Nieuwe trailer 'Man of Steel'
Nogmaals nieuwe beelden van de clash tussen de ijzersterke Superman en General Zod.

Blu-Ray Review: Batman Begins & The Dark Knight (Premium Collection)

Geplaatst door Bram op 04-08-2012 13:50 - Bron: FilmTotaal.nl


Regie: Christopher Nolan | Cast: Christian Bale (Bruce Wayne/Batman), Heath Ledger (The Joker), Aaron Eckhardt (Harvey Dent), Michael Caine (Alfred Pennyworth), Maggie Gyllenhaal (Rachel Dawes) e.a. | Speelduur: 140 / 147 minuten | Jaar: 2005 & 2008 | Bioscooprelease: 16 juni 2005 & 24 juli 2008 | Retail release: 20 juli 2012 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 BB: (2.4 : 1) TDK: (2.4 : 1) en (1.78 : 1, IMAX) | Geluid: o.a. Engels 5.1 Dolby True HD | Ondertitels: o.a. Nederlands | Uitgever: Warner Home Entertainment | EAN: 5051888094006 & 5051888093979 | FilmTotaal Recensies: Batman Begins & The Dark Knight

Christopher Nolans laatste Batman film The Dark Knight Rises draait alweer twee weken in de Nederlandse bioscoop. Het goede ontvangst door critici en publiek en het wereldwijde financiële succes was te voorspellen, aangezien de twee voorgangers al een enorm goede indruk achterlieten bij de liefhebbers van Nolans duistere Batman. Toch wordt er uit verschillende hoeken beweerd dat Rises niet zo sterk is als Batman Begins (2005) en The Dark Knight (2008). Veel gehoorde kritische reacties gaan over de stem van Bane, aanwezige plotholes en de afwisseling van zeer matige scènes met juist overdonderende actiescènes. Ook zou Batman een te beperkte rol hebben in het afsluitende deel. Voor diegenen die met enige weemoed terugkijken naar de eerdere twee delen worden nu op hun wenken bediend, aangezien Batman Begins en The Dark Knight sinds kort zijn toegevoegd aan de Premium Collection van Warner Bros.

SYNOPSIS
In Batman Begins zag de kleine jongen Bruce Wayne zijn ouders voor zijn ogen wreed vermoord worden: een trauma dat hem voor de rest van zijn leven vervult met wraakgevoelens. Het lot laat hem zijn wraak echter niet uitvoeren. Hij vlucht naar het Oosten, waar hij opgevangen wordt door de ninja-leider Ra's Al-Ghul, en als hij terugkeert naar zijn thuisstad Gotham City vindt hij die in de handen van maffiabendes en andere gangsters. Hij besluit een nieuw persoon te worden, één die de harten van misdadigers met vrees vervult: Batman! Met de hulp van politieman Jim Gordon zet Batman zijn eerste stappen in zijn strijd tegen het onrecht. Zijn strijd begint tegen de maffiabaas Don Falcone, de gekke dokter Jonathan 'Scarecrow' Crane en een mysterieuze derde persoon. In The Dark Knight rolt Batman, met de hulp van politieagent Jim Gordon en officier van justitie Harvey, de resterende bendes in Gotham City op. Maar wanneer een psychopathische crimineel, beter bekend als The Joker, de straten onveilig maakt, vervalt de stad in een enorme chaos.

TRAILER
Bekijk hieronder de trailers van Batman Begins, The Dark Knight en ook nog maar even The Dark Knight Rises:




WAARDERING & BOX OFFICE
Batman Begins werd genomineerd voor de Oscar "Best Achievement in Cinematography". De opvolger The Dark Knight kwam tot acht Oscar-nominaties en verzilverde de Oscars voor Beste Mannelijke Bijrol (Heath Ledger) en Sound Editing. Hieronder een overzicht met de cijfers van waardering en de box office resultaten, inclusief de huidige tussenstand van The Dark Knight Rises:

DeelRT perc. IMDb cijfer FT Cijfer FT SterrenBudget*Opening USA*Totaal USA*Totaal WW*Totaal NL*Trailer
Batman Begins 85% 8,3 (#108) 8,4 4$150$48,7$205,3$372,7$1,4trailer
The Dark Knight 94% 8,9 (#8) 8,8 5$185$158,4$533,3$1.001,9$7,2trailer
The Dark Knight Rises 87% 9,0 / 8,8 (#13) 8,8 4$250$160,9$318,2$566,4$3,8trailer

* in miljoenen

BLU-RAY
We bekijken de disc Blu-Ray + Dvd Premium Collection edities van Batman Begins (1 Blu-Ray + 2 Dvd) en The Dark Knight (2 Blu-Ray + 2 Dvd) . De exemplaren zijn zoals te verwachten hetzelfde verpakt, al is de verpakking van The Dark Knight een slag dikker, doordat er een extra Blu-Ray in zit. Om de hoezen zit een stevige en bedrukte doorzichtige sleeve. In het midden van de kartonnen/plastic verpakkingen zitten Engelstalige boekjes waarin details staan over de films. De vormgeving is zakelijk met alleen de gezichten van Batman en The Joker. Qua stijl is uiteraard een duidelijke overeenkomstigheid met de andere uitgaven in de Premium Collection. Een foto van de recensie-exemplaren (muisklik voor een vergroting):



EXTRA'S
Disc 1 - BB: In Movie Experience | IMAX proloog The Dark Knight | Additional Footage (3 featurettes) | Behind the Story (9 filmpjes en featurettes) | Still Gallery
Disc 2 - BB: Dvd - Hoofdfilm
Disc 3 - BB: Dvd - Extra's
Disc 1 - TDK: Movie Focus Points
Disc 2 - TDK: Behind the Story (Batman Tech, Batman Unmasked) | Gotham Tonight | The Galleries
Disc 3 - TDK: Dvd - Hoofdfilm
Disc 4 - TDK: Dvd - Extra's
De extra’s zijn hetzelfde als bij de eerdere Blu-Ray uitgaven van BB en TDK. De toevoegingen van Batman Begins bestaan voornamelijk uit twee reeksen van korte featurettes, terug te vinden in de hoofdstukken "Additional Footage" en "Behind The Story". Onder Behind The Story zijn er iets diepgaandere docu’s te zien over bijvoorbeeld de pre-productie, de choreografie van de vechttechnieken, het pak van Batman en uiteraard The Tumbler. Ook wordt er in een van de docu's (15 minuten) stilgestaan bij het ontstaan van de Caped Crusader. Aangezien de Blu-Ray van BB later verscheen dan de Dvd uitgave, staat op de schijf ook de "The Dark Knight Imax Prologue", een promo vergelijkbaar met de Imax Prologue van TDKR eind 2011. De extra’s op de schijven van The Dark Knight zijn beperkter, maar duren wel flink langer. Ook op deze uitgave een "Behind The Story" sectie, met daarin twee langere docu’s, van elk zo’n drie kwartier. De eerste docu "Batman Tech" zoomt in op het arsenaal aan kleine en grote gadgets. De tweede docu "Batman Unmasked" geeft vooral een beeld op het persoon Batman/Bruce Wayne. Beide extra’s zijn zeer de moeite waard. Daarnaast kun je ook zes nieuwsuitzendingen bekijken onder het kopje "Gotham Tonight". Bij beide uitgaven is er ook ruimte voor fotogalerijen en een picture-in-picture optie. Bij BB heet het In-Movie Experience en bij TDK heet het Focus Points.

BEELD EN GELUID
TV: Panasonic plasma TH-42PZ80E | Speler: Philips BDP 7500 | Reciever: Onkyo TX-SR607 | Surround-set: Harman Kardon HKTS16BQ
Beide High Definition uitgaven hebben een puik beeld en geluid. Bij TDK valt uiteraard op dat het beeld van beeldvullend (1.78 : 1) verwisseld met een standaard breedbeeldverhouding (2.4 : 1). De beeldvullende IMAX scènes, bijvoorbeeld bij de onvergetelijke openingsscène, zijn adembenemend en geven de standaard aan voor een Blu-Ray uitgave. Beide Blu-Ray uitgaven beschikken over een Dolby TrueHD 5.1 geluidstrack, en ja: het volume mag flink open. Zeker bij TDK!

CONCLUSIE
Dat regisseur Christopher Nolan alles uit de kast heeft getrokken voor The Dark Knight Rises is overduidelijk te zien. Toch is het commentaar op het laatste deel niet geheel onterecht en eigenlijk ook logisch. Begins was namelijk een nog redelijk bescheiden film en een uiterst verrassende uitwerking. De rol van Heath Ledger als The Joker in The Dark Knight was fenomenaal en onovertrefbaar en daarom was het een onmogelijke opgave voor "Rises" om dit te overtreffen met de iets minder sterke personages Bane en Catwoman. Toch weet Nolan te verrassen met een zeer stevige en ruwe afsluiter, die voor de fan genoeg openingen heeft om uit te kijken naar een bepaald soort van vervolg, die dan uiteraard in handen komt van een andere regisseur:
De twee Premium Collection uitgaven van Batman Begins en The Dark Knight zijn vooral mooi voor de verzamelaar. Je moet echter geen nieuwe extra’s verwachten. De schijven zijn namelijk in een nieuw jasje gestoken en daar blijft het dan ook bij. Het enige nieuwe is dat de Dvd versies van de films zijn toegevoegd. Desondanks een mooie versie voor de liefhebbers die de film nog niet hebben (op Blu-Ray). Voor diegenen die deze versies hebben aangeschaft of nog gaan aanschaffen is het te hopen dat The Dark Knight Rises uiteindelijk ook in een dezelfde uitvoering wordt opgeleverd door Warner Bros.


VERKRIJGBAARHEID
Naast deze Blu-Ray uitgaven van Batman Begins zijn er ook verschillende andere Blu-Ray en Dvd varianten verkrijgbaar bij de bekende (web)winkels.
Met dank aan de uitgever Warner Home Entertainment voor het beschikbaar stellen van het recensie-exemplaar.

Bekijk op deze pagina méér Blu-Ray Reviews van FilmTotaal

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (22)

04-08-2012 14:00
Hierbij wat ik denk wat er gaat gebeuren: (foto link eronder is ook een SPOILER in dat geval!)



http://www.google.nl/imgres?q=batman+%26+Robin+frank+miller&um=1&hl=nl&client=safari&sa=N&rls=en&biw=1280&bih=738&tbm=isch&tbnid=CvaTtuE7iOjxkM:&imgrefurl=http://thebatmanuniverse.net/comic/comic-blog/creator-spotlight-frankmiller/&docid=yxxMnBBjBF2SvM&imgurl=http://www.thebatmanuniverse.net/image/Misc/Blog/Indivdual%252520Posts/Zach/Creator%252520Spotlight/001%252520Frank%252520Miller/All%252520Star%252520Batman.jpg&w=300&h=468&ei=pw4dUOeHHaar0QXO5YGQCg&zoom=1&iact=hc&vpx=648&vpy=234&dur=377&hovh=281&hovw=180&tx=113&ty=131&sig=104503580698932765913&page=1&tbnh=131&tbnw=82&start=0&ndsp=34&ved=1t:429,r:12,s:0,i:109
04-08-2012 14:05
Er zijn geen plotholes in TDKR. Persoonlijk vind ik TDKR de beste uit de reeks. Beetje jammer dat 'ie hier naar beneden gehaald word.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de proloog van TDKR nu bij TDK zou zitten.. Niet het geval dus. Maar wat maakt het ook uit Ik kan niet wachten om TDKR ook op blu-ray te hebben! 72 minuten aan IMAX!!!

En vergeet het maar dat over een vervolg. Dat gaat er echt niet komen.
04-08-2012 14:13
Ligt dit aan mij of is deze box set heeeel ergg onnodig? Bedoel over een half jaar ofzo komt TDKR op blue ray en dan komt er natuurlijk een trilogy boxset... Dan heb je dadelijk deze 2 in 1 box en de trilogy er naast... Of je koopt deze en TDKR los, maar dat zal ik zeer zonden vinden. Wacht rustig af en koop de trilogy set.
04-08-2012 14:20
Jah ;S heb ze ook al gezien...
Vind ik kei mooi,maar het is natuurlijk Blu Ray...
Ik ben echt filmfan,maar als ik Blu Rays ga kope i p v DVD gaat da wel wa meer kosten...
04-08-2012 14:56
Steve-O schreef:
Er zijn geen plotholes in TDKR. Persoonlijk vind ik TDKR de beste uit de reeks. Beetje jammer dat 'ie hier naar beneden gehaald word.

Ik had eigenlijk wel verwacht dat de proloog van TDKR nu bij TDK zou zitten.. Niet het geval dus. Maar wat maakt het ook uit Ik kan niet wachten om TDKR ook op blu-ray te hebben! 72 minuten aan IMAX!!!

En vergeet het maar dat over een vervolg. Dat gaat er echt niet komen.


Ik ben zelf een echte Nolan-fanboy en heb enorm genoten van The dark knight rises maar er zaten toch echt plotholes in. De scene met de overal op wall street is gewoon niet goed uitgewerkt want als je het financieel bekijkt is Bane bruce wayne aan het helpen en mensen gaan echt niet meer kopen na een overval op de beurs. Hier had Nolan echt een financial advisor bij moeten halen want het sloeg nergens op. Los daarvan vond ik de achtervolg scene erna een van de beste scenes uit de film want het was het typische Gotham dat s'nachts tot leven kwam.
Ook vind ik het wel erg raar hoe Bruce wayne in een halve dag vanuit India naar Gotham kan komen. Laten we zeggen dat hij er kan komen is het mij nog steeds een raadsel hoe hij Gotham zelf is binnen gekomen met al die security.
Wat ook ongeloofwaardig bleek te zijn was de manier waarop John Blake de indentity van Batman te weten komt. Kom op... Door een gezichtsuitdrukking? En Bruce wayne gaat er ook niet op in ofzo?

Ik probeer echt geen mierenneuker te zijn. Ik vind The dark knight een van de beste films aller tijden. En The dark knight rises is een waardige afsluiter van de trilogie en een zeer uitstekende film. Maar om te zeggen dat er geen plotholes in zitten is niet correct.
04-08-2012 14:59
Vroeg me af of inmiddels niet heel Gotham weet dat Bruce Wayne Batman is.
Hij komt in Batman Begins na jaren afwezigheid terug en dan verschijnt ook Batman,hij laat zich 8 jaar amper meer zien en Batman ook niet meer en aan het plus dat die miljonair is want iedereen snapt wel dat een zwerver geen Batman kan spelen.
04-08-2012 15:02
Persoonlijk vind ik TDK de beste,daarna TDKR en daarna Batman Begins.
Batman Begins is ook sterk maar ik vind Bane en The Joker echt sterke badguys die beide films naar een hoger niveau brengen en dat ontbreekt in deel 1.
Neeson doet het prima maar had net zo goed een badguy kunnen zijn in een James Bond-film en Scarecrow is te zwak en heb ik nu in de hele reeks 3x makkelijk verslagen zien worden.
04-08-2012 15:07
Hyenas schreef:
Laten we zeggen dat hij er kan komen is het mij nog steeds een raadsel hoe hij Gotham zelf is binnen gekomen met al die security.


Dark Knight Rises spoiler alert :

Via het ijs maybe,in deel 1 leerde die van Al Ghul al knokken op het ijs dus hij zal wel geleerd hebben waar het stabiel is enz en we zien hem ook op een gegeven moment op het ijs lopen dus denk dat dat de reden is(anders zou ik het ook niet weten,er was toch veel geknipt in de film,maybe is dat eruit gehaald)

De motieven van Bane zijn bijna een plothole te noemen.
Hoewel ik Bane een tof karakter vind vind ik alleen zijn motieven wat vaagjes want eerst wil die Gotham teruggeven aan het volk ofzo om daarna iedereen op te blazen en uiteindelijk doet die het alleen maar voor de vrouw waar die verliefd op is?
04-08-2012 15:47
Het gaat over de vorige delen, maar er wordt meer gesproken over TDKR in dit artikel.

Wat deze speciale uitgaves betreft ga ik toch nog even wachten. Verwacht dat we ons binnenkort toch mogen verwachten aan speciale uitgaves met daarbij de hele trilogie.
04-08-2012 16:03
Gisteren voor het eerst naar TDKR geweest. En ik weet dat ik nu commentaar ga krijgen maar ik vond hem eigenlijk niet geweldig. Tuurlijk zaten er goede actie momenten in maar deel 2 blijft voor mij de beste. De joker was geniaal gespeeld.

Ging gisteren dacht ik naar een batman film maar zoveel zit batman niet in de film vond ik. Snap ook niet dat je 5 x naar deze film zou willen maargoed mijn mening en ik vind het leuk dat vele van jullie hem wel goed vinden.

VOnd het einde slap ... was allemaal al een uur van de voren te raden. en erg cliché. Persoonlijk had ik het origineler gevonden

Oke dat robin gedoe op het einde. Zit er iemand te wachten op Robin Begins ? hij heeft geen geld en krijgt dus ook niet de speeltjes die Fox altijd maakte neem ik aan.

Goede trilogie maar met een matig einde voor mij. Nogmaals voor iedereen die hem geweldig vond vind ik dat leuk ! ik ben niet uit op ruzie s ! haha vond wel the avengers veel beter .. maar ook dat is maar mijn mening en niet perse de waarheid.
04-08-2012 16:12
Turbowizard schreef:
Gisteren voor het eerst naar TDKR geweest. En ik weet dat ik nu commentaar ga krijgen maar ik vond hem eigenlijk niet geweldig.

Goede trilogie maar met een matig einde voor mij. Nogmaals voor iedereen die hem geweldig vond vind ik dat leuk ! ik ben niet uit op ruzie s ! haha vond wel the avengers veel beter .. maar ook dat is maar mijn mening en niet perse de waarheid.


Lol,weet niet waar jij normaal over films lult maar hier krijg je geen ruzie door een eigen smaak en mening te hebben hoor haha.
04-08-2012 17:25
Hyenas schreef:
Ik ben zelf een echte Nolan-fanboy en heb enorm genoten van The dark knight rises maar er zaten toch echt plotholes in. De scene met de overal op wall street is gewoon niet goed uitgewerkt want als je het financieel bekijkt is Bane bruce wayne aan het helpen en mensen gaan echt niet meer kopen na een overval op de beurs. Hier had Nolan echt een financial advisor bij moeten halen want het sloeg nergens op. Los daarvan vond ik de achtervolg scene erna een van de beste scenes uit de film want het was het typische Gotham dat s'nachts tot leven kwam.
Ook vind ik het wel erg raar hoe Bruce wayne in een halve dag vanuit India naar Gotham kan komen. Laten we zeggen dat hij er kan komen is het mij nog steeds een raadsel hoe hij Gotham zelf is binnen gekomen met al die security.
Wat ook ongeloofwaardig bleek te zijn was de manier waarop John Blake de indentity van Batman te weten komt. Kom op... Door een gezichtsuitdrukking? En Bruce wayne gaat er ook niet op in ofzo?

Ik probeer echt geen mierenneuker te zijn. Ik vind The dark knight een van de beste films aller tijden. En The dark knight rises is een waardige afsluiter van de trilogie en een zeer uitstekende film. Maar om te zeggen dat er geen plotholes in zitten is niet correct.


Ik sluit me bij je aan, ik vond het absoluut één van de beste films die ik in tijden gezien heb, maar ook ik kwam wel wat plotholes tegen. en Bane die zo ongelofelijk sterk en slim is

Juist omdat de verwachtingen enorm hoog waren heb ik extra kritisch gekeken, en alles bij elkaar vind ik het een geweldige film. Naar mijn idee zat hij wat strakker in elkaar dan the Dark Knight, maar die film werd weer meer gedragen door Heath Ledger. De Blu Ray collectie ga ik zeker aanschaffen,maar dan wel alle drie delen in een mooie box.
05-08-2012 03:04
Jeez, sommige mensen weten echt helemaal niet wat plotholes zijn, 2damnhype en hyeanas
Hoe men van en naar The Pit gaat is geen plothole, maar een leap in time en is niet interessant om te zien, om te zien hoe Bruce naar Gotham komt.
En als je je nu nog moet afvragen hoe hij Gotham binnen komt, snap je echt helemaal niks van Batman. Het wordt dan hoognodig tijd om Batman Begins weer eens te kijken jongens !!!!!
En als je het ongeloofwaardig vind, hoe Blake de identiteit van Batman weet, moet je denk ik iets dieper over na denken, het begint bij, ze waren allebei weeskinderen........

Leuke premium collection, maar is eigenlijk alleen maar voor de die-hard verzamelaar en die zijn er genoeg, anders brachten ze dit niet uit. Ik wacht wel totdat TDKR op BR komt, hopelijk als Steelbook. Dan heb ik mooi 3 Batman Steelbooks op rij .
05-08-2012 11:18
Decepticon schreef:
Jeez, sommige mensen weten echt helemaal niet wat plotholes zijn, 2damnhype en hyeanas
Hoe men van en naar The Pit gaat is geen plothole, maar een leap in time en is niet interessant om te zien, om te zien hoe Bruce naar Gotham komt.
En als je je nu nog moet afvragen hoe hij Gotham binnen komt, snap je echt helemaal niks van Batman. Het wordt dan hoognodig tijd om Batman Begins weer eens te kijken jongens !!!!!
En als je het ongeloofwaardig vind, hoe Blake de identiteit van Batman weet, moet je denk ik iets dieper over na denken, het begint bij, ze waren allebei weeskinderen........

Leuke premium collection, maar is eigenlijk alleen maar voor de die-hard verzamelaar en die zijn er genoeg, anders brachten ze dit niet uit. Ik wacht wel totdat TDKR op BR komt, hopelijk als Steelbook. Dan heb ik mooi 3 Batman Steelbooks op rij .


Weet jij wel wat de definitie van een plothole is? Het is een gat in het verhaal dat tegen de logica ingaat. Dit kan van rare handelingen van personages zijn tot onlogische gebeurtenissen.
Dan heb je het niet meer over een leap of time die niet interessant is maar een onlogische gebeurtenis en deze dingen zijn gewoon onlogisch. Zeker voor een schrijver als Nolan die overal rekening mee houd. Het feit dat je batman begins nog een keer moet kijken speelt niet mee vind ik. Ja hij krijgt training enz maar dan is het nog niet te doen. Het is niet dat ik batman begins kijk en zijn training zie en denk; Ooh ja! Hij kan binnen een halve dag van India naar gotham komen zonder resources, en vervolgens gotham, zonder zijn bat-costuum, ingaan en catwoman opzoeken zonder dat iemand hem ziet binnen een halve dag ? Dit is een plothole. Geen twijfel over mogelijk. Ook vind ik het feit dat ze allebei weeskinderen zijn niet meespelen. Natuurlijk is het een groot onderdeel van het verhaal dat Wayne wees is. Maar in the dark knight werd bruce wayne ook beschuldigd van batman zijn en in rises gebeurd het weer en dan zwijgt hij opeens omdat het gewoon zwak geschreven is. Maar hier valt nog over te discusieren. Dat geef ik je.
Maar dan mag je me uitleggen hoe de overval op de beurs geen plot hole is. Want het klopt gewoon niet. Simpel finance.

Nogmaals het is een ge-ni-ale film maar je kunt er niet omheen dat er grote fouten inzitten. Fouten die Nolan niet had mogen maken. Misschien ben ik wel te Nolan-fan en verwacht ik teveel van hem, maar dit soort fouten zaten niet in The dark knight .
05-08-2012 16:02
Een leap of time is niet onlogisch. Er wordt nergens benadrukt hoe lang hij erover doet.

Wayne Manor ligt op de rand van de stad en via het ondergrondse gangenstelstel werden vroegen slaven naar hun vrijheid gesmokkeld [BB Reference]. Het is voor Wayne dan ook een koud kunstje te de stad binnen te komen.

Je noemt India, maar daar is het slechts gefilmd. In de film wordt niet gezegd waar dit ligt of hoe ver het van Gotham vandaan is. Los daarvan, Bruce heeft 7,8 jaar rond gezwerfd in de criminele onderwereld. Hij zal vast wel connecties hebben opgedaan.

Hoe kom je bij een halve dag?

Dat van die beurs volg ik niet helemaal. Wat je daarmee bedoelt tenminste.

TDK had ook fouten, TDKR heeft er echt niet meer. Enige punt van kritiek voor mij is de zeer slecht geacteerde dood van Talia. Jezus, dat moet je toch gezien hebben als regisseur.
05-08-2012 16:24
Wat ernstig weer hier. Sommige mensen gebruiken hun verstand gewoon niet. De antwoorden die je hebt gekregen kloppen allemaal. Vooral die boven mij.
Ik vind het jammer dat TDKR naar beneden gehaald word door mensen die 'm (gedeeltelijk) niet begrijpen. Alsof ze zich aansluiten bij de haters die er nog steeds heilig in geloven en doen alsof het klopt wat ze zeggen. Schande.
05-08-2012 16:56
Hyenas schreef:
Weet jij wel wat de definitie van een plothole is? Het is een gat in het verhaal dat tegen de logica ingaat. Dit kan van rare handelingen van personages zijn tot onlogische gebeurtenissen.
Dan heb je het niet meer over een leap of time die niet interessant is maar een onlogische gebeurtenis en deze dingen zijn gewoon onlogisch. Zeker voor een schrijver als Nolan die overal rekening mee houd. Het feit dat je batman begins nog een keer moet kijken speelt niet mee vind ik. Ja hij krijgt training enz maar dan is het nog niet te doen. Het is niet dat ik batman begins kijk en zijn training zie en denk; Ooh ja! Hij kan binnen een halve dag van India naar gotham komen zonder resources, en vervolgens gotham, zonder zijn bat-costuum, ingaan en catwoman opzoeken zonder dat iemand hem ziet binnen een halve dag ? Dit is een plothole. Geen twijfel over mogelijk. Ook vind ik het feit dat ze allebei weeskinderen zijn niet meespelen. Natuurlijk is het een groot onderdeel van het verhaal dat Wayne wees is. Maar in the dark knight werd bruce wayne ook beschuldigd van batman zijn en in rises gebeurd het weer en dan zwijgt hij opeens omdat het gewoon zwak geschreven is. Maar hier valt nog over te discusieren. Dat geef ik je.
Maar dan mag je me uitleggen hoe de overval op de beurs geen plot hole is. Want het klopt gewoon niet. Simpel finance.

Nogmaals het is een ge-ni-ale film maar je kunt er niet omheen dat er grote fouten inzitten. Fouten die Nolan niet had mogen maken. Misschien ben ik wel te Nolan-fan en verwacht ik teveel van hem, maar dit soort fouten zaten niet in The dark knight .


Helemaal mee eens. Daarbij komt dat er ook veel onlogische en on-realistische zaken in voorkomen. Bane breekt Batman z'n rug en dat wordt door een medegevangene even verholpen door een ruggewervel terug te duwen?? Dan doet hij een paar sit-ups en push-ups en hup, hij is weer fit....eh ok. Dat was een moment waarop ik dacht hmm..dit had beter en meeslepender uitgewerkt kunnen worden. Want tot en met het eerste gevecht met Bane (wat in mijn ogen één van de beste fight scenes ooit is én fantastische dialogen van Bane bevat) was TDKR goed op weg. Daarna vloog de film alle kanten op.
Daarna viel op dat de film een bizar slecht plot bevat. Vooral de 'twist' op het einde en de bijbehorende uitleg raakte kant nog wal.
Jammer want met een beetje meer aandacht voor detail had dit een veel betere film kunnen zijn.
05-08-2012 17:37
Infje schreef:
Een leap of time is niet onlogisch. Er wordt nergens benadrukt hoe lang hij erover doet.

Wayne Manor ligt op de rand van de stad en via het ondergrondse gangenstelstel werden vroegen slaven naar hun vrijheid gesmokkeld [BB Reference]. Het is voor Wayne dan ook een koud kunstje te de stad binnen te komen.

Je noemt India, maar daar is het slechts gefilmd. In de film wordt niet gezegd waar dit ligt of hoe ver het van Gotham vandaan is. Los daarvan, Bruce heeft 7,8 jaar rond gezwerfd in de criminele onderwereld. Hij zal vast wel connecties hebben opgedaan.

Hoe kom je bij een halve dag?

Dat van die beurs volg ik niet helemaal. Wat je daarmee bedoelt tenminste.

TDK had ook fouten, TDKR heeft er echt niet meer. Enige punt van kritiek voor mij is de zeer slecht geacteerde dood van Talia. Jezus, dat moet je toch gezien hebben als regisseur.




. En met de stock exchange bedoel ik dat er een hele grote fout in de film zit. Namelijk; hij koopt zogenaamde 'puts' op de naam van Bruce wayne die op middernacht niet meer geldig zijn. De meerdere fouten hier zijn;

1. Handel op de markt stopt onmiddelijk na zo'n aanslag
2. Puts zijn contracten die de koper BESCHERMEN tegen verlies. Ze geven de optie om te kopen op een gegeven prijs en op een bepaalde datum. Dus Bane's plan klopt helemaal niet. Je kunt dit mierenneuken noemen maar het is gewoon een behoorlijk domme fout. En natuurlijk had The dark knight fouten maar lang niet zo'n erge als in Rises. De laatste adem zucht van Talia was inderdaad om te huilen.

@ deception Ik probeer de film niet neer te halen. Ik heb er enorm van genoten en zoals ik al eerder zei ben ik enorm fan van de Nolan-films. Het is een super afsluiter van de trilogie en verdient van mij zeker een dikke 9 maar om te zeggen dat de film geen plotgaten heeft en dat mensen hem niet snappen en daarom bekritiseren is niet correct naar mijn mening.
05-08-2012 18:00
Ben ik nou de enige die dacht voordat die de film gezien had dat het Alfred was op 1:17?

05-08-2012 21:34
Frietgezicht schreef:
Ben ik nou de enige die dacht voordat die de film gezien had dat het Alfred was op 1:17?



Ja.
06-08-2012 09:58
Hyenas schreef:
. En met de stock exchange bedoel ik dat er een hele grote fout in de film zit. Namelijk; hij koopt zogenaamde 'puts' op de naam van Bruce wayne die op middernacht niet meer geldig zijn. De meerdere fouten hier zijn;

1. Handel op de markt stopt onmiddelijk na zo'n aanslag
2. Puts zijn contracten die de koper BESCHERMEN tegen verlies. Ze geven de optie om te kopen op een gegeven prijs en op een bepaalde datum. Dus Bane's plan klopt helemaal niet. Je kunt dit mierenneuken noemen maar het is gewoon een behoorlijk domme fout. En natuurlijk had The dark knight fouten maar lang niet zo'n erge als in Rises. De laatste adem zucht van Talia was inderdaad om te huilen.

@ deception Ik probeer de film niet neer te halen. Ik heb er enorm van genoten en zoals ik al eerder zei ben ik enorm fan van de Nolan-films. Het is een super afsluiter van de trilogie en verdient van mij zeker een dikke 9 maar om te zeggen dat de film geen plotgaten heeft en dat mensen hem niet snappen en daarom bekritiseren is niet correct naar mijn mening.


Fair enough. Dat van die stockexchange is dan inderdaad een fout. Wat betreft die halve dag, dan moet ik heb echt weer opnieuw zien. Ik had het trouwens anders moeten verwoorden. TDK had niet zozeer plotgaten maar veel meer onwaarschijnlijkheden. Is niet helemaal hetzelfde. Maar goed, geweldige trilogie!
06-08-2012 12:33
Hadden we dan weer per see 15 minuten moeten zien hoe hij weer de stad in kwam enz? niet echt nodig denk ik..

Mensen moeten niet zo zeuren vind ik het is naar mijn gevoel de slechtste van de 3 films maar nog veel veel beter dan zoveel films...
Ik vind deel 1 nog altijd het beste vooral omdat ik voor die film alles over batman op tv slecht en lachwekkend vond...

Laatste Filmnieuws