Brad Bird praat over 'The Incredibles 2' en 'Star Wars: Episode VII'
Waarom zei de regisseur nee tegen Star Wars?

Bane's herkomst geschrapt uit The Dark Knight Rises

Geplaatst door Bram op 08-08-2012 11:29 - Bron: Vulture

Bane's herkomst geschrapt uit The Dark Knight RisesTijdens een interview met GQ heeft kostuumontwerper Lindy Hemming onthuld dat er uit The Dark Knight Rises een scene is geschrapt waarin een flashback te zien is over de schurk Bane (Tom Hardy). In de beelden zouden we de training van de villain zien, alsmede een eerste "primitieve" versie van zijn masker.

De kostuumontwerper Lindy Hemming tegenover GQ: "The thing that you should have seen during that sequence is [Bane] being injured in his youth. So one of the fundamental things about his costume is that he has this scar from the back injury. Even if he hasn’t got the bulletproof vest on, he still has to wear the waist belt and the braces. In that scene in the prison, where he’s learning to fight the same way Batman learned to fight, he’s wearing an early version of his waist belt. It’s showing support, but it’s not the finished one he eventually wears. He’s also wearing an early version of his gas mask, all glued together … If you look at the film, unless they’ve cut it—and I’m sure they haven’t—there’s a whole early section for Tom Hardy where he’s fighting and being taunted by people. He’s got chains on him, and he’s standing on a wooden thing while people are attacking him. And in that scene, he’s wearing a much more ragged, primitive version of the mask."

Klaarblijkelijk heeft de kostuumontwerper de film nog niet gezien. Hieronder de reactie nadat haar verteld werd dat de beschreven scene niet in de film zit: "Well that's an awful shame, but I suppose you have to cut things. I won't elaborate on it too much, because it isn't in the film, but there was another section that showed you why he had the mask and where it came from."

Ondanks dat bekend is dat regisseur Christopher Nolan niet bepaald gecharmeerd is van Deleted Scenes, kunnen we er op de Blu-Ray / Dvd uitgave waarschijnlijk wel een paar verwachten. Eerder werd bekend dat er ook een korte scene tussen Miranda Tate (Marion Cotillard) en Lucius Fox (Morgan Freeman) uit TDKR geschrapt is. De Blu-Ray gaat waarschijnlijk ergens in december verschijnen.

Hieronder een grappig bedoelde video van Funny or Die, waarin Bane in de zeik wordt genomen. Zeven jaar na Risis:

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (23)

08-08-2012 11:43
echt heel jammer, lijkt me toch wel een belangerijk punt... maar miss nog in de Deleted Scenes?
08-08-2012 12:21
Inderdaad vrij jammer. Hoop ze wel op de DVD terug te zien.
08-08-2012 12:40
Het is te hopen dat er een complete hermontage uitkomt op blu-ray! Want de huidige versie is te onsamenhangend. Het lijkt erop dat in de montage veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. (zie artikel) Dat gevoel had ik al vrij in het begin van de film. Halverwege de film dacht ik, dit is niet goed! Nu moet er wel een grootse finale battle aan het eind zitten, wil het nog enigzins een beetje goedgemaakt worden. Maar helaas, die grootse battle bleef uit. Dat gold ook voor Batman, die bleef ook aardig uit de gehele film. Een betere montage had de film beter gemaakt, maar waarschijnlijk niet gered. Het zit m in het script al niet lekker lijkt me. De film duurt veels te lang voor wat de inhoud betreft, en die inhoud is niet zo sterk. Op het puntje van je stoel zitten is er niet bij. Ik zat continu te wachten op iets groots, op iets verrassends, op iets wat de trailer beloofde. Had sowieso alles actie al in de trailer gezien. En dat eind! Come on! Wie heeft dat ooit verzonnen! Echt, totaal ongeinspireerd! Erg jammer! Had een veel betere film verwacht.
08-08-2012 12:52
Spoiler alert :

Vond het toch wel jammer dat Bane uiteindelijk meer een buitenbeentje bleek te zijn in die gevangenis.Dat die gewoon de baas was daar was beter geweest.
Wat ik me uit de strips kan herinneren is dat die wel de baas was dus dat er een scene ontbreekt waarin die nog meer gepest wordt vind ik wel best
08-08-2012 13:02
Ergens zou ik het wel graag hebben willen zien. En ik ben het wel met Friet eens.

Overigens heb ik iets op youtube gevonden over een deleted scene van Heath Ledger als The Joker. Dat staat ook op een special disk editie (blijkbaar) maar niet iedereen heeft die. Dus deel ik hem even hier.
Nolan geeft dan ook commentaar over edit.)

08-08-2012 13:32
The Dark Knight Rises spoiler:

Zie 1:15



Dit is hoe Foley eigenlijk dood ging in de film. Zoiets had ik ook wel gedacht, want heel die scene was slecht gemonteerd. Je zag hem en opeens lag hij stil op de grond. Waarom dit geknipt is; wie weet.
08-08-2012 13:42
Angelater schreef:
The Dark Knight Rises spoiler:

Zie 1:15

Dit is hoe Foley eigenlijk dood ging in de film. Zoiets had ik ook wel gedacht, want heel die scene was slecht gemonteerd. Je zag hem en opeens lag hij stil op de grond. Waarom dit geknipt is; wie weet.


Mjah best sonde eigenlijk. Dat had namelijk wel gaaf geweest om dat in de film te zien
08-08-2012 14:03
JKL34 schreef:
Het is te hopen dat er een complete hermontage uitkomt op blu-ray! Want de huidige versie is te onsamenhangend. Het lijkt erop dat in de montage veel verkeerde keuzes zijn gemaakt. (zie artikel) Dat gevoel had ik al vrij in het begin van de film. Halverwege de film dacht ik, dit is niet goed! Nu moet er wel een grootse finale battle aan het eind zitten, wil het nog enigzins een beetje goedgemaakt worden. Maar helaas, die grootse battle bleef uit. Dat gold ook voor Batman, die bleef ook aardig uit de gehele film. Een betere montage had de film beter gemaakt, maar waarschijnlijk niet gered. Het zit m in het script al niet lekker lijkt me. De film duurt veels te lang voor wat de inhoud betreft, en die inhoud is niet zo sterk. Op het puntje van je stoel zitten is er niet bij. Ik zat continu te wachten op iets groots, op iets verrassends, op iets wat de trailer beloofde. Had sowieso alles actie al in de trailer gezien. En dat eind! Come on! Wie heeft dat ooit verzonnen! Echt, totaal ongeinspireerd! Erg jammer! Had een veel betere film verwacht.


Ik herken dit niet. Ook zijn wij met een aardig clubje geweest en als iedereen het ergens over eens was, dan was het wel dat de spanning er goed in zat.

Geen grootte battles?
Te lang?
Weinig Batman?
Geen Spanning?

Zonder trollen, weet je zeker dat je in de goede film zat Zo ja, ben ik heel benieuwd naar je onderbouwing van bovenstaande kritiek.

For the record, ook ik heb kritiek hoor, maar niks van wat jij noemt.
08-08-2012 14:10
Ik heb het script gelezen, het is gewoon ontzettend goed! Niks te onsamenhangend. Wat een onzin.

En wat betreft dit, ik denk dat het echt maar één extra shot bevatte toen Talia over Bane en haar vader vertelde. Je ziet Ra's kijken (naar Bane dus die we niet zien). Ik vind het prima zo. Ook al ben ik wel benieuwd naar hoe zijn proto masker eruit zag

Ik hoop natuurlijk dat er een paar van de (IMAX) shots die er niet inzaten toch de blu-ray halen. Zoals de Tumblers die op de trappen rijden, Catwoman die er vanaf rijd en zoals hierboven staat, dat van Foley.
08-08-2012 14:13
Ereptile schreef:
Ergens zou ik het wel graag hebben willen zien. En ik ben het wel met Friet eens.

Overigens heb ik iets op youtube gevonden over een deleted scene van Heath Ledger als The Joker.


Volgens heeft iedereen die de blu-ray heeft die "deleted scene"... Wat eigenlijk niet echt een deleted scène kan genoemd worden. Het gewoon één shot, één camerstandpunt dat ze extra genomen hebben tijdens de explosie. Nolan vond het niet passen in z'n montage en heeft het daarom uitgehaald. Dus een deleted Scène kun je het niet noemen. Gewoon een extra shot dat blijkbaar niet goed werkte tijdens de montage.

Spoiler :
Over die scène waar men die flik omver rijd... In de film is toch wel duidelijk dat hij klaar staat om op die tank te schieten. Waarna een shot volgt van Cotillard die het bevel heeft om iedereen neer te schieten. Er word geschoten en daarmee kan je ervan uitgaan dat hij neergeschoten is. Toch wel duidelijk hoor.
08-08-2012 14:16
Steve-O schreef:
Catwoman die er vanaf rijd


Denk niet dat ze dat shot nog hebben... Sinds die stuntvrouw op de batpod de Imax camera omver kegelde
08-08-2012 16:21
Banned schreef:
Denk niet dat ze dat shot nog hebben... Sinds die stuntvrouw op de batpod de Imax camera omver kegelde

Ze hebben het daarna nog zo'n drie keer succesvol opgenomen Ik denk dat ze dat wel nog hebben.
08-08-2012 16:42
Jammer, had het wel interessant gevonden om te zien.. Maar die zullen we vast wel terugzien op de DVD!

Ik vind dit trouwens een film die je echt op blu-ray moet hebben.... just saying
08-08-2012 18:46
Steve-O schreef:
Ik heb het script gelezen, het is gewoon ontzettend goed! Niks te onsamenhangend. Wat een onzin.


Steve-O, heb je het script gelezen? Waar heb je die vandaan? Heb je linkje oid? Ik zoek het al weken namelijk...
Ben zeer benieuwd namelijk!

Thanks vast!
08-08-2012 18:55
Angelater schreef:
The Dark Knight Rises spoiler:

Zie 1:15



Dit is hoe Foley eigenlijk dood ging in de film. Zoiets had ik ook wel gedacht, want heel die scene was slecht gemonteerd. Je zag hem en opeens lag hij stil op de grond. Waarom dit geknipt is; wie weet.
Als ik het me goed herinner zat Talia met een handlanger in de Tumbler, en toen zei ze iets van "Kill them", toen zag je een shot van Foley, en toen zei ze "Kill them all".

Ik weet trouwens niet of je dit bedoelde Maar inderdaad, de oorspronkelijke versie is beter
08-08-2012 20:25
Jammer, ik had best wel willen zien hoe bane dat masker heeft gekregen.

Joker: Wanna know how I got these scars? Me: No
Two-face: Wanna know how I got this face? Me: I know
Bane: Wanna know I got this mask? Me: Yes!!
08-08-2012 21:38
THEDARKNIGHTDX2 schreef:
Jammer, ik had best wel willen zien hoe bane dat masker heeft gekregen.

Joker: Wanna know how I got these scars? Me: No
Two-face: Wanna know how I got this face? Me: I know
Bane: Wanna know I got this mask? Me: Yes!!


-spoiler- Ik weet dat al hoor.Omdat die in die put klappies kreeg van de rest toen Talia eruit klom,is gewoon in de film te zien.
Tenminste,dat is de reden waarom die het masker nodig had,hoe die eraan kwam lijkt me niet boeiend,dat zal door de league of shadows gemaakt zijn en persoonlijk met mooi muziekje erachter door Talia op z'n snuit gezet zijn terwijl Bane naar d'r inkijk staart.

Dan zie ik liever hoe Jokertje aan z'n scars komt hoewel dat mysterie wel weer leuk is.
08-08-2012 22:07
Frietgezicht schreef:
-spoiler- Ik weet dat al hoor.Omdat die in die put klappies kreeg van de rest toen Talia eruit klom,is gewoon in de film te zien.
Tenminste,dat is de reden waarom die het masker nodig had,hoe die eraan kwam lijkt me niet boeiend,dat zal door de league of shadows gemaakt zijn en persoonlijk met mooi muziekje erachter door Talia op z'n snuit gezet zijn terwijl Bane naar d'r inkijk staart.

Dan zie ik liever hoe Jokertje aan z'n scars komt hoewel dat mysterie wel weer leuk is.


Bij TDK vond ik het geweldig hoe de joker steeds een andere reden gaf aan z'n scars bij de mensen, de een door z'n vader de ander door z'n vriendin prachtig !!
08-08-2012 22:29
derooy schreef:
Bij TDK vond ik het geweldig hoe de joker steeds een andere reden gaf aan z'n scars bij de mensen, de een door z'n vader de ander door z'n vriendin prachtig !!


Ja,was ook benieuwd welk verhaal die aan Batman ging vertellen op het laatst,helaas was Batman voor het eerst verbaal Joker de baas en pleurde em over de reling.
09-08-2012 07:32
Frietgezicht schreef:
-spoiler- Ik weet dat al hoor.Omdat die in die put klappies kreeg van de rest toen Talia eruit klom,is gewoon in de film te zien.
Tenminste,dat is de reden waarom die het masker nodig had,hoe die eraan kwam lijkt me niet boeiend,dat zal door de league of shadows gemaakt zijn en persoonlijk met mooi muziekje erachter door Talia op z'n snuit gezet zijn terwijl Bane naar d'r inkijk staart.

Dan zie ik liever hoe Jokertje aan z'n scars komt hoewel dat mysterie wel weer leuk is.

Dit ja. Zeer duidelijk.
09-08-2012 10:13
Frietgezicht schreef:
Ja,was ook benieuwd welk verhaal die aan Batman ging vertellen op het laatst,helaas was Batman voor het eerst verbaal Joker de baas en pleurde em over de reling.


maar de redenering die de Joker erna gaf, ondersteboven hangend, was ook weer geniaal

The Joker: "Oh, you. You just couldn't let me go, could you? This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object. You truly are incorruptible, aren't you? You won't kill me out of some misplaced sense of self-righteousness. And I won't kill you because you're just too much fun. I think you and I are destined to do this forever."
Batman: "You'll be in a padded cell forever."
The Joker: "Maybe we can share one. You know, they'll be doubling up, the rate this city's inhabitants are losing their minds."
Batman: "This city just showed you that it's full of people ready to believe in good."
The Joker: "Until their spirit breaks completely. Until they get a good look at the real Harvey Dent, and all the heroic things he's done. You didn't think I'd risk losing the battle for Gotham's soul in a fistfight with you? No. You need an ace in the hole. Mine's Harvey."
Batman: "What did you do?"
The Joker: "I took Gotham's white knight and I brought him down to our level. It wasn't hard. You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!"

09-08-2012 14:30
gister gezien.
en wat een vette film.
mr.bane was niet de baas maar hij was wel de sterkste daar.
12-08-2012 00:04
Arnhem007 schreef:
Steve-O, heb je het script gelezen? Waar heb je die vandaan? Heb je linkje oid? Ik zoek het al weken namelijk...
Ben zeer benieuwd namelijk!

Thanks vast!

Sorry man voor de late reactie. Ik heb 'm gedownload van IMDb. Ik kan het zo 1 2 3 niet terugvinden. De werktitel van de film was Magnus Rex misschien dat als je daarop zoekt, je 'm vind.
Het script heeft 1 extra scene (Miranda, Lucius) en sommige dialogen zijn anders.
Succes!

Laatste Filmnieuws