Wat wordt de setting van 'Fast and Furious 7'?
Vin Diesel noemt alvast een locatie tijdens een interview.

Idris Elba een serieuze James Bond kandidaat

Geplaatst door Bram op 25-10-2012 09:41 - Bron: The Huffington Post

Idris Elba een serieuze James Bond kandidaatActrice Naomie Harris, die in de aanstaande 23e Bond film Skyfall een belangrijke rol heeft, heeft zich onlangs tegenover The Huffington Post uitgelaten over de mogelijke opvolger van titelrolspeler Daniel Craig. Volgens de geruchten zou de huidige 007 nog twee keer in de huid willen stappen van de geheimagent. Harris zegt nu dat acteur Idris Elba de rol zou willen overnemen. Hij zou zelfs al een gesprek hebben gehad met Bond producent Barbara Broccoli.

De familie Broccolli heeft al sinds de eerste Bond film Dr. No uit 1962 een enorme invloed op de films. Elk script en elke regisseur en titelrolspeler heeft een akkoord nodig van de Broccolli's. Dat zij nu met Elba hebben gesproken geeft blijk dat zij kansen zien in een zwarte James Bond. Harris: "I didn't realize that there was this talk [about a black Bond], and then I did a film with Idris, and he said that he met Barbara Broccoli. And that it does seem like there is a possibility in the future that there could very well be a black James Bond. And I would have to vote for Idris because I just finished working with him and he's a great guy."

Harris en Elba zijn gezamenlijk te zien in Mandela: Long Walk to Freedom, die in 2013 moet verschijnen. Elba speelt Nelson Mandela en Harris heeft de rol van Winnie Mandela.

Naast Elba worden ook de Ierse Michael Fassbender, De Australische Hugh Jackman en de Engelse Tom Hardy in verband gebracht met de rol, die waarschijnlijk na de 25e Bond film beschikbaar komt. Regisseur Christopher Nolan zou in de toekomst een film moeten regisseren. Hieronder de nieuwe docu "The Secrets of Skyfall" van Sam Mendes' Skyfall, die over enkele dagen in Nederland gaat draaien:

© FilmTotaal 2013 | Trailer | Filminformatie | Nieuwsoverzicht

Reacties (68)

25-10-2012 09:45
hij is gelukig beter dan daniel craig.
25-10-2012 09:47
Sorry hoor maar geen zwarte als James Bond!!! Nee nee neeee! Waar halen ze het ?
25-10-2012 09:48
Het wordt steeds gekker haha. What's next? Een Chinees? Een opa? Een man met een bierbuik? Of: een vrouw!?
25-10-2012 09:48
Tom Hardy zie ik wel zitten... Maar wie weet wat voor een talent er nog opstaat de aankomende jaren.
Een gekleurde Bond lijkt me iets teveel stijl-breuk...
25-10-2012 09:48
Waarom dat nou weer? Hoeft van mij niet.

Ik ben iig blij dat Craig nog twee keer terug komt. Persoonlijk zie ik het liefst Christian Bale als Bond.
25-10-2012 09:51
Hmmm...ik heb niks tegen het idee en Idris Elba vind ik een fantastische acteur. Mocht de keuze op een donkere Bond vallen, dan zal dat heel controversieel zijn en heel wat mensen/fanboys gek maken. Het hoeft voor mij niet, maar heb er niks op tegen.
25-10-2012 09:52
Stijl breuk is het zeker, maar stijlvol is Elba natuurlijk ook. Ik vind het een baas, maar als Bond... neuh!
25-10-2012 09:56
Elba is Luther - Perfect voor James Bond. En waarschijnlijk levert het een soort Black Dynamite op xD
25-10-2012 09:58
Hangt ervan af hoe Bond in de boeken beschreven wordt. Blank; niet doorgaan met dit waardeloze idee. Geen beschreven huidskleur; dan valt er niets te klagen. Zolang ze maar het karakter uit de boekenreeks eren. Die heeft ten slotte deze serie gemaakt tot wat ze vandaag zijn.
25-10-2012 10:12
Michael Fassbender als James Bond zou ook niet verkeerd zijn Mocht hij een serieuze kandidaat zijn als opvolger.
25-10-2012 10:17
Ergens vind ik het wel een goed idee eigenlijk. Waarom niet? Omdat we een 'blanke' man gewend zijn? Uiteindelijk is Daniel Craig ook de eerste 'blonde' bond, dat was toch ook niet een probleem?
25-10-2012 10:18
Ereptile schreef:
Michael Fassbender als James Bond zou ook niet verkeerd zijn Mocht hij een serieuze kandidaat zijn als opvolger.


Maar dit is inderdaad ook een geschikte kandidaat, denk ik!
25-10-2012 10:19
Ereptile schreef:
Michael Fassbender als James Bond zou ook niet verkeerd zijn Mocht hij een serieuze kandidaat zijn als opvolger.

Toen ze voor Casino Royale nog op zoek waren, vond ik Clive Owen wel een coole keuze. Craig doet 't gelukkig ook goed!
25-10-2012 10:32
krisiz schreef:
...Uiteindelijk is Daniel Craig ook de eerste 'blonde' bond, dat was toch ook niet een probleem?

Blond haar is wel heel wat anders dan een andere huidskleur natuurlijk...

B@chelor schreef:
Toen ze voor Casino Royale nog op zoek waren, vond ik Clive Owen wel een coole keuze.

Maar die had niet zo'n beste auditie gedaan, geloof ik...
25-10-2012 10:33
Eerst nog afwachten, tegen dat Craig die 2 andere films heeft opgenomen, zijn we al weer een paar jaar en wellicht ook een half dozijn kandidaten verder. Zwarte Bond lijkt anders wel nogal een redelijk grote stijlbreuk.
25-10-2012 10:42
Ten eerste: Daniel Graig is een goed acteur maar niet een typische James Bond. Ik had daarom destijds de keuze voor bijvoorbeeld een Clive Owen ook veel logischer gevonden.

Ten tweede: Is Idris Elba echt zo`n goed acteur Wat ik tot nu toe van de man heb gezien is nou niet echt Oscar waardig. En dan bedoel ik een Ghost Rider 2, Thor of Prometheus. Iemand nog tips om mij op andere gedachten te zetten

Ten derde: James Blond is blank en niet 'donder'.
25-10-2012 10:43
Rich Art schreef:
Tom Hardy zie ik wel zitten...


Bane. James Bane
25-10-2012 10:45
Pete_027 schreef:
Ik had daarom destijds de keuze voor bijvoorbeeld een Clive Owen ook veel logischer gevonden.

Waarom vind iedereen Owen toch zo geschikt voor Bond? Ik zie dat echt niet in hem...
25-10-2012 10:56
Michael Fassbender zie ik op zich ook wel zitten, lijkt redelijk op Daniel Craig. Al lijkt het me leuker om Hugh Jackman in deze rol te zien. Na Craig is het misschien leuk om een wat lossere James Bond te nemen net als Roger Moore na Sean Connery.
25-10-2012 11:11
Jackman is van 1968, dus tegen de tijd dat hij Bond voor het eerst zou kunnen spelen, laten we er vanuit gaan dat er om de 2 jaar een JB-film komt, dan is hij 52 tijdens de premiere van zijn eerste Bondfilm. Lijkt me niet een erg aannemelijke keuze dus...
25-10-2012 11:18
Pete_027 schreef:
Iemand nog tips om mij op andere gedachten te zetten

Luther; Britse tv serie en The Wire; amerikaanse tv serie
25-10-2012 11:38
B@chelor schreef:
Luther; Britse tv serie en The Wire; amerikaanse tv serie


Idd,fantastisch in The Wire!!
Stringer Bell!

Dit zou echt onzin zijn! Laat em 009 ofzo spelen en Bond helpen. Sowieso al raar als de wereld weleens op t spel staat en ze sturen maar 1 'agent' erop af.
25-10-2012 11:39
Met alle respect, een donkere bond gaat wat mij betreft toch echt wat te ver. Wat heeft het dan nog te maken met de boeken van Ian Fleming?
25-10-2012 11:41
Las laatst ergens dat Samn Neill ooit een optie was voor Bond. Dat zou vet zijn geweest. Maar een zwarte Bond...Ik heb er mijn twijfels over. Overigens niks tegen Idris Elba. Keek net op zijn IMDB profiel, en ik heb die man vaker gezien dan ik dacht. Vond hem dan ook geweldig in The Office en Thor. En natuurlijk Prometheus.
25-10-2012 12:30
Een zwarte Bond, dat kan je niet maken. Ik vind Elba een goed acteur en ik heb niets tegen gekleurde mensen maar Bond is gewoon blank. Punt uit! Je komt toch ook niet met een nieuwe Shaft en laat hem dan spelen door een whiteboy? Sommige dingen zijn gewoon not done en dit is er 1 van.
25-10-2012 12:39
Frietgezicht schreef:
Idd,fantastisch in The Wire!!
Stringer Bell!

Dit zou echt onzin zijn! Laat em 009 ofzo spelen en Bond helpen. Sowieso al raar als de wereld weleens op t spel staat en ze sturen maar 1 'agent' erop af.


Nee, dan zou ik eerder kiezen voor 000
25-10-2012 12:39
B@chelor schreef:
Luther; Britse tv serie en The Wire; amerikaanse tv serie


Ik ben niet zo van de series
Films graag
25-10-2012 12:40
Rich Art schreef:
Waarom vind iedereen Owen toch zo geschikt voor Bond? Ik zie dat echt niet in hem...


Hij heeft de looks en charme van een Bond.
25-10-2012 13:01
Pete_027 schreef:
Ten eerste: Daniel Graig is een goed acteur maar niet een typische James Bond. Ik had daarom destijds de keuze voor bijvoorbeeld een Clive Owen ook veel logischer gevonden.

Ten tweede: Is Idris Elba echt zo`n goed acteur Wat ik tot nu toe van de man heb gezien is nou niet echt Oscar waardig. En dan bedoel ik een Ghost Rider 2, Thor of Prometheus. Iemand nog tips om mij op andere gedachten te zetten

Ten derde: James Blond is blank en niet 'donder'.


Heb je de film Takers (2010) gezien. Op die film speelt Elba best wel een goed rol vind ik dan.
25-10-2012 13:04
James Bond is blank. Hij moet Brits zijn, een geweldig gevoel voor stijl hebben en iedereen die het woord swag in zijn mond durft te nemen neerschieten....


Maar stiekem zegt een stemmetje in mijn achterhoofd dat Idris Elba een uitstekende James Bond zou neerzetten. Als hij nou voordat Craig zijn laatste Bond rol neerzet ook in een soortgelijke actiefilm zou spelen, dan zou ik het misschien makkelijker accepteren.
25-10-2012 13:09
James Bond is blank. Zullen er wel weer luitjes opstaan die dat een racistisch standpunt vinden, maar dat zijn dezelfde hersenlozen die pleiten voor gekleurde Pieten.
25-10-2012 13:16
Eerst maar even kijken hoe het verder gaat natuurlijk, maar het idee op zich vind ik al apart. Ik vind het sowieso apart dat er in een grote productie soms moet worden nagedacht over het ras van de speler. Dan wordt het vanzelf een issue. We zijn toch bezig met een karakter? Als je een karakter creëert, schrijf je dus ook dingen als huidskleur op als schrijver. Moet je dan ook altijd stil gaan staan of dat nu een potentiële rol zou zijn voor een niet blonde, blanke gozer?

Je schrijft je karakter, punt. In dat stadium moet je zelf je karakter maar goed vormgeven, dan mag/moet dat gebeuren.

En Bond is, neem ik aan een blank karakter, dus dan blijft hij dat wat mij betreft. Je gaat ook niet een A-Team film maken met een blanke BA ofzo. Ik vind dit weer zo'n typische non-discussie waarbij het weer moet gaan om het 'kijk ons eens goed en vooruitstrevend bezig zijn' gehalte. Het maakt mij in de gemiddelde actiefilm geen drol uit of Will Smith of Hugh Jackman de hoofdrol speelt, maar sommige dingen zijn een traditie. Daar moet je niet aan gaan zitten, zo bewees Quantum of Solace ook wel. Heeft niets met enige vorm van politiek te maken, niet voor mij althans.
25-10-2012 13:20
mark wahlberg zeg net dat hij ook intresse heeft in bond 23.
25-10-2012 13:22
ik dacht ook dat Bond een Britt moest zijn, en dat is Hugh Jackman (australie) of Christian Bale toch niet?? dus die vallen al af.

Fassebender is goed, maar mss al wat te bekend?
Er zijn natuurlijk nog wat jaren te gaan dus wie weet staat er nog wel een nieuwe acteur op.
mijn eerste keus is niet Tom Hardy, maar wie weet heeft hij tegen dan ook al wat meer volwassenheid en serieuzere rollen gespeeld.
25-10-2012 13:51
Gezien Jamed Bond toch meer een codename dan een persoonnaam is moet het prima lukken imho
25-10-2012 14:13
Angelater schreef:
Hangt ervan af hoe Bond in de boeken beschreven wordt. Blank; niet doorgaan met dit waardeloze idee.
Je hebt dus geen geen idee hoe Bond in de boeken beschreven wordt, en of de acteurs tot nu toe er op lijken? Maar tot nu toe was dat geen issue, en nu wel?

Rem schreef:
En Bond is, neem ik aan een blank karakter, dus dan blijft hij dat wat mij betreft.
Dus je weet niet zeker of Bond een blank karakter is, maar wel dat hij het moet blijven?

Dat je het niet zeker weet, lijkt me toch al een aanwijzing dat hij net zo goed een andere huidskleur kan hebben? Huidskleur is geen karaktereigenschap tenslotte.

Is dit nu net zo'n probleem als toen bleek dat Rue uit The Hunger Games door een afro-amerikaanse actrice gespeeld werd?
25-10-2012 14:33
Sand schreef:
ik dacht ook dat Bond een Britt moest zijn, en dat is Hugh Jackman (australie) of Christian Bale toch niet??


Bale komt trouwens gewoon uit de UK.
Ik zou er zelf geen problemen hebben als ze Idris Elba nemen als volgende James Bond hij ia een erg goed acteur en ik denk dat hij de rol goed zou kunnen spelen, veel mensen zien James Bond toch ook meer als een code name.
Christian Bale als Bond met Nolan als regiseur zou ik ook zeker geen nee tegen zeggen trouwens.
25-10-2012 15:25
Ach, waarom niet? Het was destijds ook al zo'n punt dat de nieuwe Bond blond was, maar toen Craig een uitstekende prestatie neerzette heb ik daar niemand meer over gehoord. En Elba is echt niet zo'n typische hiphopnegert, het is gewoon een uitstekend acteur met een coole vibe. Kijk de serie Luther maar eens (zodat je hem niet in het keurslijf van The Wire plaatst).
25-10-2012 15:25
Bane1 schreef:
Heb je de film Takers (2010) gezien. Op die film speelt Elba best wel een goed rol vind ik dan.



Nee en gezien de cast/regisseur lijkt het mij ook helemaal niks.
25-10-2012 15:28
Rem schreef:
Ik vind dit weer zo'n typische non-discussie waarbij het weer moet gaan om het 'kijk ons eens goed en vooruitstrevend bezig zijn' gehalte.


Je bedoelt een multiculturele BS discussie
25-10-2012 15:29
jochemb schreef:
Christian Bale als Bond met Nolan als regiseur zou ik ook zeker geen nee tegen zeggen trouwens.


Ik zie Nolan nog wel een Bond film maken in de toekomst.
25-10-2012 15:36
Ik heb helemaal niks tegen donkere mensen, maar James Bond móét gespeeld worden door een blanke!

Ik zou het liefst Christian Bale als Bond zien in de toekomst, jammer dat Keanu Reeves te oud is, hij zou in mijn ogen nog steeds een geweldige Bond zijn! Eigenlijk is het jammer dat Joseph Gordon-Levitt geen Engelse is hij zou het ook goed doen denk ik. Tom Hardy heeft als nadeel dat hij te veel tatoeages heeft, maar wie weet misschien is hij wel een goede keus.. En Christopher Nolan als regisseur staat mij zoiezo aan!
25-10-2012 15:56
Batman4 schreef:
Tom Hardy heeft als nadeel dat hij te veel tatoeages heeft, maar wie weet misschien is hij wel een goede keus..

Ik heb in Inception & The Dark Knight Rises geen tattoo gezien, dus dat lijkt me niet echt een probleem.
25-10-2012 16:15
Rich Art schreef:
Ik heb in Inception & The Dark Knight Rises geen tattoo gezien, dus dat lijkt me niet echt een probleem.


Point taken
25-10-2012 16:42
jochemb schreef:
Christian Bale als Bond met Nolan als regiseur zou ik ook zeker geen nee tegen zeggen trouwens.


Ik kreeg spontaan kippevel toen ik dat las, in een zeer positieve zin dan he!

James Bond is voor mij altijd een blanke persoon geweest, echter sta ik ook open voor het argument dat James Bond meer een codenaam is. Een stage name als het ware voor een overheidsagent. Edoch... 007 is dat ook.
25-10-2012 16:47
adofmirosch schreef:
mark wahlberg zeg net dat hij ook intresse heeft in bond 23.


Beetje laat wel.
25-10-2012 17:10
Bonds uiterlijk is wel beschreven in de boeken.
Volgens Wikipedia:
In de romans is Bond 1,83 meter lang. Hij heeft grijsblauwe ogen, een litteken op zijn rechterwang en zwart haar, dat vaak in een komma over zijn voorhoofd valt. Een agent van SMERSJ kerft in Casino Royale een snee in zijn rechterhand (vaag de letters Щ, van 'Shpion'Щ.
25-10-2012 17:10
Bonds uiterlijk is wel beschreven in de boeken.
Volgens Wikipedia:
In de romans is Bond 1,83 meter lang. Hij heeft grijsblauwe ogen, een litteken op zijn rechterwang en zwart haar, dat vaak in een komma over zijn voorhoofd valt. Een agent van SMERSJ kerft in Casino Royale een snee in zijn rechterhand (vaag de letters Щ, van 'Shpion'Щ.
25-10-2012 17:14
Naomie Harris bracht ook berichten naar buiten dat ze Moneypenny zou spelen.
25-10-2012 17:23
Ouderwetse Racisme, waar zijn die tijden toch gebleven !
25-10-2012 17:40
Ik blijf een zwarte bond het meest belachelijk idee vinden sinds iemand een vrouwelijke versie van The Expendables wilde maken.

Het is alsof je een remake maakt van E.T. maar E.T. vervangt door een hond of een mestkever.

Nuja ik ga het nu niet aan m'n hart laten komen. Eerst morgen Skyfall gaan bekijken!!
25-10-2012 17:56
NEE!
25-10-2012 17:59
Alsof je Jaws maakt met een goudvis.
Alsof je Jurrasic Park maakt met olifanten.
Alsof je Nazi's Engelas laat spreken (gebeurd helaas maar al te vaak).
Alsof je Kermit de Kikker door een pad vervangt.
Alsof je Stallone vervangt door Justin Bieber.
Alsof je Rijst Babi Pang Pang gaat noemen en vice versa.
Alsof je een Eskimofilm maakt met Afrikanen.
25-10-2012 19:06
Bond is voor mij een charmante blanke droge vent met nieuwe snufjes en een vette auto die altijd het meisje krijgt en de wereld redt met wat humor en fantasie.
Idris is een geweldige Niggah (vond hem gangsta in Rocknrolla)maar hij is te cool om bond droog over te laten komen, grappig kan hij zijn maar ik denk dat je eerder shaft krijgt dan bond.
25-10-2012 19:08
Aston schreef:
Alsof je Jaws maakt met een goudvis.
Alsof je Jurrasic Park maakt met olifanten.
Alsof je Nazi's Engelas laat spreken (gebeurd helaas maar al te vaak).
Alsof je Kermit de Kikker door een pad vervangt.
Alsof je Stallone vervangt door Justin Bieber.
Alsof je Rijst Babi Pang Pang gaat noemen en vice versa.
Alsof je een Eskimofilm maakt met Afrikanen.


Alsof je Indiana Jones maakt met een vrouw
Alsof je StarWars maakt op aarde
Alsof je Speed maakt met een fiets
Alsof je Bruce Almighty maakt met Allah
Alsof je Jack Sparrow vervangt door een nuchter iemand
Alsof je Bruce Willis vervangt door Taylor Lautner
Alsof Steven Seagal een goede film maakt
Alsof je Twilight maakt met elven
Alsof je LOTR maakt zonder Gandalf

Zo, dat zijn er wel weer genoeg Maar echt, ik heb niks tegen donkere mensen, maar James Bond is een blank persoon en dat moet zo blijven!
25-10-2012 19:19
Batman4 schreef:

Alsof je LOTR maakt zonder Gandalf


Alsof je een LOTR maakt die 2u duurt...
25-10-2012 19:42
patrick_h schreef:
Dat je het niet zeker weet, lijkt me toch al een aanwijzing dat hij net zo goed een andere huidskleur kan hebben? Huidskleur is geen karaktereigenschap tenslotte.


Dat komt omdat ze nu opeens zo'n big deal over de huidskleur maken. Simpel gezegd; ik ging er vanuit dat Bond inderdaad blank was, want anders hadden ze het wel eerder geprobeerd om hem donker te maken. Maar om gewoon terug te gaan op mijn bericht; als hij blank beschreven wordt van huidskleur moeten ze het ook gewoon zo houden. Als ze plotseling een blanke man gaan vragen om Alex Cross (Along Came A Spider, Kiss The Girls, Alex Cross) te spelen zul je ook geheid gedonder krijgen. Die wordt nu eenmaal als een Afrikaanse-Amerikaan beschreven.
25-10-2012 19:45
Hij heeft wel iets bondachtig over zich. My name is Bond.......Black bond
25-10-2012 19:50
Aston schreef:
Alsof je Jaws maakt met een goudvis.
Alsof je Jurrasic Park maakt met olifanten.
Alsof je Nazi's Engelas laat spreken (gebeurd helaas maar al te vaak).
Alsof je Kermit de Kikker door een pad vervangt.
Alsof je Stallone vervangt door Justin Bieber.
Alsof je Rijst Babi Pang Pang gaat noemen en vice versa.
Alsof je een Eskimofilm maakt met Afrikanen.


Alsof je bier met 0% alcohol(malt) drinkt
25-10-2012 20:10
Dat hele 007 traditie kan me gestolen worden.
25-10-2012 20:37
Nee, alsjeblieft geen zwarte Bond
25-10-2012 20:42
Ik ben helemaal voor dit idee.
25-10-2012 21:16
Pete_027 schreef:
Bane. James Bane
25-10-2012 22:50
En ik vond Daniel Craig al een slechte keuze voor james bond. Vind zijn Bond films al niks, dus als ze deze gast kiezen dan hou ik het helemaal voor gezien.
25-10-2012 22:57
Laten wij eerlijk zijn, zonder gelijk als racist bestempeld te worden. Een donkere 007 ontneemt simpelweg de charme van James Bond. Het profiel van James Bond is er een van een charmante blanke man van begin 40. Hij is koelbloedig, heeft droge humor en ziet er intelligent uit. Wanneer een neger James Bond zal spelen klopt het plaatje gewoon niet meer. Het is alsof je het niveau van de film omlaag haalt met alle respect. Door de jaren heen kan ik mij ook weinig donkere bond-personages herinneren (op Halle Berry en een kortgeschoren negerin na). Begin eerst daarmee alvorens je direct de spil van de film inkleurt. Met een neger in de hoofdrol krijg ik simpelweg niet het bond-gevoel. Donkere hoofdrolspelers geven films wel die coole, urban vibe. Maar dat past niet in een bond-film. Ik krijg eerder de neiging naar shaft. Sommige dingen hoeven niet te veranderen. Blade wordt toch ook niet opeens blank? Ik pas hiervoor. Geef mij maar een Fassbender, Bale, Hardy of Bana.
26-10-2012 09:11
Ja Tom Hardy lijkt me ook een uitstekend idee.
26-10-2012 10:32
Pete_027 schreef:
Ik ben niet zo van de series
Films graag

Luther S1 duurt 6 afleveringen en S2 maar 4. Is te doen dus.
26-10-2012 14:40
I'm fucking pumped for this, laat maar komen! Idris Elba wordt een badass james bond.

Laatste Filmnieuws