Heat (1995)
Filminformatie
Delen:
Synopsis:
Neil McCauley is een professionele dief. De aanpak van zijn diefstallen is zo professioneel, dat het zelfs de politie verbaast. Rechercheur Vincent Hanna raakt geobsedeerd door het werk van McCauley en wil hem koste wat kost te pakken krijgen. Het hoogtepunt voor beiden wordt bereikt als McCauley bezig is om zijn grootste klus ooit te klaren en Hanna met zijn team de voorbereidingen treft om McCauley in te rekenen. Beiden realiseren zich dat dit de grootste uitdaging van hun leven is.Regisseur:
Michael MannJaar:
1995Duur:
170 minutenTagline:
A Los Angeles crime saga.Genre:
Actie | Misdaad | Drama | ThrillerCast:
Al Pacino | Robert De Niro | Val Kilmer | Jon Voight | Tom Sizemore | Diane Venora | Amy Brenneman | Ashley Judd | Mykelti Williamson | Wes Studi | Ted Levine | Dennis Haysbert | William Fichtner | Natalie Portman | Tom NoonanLand:
AmerikaIMDB:
8.3 op 137032 stemmen (Website)Trailers / Foto's / Posters
Reacties op Heat (135)
04-09-2003 08:27
Superfilm idd! (heb hem op video ooit blind gekocht)... in die tijd vond ik een film van 3 uur nog bijzonder, tegenwoordig zijn veel grote films 3 uur. 05-09-2003 20:22
gewoon de ergste zeker weten kijken lang niet meer op tv geweest 05-09-2003 20:27
Zonder verder in te gaan op de goeie acteurs en verhaal e.d..... Wow het geluid van die schietpartijen! Echt heerlijk klinkt het.Wel weer echt een film die je niet zomaar evenziet.. 3 uur is erg lang (maar ook weer zeker de moeite waard)
06-09-2003 02:02
even de nieuwe rating tag testen nog..: 07-09-2003 10:39
Ik wil die foto die op de startpagina staat van heat als poster!!! 07-09-2003 12:44
Klopt onze tijd van 10.00 uur nou? 
Volgens een concurrerende online tv-gids wel. 22.00 vanavond that is...
Maar die jatten natuurlijk alle data van hier
07-09-2003 13:12
Uitstekende film met een geweldige cast: DeNiro, Pacino, Val Kilmer, Jon Voigt...en Natalie Portman in haar tweede film. Grappig dat vaak de nadruk wordt gelegd op het feit dat DeNiro en Pacino samen spelen, terwijl ze maar één scene delen.
07-09-2003 13:23
nou ze delen zeker wel meer dan een scene, wat jij bedoeld is denk ik dat ze maar bij een stukje samen tegelijk in beeld komen namelijk die stukje dat ze met elkaar afspreken om koffie te drinken terwijl ze beiden in de auto zitten 07-09-2003 13:31
Uitstekende film met een geweldige cast: DeNiro, Pacino, Val Kilmer, Jon Voigt...en Natalie Portman in haar tweede film.
En natuurlijk niet te vergeten Tom Sizemore.
Grappig dat vaak de nadruk wordt gelegd op het feit dat DeNiro en Pacino samen spelen, terwijl ze maar één scene delen.
Ik tel er minstens 3: de "meeting" op het industrieterrein, bij elkaar op de koffie in het restaurant en de eindscene. Mahgoed het is inderdaad summier.
Ajax en Feyenoord zitten ook niet bij elkaar in de kleedkamer toch?
07-09-2003 14:13
Onbegrijpelijk dat deze briljante film met plaats 249 onderaan de ImdB Top 250 bungelt.Mijn absolute favoriet
07-09-2003 14:30
Briljant in welk opzicht?De film heeft veel te danken aan de 'legendarische' cast en regisseur. Inhoudelijk is ie niet zo héél bijzonder, vond ik. Gewoon een degelijke actie-thriller...
(PS, ik vind die hele imdb top 250 trouwens vol onbegrijpelijks staan)
07-09-2003 14:42
YESCH!daar issie weer
een schitterende film met obsessie en frustraties.
de explosies en de schietscene midden op straat.
geweldig!
dit is vooral DE film je moet draaien als je je soundsystem moet uit testen
07-09-2003 14:53
Hmm, komt een beetje te laat, ga m denk weer eens huren! 07-09-2003 16:08
Runtime volgens IMDB: 171 minuten.Runtime vanaaf op de BBC (excl nieuws): 165 minuten.
Is dus flink in geknipt. Overslaan.
07-09-2003 16:14
Runtime volgens IMDB: 171 minuten.
Runtime vanaaf op de BBC (excl nieuws): 165 minuten.
Is dus flink in geknipt. Overslaan.
Runtime vanaaf op de BBC (excl nieuws): 165 minuten.
Is dus flink in geknipt. Overslaan.
De video is 175 min., is dus flink in geplakt
07-09-2003 16:23
Ik wil die foto die op de startpagina staat van heat als poster!!!
Die poster heb ik. Ik heb hem ooit eens gekocht in Blankenberge (Belgische kust) in een kleine vidiotheek in het centrum mss heb je geluk en vind je hem daar nu nog?
En voor de rest: PRACHTIGE FILM!!!
07-09-2003 16:32
Cloontje schreef:Runtime volgens IMDB: 171 minuten.
Runtime vanaaf op de BBC (excl nieuws): 165 minuten.
Is dus flink in geknipt. Overslaan.
Ik heb de DVD hier voor me liggen en die zegt 164 minuten. Moet ik dat ding nou wegggooien?
07-09-2003 16:47
Ik heb de DVD hier voor me liggen en die zegt 164 minuten. Moet ik dat ding nou wegggooien?
Kun je doen... maar als je echt zover gaat, wil je dan zorgen dan ie in mijn brievenbus landt?
07-09-2003 16:54
Kun je doen... maar als je echt zover gaat, wil je dan zorgen dan ie in mijn brievenbus landt? 
Ik heb besloten hem voorlopig te houden
07-09-2003 18:11
Een 10!Geweldige film!
'Don't get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you spot the heat around the corner'.
Zo worden ze niet veel meer gemaakt. De laatste actiefilms die ik mocht aanschouwen (Bad Boys 2 en SWAT), kunnen zo in de prullenbak...
07-09-2003 20:23
Toppertje, 1 van de beste Actie-Thrillers en ook nog eens met een topcast.Must see!
07-09-2003 23:05
Geweldige film heb hem ook op DVD... 3 uur langdurende film is het zeker waard...
gek he...met een journaal er tussen..zo duren veel films wel 3 uur
08-09-2003 02:04
gek he...met een journaal er tussen..zo duren veel films wel 3 uur
ja, dat vind ik ook altijd zo irritant op BBC
08-09-2003 08:09
gek he...met een journaal er tussen..zo duren veel films wel 3 uur
hahaha...
08-09-2003 13:55
Machtige film. De film is alweer geweest als ik dit type maar ik kan het niet laten.Ik heb Heat minstens 10 keer gezien (waarvan 1 keer in de bioscoop). Blijft geweldig. DeNiro als sophisticated crook, Pacino als fanatieke cop en Voight als mysterieuze ritselaar. Sizemore acteerprestaties vind ik ongekend in deze film.
12-03-2004 06:32
Ja, daar is ie weer. Het blijft wel een sterke film natuurlijk. 12-03-2004 15:07
Een meesterwerk. Punt uit. 12-03-2004 19:19
ik ga hem zeker zien12-03-2004 19:45
Best een leuke film, maar ik had er wat meer van verwacht. Zeker geen 10 waard! De shootout op straat is wel aardig, maar na alle wilde verhalen die ik er over hoorde viel hij tegen. En het einde vind ik ook een beetje té worden... [edit: gisteren toch maar gekeken want zo slecht is hij nou ook weer niet. Ik kan 't nog steeds niet helemaal zeggen waarom het niet de topfilm is die het had kunnen zijn. In elk geval stoorde mij het tempo en de lengte van de film. Sommige scenes duurden echt te lang of waren overbodig. En tot slot lukte het me niet om sympathie voor óf De Niro óf Pacino te krijgen en met 1 v/d 2 mee te leven. Waar het aan ligt weet ik niet, maar jammer is het wel want beide zetten zeker geen slechte karakters neer...]
13-03-2004 11:40
misschien wat te lang maar des te meer plezier er te beleven valt, ook de geweldige actie scene van een halfuurtje mag je natuurlijk niet missen en tja deniro en pacino in 1 film en met andere acteurs zoals val kilmer, tom sizemore is dit gegarandeerd een topfilm 13-03-2004 13:59
Stok schreef:
Op de reclame zeiden ze dat dit de TV-premiere is
Ik heb net even gezocht, en sinds FilmsOpTV bestaat is hij in elk geval al twee keer eerder uitgezonden...
13-03-2004 14:07
Stok schreef:
Op de reclame zeiden ze dat dit de TV-premiere is
Ik geloof er geen zak van
Ik geloof er geen zak van
Dat kan ook niet want ik heb deze film een aantal jaren geleden al op tv gezien.
13-03-2004 19:59
Peter schreef:
Ik heb net even gezocht, en sinds FilmsOpTV bestaat is hij in elk geval al twee keer eerder uitgezonden...
Ooooh vandaar dat er al reacties van dinsdag 14 Mei 2002 staan
Maarja, ik heb deze film nog nooit gezien, schaam me dood
14-03-2004 11:15
Klopt het dat er een dvd is met een alternatief einde? Ik zag op IMDb zoiets in de titel van een discussiegroep. Er was alleen een storing op het message board dus ik kon niet in de posts kijken wat het nou precieswas. 14-03-2004 15:22
Leuke actiefilm, niet meer niet minder, wordt vooral gedragen door een shitload aan prima-acteurs en een goede regisseur. Verhaal is eigenlijk te standaard voor woorden, zeker geen 10 waard, maar ook zeker niet slecht edit: gefriemel met rating, ben niet helemaal wakker
14-03-2004 16:13
al 2 x eerder op tv geweest?waarom zeggen ze op tv dan dat dit de tv debuut van Heat is?
Greetz
KR4K
14-03-2004 20:14
DIT IS EEN KLASSIEKERgeen true lies wat door sommige als klassieker bestemd werd vorige week en waar ik zoveel reacties opkreeg.
14-03-2004 20:29
KR4K schreef:
al 2 x eerder op tv geweest?
waarom zeggen ze op tv dan dat dit de tv debuut van Heat is?
Greetz
KR4K
waarom zeggen ze op tv dan dat dit de tv debuut van Heat is?
Greetz
KR4K
dis de 1e keer dat ie op de nederlandse tv is
14-03-2004 21:15
ik vind het tot nu toe een ongeloofelijk saaie film ik hoop dat hij snel leuker word 14-03-2004 22:25
Dit film is niet voor het eerst op Nederlands tv. 26-05-2005 21:01
gelukkig komt hij niet op sbs6,wat die klerezooi van hart van nederlandt die moeten ze toch eens weg doen,zit je net lekkker te kijken bvb vorige week met "die another day",weg er mee 27-05-2005 09:29
Onlangs de SE dvd gekocht. Heel erg jammer dat er alleen oude De Niro-interviews op staan. Verder hadden de extra's van mij wat langer mogen duren. Als laatste vind ik het jammer dat er geen ondertiteling is bij het audiocommentaar. Voor de rest geweldig film. Laatst nog een poster met achttien handtekeningen van de cast gekocht.
27-05-2005 12:04
Belloq schreef:
Onlangs de SE dvd gekocht. Heel erg jammer dat er alleen oude De Niro-interviews op staan. Verder hadden de extra's van mij wat langer mogen duren. Als laatste vind ik het jammer dat er geen ondertiteling is bij het audiocommentaar.
Voor de rest geweldig film. Laatst nog een poster met achttien handtekeningen van de cast gekocht.
Voor de rest geweldig film. Laatst nog een poster met achttien handtekeningen van de cast gekocht.
27-05-2005 12:05
o foutje 27-05-2005 16:01
Geweldige film, eerlijk waar, maar kan iemand me vertellen wat nu de waarheid is over dat moment waarop De Niro en Pacino tegenover elkaar zitten, ik heb gehoord dat ze helemaal niet tegenover elkaar zaten en dat de een ergens in het oosten van de VS zat en de ander in het westen tijdens het maken van deze film. Maar de film vind ik in elk geval echt een hele goede, alles zit erin, spanning, actie, af en toe een beetje humor, echt alles. en uiteraard en lijst fantastische acteurs... 29-05-2005 09:33
een aardige , iets te lange misdaadfilm. het plot is niet geweldig (bank overval op klaarlichte dag zonder een slim ontsnappings en backup plan?) maar de Niro contra Pacino is natuurlijk een wens-in-vervulling van vele fans. De film is niet zo goed als de cijfers van FT en Imdb doet vermoeden 29-05-2005 09:42
Nilez schreef:
dis de 1e keer dat ie op de nederlandse tv is
Hij is idd al 10x op Belgie en de BBC geweest.
29-05-2005 11:36
een van de bruutste films om te zien als je highpower supersurround sound hebt.die gunfight aan het eind is echt wat geluid betreft fenomenaal.
29-05-2005 12:21
Complete baggerfilm, traag en voorspelbaar, absoluut verspilling van je tijd. 29-05-2005 12:39
MellonCollie schreef:
Complete baggerfilm, traag en voorspelbaar, absoluut verspilling van je tijd.
Deze film word anders wel gezien als een klassieker. En ik vind dat helemaal terecht. Vooral die schietpartij op straat voor de bank mag er zeker wezen! Maar ja, iedereen mag een mening hebben
29-05-2005 12:42
Deze film vind ik fanstastisch en het is ook 1 van de zeldzame cijfers dat het IMB geeft..29-05-2005 14:28
jammer dat het tijdens topgear is. 29-05-2005 15:55
Had hem al 1 keer gezien, meesterwerk,boeiend van begin tot het eind, vooral het slot is geweldig.Twee grootheden, als all en de niro,wat wil je dan en dat bij elkaar.deze moet je gewoon gaan zien,als je van aktie houd natuurlijk.
Voor ons zeker voor de buis, vanavond,
29-05-2005 16:57
Inderdaad wordt deze film als een klassieker gezien, de reden is mij helaas onduidelijk. Maar iedereen zijn eigen smaak uiteraard, alhoewel ik wel tot de minderheid zal behoren 29-05-2005 17:46
Deze film is 10 keer niks. Ik waardeer de spelers De Niro en Pacino en ze spelen ook wel goed in deze film maar het verhaal is niet zo mooi.Deze film wordt als klassieker gezien omdat De Niro en Pacino in één film zitten.
29-05-2005 18:36
kga hem vanavond ook kijken, lijkt me erg leuke film! 29-05-2005 19:02
Whatever they say.. masterpiece! 29-05-2005 19:45
die jij gezien heb 29-05-2005 20:19
Dit is de beste Actie Film dak ooit gezien heb....prachtige schietscene voor de bank midden op de straat....waar Val Kilmer schitterende acteerwerk verricht...!
deze film is niet voor niets na een aantal jaren weer gedraaid in de bios...!
29-05-2005 20:40
Heat (en Ran) een actiefilm noemen vind ik nogal stom. Want beide films duren bijna drie uur en er zitten maar een of twee actiescenes in. 29-05-2005 21:26
hele goede film van 2 van mn favoriete acteurs. Hoewel ze maar 2 scene's samenspelen (zelfs dat betwijfel ik, volgens mij waren ze nooit samen te zien op 1 scherm, kan iemand dit bevestigen?) is de film nog steeds goed. Vooral het verhaal van deNiro vond ik goed."Lady, why are you so interested in who I am and what I do?"
Maar ik vind het echt jammer hoe de film afloopt.
...jammer. 29-05-2005 22:25
Scarface schreef:
hele goede film van 2 van mn favoriete acteurs. Hoewel ze maar 2 scene's samenspelen (zelfs dat betwijfel ik, volgens mij waren ze nooit samen te zien op 1 scherm, kan iemand dit bevestigen?) is de film nog steeds goed. Vooral het verhaal van deNiro vond ik goed.
Pacino en de Niro waren tot deze film inderdaad nog nooit samen in dezelfde scene te zien.
29-05-2005 23:59
Schitterende film, snel de DVD halen (Veronica @#!^$# voor die 300 reclame-breaks) 30-05-2005 01:18
huh? Pieternel, kunnen nu de mensen niet mij volledoge tekst lezen? als ik mouse-over die op SPOILER zie ik maar 1 zin en de rest zie ik niet!FIX DIT
30-05-2005 10:56
Scarface schreef:
huh? Pieternel, kunnen nu de mensen niet mij volledoge tekst lezen? als ik mouse-over die op SPOILER zie ik maar 1 zin en de rest zie ik niet!
FIX DIT
FIX DIT
Ik heb hetzelfde probleem met Firefox... met IE heb ik dat probleem niet...
30-05-2005 12:08
Filmwolfje schreef:
Ik heb hetzelfde probleem met Firefox... met IE heb ik dat probleem niet...
Ik ook met Netscape Navigator.
17-08-2006 12:28
Geweldige film vind ik dit, één van de betere in mijn DVD verzameling.Hij is wel wat lang, dus ik set hem nooit 'zomaar' even op, maar misschien dit weekend toch maar weer 'n keer.
Aanrader!
18-08-2006 15:37
Wat mij betreft de beste rol van DeNiro ooit. Strak, verbitterd, menselijk. Waanzinnig mooi neergezet door die man. Overigens geldt dat voor de gehele cast.Een heerlijke kijk in de wereld van de amerikaanse professionele misdaad.
Geweldige geluidstrack ook. Er zijn weinig films waarin het zo goed zit met geluid, muziek en beeld als deze. Uit mijn persoonlijke top 10, fo sho!
18-08-2006 15:53
lulligvoorje schreef:
Wat mij betreft de beste rol van DeNiro ooit. Strak, verbitterd, menselijk. Waanzinnig mooi neergezet door die man. Overigens geldt dat voor de gehele cast.
Een heerlijke kijk in de wereld van de amerikaanse professionele misdaad.
Geweldige geluidstrack ook. Er zijn weinig films waarin het zo goed zit met geluid, muziek en beeld als deze. Uit mijn persoonlijke top 10, fo sho!
Een heerlijke kijk in de wereld van de amerikaanse professionele misdaad.
Geweldige geluidstrack ook. Er zijn weinig films waarin het zo goed zit met geluid, muziek en beeld als deze. Uit mijn persoonlijke top 10, fo sho!
Raging Bull & Taxi Driver ooit gezien? Ik zeg niet dat De Niro slecht acteert in deze film, zeker niet, maar om nou te zeggen dat dit zijn beste rol is, nee. Geweldige film wel deze. Die shoot-out is toch wel een van de beste ooit.
18-08-2006 17:12
Deze zou ik wel weer eens in de bios willen zien. Die knallen gingen door merg en been! Wat een geweldige ervaring. Verder een van de betere films in z'n genre moet ik zeggen. Lang, onderhoudend en geweldige actie. Heerlijk! 19-08-2006 16:23
inderdaad een verschrikkelijk goeie film. is al een tijdje geleden dat ik deze gezien heb. alleen jammer dat hij zo laat komt anders had ik wel gekeken. 20-08-2006 22:07
Een van de betere films van Pacino. Zeker een toppie film en zeker een echte aanrader ... 20-08-2006 22:10
Scarface schreef:
huh? Pieternel, kunnen nu de mensen niet mij volledoge tekst lezen? als ik mouse-over die op SPOILER zie ik maar 1 zin en de rest zie ik niet!
FIX DIT
FIX DIT
Sorry, maar ik heb dit ook al een tijdje willen vragen. Met firefox gebeurt bij mij hetzelfde. Bij internet explorer doen die spoilertekstjes het weer goed. Is hier iets tegen te doen?
21-08-2006 15:59
Cee van Lleef schreef:
Raging Bull & Taxi Driver ooit gezien? Ik zeg niet dat De Niro slecht acteert in deze film, zeker niet, maar om nou te zeggen dat dit zijn beste rol is, nee.
Zelfs Russel Crowe vond ik al beter in Cinderella Man dan DeNiro in Raging Bull. En nogmaals, audio van Heat is zéér superieur aan dat in de door jou genoemde films.
21-08-2006 16:11
lulligvoorje schreef:
Je bedoelt: Dat denk en vind jij. Ik zeg dat het wat mij betreft zijn beste rol ooit is. DeNiro is perfect, geen ander zou het zo kunnen doen. Taxi driver en Raging Bull komen nog niet in de buurt van deze film, wat mij betreft.
Zelfs Russel Crowe vond ik al beter in Cinderella Man dan DeNiro in Raging Bull. En nogmaals, audio van Heat is zéér superieur aan dat in de door jou genoemde films.
Zelfs Russel Crowe vond ik al beter in Cinderella Man dan DeNiro in Raging Bull. En nogmaals, audio van Heat is zéér superieur aan dat in de door jou genoemde films.
Dan zijn wij in ieder geval uitgepraat. Hier ga ik niet eens op in.
21-08-2006 16:12
Geniale film, onovertroffen, mijn nummero uno! 21-08-2006 16:20
Zeker een gave thriller met twee charismatische hoofdrolspelers. Misschien wel zo charismatisch dat zij in de slotscene niet echt aan elkaar willen toegeven.De schietscenes zijn adembenemend, zeker als ze in slowmotion voorbijgaan. Een gelukkig spelen bij beiden topacteurs het psychologische drama een rol.
En let op de filmmuziek aan het einde .........
21-08-2006 16:23
Westlander schreef:
De schietscenes zijn adembenemend, zeker als ze in slowmotion voorbijgaan.
21-08-2006 16:59
Michael Mann gebruikt op zeer subtiele wijze extreme close-ups en last op precies de juiste momenten stiltes in. Het effect lijkt dan op slow-motion. Heat is op veel momenten een weergave vanaf grote afstand tot de realiteit in L.A., om het leven van de top-criminelen uit te beelden als een soort leven in een beklemmende droom. De manier waarop hij wegkomt met enerverende stiltes dwars door keiharde felle actie is adembenemend.Neil: "We want to hurt no one. We're here for the bank's money, not your money. Your money's insured by the federal government; you're not going to lose a dime. Think of your families. Don't risk your life; don't try and be a hero."
Niet voor niets een eigen entry in wikipedia..
21-08-2006 17:08
Noldy schreef:
Sorry, maar ik heb dit ook al een tijdje willen vragen. Met firefox gebeurt bij mij hetzelfde. Bij internet explorer doen die spoilertekstjes het weer goed. Is hier iets tegen te doen?
Misschien met deze extension? (sorry voor off topic)
21-08-2006 18:23
lulligvoorje schreef:
Wat mij betreft de beste rol van DeNiro ooit. Strak, verbitterd, menselijk. Waanzinnig mooi neergezet door die man. Overigens geldt dat voor de gehele cast.
Een heerlijke kijk in de wereld van de amerikaanse professionele misdaad.
Geweldige geluidstrack ook. Er zijn weinig films waarin het zo goed zit met geluid, muziek en beeld als deze. Uit mijn persoonlijke top 10, fo sho!
Een heerlijke kijk in de wereld van de amerikaanse professionele misdaad.
Geweldige geluidstrack ook. Er zijn weinig films waarin het zo goed zit met geluid, muziek en beeld als deze. Uit mijn persoonlijke top 10, fo sho!
lulligvoorje schreef:
Michael Mann gebruikt op zeer subtiele wijze extreme close-ups en last op precies de juiste momenten stiltes in. Het effect lijkt dan op slow-motion. Heat is op veel momenten een weergave vanaf grote afstand tot de realiteit in L.A., om het leven van de top-criminelen uit te beelden als een soort leven in een beklemmende droom. De manier waarop hij wegkomt met enerverende stiltes dwars door keiharde felle actie is adembenemend.
Neil: "We want to hurt no one. We're here for the bank's money, not your money. Your money's insured by the federal government; you're not going to lose a dime. Think of your families. Don't risk your life; don't try and be a hero."
Niet voor niets een eigen entry in wikipedia..
Neil: "We want to hurt no one. We're here for the bank's money, not your money. Your money's insured by the federal government; you're not going to lose a dime. Think of your families. Don't risk your life; don't try and be a hero."
Niet voor niets een eigen entry in wikipedia..
Zo, en nu weten we wel dat je de film goed vindt.
21-08-2006 19:59
Cee van Lleef schreef:
Zo, en nu weten we wel dat je de film goed vindt.
21-08-2006 20:43
Dat deze film niet film van de dag is snap ik niet...Open Range beter dan deze.....ga toch weg!! Heb die niet eens gezien, maar kan me niet voorstellen dat ie beter is dan een Michael Mann film... heeft ook een hoger imdb cijfer (doh) maar goed.... het zal wel weer omdat het "laat" op de avond is ofzo..... Voor iedereen die 'em nog niet heeft gezien (schaam je...
21-08-2006 20:49
Cee van Lleef schreef:
Zo, en nu weten we wel dat je de film goed vindt.
Doe niet zo raar, man.
Verder: topfilm, waarom geen film van de dag?
21-08-2006 22:22
De Film van de Dag hoeft toch niet per definitie de beste film van die avond te zijn? Het kan toch ook gewoon een titel in de spotlight zijn? Een paar dagen terug was Mann's The Insider aan de beurt, nu tappen uit een ander vaatje. Misschien moet je het zo zien. 21-08-2006 22:56
Mook schreef:
Verder: topfilm, waarom geen film van de dag?
3 redenen:
1) tijdstip
2) al vaker uitgezonden
3) er is ook een prachtfilm op Talpa, da's pas echt uniek...
22-08-2006 09:13
lulligvoorje schreef:
Niet voor niets een eigen entry in wikipedia..
22-08-2006 09:28
Is het niet dat hij geen film van de dag was omdat hij op de BBC was en niet op een nederlandse zender?Enne mijn 2-dvd S.E. net nog aan een collegatje geleend, heeft hem nog niet gezien
22-08-2006 11:05
Quote van AxeMan: "Is het niet dat hij geen film van de dag was omdat hij op de BBC was en niet op een nederlandse zender?"Ik denk het niet, want het komt vaker voor dat een film, die niet op de Nederlandse zender wordt getoond, film van de dag is.
Het gaat, denk ik, niet om de beste film (wat is eigenlijk 'de beste' film trouwens), maar om de keuze voor een thema, een acteur, een regisseur, de actualiteit en ............ oke dan, ook voor kwaliteit. Al die criteria wisselen soms van importantie bij de filmkeuze.
Uit het dagelijks overzicht van FilmTotaal kan je natuurlijk ook je eigen film van de dag kiezen, waarbij je dan zelf uitmaakt hoe je tot die keuze bent gekomen.
Het vergelijkend warenonderzoek hoort tenslotte tot de competentie van de consument.
In ieder geval start ik de dag ondermeer met de film van de dag met als gevolg dat ik vaak wat langer op de site van FilmTotaal blijf hangen en dat bevalt goed.
22-08-2006 15:11
heeft eerder met het belabberde tijdstip te maken denk ik. Overigens heb ik gisteren wel weer gekeken. Geweldige film, en mijn inziens een betere tribute naar Miami Vice dan de film die nu in de Bios draait.deNiro acteert subtieler en mischien wel beter, maar toch steelt Pacino de show voor mij. als die man zijn mond opendoet, dat blijft genieten. en dan die blik erbij: geniaal. geweldige quotes ook:
who? who? what are you? a fucking owl?
you can get killed walking your doggy
because she has a GREAT ASS!! and you have your head....ALL THE WAY UP IT!! (incl. uitpuilende ogen)
22-08-2006 15:23
Kenji schreef:
Uh-huh... net zoals bijvoorbeeld Gigli. 
22-08-2006 15:31
lulligvoorje schreef:
Yeah so? Elk extreem staat het bestaan van het tegengestelde extreem toe, lijkt me.
18-01-2007 15:22
Geweldige film. De Niro ziet er cool uit. Ik vond het jammer hoe het met Neil eindigt. Er zijn maar weinig acteurs/personages voor wie ik sympathie heb wanneer ze een slechterik spelen. Hij is er een van.Eind 2004 heb ik nog een Heat-poster met 18 handtekeningen van de cast gekocht. Kostelijk.
18-01-2007 19:57
ja wat wil je twee topspelers al pagino en robert de niro, geweldig.het verhaal ook, zo spannend moet je gezien hebben of opnemen,inderdaad krijg je dat je het jammer vind dat de slechte toch word gepakt,maar grandioos, 1 van de beste films die ze samen hebben gemaakt twee wereld spelers ,een aanrader om in je collectie te hebben.
heb hem al gezien maar ga zeker kijken.
18-01-2007 20:58
breul schreef:
ja wat wil je twee topspelers al pagino en robert de niro, geweldig.
het verhaal ook, zo spannend moet je gezien hebben of opnemen,inderdaad krijg je dat je het jammer vind dat de slechte toch word gepakt,maar grandioos, 1 van de beste films die ze samen hebben gemaakt twee wereld spelers ,een aanrader om in je collectie te hebben.
heb hem al gezien maar ga zeker kijken.
het verhaal ook, zo spannend moet je gezien hebben of opnemen,inderdaad krijg je dat je het jammer vind dat de slechte toch word gepakt,maar grandioos, 1 van de beste films die ze samen hebben gemaakt twee wereld spelers ,een aanrader om in je collectie te hebben.
heb hem al gezien maar ga zeker kijken.
Al Pagino?
21-01-2007 10:19
Dit vind ik echt een van de beste films. O.a door de hoofdpersonen, maar ook door het verhaal en de sfeer. Een lange film die van begin tot het eind boeit
21-01-2007 11:51
Deze film blijft gewoon top. Heb m al een paar keer gezien. Ik moet zeggen dat het plaatje op de homepage, van Heat niet mooi is.
21-01-2007 12:19
Michael Mann's beste film tot nu toe, hoewel Collateral wel in de buurt komt en qua atmosfeer ook wel lijkt op Heat, is Heat toch wel apart. De hele sfeer van de film is zo indrukwekkend dat de beelden van nachtelijk L.A. je bij blijven. De geluidseffecten van het vuurgevecht in de stad (of eigenlijk het expres weglaten van de special effects, door de geluiden van de geweerschoten niet te veranderen in de studio) zijn zeer indrukkwekkend. En dan de acteurs; niet alleen Al Pachino en De Niro schitteren in deze film maar ook Tom Sizemore speelt zijn character goed.
Laat je niet afschrikken door de lange speelduur van 164 minuten, want voor je het weet is het voorbij.
Conclusie:
Voor iedereen die 'em nog niet gezien heeft; je zult je niet vervelen op deze zondag avond...
21-01-2007 16:07
Als je Miami Vice hebt gezien geloof je bijna niet dat daar dezelfde schrijver en producer achter zit. 21-01-2007 18:00
Geweldige actie, Val Kilmer en De Niro stelen de show. 23-01-2007 14:50
Eigenlijk geen film over ambitieuze overvallen, maar een verhaal over mannen die zo geobsedeerd door hun werk zijn, dat hun privé-leven óf gewoonweg niet bestaat, óf keer op keer in de soep loopt. Ondanks dat beide mannen elkaar achternazitten/ontwijken vinden ze elkaar in deze overeenkomst, geïllustreerd door een, overigens geforceerd aandoende, scène in een cafetaria. Een scène die de boeken inging als enigste waar Pacino en De Niro samen te zien waren.
Dit is wel een prettige benadering van een actiethriller, toch hebben we, met name wat betreft de relatieproblematiek alles al wel eens eerder en beter gezien. De film duurt met zijn 3 uur dan ook onnodig lang. Dat zijn gelijk de enige kritiekpunten van formaat, verder is Heat dik in orde: een cast om van te watertanden, mooie geschoten, vette actiescènes en bij vlagen spannend.
23-01-2007 18:16
lulligvoorje schreef:
Als je Miami Vice hebt gezien geloof je bijna niet dat daar dezelfde schrijver en producer achter zit.
Iedereen die Miami Vice als oppervlakkig betiteld, heeft nooit goed gekeken. Niet de actie, maar de karakters en het gevoel dat de personages bij je oproept staat centraal in alle producties en films van Michael Mann.
24-01-2007 02:29
Beetje raar blasé gekwaak, marty. Het gaat hier gewoon om goed doordacht entertainment, niet om het waarheidsgehalte van geschiedenisweergave o.i.d.Daarnaast vind ik Miami Vice (de film) en Heat in de verte nog niet op elkaar lijken, in geen enkel opzicht. Miami Vice was inderdaad behoorlijk plat en oppervlakkig, een wat goedkoop broddelwerkje. Het script was knap waardeloos, vergeleken met dat van Heat. 'Time is luck', pff, give me a break, wat een vergezochte flut. De serie Miami Vice daarentegen, die had veel meer van de Heat kwaliteiten in zich. De cast was ook stukken beter dan die van de film. Ik heb weinig tegen Colin Farell, maar dit was geen rol voor die jongen. En zijn partner was nog minder geloofwaardig. Karakterloos neergezet. Zoals ik al schreef: Je gelooft bijna niet dat de man van Heat er achter zit, zo'n tegenvaller is het.
13-07-2008 14:38
Geweldige film, meerdere keren gezien. Mocht Heat weer in de bioscoop gaan draaien dan ga ik zeker kijken. Topper.
13-07-2008 15:17
Beste shoot out ooit in een film, alleen al door het geluid. Het meest briljante is dat al het geluid van de set komt en niet is gedubt in de sound design. Voor de gene met een beetje leuke geluidset in hun kamer. Zet hem hard. 13-07-2008 18:02
wb de vette audio: in tegenstelling tot bovenstaande was de 'buzz' destijds in '95 dat de audio van de shootout grotendeels afkomstig is van oorlogsgeluiden uit de balkan. Artillerie-beschietingen en machinegeweervuur van de oa de serviers. Het lijkt mij een tamelijke bizarre buzz, maar ik hoorde het destijds van verschillende mensen. Het klinkt ook best zo als je je ogen dicht doet. Voor de gene met een beetje leuke geluidset in hun kamer. Zet hem hard. No matter where the sound came from. Inderdaad de beste shootout ooit. 13-07-2008 20:41
Inderdaad, één van de vetste shoot outs ooit inderdaad. Maar check ook gewoon hoe Val Kilmer in die scene zijn gun herlaad, zó vet en stoer! En in deze film stoort het mij helemaal niet dat de film lang duurt. Zowel de Niro als Pacino spelen goed, dat ben ik bang in tegenstelling tot die nieuwe film "rightuous kill" damn wat ziet die film er slecht uit. Dus deze film is van uitmuntende klasse.Ook dat eind nummer van moby op het eind is van hoge kwaliteit!
14-07-2008 11:03
lulligvoorje schreef:
Beetje raar blasé gekwaak, marty. Het gaat hier gewoon om goed doordacht entertainment, niet om het waarheidsgehalte van geschiedenisweergave o.i.d.
Daarnaast vind ik Miami Vice (de film) en Heat in de verte nog niet op elkaar lijken, in geen enkel opzicht. Miami Vice was inderdaad behoorlijk plat en oppervlakkig, een wat goedkoop broddelwerkje. Het script was knap waardeloos, vergeleken met dat van Heat. 'Time is luck', pff, give me a break, wat een vergezochte flut. De serie Miami Vice daarentegen, die had veel meer van de Heat kwaliteiten in zich. De cast was ook stukken beter dan die van de film. Ik heb weinig tegen Colin Farell, maar dit was geen rol voor die jongen. En zijn partner was nog minder geloofwaardig. Karakterloos neergezet. Zoals ik al schreef: Je gelooft bijna niet dat de man van Heat er achter zit, zo'n tegenvaller is het.
Daarnaast vind ik Miami Vice (de film) en Heat in de verte nog niet op elkaar lijken, in geen enkel opzicht. Miami Vice was inderdaad behoorlijk plat en oppervlakkig, een wat goedkoop broddelwerkje. Het script was knap waardeloos, vergeleken met dat van Heat. 'Time is luck', pff, give me a break, wat een vergezochte flut. De serie Miami Vice daarentegen, die had veel meer van de Heat kwaliteiten in zich. De cast was ook stukken beter dan die van de film. Ik heb weinig tegen Colin Farell, maar dit was geen rol voor die jongen. En zijn partner was nog minder geloofwaardig. Karakterloos neergezet. Zoals ik al schreef: Je gelooft bijna niet dat de man van Heat er achter zit, zo'n tegenvaller is het.
FYI...ik heb het nooit over de Film Miami Vice gehad, maar bedoelde de serie. Tuurlijk is Miami Vice the movie een flutwerkje... itt de serie.
15-07-2008 12:58
Roi schreef:
Vrij gemiddelde film.
Gered dankzij De Niro en de gun-scene.
Gered dankzij De Niro en de gun-scene.
Deze film noem jij gemiddeld? Alleen al dankzij De Niro en die gun-scene is hij niet meer gemiddeld!
28-07-2009 14:04
Geweldige film, echt een topper, jammer van de reclame. Dit is echt een film om zonder reclame te bekijken. 04-03-2010 18:24
Ze hadden 'm wel iets beter moeten editen, een film die op z'n tijd echt spannend is komt veel beter tot zijn recht als ie niet 2 uur en 3 kwartier duurt. Het geluid van die schietscene viel me ook op, een lust voor het oor om het zo maar te zeggen! 16-11-2010 12:11
Wat mij betreft de beste rol van DeNiro ooit. Strak, verbitterd, menselijk. Waanzinnig mooi neergezet door die man. Overigens geldt dat voor de gehele cast.Een heerlijke kijk in de wereld van de amerikaanse professionele misdaad.
helemaal mee eens.. echt een geweldige film
18-04-2011 10:46
Ik begrijp niet goed waar al die waardering voor deze film vandaan komt. DeNiro is weliswaar als altijd op dreef, maar wat Pacino hier laat zien is ronduit teleurstellend. Het verhaal is nogal dunnetjes, en een politieman die volautomatisch met een M16 vurend door drukke straten rent, laat me niet lachen. 21-06-2011 23:22
Heb de film nog maar eens bekeken, en hoe meer je er naar kijkt hoe beter ie wordt.Top film !!
Commentaar 2009:
De eerste film waarin Al Pacino en Robert De Niro samen in één scène spelen. En wat had je gedacht ?? Prachtig die 2 samen te zien.. waarom ze het niet eerder hebben gedaan is me een raadsel.
Het verhaal is fantastisch en alle acteurs zijn prima in hun rol.
Deze keiharde film van bijna 3 uur verveelt geen moment en dat is vooral aan beide hoofdrolspelers te danken.
Wie van goede dialogen en sterke actie- (zeg maar schiet-) scènes houd dan is dit een film die ik ten zeerste kan aanraden.
Pure spanning van begin tot eind.
22-06-2011 16:40
Ik heb hem laatst thuis nog eens opgezet, met m'n nieuwe geluidsinstallatie en... nu weet ik het zeker:Dit is de beste shoot-out ooit!
Het geluid is zo verschikkelijk bruut en de film toch lekker realistisch gehouden qua camera werk.
Geen muziek er bij, maar je hoort wel schreeuwende mensen op de achtergrond die proberen weg te komen, het breken van ruiten en beschadigen van auto's, enz. enz.
Het voelt allemaal erg goed aan.
Ik heb het al eerder gezegd: kijken, dit is echt een aanrader.
En als het even kan: geluid hard aan!
23-06-2011 16:27
Terecht de film van de dag.En wat een heerlijke shootout zit er toch in deze film.
02-03-2012 13:40
voor mij een van de beste mis wel de beste misdaad film die ik gezien hbmet als beste sene de shootout








Geweldige film heb hem ook op DVD... 3 uur langdurende film is het zeker waard...