'Man of Steel' vliegt de Box Office in
Ook 'This is the End' maakt een goede start.

The Dark Knight Rises derde film die $300 miljoen in VS ophaalt

Geplaatst door Jim op 02-08-2012 11:55 - Bron: FilmTotaal

The Dark Knight Rises derde film die $300 miljoen in VS ophaaltChristopher Nolans The Dark Knight Rises heeft weer een nieuwe grens bereikt, namelijk die van de driehonderd miljoen dollar op het Noord-Amerikaanse continent. Afgelopen dinsdag mocht Nolan 8,7 miljoen dollar bijschrijven op de rekening, waardoor de verdiensten van de film in Noord-Amerika nu in totaal op 304 miljoen dollar staat.

De film doet het overigens niet zo goed als voorganger The Dark Knight. Die deed er tien dagen over om de grens te overschrijden, en stond na twaalf dagen in totaal op 333,9 miljoen dollar. De teller van The Dark Knight eindigde uiteindelijk op 533,5 miljoen dollar. Batman Begins wist de grens van driehonderd miljoen niet te halen. Na twaalf dagen stond de teller voor deze film op 122,5 miljoen dollar en die eindigde uiteindelijk op 205,3 miljoen.

The Dark Knight Rises is de derde film van het jaar die de grens van 300 miljoen in Amerika overschrijdt. Eerder deden Marvels The Avengers en The Hunger Games dat. The Avengers haalde 615,9 miljoen dollar binnen op het continent en The Hunger Games 405,9 miljoen dollar.

Wereldwijd staat de teller van The Dark Knight Rises op 522,248,000 dollar. Mocht je de film nog niet hebben gezien, dan is hier ons bioscoopoverzicht te vinden.

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (20)

02-08-2012 12:01
en dat zonder 3D!!
02-08-2012 12:07
hoelang draait de film nog vraag ik me af?
02-08-2012 12:23
En toch hoor ik van een hoop mensen dat die zwaar tegen valt.
02-08-2012 12:33
Gigan72 schreef:
En toch hoor ik van een hoop mensen dat die zwaar tegen valt.


Persoonlijk vind ik hem niet tegenvallen, maar wel minder dan The Dark Knight. En dat hoor ik ook van veel mensen. Ze zeggen ook dat, als die gek er niet was geweest in Aurora, dat TDKR nog meer zou hebben opgebracht.
02-08-2012 12:44
Gigan72 schreef:
En toch hoor ik van een hoop mensen dat die zwaar tegen valt.


Vond ik ook.. Vind sommige dingen in het verhaal wel heel makkelijk genomen..
02-08-2012 12:46
Gigan72 schreef:
En toch hoor ik van een hoop mensen dat die zwaar tegen valt.

En toch hoor ik van veel dat het een goede film is......

Smaken verschillen.
Waardige afsluiter van de reeks, maar TDK is niet overtroffen.
02-08-2012 13:00
Een goede film is het zeker, maar toch viel hij ietsjes tegen bij mij, o.a.

Wel biedt het laatste stukje in mijn ogen perspectief
02-08-2012 13:12
Gigan72 schreef:
En toch hoor ik van een hoop mensen dat die zwaar tegen valt.
Ja, dat komt van klagers die, god weet ik wat zoveel verwachten van een film tegenwoordig. Dat ze niks anders kunnen, dan klagen. Die mensen verwachten een overtreffende trap van TDK. Dat is haalbaar, maar heel hooggegrepen en kun je niet bij voorbaat verwachten.

Zoals EdwardSissyhands hierboven en meerdere ook zeggen, sluit ik me bij aan: Hij overstijgt TDK niet, maar het is een waardige afsluiter en een keigoede film.
En er zijn ook veel mensen die ook zeggen dat die TDK niet overstijgt, dat het dan tegenvalt, tja.........

Smaken verschillen idd, maar als iemand (als filmliefhebber) echt beweerd dat hij zwaar tegenvalt, is er imo iets mis met je.
Als het jou een mooie film lijkt, ga je er toch heen lijkt me. Je laat je bij een film als deze toch niet beinvloeden door anderen?
02-08-2012 13:21
de1v3c1o schreef:
Een goede film is het zeker, maar toch viel hij ietsjes tegen bij mij, o.a.

Wel biedt het laatste stukje in mijn ogen perspectief


Over je spoiler: I wouldnt bet on it.
02-08-2012 14:15
Iemand anders hier zei dit laatst al over Nolan's Batman films (ik weet niet meer wie) maar ik deel die visie: Alle films zijn op hun eigen manier goed. Iedereen gaat deze naast zijn voorganger neerleggen en vergelijken, maar als je dat met TDK en Begins doet heb je ook heel andere films. Ik vind ze alle drie op hun eigen manier goed, zijn een ander deel van het verhaal en zijn als trilogie geslaagd, ik vind de een uiteindelijk niet beter als de andere.
02-08-2012 14:19
Ik vind de hele trilogie van Nolans Batman apart en vol van wendingen. Wat hij eerder al deed in zijn films zoals the Prestige & Inception. Hij geeft er elke keer zo'n wending aan dat je vanaf seconde 1 scherp moet blijven. Geweldig!
02-08-2012 14:29
Gewoon waardige afsluiter die de trilogie compleet maakt. Het had allemaal veel slechter gekund. Alleen is The Dark Knight Rises de minste Nolan film...
02-08-2012 14:35
Decepticon schreef:


Smaken verschillen idd, maar als iemand (als filmliefhebber) echt beweerd dat hij zwaar tegenvalt, is er imo iets mis met je.
Als het jou een mooie film lijkt, ga je er toch heen lijkt me. Je laat je bij een film als deze toch niet beinvloeden door anderen?


O nee hoor dat doe ik zeker niet het is alleen dat nu even niet zo veel tijd heb voor de bios maar hoop hem snel te kunnen zien.

En ook al vindt de hele wereld hem niets of goed daar let ik niet op het gaat er om wat ik er van vindt.

Wat ik hoor van de gene die hem gezien hebben is dat je Batman niet veel ziet ( is dat echt zo? ) en ze vinden het een beetje van de hak op de tak zeker in het begin.
Maar wat ik wel hoor is dat ze Bane wel cool vinden ok het is geen Joker maar Tom speelt Bane heel goed van wat ik hoor.
02-08-2012 14:39
Een waardige afsluiter van een Uitstekende Trilogie.
De film zat vol verrassingen en je kan de film in een opslag beschrijven als CHAOS , maar toch
vond ik The Dark Knight de beste van de reeks , misschien komt dat omdat the joker niet te evenaren is , bij deze the Legend retires .
02-08-2012 16:09
Gigan72 schreef:
O nee hoor dat doe ik zeker niet het is alleen dat nu even niet zo veel tijd heb voor de bios maar hoop hem snel te kunnen zien.

En ook al vindt de hele wereld hem niets of goed daar let ik niet op het gaat er om wat ik er van vindt.

Wat ik hoor van de gene die hem gezien hebben is dat je Batman niet veel ziet ( is dat echt zo? ) en ze vinden het een beetje van de hak op de tak zeker in het begin.
Maar wat ik wel hoor is dat ze Bane wel cool vinden ok het is geen Joker maar Tom speelt Bane heel goed van wat ik hoor.
Ja, zo zie ik het ook, het gaat er uiteindelijk om wat je er zelf van vind.

Maar ik vind het niet van de hak op de tak springen, ik vind het wel goed gemonteerd.
Ik ga hem binnenkort weer kijken, maar volgens mij zie je Batman idd minder dan in TDK. Is einigszins ook niet vreemd, want hij zit tenslotte een poosje . Maar vind ik geen minpunt, met het verhaal wat Nolan vertelt. Maar dat je Batman niet veel ziet, is misschien wat overdreven.
Tom Hardy zet idd een indrukwekkende Bane neer hoor. Hij komt heel dreigend en groots over. En de manier van praten klinkt ook groots en intellectueel! Zijn ogen spreken ook boekdelen (kan ook niet anders he ). Geweldig gespeeld.
Maar de score is ook geweldig, heel hard en episch, dat is al een reden om de film in de bios te zien.
02-08-2012 16:22
de1v3c1o schreef:
Een goede film is het zeker, maar toch viel hij ietsjes tegen bij mij, o.a.

Wel biedt het laatste stukje in mijn ogen perspectief


02-08-2012 17:55
Frietgezicht schreef:
Over je spoiler: I wouldnt bet on it.

inderdaad,zou ik een ramp vinden.
02-08-2012 23:02
TDKR is juist de sterkste van de drie. BB is een heel goede film, TDK is beter en TDKR is net wat beter. TDKR raakte mij meer dan TDK. En dan heb ik het vooral over de emotionele scènes. Ik vind het jammer dat TDKR dan toch door menig mens ondergewaardeerd word. Met hun plotholes die er helemaal niet zijn en weet ik wat nog meer.

Allemaal onzin TDKR is een meesterwerk. De gehele trilogie is een meesterwerk en TDKR is zéker niet Nolan's minste.
02-08-2012 23:20
Steve-O schreef:
TDKR is juist de sterkste van de drie. BB is een heel goede film, TDK is beter en TDKR is net wat beter. TDKR raakte mij meer dan TDK. En dan heb ik het vooral over de emotionele scènes. Ik vind het jammer dat TDKR dan toch door menig mens ondergewaardeerd word. Met hun plotholes die er helemaal niet zijn en weet ik wat nog meer.

Allemaal onzin TDKR is een meesterwerk. De gehele trilogie is een meesterwerk en TDKR is zéker niet Nolan's minste.


zoals bij de meeste nolan-films wordt het beter naarmate je de films enkele keren hebt gezien.
en Tuurlijk zuller foutjes inzitten, maar in welke film is dat niet?

SUPERTRILOGIE: elke film is apart EN toch 1 geheel
02-08-2012 23:49
Steve-O schreef:
TDKR is juist de sterkste van de drie. BB is een heel goede film, TDK is beter en TDKR is net wat beter. TDKR raakte mij meer dan TDK. En dan heb ik het vooral over de emotionele scènes. Ik vind het jammer dat TDKR dan toch door menig mens ondergewaardeerd word. Met hun plotholes die er helemaal niet zijn en weet ik wat nog meer.

Allemaal onzin TDKR is een meesterwerk. De gehele trilogie is een meesterwerk en TDKR is zéker niet Nolan's minste.


Iedereen denkt er het zijne van natuurlijk maar ik kwam met een zeer overweldigend, voldaan gevoel uit de bioscoop! Deze reeks is toch wel een niveau hoger vergeleken met andere films.

en wie het beter kan mag het altijd laten zien!! I dare you to do better!!

Laatste Filmnieuws