Independence Day (1996)
Filminformatie
Delen:
Synopsis:
Buitenaardse wezens beginnen een invasie tegen de mensheid. Het spektakel begint als reusachtige ruimteschepen naderen. Verbazing slaat om in terreur als de schepen enorme vernietigende vuurstralen op steden over de gehele wereld richten.Regisseur:
Roland EmmerichJaar:
1996Duur:
145 minutenTagline:
We've always believed we weren't alone. Pretty soon, we'll wish we were.Genre:
Actie | Avontuur | Sci-Fi | ThrillerCast:
Will Smith | Bill Pullman | Jeff Goldblum | Mary McDonnell | Judd Hirsch | Robert Loggia | Randy Quaid | Margaret Colin | Vivica A. Fox | James Rebhorn | Harvey Fierstein | Adam Baldwin | Brent Spiner | James Duval | Lisa JakubLand:
AmerikaIMDB:
6.4 op 119092 stemmen (Website)Nieuws:
- 'Independence Day 3D' (voorlopig) in de ijskastIn 2013 waarschijnlijk "slechts" drie 3D re-releases.
- Titels bekend voor 'Independence Day' sequels?Het lijkt een 3D tweeluik te gaan worden.
- Roland Emmerich over ID4 SequelKomt Independence Day 2 er nu wel of niet?
- Independence Day 2 en 3!Will Smith zou zijn handtekening al hebben gezet.
- Meer Independence Day nieuws (5 artikelen)
Trailers / Foto's / Posters
Reacties op Independence Day (87)
16-05-2004 13:51
Ik was een paar jaar geleden op vakantie in Canet Plage met wat vrienden. Op een dag lag ik met een maatje op het strand toen er nogal donkere wolken aankwamen. Het zag er zo mooi uit; een blauwe lucht en aan 1 kant een witte streep met daarachter gitzwarte wolken. Na een paar seconden was de wolk vlakbij; je zag de wolken aankomen alsof het een bulderende zwarte zee was met een witte branding. Het bleek onweer met winden met orkaankracht te zijn.Anyway ik moest toen meteen aan ID4 denken; de scene dat de ruimteschepen aankomen zien er net zo uit en zijn toch wel erg mooi (en misschien wel geïnspireerd door een soortgelijk onweer).
De film op zich is nogal cliché, maar de special effects maken 'm wel de moeite waard.
Typische bier en chips film...
18-05-2004 15:43
evenveel diepgang als een hondendrol en ongeveer net zo spannend... 18-05-2004 15:50
Ik heb het nog nooit helemaal gezien elke keer dat ik het ga kijke val ik in slaap 19-05-2004 17:56
Leuke popcornfilm! 19-05-2004 18:36
Wolfje schreef:
Deze film is een belediging voor onze intelligentie.
ROFL
mjah ik vond em wel grappig majah al die alien shit boeid mij eigluk niet egt
20-05-2004 21:12
Zoals Bill Pullman (de president of the USA) ooit eens zei: Let's Nuke the Bastards!21-05-2004 11:02
Heerlijke onzin, zo fout Amerikaans dat het weer leuk wordt.[filmquote=Goldblum ]Pas op pap, straks vat je kou. Hmmm... kou, dat is het! [/filmquote]
En dan een virus uploaden met een Macje, waarop de alien zonder stembanden antwoord "HUH?".
21-05-2004 11:12
Altijd weer leuk om te zien dat iedereen een andere smaak heeft kwa films Ik kon me ieder geval goed vermaken met deze film. De humor en special effects vond ik zeer de moeite waard. Gewoon een leuke film om af en toe weer is te kijken.
21-05-2004 12:37
Ik heb maar 2 woorden hiervoor:Amerikanski Propaganda
De Amerikanen zijn zo geweldig, ze zijn zo goed, de president redt de wereld, effe een virusje uploaden in hun moederschip, klusje geklaard...
BAH !
(vond het wel een spannende film, dat dan weer wel
21-05-2004 20:44
Yeah, en ik heb hem in een of ander sleazy zaaltje in Orlando (VS) gezien op, jawel, ID4. De reacties van het publiek alleen al maken dit voor mij een heerlijke (en dubieuze) herinnering. Wat een stelletje patriotistische idioten zijn Amerikanen toch als je ze in een groep tegenkomt.
Weleens Nederlanders gezien als het Nederlands elftal meedoet aan een EK of WK? Okidoki.
[Hairsplitting mode on]
Oh, en waarom doen die aliens moeite om steden en luchtmachten te vernietigen met gevechtsschepen als hun moederschip met een massa van 25% van de maan in een baan om de aarde volgens alle natuurkundige wetten eb en vloed tot de grootste natuurramp ooit maakt. Gravity sucks
Misschien vinden ze het veel leuker om wereldsteden aan gort te schieten. Ik zou het wel weten als ik zulke wapens had
Anyway, who gives a f... Het is een lekkere b-popcorn-film die je niet serieus moet nemen en geen documentaire.
O ja, de regisseur van dit 'vreselijke' Amerikaanse patriotisme is een Duitser
21-05-2004 20:56
Rooster schreef:
Lompe, luidruchtige en onnozele film. Complete verspilling van geld en talent (ik bedoel hiermee niet het talent van Roland Emmerich want als hij iets bewezen heeft is het wel dat hij er niet over beschikt).
Blabla.. hoge bloeddruk om niks.. etc.
Blabla.. hoge bloeddruk om niks.. etc.
All-time world-wide boxoffice: plaats 10 met $811,200,000. Niet bepaald een verspilling van geld dus als je bedenkt dat films maken ook business is en hij $75,000,000 kostte om te maken. Bovendien blijkbaar veel mensen die hem graag wilden zien.
Geef mij trouwens ook even zo'n gebrek aan talent. I'll cry all the way to the bank omdat ik geen kunst gemaakt heb
21-05-2004 22:57
Grappig detail; Jeff Goldblum zet z'n pc-tje aan, aan boord van het alien-ruimteschip, en hij wordt begroet met de woorden: "Good morning, Dave." Dat is HAL...
22-05-2004 00:40
Al een paar reacties gezien waarin beweert wordt dat de president de aarde red, dit is echter niet helemaal waar. Hij schiet weliswaar een aardig potje mee, maar de aarde wordt uiteindelijk gered door
.Zowieso opvallend: roken is blijkbaar ook al geen probleem in deze film
13-11-2004 15:03
Alweer eens op tv! Tjonge jonge hebbben ze weer eens niks beters uit te zenden die commerciele zenders. Het begon goed met The Others, The Siege, maar nu zijn ze weer terug bij af. Lekkere reclame van de Amerikaanse propaganda. Wel leuke film om voor de een of twee keer te kijken maar dat was het dan ook weer! Ik weet bijna elk moment uit deze film, is niet meer leuk na zo vaak kijken!13-11-2004 17:37
Patriottische draak met veel small stories. Special effects is het enige pluspunt. Deze film is (waarschijnlijk) gebruikt door Bush in zijn verkiezingspropaganda. Heil Amerika! 14-11-2004 23:32
ik vind dit wel een leuke film. 15-11-2004 14:28
spiderhouse schreef:
ik vind dit wel een leuke film.
Ik niet dus.
Wat een bombastische, rommelige, ongeloofwaardige en belachelijke film! Met slechte special effects, nietszeggende dialogen, fanfaremuziek en een kinderlijke plot:
.Ruim twee-en-een-half uur tijdsverspilling.
Sorry hoor, maar in een week met Sling Blade, Mulholland Drive en A Beautiful Mind (maar ook met Jurrassic Park en Planet of the Apes: mijlpalen in hun genre en WEL topamusement) wordt mijn kritiek wat harder...
15-11-2004 14:48
spiderhouse schreef:
ik vind dit wel een leuke film.
Zit daar ook nog een goede argumentatie achter?
De film is zo voorspelbaar, waardeloze dialogen en om nog maar niet te spreken van die achterlijke nationalistische president in zijn straaljager. Het enige leuke aan deze film vind ik Jeff Goldblum met zijn "I told you so" rol. (zie Jurassic Park)
15-11-2004 15:51
Deze film is in ieder geval beter dan 'The Day After Tomorrow'. Het is allemaal zo debiel dat het weer grappig is:Goldblum die op het idee komt een computervirus te uploaden omdat z'n vader op koude de grond zat.
Aliens zonder stembanden die "HUH?" zeggen.
Om over de president en de Golden Retriever nog maar te zwijgen.
Briljant! Idioterie van de bovenste plank.
15-11-2004 16:49
ik heb deze 1 x gezien en dat is al jaren geleden.. vond het toen een goede film, en will smith is altijd cool.. als je hem niet kent zou ik toch zeker wel kijken 15-11-2004 17:18
Geen 'houdbare' film. Toen hij in de bioscoop kwam was hij best spectaculair; een handige mix van jatwerk. Maar als je 'm eenmaal 2 of 3 keer hebt gezien is het bijzondere er al vanaf.Dus: als je van actiefilms houdt en je hebt 'm nog niet gezien: lekker onderuit met fris en chips en verstand op nul.
17-11-2004 19:40
[quote=WoUtoMatiC]Deze film is in ieder geval beter dan 'The Day After Tomorrow'. Het is allemaal zo debiel dat het weer grappig is:[opsomming]
Briljant! Idioterie van de bovenste plank.http://www.imdb.com/title/tt0116629/goofs
Een hele opsomming, geweldig gewoon
Misschien dat ik hem alleen daarom nog een keer ga kijken..
19-11-2004 09:12
Gewoon een heerlijke popcorn film Ik vind hem iig lekker weg te kijken en hoef je eens niet na te denken bij een film, is ook wel eens lekker
Maar even...zag ergens staan Planet of the Apes....dat is pas een verschrikkelijk film
De "Klassieker" is nog wel te doen, maar deze...bleh
19-11-2004 09:58
Hele slechte film, zonde van je tijd. Typisch Amerikaans angstsyndroom scenario, met slechte humor (logisch voor Amerikanen) en ongeloofwaardige effecten en gebruikelijke narrow escapes, die jammergenoeg nooit een mis gaan dus. Prettig weekend!
19-11-2004 11:37
Goeie vermakelijke film! Men moet niet zo janken, hou politiek en dit soort films aub gescheiden ook al zit er een connectie tussen..
Veel actie, goede stunts en acteurs!
19-11-2004 12:05
Sorry hoor, maar in een week met Sling Blade, Mulholland Drive en A Beautiful Mind (maar ook met Jurrassic Park en Planet of the Apes: mijlpalen in hun genre en WEL topamusement) wordt mijn kritiek wat harder...
Ik ben het met al de films eens behalve Jurrassic Park. Dat vind ik beslist geen klassieker en/of top amusement. En al helemaal geen mijlpaal.
19-11-2004 13:20
onzehans schreef:
Ik niet dus.
Wat een bombastische, rommelige, ongeloofwaardige en belachelijke film! Met slechte special effects, nietszeggende dialogen, fanfaremuziek en een kinderlijke plot:
.
Ruim twee-en-een-half uur tijdsverspilling.
Sorry hoor, maar in een week met Sling Blade, Mulholland Drive en A Beautiful Mind (maar ook met Jurrassic Park en Planet of the Apes: mijlpalen in hun genre en WEL topamusement) wordt mijn kritiek wat harder...
Wat een bombastische, rommelige, ongeloofwaardige en belachelijke film! Met slechte special effects, nietszeggende dialogen, fanfaremuziek en een kinderlijke plot:
.Ruim twee-en-een-half uur tijdsverspilling.
Sorry hoor, maar in een week met Sling Blade, Mulholland Drive en A Beautiful Mind (maar ook met Jurrassic Park en Planet of the Apes: mijlpalen in hun genre en WEL topamusement) wordt mijn kritiek wat harder...
Je spoiler klopt voor geen meter en is dus eigenlijk geen spoiler
.Oh ja, de special FX zijn slecht, vandaar dat ze ook maar gelijk een oscar hebben gekregen
In ieder geval zijn de special FX zeker niet slecht.
19-11-2004 13:21
[quote=WoUtoMatiC]Deze film is in ieder geval beter dan 'The Day After Tomorrow'. Het is allemaal zo debiel dat het weer grappig is:Goldblum die op het idee komt een computervirus te uploaden omdat z'n vader op koude de grond zat.
Aliens zonder stembanden die "HUH?" zeggen.
Om over de president en de Golden Retriever nog maar te zwijgen.
Briljant! Idioterie van de bovenste plank.
Nee zijn vader zei dat hij zijn jas maar aan moest doen anders vat hij nog een koudje...
Valt het op dat ik deze film geweldig vindt
19-11-2004 13:26
Tiger schreef:
Ik ben het met al de films eens behalve Jurrassic Park. Dat vind ik beslist geen klassieker en/of top amusement. En al helemaal geen mijlpaal.
Jurassic Park was wel degelijk een mijlpaal met special FX...
En is alleen al daardoor wel een klassieker.....
19-11-2004 14:10
Jurassic Park was wel degelijk een mijlpaal met special FX...
En is alleen al daardoor wel een klassieker.....
En is alleen al daardoor wel een klassieker.....
Voor de 7 minuten special effects? Kom nou toch? De rest van de film was het aanzien niet waard. En dan heb ik het nog niet eens over de nog slechtere opvolgers...
19-11-2004 14:55
De opvolgers waren inderdaad geen hoogvlieger maar beide toch nog zeer vermakelijk....Op special FX en gebied en geluid (Jurassic Park was volgens mij de eerste film met DTS of dolby of zoiets) was he zeker een mijlpaal....
Dan kan het misschien maar 7 minuten zijn maar toch zeker een mijlpaal....
Nog nooit eerder werden ze zo realistisch weergegeven....
19-11-2004 15:59
RelentLess schreef:
De opvolgers waren inderdaad geen hoogvlieger maar beide toch nog zeer vermakelijk....
Op special FX en gebied en geluid (Jurassic Park was volgens mij de eerste film met DTS of dolby of zoiets) was he zeker een mijlpaal....
Dan kan het misschien maar 7 minuten zijn maar toch zeker een mijlpaal....
Nog nooit eerder werden ze zo realistisch weergegeven....
Op special FX en gebied en geluid (Jurassic Park was volgens mij de eerste film met DTS of dolby of zoiets) was he zeker een mijlpaal....
Dan kan het misschien maar 7 minuten zijn maar toch zeker een mijlpaal....
Nog nooit eerder werden ze zo realistisch weergegeven....
De special effects zijn idd een mijlpaal, daarin ga ik met je mee. Maar de rest van de film, ook niet onbelangrijk, was gewoon erg slecht. Een van de grote redenen hiervoor was de aanwezigheid van kinderen. Spielberg schijnt het vermakelijk te vinden om kinderen volstrekt onrealistisch gedrag te laten vertonen. De enige uitzondering die ik hier op kan bedenken is Jaws, wat ik dan ook meteen zijn allerbeste film vind. Tevens een klassieker maar geen mijlpaal, in de zin waar we het nu over hebben.
19-11-2004 16:32
Tiger schreef:
De special effects zijn idd een mijlpaal, daarin ga ik met je mee. Maar de rest van de film, ook niet onbelangrijk, was gewoon erg slecht. Een van de grote redenen hiervoor was de aanwezigheid van kinderen. Spielberg schijnt het vermakelijk te vinden om kinderen volstrekt onrealistisch gedrag te laten vertonen. De enige uitzondering die ik hier op kan bedenken is Jaws, wat ik dan ook meteen zijn allerbeste film vind. Tevens een klassieker maar geen mijlpaal, in de zin waar we het nu over hebben.
Daarin ben ik het ook met je eens, de kinderen waren een beetje een onnodige factor. Meestal loopt het ook nog eens goed af met de kinderen dus ken je het verloop van de film al....
Maar inderdaad dat Tim een boek van een archeoloog heeft gelezen en er alles van weet en dat Lex Unix kan op die leeftijden is niet echt realistisch...
Het verhaal was voor de film toereikend, de dino's steelden de show inderdaad...
Stel dat de kinderen er niet waren geweest zou het verhaal ook een andere richting hebben gehad....
In het boek waren de kinderen wat minder bijdehand...
Het verhaal was denk ik beter geweest als Spielberg het boek wat trouwer had gevolgd.....
Desalniettemin blijf ik het toch een goede film vinden....
Jaws is inderdaad een klassieker, daar is niets tegen in te brengen
Z'n beste film weet ik zo net nog niet, ik vond Close encounters of the 3rd kind ook wel heel erg goed....
Daar vertoonden de kinderen ook niet echt onrealistisch gedrag...
Ik denk dat we maar eens een topic moeten openen met mijlpalen in de filmgeschiedenis....
19-11-2004 19:45
ik vond Close encounters of the 3rd kind ook wel heel erg goed....
Daar heb je me, die had ik ook kunnen/moeten noemen. Wel opvallend dat het twee oudere films van hem zijn.
19-11-2004 20:18
ik vond het wel een cewl film 19-11-2004 20:34
Eigenlijk de moeite van het typen niet waard..... 19-11-2004 20:38
Ach het is gewoon een vermakelijke popcorn film. Niet bij denken gewoon genieten van de actie en het spectakel. 19-11-2004 20:58
vind hem toch wel laag gewaardeert, best goede film om lekker voor te zitten. lekker verstand op nul 19-11-2004 21:45
Pfff alweer deze film ? 20-11-2004 00:05
RelentLess schreef:
Je spoiler klopt voor geen meter en is dus eigenlijk geen spoiler 
.
Oh ja, de special FX zijn slecht, vandaar dat ze ook maar gelijk een oscar hebben gekregen
of het was voor het geluid 
In ieder geval zijn de special FX zeker niet slecht.
.Oh ja, de special FX zijn slecht, vandaar dat ze ook maar gelijk een oscar hebben gekregen
In ieder geval zijn de special FX zeker niet slecht.
Je hebt gelijk: de FX kregen idd de oscar en zijn op sommige momenten zelfs spectaculair, maar laten achteraf geen indruk achter door de algehele domheid van de film.
Over mijn spoiler heb je ook gelijk, maar jouw spoiler is ook geen echte en daarom nu de echte:

Met een fles wiskey onder handbereik is deze film best uit te houden en lach je je helemaal slap. Maar dan is die fles ook wel leeg na zo'n avond: bijna drie uur inclusief freclame!!
25-07-2005 19:30
dacht dat we t over independece day hadden 29-07-2005 12:44
Hij is toch gewoon vet, of niet, dan. Het hele verhaal is niet eens geheel onlogisch. Er zitten veel elementen in de film die je bezig houden en dat maakt het sowieso een film die je aandacht erbij houdt. Verder zit er spanning, actie en humor in. Ik denk dat dit een film is die nu wat minder spectaculair lijkt, omdat er nu zoveel andere mogelijkheden zijn met computers, maar hij blijft stoer. 29-07-2005 12:46
inderdaad, het
naar een buitenaards ruimteschip was de meest logische 'plotwending' van de afgelopen 10 jaar. 29-07-2005 12:50
Peter schreef:
inderdaad, het
naar een buitenaards ruimteschip was de meest logische plotwending van de afgelopen 10 jaar.
naar een buitenaards ruimteschip was de meest logische plotwending van de afgelopen 10 jaar.Dat vond ik echt een cool idee
ID4 is gewoon een van de leukste films ooit gemaakt
29-07-2005 14:08
Een ietwat over de top rampenfilm, te amerikaans, te bombastisch maar wel aardig om te kijken als je toch niets te doen hebt. 29-07-2005 16:22
Wat War of the worlds is geworden, zo had eigenlijk Independence Day moeten zijn. Alleen War of the worlds had wat minder popcornvermaak, maar was daarom wel erg interessant doordat het zo realistisch in beeld is gebracht. Wel was het einde wat vreemd. ID4 had een iets ander thema met hun onafhankelijkheidsdag, maar toch. Helaas was dat toen niet gelukt. Men vond het toendertijd niet nodig ga ik ervan uit. Gewoon lekker knallen met wat stoere acteurs en hun oneliners. Wat explosieve acties en klaar is Kees. Later kwam ook Armageddon enz. In die jaren was ik echt fan van deze films. Later werd ik ermee doodgegooid, wat negatieve reacties erover gelezen die me lieten realiseren dat deze films niet helemaal in orde zijn. Voor de rest is wel leuk voor een keertje. Maar we weten allemaal nu wel dat je het niet echt te serieus moet gaan nemen, en je gewoon voor de fun de film moet kijken. En niet als een critici de film moet zitten beoordelen/afzeiken. 29-07-2005 18:43
Gewoon een leuke film met een lekker feel good gehalte. Tuurlijk is het allemaal wat amerikaans en bombastisch, maar als je daar doorheen kijkt gewoon leuk 29-07-2005 19:52
Verstand op 0 zetten, en gaan met die banaan. 26-08-2005 18:39
Hij wordt best vaak uitgezonden volgens mij. Amusante film, maar verliest wast waarde doordat je hem regelmatig voorbij ziet flitsen. 27-08-2005 20:22
hijs leuk. 2e keer nog leuker.
maar voor de 397ste keer.
nee nu sla ik over.
(het begint nu echt un sbs6 film te worden)
28-08-2005 12:05
Nou Mirel. De vierde juli was de onafhankelijkheidsdag in Amerika ergens in de tweede wereldoorlog of zoiets. Op die datum zou zo een beetje deze film op gebaseerd zijn. Dat de ameriken bevrijd waren. Maar tis wel inderdaad beetje raar, want je kan het daarop baseren maar de aliens hebben dan niks met de WO2 te maken. To make a long story short. Het is gebaseerd op de onafhankelijkheidsdag de 4de juli, want toen zouden de amerikanen bevrijd zijn van de aliens. Om het uit te leggen waar deze film dan in het algemeen over gaat. Wat logisch zeg. 28-08-2005 12:23
CAGE schreef:
Nou Mirel. De vierde juli was de onafhankelijkheidsdag in Amerika ergens in de tweede wereldoorlog of zoiets.
Je zit er maar 170 jaar naast...
Op 4 juli 1776 verklaarden 13 Engelse koloniën in Amerika zich onafhankelijk van het Britse rijk. Het komt er dus simpelweg op neer dat op die dag de USA werd opgericht, best een belangrijke dag in hun geschiedenis...
28-08-2005 12:43
Thanks. Heb ik ook alweer eens iets geleerd. Wist niet dat deze film zover in het verleden kijkt. Ik zat er wel hendig naast. Oops. 28-08-2005 12:43
Dit is gewoon een hele vette "We love America" gevoel film die je echt moet kijken als je een goed surround systeem hebt!! 28-08-2005 14:02
Waarschijnlijk kijk ik hem tot 22.10 want dan begint IT op een ander net.en wat ID4 betreft, het is leuk voor de eerste 2 keer vooral het begin de dreiging maar dat gedoe daarna hoeft van mij niet echt...
28-08-2005 14:30
Zoals de Volkskrant zegt:Spektakelstuk dat bol staat van de clichés, maar door de non-stop actie en effecten heel goed kan amuseren.
En dat is precies mijn mening over deze film. Alleen komt hij *veel* te vaak op TV.
28-08-2005 17:13
ja, inderdaad. Ik heb deze film gewoon TE vaak gezien! Hij is wel leuk de eerste twee misschien drie keer, daarna is hij gewoon irritant! 28-08-2005 17:45
De scène waarin Will Smith die alien achter zich aan sleept kan ik wel 100 x zien... dat is zo hilarisch... maar idd, voor de rest hoeft ie niet zo verdomd vaak uitgezonden te worden.Hij past zo in het lijstje van:
Matilda
You've Got Mail
en
Don't Tell Mom the Babysitter's Dead...
Vul zelf de rest maar in... maar ik hoef géén van deze films de komende 6 jaar te zien... :-s
17-05-2008 21:41
Een poosje niet meer gezien, en dan is ie wel weer eens leuk. Dus: onderuit op de bank met chips en fris, blik op oneindig en genieten."Hope you've got an airbag!"
22-05-2008 23:08
Pech voor de liefhebbers van Independence Day, want vanavond krijg je Bridget Jones 2 in de plaats. 23-05-2008 09:40
Ook een rampenfilm. Gelukkig maar. 24-05-2008 00:32
Indenependence Day vond ik vroeger echt super tof, tegenwoordig vind ik hem nog steeds vermakelijk, dus ik snap niet waarom mensen deze film slecht vinden. Sowieso is dit het magnus epos van Roland Emmerich, want ik bedoel 10.000 bc was echt zeau slecht!!!!!! 29-06-2008 14:36
topfilm,al duizend keer gezien maar blijft vermakelijk zou er geen vervolg komen? 30-06-2008 09:02
johan stephan schreef:
topfilm,al duizend keer gezien maar blijft vermakelijk zou er geen vervolg komen?
Nee, want dan zouden ze zo ongeveer dezelfde film weer krijgen. En dat willen ze niet (lees: zonde). Tenzij jij komt opdagen met een mooi origineel script!
30-06-2008 11:52
Nummer één in mijn lijstje van films met een mager/slecht verhaal maar toch vermakelijk door de special effects!Deze film zette de trend van talloze films die het moeten hebben van de vorm i.p.v. de inhoud. De film heeft alles wat dergelijke films moeten hebben! Stereotypes: De kickass goodguy, het miskende genie, de mafkees die een held word etc.. Een slap verhaal, verstand op nul en kijken maar! En natuurlijk spetterende effects, het opblazen van het capitool blijft toch een klassieker!
Toch vond ik deze film destijds (mede door mijn leeftijd) best gaaf... Slappe aftreksels van deze film zoals "Day after tomorrow" en "10.000 BC" zijn echter verspilling van geld en eventueel talent!
30-06-2008 12:51
Mellie schreef:
Slappe aftreksels van deze film zoals "Day after tomorrow" en "10.000 BC" zijn echter verspilling van geld en eventueel talent!
Dit laatste snap ik niet helemaal...
In hoeverre kan je genoemde films aan deze film schakelen, qua inhoud en verhaal?
Day after had wel destructie, maar geen aliens..
10000 had die destructie op ID4 niveau?
30-06-2008 16:06
Chrischzz schreef:
Dit laatste snap ik niet helemaal...
In hoeverre kan je genoemde films aan deze film schakelen, qua inhoud en verhaal?
Day after had wel destructie, maar geen aliens..
10000 had die destructie op ID4 niveau?
In hoeverre kan je genoemde films aan deze film schakelen, qua inhoud en verhaal?
Day after had wel destructie, maar geen aliens..
10000 had die destructie op ID4 niveau?
Ze zijn allemaal van Roland Emmerich.
04-07-2008 18:49
Drie dingen zijn leuk aan deze film:1 De humor van Will Smith
2 De special effects
3 Het verhaal
Minpuntjes zijn de overdreven en tenenkrommende heroïek en de soms zeer ongeloofwaardige momenten (Will Smith die plotseling een ruimteschip kan besturen, de president die ineens gaat meevechten in een F16, tuurlijk!).
14-05-2009 17:09
Wat zit iedereen toch te kankeren op dat patriottisme en op de amerikanen. De film is tenslotte in Amerika gemaakt en speelt zich in Amerika af! lijkt wel of iedereen tegenwoordig anti Amerika is. Geweldige film met een top cast en special effects. Weinig diepgang, maar dat is niet nodig in zon film. 10 x beter dan war of the worlds!
02-07-2009 19:54
WoUtoMatiC schreef:
Heerlijke onzin, zo fout Amerikaans dat het weer leuk wordt.
[filmquote=Goldblum ]Pas op pap, straks vat je kou. Hmmm... kou, dat is het! [/filmquote]
Briljant
[filmquote=Goldblum ]Pas op pap, straks vat je kou. Hmmm... kou, dat is het! [/filmquote]
Vond dat altijd al een scene waarvan ik dacht 'Wat is de link?' Okay, na enig denkwerk misschien maar voor de kijker niet bepaald voor de hand liggend. Verder walg ik van die overdreven Amerikaanse heroïek maar ach... de special effects maakt deze film toch weer de moeite waard. Gewoon een chips/cola-film
05-07-2009 14:36
Ik hou van SF films maar wat een ongelofelijk dramatisch slechte Amerikaanse pulp is dit! 10-11-2009 12:44
Deze film vorige week op Blue ray gezien met DTS. Dan begrijp je weer waarom je deze film in de bios zo geweldig vond en toen je hem naderhand op TV zag een stuk minder. Special effects zijn zeer OK....rest helaas wat minder.
04-07-2010 09:02
Vergeet het verhaal, dit is een puur visuele film die je in de bioscoop gezien moet hebben of anders op een erg groot tv-scherm met surround-sound. 04-07-2010 14:21
Voor mij een klassieker!!! Vooral na de 4 juli (2008) in New York waar ze deze film de hele dag non stop uitzonden! 04-07-2012 10:19
1 van de betere films uit de 90's.


Independence Day is gewoon een goeie film met leuk acteerwerk en een leuk verhaal, goede special effects (zeker voor die tijd) en het feit dat er dingetjes zijn die wat over-de-top overkomen, moet je voor lief nemen; het is tenslotte een sci-fi film, wat betekent dat het een 'beetje sterk' is allemaal. Het is misschien geen klassieker en misschien is de film wel wat te patriotisch. Maar het is wel een leuke film en hebt zeker wel een leuke avond door er naar te kijken.