Fast & Furious 6 [recensie]
Meer van hetzelfde, maar daardoor niet minder onderhoudend.

Miljardair wil Jurassic Park in het echt nabouwen

Geplaatst door Jan-Peter op 06-08-2012 15:01 - Bron: /Film

Miljardair wil Jurassic Park in het echt nabouwenMiljardair Clive Palmer is één van die mensen die van mening is dat met geld alles mogelijk is. Eerder dit jaar gaf hij al aan dat hij werkte aan een replica van de Titanic, waarmee hij in 2016 de zee op wil. Dit was Palmer echter nog niet extreem genoeg, want nu gaat het gerucht dat hij Jurassic Park in het echt wil nabouwen.

De Sunshine Coast Daily vernam van het ambitieuze plan via iemand die dichtbij Palmer staat. De miljardair zou momenteel in onderhandeling zijn met de zelfde wetenschappers die in 1996 het schaap Dolly kloonden. Dit willen ze nu ook met dinosaurus DNA gaan proberen. Het park moet uiteindelijk komen te liggen in zijn Palmer Resort in Australië.

Palmer ontkent de geruchten stellig:

“It’s just a beat-up of a story and untrue. There was never any verification, the journalist never spoke to me.”

Toch blijft de Sushine Coast Daily bij het verhaal:

"Mr. Palmer has changed his tune several times on this project and the people of the Sunshine Coast wait with bated breath to see what the real plans are. A lot of those rumours are coming from Clive’s camp.”

Heel vreemd om dit te lezen terwijl het geen 1 april is...

Deze film draait nu in de bioscoop.
De FilmTotaal reserveer en infolijn: 0900-3203344 (0,55 p/m) | Bioscoopagenda

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (27)

06-08-2012 15:12
Japan, Russia see chance to clone mammoth

Mensen in Japan zijn bezig een mammoet uit Rusland te klonen en als ze het lukt, dan kunnen we een gekloond mammoetkalf in 2015 verwachten. Maar ik ben bang dat dinosauriërs nog niet mogelijk zijn, omdat het genetisch materiaal te verrot is...
06-08-2012 15:19
SadSun schreef:
Maar ik ben bang dat dinosauriërs nog niet mogelijk zijn, omdat het genetisch materiaal te verrot is...


En laten we hopen dat het zo blijft.......... Een ontsnapte leeuw is al erg genoeg, straks krijgen we nog taferelen zoals we het op het eind in The Lost World zagen..

06-08-2012 15:21
Zou ergens wel tof zijn, maar tegen de natuur in. Tegenwoordig is het klimaat enorm veranderd vergeleken met vroeger, dus bestaat de kans dat de dino's het niet kunnen overleven.

Maar ik zou het wel dolgraag willen zien En wie weet gebeurt er hetzelfde als in Jurassic Park...
06-08-2012 15:21
Lol,wat een onzin artikel,die vent ontkent het en het is niet eens mogelijk.
Als die pikkebaas het zou willen en gewoon z'n geld niet kwijt kan help er dan de wereld mee,genoeg doelen en mensen die het kunnen gebruiken.
Of geef wat aan mij,een villa met indoor bier-zwembad ben ik ben al blij hoor,geen dino nodig,hoogstens wat eenden als huisdier.
06-08-2012 15:32
MovieThom schreef:
En laten we hopen dat het zo blijft.......... Een ontsnapte leeuw is al erg genoeg, straks krijgen we nog taferelen zoals we het op het eind in The Lost World zagen..



Kijk, dat is nu eens een kindje zoals ze allemaal moeten zijn. Gewoon dom doen en opgegeten worden, niet beginnen turnen of wekenlang weten te overleven.
06-08-2012 15:36
benjamin schreef:
Kijk, dat is nu eens een kindje zoals ze allemaal moeten zijn. Gewoon dom doen en opgegeten worden, niet beginnen turnen of wekenlang weten te overleven.


Wat er in dit filmpje dom doet en opgegeten wordt is een hond,niet een kind
06-08-2012 15:37
Ereptile schreef:
Zou ergens wel tof zijn, maar tegen de natuur in. Tegenwoordig is het klimaat enorm veranderd vergeleken met vroeger, dus bestaat de kans dat de dino's het niet kunnen overleven.

Ik denk dat dat geen hele grote ramp is. Ze zijn toch al uitgestorven slimmerik.
06-08-2012 15:44
Het blijft een aparte vraag; ons geld investeren om de visie van het verleden terug te halen, of om een 'verbeterde' toekomst te bereiken qua technologie.
06-08-2012 15:59
In ben het helemaal eens met Malcolm in deze kwestie, het zal altijd fout gaan en de mens en dinosaurus kunnen niet met elkaar samenleven.
Alhoewel het wel vet zou zijn om een echte dinosaurus te kunnen zien
06-08-2012 16:13
daar moetje gezelig metje kinderen heen gaan.
net als safaripark beekse bergen lekker metje auto door heen.
06-08-2012 16:17
Aston schreef:
Ik denk dat dat geen hele grote ramp is. Ze zijn toch al uitgestorven slimmerik.


Je weet wat ik bedoel (toch?)

Maar als die man nou gewoon een museum opent en het Jurassic Park noemt...(Met robot dino's enzo) daar kan zo'n man toch ook vrede mee hebben?


Of wilt hij echt met amber fossielen en kikker-DNA gaan knoeien Dan krijgen we echt hybrid dinosauriers
06-08-2012 17:53
Het is wel een geweldig idee, maar grote kans dat het niet mogelijk is. Het DNA is door de tijd al lang gedenatureerd.
06-08-2012 18:03
SadSun schreef:
Japan, Russia see chance to clone mammoth

Mensen in Japan zijn bezig een mammoet uit Rusland te klonen en als ze het lukt, dan kunnen we een gekloond mammoetkalf in 2015 verwachten. Maar ik ben bang dat dinosauriërs nog niet mogelijk zijn, omdat het genetisch materiaal te verrot is...
Het genetisch materiaal is niet alleen verrot, maar compleet verdwenen. De botten die wij terugvinden zijn eigenlijk geen botten, maar mineralen of iets dergelijks (versteend) die de vorm van de holte van het vergane bot hebben overgenomen.

Ienstien965 schreef:
In ben het helemaal eens met Malcolm in deze kwestie, het zal altijd fout gaan en de mens en dinosaurus kunnen niet met elkaar samenleven.
Samenleven? Ik woon 3 km van Diergaarde Blijdorp (Rotterdam), maar ik leef niet samen met de leeuwen, giraffen en haaien die daar achter glas en hekken zitten opgesloten.
06-08-2012 18:57
Frietgezicht schreef:
Wat er in dit filmpje dom doet en opgegeten wordt is een hond,niet een kind


Dat fototoestel pakken was toch geen al te slimme zet anders.
06-08-2012 19:21
Hm.. Eerst maar eens dat Titanic schip zien (die dan wel moet zinken hè).

Stel dat Japan en Rusland het voor elkaar krijgen een mammoet te doen leven, zou ik dat al vet genoeg vinden Maar dino's?? Denk het niet.. Mede door het verrotte DNA en het klimaat zoals eerder genoemd.

Welke dino zou hij dan eigenlijk willen doen herleven dan Zo'n klein monstertje of iets groters hahaha!!
06-08-2012 19:35
KeesjeNL schreef:
Het genetisch materiaal is niet alleen verrot, maar compleet verdwenen. De botten die wij terugvinden zijn eigenlijk geen botten, maar mineralen of iets dergelijks (versteend) die de vorm van de holte van het vergane bot hebben overgenomen.


Je hebt de muggen in amber vergeten.
Maar nu ben ik nieuwsgierig waar je werkt als je met fossielen werkt?
06-08-2012 20:16
SadSun schreef:
Je hebt de muggen in amber vergeten.
Maar nu ben ik nieuwsgierig waar je werkt als je met fossielen werkt?


In een bejaardentehuis.
06-08-2012 20:17
Ereptile schreef:
Je weet wat ik bedoel (toch?)

Maar als die man nou gewoon een museum opent en het Jurassic Park noemt...(Met robot dino's enzo) daar kan zo'n man toch ook vrede mee hebben?


Of wilt hij echt met amber fossielen en kikker-DNA gaan knoeien Dan krijgen we echt hybrid dinosauriers


Maar dan nog kan het fout lopen als de robot dino's net als in terminator een eigen leven gaan leiden
06-08-2012 20:53
Frietgezicht schreef:
In een bejaardentehuis.

Dat was even 5 minuten happen daar adem voor mij xD
06-08-2012 22:03

kijk naar 1:27 min
06-08-2012 23:27
KeesjeNL schreef:
Het genetisch materiaal is niet alleen verrot, maar compleet verdwenen. De botten die wij terugvinden zijn eigenlijk geen botten, maar mineralen of iets dergelijks (versteend) die de vorm van de holte van het vergane bot hebben overgenomen.
Idd, dus het is eigenlijk niet mogelijk. Het is wetenschappers btw nog steeds niet gelukt de 'recent' uitgestorven Tasmaanse tijger a.k.a. buidelwolf, te klonen. Daar zijn ze ook nog steeds mee bezig, al jaren. En dan hebben we het over een dier wat nog 'niet zo lang geleden' nog leefde, volgens wiki 1936 en dus veel dichter bij onze diersoorten ligt, maar wel in ons klimaat kan leven. Maar hiervan hebben ze dus wel een in sinds 1866 alcohol geconserveerd embryo en dus dna van.
Is ook een keer op Discovery geweest. Kun je nagaan hoe onmogelijk het is om uitgestorven dieren te klonen.
06-08-2012 23:40
Als ze geen voorbeeld nemen aan The Lost World of King Kong en zo'n figuur (geen aap) de bewoonde wereld inbrengen, is het goed . Maar ik heb geen zin om zelf uit te zoeken of dino's mensen lusten
07-08-2012 02:04
Als hij zoveel geld heeft kan hij beter batman worden , (sorry kon het niet laten.)
07-08-2012 10:34
dino's moet je niet klonen. is tegen de natuur in.
wie weet overleven ze wel helemaal niet met het huidige klimaat.
en die enorme beesten kan je niet in bedwang houden.
de natuur heeft ze laten uitsterven en dat moet zo blijven
07-08-2012 11:23
Ereptile schreef:
Je weet wat ik bedoel (toch?)

Nou, als ze uitstierven dan is dat toch heel groot probleem toch? Het is niet dat we het opeens met zijn allen heel zielig gaan vinden dat hij sterft. Maar ik ben het met je eens, het is ethisch niet echt ok, alles met klonen en dat soort dingen, daar moet je mee oppassen.
KeesjeNL schreef:
Samenleven? Ik woon 3 km van Diergaarde Blijdorp (Rotterdam), maar ik leef niet samen met de leeuwen, giraffen en haaien die daar achter glas en hekken zitten opgesloten.

Al is een Tyranossaurus Rex wel even andere koek natuurlijk.
Frietgezicht schreef:
In een bejaardentehuis.


synix01 schreef:
Als hij zoveel geld heeft kan hij beter batman worden , (sorry kon het niet laten.)

Dan moet hij wel iets afvallen, hehe. En hij is bovendien de jongste niet meer.
chewy schreef:

Pfff, wat een droomvrouw.
07-08-2012 14:10
sjef schreef:
dino's moet je niet klonen. is tegen de natuur in.
wie weet overleven ze wel helemaal niet met het huidige klimaat.
en die enorme beesten kan je niet in bedwang houden.
de natuur heeft ze laten uitsterven en dat moet zo blijven

Condooms moeten we niet maken, dat is tegen de natuur in.
Paracetamol en aspirine moeten we verbieden, dat is tegen de natuur in.
Elektriciteit moeten we niet meer opwekken, dat is tegen de natuur in.
Elk bekende geloof moeten we verbieden, dat is tegen de natuur in.
Panda-fokprogramma's moeten worden gestopt en bevers mogen niet meer worden uitgezet in Nederland, dat is tegen de natuur in.
Orgaantransplantatie moeten we ook verbieden, dat is ook tegen de natuur in.
Alle dijken in Nederland moeten we doorprikken, dat is tegen de natuur in.

Niks is natuurlijk aan ons huidige bestaan, Sjef!
07-08-2012 20:31
Heeft die man niks anders te doen met ze geld. Dan deze onzin ga mensen helpen of zo man als je toch geld wil uit geven ga dan mensen helpen die het echt nodig hebben. En ga niet zulkte domme dingen doen zoals als Jurassic park nabouwen hij is in die film blijven hangen en ik zeg wat meneer de Miljardair dino bestaan niet meer dus probeer maar een DNA te zoeken van een dino succes je mag het gels ook aan mijn geven hoor vindt ik helemaal niet erg haha

Laatste Filmnieuws