Saw III (2006)
Filminformatie
Delen:
Synopsis:
Jigsaw, de psychopaat achter de wrede en levensbedreigende spelletjes wist wederom te ontsnappen aan de politie. Hij wordt bijgestaan door zijn nieuwe protégee Amanda. Naarmate zijn ziektebeeld verslechtert, weet Jigsaw nog steeds mensen op de proef te stellen door te testen hoe ver zij gaan om te overleven. Zijn spelletjes worden steeds intenser en gruwelijker en de politie twijfelt of hij de touwtjes nog wel zelf in handen heeft. <br>Terwijl zijn slachtoffers en Jigsaw zelf vechten voor hun leven, zijn dokter Lynn Denlon en Jeff zich er niet van bewust dat zij de laatste pionnen van Jigsaw's spel zijn....Regisseur:
Darren Lynn BousmanJaar:
2006Duur:
107 minutenTagline:
Sometimes Rules Are Meant To Be Broken...Genre:
Misdaad | Horror | ThrillerCast:
Tobin Bell | Shawnee Smith | Angus Macfadyen | Bahar Soomekh | Donnie Wahlberg | Dina Meyer | Leigh Whannell | Mpho Koaho | Barry Flatman | Lyriq Bent | J. LaRose | Debra McCabe | Costas Mandylor | Betsy Russell | Jane LukLand:
AmerikaIMDB:
6.4 op 45170 stemmen (Website)Recensie Saw III
Geschreven door Thijs Witty
Saw I en II hebben het in de bioscoop en op dvd erg goed gedaan en dat smaakte de producenten naar meer. De reeks is nu een heuse trilogie geworden en zoals de purist zal beamen gaat het er in een slotdeel doorgaans het heftigst aan toe. Saw III stelt wat dat betreft niet teleur, maar biedt uiteindelijk meer van hetzelfde. Best te pruimen als het je ding is.
Trailers / Foto's / Posters
Reacties op Saw III (88)
15-08-2006 15:20
ik vind dit echt goeie films zo een films zijn voor horror niet meer echt gemaakt deel 3 ga ik zeker kijken 19-08-2006 23:24
IK heb deze mening bij vele, vele, vele films... laat het toch lekker bij een deel 1, waarom altijd die vervolgen..?Saw 1 vond ik echt een ontzettende spannende, enge, meeslepende film, waarvan ik het einde totaal niet zag aankomen.. Ik heb letterlijk met een open bek naar de aftitelimg gekeken, omdat ik het gewoon allemaal even moest laten bezinken, maar toen zag ik dat er een deel 2 kwam. Eerste reactie was waarom nou, maar oke ik wil em wel zien. Mischien is ie wel net zo goed als de eerste. Maar nee....nee, ik vond het zo ontzettend slap, echt een slap aftreksel van Saw 1... en nu zie ik dat er een deel 3 komt, WAAROM...? Saw 1 was te gek, ik herhaal Saw 1 was te gek!!! deel 2....nee...deel 3...ik betwijfel t..... 21-08-2006 18:15
Ik ben het met Nina niet helemaal eens. Ik vind dat, wat Nina zegt voor bijna alle films geldt, maar ik vond Saw 2 niet minder dan Saw 1, zeker niet! Nu nog maar hopen dat Saw 3 ook minstens zo goed is als deel 1 en 2. 28-08-2006 10:44
Deel 1 vond ik één van de beste horror-films van de laatste jaren. Deel 2 was bijna even goed: het enige nadeel aan de tweede film is dat het vernieuwende van de eerste film een beetje weg is. Dat is natuurlijk niet te vermijden aangezien het een vervolg is. Toch vond ik de tweede film zeker geslaagd, met wederom verassingen, spanning en genoeg bloederige situaties om een goede horrorfilm te maken. Deel drie zou volgens mij ook best weer goed kunnen worden. Saw onderscheid zich door een intelligent verhaal, met meer inhoud dan de meeste tiener/slasher-horrorfilms. Ik heb er dan ook wel vertrouwen in. Laat maar komen!
28-08-2006 11:51
Wat is het intelligente verhaal in deel II? Groepje mensen zit in gebouw en sterven één voor één een vergezochte dood? 14-09-2006 18:41
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik Saw I een fantastische film vind. Saw II was een best aardig vervolg. Ik vond dat over het algemeen Saw II wel érg afgekraakt werd. Zo'n ramp was het ook weer niet! Het blijft een ijzersterk verhaal, met een charismatische man als dader die geen dader is. Ik zie erg uit naar het derde deel 16-09-2006 17:19
Saw kan niet tegen SEVEN op...... 25-09-2006 13:12
Mwa, ik vind de hele Saw-reeks tot heden toe niet echt eng of spannend maar meer langdradig.Ik vond alleen het einde van deel 1 gewoon meesterlijk.
Deel 2 daarentegen vond ik meer een slap aftreksel en het hele in-een-huis-gevangen-zitten thema vond ik beetje saai en zat constant met een deja-vu gevoel (alsof ik het al in een andere film had gezien).
29-09-2006 13:20
Saw 1 is één van de beste psychologische thrillers ooit gemaakt. Bijna alles klopte aan die film maar wat ik er persoonlijk het beste aan vond is het hele sfeertje. Saw 2 kwam totaal niet in de buurt van die sfeer. Deel 3 gaat daar ook zeker niet aan komen. En ja, natuurlijk ga ik hem zien!
29-09-2006 13:55
ik vind saw echt geniale films daarom zijn et ook mijn lievelings films ik hoop dat 3 de beste wordt alé bij sommige films is 3e de beste zoals bij lord of the rings ik hoop echt dat 3 goe wordt ik hbe is gekeke en ik denk wel dat de regiseur er we iets weet van te make 01-10-2006 16:55
jigsawkiller schreef:
ik vind saw echt geniale films daarom zijn et ook mijn lievelings films ik hoop dat 3 de beste wordt alé bij sommige films is 3e de beste zoals bij lord of the rings ik hoop echt dat 3 goe wordt ik hbe is gekeke en ik denk wel dat de regiseur er we iets weet van te make 
Zei je hier iets? of was je keyboard kapot?
08-10-2006 20:27
Saw ||| wordt vast niet zo goed als 1, maar ik hoop dat die in ieder geval deel 2 overtreft. Het verhaal lijkt me trouwens veel minder sterk aangezien die Amanda ( meisje die Jigsaw bladiebla overleefd in deel 1 en 2 ) door gaat moorden ofzo, of de taken van Jigsaw overneemt. Klinkt mij wat dom in de oren, maar aangezien, de bedenkers en schrijvers ( namelijk James Wan en die Leigh Whannell ( die overigens ook meesterlijk goed speelt in deel 1) hetzelfde zijn, moet er wel een goede film uit te persen zijn....
08-10-2006 21:45
Hee Gigolo G!ALs je goed de plaatjes had bekeken had je gezien dat Jigsaw nog leeft!!!!!09-10-2006 19:43
Ik denk dat ie best wel zal meevallen. De trailer vond ik er in ieder geval weer luguber uitzien. Ik hoop dat er ook een beetje goed verhaal in zit.Aangezien ik de 2e zwaar vond tegenvallen.. zal deze niet véél slechter worden denk ik
11-10-2006 11:08
Gelukkig hoeven we niet zo lang meer te wachten. 12-10-2006 20:15
Saw 2 heb ik niet eens gekeken omdat ik vervolgen meestal nix vind...je weet na het eerste deel al wat er komt in de 2de...spanning is eraf...verhaal bekend.Net als die Scary Movie ...Jaws met vervolgen...Friday the 13th...en ga zo maar door...
Ik ben het dus volledig met NINA eens.
12-10-2006 20:16
Saw 2 heb ik niet eens gekeken omdat ik vervolgen meestal nix vind...je weet na het eerste deel al wat er komt in de 2de...spanning is eraf...verhaal bekend.Net als die Scary Movie ...Jaws met vervolgen...Friday the 13th...en ga zo maar door...
Ik ben het dus volledig met NINA eens.
12-10-2006 20:16
Saw 2 heb ik niet eens gekeken omdat ik vervolgen meestal nix vind...je weet na het eerste deel al wat er komt in de 2de...spanning is eraf...verhaal bekend.Net als die Scary Movie ...Jaws met vervolgen...Friday the 13th...en ga zo maar door...
Ik ben het dus volledig met NINA eens.
12-10-2006 23:53
OMG saw 2 was echt te vet, en iedereen die dat niet vind heeft de film niet goed begrepen! 19-10-2006 11:50
laguitara schreef:
Saw 2 heb ik niet eens gekeken omdat ik vervolgen meestal nix vind...je weet na het eerste deel al wat er komt in de 2de...spanning is eraf...verhaal bekend.
Net als die Scary Movie ...Jaws met vervolgen...Friday the 13th...en ga zo maar door...
Ik ben het dus volledig met NINA eens.
Net als die Scary Movie ...Jaws met vervolgen...Friday the 13th...en ga zo maar door...
Ik ben het dus volledig met NINA eens.
Of je typt het 3 keer..
Maar Saw is dus een film die je niet met Jaws en Friday the 13th kan vergelijken qua sequels..
20-10-2006 18:11
Saw 2 was minstens even goed als het eerste deel. Als iemand dat niet vindt, komt het misschien doordat Saw erg origineel was qua soort film en deel 1 daarom veel beter lijkt! Ik denk dat Saw 66 ok goed kan worden, als ze maar gewoon goede ideeen weten te gebruiken! 25-10-2006 08:53
Wanneer komt ie uit in Nederland en/of in Amerika? 27-10-2006 23:22
laguitara schreef:
Saw 2 heb ik niet eens gekeken omdat ik vervolgen meestal nix vind...je weet na het eerste deel al wat er komt in de 2de...spanning is eraf...verhaal bekend.
Net als die Scary Movie ...Jaws met vervolgen...Friday the 13th...en ga zo maar door...
Ik ben het dus volledig met NINA eens.
Net als die Scary Movie ...Jaws met vervolgen...Friday the 13th...en ga zo maar door...
Ik ben het dus volledig met NINA eens.
30-10-2006 17:29
Ik vind dat mensen vantevoren wel erg negatief zijn over Saw 3, alleen omdat het een vervolg is. Het is erg makkelijk om te zeggen dat vervolgen slecht zijn, en in veel gevallen klopt dat ook. Maar Saw 2 was gewoon absoluut geen slechte film: Veel spanning, genoeg gore, enkele onverwachte wendingen, goed acteerwerk voor het genre, goede geloofwaardige horrorsfeer, enz enz.Een eerste deel heeft altijd als voordeel dat het onbekend terrein is, dus is het gemakkelijker om met iets totaal origineels te komen. Een vervolg heeft als extra uitdaging om vernieuwend te zijn en toch enig raakvlak te houden met de eerste film. Bij Saw 2 is dat naar mijn mening goed gelukt. De eerste film was wel íets beter, maar het scheelde niet veel.
De eerste reacties van Saw 3 zijn ook vrij positief, dus het zou best kunnen dat ze het weer geflikt hebben. Ik kan dan ook niet wachten om deel 3 te zien!
31-10-2006 00:05
geertvdheide schreef:
Ik vind dat mensen vantevoren wel erg negatief zijn over Saw 3, alleen omdat het een vervolg is. Het is erg makkelijk om te zeggen dat vervolgen slecht zijn, en in veel gevallen klopt dat ook. Maar Saw 2 was gewoon absoluut geen slechte film: Veel spanning, genoeg gore, enkele onverwachte wendingen, goed acteerwerk voor het genre, goede geloofwaardige horrorsfeer, enz enz.
Een eerste deel heeft altijd als voordeel dat het onbekend terrein is, dus is het gemakkelijker om met iets totaal origineels te komen. Een vervolg heeft als extra uitdaging om vernieuwend te zijn en toch enig raakvlak te houden met de eerste film. Bij Saw 2 is dat naar mijn mening goed gelukt. De eerste film was wel íets beter, maar het scheelde niet veel.
De eerste reacties van Saw 3 zijn ook vrij positief, dus het zou best kunnen dat ze het weer geflikt hebben. Ik kan dan ook niet wachten om deel 3 te zien!
Een eerste deel heeft altijd als voordeel dat het onbekend terrein is, dus is het gemakkelijker om met iets totaal origineels te komen. Een vervolg heeft als extra uitdaging om vernieuwend te zijn en toch enig raakvlak te houden met de eerste film. Bij Saw 2 is dat naar mijn mening goed gelukt. De eerste film was wel íets beter, maar het scheelde niet veel.
De eerste reacties van Saw 3 zijn ook vrij positief, dus het zou best kunnen dat ze het weer geflikt hebben. Ik kan dan ook niet wachten om deel 3 te zien!
Ben ik het niet mee eens. Het zogenaamde 'out-of-the-box' denken is nog een hele klus. Iets origineels bedenken wat ook nog eens aan moet slaan is ontzettend moeilijk, vandaar dat jan en alleman 6 delen per film uitbrengen omdat het een zekerheid biedt. Iets wat je nooit hebt bij een origineel product.
Ik ben het wel met je eens dat het makkelijk is om op onbekend terrein met iets origineels te komen. Maar het moet aanslaan, het moet werken, en dat is de grote goocheltruc. Plus, je moet dat onbekende terrein wel even afbakenen natuurlijk. Erg lastig, aangezien niemand weet wat het is, het is onbekend
Vandaar ook dat ik streef naar originaliteit, en dat ik originaliteit ook altijd beter zal waarderen. Ook een sequel kun je nog origineel maken (kijk naar Godfather 2, extreem voorbeeld, ik weet het) als je maar origineel bent. Maar originaliteit kost enorm veel tijd, en dus geld, en waarom zou je zoveel geld spenderen als je met minder ook verzekerd bent van een kassucces?
31-10-2006 10:50
Tja, goed punt. Een originele film kost inderdaad vaak zo veel geld en moeite, dat de producers liever een sequel maken, of een film gebaseerd op een boek/game/comic. Een origineel horrorverhaal met een twist zoals die van Saw is natuurlijk wel iets unieks, maar mijn punt was dat sequels altijd te lijden hebben onder het origineel. De eerste film was fris en nieuw, waardoor die al snel hoger gewaardeerd wordt dan de vervolgen. In het geval van Saw vind ik de vervolgen bijna even goed als het origineel. Daar ging het me even om 02-11-2006 13:33
In België is Saw 3 al draaiende, en ja hoor, ik heb hem al gezien en een kleine recensie gemaakt... dus voor degenen die willen weten of hij te bezienbaar valt... here it goes. Remember: it's just an opinion :-)Saw 3 pikt kortstondig in op het einde van het tweede deel. Het betreft een ietwat ongemakkelijke overgang naar het derde deel toe. Je vraagt je natuurlijk af of dit wel van nut is, maar zoals we al gewend zijn van de voorgangers, blijkt elke scène en dialoog van belang te hebben. Ook de terugkeer van de antagonist ‘Jigsaw’ a.k.a. John Kramer (nogmaals monsterlijk vertolkt door Tobin Bell) zorgt voor oprechte psychologische spanning. Ondanks dat zijn ziekte tot hogere proporties is gegroeid, weet hij toch het hele spel te blijven beïnvloeden. Hoe kwetsbaarder hij wordt op fysiek gebied, hoe meer gedreven hij blijkt te worden op psychologisch gebied. De Saw-trilogie is een magnifieke uitzondering op de psychologische thriller, omdat het juist een kernwaarheid meegeeft, een soort van levensles. Deze levensles wordt niet alleen geprojecteerd naar de personages in de film, maar reikt duidelijk ook naar de strot van het publiek. Zonder omwegen, zonder rond de pot te draaien, biedt het een brutale waardevraag: in hoeverre is de mens in staat om vergiffenis te schenken aan zijn medemens? Is de mens in staat om zijn wraak links te laten liggen tegen degenen die hem onrecht hebben aangedaan? Natuurlijk wordt dit idee nogmaals in een spelvorm gegoten, onderdeel van het grote meesterplan van de Jigsaw. De montage is in deze opzet zeker en vast het stokpaardje om dit tot uiting te laten komen. Het zeer magnifieke en chaotische camerawerk zorgt al vanaf de eerste minuut voor ongemak. De reddeloosheid van de personages komt door de zeer geslaagde montage prachtig tot uiting.
Saw III is in elk opzicht nog brutaler, nog meer 'recht door zee', dan elk van zijn voorgangers. Het is een zeer mooi overkoepelend geheel van de (huidige) trilogie. Spijtig dat er een vierde deel aankomt, omdat deze een prachtige afsluiter zou geweest zijn.
Zeker de moeite waard om te gaan bewonderen! Zorg wel dat je een sterke maag hebt!!!
02-11-2006 18:12
eindelijk daar komt ie dan deel III van saw!!! geweldig heb hier echt na deel II lang zitten wachten wat een film en dat gezeur over dat deel II minder was...? nonsens!!! deel II was echt geweldig eindelijk werdt er weer goeie horror gemaakt!!! saw I & II is en blijft na de grudge mijn favoriet in 'gore' horror films!!!!!!!!!!!!! van mij had de film ook wel eerder uit gemogen!!!
03-11-2006 01:56
merijnsa schreef:
Saw 1 is één van de beste psychologische thrillers ooit gemaakt.
Haha, nee.
03-11-2006 21:47
voor de mensen die denken dat saw 3 saai is die moeten meer naar het nieuws gaan luisteren want in amerika draaide die en er zijn mensen flouwgevallen 04-11-2006 14:31
Saw 3 heb ik eergisteren nog gezien, en het was egt wel spannend Ze laten ook stukjes zien van Saw 1 en 2 hoe ze alles hadden klaargezet voor de slachtoffers
En als laats volgens mij komt er ook nog een Saw 4 uit, want Saw 3 had ook een open eind.
Maar ik raad jullie het aan om hem echt te zien!
05-11-2006 12:04
Dz-Design_nl schreef:
Saw 3 heb ik eergisteren nog gezien, en het was egt wel spannend
(gelukkig ben ik zelf niet flauw gevallen
)
Ze laten ook stukjes zien van Saw 1 en 2 hoe ze alles hadden klaargezet voor de slachtoffers
En als laats volgens mij komt er ook nog een Saw 4 uit, want Saw 3 had ook een open eind.
Maar ik raad jullie het aan om hem echt te zien!
Ze laten ook stukjes zien van Saw 1 en 2 hoe ze alles hadden klaargezet voor de slachtoffers
En als laats volgens mij komt er ook nog een Saw 4 uit, want Saw 3 had ook een open eind.
Maar ik raad jullie het aan om hem echt te zien!
Eindelijk na 33 berichten heeft iemand hem eindelijk gezien en een reactie geven. Dus een poging waard om hem te zien dan.
07-11-2006 14:09
ik moet nodig plassen...maar saw 3 lijkt me wel een sterke film, meestal in mijn oogpunt is (bij trilogie) het zo dat de eerste vet is, de tweede wat minder en dan de derde (laatste ?) wordt dan superwreed...najah
ik ga pissen
07-11-2006 16:28
lordhumangus schreef:
Eindelijk na 33 berichten heeft iemand hem eindelijk gezien en een reactie geven. Dus een poging waard om hem te zien dan.
Haha wat ben ik goed
Naja veel succes wanneer je het gaat kijken.. en val niet flauw
08-11-2006 21:12
Ik heb Saw 2 eerst gezien en daarna pas Saw1. Ik vond Saw2 wel leuker om naar te kijken want er gebeurde gewoon wat meer in. Meer actie en meer spanning. Mij lijkt Saw 3 wel een goeie film. Maar ik moet wel toegeven dat je om dit te verzinnen toch wel een beetje twisted moet zijn hoor, en dan ook nog 3 delen vol met dit soort gruwel. Ik ben erg benieuwd naar Saw 3 en ik ga hem zeker eens goed bekijken.
14-11-2006 09:04
SAW2 was minstens zo goed als SAW1. Beetje vreemd dat Jigsaw ook weer te zien is in drie (volgens de cast op imdb). 15-11-2006 10:28
GE-WEL-DI-GE FILM,..Zowel 1, 2 als 3
Zit nu al te popele om 4 te gaan zien
Mag je nie misse
16-11-2006 18:34
Waarom kunnen we niet stemmen? Ik wil graag stemmen en het liefst nog voor de 22ste.
17-11-2006 16:53
Ohw man net vanmiddag saw 3 gekeken tering echt leipe shit.Bijna nog beter dan 1 en 2 zit een heel verhaal in ik zeg verder niks.
Maar ik weet wel dat er ook nog een 4 komt.
18-11-2006 11:00
heeynou ik heb eerste en tweede deel gezien en ik vindt het gewoon heel erug spannend.
kuss steph
05-12-2006 00:08
net gekeken en in 1 woord: SUPERRRRRR, de makers hebben zich wederom overtroffen.......een echte aanrader 08-12-2006 21:14
Misschien was t verhaal van Saw 1 goed maar ik vond dat t nogal HEEL ERG slecht geacteerd was .. 09-12-2006 10:59
*astrid schreef:
Misschien was t verhaal van Saw 1 goed maar ik vond dat t nogal HEEL ERG slecht geacteerd was ..
maar dat zal ook wel aan t budget gelegen hebben..Mja Als er over 20 jaar een verfilming van gemaakt word met een hoog budget word hij misschien wel nog eng ^^ T einde was wel geniaal..
Slecht geacteerd?! Kun jij het dan zo veel beter? En wil je liever telkens die idiote blonde meiden laten gillen om iets waarvan de hele zaal denkt: Mens hou toch je mond!
Met zulke films is het geloof ik het dan niet meer...
En in een film met een lage budget zie je vaak juist veel betere acteerprestaties!
Maar ja, dat is mijn mening...
09-12-2006 13:49
Ik ben heel er benieuwd naar Saw 3. De delen 1 en 2 vond ik allebei zeer goed. Dus ik heb hoge verwachtingen van deel 3, 09-12-2006 15:27
Saw 1 en 2 waren en zijn nog steeds hele goede en briljante films. Deel 3 moet ook zo worden, en daar twijfel ik niet aan. Het gaat in deel drie over een persoon toch? Zo heb ik het ergens gelezen. Heb er zin in, als hij uitkomt! 18-12-2006 22:14
Deel 1 was zo goed...en het einde meesterlijkdeel 2 was minder maar wel goed, het idee om een groep in een huis te zetten was neit origineel, maar t was nu niet zozeer wie is de volgende maar hoe sterft de volgende en dat is toch wel eens iets anders,
en t einde van deel 2 was ook verrassend en goedm al was dat in deel 1 beter
deel 3 hoop ik dat weer goed wordt, en ben benieuwd wat voor einde ze deze keer bedenken
23-12-2006 11:48
Ik kan jullie verklappen dat deel 3 nog 10x zo vies is als deel 1 en 2 samen. Dus, 4 januari veel kijk-plezier in de bioscopen! Het is een echte aanrader! 24-12-2006 17:02
hallo mensen ik kan jullie zeggen saw 3 is een echt gore film maar je moet ook de reden weten waarom en deze saw is echt gewelidg op het einde vond ik het wel droevig maar deze saw maakt alles echt af daarom is het zo ontroerend als je bekijkt wat er opt einde gebeurd waarom het allemaal is ? hoe het het allemaal is mensen saw is de meest beste film
zowel verhaal als het genre als eigenlijk alles de muziek is echt gewoon prachtig maar ik niks verklappen dit is gewoon gewelidig hoe ze een vierde gaan maken weet ik niet maar spijtig dart darren lynn boesman er mee stopt hij is de achter dit geweldig verhaal en james wan ook deze 2 mensen leren je een lesje dat u nooit zal vergeten ....
alvast saw 3 10/10 stukken beter als de 2e maar 2 was ook goed maar 3 is gewelidg !!!!!!!!!
25-12-2006 14:40
Afgelopen zaterdag naar de voorpremiere geweest en heb me echt uitstekend vermaakt! Ik had niet verwacht dat het verhaal echt wat zou uitmaken, maar deel 3 is dus echt het deel dat alles compleet maakt. 25-12-2006 15:26
zie wat zei ik je saw 3 is de perfecte afsluiter maar saw 4 gaat over wat voor de 1 gebeurde dus eigenlijk een saw 0 dat zij iemand op moviemeter althans we zullen wel zien wat er volgend jaar van gemaakt wordt ben toch benieuwd
26-12-2006 15:35
Wat jigsawkiller bedoelt is dat Saw IV een prequel wordt op Saw 26-12-2006 19:52
ja dat bedoel ik 26-12-2006 23:52
LuCos schreef:
Slecht geacteerd?! Kun jij het dan zo veel beter? En wil je liever telkens die idiote blonde meiden laten gillen om iets waarvan de hele zaal denkt: Mens hou toch je mond!
Met zulke films is het geloof ik het dan niet meer...
En in een film met een lage budget zie je vaak juist veel betere acteerprestaties!
Maar ja, dat is mijn mening...
Met zulke films is het geloof ik het dan niet meer...
En in een film met een lage budget zie je vaak juist veel betere acteerprestaties!
Maar ja, dat is mijn mening...
Saw 1 was alles behalve slecht geacteerd maar om nou te vragen of hij het beter kan slaat ook op kaas natuurlijk.
27-12-2006 18:40
maar ik hoop wel als ze een 4e deel maken dat darren lynn bousman het kan doen. Hij geeft een extra sfeer aan de film ik hoop het echt 01-01-2007 16:20
Het is eindelijk bijna zover dat we deze film in Nederland in de bios kunnen zien. Waarom het zo lang heeft geduurd blijft gissen, misschien heeft het te maken met Nederlandse regelgeving, distributie of met financiering ofzo. Ik kijk in elk geval enorm uit naar deze derde Saw-film, aangezien ik deel 1 en 2 beide geweldig vond, zoals de meeste horror-liefhebbers. En de meeste recensies zijn lovend, dus dat verhoogd de verwachtingen alleen maar.Een vierde Saw-film zou ik ook zeker wel gaan zien, maar als ze daarna nog meer vervolgen gaan maken, dan vraag ik me af of het nog wel serieus te nemen is. Ik vermoed zoals meerdere mensen dat het vierde deel een prequel wordt die laat zien wat de Jigsaw-killer allemaal gedaan heeft vóór de eerste film. Dat kan wel leuk worden, mits dezelfde mensen erbij betrokken zijn, en er weer een origineel verhaal kan worden geschreven.
Zolang de reeks niet decennia lang wordt uitgemolken en zolang de kwaliteit hoog blijft, vind ik het allemaal prima.
04-01-2007 14:03
Dit is serieus een goede film, het gaat bij deze film niet meer hoofdzakelijk om de lichamelijke horror (wat er zeker ook in zit) maar het gaat voornamelijk om de emotionele horror waarmee de slachtoffers te verduren krijgen.Na deel 1 vond ik deel 2 wat zwakjes, echter als je 1 & 2 niet goed vond, is het nog niet zo dat je deel 3 niet goed zult vinden. hij verscheelt behoorlijk van de eerste 2 delen.
EEN AANRADER!!!
05-01-2007 17:34
Ik zeg niet dat ik beter kan maar dat ik beter gezien heb.. maarja ieder zn eigen mening.. 07-01-2007 15:15
Het is een beetje hetzelfde verhaal als The Matrix he? Deel 1 was geniaal, met name vanwege het bijzonder geslaagde concept van de film. Saw 1 had ook weer zo iets unieks. Maar - net als bij The Matrix - probeer Saw voort te borduren op dat unieke wat daarmee per definitie zijn uniciteit verliest. Jammer maar helaas...als regisseur moet je ook durven zeggen: deze film is geweldig, laat ik hem in zijn waarde laten... 07-01-2007 19:20
Ik moet zeggen dat de film me zwaar tegen viel. De eerste film was super, de tweede was bijna even goed (alleen logischerwijs iets minder origineel), maar deze derde vind ik matig.De punten die zo goed waren uitgewerkt in vooral de eerste film, en in mindere mate de tweede, zijn in Saw 3 veel minder aanwezig: Het plot is minder slim geschreven, de plotwendingen die mij in deel 1 compleet achterover bliezen hebben in deze film veel minder impact. Ter compensatie is de hoeveelheid bloed, pijn en marteling gewoon vertienvoudigd, maar het is veel oppervlakkiger dan de vorige films.
Wat wel goed is zijn de special effects, het camerawerk en de sfeer in de film, die punten zijn net zo goed als in de vorige delen. Ook het acteerwerk is beter dan in de gemiddelde horrorfilm. Maar daar houdt het ook wel ongeveer mee op.
Ik heb helemaal geen vertrouwen meer in een vierde Saw-film, van mij hadden ze het bij één film moeten laten, of hooguit twee.
10-01-2007 17:35
J-A-A-P schreef:
Het is een beetje hetzelfde verhaal als The Matrix he? Deel 1 was geniaal, met name vanwege het bijzonder geslaagde concept van de film. Saw 1 had ook weer zo iets unieks. Maar - net als bij The Matrix - probeer Saw voort te borduren op dat unieke wat daarmee per definitie zijn uniciteit verliest. Jammer maar helaas...als regisseur moet je ook durven zeggen: deze film is geweldig, laat ik hem in zijn waarde laten...
Een regisseur durft vaak
alleen maar te zeggen: deze film is geweldig, laat ik er nog een maken loop ik nog een beetje binnen".
Toch is dit deel beter dan deel 2 vind ik. De gruwelijkheid is vaak onnodig. Het einde is weer zeer goed. Alhoewel het deel 1 niet overtreft.
10-01-2007 22:46
ze hadden het eigenlijk wel moeten laten na saw 1 maar ik vind het nog wel leuk om naar te kijken... 13-01-2007 16:32
Wie kan me vertellen
hoe zit dit?Verders gewoon gaan kijken in bios. Goed vervolg op de andere delen.
13-01-2007 16:57
amonree schreef:
Wie kan me vertellen (/amanda helpt Jigsaw in deel 1 blijkbaar, maar in deel 2 komt ze zelf in een apparaat te hangen, hoe zit dit)
Verders gewoon gaan kijken in bios. Goed vervolg op de andere delen.
Verders gewoon gaan kijken in bios. Goed vervolg op de andere delen.
13-01-2007 17:16
amonree schreef:
Spoiler werkte niet, sorry hoor
Was ws aan het
Was ws aan het
Rechts bovenin zie je bij je eigen berichten een edit-knop. Kun je je fouten herstellen. Binnen één of twee uur na het posten van het bericht dacht ik. Ik stel voor dat je dat nog even probeert. Is wel leuk voor de mensen die de delen 1 en 2 nog niet gezien hebben, zoals ik.
13-01-2007 18:07
[edit] 13-01-2007 18:19
jigsawkiller schreef:
(zalig dat die op het einde dood gaat wel spijtrit maarja jeff kan nog de volgende worden)
13-01-2007 18:55
@ Jigsawkiller:Hoe kun je zo dom zijn dat je het einde van de film verklapt!? Je verpest de film-ervaring voor anderen man! Een totaal nutteloos bericht, en dan ook nog eens zonder spoiler-tags! Tjonge jonge...
14-01-2007 00:23
sooory maar kweist ni hoek een spoiler moest maken vergeef me mensen echt sorrysorry echt waar
soooooooooooooooooooooorrrrrrryyyyyyyyyy
kwas ff heel dom sorry mensen
16-01-2007 15:27
Ben 'em zaterdag gaan kijken en hij was geweldig!! na 10 minuten liepen de eerste mensen de zaal al uit.. dus dat zegt al genoeg over de smerige scenes die we gewend zijn van de Saw-films. het is natuurlijk geen geweldige film als je kijkt naar het plot enzo, maar voor de echte horrorliefhebber issie goed. ook een stuk beter als de tweede, er is meer aandacht besteed aan het psychologische aspect, wat 'em ook leuk maakt voor mensen die niet van slachtpartijen zonder verhaal houden. 16-01-2007 17:29
geertvdheide schreef:
@ Jigsawkiller:
Hoe kun je zo dom zijn dat je het einde van de film verklapt!? Je verpest de film-ervaring voor anderen man! Een totaal nutteloos bericht, en dan ook nog eens zonder spoiler-tags! Tjonge jonge...
Hoe kun je zo dom zijn dat je het einde van de film verklapt!? Je verpest de film-ervaring voor anderen man! Een totaal nutteloos bericht, en dan ook nog eens zonder spoiler-tags! Tjonge jonge...
Beetje overdreven
16-01-2007 23:34
Vind het geen wonder dat mensen de zaal uit lopen bij deze film. Het ranzige valt misschien nog mee in de trend van horror maar vooral het geschreeuw en de manier waarop is echt ziek. Ik vind het echt regelrecht één van de nepste shit in de filmbussiness ooit om van Saw een gorno film te maken (horror porn, zoals sommige kranten het noemen) ze hadden het gewoon bij deel één moeten laten. 17-01-2007 09:26
ik vond hem niet tegenvallen, vooral
. en tobin bell speelde erg goed, alleen was shawnee smith niet altijd even overtuigend 21-12-2008 22:52
Saw I was nog wel verassend en spannend maar in deze film gaat het alleen maar om de gruwelijkste martelingen.Als je daarvan houd is het wel leuk maar het gaat wel erg ver. 01-03-2009 17:15
saw 3 vondt ik persoonlijk ook weer goed veel mensen zijn hier wat minder positief voor dit deel maar ik vindt het nog altijd vree nice
8/10
21-05-2009 16:50
Ik zie er gewoon tegenop deze film te zien. Weliswaar met vrienden, maar toch... Die Jigsaw heeft totaal geen diepgang (heeft deel 2 voor mij bewezen) en het nieuwe is er nou wel af. Was Hannibal even goed als The Silence of the Lambs? Nee. Zou Seven 2 (Eight?) even goed zijn als Se7en? Nee. 26-05-2009 12:31
Sory hoor, maar ik vond Saw | en Saw || Geweldig en als jullie maar heeldetijd gaan zeike, dat deel ||| niet zo gewildig is enz enz,, moet je niet gaan kijke als je het niets vind moet je gewoon niet reageren met zo een domme reactie ... en ik hoop dat deel ||| net zo geweldig word als de andere 05-04-2010 15:19
De eerste SawTrilogie. En de tweede trilogie is bijna klaar.Deze vond ik vergeleken met de andere 2 nét wat minder maar niet perse slecht. Wat ze beter hadden kunnen doen, als ze niet alleen maar aan geld dachten en vervolgen etc. dan was het Jigsaw verhaal afgesloten en dan hadden we een héle goeie trilogie gehad.
Enfin.
Deze krijgt van mij een 7.5 en hier dus een 8 vanwege acteerpestatie's, gruwelijkheden en het eind







Het idee van Saw is ijzersterk een seriemoordenaar die zelf geen vinger uitsteekt en het lot overlaat aan zijn slachtoffers. Maar moet zeggen dat bij deel 2 de rek en ideeen er al een beetje uit waren. Het kwam op het zelfde neer als in deel 1.
Nu nog een deel 3...nog meer slachtoffers...nog meer van het zelfde!?