Deep Impact

Deep Impact (1998)

FT rating (69 stemmen)
6.3

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

Een enorme komeet nadert de Aarde, en er worden plannen gemaakt om hem uit zijn koers te stoten. Naast een selectie van onmisbare mensen zal een loterij onder de bevolking gaan uitmaken wie van hen onder de grond onder mag duiken. Ondertussen wordt alles in het werk gesteld om de botsing tegen te gaan.

Regisseur:

Mimi Leder

Jaar:

1998

Duur:

120 minuten

Tagline:

Heaven and Earth are about to collide.

Genre:

Sci-Fi | Thriller

Land:

Amerika

IMDB:

6.1 op 113805 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op Deep Impact (60)


05-05-2004 15:19
wat is een spoiler ( en ik bedoel niet van een auto )
05-05-2004 16:22
boutta schreef:
wat is een spoiler ( en ik bedoel niet van een auto )


Een opmerking die te veel van de film weergeeft en wat je eigenlijk niet had willen weten. De blokjes "spoiler" die je hier af en toe ziet verbergen deze opmerkingen zodat je kunt kiezen of je het wilt weten of niet...

Deep Impact vond ik trouwens een erg magere film om on-topic te komen. In het begin is het nog allemaal wel aan te zien door al het hectische gebeuren. Na enige tijd echter interreseerd het je niet meer of de komeet nou wel of niet op aarde dondert...



[edit: meteoor, komeet ... 1 pot nat ]
05-05-2004 17:02
erg slechte film. Kwam in de tijd uit dat in Amerika iedereen rampenfilms wilde zien. Armageddon, Vulcano, Twister, Independence day. Volgens mij zijn van alle mogelijke wereldrampen al films gemaakt. En deze is dan ook nog eens naast de hele lage originaliteitswaarde ook nog erg voorspelbaar met de standaard actie/humor. Het kijken gewoonweg niet waard.
05-05-2004 20:16
Deze film maakte toch wel enige indruk op me Vlak erna kwam geloof ik dus Armageddon uit en ik dacht 'alwéér zo'n film'! Ze zijn leuk om een keer te kijken en vond Deep Impact toch wat beter. Maar verder dan dat is het voor mij niet.
05-05-2004 22:40
Aardige film, maar na voor de 100ste keer new york weer kapot te zien gaan word het wel saai. Maar gewoon verstand op nul en kijken wat je voorgeschoteld word.
06-05-2004 13:46
Ik vind m wel leuk Gewoon kijken... irritant is ie iig niet...
07-05-2004 15:27
Leuke film. Niet echt hoogstaand, maar ook niet dieptriest .
07-05-2004 16:24
tyler Durden schreef:
oowwwhhhh....zooooooooooo slecht.....en ook helemaal niet spannend en zo onzinnig verhaal...

kijk armagadonn was het verhaal ook nit al te best..en erg amerikaans..maar die film is dan tenminste lekker spectaculair en zit lekker vaart in.. en liv taylor speelt
mee


sorry hoor maar dit is gewoon een film zoals velen gewoon amerikaanse rommel earthquake en the towering inferno waren betere ramp films independece day schiet me ineens te binnen snap echt niet hoe je zo positief reageert op deze film.
07-05-2004 20:08
Groene bal!
07-05-2004 20:22
Jammer dat niemand erbij stil staat dat eind september er een komeet op relatieve afstand voorbij (hopelijk) de aarde raast... toch een gegeven om even bij stil te staan... een kleine botsing met een andere komeet of iets dergelijks kan tot gevolg hebben dat de kommeet alsnog inslaat...toch maar kijken vanavond ..just in case!
07-05-2004 20:27
Laat de komeet dan maar op het midden oosten vallenen niet in europa.
07-05-2004 21:10
hehehe dees is zeker wel cool..... kijken dus
07-05-2004 22:18
Dat Morgan Freeman zijn talenten aan deze film heeft verkwanselt is mij een raadsel. Die Téa Leoni zou wat vlotter en minder monotoom moeteb praten enzo, dat zou als nieuwslezeres in elk geval wat geloofwaardiger overkomen. Kortom echt een middelmatige film. Het hele verhaal blijf ook nogal opervlakkig. En dan opeens worden er even een miljoen mensen opgetrommeld om ondergrond te gaan wonen, dit gebeurt ook even in een zucht, alsof het zo gebeurt is, lekker geloofwaardig.
07-05-2004 23:01
Ik vond het wel een redelijk goede film
27-05-2004 12:11
"Bolo" schreef:
Aaaaahhhh.... Vreselijke zaadfilm.


"ruben" schreef:
amerikaanse bagger!!


"brooi" schreef:
In één woord: bedroevend



jongens jongens, argumenten graag i.p.v. loze opmerkingen.
Is juist niet voor de vele anti-Bush fanatici hier een verademing om een zwarte president te zien in de persoon van Morgan Freeman.
En waarom lees ik overal dat het een onrealistisch verhaal betreft? het zal niet de eerste keer zijn dat een meteoriet de aarde treft. De vorige inslag heeft een einde gemaakt aan het dinosauriers tijdperk, wellicht zijn wij bij de volgende inslag de sigaar.

al met al vind ik deze film ruim voldoende.
27-05-2004 13:16
einstein schreef:
jongens jongens, argumenten graag i.p.v. loze opmerkingen.

Ok, jij eerst!
einstein schreef:
Is juist niet voor de vele anti-Bush fanatici hier een verademing om een zwarte president te zien in de persoon van Morgan Freeman.

Is dit een argument?

einstein schreef:
En waarom lees ik overal dat het een onrealistisch verhaal betreft? het zal niet de eerste keer zijn dat een meteoriet de aarde treft. De vorige inslag heeft een einde gemaakt aan het dinosauriers tijdperk, wellicht zijn wij bij de volgende inslag de sigaar.

De mogelijkheid van een meteoriet die de aarde treft maakt een verhaal nog niet realistisch.
27-05-2004 13:23
einstein schreef:


al met al vind ik deze film ruim voldoende.


Ben benieuwd naar het argument.
27-05-2004 13:24
als je het niet eens bent met de politiek van Bush ben je meteen een 'anti-Bush fanaticus'?
27-05-2004 13:30
einstein schreef:
jongens jongens, argumenten graag i.p.v. loze opmerkingen.
Is juist niet voor de vele anti-Bush fanatici hier een verademing om een zwarte president te zien in de persoon van Morgan Freeman.
Grappig... voor het eerst dat ik word aangezien voor een anti-Bush fanaticus... of heb ik je verkeerd begrepen?

OK, argument... de reden waarom dit zo'n zaadfilm is heeft - voor mij - niks te maken met het (gebrek aan) realisme van het meteorieten-scenario. Van mij had de film mogen gaan over de vernietigende inslag van een reusachtige Whopper met kaas, als alles wat eraan voorafgaat niet zo'n langdradig soapverhaal was geweest. We moeten lang wachten op het spektakel, omdat Leder ons eerst emotioneel wil betrekken bij de hoofdpersonen. Maar het geneuzel over kalverliefdes en dochters die vervreemd zijn van hun vader is te afgezaagd, en teveel op de automatische piloot gespeeld, om het einde ook maar een beetje meer dramatisch cachet te geven. Mission failed...

einstein schreef:
al met al vind ik deze film ruim voldoende.
Een argument van jewelste, die moet ik onthouden.
27-05-2004 13:37
Hmmm, ze hadden beter de komeet moeten laten inslaan en de gevolgen er van laten zien... vette rampenfilm...
27-05-2004 13:42
"bolo" schreef:
Van mij had de film mogen gaan over de vernietigende inslag van een reusachtige Whopper met kaas




Ben het met je eens dat het "voorspel" wat korten had gekund. Anderzijds denk ik niet dat dat makkelijk realiseerbaar is, zonder dat de film zou gaan lijken op een documentaire (en die trekken geen volle zalen). Toch zit er zeker originele zaken in zoals het lot van enkele bevoorrechte Amerikanen, een zwarte president en natuurlijk het effect van die vloedgolf. Mij zetten deze zaken i.i.g. tot denken wat er zou gebeuren als er echt eens een meteoriet onze kant op komt.
27-05-2004 13:44
zwarte president is natuurlijk complete SF, net als vrouwelijke president, homoseksuele president of atheïstische president.

(wordt in the Simpsons trouwens een leuk grapje over gemaakt)
27-05-2004 13:45
ruben schreef:
als je het niet eens bent met de politiek van Bush ben je meteen een 'anti-Bush fanaticus'?

Nee, natuurlijk niet...dan ben je verrader van het westen, terroristenknuffelaar, islamitische mede-fundamentalist, bommenlegger en iemand die het mishandelen van vrouwen het liefst zou willen subsidiëren....beken het maar!
28-05-2004 22:56
bush is gewoon een klootzak die zijn kleuterdromen met speelgoed sloldaatjes wil uitoefenen in de praktijk

maar goed dat bijna iedereen in amerika anti bush is want bush is 1 grote klootzak

net als die islamitische hufters daar niet van maar bush pakt het iets TE agressief aan


[on-topic] was deze film niet laatst ook op net5 ofzo?
29-05-2004 14:47
Peter schreef:
Nee, natuurlijk niet...dan ben je verrader van het westen, terroristenknuffelaar, islamitische mede-fundamentalist, bommenlegger en iemand die het mishandelen van vrouwen het liefst zou willen subsidiëren....beken het maar!


je draaft wel een beetje door hoor..
29-05-2004 15:32
einstein schreef:
je draaft wel een beetje door hoor..
Een beetje chargeren, je mening een beetje dik aanzetten... daarmee kreeg je toch discussies die "op het scherpst van de snede" plaatvinden?
29-05-2004 18:06
ik vond dit wel een leuke film
29-05-2004 19:22
Goed...
Jah wel leuke film...
Alleen jammer dat ie na Armageddon kwam..
Nu leek het eigelijk een beetje gejat...
30-05-2004 01:16
Een filmkenner schreef:
Dit is echt een van de beste films die ik ooit gezien heb .het acteer werk is super en de special fx kan ik niet van echt onderscheiden .kortom EZE FILM MOET JE GEZIEN HEBBEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Je kan beter een andere username nemen

Dit is dus een erg middelmatige film waar je niet voor thuis hoeft te blijven. Alleen voor als je je echt enorm verveeld en echt helemaal niks anders te doen hebt is het het kijken wel waard
23-01-2005 12:54
okkie-man schreef:
Je kan beter een andere username nemen

lol ja.

ach, als je van rampenfilms houdt is deze wel te pruimen, als je van sentimenteel drama houdt ook. maar ik zou er idd niet voor thuis blijven.
23-01-2005 18:47
the day after tomorrow
24-01-2005 22:39
Een vrij standaard rampenfilm die wel aardig was om een keer te zien. Vooral de special effects zijn bijzonder om te zien.
Morgan Freeman maakt veel goed,maar dat doet die die verschrikkelijke Téa Leoni weer teniet. Met dat zeurderige stemgeluid van haar. En of de Nederlandse betrokkene en/of nabestaande van de Tsunami deze film gepast vinden (een maand na die ramp) lijkt me zeer de vraag......
24-01-2005 23:32
Wat ik altijd hartstikke tof vind aan dit soort SFX-films, is dat raketten zich midden in space, terwijl ze weet ik hoe hard vliegen, altijd keurige U-bochten kunnen maken van nog geen 100 m. breed.
Of dat iedereen keihard wegrent voor de naderende vloedgolf, maar enkele mensen, elkaar slechts lieflijk in de ogen kijkend, blijven staan. Topkwaliteit!
En inderdaad, als er iemand nagesynchroniseerd moet worden, is t Mevrouw Duchovny wel...
We kunnen natuurlijk stiekem een poll starten.
Armageddon en Deep Impact kwamen vrijwel gelijk uit... maar wélke vind je leuker, of beter gezegd: minder slecht?

Moi: Armageddon
25-01-2005 14:28
Bij Deep Impact raakt er tenminste eens een komeet de aarde, bij al die andere films is dat niet het geval..

Hier zie je de uitwerking die een komeet heeft en hoe dat eruit zou kunnen zien..

Kortom Deep impact ruleZ en Armgaddon is een film die vol met goede acteurs is waardoor het gemiddelde vna de film stijgt.
25-01-2005 16:54
vind ik Armageddon nóg iets slechter dan deze draak, zij het met kleine voorsprong ( of achtersprong?)
28-01-2005 14:35
Deze komt dus vanavond niet denk ik... in de gids en op de yorin site staat: 20:30 Frequency
14-05-2005 19:06
Een bovengemiddelde rampenfilm met tweeledige titel die het menselijke aspect zeer goed in beeld brengt; hoe reageren mensen als ze weten dat ze een ramp niet zullen overleven? Ik weet niet of de verhaallijn van Deep Impact is 'geleend' van Armageddon of vice versa, maar deze film is vele malen geloofwaardiger dan zijn tegenhanger (Bruce Willis die met een geweer op een booreiland rond loopt te zwaaien en meer van die flauwekul).
En ook al krijgt ie dan ook bij IMDB 0,2 punt meer dan Armageddon, hij verdient meer dan 5,9...
14-05-2005 19:18
Deep Impact is meer gericht op de realiteit en Armageddon is meer gericht op spektakel. En om dat laatste te krijgen wilt men nog wel eens een loopje maken met de geloofwaardigheid.
15-05-2005 02:05
een loopje? In die trend mag je gerust van een marathon met de geloofwaardigheid spreken.

iig, deze vond ik ook erg goed, jammer dat ik hem niet kan zien... (werk) -_-'
15-05-2005 19:09
SplinterCell schreef:
Deze film is helemaal te gek van mij krijgt ie een dikke vette 10


Een 10 betekent dat echt alles goed is aan deze film maar dan ook echt alles!!
En dat is natuurlijk belachelijk als je dat vind, natuurlijk heb je een eigen mening, maar een 10 geven is absolute waanzin.
20-05-2005 15:09
leonardus schreef:
Een 10 betekent dat echt alles goed is aan deze film maar dan ook echt alles!!
En dat is natuurlijk belachelijk als je dat vind, natuurlijk heb je een eigen mening, maar een 10 geven is absolute waanzin.

er zullen ook mensen zijn die hem een 1 geven, dat is ook niet helemaal terrecht ofwel?

ik heb deze film jaren geleden (toen ik nog jong was) een x gezien, en toen was ik best onder de indruk. ik ga 'm vanavond denk ik nog maar weer een x kijken.
20-05-2005 15:31
Redelijk goeie film over normale mensen niet zoals in die film met Bruce Willis
20-05-2005 15:38
jah idd..een redelijke goeie film..wel ut moeite waard om te kijken..
20-05-2005 16:24
Héle goeie film, maar niet kijken als Naked Gun tegelijkertijd wordt uitgezonden.....
20-05-2005 20:18
Idd. Leuke film, leuk als er zo'n dikke golf door de straten van NY rolt Beetje het 'Day after Tommorow' idee....misschien hebben ze het hier vanaf geleid
21-05-2005 00:23
mistelhensz vrijdag 20 Mei 2005 om 15:09

leonardus schreef:

Een 10 betekent dat echt alles goed is aan deze film maar dan ook echt alles!!
En dat is natuurlijk belachelijk als je dat vind, natuurlijk heb je een eigen mening, maar een 10 geven is absolute waanzin.


er zullen ook mensen zijn die hem een 1 geven, dat is ook niet helemaal terrecht ofwel?

ik heb deze film jaren geleden (toen ik nog jong was ) een x gezien, en toen was ik best onder de indruk. ik ga 'm vanavond denk ik nog maar weer een x kijken.


Nee natuurlijk is een 1 geven niet terecht, dan zou het betekenen dat bijna NIKS goed is aan deze film, en dat is inderdaad overdreven, maar dat alles goed is aan deze film is ook overdreven.
Ik vind gewoon niet dat een film een 10 kan verdienen, want er is altijd wel wat op aan te merken, al zijn het maar kleine dingen, dan is die 10 alweer verdwenen, het kan toch niet zo zijn dat alles perfect is
Maar het kan wel zo zijn dat echt alles SLECHT is aan een film, maar dat geld niet voor Deep Impact.
07-08-2005 20:09
Wat ik niet begrijp dat met de inslag sommige mensen beginnen te rennen terwijl al een hele tijd ze het konden weten van de inslag...ik bedoel pak de auto een dag eerder?
12-08-2005 09:19
Gerard_Fryslan schreef:
Wat ik niet begrijp dat met de inslag sommige mensen beginnen te rennen terwijl al een hele tijd ze het konden weten van de inslag...ik bedoel pak de auto een dag eerder?


Files...
12-08-2005 12:56
2004 schreef:
Files...


X-Files?
12-08-2005 13:15
Spannend, wellicht wat te emotioneel maar verder degelijke rampenfilm. Wel erg onwaarschijnlijk, alleen al vanwege de zwarte amerikaanse president...
12-08-2005 13:56
ik meen me te herinneren dat ik deze film echt bagger vond, maar ik kan me vergissen met een andere rampenfilm.
12-08-2005 14:03
ja, misschien is deze niet heel slecht, die rampenfilm met Will Smith in zijn digitale vliegtuigje vond ik dus wel echt bagger. Die film had weinig met film te maken, slechts met kaartverkoop. Als je graag wat wilt lachen en dan niet met een overweldigende ramp, maar wel met overweldigende vliegende schotels en aliens, dan raad ik je aan Mars Attacks te huren. Een soort (expres) mislukte A-film / B-film met waanzinnig veel humor en ook nog wat goede acteurs.
21-07-2008 08:06
lol @ tiger

barack obama

verder wel leuke film met mooie special effects.. moet alleen niet in het echt gebeuren

7 /10
21-07-2008 13:35
Degelijke rampenfilm, leuk hoe er (in tegenstelling tot Armageddon) in deze film wel aandacht wordt besteed aan de gebeurtenissen op aarde (plunderingen/massa hysterie, bevriezen van alle prijzen/economie etc.)
En in het ergste geval het bouwen van een enorm tunnel/grotten complex als een soort noah's ark, met de daaraan verbonden loterij.

Het over the top emo verhaal met frodo en zijn bruid haalt de film dan helaas weer flink onderuit.
21-07-2008 17:00
lol, 'Frodo's bride' klinkt als een goeie spinoff!!

on topic, Deep impact is ok.. Niet meer en niet minder
21-07-2008 17:11
Redelijke rampenfilm niet meer en niet minder.
De cijfer 5.9 van de IMDb is over het geheel terecht.
21-07-2008 21:02
In Deep Impact vind ik de nadruk teveel liggen op romantiek en te weinig op de meteoriet die de aarde dreigt te raken. Misschien 15 minuten van de film zie je wat reddingsacties om de meteoriet te stoppen, de rest is kleffe romantiek.
Maar dat stukje van die enorme golf die over New York spoelt, was wel gaaf.
Armageddon vind ik persoonlijk veel beter als deze film. Meer spanning en actie.
30-12-2008 17:34
ruben schreef:
zwarte president is natuurlijk complete SF, net als vrouwelijke president, homoseksuele president of atheïstische president.

(wordt in the Simpsons trouwens een leuk grapje over gemaakt)



lol zwarte presidenten zijn heel erg SF (obama)
03-02-2011 13:04
Altijd al een goede film gevonden deze rampenfilm.
De special effects zijn tamelijk goed en ook de spanning is goed opgebouwd.
Ook over de vertolkingen ben ik best tevreden, van zowat de ganse cast.
Leuk was dat een van mijn favoriete actrices hier een kleine rol in vertolkt, Leelee Sobieski op jonge leeftijd.
Kortom: een goede film die ik met veel plezier eens terug heb bekeken.
20-05-2012 20:41
ruben schreef:
zwarte president is natuurlijk complete SF, net als vrouwelijke president, homoseksuele president of atheïstische president.

(wordt in the Simpsons trouwens een leuk grapje over gemaakt)


Inderdaad bazinga: "Op 4 november 2008, is de Democraat Barack Obama verkozen tot de eerste zwarte president van Amerika." (blijft altijd leuk achteraf ergens naar te kijken).

Ik vond het overigens geen slechte film. In ieder geval niet zo verschrikkelijk emotioneel over the top geacteerd. Alleen de verhaallijn met Sarah en Leo vond ik behoorlijk irritant en langdradig gebracht.