Fraaie promotionele foto 'Nymphomaniac'
Van Lars von Trier mogen we de Liefde Vergeten.

Nieuwe concept-art moet Hellraiser reboot mogelijk maken

Geplaatst door Bram op 06-08-2012 15:56 - Bron: Joblo

Verleden jaar dook er met Hellraiser: Revelations een gedrocht van een Hellraiser film op. Met dit negende deel was er nog maar weinig over van de geliefde Hellraiser franchise die in 1987 startte met Clive Barkers Hellraiser. Al jaren wordt er gewerkt aan een reboot van de originele film. Dimension Films leek lange tijd niet enorm veel zin te hebben in de reboot. Daar lijkt nu verandering in te komen aangezien er nieuwe concept-art is opgedoken en ook een teaser trailer is opgenomen om Dimension te motiveren.

De teaser trailer voor de mogelijke reboot is geproduceerd door Paul Gerrard (Wrath Of The Titans, Battle LA) en Mike Le Han. Samen met het concept-art, waarvan je er hieronder een aantal ziet, moet het Dimension Films overtuigen dat er een goede "revision" van Hellraiser is bedacht en dat de reboot in productie genomen kan worden. Er is onder meer een nieuw uiterlijk voor Pinhead en er ligt een eerste script klaar. Voor de teaser trailer werd een crew van 47 man en 100 figuranten opgetrommeld. De teaser wordt nu afgerond met een flinke dosis visual effects. Met enige mazzel verschijnt het binnenkort ook online.

Enige tijd geleden dook er al andere concept-art op. Tevens meldde we eerder dit jaar dat er een serie in ontwikkeling zou zijn.





© FilmTotaal 2013 | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (40)

06-08-2012 16:15
Heb deze serie nooit zo bijzonder gevonden; vond de 1e film ook maar een beetje raar toen ik hem zag. Maar ik ben wel stiekem benieuwd naar deze 'reboot'. Hopelijk gaan ze er alleen niet de Saw-kant mee op.
06-08-2012 16:25
Angelater schreef:
Heb deze serie nooit zo bijzonder gevonden; vond de 1e film ook maar een beetje raar toen ik hem zag. Maar ik ben wel stiekem benieuwd naar deze 'reboot'. Hopelijk gaan ze er alleen niet de Saw-kant mee op.


Ik weet niet of je het weet maar er zijn al 9 Hellraiser films.
Waar van alleen deel 1 en deel 2 goed van zijn de rest is niet zo best tot bagger slecht.

Maar misschien wel goed voor de serie een reboot misschien wordt het wel dan weer zo goed als deel 1 en 2.
06-08-2012 16:52
Dit ziet eruit als een kruising tussen Skyrim en World of Warcraft met een snufje Silent Hill.
06-08-2012 17:18
Zolang Clive Barker er zelf aan mee werkt heb ik er wel vertrouwen in.
Het zou helemaal geweldig zijn als Barker de film zelf regisseren maar dit zie ik helaas niet gebeuren..
06-08-2012 19:17
De eerste is echt top! Heerlijk ranzige horror film Ik heb de tweede ook gezien.. Maar dat was niet veel soeps.

De concept art van dit ziet er niet bijzonder slecht uit.. Integendeel, als ze dit een beetje groots aanpakken (dus veel praktisch ook ) en natuurlijk een sterk script hebben zou ik dit nog niet zo een twee drie af willen schrijven

Laat die teaser maar online komen!
06-08-2012 19:17
Jonathancrane schreef:
Dit ziet eruit als een kruising tussen Skyrim en World of Warcraft met een snufje Silent Hill.

Ik moest een klein beetje aan The Cell denken.
06-08-2012 20:27
Gigan72 schreef:
Ik weet niet of je het weet maar er zijn al 9 Hellraiser films.
Waar van alleen deel 1 en deel 2 goed van zijn de rest is niet zo best tot bagger slecht.

Maar misschien wel goed voor de serie een reboot misschien wordt het wel dan weer zo goed als deel 1 en 2.


Deel 2 is ook aardig bagger,zeker nu die erg gedateerd is geraakt,vond deel 3 eigenlijk nog wat leuker dan 2.
06-08-2012 20:29
Bram schreef:
Verleden jaar dook er met Hellraiser: Revelations een gedrocht van een Hellraiser film op


Hmmm,ik kan anders nergens de recensie vinden op filmtotaal,kijken jullie alleen de bioscoop-films en is dit gewoon een aanname zonder zelf te oordelen?
06-08-2012 20:58
Frietgezicht schreef:
Hmmm,ik kan anders nergens de recensie vinden op filmtotaal,kijken jullie alleen de bioscoop-films en is dit gewoon een aanname zonder zelf te oordelen?

Het is algemeen bekend dat het een gedrocht van een film is
06-08-2012 21:06
MikeyMo schreef:
Het is algemeen bekend dat het een gedrocht van een film is


Ja snap ik ook wel maar recensies lezen van zo'n gedrocht kan ook wel leuk zijn,een filmsite zou ook de straight2dvd-films wat meer mogen bekijken want er zullen vast een paar mensen zijn die zo'n Hellraiser toch kansje geven omdat ze de andere delen gezien hebben(Ik ben na deel 4 al afgehaakt)
06-08-2012 22:55
Deel 1 was een leuke horror. Daarna werd het wel heel erg campy.

Het zou mooi zijn wanneer zo een verhaal met wat meer diepgang en minder uitleg verteld kan worden.
06-08-2012 23:04
supermutantvirus schreef:
Deel 1 was een leuke horror. Daarna werd het wel heel erg campy.

Het zou mooi zijn wanneer zo een verhaal met wat meer diepgang en minder uitleg verteld kan worden.

Het mag van mij ook wat intelligenter. De meeste films zijn gewoon te simpel. Geef een verhaal veel lagen. Zodat mensen er nog een tijdje overna kunnen denken. Ik vind dat ze niet bang moeten zijn dat de mensen het niet zullen begrijpen.
06-08-2012 23:05
Gigan72 schreef:
Ik weet niet of je het weet maar er zijn al 9 Hellraiser films.
Waar van alleen deel 1 en deel 2 goed van zijn de rest is niet zo best tot bagger slecht.

Maar misschien wel goed voor de serie een reboot misschien wordt het wel dan weer zo goed als deel 1 en 2.
Deel 2 kan ik me zo niet 1,2,3 herinneren, maar wat ik wel weet, is dat Hellraiser echt een klassieker van een horrorfilm is. Heb ze gezien toen ik een jaar of 14-15 was, ik vond het toen ook echt creepy. Het is echte, echte horror, die scene met die kubus vergeet je nooit meer van je leven, al die haken die het gezicht van die vent uit elkaar trekken.
Laat maar komen die reboot, als het maar goed gemaakt wordt. Kan de serie idd echt goed doen.
06-08-2012 23:29
Decepticon schreef:
Deel 2 kan ik me zo niet 1,2,3 herinneren, maar wat ik wel weet, is dat Hellraiser echt een klassieker van een horrorfilm is. Heb ze gezien toen ik een jaar of 14-15 was, ik vond het toen ook echt creepy. Het is echte, echte horror, die scene met die kubus vergeet je nooit meer van je leven, al die haken die het gezicht van die vent uit elkaar trekken.
Laat maar komen die reboot, als het maar goed gemaakt wordt. Kan de serie idd echt goed doen.


Deel 2 speelt zich af rond Dr Channard een Dr die in een Psychiatrische inrichting werkt en een obsessie heeft voor die kubus en Julia terug haalt uit de hel.
En ook Pinhead oproept via een klein meisje die puzzels oplost.
Het eind gevecht is ook tussen Pinhead en Dr Channard.( dat is die gene die met zijn hoofd aan een soort van slang hangt )


En over die scene met die haken die vergeet je zeker niet "Jesus wept "
06-08-2012 23:46
Gigan72 schreef:
Deel 2 speelt zich af rond Dr Channard een Dr die in een Psychiatrische inrichting werkt en een obsessie heeft voor die kubus en Julia terug haalt uit de hel.
En ook Pinhead oproept via een klein meisje die puzzels oplost.
Het eind gevecht is ook tussen Pinhead en Dr Channard.( dat is die gene die met zijn hoofd aan een soort van slang hangt )


En over die scene met die haken die vergeet je zeker niet "Jesus wept "


Dat gedeelte in die gangen(de hel ofzo?)is aardig lomp omdat het er slecht uitziet en eerder irritatie opwekt dan spanning en ze zitten er best lang in.
Ook vond ik dat Pinhead en zijn crew in deel 1 en 2 wel erg makkelijk verslagen worden.
07-08-2012 02:22
Frietgezicht schreef:
Dat gedeelte in die gangen(de hel ofzo?)is aardig lomp omdat het er slecht uitziet en eerder irritatie opwekt dan spanning en ze zitten er best lang in.
Ook vond ik dat Pinhead en zijn crew in deel 1 en 2 wel erg makkelijk verslagen worden.

Vooral in 2. Ik denk dat ze bij Hellbound dingen deden die nu veel beter gedaan kunnen worden. Zelfs voor die tijd ziet die hel er erg slecht uit.
07-08-2012 07:34
Al jaren wordt er gewerkt... Volgens mij niet. Er wordt pas gewerkt als het groen licht krijgt, en daar kunnen ze jaaaaren over discussiëren. Tot die tijd krijg je alleen wat artwork inderdaad.

Barker zegt dat de Scarlet Gospels nog niet klaar zijn. Dan pas zou het interessant kunnen worden, anders wordt het weer zo'n typisch Hollywoodproduct wat aan zoveel kanten bekeken is en door zoveel mensen beoordeeld op (commercieel) slagen dat alle kraak en smaak er af is.

Barker zelf kondigt trouwens ook vaak projecten aan, maar het grootste deel daar hoor je niks meer van (Born klonk erg interessant met Del Toro samen). En nu heeft ie ook nog in coma gelegen en is er erg slecht aan toe.
07-08-2012 07:37
Steve-O schreef:
Vooral in 2. Ik denk dat ze bij Hellbound dingen deden die nu veel beter gedaan kunnen worden. Zelfs voor die tijd ziet die hel er erg slecht uit.


Nee, voor die tijd was het geweldig. Er was echt nog nooit zo'n film geweest. Qua scenario was het wat minder sterk dan deel 1, maar visueel was het erg goed.
07-08-2012 07:41
Frietgezicht schreef:
Deel 2 is ook aardig bagger,zeker nu die erg gedateerd is geraakt,vond deel 3 eigenlijk nog wat leuker dan 2.


Ja. Uiteraard is het wat gedateerd geraakt, maar dat geldt voor alle films wel: heeft muziek, mode, techniek etc. van een bepaalde periode, daardoor veroudert alles.
07-08-2012 08:18
Spider-fan schreef:
Nee, voor die tijd was het geweldig. Er was echt nog nooit zo'n film geweest. Qua scenario was het wat minder sterk dan deel 1, maar visueel was het erg goed.


Mee eens en hij deed mee in de race voor beste horror film van het jaar.

Academy of Science Fiction, Fantasy & Horror Films, USA
Year Result Award Category/Recipient(s)
1990 Won Saturn Award Best Music Christopher Young

Nominated Saturn Award Best Horror Film Best Supporting Actress Clare Higgins

Fantasporto Year Result Award Category/Recipient(s)
1989 Nominated International Fantasy Film Award Best Film
Tony Randel

Sitges - Catalonian International Film Festival
Year Result Award Category/Recipient(s)
1988 Nominated Best Film Tony Randel
07-08-2012 08:44
De Hellraiser films waren gewoon goed tot 1996... toen kwamen ze opeens met Pinhead in Space aanzetten. Dat was de eigenlijke nagel in de kist. Daarvoor hadden ze met deel 1 t/m 3, hoeveel daar ook op aan te merken is, nog best een aardige franchise in handen.
07-08-2012 08:52
Ik hoop nog op een dc versie Bloodline, een ondergewaarde film die is verneukt door de studio. Concept art ziet er goed uit!
07-08-2012 10:43
Spawn999 schreef:
Ik hoop nog op een dc versie Bloodline, een ondergewaarde film die is verneukt door de studio. Concept art ziet er goed uit!


Dat klopt. Het begon eigelijk al bij deel 3 toen de franchise in Amerikaanse handen kwam. Vanaf dat moment ging het bergafwaarts. Deel 4 had veel potentie maar is uiteindelijk door de producenten/fimstudio om zeep geholpen. Op het Internet is de versie van de Kevin Yagher wel te vinden, het had best een goede film kunnen worden!

Het probleem bij deel 4 was ook dat Clive Barker zelf druk bezig was met Lord of Illusions en zodoende geen tijd had voor dit deel. In de biografie van Doug Bradley staan wel mooie verhalen hierover.

Een director`s cut op blu-ray zou mooi zijn!
07-08-2012 10:46
Spider-fan schreef:
Al jaren wordt er gewerkt... Volgens mij niet. Er wordt pas gewerkt als het groen licht krijgt, en daar kunnen ze jaaaaren over discussiëren. Tot die tijd krijg je alleen wat artwork inderdaad.

Barker zegt dat de Scarlet Gospels nog niet klaar zijn. Dan pas zou het interessant kunnen worden, anders wordt het weer zo'n typisch Hollywoodproduct wat aan zoveel kanten bekeken is en door zoveel mensen beoordeeld op (commercieel) slagen dat alle kraak en smaak er af is.

Barker zelf kondigt trouwens ook vaak projecten aan, maar het grootste deel daar hoor je niks meer van (Born klonk erg interessant met Del Toro samen). En nu heeft ie ook nog in coma gelegen en is er erg slecht aan toe.


Scarlet Gospels, kan niet wachten tot die uitkomt
Dat coma verhaal was wel 'freeky' om te horen/lezen!
Hoop nog steeds dat Tarantino( ook een barker fan) Goldheart Canyon gaat verfilmen
07-08-2012 10:47
Frietgezicht schreef:
Ook vond ik dat Pinhead en zijn crew in deel 1 en 2 wel erg makkelijk verslagen worden.


Klopt maar het zijn ook niet echt 'vechters'.
07-08-2012 10:48
Steve-O schreef:
Het mag van mij ook wat intelligenter.


Met 'plotholes'
07-08-2012 11:15
Deel 3 is niet zo best, een Cenobite genaamd CD...kom op!
Helaas is die Kevin Yagher versie van deel 4 van hele slechte kwaliteit, een Blu-ray zou ideaal zijn!

Deel 5, 6, 7 vond ik op zich ook niet slecht, alleen het zijn geen Hellraiser films meer.
07-08-2012 11:19
Pete_027 schreef:
Klopt maar het zijn ook niet echt 'vechters'.


Nee maar Pinhead is toch een soort horror-legende zoals Jason, Michael en Freddy maar voor mij staat Pinhead achteraan,ook achter Chucky,vooral in deel 2 werden ze zelfs door een ander easy afgemaakt alsof ze niks voorstelden.
07-08-2012 11:20
Spider-fan schreef:
Ja. Uiteraard is het wat gedateerd geraakt, maar dat geldt voor alle films wel: heeft muziek, mode, techniek etc. van een bepaalde periode, daardoor veroudert alles.


Ja snap ik maar bij films als Alien en Aliens is het het niet storend en bij Hellraiser 2 is het super irritant want het verpest een groot deel van de film.
07-08-2012 11:58
Niets verouderd, deel 2 is de beste van de serie!
07-08-2012 12:13
Spawn999 schreef:
Niets verouderd, deel 2 is de beste van de serie!


Door een hoop fans wordt die gezien als het beste vervolg in de Hellraiser serie.
Over het algemeen doet Hellraiser 2 het goed bij horror fans.
07-08-2012 13:20
Pete_027 schreef:
Met 'plotholes'

HAHAHA!
07-08-2012 15:32
Gigan72 schreef:
Door een hoop fans wordt die gezien als het beste vervolg in de Hellraiser serie.
Over het algemeen doet Hellraiser 2 het goed bij horror fans.


Deel 2 is ook de enigst geslaagde vervolg op Clive Barkers`s Hellraiser.
07-08-2012 15:36
Ik zie de eerste 2 films ook meer als 1 film.
07-08-2012 15:44
Spawn999 schreef:
Ik zie de eerste 2 films ook meer als 1 film.


Dat klopt, is een 'geheel'.
07-08-2012 17:50
Pete_027 schreef:
Scarlet Gospels, kan niet wachten tot die uitkomt
Dat coma verhaal was wel 'freeky' om te horen/lezen!


Erg triest. Ik ken ook zo iemand die in coma is geraakt, je wordt nooit meer echt de 'oude' als je eruit weet te komen. Ik zag beelden van Barker nu tijdens de presentatie van de Nightbreed Cabal Cut en hij is net als die kennis van mij geworden. Maar hij schijnt nog gewoon te werken, al zal het wel impact (blijven) hebben op waar hij nog mee uitkomt en ik kan me sowieso moeilijk voor stellen dat je zo nog een film kan regisseren; wat erg jammer is, want ik vind de drie films die hij zelf geregisseerd heeft toch verreweg de beste.

Hopelijk komt de Cabal Cut op blu-ray uit, daar kijk ik erg naar uit. Er zit zelfs een gezongen nummer van Lori in! Maar uitbreng op blu-ray is nog altijd niet zeker volgens mij, en dan sowieso moet je ook weer hopen dat hij niet alleen op regio 1 komt.
07-08-2012 17:59
Frietgezicht schreef:
Ja snap ik maar bij films als Alien en Aliens is het het niet storend en bij Hellraiser 2 is het super irritant want het verpest een groot deel van de film.


Snap wel een beetje wat je bedoelt, de vormgeving van de 'Hel' is ietwat 'cheesy' te noemen soms - maar dat is niks vergeleken met hoe 'cheesy' de serie vanaf daar wordt. Maar de film had toch destijds een vrij overrompelend effect: de man die zich tot bloedens opensnijdt op de matras, de transformatie van Channard, de Cenobites die je weer in menselijke vorm ziet etc. En de muziekscore is ook enorm sterk.

Ik vermoed dat Alien en Aliens duurdere films zijn ook en daarom nu ook nog steeds beter uitzien omdat er betere vormgevers aan hebben gewerkt, maar ik kan het budget van Hellbound even niet vinden.
07-08-2012 18:02
Pete_027 schreef:
Deel 2 is ook de enigst geslaagde vervolg op Clive Barkers`s Hellraiser.


Mee eens. Met deel drie verandert de hele uitstraling van de serie helaas en dat is nooit meer goedgekomen.
07-08-2012 19:07
ik heb Hellraiser nog nooit gezien, en die Pinhead ziet er maar ranzig uit als ik 't bekijk...
no thanks ik blijf wel bij m'n Transformers en G.I. Joe
08-08-2012 08:54
And...

Laatste Filmnieuws