Eerste trailer ‘The Lego Movie’
Je krijgt gelijk zin om al die steentjes weer van zolder te halen.

Eerste beelden van Giant God Warrior Appears in Tokyo

Geplaatst door Jim op 29-07-2012 17:23 - Bron: Twitchfilm

Hieronder een uitgebreide trailer van Studio Ghibli's eerste (korte) live action film. De beelden zijn gemaakt voor een tentoonstelling van regisseur Hideaki Anno, en heet Giant God Warrior Appears in Tokyo, De korte film is gebaseerd op monsters uit Hayao Miyazaki's Nausicaa of the Valley of the Wind, een film uit 1984 waarbij Anno werkte als animator.


Wat vinden jullie van de beelden? Zou het de moeite waard zijn om er een feature film van te maken?

© FilmTotaal 2013

Reacties (30)

29-07-2012 17:28
dat is misschien iets te hoog gegrepen voor hun want de effecten zien er best gedateerd uit.. verder groot fan van Ghibli dus ik hou het wel nog in de gaten!
29-07-2012 17:41
Nee, lekker bij een korte film laten, dit lokt mij echt niet naar de bioscoop, er zijn heel wat van dit soort films gemaakt die er een stuk beter uit zien.
Ook met een groter budget en betere effecten zou ik er geen kaartje voor kopen.
29-07-2012 17:52
De invloed van Anno is wel duidelijk te zien in deze trailer.
29-07-2012 17:54
Ik vind de bewegingen van die monsters nogal sloom.
Dat de studio het maar houdt bij animatiefilms...
29-07-2012 17:59
Een Aziatische Godzilla film met een iets hoger budget?
29-07-2012 18:48
Op 37sec zie je volgens mij een miniatuur gebouw met een verkleedde gast erachter lopen
29-07-2012 20:52
Mjah...Met een iets groter budget en een duidelijkere trailer...dan nog zou ik het betwijfelen...
29-07-2012 22:57
Power Rangers met realistischere gebouwen.
29-07-2012 23:05
Euhm nee dankje geen feature film voor mij.
30-07-2012 01:21
Lijkt wel een Gametrailer voor de nitendo cube....pff FT plaats is een keertje wat nuttigs , want FT Off-topic bakt er nog veel meer van dan jullie.
30-07-2012 08:08
Masterbrain schreef:
Lijkt wel een Gametrailer voor de nitendo cube....pff FT plaats is een keertje wat nuttigs , want FT Off-topic bakt er nog veel meer van dan jullie.


Die was raak... Auwhs...
30-07-2012 11:55
Mark schreef:
Op 37sec zie je volgens mij een miniatuur gebouw met een verkleedde gast erachter lopen


Dat is juist het charme van dit soort film

Een man in ee monsterpak en dan lekker een miniatuur stad heen lopen en dan lekker slopen of vechten met een ander mosnter.

Als fan van japanse Daikaiju ( groot monster) films blijf dit gewoon leuk.
30-07-2012 15:21
Masterbrain schreef:
Lijkt wel een Gametrailer voor de nitendo cube....pff FT plaats is een keertje wat nuttigs , want FT Off-topic bakt er nog veel meer van dan jullie.


Cool man! Maar als je enige filmkennis zou hebben zou je weten dat Miyazaki/ Nausica automatisch nieuws is, ken je klassiekers!
30-07-2012 15:24
Angelater schreef:
Een Aziatische Godzilla film met een iets hoger budget?


30-07-2012 16:34
Ed Crane schreef:


Ik heb het over de originele hè? Weet ik veel of ze Japans, Chinees of Koreaans zijn. En als je gaat zeggen dat die films een hoog budget hebben dan mag je lekker in een boom gaan klimmen en steentjes naar bejaarden gaan gooien. Of moest je een reden hebben om een gat in je hoofd te rammen?
30-07-2012 17:26
die huizen lijken wel van karton.
30-07-2012 17:51
Doet me een beetje denken aan Evangelion
30-07-2012 19:09
Angelater schreef:
Ik heb het over de originele hè? Weet ik veel of ze Japans, Chinees of Koreaans zijn.


Een beetje filmkenner weet dat Godzilla japans is.
30-07-2012 21:27
Gigan72 schreef:
Een beetje filmkenner weet dat Godzilla japans is.


Ja, sorry, ik wist dat ook eigenlijk wel, maar ik zet meestal maar "Aziatisch" voor de zekerheid er voor (wat betreft oosterse films), omdat ik vaak die afkomsten niet goed kan herkennen en uit elkaar kan houden. Maar ik zie al wat ik getypt hebt, ik neem de verantwoordelijkheid voor mijn fout op
31-07-2012 01:51
Angelater schreef:
En als je gaat zeggen dat die films een hoog budget hebben dan mag je lekker in een boom gaan klimmen en steentjes naar bejaarden gaan gooien. Of moest je een reden hebben om een gat in je hoofd te rammen?


Eeeeeh, wat voor een bizarre opmerking is dit nu weer?! Ben je je medicijnen vergeten of zo?

Er zijn inderdaad genoeg Godzillafilms gemaakt met een stuk hoger budget dan dit filmpje. Een shoestring budget hebben de Godzillafilms al lang niet meer.

En alleen al omdat Godzilla onlosmakelijk verbonden is met atoombommen en atoomstraling lijkt het me duidelijk dat Godzilla Japans is. Godzilla is zo'n beetje het allersterkste Japanse symbool uit de popcultuur, dus ja...
31-07-2012 04:18
Gigan72 schreef:
Een beetje filmkenner weet dat Godzilla japans is.
Een beetje filmkenner helpt de minder wetende filmliefhebber graag aan kennis van zijn o zo geliefde wereld.

Ga jullie schamen! Ik neem aan dat hier ook nog volwassen mensen zijn of ben ik dan naïef? Doe toch eens wat aardiger tegen elkaar en ram elkaar niet zo de kop in. Godzilla is toch Aziatisch? Waarom moet er dan gelijk met het vingertje omhoog iemand duidelijk worden gemaakt dat het Japans is? De manier waarop laat zien dat de heren 'filmkenners' weinig sociale eigenschappen hebben. Niet iedereen weet altijd alles, maar is daarom nog niet dom.
31-07-2012 04:20
Ed Crane schreef:
Eeeeeh, wat voor een bizarre opmerking is dit nu weer?! Ben je je medicijnen vergeten of zo?

Er zijn inderdaad genoeg Godzillafilms gemaakt met een stuk hoger budget dan dit filmpje. Een shoestring budget hebben de Godzillafilms al lang niet meer.

En alleen al omdat Godzilla onlosmakelijk verbonden is met atoombommen en atoomstraling lijkt het me duidelijk dat Godzilla Japans is. Godzilla is zo'n beetje het allersterkste Japanse symbool uit de popcultuur, dus ja...
Deze opmerking kwam na jouw weinig zeggende en nergens onderbouwde 'smiley'. Dat bedoel ik nou. Verwacht je dan een normale reactie na zo'n asociale reply?
31-07-2012 07:08
Itsa Godzillaaaaaa!!!!!
31-07-2012 08:17
Stofzuigerslang schreef:
Een beetje filmkenner helpt de minder wetende filmliefhebber graag aan kennis van zijn o zo geliefde wereld.

Ga jullie schamen! Ik neem aan dat hier ook nog volwassen mensen zijn of ben ik dan naïef? Doe toch eens wat aardiger tegen elkaar en ram elkaar niet zo de kop in. Godzilla is toch Aziatisch? Waarom moet er dan gelijk met het vingertje omhoog iemand duidelijk worden gemaakt dat het Japans is? De manier waarop laat zien dat de heren 'filmkenners' weinig sociale eigenschappen hebben. Niet iedereen weet altijd alles, maar is daarom nog niet dom.


Zo Miauwwwwwwwwwwwwwww
1 ik bedoelde het helemeaal niet negatief
2 zeg ik dat hij dom is nee

Het komt misschien soms bot over maar zo bedoelen ( ik ) we het niet hier zo.
31-07-2012 08:19
Ed Crane schreef:
Eeeeeh, wat voor een bizarre opmerking is dit nu weer?! Ben je je medicijnen vergeten of zo?

Er zijn inderdaad genoeg Godzillafilms gemaakt met een stuk hoger budget dan dit filmpje. Een shoestring budget hebben de Godzillafilms al lang niet meer.



Er zijn godilla films die meer kosten dan een film in Nederland
voor al die na 1990 zijn gemaakt.

Ik denk ook wel eens dat mensen vergeten dat in de meeste landen niet zo veel geld beschikbaar is voor een film zo als in de usa.
31-07-2012 08:48
Stofzuigerslang schreef:
Deze opmerking kwam na jouw weinig zeggende en nergens onderbouwde 'smiley'. Dat bedoel ik nou. Verwacht je dan een normale reactie na zo'n asociale reply?


Mjah, mensen gaan nu wel een beetje in de verdediging om niks, maar ik probeer het nog vriendelijk te benaderen hier Bedankt voor de ondersteuning, maar mensen lijken hier inderdaad vaak een beetje aanvallend.

Gigan72 schreef:
Er zijn godilla films die meer kosten dan een film in Nederland
voor al die na 1990 zijn gemaakt.


Nou kijk, dat durf ik dus weer niet te zeggen en ik ben er ook niet echt al te gemotiveerd voor om dat op te zoeken, wat ik misschien wel had moeten doen, maar ik vind die films op het 1e oog er best 'cheap' uit zien, en dan vind ik deze kleine clip/teaser toch er wel wat beter uit zien. Maar dat komt mogelijk door het smaakverschil van ons allemaal
31-07-2012 09:47
Angelater schreef:
Nou kijk, dat durf ik dus weer niet te zeggen en ik ben er ook niet echt al te gemotiveerd voor om dat op te zoeken, wat ik misschien wel had moeten doen, maar ik vind die films op het 1e oog er best 'cheap' uit zien, en dan vind ik deze kleine clip/teaser toch er wel wat beter uit zien. Maar dat komt mogelijk door het smaakverschil van ons allemaal


ja smaak verschil zeker gelukig maar andere zouden we allemaal naar Twilight kijken.

Ik zeg ook niet dat alle Godzilla films meer kosten dan nederlandse films
Maar als je bedenk dat er een aantal tussen zitten die tussen de 10 en 20 miljoen kosten dan schrik je toch wel even van wow zo duur nog.
Maar dat snap ik best als men weken bezich is met Tokyo na te maken in het klein en als het dan fout gaat dan kunnen ze alles weer op nieuw op bouwen.
En dat het er anders uit ziet als zo Hollywood film ja dat is gewoon zo ze hebben daar geen 200 miljoen voor een film.

En ik vindt het zijn charme hebben zo stad met een vent in een pak die alles even komt slopen of die gaat vechten met een ander monster.
Is in mijn ogen toch een soort van kunst.
Je zie je nog weinig hoor dat ze alles zo goed na maken in het klein nog lekker op de oude manier zo als vroeger.
Soms is dat nog leuker om te zien dan zo CGI aanval uit Hollywood.
31-07-2012 11:32
Sorry mensen ik had een slechte nacht, al vind ik wel dat er best meer met elkaar dan tegen elkaar gepraat mag worden. Maar ja ik zocht nu zelf ook de aanval en dat is net zo erg natuurlijk.

Verder ziet de trailer er niet geweldig uit, maar lijkt het een ideale film voor met een jointje op de bank. Zo keken we een begin dit jaar die eerste TMNT-film en dat is een beetje in dezelfde categorie.
31-07-2012 11:39
Stofzuigerslang schreef:
Sorry mensen ik had een slechte nacht, al vind ik wel dat er best meer met elkaar dan tegen elkaar gepraat mag worden. Maar ja ik zocht nu zelf ook de aanval en dat is net zo erg natuurlijk.


Maak je niet druk ik zag het niet als een aanval hoor.
31-07-2012 13:09
Stofzuigerslang schreef:
Deze opmerking kwam na jouw weinig zeggende en nergens onderbouwde 'smiley'. Dat bedoel ik nou. Verwacht je dan een normale reactie na zo'n asociale reply?


Joh, die smiley is een uitdrukking oa voor iemand die niet weet waar die het over heeft, en zo zette ik'm in omdat twee van zulk soort statements in één zin voorkwamen. Een bizarre reactie over geweld en gaten in m'n hoofd rammen... sorry maar ik begrijp inderdaad niet hoe iemand tot zo'n reactie komt.

Laatste Filmnieuws