James Spader over zijn rol als Ultron in 'Avengers: Age of Ultron'
De psychopathische robot beschikt ook over de nodige donkere humor.

Shailene Woodley speelt Mary Jane Watson in 'The Amazing Spider-Man 2'

Geplaatst door Bram op 11-10-2012 12:13 - Bron: Variety

Shailene Woodley speelt Mary Jane Watson in 'The Amazing Spider-Man 2'Actrice Shailene Woodley (The Descendants, 2011) is volgens Variety gecast voor de rol van Mary Jane Watson in Marc Webbs The Amazing Spider-Man 2. Volgens de betrouwbare website zoekt de Sony Pictures nu naar een acteur die de rol moet gaan spelen van Harry Osborn. Hier wordt nog even aan toegevoegd dat de voornaamste villain Electro mogelijk wordt.

Mary Jane zagen we uiteraard al in de Spider-Man trilogie van Sam Raimi. De rol werd toen vervuld door Kirsten Dunst. In de strips trouwen Peter Parker en Mary Jane uiteindelijk. Ook Harry Osborn zagen in Raimi's films. Acteur James Franco gaf toen de invulling. Harry Osborn is de zoon van Norman Osborn en groeit uiteindelijk uit tot de tweede Green Goblin.

Mocht de villain Electro de villain worden dan wordt het zijn speelfilmdebuut. Volgens de geruchten zou het mysterieuze figuur, gespeeld door Michael Massee, dat verschijnt tijdens de "end credits" van de film Electro zijn. In de comics dook de villain voor het eerst op in "The Amazing Spider-Man" #9 (1964). Zij alter ego luistert naar de naam Max Dillon en met zijn superkracht kan hij elektriciteit beheersen.

Tot op heden is alleen van Andrew Garfield bekend dat hij terugkeert voor TASM2. Het vermoeden is dat ook Emma Stone wederom acte de présence geeft als Gwen Stacy.

Hieronder een clip uit The Descendants (2011), waarin Shailene Woodley een belangrijke rol speelde:

© FilmTotaal 2014 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (30)

11-10-2012 12:23
redelijk onbekende actrice..vind ik geen slechte keuze eig..

ben foster lijkt me wel iets voor Harry osborn
11-10-2012 12:30
Ik ga hem nu nog niet meteen afschrijven want het was te verwachten dat MJ ook een keer zou opduiken, ik hoop alleen zo dat Webb anders met dit personage omgaat dan Raimi. Hetzelfde geld voor Osborn, ik wil namelijk niet weer dezelfde verhaallijn zien van Peter en Harry die vrienden worden, dan vijanden en dan weer vrienden want dat heb ik al gezien.

Webb moet nu echt definitief een andere weg gaan inslaan, doet hij dat met dit vervolg niet dan ben ik er echt klaar mee.

Overigens vind ik het tof dat Michael Massee de villian gaat spelen. Hij is namelijk ook bekend van het spelen van badguys en hij doet dit gewoon onwijs goed. Ik weet nog niet goed wat ik met Electro aanmoet omdat hij net als The Lizard geen realistische villian is en ik weinig van hem af weet. Maar ik vind het wel weer tof dat Webb voor nieuwe villians kiest.

Kortom er zitten zowel positieve als negatieve dingen aan dit nieuwtje/gerucht, en ik hoop natuurlijk dat dit allemaal positief zal gaan uitpakken! Ik wil een nieuwe Spider-Man zien, en niet iets wat ik al gezien heb in de Raimi films!
11-10-2012 12:31
Dunno1984 schreef:
redelijk onbekende actrice..vind ik geen slechte keuze eig..

ben foster lijkt me wel iets voor Harry osborn

Dat zou echt tof zijn, alleen is Foster toch wat te oud om een tiener te spelen. Daarbij ziet hij er ook te oud uit.
11-10-2012 12:33
ik hoop dat de film dan wel vernieuwend wordt het liefst zie ik toch venom als villian maja
11-10-2012 12:39
Ach ja, het liefst zou ik ook venom of zo zien, maar het is in ieder geval beter dan de green goblin.
11-10-2012 13:02
Verschrikkelijk artikel weer. Paar zinnen echt over moeten lezen om te kijken wat er nou eigenlijk staat..
11-10-2012 13:02
jaime91 schreef:
Ik ga hem nu nog niet meteen afschrijven want het was te verwachten dat MJ ook een keer zou opduiken, ik hoop alleen zo dat Webb anders met dit personage omgaat dan Raimi. Hetzelfde geld voor Osborn, ik wil namelijk niet weer dezelfde verhaallijn zien van Peter en Harry die vrienden worden, dan vijanden en dan weer vrienden want dat heb ik al gezien.

Webb moet nu echt definitief een andere weg gaan inslaan, doet hij dat met dit vervolg niet dan ben ik er echt klaar mee.

Overigens vind ik het tof dat Michael Massee de villian gaat spelen. Hij is namelijk ook bekend van het spelen van badguys en hij doet dit gewoon onwijs goed. Ik weet nog niet goed wat ik met Electro aanmoet omdat hij net als The Lizard geen realistische villian is en ik weinig van hem af weet. Maar ik vind het wel weer tof dat Webb voor nieuwe villians kiest.

Kortom er zitten zowel positieve als negatieve dingen aan dit nieuwtje/gerucht, en ik hoop natuurlijk dat dit allemaal positief zal gaan uitpakken! Ik wil een nieuwe Spider-Man zien, en niet iets wat ik al gezien heb in de Raimi films!
Ben ik helemaal met je eens! Echt goed dat Webb voor compleet nieuwe villains kiest, dat is ook nodig. Niemand wil weer dezelfde villains zien, ik wil Venom niet eens weer zien. Interesseert me geen hol dat Venom volgens velen in Spidey 3 niet goed is neergezet en dat sommigen toch Venom weer willen zien. IK WIL NIEUWE VILLAINS!!
Woodley is een goed en idd nog redelijk onbekende actrice, een frisse neus voor een nieuwe Spidey film .
11-10-2012 13:09
heb eens zitten checken op CBM en dees vind ik eig ook super als MJ (geen idee of het goeie actrice is):

Jane Levy

http://www.imdb.com/name/nm3994408/
http://www.google.be/search?q=jane+levy+spiderman+2&hl=nl&prmd=imvnso&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=vKh2UPXBI-bP0QXplYH4Bw&ved=0CB8QsAQ&biw=1440&bih=770

grtz
11-10-2012 13:14
Zo, de casting gaat snel! Ben blij dat MJ in de film wordt gestopt, maar hopelijk is ze niet zo egoïstisch en arrogant als in de andere films..

Hopelijk kiezen ze een goede acteur voor Harry Osborn en met Electro ben ik niet bekend...

Trouwens, hopelijk betekend de intrede van MJ niet de dood van Gwen, aangezien Emma Stone dit wel wilde...
11-10-2012 13:20
Batman4 schreef:
Trouwens, hopelijk betekend de intrede van MJ niet de dood van Gwen, aangezien Emma Stone dit wel wilde...

Dat hoop en denk ik dus wel. Niet dat ik Stone zo graag zie vertrekken, sterker nog ik zie veel liever Stone dan dit meiske die ik niet ken alleen geeft dat de film wel een veel donkere,realistische en emotionele toon dat ik erg kan waarderen.

Geef toe, dat is beter dan Gwen ontvoeren en dat Peter haar moet gaan redden en daar ook in slaagt. Dat hebben we nu al 3x gezien in de Raimi films met MJ dus dat is inmiddels ontzettend afgezaagd. Webb MOET met iets beters komen dan dat.
11-10-2012 13:55
Zij is een goeie actrice dus goeie keus.
En Electro als villian,dat wou ik graag zien dus het lijkt me erg tof als dat gebeurd.
11-10-2012 14:12
Leuke dat ze een paar jonge talentvolle en frisse acteurs casten voor dit soort films...
11-10-2012 14:14
jaime91 schreef:
Dat hoop en denk ik dus wel. Niet dat ik Stone zo graag zie vertrekken, sterker nog ik zie veel liever Stone dan dit meiske die ik niet ken alleen geeft dat de film wel een veel donkere,realistische en emotionele toon dat ik erg kan waarderen.

Geef toe, dat is beter dan Gwen ontvoeren en dat Peter haar moet gaan redden en daar ook in slaagt. Dat hebben we nu al 3x gezien in de Raimi films met MJ dus dat is inmiddels ontzettend afgezaagd. Webb MOET met iets beters komen dan dat.


Ja, daar heb je gelijk in.. Gwen laten vermoorden zou beter voor het sfeertje zijn, het mag nog wel wat donkerder vind ik...

Ik vind dat Webb een frisse nieuwe trilogie is begonnen met een heel sterk eerst deel! Hopelijk wordt deel 2 nog beter!
11-10-2012 14:44
Batman4 schreef:
Ja, daar heb je gelijk in.. Gwen laten vermoorden zou beter voor het sfeertje zijn, het mag nog wel wat donkerder vind ik...

Ik vind dat Webb een frisse nieuwe trilogie is begonnen met een heel sterk eerst deel! Hopelijk wordt deel 2 nog beter!

Deel 1 was idd vrij goed, en als ik de Raimi films niet gezien had, of ze bestonden niet dan zou ik zelfs zeggen fantastisch alleen leek The Amazing Spider-Man in teveel opzichten nog op Spiderman 1 van Sam Raimi. En dat is opzich wel logisch omdat ze waarschijnlijk allebei ervoor gekozen hebben om de comics te volgen (althans dat denk ik want ik ben niet bekend met de comics) alleen moet hij zich nogmaals wel echt gaan losmaken van de vorige trilogie.

Dit soort dingen kunnen in het vervolg echt niet meer. En als er wederom (teveel) dingen inzitten die ik al eens eerder heb gezien dan ben ik klaar met deze reeks. En ik denk dat meer mensen dat hebben, dus ik wens Webb heel veel succes.
11-10-2012 14:46
Shailene is geen slechte keuze, en een interessante keuze voor een villain Hopelijk is dit het begin van veel nieuws over Spidey 2 Weet iemand ook wanneer deel 1 op dvd/blu-ray uitkomt?
11-10-2012 14:49
Ereptile schreef:
Weet iemand ook wanneer deel 1 op dvd/blu-ray uitkomt?


In Nederland op DVD/Blu-Ray op 30 oktober 2012.
11-10-2012 14:49
Ereptile schreef:
Shailene is geen slechte keuze, en een interessante keuze voor een villain Hopelijk is dit het begin van veel nieuws over Spidey 2 Weet iemand ook wanneer deel 1 op dvd/blu-ray uitkomt?

Op bol.com staat eind deze maand.
http://www.bol.com/nl/p/the-amazing-spider-man/1002004012335458/
11-10-2012 14:50
Luthron schreef:
In Nederland op DVD uitgebracht op 30 oktober 2012 volgens Filmtotaal.

En 31 oktober volgens bol.com. Haha je bent me net voor!
11-10-2012 14:53
Thanks! Binnenkort dus maar aanschaffen

jaime91 schreef:
Deel 1 was idd vrij goed, en als ik de Raimi films niet gezien had, of ze bestonden niet dan zou ik zelfs zeggen fantastisch alleen leek The Amazing Spider-Man in teveel opzichten nog op Spiderman 1 van Sam Raimi.

Dit soort dingen kunnen in het vervolg echt niet meer. En als er wederom (teveel) dingen inzitten die ik al eens eerder heb gezien dan ben ik klaar met deze reeks. En ik denk dat meer mensen dat hebben, dus ik wens Webb heel veel succes.


Deel 1 was de origin story. Dus dan krijg je het bekende te zien. Nu met deel 2 hebben ze ALLE kans om die zo orgineel en uniek mogelijk te maken.
11-10-2012 15:00
Ereptile schreef:
Thanks! Binnenkort dus maar aanschaffen



Deel 1 was de origin story. Dus dan krijg je het bekende te zien. Nu met deel 2 hebben ze ALLE kans om die zo orgineel en uniek mogelijk te maken.

Hope so. Maar eigenlijk vind ik dat best een slecht excuus. Misschien ben ik te verwend met de Nolan Batman films maar hij kon van Batman Begins toch ook iets totaal nieuws maken? Waarom kan Webb dat dan niet van Spider-Man?
11-10-2012 15:19
jaime91 schreef:
Hope so. Maar eigenlijk vind ik dat best een slecht excuus. Misschien ben ik te verwend met de Nolan Batman films maar hij kon van Batman Begins toch ook iets totaal nieuws maken? Waarom kan Webb dat dan niet van Spider-Man?


Waarschijnlijk omdat je bij Spider-Man films meer tussen de lijntjes van het verhaal moet blijven.. Om van Batman een nieuwe origin te maken heb je meer vrijheid denk ik.. Maar uiteindelijk blijft het idee achter elke origin film hetzelfde. Het is denk ik heel moeilijk om met iets volledig nieuws te komen. Al vond ik TASM helemaal niet met 'Spider-Man' van Raimi te vergelijken..
11-10-2012 15:29
Electro??Neeee doe dan Shocker!Bijna zelfde krachten eigenlijk maar die ziet er veel beter uit en is veel beter karakter.
Maar zijn allebei weinig bijzondere karakters om als enige de badguy te zijn,zouden meer voor iemand anders moeten werken ofzo.
11-10-2012 15:32
Frietgezicht schreef:
Electro??Neeee doe dan Shocker!Bijna zelfde krachten eigenlijk maar die ziet er veel beter uit en is veel beter karakter.
Maar zijn allebei weinig bijzondere karakters om als enige de badguy te zijn,zouden meer voor iemand anders moeten werken ofzo.

Ja dat dacht ik ook meteen. Ik vind Shocker een van de vetste Spidey Villians. En zijn kostuum is ook beter,toffer,cooler en mooier dan dat van Electro. Shocker is badass!
11-10-2012 16:04
jaime91 schreef:
Dat hoop en denk ik dus wel. Niet dat ik Stone zo graag zie vertrekken, sterker nog ik zie veel liever Stone dan dit meiske die ik niet ken alleen geeft dat de film wel een veel donkere,realistische en emotionele toon dat ik erg kan waarderen.

Geef toe, dat is beter dan Gwen ontvoeren en dat Peter haar moet gaan redden en daar ook in slaagt. Dat hebben we nu al 3x gezien in de Raimi films met MJ dus dat is inmiddels ontzettend afgezaagd. Webb MOET met iets beters komen dan dat.


Daar ben ik het helemaal mee eens, maar er is één groot probleem dat dan naar voren komt: Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ze het event uit de weg zouden gaan, sterker nog, ik neem ergens aan dat Gwen Syacy voornamelijk in de reeks zit om haar dood te kunnen laten zien.
11-10-2012 17:32
vond emma stone prima, van mij hoeft heel mary-jane niet
11-10-2012 17:45
Perrysh schreef:
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar er is één groot probleem dat dan naar voren komt: Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat ze het event uit de weg zouden gaan, sterker nog, ik neem ergens aan dat Gwen Syacy voornamelijk in de reeks zit om haar dood te kunnen laten zien.

Voor de spidey geeks is het misschien een groot probleem als een andere villian haar dood, voor mij totaal niet. Van mij mag Webb best wel van de comics afwijken, als ik er maar een goede film voor terug krijg. Hij hoeft de comics echt niet letterlijk te verfilmen, geef hem wat vrijheid.

Nolan heeft de comics ook niet als leidraad genomen en heeft toch een fantastische Batman trilogie afgeleverd. Ik wil juist dat Webb zijn eigen draai eraan geeft.
11-10-2012 17:49
Ik kijk zo 5000 tv series online en The Secret Life of a American Teenager is er eentje van, en daarin speelt Woodley de hoofdrol. Ze is een prima actrice hierin, dus ik zie dit echt wel zitten. Nu dat het verhaal van Spiderman [sam raimi's delen] lekker vergeten zijn, kan Marc Webb zijn eigen betere trilogie maken.
11-10-2012 18:15
Goeie actrice in het vervolg op een matige film. Klinkt als een goed begin voor mij
11-10-2012 19:31
jaime91 schreef:
Voor de spidey geeks is het misschien een groot probleem als een andere villian haar dood, voor mij totaal niet. Van mij mag Webb best wel van de comics afwijken, als ik er maar een goede film voor terug krijg. Hij hoeft de comics echt niet letterlijk te verfilmen, geef hem wat vrijheid.

Nolan heeft de comics ook niet als leidraad genomen en heeft toch een fantastische Batman trilogie afgeleverd. Ik wil juist dat Webb zijn eigen draai eraan geeft.


Zelf zou ik er ook niet veel problemen mee hebben, maar ik vermoed dat ze bij Marvel wel goed nadenken voordat ze het doen. Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat the Green Goblin alsnog in deze reeks opduikt, helemaal gezien ze van plan zijn om Harry te introduceren.

Eerlijk gezegd mag het van mij ook wel op een andere manier dan in de strip, de manier waarop ze daar aan haar einde kwam was nogal knullig, bovendien hebben we een soortgelijke scene al gezien in Raimi's Spiderman, maar dan met MJ en uiteraard een andere afloop.

Overigens moet ik THe Amazing Spiderman nog zien, ik wacht met smart op de Bluray release later deze maand. Ben in ieder geval benieuwd naar Emma Stone, al kan het alleen maar beter na de aanfluiting in Spiderman 3. De rol die Gwen Stacy had in die franchise was gewoon een belediging voor het personage.
12-10-2012 14:27
Ik denk dat Electro een prima villain zou kunnen worden. Ik had ook graag de Hobgoblin gezien, die gaat eigenlijk vooraf aan de Green goblin... Het verbaast mij dat ze nooit eens gaan voor Kraven the Hunter!
Deze actrice lijkt me als MJ idd zeer geschikt. Ze was goed in the Descendants.

Laatste Filmnieuws