Wel een grandioos nummer in deze film..
"Chemical Brothers - Where Do I Begin".
Vanilla Sky (2001)
Filminformatie
Delen:
Synopsis:
David Aames leidt een ogenschijnlijk sprookjesachtig bestaan. De jonge manager van een Newyorkse uitgeverij is knap, welstellend, succesvol en bezielend. Maar schijn kan bedriegen, want zijn geluk is niet volmaakt. Op een avond ontmoet hij de vrouw van zijn dromen. Zijn geluk is echter van korte duur, want even later keert zij hem de rug toe omwille van een futiliteit. Onverwacht belandt hij dan midden in een stroomversnelling van romance, humor, achterdocht, passie, seks en dromen. Zo gaat David op zoek naar zijn ware persoonlijkheid en ontdekt hij hoe kostbaar en broos de ware liefde kan zijn.Regisseur:
Cameron CroweJaar:
2001Duur:
136 minutenTagline:
What is happiness to you?Genre:
Drama | Mystery | Romantiek | Sci-Fi | ThrillerCast:
Tom Cruise | Penélope Cruz | Cameron Diaz | Kurt Russell | Jason Lee | Noah Taylor | Timothy Spall | Tilda Swinton | Michael Shannon | Delaina Mitchell | Shalom Harlow | Oona Hart | Ivana Milicevic | Johnny Galecki | Jhaemi WillensLand:
AmerikaIMDB:
6.8 op 69327 stemmen (Website)Trailers / Foto's / Posters
Reacties op Vanilla Sky (89)
Jacq
09-10-2004 14:07
Deze vond ik erg goed. Vooral om te zien hoe de arrogante Cruise het moet redden als hij niets meer heeft om arrogant over te wezen. Die scene in de auto met Cameron Diaz en Cruise vond ik best wel eng, het zal je maar gebeuren 09-10-2004 16:05
Wel aardig, maar geef mij het origineel maar. 09-10-2004 19:20
Waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige, maar ik kon deze film niet waarderen. Ondanks dat ik Penelope net als in het orgineel erg goed vind spelen (ook tom doet het goed), kan het saaie verhaal me toch niet echt boeien. Deze film mist een bepaalde vaart. Echt zo'n dingetje waar je moeilijk je vinger op kunt leggen wat het precies erin is. 09-10-2004 19:57
Wel een grandioos nummer in deze film.."Chemical Brothers - Where Do I Begin".
Verder vond ik het geen film om geld aan uit te geven. Dus op TV mag je m van mijn part kijken!
10-10-2004 16:24
IK heb deze film niet helemaal uitgekeken want ik snap geen bal van die film zo ingewikkeld ne saaaaiiii!!!!daar verspil ik mij avond ni aan zene! 10-10-2004 22:10
WBFT schreef:
Deze film heeft sowieso een zeer goede soundtrack, enige wat er beter aan is dan Abre Los Ojos. Toch raad ik iedereen aan die te gaan zien in plaats van Vanilla Sky.
11-10-2004 10:24
Ik heb de origneel Abre Los Ojos niet gezien maar Vanilla Sky mag er wel zijn, een hele interessante film waarbij je wel eventjes moet over nagaan denken en niet meteen gaan schreeuwen "IK SNAP UM NIE". De tagline past trouwens niet alleen heel goed bij de film maar ook bij de alledaagse mensen leven: LoveHateDreamsLifeWorkPlayFriendshipSex 11-10-2004 10:28
Hele goede film naar mijn mening. Je hebt het gevoel alsof je er al de hele dag naar zit te kijken. 11-10-2004 10:34
Ik voelde me wel erg bekocht door het einde. Een fantastisch mysterie, op een gegeven moment twijfel je aan alles. Prachtig intens gefilmd oko. Helaas trekt de film op dat moment een konijn uit de hoed waardoor dat alles verklaart... een heel mager konijntje.. en onwaarschijnlijk.... 11-10-2004 10:53
Het orgineel (abre los ojes), is inderdaad beter, toch is deze echt niet onaardig hoor, zeker de moeite waard. 11-10-2004 15:05
lastig, maar wél de moeite waard. en niet saai! Helemaal niet. Je moet er gewoon even rustig voor zitten. (en nogmaals: Tom Cruise blijft Tom cruise) 12-10-2004 08:59
Wat was het zogenaamde oorspronkelijke einde dan? 12-10-2004 10:10
Let op een van de binnenkomende gasten op Tom's verjaardag: Steven Spielberg, met pet: "Happy birthday son of a bitch." 13-10-2004 11:36
Geweldige film dit, met een onweerstaanbare Penelope cruz. In deze film de ideale vrouw, lief, sterk en zorgzaam.alles klopt aan deze film naar mijn mening, de soundtrack, het samenspel, en New york als locatie. Ik ben mischien wel de enige die deze film beter vind dan abre los ojos. Ik vond de hoofdpersoon in abre los ojos totaal niet sympathiek, en snapte eerlijk gezegd niet wat penelope erin zag. tom Cruise zet echter een prima figuur neer, en is het meer overtuigend dat Penelope er helemaal voor ging.
Overigens vond ik het einde een prima verklaring voor het er aan vooraf ging. Ik vond het een mooi einde voor deze mooie film. Ik ga weer kijken.
13-10-2004 14:16
ik vond het zeker een goede film, maar ik heb nog steeds mijn twijfels over de ontknoping, volgens mij zijn er meerdere verklaringen mogelijk namelijk, dit vind ik zeker een van de sterke kanten van deze film... 14-10-2004 07:35
Belloq schreef:
Let op een van de binnenkomende gasten op Tom's verjaardag: Steven Spielberg, met pet: "Happy birthday son of a bitch."
Kijk maar gewoon
14-10-2004 11:27
Ik vond het eind juist een vergezochte wending die nergens op sloeg. Ik kan niet zeggen dat ik de film beter vond door het einde. Misschien juist andersom. 14-10-2004 16:20
Als je hem nooit gezien hebt zeker kijken, de verwarring die deze film meegeeft is dusdanig van aard dat je zelf blijft twijfelen. De cast acteert goed en geloofwaardig. Het einde mag dan wazig zijn en misschien ongelovelijk, maar dat zijn zoveel films, dat haalt voor mij de kracht vd film niet weg. Ik had trouwens 'Catching the Butterfly' vd Verve verwacht op het einde.. 14-10-2004 17:33
Ik snapte helemaal niks van deze film...maar ik ga wel weer kijken vanavond...mischien snap ik hem nu wel 14-10-2004 18:19
Ik snap de film wel, maar ik vindt hem geen ruk aan eigenlijk. Het hele verhaal boeit my niet en ik vindt het een slome film 14-10-2004 18:47
Het lijkt me echt een vrouwenfilm, ik sla deze dus maar over. 14-10-2004 18:57
Arno schreef:
Het lijkt me echt een vrouwenfilm, ik sla deze dus maar over.
Een mooie complexe film die veel stof tot nadenken geeft:y
Wat Cameron Diaz in de auto tegen Tom Cruise zei, had ik eerlijk gezegd niet verwacht van haar
14-10-2004 19:19
Fantastische film. Alles zit erin, dat geeft het kopje Genre hierboven ook wel aan: Drama / Romantiek / Sci-Fi / Thriller / Mystery. Deze film deed echt iets met me. Ik heb hem nu al 4 keer gezien en ik vrees dat ik er vanavond voor een 5e keer aan moet geloven. Ik ben normaal gesproken niet zo'n Tom Cruise fan, ik vind hem wel ok, maar geen geweldige acteur. Na het zien van deze film moest ik mijn mening herzien, ik vind hem hier heel erg goed acteren. Dat geldt trouwens ook voor Penelope en Cameron Diaz. Ik sluit me bij Meninho aan, ik vond Vanilla Sky ook beter dan Abre Los Ojos, de hele sfeer en het camerawerk onder leiding van Cameron Crowe vond ik gewoon beter...Meesterwerkje, ga het zien.
14-10-2004 19:59
Veel over gehoord, nog nooit gezien..... ik kijk vananvond. 14-10-2004 20:03
Eerste en hoop ik enigste film waarbij ik en de 6! anderen met mij in de bioscoop in slaap zijn gevallen. Slechtste film die ik ooit heb gezien! 14-10-2004 20:15
Toen ik hem voor de eerste keer zag had ik ook zoiets van hu waar gaat dit nu over? Maar dan dacht ik even na en bleef even een paar minuten ernaar kijken en toen ging het weer. Aan het einde vond ik het ook net zoals vele anderen hier een hele goede film. En Tom Cruise, Cameron Diaz, en Penelope Cruz waren zeker erg toppie!14-10-2004 22:38
atomdude schreef:
Ik ben helaas zo iemand die altijd alle spoilers leest 
Zonde maar die ene spoiler is dan ook gelijk een hele doorslaggevende.
14-10-2004 22:39
rempedaal schreef:
Ik sluit me bij Meninho aan, ik vond Vanilla Sky ook beter dan Abre Los Ojos, de hele sfeer en het camerawerk onder leiding van Cameron Crowe vond ik gewoon beter...Meesterwerkje, ga het zien.
En waarom is de cameravoering van Abre Los Ojos en Vanilla Sky dan nagenoeg precies hetzelfde? Begrijp me niet verkeerd, dit is zeker een film die het kijken waard is. Maar om nou te zeggen dat het camerawerk beter is, volgens mij is het gewoon kopieerwerk. Maar dat is dus mijn mening.
14-10-2004 22:57
interessante film , goed geacteerd door Tom CruiseEn een film waar je even over na moet denken.
14-10-2004 22:58
Sorry, ik had dat ook iets beter uit moeten leggen, maar ik kan niet precies vertellen wat ik bedoel, meer een gevoel en dus, ik geef toe, erg slecht onderbouwd 14-10-2004 22:59
flip schreef:
Zonde maar die ene spoiler is dan ook gelijk een hele doorslaggevende.
Maar niet de enige mogelijke interpretatie...
14-10-2004 23:01
[quote=Little J]interessante film , goed geacteerd door Tom CruiseEn een film waar je even over na moet denken.
Precies, dit is geen film die je "zomaar ff" kijkt. Bij voorkeur in je eentje kijken, ongestoord, in het donker, met een pilsje erbij. Lekker op je in laten werken.....
Kort door de bocht (héél kort)? In 5 woorden dan: Fight Club meets Total Recall.
14-10-2004 23:23
"Fight Club meets Total Recall" Daar kan ik het niet helemaal mee-eens zijn.Er zit niet echt een lekkere 'pace' in de film, die een film heden ten dagen toch eigenlijk wel moet hebben.
Erg cool dat ze Time Square compleet leeg hebben gemaakt!
15-10-2004 00:16
De spoiler bleek eigenlijk niet echt veel te verklappen. Gelukkig. Trusten.
Sweet dreams!
15-10-2004 15:27
[quote=KW]"Fight Club meets Total Recall" Daar kan ik het niet helemaal mee-eens zijn.Er zit niet echt een lekkere 'pace' in de film, die een film heden ten dagen toch eigenlijk wel moet hebben.
Erg cool dat ze Time Square compleet leeg hebben gemaakt!
Ik doelde alleen op de elementen
03-10-2005 12:31
Dit staat er bij de film:David Aames leidt een ogenschijnlijk sprookjesachtig bestaan. De jonge manager van een Newyorkse uitgeverij is knap, welstellend, succesvol en bezielend. Maar schijn kan bedriegen, want zijn geluk is niet volmaakt. Op een avond ontmoet hij de vrouw van zijn dromen. Zijn geluk is echter van korte duur, want even later keert zij hem de rug toe omwille van een futiliteit. Onverwacht belandt hij dan midden in een stroomversnelling van romance, humor, achterdocht, passie, seks en dromen. Zo gaat David op zoek naar zijn ware persoonlijkheid en ontdekt hij hoe kostbaar en broos de ware liefde kan zijn.
Ligt het nu aan mij of heb ik toendertijd in de bios een hele andere film gekeken?!
Of schrijven ze dit om mensen expres op het verkeerde been te zetten? .... ook leuk.....
03-10-2005 13:01
Baski schreef:
Dit staat er bij de film:
... Zo gaat David op zoek naar zijn ware persoonlijkheid en ontdekt hij hoe kostbaar en broos de ware liefde kan zijn.
Ligt het nu aan mij of heb ik toendertijd in de bios een hele andere film gekeken?!
Of schrijven ze dit om mensen expres op het verkeerde been te zetten? .... ook leuk.....
... Zo gaat David op zoek naar zijn ware persoonlijkheid en ontdekt hij hoe kostbaar en broos de ware liefde kan zijn.
Ligt het nu aan mij of heb ik toendertijd in de bios een hele andere film gekeken?!
Of schrijven ze dit om mensen expres op het verkeerde been te zetten? .... ook leuk.....
Die laatste zin mocht er wel uit, maar voor de rest klopt et wel lijkt me.
03-10-2005 16:58
Ik heb alleen het origineel gezien, maar ik ga deze zeker kijken. Ik hoor wel van mensen dat je beter eerst het origineel kan zien en dat denk ik eigenlijk ook. Dus, mensen, als je deze gaat zien, maar Abre los ojos nog niet, huur dan eerst even die ofzo... Het is de moeite waard...Ik denk dat Vanilla Sky kwa muziek wel een hele verbetering moet zijn Abre los ojos. Volgens mij was dat ook zo'n beetje het hele idee achter de remake. Grappig.
03-10-2005 20:40
Ik heb eerst Abre Los Ojos gezien, en daarna pas deze, en toen viel ie best wel tegen. Maar dat komt wam omdat je de clou dan al weet.Als je geen van beide nog niet gezien hebt ! een aanrader . 04-10-2005 11:22
Fijn hij is er weer, waarom zenden ze toch altijd deze uit en niet het orgineel. Enfin, deze is ook zeker de moeite waard, vooral de acteerprestaties. 04-10-2005 11:33
wel 1 van de beste trailers ooit, vind ik. Dus toen ik m zag vond ik de film wel vet tegen vallen. Denk dat ik dus Abre Los Ojos maar ga kijken, die heb ik nog op een videootje ergens staan en nooit afgekeken... 04-10-2005 15:01
marco_v schreef:
wel 1 van de beste trailers ooit, vind ik. Dus toen ik m zag vond ik de film wel vet tegen vallen. Denk dat ik dus Abre Los Ojos maar ga kijken, die heb ik nog op een videootje ergens staan en nooit afgekeken... 
Zeker mee eens; een hele mooie trailer. Heb hem nog even opgezocht: KLIK
05-10-2005 22:36
ik moet eerlijk bekennen dat ik de film nog niet eerder heb gezien, maar nadat ik die trailer zag ben ik er wel zeker van dat ik hem morgen zal kijken! 06-10-2005 00:39
Toen ik posters van deze film zag, dacht ik: "Bah! Weer een romantische komedie 13-in-een-dozijn." Niet dus. Geniale film, Maakte grote indruk op mij...
06-10-2005 08:02
wat heeft die poster met de film te maken? het is alleen tom die daar een btje dom voor zich uitstaard.. 06-10-2005 08:59
jason schreef:
wat heeft die poster met de film te maken? het is alleen tom die daar een btje dom voor zich uitstaard..
Het heeft er wel degelijk mee te maken. Als ik naar de bioscoop ga en ik denk 'wtf is dat voor achterlijke poster', dan heb je grote kans dat ik niet die film wil zien. De poster presenteerd iets van de film.
Anyway. Ik heb de film nog niet gezien, wel veel over gehoord. Dus veel meer nuttigs kan ik er niet over zeggen..
06-10-2005 10:29
Superfilm, maar wel 1 om waar je goed bij op moet letten. Een minuut niet kijken en je bent de draad zo kwijt..... 06-10-2005 14:08
MartijnGizmo schreef:
Superfilm, maar wel 1 om waar je goed bij op moet letten. Een minuut niet kijken en je bent de draad zo kwijt.....
Vorige keer dat ik em zag viel ik in slaap (dat had nix met de kwaliteit van de film te maken... ik was gewoon moe) Maar idd, het einde heb ik wel weer kunnen zien, echter snapte het toen niet meer helemaal. Gelukkig vanavond een nieuwe kans om em te kijken. Van wat ik heb gezien is het zeker de moeite waard!!!
06-10-2005 16:23
De film is overigens ook zo goed vanwege de soudtrack die o.a. bestaat uit volgens mijn mening enkele van de beste popacts ooit. Zo zal ik de ontknoping nooit vergeten mede dankzij Sigur Ros 06-10-2005 17:22
Best leuk al die positive reacties. Maar ik begrijp niet zo goed waar de remake-drang vandaan komt. Abre Los Ojos was nog maar net uit of Tommie kocht de rechten om 'm in het Engels te doen.Volgens mij zijn die amerikanen gewoon te lui om niet-engelse producties te kijken....
06-10-2005 19:01
Het sterkste punt van Vanilla Sky is de soundtrack.Ik heb "Abre los Ojos" (Open your Eyes) wel gezien, en vond hem geweldig.
Grappig is het om een film voor het eerst te bekijken waarvan je het verhaal al eerder en tot bijna in detail hebt gezien. Ik moest steeds aan
"The Elephant Man" denken als ik naar zijn gezicht kijk
"Beide films zijn echt aan te raden, vanwege de originaliteit en het hoede spel"
(Als je ze nog niet hebt gezien)
06-10-2005 20:44
Vage film, moest echt 3 keer kijken voor ik hem begreep. Toen pas vond ik het een goede film. 06-10-2005 23:06
eerste keer dat ik deze film zag en vond hem erg goed. Halverwege had ik het gevoel
, maar zeker op het einde werd de puzzel tijdens de dakscene compleet. Mede vanwege deze verassing/bizar einde en de geweldige muziek vond ik het een bijzondere film. 06-10-2005 23:16
Wel leuk gedaan, maar ik mis toch de originele Europese sfeer die 'Abre los ojos' had wel een beetje.Maar ja, dat is wel vaker zo met Amerikaanse remakes van Europese films.
Eigenlijk is het alleen Copola echt gelukt in the Godfather I om dat goed voor elkaar te krijgen.
06-10-2005 23:16
halloik heb hem net gezien maar toch snapte ik hem niet helemaal..
kan iemand mij vertellen hoe het nou in elkaar zat?
06-10-2005 23:48
Dit is echt een van mijn favoriete films. Alles is mooi aan die film, de muziek, de beelden. Toppertje! 07-10-2005 02:31
Lucie schreef:
hallo
ik heb hem net gezien maar toch snapte ik hem niet helemaal..
kan iemand mij vertellen hoe het nou in elkaar zat?
ik heb hem net gezien maar toch snapte ik hem niet helemaal..
kan iemand mij vertellen hoe het nou in elkaar zat?
Echt moeilijk te begrijpen is de film niet, maar als je er echt meer over wilt weten ga dan maar naar de site van IMDb, kijk bij recensies, en klik dan op de spoilers, daar kan je heel veel mee.
Het is overigens een prachtfilm!
07-10-2005 17:51
Goede film naar mijn mening Ik wil ook nog steeds een keer Abre los ojos kijken
18-05-2006 14:00
Goeie film. Lekker sneu ook, maar niet storend. Prima om te kijken.| Film Quote: |
![]() |
| The sweet is never as sweet without the bitter |
*ZUCHT*
21-05-2006 12:40
Vanilla Sky: A successful publisher finds his life taking a turn for the surreal after a car accident with a jaded lover. Abre los Ojos: A very handsome man finds the love of his life, but he suffers an accident and needs to have his face rebuilt by surgery after it is severely disfigured.
Attention: do NOT watch Vanilla Sky before watching this first!
(bron: imdb)
Lijkt veel op elkaar, ik heb in ieder geval Abre los ojos al gezien en het is een zeer mooie en aangrijpende film. Ook opmerkelijk, in beide delen speelt Penélope. Het ziet ernaar uit dat Vanilla Sky een Amerikaanse remake is van Abre los Ojos.
21-05-2006 13:19
> Attention: do NOT watch Vanilla Sky before watching this first!> (bron: imdb)
Nou, ik kan je verzekeren als je eerst Abre los Ojos van Amenábar hebt gezien dat je dan Vanilla Sky een zeer slap aftreksel daarvan zal vinden. Alle diepte uit het origineel ontbreekt in de remake Vanilla Sky. Domme film... (terwijl Abre los Ojos briljant is).
21-05-2006 14:35
de soundtrack is helaas t tegenovergesteld van de filmen de soundtrack is zo goed als perfect
21-05-2006 15:44
gek, ik vind vanilla sky beter dan abre las ojos. een betere remake zeg maar. Komt bij dat ik Tom cruise zijn karakter een stuk sympathieker vind dan zijn spaanse evenknie. die gunde ik zo een lief meisje als Penelope niet. De soundtrack is ook beter en ik vind de uitleg aan het eind van de film helemaal niet storend zoals velen, eerder een heel mooi einde. Uitstekende, mooie film dit. 08-05-2007 21:15
supermooie film dit!! net zoals het origineel,maar ikzelf vind deze mooier met name door de prachtige soundtrack!deze film staat stipt op nummer 1 bij mij!
PS. ook de enige film waar ik zomaar stiekem een traantje bij liet...
09-05-2007 10:32
Ik heb Abre los Ojos nooit gezien en ik vond dit echt een ijzersterke film! Vooral de beginscene is verschrikkelijk goed! 09-05-2007 10:40
Deze remake voegt zeker wat toe, al zijn de toevoegingen wat subtieler. Sfeervolle film. 09-05-2007 10:51
Alleen al door het feit dat het een remake van een bewierrookte film betreft, werd het als ‘not done’ beschouwd om Vanilla Sky positief te benaderen, maar deze versie mag beslist gezien worden.Amen, dat mag wel eens gezegd worden. Vind het origineel wel beter, maar zeker geen slechte film dit.
09-05-2007 19:15
Ik heb abre los ojos en vanilla sky beide gezien. Ik vond er niet echt veel verschil tussen zitten.Ik vind het wel een goede film, maar ik kreeg er echt ook wel een heel naar gevoel van.. Dat vond ik wel minder.
09-05-2007 20:16
komt op mijn lijstje slechtste films aller tijden ben er ooit naar de bioscoop voor geweest. Het is de enigste film die ik in de bioscoop heb gezien waar ik over na heb gedacht om bij weg te lopen. Enorm saai, onlogisch en vooral slaapverwekkend 09-05-2007 23:30
Toen ik deze film op mijn 12e zag heb ik precies hetzelfde gedacht als jij nu. Nu vind ik het een heel erg mooie film, maar je moet er van houden.
10-05-2007 08:42
Zo, was een lange tijd geleden dat ik deze film had gezien. Ik heb abre los ojos ook gezien en er zat inderdaad barweinig verschil tussen. Ik vond Vanilla sky toen een goeie film en nu nog steeds, ondanks dat ik totaal geen fan ben van Tom Cruise, Penolepe Cruz en Cameron Diaz, dus dat zegt toch wel wat.Verhaal is goed, die irritante rotlach van Cruise komt op een gegeven moment mijn keel uit net als dat rotaccent van Cruz.
11-08-2008 19:01
Ik verwachtte een romantische komedie toen ik de filmposters e.d zag destijds. Toen ik hem een keer keek, was ik zeker verrast. Vind het geen uitstekende film, maar zeker de moeite waard om te kijken. Beginscene is inderdaad ijzersterk en de eindscene ook. 11-08-2008 19:45
Ik vond dit een verassend goede film! Met een hele mooie soundtrack, en een mooie sfeer! Dankzij deze film heb ik Sigúr Ros ontdekt, wat maken die mooie en sfeervolle muziek! 12-08-2008 18:41
Ik vond het ook een goede film, heb het origineel (helaas) nog niet gezien, naar wil dat zeker gaan doen.Mja, ik heb deze film zelf al op dvd, dus zal hem niet op tv gaan kijken.
13-08-2008 08:44
LuCos schreef:
Ik vond het ook een goede film, heb het origineel (helaas) nog niet gezien, naar wil dat zeker gaan doen.
Mja, ik heb deze film zelf al op dvd, dus zal hem niet op tv gaan kijken.
Mja, ik heb deze film zelf al op dvd, dus zal hem niet op tv gaan kijken.
Deze film is wel leuk maar haalt het niet bij het origineel van Alejandro Amenabar uit 1997 (Obre Los Ojos).
13-08-2008 11:32
Dit is echt de allerbeste film die ik ooit gezien heb!zulke mooie soundtrack welke zeer goed bij de film past. Toen ik deze film had gezien heb ik er nog dagen over gedacht! goeie rol van cameron diaz!
Echt heel mooi! zeker het einde!
13-08-2008 12:25
ik hou van tom cruise. 13-08-2008 19:40
Wat een K.U.T. film was dit zeg. Eigenlijk 1 van de weinige films waarin ik halverwege de zaal uit wou lopen. Allemaal extreem vaag en niet te volgen..... 13-08-2008 21:55
Remco schreef:
Wat een K.U.T. film was dit zeg. Eigenlijk 1 van de weinige films waarin ik halverwege de zaal uit wou lopen. Allemaal extreem vaag en niet te volgen.....
mischien ben je gewoon niet een persoon die naar films kan kijken die wat diepgang hebben enzo, maar dat betekend niet dat het een kut film is, want het is een zeer goede film als je wat diepgang aan kan
13-08-2008 22:20
ron23 schreef:
Dit is echt de allerbeste film die ik ooit gezien heb!!
Arme jongen! Nog nooit the Godfather gekeken?
Dit is wel een leuke film, maar de beste die je ooit hebt gezien? Dat valt ook wel weer mee.
13-08-2008 23:22
Steve Harwin schreef:
Arme jongen! Nog nooit the Godfather gekeken?
Dit is wel een leuke film, maar de beste die je ooit hebt gezien? Dat valt ook wel weer mee.
Dit is wel een leuke film, maar de beste die je ooit hebt gezien? Dat valt ook wel weer mee.
Want als je the Godfather heb gezien, dan vind je Vanilla Sky in 1x minder goed ofzo???
the Godfather vind ik zo'n overgewaarderde saaie film... Dat in tegenstelling tot Vanilla Sky die naar mijn mening weer ondergewaardeerrd is....
Maar inderdaad, deze film heeft een meesterlijke soundtrack. Het origineel is ook goed. Maar toch zie ik liever een leeg New York op de klanken van Chemical Brothers dan een leeg Madrid.
13-08-2008 23:32
Biff Tannen schreef:
Want als je the Godfather heb gezien, dan vind je Vanilla Sky in 1x minder goed ofzo???
the Godfather vind ik zo'n overgewaarderde saaie film... Dat in tegenstelling tot Vanilla Sky die naar mijn mening weer ondergewaardeerrd is....
the Godfather vind ik zo'n overgewaarderde saaie film... Dat in tegenstelling tot Vanilla Sky die naar mijn mening weer ondergewaardeerrd is....
Nou ik snap wat je bedoeld
14-08-2008 08:36
Moarhh88 schreef:
mischien ben je gewoon niet een persoon die naar films kan kijken die wat diepgang hebben enzo, maar dat betekend niet dat het een kut film is, want het is een zeer goede film als je wat diepgang aan kan 
Ik hou juist van diepgang maar dan wel 1 die een beetje te volgen is. Ik ken veel mensen waarbij deze film op hun lijstje staat als echt een hele slechte film.
De trailer doet een soort thriller vermoeden vandaar dat ik erheen ben gegaan maar de halve zaal had nu een half uur zoiets van waar gaat dit in godsnaam over
14-08-2008 13:28
@remco, mischien had je de film moeten af kijken dan had je mischien begrepen waar de film over gaat.uit eindelijk wordt het toch wel duidelijk uitgelegd.
persoonlijk vind ik dit een fantastische film en idd ondergewaardeerd.
8+
14-08-2008 19:29
Afkijken ? ik heb de film in de bioscoop gezien dus afgezien heb ik hem wel. Maar goed dan is het nog vaag dan zit tie weer in een droom wereld dan is tie weer verminkt dan weer niet. Dan ligt tie op Penelope Cruz dan weer op Cameron Diaz 11-05-2009 18:17
Meninho schreef:
Ik ben mischien wel de enige die deze film beter vind dan abre los ojos. Ik vond de hoofdpersoon in abre los ojos totaal niet sympathiek, en snapte eerlijk gezegd niet wat Penelope erin zag. Tom Cruise zet echter een prima figuur neer, en is het meer overtuigend dat Penelope er helemaal voor ging.
Daar moet je een vrouw voor zijn
Abre Los Ojos heeft ook mijn stem. Vanilla Sky vond ik pretentieus overkomen en faalde alsnog. Naar mijn mening deed de film te vaag puur om interessant te lijken. Abre los Ojos heeft exact hetzelfde verhaal en is een stuk duidelijker zonder in te boeten aan kwaliteit.


