Man of Steel [recensie]
Pompeuze maar verfrissende Superman-versie .

Twaalf doden bij schietpartij tijdens TDKR première in Denver

Geplaatst door Jan-Peter op 20-07-2012 16:06 - Bron: Nu.nl

Twaalf doden bij schietpartij tijdens TDKR première in DenverTijdens de première van The Dark Knight Rises in de Amerikaanse stad Aurora bij Denver heeft een schietpartij plaatsgevonden. Hierbij zijn twaalf mensen om het leven gekomen, terwijl er 38 gewonden werden geteld. De dader is inmiddels gearresteerd. Het gaat om de 24-jarige James Holmes, aldus televisiezender NBC. Hij droeg een kogelvrij vest en liet voorafgaand aan het schieten rookbommen en traangasgranaten afgaan.

In Nederland worden er voorlopig nog geen maatregelen genomen door de bioscopen. Eerst dient te worden vastgesteld of de schietpartij iets met de film te maken had. The Dark Knight Rises draait vanaf vandaag in de bioscoop.

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (86)

20-07-2012 16:09
Misselijkmakend. Bah!
20-07-2012 16:12
Die Gozer dacht zeker dat hij "BANE" was in ze eigen wereld!
20-07-2012 16:16
Heel triest...

En we kunnen wel gaan roepen 'alleen in Amerika...', maar toch... Je bent dus echt nergens meer veilig tegenwoordig.

Premiere in Parijs is afgelast trouwens!
20-07-2012 16:19
aspers schreef:
Premiere in Parijs is afgelast trouwens!

Dat maakt het nog triester. 1 zieke gestoorde gast die zoiets allemaal in een klap kan verneuken en zoveel mensen levens in 1x kapot maakt. Het is jammer dat ze de doodstraf niet meer hebben daar, nooit meer vrijlaten die man!
20-07-2012 16:19
aspers schreef:
Heel triest...

En we kunnen wel gaan roepen 'alleen in Amerika...', maar toch... Je bent dus echt nergens meer veilig tegenwoordig.

Premiere in Parijs is afgelast trouwens!

Persoonlijk vind ik dat een beetje tever gaan hoor..
20-07-2012 16:23
Door die schiet partij zal de angst er bij de mensen nu wel goed in zitten denk ik
Best kans dat ze nu even weg blijven bij een bioscoop.

Als ze in Parijs al de premiere voorstelling aflasten dan is de kans groot dat ze dat ergens anders ook gaan doen.

Jammer dat nu Batman altijd de herinnering zal hebben van dat bloedbad.

Op imbd zijn er al mensen die zeggen dat ze hem nu niet meer willen zien en geen zin meer hebben in deze film door die schietpartij.
Ook wordt er opgeroepen om hem te boycotten door die schietpartij.

Ze verwachten nu ook dat hij het niet goed gaat doen in de boxoffice door dit.
20-07-2012 16:24
PKP schreef:
Persoonlijk vind ik dat een beetje tever gaan hoor..


Statistisch gezien heeft hij gelijk.


Jan-Peter schreef:
Eerst dient te worden vastgesteld of de schietpartij iets met de film te maken had.


Reden maakt niet uit. Een gek is een gek. Of hij mensen probeert te doden uit politieke overweging, voor de film of omdat grote smurf het in zijn oor gefluisterd heeft is niet belangrijk.

Zo'n knaap superhard aanpakken! Voorbeeld maken van zo iemand.
20-07-2012 16:24
PKP schreef:
Persoonlijk vind ik dat een beetje tever gaan hoor..

Uit respect kan ik dat nog wel begrijpen maar uit veiligheid niet. Het was gewoon 1 zieke gast uit Amerika kan me niet voorstellen dat het bij andere Batman voorstelling ook zal gebeuren.
20-07-2012 16:25
Vreselijke gebeurtenis! Zieke geesten lopen daar rond!

Had ook gelezen dat 1 van de gewonden een 3 maanden oude baby was, hoe zielig! En de reden van de schietpartij zou zijn omdat de film uitverkocht zou zijn...

Vreselijk nieuws dit, het gewonden tal is nu al opgelopen tot 50... vreselijk gewoon
20-07-2012 16:26
Echt ziek zulke mensen die dit doen...
Het is misschien raar dat ik dit nu zeg alleen ik hoop niet dat het nu wordt afgelast in Nederland.
Ik vind het ook een beetje te ver gaan om nu niet meer naar de bioscoop te gaan, want ik denk dat het gewoon een gestoorde gek was net zoals die man die al die kinderen doodschoot op dat eiland ( ben het even vergeten wie en waar het ook alweer was ) en ik neem aan dat dit niet overal gaat gebeuren.
20-07-2012 16:27
jaime91 schreef:
Dat maakt het nog triester. 1 zieke gestoorde gast die zoiets allemaal in een klap kan verneuken en zoveel mensen levens in 1x kapot maakt. Het is jammer dat ze de doodstraf niet meer hebben daar, nooit meer vrijlaten die man!
In Colorado hebben ze die nog wel...
20-07-2012 16:28
Moviemagic schreef:
Reden maakt niet uit. Een gek is een gek. Of hij mensen probeert te doden uit politieke overweging, voor de film of omdat grote smurf het in zijn oor gefluisterd heeft is niet belangrijk.

Zo'n knaap superhard aanpakken! Voorbeeld maken van zo iemand.

Ik doelde meer op het aflassen van de premiere. Dat van Amerika klopt wel.

Het aflassen van de voorstellingen in andere landen gaat mij wat te ver. Zou het niet tof vinden als mijn kaartje voor morgen wordt geannuleerd hierom.
20-07-2012 16:28
Batman4 schreef:
Vreselijke gebeurtenis! Zieke geesten lopen daar rond!

Had ook gelezen dat 1 van de gewonden een 3 maanden oude baby was, hoe zielig!

Heel zielig idd maar hoe kom je erbij om een baby van 3 maanden hier mee naartoe te nemen?? Die ouders zijn ook niet goed bij hun hoofd. Er zouden ook kids van 5 a 6 jaar gewond zijn geraakt, ook daar kom ik gewoon niet bij.
20-07-2012 16:29
Colonel_Kurz schreef:
In Colorado hebben ze die nog wel...


Anders heb ik nog wel een suggestie "Martelen".
20-07-2012 16:29
Colonel_Kurz schreef:
In Colorado hebben ze die nog wel...

Oke. Naja ik mag het misschien niet zeggen maar zo iemand gun je zo'n straf.
20-07-2012 16:31
Batman4 schreef:
Vreselijke gebeurtenis! Zieke geesten lopen daar rond!

Had ook gelezen dat 1 van de gewonden een 3 maanden oude baby was, hoe zielig! En de reden van de schietpartij zou zijn omdat de film uitverkocht zou zijn...

Vreselijk nieuws dit, het gewonden tal is nu al opgelopen tot 50... vreselijk gewoon

Volgens mij is dat speculeren, die reden. Las ook ergens dat het een relatieconflict zou zijn, omdat 'ie met een meisje had gepraat die daar met een andere kerel was. Beide hebben het overleefd, overigens.

Kan mij niet voorstellen dat die kerel dan naar huis is gegaan, bodyarmor heeft omgedaan, zich tot de tanden heeft bewapend en dan als een gek tekeer te gaan daar.

Overigens was de beste man een sportinstructeur (aldus een link naar Facebook, ergens). Dus vanuit een professioneel oogpunt had hij niets te maken met wapens. Klinkt dus als iets wat van te voren is gepland.
20-07-2012 16:32
jaime91 schreef:
Heel zielig idd maar hoe kom je erbij om een baby van 3 maanden hier mee naartoe te nemen?? Die ouders zijn ook niet goed bij hun hoofd. Er zouden ook kids van 5 a 6 jaar gewond zijn geraakt, ook daar kom ik gewoon niet bij.

Ja, snap ik ook niet echt. Dacht dat de Amerikanen wel van de leeftijdsgrens waren. En aangezien deze film daar PG-13 is..

Alhoewel, PG houdt volgens mij in dat je ouders mee moeten. Een baby meenemen snap ik inderdaad niet.. Laat iemand op dat kind passen, als je als ouders zijnde zo nodig de film wilt zien.

Zie het al voor me dat er morgen een baby in de zaal zit/ligt en die ineens tijdens de film begint te huilen..
20-07-2012 16:33
PKP schreef:
Ik doelde meer op het aflassen van de premiere. Dat van Amerika klopt wel.

Het aflassen van de voorstellingen in andere landen gaat mij wat te ver. Zou het niet tof vinden als mijn kaartje voor morgen wordt geannuleerd hierom.


i stand corrected
20-07-2012 16:35
PKP schreef:
Overigens was de beste man een sportinstructeur (aldus een link naar Facebook, ergens). Dus vanuit een professioneel oogpunt had hij niets te maken met wapens. Klinkt dus als iets wat van te voren is gepland.
Ik snap de link tussen je laatste 2 zinnen niet helemaal, maar ik kan je wel vertellen hoe makkelijk het is om je te bewapenen in zo'n beetje heel Amerika. Je schijnt zelfs bewapend op straat te mogen lopen (ongeladen, met vergunning). Dat laatste zal wel verschillen per staat, net als de doodstraf.
20-07-2012 16:37
PKP schreef:
Volgens mij is dat speculeren, die reden. Las ook ergens dat het een relatieconflict zou zijn, omdat 'ie met een meisje had gepraat die daar met een andere kerel was. Beide hebben het overleefd, overigens.

Kan mij niet voorstellen dat die kerel dan naar huis is gegaan, bodyarmor heeft omgedaan, zich tot de tanden heeft bewapend en dan als een gek tekeer te gaan daar.

Overigens was de beste man een sportinstructeur (aldus een link naar Facebook, ergens). Dus vanuit een professioneel oogpunt had hij niets te maken met wapens. Klinkt dus als iets wat van te voren is gepland.

Hij zal het absoluut gepland hebben, daar is geen twijfel over mogelijk. Hij heeft zich toch een gas masker,body armor, granaten en een flink wat wapens (AK4,Jachtgeweer, en 2 pistolen) aangeschaft. Ook zouden er bij hem thuis explosieven liggen. (bron telegraaf) Heeft het dus vanuit de puntjes uitgedacht, ook hoe hij naar binnen is gegaan (via de nooduitgang).
20-07-2012 16:44
jaime91 schreef:
Hij zal het absoluut gepland hebben, daar is geen twijfel over mogelijk. Hij heeft zich toch een gas masker,body armor, granaten en een flink wat wapens (AK4,Jachtgeweer, en 2 pistolen) aangeschaft. Ook zouden er bij hem thuis explosieven liggen. (bron telegraaf) Heeft het dus vanuit de puntjes uitgedacht, ook hoe hij naar binnen is gegaan (via de nooduitgang).
Nee, er zijn wel een honderduizend Amerikanen met het 5voudige wapenarsenaal. Aan het aantal wapens dat hij heeft aangeschaft kan je dus vrij weinig afleiden, zelfs oma's van 85 slapen daar met een revolver onder hun kussen.

En dat van die explosieven...de telegraaf
20-07-2012 16:46
KeesjeNL schreef:
Nee, er zijn wel een honderduizend Amerikanen met het 5voudige wapenarsenaal. Aan het aantal wapens dat hij heeft aangeschaft kan je dus vrij weinig afleiden, zelfs oma's van 85 slapen daar met een revolver onder hun kussen.

En dat van die explosieven...de telegraaf

Oke ik bedoel alleen maar dat hij die met een reden heeft aangeschaft. Ook de manier waarop hij naar binnen is gegaan moet hij gepland hebben.
20-07-2012 16:51
hele maffe gebeurtenis.te ziek voor woorden.
20-07-2012 16:51
jaime91 schreef:
Heel zielig idd maar hoe kom je erbij om een baby van 3 maanden hier mee naartoe te nemen?? Die ouders zijn ook niet goed bij hun hoofd. Er zouden ook kids van 5 a 6 jaar gewond zijn geraakt, ook daar kom ik gewoon niet bij.
Ik weet niet ook niet hoe mensen bij zoiets stompzinnigs komen! Maar vooralsnog, ik heb het gelezen dus ik weet het niet voor 100% zeker...
20-07-2012 16:54
wat een ramp dat mag gewoon niet.
die arme mensen wille batman zien en dan dit dat kan niet.
jammer dat ze de doodstraf verboden hebben anders moesten ze die viesze mogool die straf geven.
20-07-2012 16:55
adofmirosch schreef:
wat een ramp dat mag gewoon niet.
die arme mensen wille batman zien en dan dit dat kan niet.
jammer dat ze de doodstraf verboden hebben anders moesten ze die viesze mogool die straf geven.

Nogmaals in Colorado niet.
20-07-2012 16:56
PKP schreef:
Volgens mij is dat speculeren, die reden. Las ook ergens dat het een relatieconflict zou zijn, omdat 'ie met een meisje had gepraat die daar met een andere kerel was. Beide hebben het overleefd, overigens.

Kan mij niet voorstellen dat die kerel dan naar huis is gegaan, bodyarmor heeft omgedaan, zich tot de tanden heeft bewapend en dan als een gek tekeer te gaan daar.

Overigens was de beste man een sportinstructeur (aldus een link naar Facebook, ergens). Dus vanuit een professioneel oogpunt had hij niets te maken met wapens. Klinkt dus als iets wat van te voren is gepland.

Iedereen zegt wat anders, voordat die psychopaat voor de rechter is gesleept zullen we waarschijnlijk niet te weten komen wat zijn drijfveer was... Maar inderdaad, hij zal deze vreselijke misdaad wel van te voren gepland hebben.. Want om zoiets ter plekke te verzinnen doe je ook niet gelijk, en sommige bronnen vermelden ook dat de schietpartij begon na ongeveer 30 minuten want op dat moment in de film zou er ook een schietpartij plaatsvinden. Dus om binnen een half uur naar je huis te gaan, wapens te pakken en gasbommen klaar te maken lijkt me ook erg sterk.. Dus ik sluit me aan bij wat je zegt, hij zal dit van tevoren gepland hebben
20-07-2012 16:57
levenslang in een isoleercel.
20-07-2012 16:59
jaime91 schreef:
Dat maakt het nog triester. 1 zieke gestoorde gast die zoiets allemaal in een klap kan verneuken en zoveel mensen levens in 1x kapot maakt. Het is jammer dat ze de doodstraf niet meer hebben daar, nooit meer vrijlaten die man!
Ben ik helemaal met je eens. Het klinkt hard, maar zulke mensen verdienen de doodstraf!
Echt te ziek voor woorden, deze daad.
20-07-2012 16:59
Die nieuws berichten klinken overaal verschillende... daar 10 dode, hier 12, ergens anders 14 en 50 gewonden... Ik weet het ook niet meer...
20-07-2012 17:02
Ja ik vind het wel zonde dat mensen nu de film erop afstraffen of beschuldigen. Vind ik ook weer typisch Amerikaans. De mensen zijn gek, dat worden ze niet door films of muziek. Maar de film is zo populair, zullen ze nooit veel verlies op lijden denk ik. Het was gewoon the wrong place at the wrong time, nu krijgt de afsluiter een nare nasmaak, echt zonde, en uiteraard echt vreselijk wat hier gebeurd is. Helaas teveel idioten op deze aardkloot, echt erg!
20-07-2012 17:03
Shifty777 schreef:
Ja ik vind het wel zonde dat mensen nu de film erop afstraffen of beschuldigen. Vind ik ook weer typisch Amerikaans. De mensen zijn gek, dat worden ze niet door films of muziek. Maar de film is zo populair, zullen ze nooit veel verlies op lijden denk ik. Het was gewoon the wrong place at the wrong time, nu krijgt de afsluiter een nare nasmaak, echt zonde, en uiteraard echt vreselijk wat hier gebeurd is. Helaas teveel idioten op deze aardkloot, echt erg!

Sluit ik me volledig bij aan!
20-07-2012 17:03
aspers schreef:
Premiere in Parijs is afgelast trouwens!
Dat hoorde ik ook al op de radio.
Dat vind ik, net zoals PKP, ook te ver gaan. Er is nog helemaal geen verband vastgesteld. Om dan in een ander land direct de premiere af te lassen, nee, dan sla je een beetje door. Dan kun je bij wijze van spreken alle grote premieres wel aflassen.
20-07-2012 17:04
Shifty777 schreef:
Ja ik vind het wel zonde dat mensen nu de film erop afstraffen of beschuldigen. Vind ik ook weer typisch Amerikaans. De mensen zijn gek, dat worden ze niet door films of muziek. Maar de film is zo populair, zullen ze nooit veel verlies op lijden denk ik. Het was gewoon the wrong place at the wrong time, nu krijgt de afsluiter een nare nasmaak, echt zonde, en uiteraard echt vreselijk wat hier gebeurd is. Helaas teveel idioten op deze aardkloot, echt erg!

Is voor iedereen natuurlijk vreselijk nieuws, maar beeld je ook in hoe Nolan zich voelt na het horen van dit nieuws... Een afsluiter met een nare nasmaak
20-07-2012 17:27
Batman4 schreef:
Is voor iedereen natuurlijk vreselijk nieuws, maar beeld je ook in hoe Nolan zich voelt na het horen van dit nieuws... Een afsluiter met een nare nasmaak

ja nolan vind dit natuurlijk verschrikkelijk en de rest van de cast ook.
ligt niet aan de film natuurlijk.
20-07-2012 17:29
Triest triest wat moet die gast een loser zijn geweest zeg echt triest voor de twaalf doden.Die gewoon gingen kijken naar de Premiere van Batman dat zet de film ook gelijk in een slecht daglicht. Terwijl dit gewoon een gestoorde loser was die het voor de mensen in Denver weer moest verpesten en dat daar uit twaalf mensen omkomen is gewoon te erg voor worden.
20-07-2012 17:31
was er tijdens de vorige batman film toen niet ook zo'n joker imitator? anyway, dit is echt verschrikkelijk nieuws!
20-07-2012 17:39
Jee wat een trieste gebeurtenis. Echt bizar gewoon. De dader nooit meer vrijaten. Dan ga je een avondje na de film en dan gebeurt er dit!.

Ik had al wel zo'n gevoel dat de film een staartje ging krijgen, omdat het bij voorbaat al een hype was. Maar je verwacht toch niet zoiets?
20-07-2012 17:53
Decepticon schreef:
Dat hoorde ik ook al op de radio.
Dat vind ik, net zoals PKP, ook te ver gaan. Er is nog helemaal geen verband vastgesteld. Om dan in een ander land direct de premiere af te lassen, nee, dan sla je een beetje door. Dan kun je bij wijze van spreken alle grote premieres wel aflassen.


Wellicht is die niet met het oog op veiligheid is afgelast, maar uit respect voor de slachtoffers ofzo. Ik kan me ook wel voorstellen dat iedereen die met die premières betrokken is even geen zin heeft om een paar dagen later te doen alsof er niets aan de hand is..
20-07-2012 17:55
Hoef eigenlijk ook niet echt veel te zeggen hier, 'tis voornamelijk allemaal al vermeld; een zieke gast, ligt niet perse aan de film.

Wil enkel mijn condoleance aan de families schenken. Zelfs als het 12 (of inmiddels 14?) assholes waren; zoiets als dit gaat gewoon te ver. Hopelijk krijgt die gast levenslang in een geïsoleerde cel. Dat zou hem wel in volkomen kanarie transformeren.
20-07-2012 18:10
jaime91 schreef:
Heel zielig idd maar hoe kom je erbij om een baby van 3 maanden hier mee naartoe te nemen?? Die ouders zijn ook niet goed bij hun hoofd. Er zouden ook kids van 5 a 6 jaar gewond zijn geraakt, ook daar kom ik gewoon niet bij.


Heb het al aangegeven bij de Dark Knight Rises-recensie omdat daar mensen het ook al hadden over wat kids hier deden bij zo'n film maar er gingen ook kogels door de muur heen een andere zaal in(misschien zelfs 2 zalen in) en daar werden ook mensen(kids?) geraakt.
Blijft het nog vaag want was middernacht ofzo maar toch,hoeft niet bij TDKR te zijn gebeurd die kids die zijn geraakt.
Op zich ook niet zo boeiend,ik zat als kind in 1994 ook 3 uur s'nachts ofzo bij me pa op schoot het Nederlands elftal te kijken omdat die wedstrijden s'nachts werden uitgezonden(was in Brazil dus gaat over 2 jaar weer gebeuren)
Misschien een grote broer die weekend alleen thuis is met z'n broertje of een vader die z'n kind maar 1x per week mag zien.
Als ze vakantie hebben is het toch niks leuker voor een kind een nacht-voorstelling te pakken,kids willen altijd laat slapen,alsof mensen rekening moeten houden met zo'n gek dus snap eerlijk gezegt niet zo wat het boeit waarom er kids zaten.
20-07-2012 18:16
Wel vaag dat die nog leeft,meestal plegen ze zelfmoord of willen ze doodgeschoten worden door de politie.
Waarom zou je nu nog willen leven,z'n leven zal ook niet veel soeps geweest zijn(zeker mentaal niet) en zal er nu alleen maar slechter op worden.
20-07-2012 18:21
Frietgezicht schreef:
Wel vaag dat die nog leeft,meestal plegen ze zelfmoord of willen ze doodgeschoten worden door de politie.
Waarom zou je nu nog willen leven,z'n leven zal ook niet veel soeps geweest zijn(zeker mentaal niet) en zal er nu alleen maar slechter op worden.

hij zal wss toch ontoerekingsvatbaar verklaard worden net als bij kim de gelder
20-07-2012 18:35
Net op het nieuws warner bros haalt haalt de trailer van batman uit de bioscoop weet niet of dat alleen in de usa is of ook voor de rest van de wereld.
20-07-2012 18:42
Hoe verschrikkelijk het ook is, dit heeft echt geen invloed op het box-office succes van batman, de eerste dagen blijven er nu misschien wat mensen weg maar over een week gaat iedereen gewoon weer hoor, mensen vergeten snel, behalve dan natuurlijk de familie en vrienden die aanwezig zijn geweest bij het incident.

Hier zat iig niemand op te wachten, laat ze nu eens een keer beginnen met een wapenverbod, keer op keer komt er wel weer zo'n gek tevoorschijn. Tuurlijk als iemand zoiets van plan is zal het hem misschien sowieso wel lukken maar het word ze ook niet echt moeilijk gemaakt.
En de doodstraf hoeft niet want dan komt ie er veel te makkelijk vanaf, laat hem maar lekker lijden.
20-07-2012 18:49
Samenvatting van de film: The Dark Knight Rose, 12 other people didn't
20-07-2012 18:54
Langkous schreef:
Samenvatting van de film: The Dark Knight Rose, 12 other people didn't


Speciaal net een profiel aangemaakt voor deze grap?
Je zou bijna denken dat t een vaste user is die de grap niet met z'n eigen nickname wou maken..
Hoewel elke grap nu gewoon te snel is is het ook totaal niet grappig.
20-07-2012 18:56
adofmirosch schreef:
wat een ramp dat mag gewoon niet.
die arme mensen wille batman zien en dan dit dat kan niet.
jammer dat ze de doodstraf verboden hebben anders moesten ze die viesze mogool die straf geven.


Adofmirosch, ik weet dat je het niet zo bedoelt en dat je dit zegt in een opwelling van woede en ongeloof, maar let aub een beetje op je woorden en gebruik 'mongool' niet als scheldwoord.
20-07-2012 18:57
Net bij Rtl Boulevard lieten ze beelden zien uit Amerika en daar stond dat er 14 doden waren.
En ook dat die misschien wou lijken op Bane met dat masker enz,maar ja,dat zijn allemaal van die dingentjes,ze moeten in Amerika ook het nieuws vullen met updates.
20-07-2012 19:03
ik ga deze film zometeen zien en ik denk als de film eenmaal begint,dat ik dan helemaal in de film zit.
dit soort gebeurtenissen kunnen gebeuren en er valt weinig van te zeggen,wat moet je erop zeggen?
Omdat de batman films nu realistischer overkomen krijg je het idee of het daardoor komt dat zo iemand dat doet,zou inprincipe ook kunnen.Want zou dit gebeurd zijn als de batman film veel vrolijker zou overkomen?
zoals vroeger.
20-07-2012 19:04
Als je naar de foto kijkt van de dader zie al meteen wat voor type het is. Een seksueel gefrustreerde zielepoot!!
20-07-2012 19:40
nietselam schreef:
Hoe verschrikkelijk het ook is, dit heeft echt geen invloed op het box-office succes van batman, de eerste dagen blijven er nu misschien wat mensen weg maar over een week gaat iedereen gewoon weer hoor, mensen vergeten snel, behalve dan natuurlijk de familie en vrienden die aanwezig zijn geweest bij het incident.


Ik denk dat de boxoffice nu echt het laatste is waar iemand zich druk om maakt... Vind het een beetje een lompe reactie. Sorry...
20-07-2012 19:49
UndercoverPanda schreef:
Wellicht is die niet met het oog op veiligheid is afgelast, maar uit respect voor de slachtoffers ofzo. Ik kan me ook wel voorstellen dat iedereen die met die premières betrokken is even geen zin heeft om een paar dagen later te doen alsof er niets aan de hand is..

Het betrof een feestelijke premiere waarbij ook een gedeelte van de cast aanwezig was, dus kan wel begrijpen dat die wordt afgelast.
20-07-2012 19:54
Banned schreef:
Als je naar de foto kijkt van de dader zie al meteen wat voor type het is. Een seksueel gefrustreerde zielepoot!!

Wat een onzin.
20-07-2012 19:56
Langkous schreef:
Samenvatting van de film: The Dark Knight Rose, 12 other people didn't

Wat frietgezicht ook al zegt, beetje zielig om nu al van die domme grappen te gaan maken. Helemaal treurig dat je daarvoor een account aangemaakt hebt.
20-07-2012 20:00
Batman4 schreef:
3 maanden oude baby was, hoe zielig!


Persoonlijk vind ik het ook raar om een 3 maanden oude baby mee te nemen naar de bioscoop midden in de nacht.
20-07-2012 20:05
Langkous schreef:
Samenvatting van de film: The Dark Knight Rose, 12 other people didn't


Het bewijs dat er niet alleen in Amerika gekken rondlopen.
20-07-2012 20:06
Sjaak_Polak schreef:
Wat een onzin.


Ja vind ik ook; heeft allemaal met de psyche van een mens te maken en die is (gelukkig) bij iedereen anders. Soms zitten er een paar bij die maatregelen iets te serieus nemen. Maar om nou gelijk op uiterlijk af te gaan...
20-07-2012 20:09
Erg jammer dat dit uitgerekend bij deze film moet gebeuren, dat het überhaupt is gebeurt! Dit zal de film altijd blijven overschaduwen. De eerste verhalen komen al binnen waaronder het trieste verhaal over Jessica Ghawi die een maand geleden nog een aanslag in Toronto overleefde.

Van nu af aan zullen we over ter wereld wel worden gefouilleerd bij de bioscopen.
20-07-2012 20:27
Angelater schreef:
Maar om nou gelijk op uiterlijk af te gaan...


Mss wel weer een beetje kort door de bocht van me maar je kunt aan z'n ogen zien dat ie een freak is!
20-07-2012 20:34
Banned schreef:
Mss wel weer een beetje kort door de bocht van me maar je kunt aan z'n ogen zien dat ie een freak is!


Ik weet ff niet over welke foto jij t hebt,ik heb er net 2 gezien bij rtl boulevard dacht ik.
1 leek echt op een school gemaakt ofzo,nette portret-foto,leek een beetje op die gast van Alphen a/d Rhijn,kneuzig type.
En die 2e was een politie-foto,leek die wat ouder op,beetje haargroei op ze bek,baardje ofzo.
Weet niet of die politie-foto nu al uitgekomen is of dat het een oudere foto is en hij eerder opgepakt is..
20-07-2012 20:41
Die première in Parijs is gewoon afgelast omdat dat een groot evenement was waar ook cast en crew interviews zouden geven en dat ging niet door. Voor de rest heb ik geen weet dat voorstellingen zouden afgelast worden. Daarnet heeft Kinepolis België nog op Facebook bevestigd dan hun grote avant-première van maandag (en ook de andere vertoningen dus) gewoon doorgaat. Alleen aan het voorprogramma kunnen wijzigingen zijn, de trailer van Gangster Squad (waarbij mensen schietend door een bioscoopscherm stappen) wordt niet meer vertoond.

Vreselijk wel om zo'n nieuws te horen. Waarom toch? En we kunnen we nu wel praten over Amerika, maar eind 2011 was er ook al zo'n gek in België op een kerstmarkt. Erg dat zo'n dingen steeds vaker gebeuren.
20-07-2012 21:01
Ik ben zo woest om dit!!! Er zijn gewoon teveel zieke mensen op deze planeet!!!
Fuck al die trieste mislukkelingen .
Zeer jammer
20-07-2012 21:02
Pete_027 schreef:
Persoonlijk vind ik het ook raar om een 3 maanden oude baby mee te nemen naar de bioscoop midden in de nacht.

Dacht ik ook al, maar het is maar speculatie.. ik had het gelezen op nu.nl volgens mij
20-07-2012 21:30
waar is batman als je hem nodig heb , maar inderdaad misselijkmakend ik hoop dat die gast ze straf krijg die hij verdient
20-07-2012 21:34
KeesjeNL schreef:
Ik snap de link tussen je laatste 2 zinnen niet helemaal, maar ik kan je wel vertellen hoe makkelijk het is om je te bewapenen in zo'n beetje heel Amerika. Je schijnt zelfs bewapend op straat te mogen lopen (ongeladen, met vergunning). Dat laatste zal wel verschillen per staat, net als de doodstraf.

Bedoel meer dat 'ie niet iemand was die een soldaat of wat dan ook was. Een beroep waarmee je in aanraking kan komen met dergelijke uitrusting.

Neem aan dat de gemiddelde Amerikaan buiten de wapens, geen complete uitrusting thuis heeft liggen.

Overigens neem ik dat van die sportinstructeur terug. Dat was blijkbaar iemand met dezelfde naam, maar niet de dader. De echte dader is/was een student aan de Uni van Colorado die bezig is/was met z'n promotie.
20-07-2012 22:01
Heb het meesterwerk zojuist gezien, en niet doodgeschoten. Dus jullie zijn niet van me af.

Het is natuurlijk klote om dit te horen, dat een mongool denkt hiermee weg te komen.

Hopelijk beïnvloedt dit niet de bezoekcijfers van de film, want die is geweldig.
20-07-2012 22:27
Jonathancrane schreef:

Hopelijk beïnvloedt dit niet de bezoekcijfers van de film, want die is geweldig.


Kan ofwel tegen de film werken of juist in het voordeel... Misschien willen velen zien "what the fuzz is about"...

Al zie ik de bui weeral hangen... Het zal weer de schuld van de film zijn. Terwijl het niet door de film is dat er mensen werden doodgeschoten maar omdat er gewoon een gek rondliep die aandacht wou. Dus omdat er in de film geschoten worden en Bane een masker draagt gaan er mensen vermoord worden ? Belachelijk.
Wat gaan ze zeggen mocht dit gebeuren bij de nieuwe twilight ?

benjamin schreef:

Vreselijk wel om zo'n nieuws te horen. Waarom toch? En we kunnen we nu wel praten over Amerika, maar eind 2011 was er ook al zo'n gek in België op een kerstmarkt. Erg dat zo'n dingen steeds vaker gebeuren.


Vergeet die andere olifantenlul uit Noorwegen niet! Dat was denk ik morgen of overmorgen een jaar geleden...
20-07-2012 23:23
Ed Crane schreef:
Adofmirosch, ik weet dat je het niet zo bedoelt en dat je dit zegt in een opwelling van woede en ongeloof, maar let aub een beetje op je woorden en gebruik 'mongool' niet als scheldwoord.



jah je hebt gelijk het speitme.
hoe erg dit ook is die man hoef nie dood liefer wel maar het is wel een mens.
20-07-2012 23:26
Moviemagic schreef:
Reden maakt niet uit. Een gek is een gek. Of hij mensen probeert te doden uit politieke overweging, voor de film of omdat grote smurf het in zijn oor gefluisterd heeft is niet belangrijk.

Zo'n knaap superhard aanpakken! Voorbeeld maken van zo iemand.

Ja want gekken laten zich tegenhouden door voorbeelden...

De meeste van die lui hebben niet zoveel op met het leven, vandaar dat ze anderen ook zo makkelijk er van beroven. Als ze tot zo'n daad overgaan weten ze al dat ze het einde van de dag niet halen. Door hun eigen toedoen of politiekogels...

Wil je dit tegengaan? Zorg dan dat ze geen podium krijgen. Dit is alweer de hele dag wereldnieuws, met nieuwsstations die 24hr coverage krijgen... elke scheet die die gast heeft gelaten online wordt op het nieuws getoond, elk stukje films evenzo. Elke gek die hier tot overgaat weet dat hij zijn 15 minutes krijgt... alhoewel... wel iets meer dan dat. Als de media daarmee stoppen nemen ze sowieso 1 motivator weg. Waarom zou je mensen afslachten als je toch geen publiek hebt en beroemd wordt.
20-07-2012 23:43
Gewoon geen woorden voor. En bovendien vind ik dat ze veeel meer mensen de doodstraf mogen geven.
Als je als mens bereid bent een leven te nemen, moet je ook bereid zijn je eigen leven te gaan geven. Nu komen ze er levend van af. Dit soort wezens wil ik geen mens meer noemen, en van mij part mogen ze allemaal langzaam en pijnlijk hun ondergang tegemoet gaan.

Hopelijk houden ze de film in NL nog wel even draaiende, zelf wil ik de film nog wel graag zien.
20-07-2012 23:43
benjamin schreef:
Die première in Parijs is gewoon afgelast omdat dat een groot evenement was waar ook cast en crew interviews zouden geven en dat ging niet door. Voor de rest heb ik geen weet dat voorstellingen zouden afgelast worden. Daarnet heeft Kinepolis België nog op Facebook bevestigd dan hun grote avant-première van maandag (en ook de andere vertoningen dus) gewoon doorgaat. Alleen aan het voorprogramma kunnen wijzigingen zijn, de trailer van Gangster Squad (waarbij mensen schietend door een bioscoopscherm stappen) wordt niet meer vertoond.

Vreselijk wel om zo'n nieuws te horen. Waarom toch? En we kunnen we nu wel praten over Amerika, maar eind 2011 was er ook al zo'n gek in België op een kerstmarkt. Erg dat zo'n dingen steeds vaker gebeuren.
Ja, voor zo'n rode loper premiere is het wel begrijpelijk idd.

En MikeyMo heeft een heel goed punt, het is beter als dit soort dingen zo weinig mogelijk media aandacht krijgen. Dan hebben ze idd misschien een motivator minder.
20-07-2012 23:44
Dit soort gebeurtenissen geven mij altijd rillingen. Het zou je maar gebeuren dat jouw avondje Pathé eindigt in een bloedbad als deze. Het is onzichtbaar gevaar dat zomaar kan toeslaan. Zat voorbeelden te noemen: Breivik, Tristan van der V., Seung-Hui Cho van Virginia Tech. Het blijft een vraagteken wat deze figuren bezielt om zoiets afschuwelijks te ondernemen. De rol van geweldadige films en games mogen hier niet in onderschat worden. Vaak worden de fictieve personages van deze films en games als inspiratiebron gebruikt door 'lone wolfs'. Zo ook de schutter van de TDKR-première. Ik las net op ad.nl dat hij de openingsscene van The Dark Knight wilde naspelen alszijnde The Joker en dat hij zijn haar rood had geverfd. Werkelijk waar, geen woorden voor...
20-07-2012 23:49
RyanD schreef:
Ik las net op ad.nl dat hij de openingsscene van The Dark Knight wilde naspelen alszijnde The Joker en dat hij zijn haar rood had geverfd. Werkelijk waar, geen woorden voor...


Ik las net dat hij zich als Bane had verkleed...Het is maar wachten op de feiten. In ieder geval mag deze vent de kogel tussen z'n ogen ontvangen. OF een gloeiend heet exemplaar van Bane's masker op z'n schedel gedrukt krijgen
20-07-2012 23:52
Banned schreef:
Al zie ik de bui weeral hangen... Het zal weer de schuld van de film zijn. Terwijl het niet door de film is dat er mensen werden doodgeschoten maar omdat er gewoon een gek rondliep die aandacht wou. Dus omdat er in de film geschoten worden en Bane een masker draagt gaan er mensen vermoord worden ? Belachelijk.
Wat gaan ze zeggen mocht dit gebeuren bij de nieuwe twilight ?
Daarom heb ik er nu ook zo'n gruwelijke hekel aan, dat ze overal in het nieuws het ook constant over de film hebben. Het gaat niet om de film, het gaat om de aanslag. Je hoort ze elke keer zeggen, drama bij de premiere van TDKR, de grootste blockbuster van deze zomer. Laat de media dan gewoon zeggen dat het om "een" premiere gaat, niet om die van TDKR. Dan ziet die loser iig dat het niet of minder duidelijk is, bij welke film het is gebeurd.

Via ComicBookMovie:
UPDATE #2: Reports are coming in that the movie will likely not be halted by Warner Bros. although there's still no official word. All planned publicity events for the film's stars have been halted and all advertisement for the film has been removed from television.
21-07-2012 01:14
heel erg dat dit is gebeurd.. en alle sterkte toegewenst aan de slachtoffers. Maar als fan moet ik tog ff zeggen dat dit miss schade kan brengen aan de aantal kijkers voor TDKR :S wat erg jammer is.... maargoed hoop dat het schieten niets met de film te maken heeft... ziekegeesten op de wereld man.. echt niet te geloven gewoon
21-07-2012 01:56
Decepticon schreef:
Via ComicBookMovie:
UPDATE #2: Reports are coming in that the movie will likely not be halted by Warner Bros. although there's still no official word. All planned publicity events for the film's stars have been halted and all advertisement for the film has been removed from television.

Als ze deze film ook nog uit de bios gehaald hadden was ik helemaal uit mijn plaat gegaan! Gelukkig gaan ze (NOG) niet zo ver maar het is wel enorm klote voor de promotie van deze film. En dat terwijl de film zelf hier inderdaad niets aan kan doen. Hoop zo dat ze hem niet uit de bios gaan halen, alleen maar door 1 zieke gestoorde freak!!
21-07-2012 04:28
Blijkt nu dat die zich als The Joker voordeed.(Op AD.nl te lezen)
Hij heeft zich Joker genoemd en had sowieso paars haar ofzo.
21-07-2012 08:02
Idd, rood haar staat op nu.nl.

Immens triest verhaal dit.
Dit zal er waarschijnlijk toe leiden dat bioscopen net als scholen en vliegvelden in vs beveiligd gaan worden met minimaal metaal detectoren.
21-07-2012 09:18
jaime91 schreef:
Als ze deze film ook nog uit de bios gehaald hadden was ik helemaal uit mijn plaat gegaan! Gelukkig gaan ze (NOG) niet zo ver maar het is wel enorm klote voor de promotie van deze film. En dat terwijl de film zelf hier inderdaad niets aan kan doen. Hoop zo dat ze hem niet uit de bios gaan halen, alleen maar door 1 zieke gestoorde freak!!


Dit is volgens mij het laatste nieuws.

Zou het ook heel stom vinden mochten ze hem nu niet meer gaan tonen. Niet alleen omdat ik tickets heb voor dinsdag (dacht even mijn verjaardag nog wat mooier te maken), maar ook omdat je toch niet kan toegeven aan dit soort gekken. Uiteraard is het vreselijk wat er gebeurd is, maar om nu ook de vele mensen die de film toch willen zien te straffen is nonsens.
21-07-2012 10:00
Heel triest dit. Enige waar ik mij aan erger zijn die ouders die hun baby had meegenomen. Wat bezielt je?
21-07-2012 10:57
aspers schreef:
Ik denk dat de boxoffice nu echt het laatste is waar iemand zich druk om maakt... Vind het een beetje een lompe reactie. Sorry...


Ja sorry, het was een reactie op een comment van iemand dat dit de film niet goed zou doen, had die even moeten quoten, nu valt ie een beetje buiten context.
21-07-2012 12:12
B@chelor schreef:
Heel triest dit. Enige waar ik mij aan erger zijn die ouders die hun baby had meegenomen. Wat bezielt je?
Ja idd vreemd. Ik heb vanacht beelden en interviews gezien op CNBC en zag het interview met die vrouw, die had idd een baby bij zich

En hij noemde zich idd The Joker en had idd zijn haar rood geverfd, daar werd dit bevestigd. Hij zou de openingsscene van TDK na willen spelen?.
Hij woonde dichtbij en had zijn apartement vol met boobytraps, die nu momenteel worden ontmanteld. Dat was ook al op de radio net vlgens mij.
21-07-2012 16:30
Wel triest hoor... Ga je naar een film die niet in 3D is, vliegen de kogels je alsnog om de oren!
21-07-2012 18:30
nietselam schreef:
Ja sorry, het was een reactie op een comment van iemand dat dit de film niet goed zou doen, had die even moeten quoten, nu valt ie een beetje buiten context.


Geen probleem! Goed dat je het even toelicht en nog beter dat je toegeeft dat het niet heel slim was! Dikke respect. Top!!!
22-07-2012 12:49
Ernstige zaak is dit. Jammer, maar ok, kan er niet wakker van liggen, dit soort onzin gebeurd elke dag in deze wereld. als het dichtbij is, dan hoor je de media erover. Maar in bijv. Mogadishu enz. enz. gebeurd dit dagelijks. Moord en Doodslag... en dan noemt de mensheid zichzelf '' beschaafd''

Jammer, maar zo is het uiteindelijk wel.

Btw, ik heb TDKR gekeken, leuke film, maar kon zoals verwacht net niet tippen aan TDK.

Laatste Filmnieuws