijke voor hun dood. Zijn schuld. Noodzakelijk, maar toch.

Verder moet je goed lezen, ik heb het niet over de vorige films, maar juist over de aanpak van Nolan die hier inderdaad van afwijkt. In de vorige films doet ie dat niet, hier wel. Hij doodt . Dat is niet zijn intentie, maar hij moest het doen. Hij duwt hem en dat wordt hem fataal. Dood door schuld heet dat.

Ik ken het hele karakter Batman goed en Nolan heeft een paar dingen anders aangepakt. Dat kan ik waarderen, want dat maakt de serie gruwelijker en realistischer. Hij is niet in staat iedereen te redden.

He's a Knight. A Dark Knight.


opnieuw ben ik het met je eens
16-07-2012 16:44
Filmfan25 schreef:
zou kunnen, al moet je niet vergeten dat al ghul de beschikking heeft over de zogenaamde lazarus pits. aangezien er op de set groene putten zijn gezien, vind ik dat de lazarus pit theorie er ook een is die we in ons achterhoofd moeten houden.


Die put is voor iemand die stervende is,denk dat na die crash in BB er niks van Al Ghul over is,maybe een stuk anus ofzo,maar wat moeten ze daarmee.
16-07-2012 16:45
Filmfan25 schreef:
zou kunnen, al moet je niet vergeten dat al ghul de beschikking heeft over de zogenaamde lazarus pits. aangezien er op de set groene putten zijn gezien, vind ik dat de lazarus pit theorie er ook een is die we in ons achterhoofd moeten houden.

Toen ze vorig jaar mei begonnen met filmen in India lekten er foto's waar je een groot green screen zag liggen als een soort put. Mensen dachten toen dat dat de Lazarus Pit was, maar daar is natuurlijk niks van waar. Dat is natuurlijk:
16-07-2012 16:48
Good, good. Positieve recensies. Heb alleen naar eindoordeel/score gekeken; wil mezelf niet teveel spoilen. Vrijdag IMAX, bitches!!
16-07-2012 16:49
Steve-O schreef:
Toen ze vorig jaar mei begonnen met filmen in India lekten er foto's waar je een groot green screen zag liggen als een soort put. Mensen dachten toen dat dat de Lazarus Pit was, maar daar is natuurlijk niks van waar. Dat is natuurlijk:


okee
16-07-2012 16:56
Dat idee van The Joker op het einde zou inderdaad erg gaaf zijn. Alleen staat er op IMDB dit: "Out of respect for Heath Ledger, the Joker is never once mentioned for the whole film." Dus helaas zal het niet zo'n einde worden denk ik.
16-07-2012 16:58
Steve-O schreef:
Toen ze vorig jaar mei begonnen met filmen in India lekten er foto's waar je een groot green screen zag liggen als een soort put. Mensen dachten toen dat dat de Lazarus Pit was, maar daar is natuurlijk niks van waar. Dat is natuurlijk:


Ik vind 't altijd wel grappig hoe sommige mensen op basis van setfoto's denken te weten wat er zich afspeelt. Soms gaat het er heftig aan toe op boards als CBM of IMDb, haha. Ze kunnen elkaars bloed dan wel drinken. (ook ik dacht dat 't de lazarus pit was)
16-07-2012 17:01
B@chelor schreef:
Ik vind 't altijd wel grappig hoe sommige mensen op basis van setfoto's denken te weten wat er zich afspeelt. Soms gaat het er heftig aan toe op boards als CBM of IMDb, haha. Ze kunnen elkaars bloed dan wel drinken. (ook ik dacht dat 't de lazarus pit was)

Ja klopt, ik dacht het ook wel maar ik wilde het echt niet.
16-07-2012 17:02
SanneWinchester schreef:
Dat idee van The Joker op het einde zou inderdaad erg gaaf zijn. Alleen staat er op IMDB dit: "Out of respect for Heath Ledger, the Joker is never once mentioned for the whole film." Dus helaas zal het niet zo'n einde worden denk ik.

Inderdaad, maar dat lijkt me ook ontzettend stom.
16-07-2012 17:09
Banned schreef:

Wel vet shot van dat bevroren water rondom Gotham-city. .

Da's inderdaad erg tof,valt me nou pas op.

100% op RT haha laat het zo blijven.
16-07-2012 17:09
Steve-O schreef:
Inderdaad, maar dat lijkt me ook ontzettend stom.


Het enige wat ik dan toch raar ga vinden is als ze echt niks over The Joker zeggen dat het dan overkomt alsof TDK nooit gebeurt is op dat gebied. Scarecrow kwam bijvoorbeeld nog eens terug in TDK, uiteraard kan dat niet met The Joker, maar dat er misschien toch nog ergens een verwijzing naar hem werd gemaakt had ik eigenlijk toch wel verwacht.
16-07-2012 17:12
Frietgezicht schreef:

Durf wel wedje te leggen dat de film eindigt met The Joker

Ik ga niet wedden,maar weet wel dat The joker niet vermeld of gezien gaat worden.
16-07-2012 17:14
Fantastisch! Kan niet wachten! Volgende week avant-première en daar zal ik bijzijn! Ik heb er nu nog meer vertrouwen in dat deze samen met LOTR de perfecte trilogy gaat worden!
16-07-2012 17:14
Zoals verwacht niet zozeer beter dan The Dark Knight maar wel ontzettend goed! Had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat Hardy een betere prestatie dan Ledger zou gaan neerzetten. Vind Hardy wel een ontzettend goede acteur maar wat Heath Ledger met de Joker heeft gedaan is niet te evenaren. Maar wie weet, misschien vind ik Bane dadelijk toch ineens toffer dan de Joker,kan het me niet voorstellen maar goed. Kan ook echt niet wachten om te zien hoe alles in deze film bij elkaar komt! Wat is 2012 toch een prachtig jaar! Na The Avengers nu deze knaller! En in Augustus The Expendables 2 en in het najaar The Hobbit! WAUW!
16-07-2012 17:14
SanneWinchester schreef:
Het enige wat ik dan toch raar ga vinden is als ze echt niks over The Joker zeggen dat het dan overkomt alsof TDK nooit gebeurt is op dat gebied. Scarecrow kwam bijvoorbeeld nog eens terug in TDK, uiteraard kan dat niet met The Joker, maar dat er misschien toch nog ergens een verwijzing naar hem werd gemaakt had ik eigenlijk toch wel verwacht.

Ze gaan het over Dent hebben dus het zal niet zo zijn dat TDK nooit is gebeurd.Ze denken dat Batman Dent heeft vermoord dus.Wat in principe ook zo is,Batman heeft Dent van dat gebouw gegooid,dus zijn code gebroken.
16-07-2012 17:15
SanneWinchester schreef:
Dat idee van The Joker op het einde zou inderdaad erg gaaf zijn. Alleen staat er op IMDB dit: "Out of respect for Heath Ledger, the Joker is never once mentioned for the whole film." Dus helaas zal het niet zo'n einde worden denk ik.


Hmmm lijkt me sterk dat klopt,sowieso snap ik niet waarom het onrespectloos zou zijn als die genoemd wordt.
Denk dat het een stuk logischer is dat het eindigt met The Joker vs Batman dan dat Batman doodgaat zoals sommigen zeggen/denken,das pas onzin en respectloos naar het Batman-karakter.
16-07-2012 17:21
Frietgezicht schreef:
Hmmm lijkt me sterk dat klopt,sowieso snap ik niet waarom het onrespectloos zou zijn als die genoemd wordt.
Denk dat het een stuk logischer is dat het eindigt met The Joker vs Batman dan dat Batman doodgaat zoals sommigen zeggen/denken,das pas onzin en respectloos naar het Batman-karakter.

Zou zomaar kunnen dat Batman doodgaat en Bruce Wayne voortleeft snappie.
16-07-2012 17:23
FilmMaster schreef:
Zou zomaar kunnen dat Batman doodgaat en Bruce Wayne voortleeft snappie.


Lol,volgens mij bedoelden de meeste mensen die zeiden dat Batman maybe doodgaat toch wel iets heel anders dan dat Bruce gewoon stopt met Batman zijn anders mogen ze het wel duidelijker zeggen
16-07-2012 17:25
Frietgezicht schreef:
Lol,volgens mij bedoelden de meeste mensen die zeiden dat Batman maybe doodgaat toch wel iets heel anders dan dat Bruce gewoon stopt met Batman zijn anders mogen ze het wel duidelijker zeggen

Het kan zelfs nog gekker.Bruce Wayne dood en Batman gaat door met de misdaad bestrijden.
16-07-2012 17:26
FilmMaster schreef:
Het kan zelfs nog gekker.Bruce Wayne dood en Batman gaat door met de misdaad bestrijden.


Ja of nog gekker en Bruce besluit om voortaan Duckman te heten en alleen nog te eten wat mensen hem voeren in de vijver en in plaats van schoor te praten als Donald Duck.
16-07-2012 17:26
FilmMaster schreef:
Ze gaan het over Dent hebben dus het zal niet zo zijn dat TDK nooit is gebeurd.Ze denken dat Batman Dent heeft vermoord dus.Wat in principe ook zo is,Batman heeft Dent van dat gebouw gegooid,dus zijn code gebroken.


Dat klopt inderdaad, ik doelde ook meer op het hele gebeuren van The Joker in TDK

Frietgezicht schreef:
Hmmm lijkt me sterk dat klopt,sowieso snap ik niet waarom het onrespectloos zou zijn als die genoemd wordt.
Denk dat het een stuk logischer is dat het eindigt met The Joker vs Batman dan dat Batman doodgaat zoals sommigen zeggen/denken,das pas onzin en respectloos naar het Batman-karakter.


Ben het met je eens dat ik ook niet zie hoe het onrespectloos zou zijn. Het lijkt me juist respectvol eigenlijk, dat zijn rol toch nog enigzins doorleefd in TDKR.
16-07-2012 17:58
Frietgezicht schreef:

Dat er een jongere versie van Al Ghul meedoet is maanden geleden bevestigd en Neeson zou even op de set gezien zijn.
Ik denk eerder dat Bane als kind de jonge versie van Al Ghul heeft leren kennen en dat je dat in een flashback ziet.
En dat die dan vlak voor Al Ghul naar Gotham komt in BB hij ook nog Bane ontmoet heeft en dat is dan de flashback met Neeson.
Waarom zou Bane anders naar Gotham komen,en waarom Batman laten lijden,alsof die iets persoonlijks tegen Batman heeft,dat zou kunnen komen omdat Al Ghul een soort leermeester was voor Bane.
Ik zet dit niet in spoilers omdat ik maar wat gok natuurlijk,weet het voor de rest niet beter dan de rest hier.


Het kan zo zijn dat Bane ook bij dat ninaje-gebeuren van Rha's zat samen met Bruce Wayne en dat hij daarom weet
Maar ik denk dat Nolan dat zo niet gaat inzetten in zijn films zo is hij niet
16-07-2012 18:01
Filmfan25 schreef:
zou kunnen, al moet je niet vergeten dat al ghul de beschikking heeft over de zogenaamde lazarus pits. aangezien er op de set groene putten zijn gezien, vind ik dat de lazarus pit theorie er ook een is die we in ons achterhoofd moeten houden.


Ik weet eigenlijk niks over de lazaruspit maar het kan dat Bane daar is geinfecteerd en dat hij daarom zo een masker draagt
Het zijn maar fantasies voor mij hoor wat ik zeg
16-07-2012 18:04
Laaiend enthousiast is trouwens wel wat overdreven allemaal. Lees ook genoeg recensies die het op zich wel een goede film vinden maar lang niet alles is perfect. Teveel verhaallijntje die veelal niet mooi in elkaar overvloeien en het 1e half uur schijnt nogal verwarrend te zijn. Bane is nog altijd slecht te verstaan etc.
16-07-2012 18:14
Nog een paar nachtjes slapen en dan de marathon
16-07-2012 18:21
Had ook eigenlijk niks anders verwacht, en dat bedoel ik niet perse positief.

Deze week al uit; is toch best snel gegaan. Ben benieuwd naar de IMAX versie.
16-07-2012 18:40
SanneWinchester schreef:
Het enige wat ik dan toch raar ga vinden is als ze echt niks over The Joker zeggen dat het dan overkomt alsof TDK nooit gebeurt is op dat gebied. Scarecrow kwam bijvoorbeeld nog eens terug in TDK, uiteraard kan dat niet met The Joker, maar dat er misschien toch nog ergens een verwijzing naar hem werd gemaakt had ik eigenlijk toch wel verwacht.

Uit respect voor Heath hebben ze verder niks gedaan met de Joker in TDKR. En dat vind ik wel passend. Ik zou het ook een beetje zonde vinden als hij genoemd zou worden laat sten hercast worden. Dan ligt de focus meteen op de Joker, dat hij er toch inzit weetjewel.
Ze negeren TDK echt niet, het is net zo goed een vervolg op TDK als op BB. Zoals ze al zeiden, belangrijk om BB en TDK nog eens te bekijken voordat je TDKR gaat zien.

Dikke vette spoiler:
16-07-2012 18:48
Dat staat niet op de IMDB van Cillian Murphy. Hoe kom je daar bij?
16-07-2012 18:57
Havoc schreef:
Dat staat niet op de IMDB van . Hoe kom je daar bij?


Ik kan z'n verhaal bevestigen. Het was te lezen EN te zien op CBM. Vind ik persoonlijk wel tof! Blijf het een interessant iemand vinden.

Het totaal plaatje is dus, wat ik van meerdere reviews lees, dat het verhaal goed is, maar dat de villains niet ZO memorable zijn als The Joker van Heath Ledger. Maar dat dat geen probleem is met Nolan's visie en regie. En dat het toch een fantastische afsluiter is.

Ik ben benieuwd Ga m zaterdag avond proberen te bekijken, of anders volgende week pas...
16-07-2012 19:00
Steve-O schreef:
Uit respect voor Heath hebben ze verder niks gedaan met de Joker in TDKR. En dat vind ik wel passend. Ik zou het ook een beetje zonde vinden als hij genoemd zou worden laat sten hercast worden. Dan ligt de focus meteen op de Joker, dat hij er toch inzit weetjewel.
Ze negeren TDK echt niet, het is net zo goed een vervolg op TDK als op BB. Zoals ze al zeiden, belangrijk om BB en TDK nog eens te bekijken voordat je TDKR gaat zien.

Dikke vette spoiler:


Ja ik ben het wel met je eens dat je hoe dan ook weet dat hij er toch wel inzit zeg maar. Ik ben iniedergeval erg blij dat hij niet hercast word.

En over de spoiler, ik had ook al een aantal weken geleden gelezen dat de acteur bij persconferenties aanwezig zou zijn, en dat zal niet voor niks zijn lijkt me!
16-07-2012 19:05
Feanatieke schreef:
Spoilers (aangegeven) voor mensen die Batman Begins en The Dark Knight nog niet hebben gezien. Bevat geen spoilers van The Dark Knight Rises.

Waarom is deze Batman-serie fenomenaal? Wat zien de fans in de aanpak van Nolan? Is het de realiteit? De duisternis? Beide, maar het is vooral de psychologische invulling van het karakter Batman. Valt dat even tegen! Want vrijwel iedereen roemt de rol van Heath Ledger in The Dark Knight, waarbij Batman een grijze muis zou zijn. Maar vooral Batman wordt fantastisch neergezet. Batman doet wat geen held doet. Hij brengt mensen om. Hij vemoord mensen niet om ze te straffen, maar hij doodt ze om te voorkomen dat ze andere personen doden. Is dit tegen zijn eigen persoonlijke codes? Ja, dat is het. Maar hij moet zijn eigen codes breken als er geen andere keuzemogelijkheden meer zijn. Hij en toen moest Batman voorkomen dat de (Batman Begins). en Batman moest hem stoppen. Batman vermoordde (The Dark Knight), want hij kon op het moment dat hij . Batman zal doden als dat noodzakelijk is. Hiermee wordt er afgeweken van de standaard zoetsappige en brave Hollywood-aanpak. Spider-Man heeft . Dat is te belachelijk in de sterke serie van Nolan. Het maakt de films duisterder en dramatischer als we Batman mensen zien doden die

Is Batman dan een moordenaar? Het kan als moord beschouwd worden. Het is een grijs gebied. Voor het karakter Batman is het een enorm moeilijke keuze om te maken en zijn acties te rechtvaardigen, eenmaal in deze omstandigheden beland. Ik wil alleen niet geloven dat . Hij accepteerde zijn lot. , zou het een vernedering zijn. Batman moet dit geweten hebben.

Morele dilemma’s spelen een belangrijke rol in de serie van Nolan. Batman doodde . Batman was in een extreme situatie beland. Hij moest een keus maken om een leven te redden . Hij deed slechts wat hij kon. Het was niet zijn intentie geweest om te doden. Als hij de kracht had gehad om beide te redden had hij dat gedaan. De realiteit is hard en dat toont Nolan. De gebrokenheid en innerlijke strijd van The Dark Knight. Heel wat anders dan een Spider-Man die een keus moet maken tussen, wat een held…

Aan het einde van The Dark Knight is Batman niet verslagen, maar bijna volledig gevormd. Door zich schuldig te claimen voor , heeft hij 'overwonnen'. Hij koos voor de consequenties van zijn bestaan als duistere ridder. Batman groeit door de serie. Hij maakt een reis door, een heel menselijke reis. Batman doet ons herinneren aan hoe snel we kunnen vallen, maar hij is een voorbeeld van hoe we kunnen leren van onze fouten, hoe we opnieuw kunnen opstaan (The Dark Knight Rises!). Zelfs in de diepste duisternis blijft er hoop. Een vuur zal laaien. Een storm zal komen. Gotham zal schudden. Er zullen doden vallen. The Dark Knight zal zijn innerlijke reis voltooien en opstaan.

Hij begint (Batman Begins), hij valt (The Dark Knight) en hij staat op (The Dark Knight Rises). En niet heldendom en patriottisme (Spider-Man slingerend voor de Amerikaanse vlag, joelend publiek en een klaarkomende verslaggeefster) staan centraal, maar alles draait om angst (BB), chaos (TDK) en pijn (The Dark Knight).

Dit alles toont aan dat Batman het superheldengenre is ontstegen en ook het niveau van de doorsnee Hollywood-film. Nolan durft buiten de lijntjes te tekenen en maakt van Batman een discutabele duistere gebroken ridder. Een ridder die een innerlijke reis doormaakt. Een reis die ten einde loopt. Ik ben blij dat ik die reis heb mogen aanschouwen. En ik ben blij dat ik het einde van die reis mag aanschouwen binnenkort. Zeer binnenkort.


wat een baas! haha en in mijn boek heb je helemaal gelijk! en als dit inderdaad waar is.. moet je nagaan hoe Masterlijk Nolan is gweest.. want hij heeft dit allemaal al bedacht... in zijn hoofd... nog voordat eerste batman film uit kwam... omg. Kan niet wachten op die batman marathon donderdagnacht/vrijdagochtend
16-07-2012 19:19
ghossler schreef:
wat een baas! haha en in mijn boek heb je helemaal gelijk! en als dit inderdaad waar is.. moet je nagaan hoe Masterlijk Nolan is gweest.. want hij heeft dit allemaal al bedacht... in zijn hoofd... nog voordat eerste batman film uit kwam... omg. Kan niet wachten op die batman marathon donderdagnacht/vrijdagochtend

Naar welke bios ga jij?
16-07-2012 19:40
Nog een laatste tip, die de recensenten allemaal geven in hun recensies: kijk vooral de eerste twee Batman-films nog voordat je TDKR gaat zien. De film grijpt terug op allerlei belangrijke gebeurtenissen uit de voorgaande films
--------------------------------------------------------------------
Dat ga ik zeker doen,heb net een nieuwe onkyo reciever+Harman Kardon speakers gekocht.nu nog even de twee Batman films op Blu-ray kopen.
En dan even kijken wanneer ik naar deel 3 kan .
16-07-2012 19:45
BB heb ik al talloze keren gezien en vind ik momenteel de beste.Ik denk toch dat ik TDKR nog wel beter ga vinden.Ben benieuwd.Vooral BB nog even van tevoren kijken.
16-07-2012 20:12
FilmMaster schreef:
BB heb ik al talloze keren gezien en vind ik momenteel de beste.Ik denk toch dat ik TDKR nog wel beter ga vinden.Ben benieuwd.Vooral BB nog even van tevoren kijken.

Serieus?? BB is geen slechte film hoor maar TDK is toch onwijs bruut mede dankzij Heath Ledger. En het sterven van een aantal belangrijke personages en de twist met James Gordon die erin zit die me compleet van mijn sokken blies omdat ik dat totaal niet zag aankomen. BB heeft dat allemaal nog niet of naja in ieder geval minder.
16-07-2012 20:20
jaime91 schreef:
Serieus?? BB is geen slechte film hoor maar TDK is toch onwijs bruut mede dankzij Heath Ledger. En het sterven van een aantal belangrijke personages en de twist met James Gordon die erin zit die me compleet van mijn sokken blies omdat ik dat totaal niet zag aankomen. BB heeft dat allemaal nog niet of naja in ieder geval minder.

In BB is de sfeer van Gotham erg sterk neergezet en tergelijkertijd toch realistisch en Batman's rol is groter in BB,TDK was toch meer op de villians gericht.
TDKR zal zich weer meer op Batman richten en zijn reis.
16-07-2012 20:38
FilmMaster schreef:
Da's inderdaad erg tof,valt me nou pas op.

100% op RT haha laat het zo blijven.
96% nu. En na jou bericht ben ik maar gestopt met lezen, want de soundtrack van The Dark Knight Rises is hier weer opgehouden. Mooie inhoudelijke discussies, top mensen! Als ik zo vrij mag zijn, het laatste nummer van de soundtrack van The Dark Knight Rises:
16-07-2012 20:50
Donderdag naar de Batman Marathon! Huppa alles achter elkaar. ZO ONWIJS ZIN IN! Kijk hier al zolang naar uit.


Studio: "Chris, you don't owe these fans anymore. You've given them everything."
Nolan: "Not everything. Not yet."

16-07-2012 21:00
FilmMaster schreef:
Da's inderdaad erg tof,valt me nou pas op.

100% op RT haha laat het zo blijven.


Helaas hij is al wat gezakt
16-07-2012 21:44
KeesjeNL schreef:
96% nu. En na jou bericht ben ik maar gestopt met lezen, want de soundtrack van The Dark Knight Rises is hier weer opgehouden. Mooie inhoudelijke discussies, top mensen! Als ik zo vrij mag zijn, het laatste nummer van de soundtrack van The Dark Knight Rises:

Die heb ik niet helemaal beluisterd . Ik vind de theme's van Catwoman en Bane érg mooi. Ook On Thin Ice en Imagine the Fire. O en ook Underground Army! En The Fire Rises! Man, die soundtrack is gewoonweg FANTASTISCH!!!!!

Ook leuk, sommige momenten, van sommige tracks, hebben wat meer weg van BB's soundtrack, me like!
16-07-2012 21:47
FilmMaster schreef:
In BB is de sfeer van Gotham erg sterk neergezet en tergelijkertijd toch realistisch en Batman's rol is groter in BB,TDK was toch meer op de villians gericht.
TDKR zal zich weer meer op Batman richten en zijn reis.

Daar kan ik me wel in vinden. Vooral dat het zo op Bruce is gericht, zijn reis is echt prachtig gedaan. Volgens mij was het de eerste track van BB's soundtrack waarin dat ook erg mooi gedaan is. BB heeft echt zo'n heerlijke sfeer naar mijn idee, toch wat meer dan in TDK. Als ik die muziek hoor, en dan Bruce door de bergen zie lopen of als Batman als een soort gargoyle in Gotham: PRACHTIG!!! Zo vet dat TDKR weer meer op Bruce gericht is, zo heeft Bale ook wat meer om mee te doen denk ik zo. Dat shot van hem op de brug met fantastische muziek van Zimmer: HEERLIJK!
16-07-2012 21:54
Steve-O schreef:
Daar kan ik me wel in vinden. Vooral dat het zo op Bruce is gericht, zijn reis is echt prachtig gedaan. Volgens mij was het de eerste track van BB's soundtrack waarin dat ook erg mooi gedaan is. BB heeft echt zo'n heerlijke sfeer naar mijn idee, toch wat meer dan in TDK. Als ik die muziek hoor, en dan Bruce door de bergen zie lopen of als Batman als een soort gargoyle in Gotham: PRACHTIG!!! Zo vet dat TDKR weer meer op Bruce gericht is, zo heeft Bale ook wat meer om mee te doen denk ik zo. Dat shot van hem op de brug met fantastische muziek van Zimmer: HEERLIJK!
Mooi gezegd, ik zie het precies hetzelfde. Deze week even snel de 2 vorige delen vlak achter elkaar zien voordat ik The Dark Knight Rises in de bios ga zien.
16-07-2012 23:04
Ik ben zeker de enige die TDK niet zo goed vond, te lang, hele Dent verhaal overbodig en nooit het Gotham-sfeertje. Als Bruce Willis het had gespeeld zonder pak hadden we Die Hard 5 gehad
16-07-2012 23:33
SunChaser schreef:
Ik ben zeker de enige die TDK niet zo goed vond, te lang, hele Dent verhaal overbodig en nooit het Gotham-sfeertje.


Heb TDK met m'n ex in de bios gezien en die vond em ook te lang,die vond dat het moest eindigen nadat de The Joker 1ste keer werd gepakt na de truck-scene haha.
Maar ja,te lang,ik vind van niet,Dent-verhaal is juist cruciaal voor het verhaal en waar het op uitdraait maar idd geen Gotham-sfeertje,lijkt gewoon New York ofzo,dan was de sfeer van Batman Returns 100x beter ja.
16-07-2012 23:41
SunChaser schreef:
Ik ben zeker de enige die TDK niet zo goed vond, te lang, hele Dent verhaal overbodig en nooit het Gotham-sfeertje. Als Bruce Willis het had gespeeld zonder pak hadden we Die Hard 5 gehad

Ja ik denk idd dat je de enige bent met die mening. Hoezo overbodig? Ik vond het 3 tal Dent/Batman/Gordon juist heel sterk. Dent had er bijna voor gezorgd dat Bruce zijn identiteit als Batman had opgegeven. Waarom? Omdat Dent precies deed wat Bruce deed alleen dan zonder cape. En dat het dan juist Dent is die het criminele pad opgaat is zo geniaal geschreven en bedacht en zo een briljante actie van The Joker. Hiermee zie je dat iedereen ook als je nog zo'n held bent een duistere kant in zich heeft. Je hebt alleen net het juiste zetje nodig. Hij was juist van essentieel belang. Die verhaallijn heeft voor de verhaallijn van The Dark Knight Rises gezorgd. Dus hoezo is Dent overbodig?
17-07-2012 01:20
Vond de film gewoon langdradig hier en daar en de subplot had niet gehoeven. Zoals ik zei, het had ook Die Hard kunnen zijn, McClane tegen een gek met make up op.
17-07-2012 02:02
Steve-O schreef:
AAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK HEB ZO'N ZIN IN DE MARATHON!!!!!!! Op twee stoelen na is de zaal in Arena helemaal uitverkocht!!!!!


Really? Wow, daar zit ik tussen
17-07-2012 02:57
SunChaser schreef:
Vond de film gewoon langdradig hier en daar en de subplot had niet gehoeven. Zoals ik zei, het had ook Die Hard kunnen zijn, McClane tegen een gek met make up op.

Nogmaals dat had wel gehoeven want anders hadden ze dit deel niet kunnen maken. En de gelijkenis met Die Hard gaat nergens over. Blijkbaar snap jij deze reeks gewoon niet.
17-07-2012 05:28
Ik denk dat de TDKR beter is dan de TDK afgaande op die recensies. Die Amerikanen zijn zo sentimenteel emotioneel omtrent Heath dat die film altijd +2 bij voorbaat heeft.
17-07-2012 07:42
Remco schreef:
Helaas hij is al wat gezakt

Ja dacht ik wel
17-07-2012 07:43
Voor de mensen die de soundtracks beluisteren. Er zijn nog 6 extra's bonus track's te vinden van de score met de volgende titels. Ze klinken alvast geweldig en maken de soundtrack helemaal af!

16. Bombers Over Ibiza (Junkie XL Remix)
17. No Stone Unturned
18. Risen From Darkness
19. The Shadows Betray You
20. The End
21. All Out War

Zou wel belachelijk zijn als The Dark Knight Rises minder zou scoren dan The Avengers op RT... Zoals in één van de recensies stond. The Avengers zijn eerder kinderachtige superhelden in vergelijking met The Dark Knight Rises
17-07-2012 07:47
SunChaser schreef:
Ik ben zeker de enige die TDK niet zo goed vond, te lang, hele Dent verhaal overbodig en nooit het Gotham-sfeertje. Als Bruce Willis het had gespeeld zonder pak hadden we Die Hard 5 gehad

Ik lees wel eens meer dat mensen dat verhaal van Two-Face er liever niet bij gewild hadden.
Zelf vind ik het uitstekend gedaan,en het had zeker niet gestopt moeten zijn nadat The Joker voor de eerste keer gearresteerd wordt,haha dat zou raar zijn.

Als je dat verhaal van Dent er niet bij gehad zou hebben op het laatst,dan hadden we een heel ander soort vervolg gehad dan TDKR.
17-07-2012 07:56
FilmMaster schreef:
Ik lees wel eens meer dat mensen dat verhaal van Two-Face er liever niet bij gewild hadden.
Zelf vind ik het uitstekend gedaan,en het had zeker niet gestopt moeten zijn nadat The Joker voor de eerste keer gearresteerd wordt,haha dat zou raar zijn.

Als je dat verhaal van Dent er niet bij gehad zou hebben op het laatst,dan hadden we een heel ander soort vervolg gehad dan TDKR.


Dat verhaal van Dent is anders wel een grote draaispil in het verhaal ? Het eruit laten zou een andere film hebben opgeleverd. Ook draait de The Dark Knight grotendeels om Dent en Batman? Wie handelt nu goed of slecht,... Komaan mensen. THAT'S THE POINT OF THE TITLE!!!!! Jullie denken wat je willen, maar ik vind dat hollywood cinema waarover is nagedacht! En die "Rotten" reviews zijn echt belachelijk. De ene is een Marvel-fan, de andere vond de film te lang(?)Lord of the Rings duurt ook TE lang maar niemand die klaagt en een andere gaf Battleship een positieve review waardoor je als recensent nooit meer serieus kan genomen worden. Reviews die eruit gebonjourd mogen worden als je het mij vraagt.
17-07-2012 08:09
Vraag: Waarom is dit een van de weinige films die op vrijdag uitkomt? Vrijwel alle andere films komen op woensdag/donderdag uit..

Nu kan ik 'm waarschijnlijk niet zien deze week.
17-07-2012 08:13
PKP schreef:
Vraag: Waarom is dit een van de weinige films die op vrijdag uitkomt? Vrijwel alle andere films komen op woensdag/donderdag uit..

Nu kan ik 'm waarschijnlijk niet zien deze week.


Omdat in Amerika de films meestal op Vrijdag verschijnen. The Dark Knight Rises verschijnt dus op 20 Juli. Dus de film in Nederland een dag eerder (of zelfs in België) 2 dagen eerder uitbrengen zag de distributeur wss dus niet zitten... Waardoor België nog langer moet wachten! Wees blij dat jullie 'em al kunnen zien vrijdag.
17-07-2012 08:25
SunChaser schreef:
Ik ben zeker de enige die TDK niet zo goed vond, te lang, hele Dent verhaal overbodig en nooit het Gotham-sfeertje. Als Bruce Willis het had gespeeld zonder pak hadden we Die Hard 5 gehad


Ik heb Batman Begins onlangs weer gezien en ik ben het met jou eens. BB kijkt lekkerder weg en is eigenlijk iets beter dan TDK. De reden dat ik TDK een 9 geef (en BB een 8) komt vooral door het fenomenale werk van Ledger. Wat ik zo in de recensies van TDKR lees is dat fans van BB deze flick meer zullen waarderen dan TDK. We zullen het vrijdag zien
17-07-2012 10:09
Nog iets wat ik me afvroeg maar welk personage speelt Cottilard nu eigenlijk ?
17-07-2012 10:27
Banned schreef:
Nog iets wat ik me afvroeg maar welk personage speelt Cottilard nu eigenlijk ?


ik de dat het . al weet ik het niet zeker, ik heb nog geen een review gelezen en dat wil ik zo houden. dus het is een gedachte op basis van haar uiterlijk en kleding die ze op de set droeg
17-07-2012 10:44
Filmfan25 schreef:
ik de dat het . al weet ik het niet zeker, ik heb nog geen een review gelezen en dat wil ik zo houden. dus het is een gedachte op basis van haar uiterlijk en kleding die ze op de set droeg


Ze zou anders wel de geschikte persoon zijn voor dat personage! Hopelijk mag ze ook meeknokken op het einde. Zou echt het einde zijn
17-07-2012 11:30
OMG, al die reacties. Jullie zijn echt geobsedeerd.

Een marathon van alle films of alleen de laatste 3? Dat duurt toch veel te lang?

En zitten daar dan ook pauzes in? Zit je zeker 10 uur lang te kijken?
17-07-2012 11:35
Banned schreef:
Ze zou anders wel de geschikte persoon zijn voor dat personage! Hopelijk mag ze ook meeknokken op het einde. Zou echt het einde zijn

ja, dat vind ik ook, in inception was ze als mal ook geweldig. en ik hoop dat ze wel mee mag doen met het einde. al weet ik niet aan welke kant ze dan zal staan. ze is wel van the league of shadows, maar ook het liefje van bruce wayne geweest, en ik denk uitgaande van de in de trailer dat ze dat nu ook zal zijn. nou ja meer een soort klassieke femme fatale
17-07-2012 11:39
http://www.autojunk.nl/2012/07/the-batmobile-documentary-trailer

Nou schijnt er dus later dit jaar een speciale documentaire uit te komen over de verschillende Batmobiles die er de afgelopen decennia geweest zijn. We hebben alvast de eerste beelden.

We zien niet alleen verschillende (historische) Batmobiles voorbij komen maar horen ook acteurs, regisseurs en andere betrokkenen aan het woord. Zo doen onder andere Christopher Nolan, Christian Bale en Tim Burton hun zegje. Een mooie opwarmer voor de nieuwe Batman film leek ons zo.


Wel leuk. De fans hebben altijd al discussie wat de 'beste' Batmobile zou zijn, imo is een discussie daarover niet erg makkelijk, aangezien het vooral een smaakkwestie is, lijkt mij.
17-07-2012 11:40
Filmfan25 schreef:
ja, dat vind ik ook, in inception was ze als mal ook geweldig. en ik hoop dat ze wel mee mag doen met het einde. al weet ik niet aan welke kant ze dan zal staan. ze is wel van the league of shadows, maar ook het liefje van bruce wayne geweest, en ik denk uitgaande van de in de trailer dat ze dat nu ook zal zijn. nou ja meer een soort klassieke femme fatale


Denk ook dat het een Femme Fatale rol zal zijn...
17-07-2012 13:36
Steve-O schreef:
AAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IK HEB ZO'N ZIN IN DE MARATHON!!!!!!! Op twee stoelen na is de zaal in Arena helemaal uitverkocht!!!!!



haha zo te zien gaan er veel naar marathon ;p

ik heb marathon kaartje besteld en gewone imax voorstelling voor zaterdag ;D 2x genieten dus

ben erg benieuwd wat men gaat doen na het afloop van TDKR ;D staande ovatie?
17-07-2012 13:39
pmw84 schreef:
h ben erg benieuwd wat men gaat doen na het afloop van TDKR ;D staande ovatie?


Het ergste wat je kan overkomen in een filmzaal, dat mensen gaan aplaudiseren.
17-07-2012 13:51
Net Veronica-recensie gelezen en de laatste zin eindigt wel geinig: Het is alles wat je ervan had gehoopt en een paar dingen die je misschien niet had verwacht....
17-07-2012 14:07
Ik neem aan dat de geruchten dat BM doodgaat niet kloppen, nouja, BM misschien maar niet BW. De studio zal wel deel 4 zonder Nolan gaan maken, het is een melkkoe. Hoop niet op een reboot in 2015
17-07-2012 14:33
SunChaser schreef:
Ik neem aan dat de geruchten dat BM doodgaat niet kloppen, nouja, BM misschien maar niet BW. De studio zal wel deel 4 zonder Nolan gaan maken, het is een melkkoe. Hoop niet op een reboot in 2015

Aan een vervolg zonder Nolan gaat niemand zich wagen omdat dat simpelweg niet kan. Of naja het kan wel maar met een hele nieuwe cast kun je beter een reboot maken dan een sequel. Daarbij denk ik ook niet dat Nolan er blij mee zal zijn als deze film nog een vervolg zou krijgen zonder dat hij er bij betrokken wordt. Nolan had een trilogie in gedachten en die heeft hij ons gebracht hierna is het tijd voor een andere regisseur om zijn batman verhaal te vertellen. En dat wordt 100% een reboot,reken daar maar op. Dit is Nolan zijn verhaal en daar komt niemand aan.
17-07-2012 14:59
jaime91 schreef:
Aan een vervolg zonder Nolan gaat niemand zich wagen omdat dat simpelweg niet kan. Of naja het kan wel maar met een hele nieuwe cast kun je beter een reboot maken dan een sequel. Daarbij denk ik ook niet dat Nolan er blij mee zal zijn als deze film nog een vervolg zou krijgen zonder dat hij er bij betrokken wordt. Nolan had een trilogie in gedachten en die heeft hij ons gebracht hierna is het tijd voor een andere regisseur om zijn batman verhaal te vertellen. En dat wordt 100% een reboot,reken daar maar op. Dit is Nolan zijn verhaal en daar komt niemand aan.


Wil iemand wel een reboot ? Ik hoef er in elk geval geen binnen zoveel jaar. Laat staan ooit!!
17-07-2012 15:04
Banned schreef:
Wil iemand wel een reboot ? Ik hoef er in elk geval geen binnen zoveel jaar. Laat staan ooit!!

Dus jij wil hierna never ooit meer een Batman film zien? Hahaha . Ze hoeven van mij niet binnen een paar jaar met een reboot te komen zoals ze dat met Spider-Man gedaan hebben maar over een jaar of 10 mogen ze er wel aan beginnen. Nooit meer een Batman film slaat nergens op en gaat ook niet gebeuren.
17-07-2012 15:20
jaime91 schreef:
Dus jij wil hierna never ooit meer een Batman film zien? Hahaha . Ze hoeven van mij niet binnen een paar jaar met een reboot te komen zoals ze dat met Spider-Man gedaan hebben maar over een jaar of 10 mogen ze er wel aan beginnen. Nooit meer een Batman film slaat nergens op en gaat ook niet gebeuren.



Waarom 10 jaar wachten? Als Skyfall fantastisch is en Craig stopt ermee(gebeurd nog niet) dan is nieuwe Bond binnen 3 jaar ofzo ook normaalste zaak van de wereld.
Als een mooie nieuwe reeks van Batman gemaakt kan worden waarom 10 jaar wachten,2 jaar is lang zat of moeten mensen deze reeks eerst verwerken
17-07-2012 15:42
Ik zit er alleszins niet op te wachten. Beter dan nu kan niet! 84% op RT... de negatieve recensie zijn best enorm negatief. Zo staat er eentje waarin wordt gezegd dat Anne Hathaway het enige lichtpuntje is deze teleurstellende finale... De meeste commentaar gaat uit dat het een lange film is, dat er teveel personages in zitten, dat de liefde tussen Cottilard haar personage en Bruce ongeloofwaardig is en dat het personage Bane nogal zwart-wit is uitgewerkt... Ook z'n stem klinkt volgens velen als een mislukte ADR.. Iets wat ik ook al vond bij de trailers.
17-07-2012 16:23
Banned schreef:
Ik zit er alleszins niet op te wachten. Beter dan nu kan niet! 84% op RT... de negatieve recensie zijn best enorm negatief.(...)


Ja, ik heb die recensies ook gelezen. Maar de meeste recensenten vonden de andere 2 films ook minder. Het gross vindt de film een waardige afsluiter gelukkig. Nog 3 dgn en dan kan ik het zelf beoordelen (jij iets later)
17-07-2012 16:43
Ik verheug me enorm op de film! Al kan ik hem pas zien na mijn vakantie.. Ik heb de recensies op RT gelezen, vind het trouwens bijzonder jammer (al klinkt het best logisch) dat 1 recensie een hele film de 100% kan ontzeggen! Maar ik hoop zo dat het een geweldige film gaat worden!
17-07-2012 16:45
B@chelor schreef:
Ja, ik heb die recensies ook gelezen. Maar de meeste recensenten vonden de andere 2 films ook minder. Het gross vindt de film een waardige afsluiter gelukkig. Nog 3 dgn en dan kan ik het zelf beoordelen (jij iets later)


Nee hoor ik trek ook naar jullie noorderburen... Ik ga m'n beste hollands eens bovenhalen!
17-07-2012 20:33
Banned schreef:
Voor de mensen die de soundtracks beluisteren. Er zijn nog 6 extra's bonus track's te vinden van de score met de volgende titels. Ze klinken alvast geweldig en maken de soundtrack helemaal af!

16. Bombers Over Ibiza (Junkie XL Remix)
17. No Stone Unturned
18. Risen From Darkness
19. The Shadows Betray You
20. The End
21. All Out War
Zijn het nou alle 5 remixen?
17-07-2012 21:04
Banned schreef:
Nee hoor ik trek ook naar jullie noorderburen... Ik ga m'n beste hollands eens bovenhalen!


ik ook, ik denk dat het rotterdam (of eindhoven wordt. amsterdam nèt te ver voor 1 dagje, en een weekend kan ik helaas niet boeken, financieel :-p

wat denk jij (of anderen) rotterdam of eindhoven voor beste?
17-07-2012 21:44
Ik ga naar Pathé Groningen voor de Marathon.

Gespot in Madrid...

_O_
17-07-2012 22:00
Frietgezicht schreef:
Waarom 10 jaar wachten? Als Skyfall fantastisch is en Craig stopt ermee(gebeurd nog niet) dan is nieuwe Bond binnen 3 jaar ofzo ook normaalste zaak van de wereld.
Als een mooie nieuwe reeks van Batman gemaakt kan worden waarom 10 jaar wachten,2 jaar is lang zat of moeten mensen deze reeks eerst verwerken

Omdat het irritant is om zo kort na deze reeks hetzelfde origins verhaal nog eens te zien. Daar heb ik me bij Spidey ook aan gestoord. Maar als ze bij de volgende reeks het ontstaan verhaal in de begin credits stoppen zoals bij The Incredible Hulk dan mogen ze van mij ook binnen 2 jaar beginnen.
17-07-2012 22:51
de rt score is alweer gestegen naar 87% en op metacritic staat tdkr met 85/100 ook erg goed
17-07-2012 22:52
Dunno1984 schreef:
ik ook, ik denk dat het rotterdam (of eindhoven wordt. amsterdam nèt te ver voor 1 dagje, en een weekend kan ik helaas niet boeken, financieel :-p

wat denk jij (of anderen) rotterdam of eindhoven voor beste?
Is er een Imax in Rotterdam ?
17-07-2012 22:58
KeesjeNL schreef:
Zijn het nou alle 5 remixen?


Nee enkel die eerste, de andere zijn gewonen tracks zoals de rest van de score. Vooral veel actie muziek en ook opbouwende drama stukken. The End klinkt een beetje als Rise, maar dan met een vreemd geluid erbij dat spookachtige klinkt en kippenvel bezorgt!
17-07-2012 22:58
Banned schreef:
Is er een Imax in Rotterdam ?


Yes. Pathé Schouwburgplein. Vlakbij Rotterdam CS; stukje lopen.
17-07-2012 22:59
Banned schreef:
Is er een Imax in Rotterdam ?


ja, bij schouwburgplein, bij de kuip niet.
17-07-2012 23:22
As vrijdag ben ik er ook in schouwburgplein imax.

wel grappig dat ze hem al vanaf 6 uur sochtens hebben draaien :-)
17-07-2012 23:31
jaime91 schreef:
Omdat het irritant is om zo kort na deze reeks hetzelfde origins verhaal nog eens te zien. Daar heb ik me bij Spidey ook aan gestoord. Maar als ze bij de volgende reeks het ontstaan verhaal in de begin credits stoppen zoals bij The Incredible Hulk dan mogen ze van mij ook binnen 2 jaar beginnen.


In Batman van Burton zat ook geen origins story,hoef ook niet weer een hele film op zich nee tenzij ze t heel anders aanpakken en gewoon weer vette badguy erin gooien.
17-07-2012 23:40
Frietgezicht schreef:
In Batman van Burton zat ook geen origins story,hoef ook niet weer een hele film op zich nee tenzij ze t heel anders aanpakken en gewoon weer vette badguy erin gooien.

Ja precies maar ik hoef niet weer dat hele ontstaan verhaal. Als dat er niet inzit nogmaals dan ben ik het met je eens, laat maar komen!
18-07-2012 00:37
Ach ik laat me niet lijden door een paar mensen die nooit van actie en comic book films houden, die hier iets slechts over te zeggen hebben. Een van hun (Sniper) is overigens al gebanned omdat die een slechte recensie schreef terwijl die de film niet eens zag. Gewoon lekker in Imax genieten en je niet laten lijden door andermans gevoelens.
18-07-2012 09:01
Banned schreef:
Is er een Imax in Rotterdam ?


"In Nederland zijn op het moment vier IMAX-zalen te vinden: in de Amsterdamse bioscoop Pathé ArenA (IMAX 3D digital projection), de Rotterdamse bioscoop Pathé Schouwburgplein (IMAX 3D digital projection), Pathé Eindhoven (IMAX 3D digital projection) en het Omniversum in Den Haag (OMNIMAX"

had al eens gehoord dat de arena 'de beste' is.
Khoop dat die van rotterdam ook goed genoeg zal zijn ;-)
18-07-2012 12:05
jaime91 schreef:
Daarbij denk ik ook niet dat Nolan er blij mee zal zijn als deze film nog een vervolg zou krijgen zonder dat hij er bij betrokken wordt. .


Nolan is een regisseur in dienst vsn de maatschappij, als deze film weer een miljard of meer oplevert komt er gewoon een deel 4. Al of niet met nieuwe acteurs.

Ik vond Batman Forever bv een prima derde deel zonder Burton en Keaton.
18-07-2012 12:39
Kan niet wachten tot de film uit is
Nog 2 dagen


Hopen dat dit een goed eind is aan een geweldige serie Batman films
18-07-2012 14:45
Artikel uit Ad-app :


Wat een negatieve recensie al niet kan veroorzaken. Fans van Batman koelden massaal hun woede toen de site Rotten Tomatoes een niet zo vleiend verhaal optekende over een van de meest spraakmakende films die dit jaar moet uitkomen.

Ondanks dat de fans de film nog niet gezien kunnen hebben, waren ze het toch alvast massaal oneens met de bevindingen van de criticus. De film is pas vanaf eind deze week in de bioscopen te zien. Sommige van de in totaal ruim 2300 lezersreacties waren zeer grof of haatdragend.

De hoofdredacteur van Rotten Tomatoes, Matt Atchity, besloot daarop geen reacties van lezers meer te publiceren. 'Het is zo vermoeiend om al die haatdragende reacties van mensen die de film niet hebben gezien,  te beoordelen en verwijderen. Zodoende hebben we (voor het eerst) besloten de reactiemogelijkheid tot minimaal eind van de week dicht te zetten.

Rotten Tomatoes was niet de enige site die de film het predicaat 'Rotten' meegaf. Verscheidene andere professionele Amerikaanse recensenten gaven de film een matige tot slechte beoordeling.
18-07-2012 15:16
SunChaser schreef:
Nolan is een regisseur in dienst vsn de maatschappij, als deze film weer een miljard of meer oplevert komt er gewoon een deel 4. Al of niet met nieuwe acteurs.

Ik vond Batman Forever bv een prima derde deel zonder Burton en Keaton.


Nolan heeft wel toegegeven dat hij het moeilijk vond om opnieuw voor een sterk script te zorgen voor deel 3. Maar is zoals we al vaker horen. Enorm blij met het resultaat...
18-07-2012 19:43
Dunno1984 schreef:
had al eens gehoord dat de arena 'de beste' is.
Khoop dat die van rotterdam ook goed genoeg zal zijn ;-)


Ik vind Rotterdam persoonlijk wat beter. Amsterdam heeft een doek wat nu niet direct Imax achtig overkomt. Sowieso hebben we in Nederland op omniversum na niet echt een Imax zaal. Het zijn allemaal aangepaste zalen. Omniversum is voor een half uur leuk daarna krijg je last van je nek omdat alles in koepel vorm is. Volgens mij draaien hun ook geen volledige speelfilms
18-07-2012 22:34
Remco schreef:
Ik vind Rotterdam persoonlijk wat beter. Amsterdam heeft een doek wat nu niet direct Imax achtig overkomt. Sowieso hebben we in Nederland op omniversum na niet echt een Imax zaal. Het zijn allemaal aangepaste zalen. Omniversum is voor een half uur leuk daarna krijg je last van je nek omdat alles in koepel vorm is. Volgens mij draaien hun ook geen volledige speelfilms


thx
dus omniversum is 'echte' imax dan?

ma als jij rotterdam beter vindt, zal ik daar ook wel content mee zijn denk ik ;-)
18-07-2012 23:32
Remco schreef:
Ik vind Rotterdam persoonlijk wat beter. Amsterdam heeft een doek wat nu niet direct Imax achtig overkomt. Sowieso hebben we in Nederland op omniversum na niet echt een Imax zaal. Het zijn allemaal aangepaste zalen. Omniversum is voor een half uur leuk daarna krijg je last van je nek omdat alles in koepel vorm is. Volgens mij draaien hun ook geen volledige speelfilms


Ik dacht al die die zalen aangepast zijn voor een Imax-scherm. Ben ooit eens naar Londen geweest en dat was wel een echte Imax zaal. De zitplaatsen zijn stijlleer en hoger en je zit dichterbij het scherm...
19-07-2012 10:13
Banned schreef:
Ik dacht al die die zalen aangepast zijn voor een Imax-scherm. Ben ooit eens naar Londen geweest en dat was wel een echte Imax zaal. De zitplaatsen zijn stijlleer en hoger en je zit dichterbij het scherm...


Daar ben ik idd ook geweest en dat was erg indrukwekkend omdat het scherm zo enorm hoog is. Omniversum ben ik vroeger weleens geweest maar het deed allemaal wat oud aan destijds plus dat het scherm veel te bol is. Het zijn vaak meer van die documantaires die daar draaien. De laatste mission impossible heb ik in Rotterdam iMax gezien en daar was niks mis mee. Kan alleen niet aanraden al te ver vooraan te gaan zitten aangezien het doek vrij laag begint en daarom heb je zelfs als je wat hoger zit al last met de ondertitels.
19-07-2012 12:31
Remco schreef:
Daar ben ik idd ook geweest en dat was erg indrukwekkend omdat het scherm zo enorm hoog is. Omniversum ben ik vroeger weleens geweest maar het deed allemaal wat oud aan destijds plus dat het scherm veel te bol is. Het zijn vaak meer van die documantaires die daar draaien. De laatste mission impossible heb ik in Rotterdam iMax gezien en daar was niks mis mee. Kan alleen niet aanraden al te ver vooraan te gaan zitten aangezien het doek vrij laag begint en daarom heb je zelfs als je wat hoger zit al last met de ondertitels.


dus best niet vooraan en eerder achteraan?
ideel zou zijn ergens int midden denk ik dan :-)
of niet?

zal rotterdam worden btw, nog geen idee wanneer
21-07-2012 18:18
Steve-O schreef:
Naar welke bios ga jij?


miss aan de late kant xD maar k was naar pathe tuschinski in amsterdam ... helaas heeft filmtotaal.. geen melding van mensen die elkaars comments quoten etc maar ondanks alle kritiek van iedereen... k vind het zeker een waardige afsluite.. en bedoel deel 2 heeft de lat zo hoog gelegd.. ik wist al dat deel 3 die niet meer kon overtreffen. Maar ik bleef optimistisch maar voor mij was deel 3 zeker geslaagd. Ik den dat Nolan voor bepaalde dingen express heeft gekozen.. bijv dus dat met catwoman en dat de tempo best hoog ligt van de film. Er zijn nog meer punten maar k denk dat zulke dingen allemaal express zijn gedaan door Nolan. Ik blijf die man briliant vinden... prestige, inception, de batmanreeks.. gweldig!

Laatste Filmnieuws