The Avengers

The Avengers (2012)

Alternatieve titel: The Avengers: An IMAX 3D Experience, Marvel's The Avengers
FT rating (162 stemmen)
8

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

Nick Fury, de directeur van S.H.I.E.L.D., verzamelt een groep superhelden, waaronder Iron Man, Thor, Captain America en the Hulk om te strijden tegen Thor's broer Loki, die nadat hij aan het eind van de film Thor in de vortex viel weer op Aarde is beland en erop uit is die te veroveren.

Regisseur:

Joss Whedon

Jaar:

2012

Duur:

142 minuten

Tagline:

Some assembly required.

Genre:

Actie | Avontuur | Sci-Fi

Land:

Amerika

IMDB:

8.2 op 675554 stemmen (Website)

Release:

In de Nederlandse bioscoop te zien vanaf 26 april 2012

DVD:

In Nederland op DVD uitgebracht op 28 augustus 2012

Nieuws:

Recensie The Avengers


Geschreven door Arjan Welles

De Amerikaanse stripboekenuitgever Marvel vindt zijn oorsprong al in het einde van de jaren dertig en kan al decennialang rekenen op een grote schare trouwe fans. Na altijd afhankelijk te zijn geweest van de bestaande filmstudio’s besloot het bedrijf - dat groot werd gemaakt door schrijver, bedenker en voormalig baas Stan Lee - om de productie van superheldenfilms in 2008 voortaan in eigen stal onder te brengen. Het leidde tot nu toe tot vijf succesvolle en kwalitatief hoogstaande titels. Marvel liet een nieuwe generatie kennis maken met klassieke superhelden als Iron Man, The Hulk, Captain America en Thor. De filmfan die bij deze blockbusters is blijven zitten tot na de aftiteling of online enigszins oplettend is geweest, kan de aankondiging van het ultieme superheldenteam The Avengers niet ontgaan zijn.

» Lees verder...

Trailers / Foto's / Posters


Blu-Ray Review: The Avengers


Geschreven door Bram

Met de goed ontvangen introductiefilms rond Iron Man, Thor, Captain America en Hulk nog vers in het achterhoofd en met regisseur Joss Whedon aan het roer kon het niet anders dan dat The Avengers ging knallen aan de wereldwijde bioscoopkassa. De 3D superheldenfilm van Marvel Studios presteerde uiteindelijk ver boven alle verwachtingen en zette daarmee de voorgangers in de schaduw. Vooral de kruising tussen gevatte humor en krachtige actiescènes en de introductie van de "nieuwe" Hulk werden bejubeld. Na de wereldwijde box office score van zo'n $1,5 miljard liet Marvel Studios / Walt Disney onlangs blijken stevig in te zetten op de comic-verfilmingen en zette de deur open voor "Phase 2", waarin we minimaal kennis gaan maken met Ant-Man, de Guardians of the Galaxy en de supervillain Thanos. De laatste was al kort te zien tijdens de eind credits van het overdonderende The Avengers. Sinds eind augustus ligt de (3D) Blu-Ray en de Dvd van de Marvel superheldenfilm in het schap.

» Lees verder...

Featured: The Avengers


Geschreven door Jim

De opbouw naar de langverwachte Avengers-film is al vanaf 2008 bezig, en houdt pas op in 2012, als de film eindelijk in de bioscopen gaat draaien. Ondertussen krijgen we nog een aantal Avengers-gerelateerde films voorgeschoteld en wat daarna komt blijft vooralsnog deels in het ongewisse. Wat zeker is dat we de komende twee jaar sowieso Captain America: The First Avenger krijgen, Thor en meest waarschijnlijk ook nog Ant-Man. Deel van het plan is om de personages eerst te introduceren in hun eigen film en tegelijkertijd in die film een link te maken naar The Avengers. Dat zou in ieder geval ruimte schelen in de daadwerkelijke Avengers-film, aangezien die wel overvol zou worden als elk personage nog gerekruteerd zou moeten worden.

» Lees verder...

Reacties op The Avengers (75)


06-10-2011 13:38
Al vanaf 2005 aan het wachten op deze film (en dan zonder te overdrijven) na de eerste iron man film werd t dan nog eens officieel bevestigd en dan is het nu bijna zo ver (in ieder geval, na 6 jaar wachten kunnen die paar maanden er ook nog wel bij) ben zeer benieuwd.
05-02-2012 19:35
Dude, wat heb ik hier lang op gewacht! 'Tis bijna mei (voor ons al 26 april!!) en dit word AWESOME!!!
09-02-2012 09:08
Wat leuk; Edward Norton, Nathan Filion en Don Cheadle doen ook mee.
18-04-2012 11:19
Wat een aparte Synopsis?!!!!!
22-04-2012 10:00
BBBarry schreef:
Wat een aparte Synopsis?!!!!!


Die synopsis is van de walgelijke film uit 1998 met dezelfde titel. Wie heeft die d'r bij gezet?
23-04-2012 11:12
thefanwithnoname schreef:
Die synopsis is van de walgelijke film uit 1998 met dezelfde titel. Wie heeft die d'r bij gezet?


Idd wat een fail... haha
23-04-2012 15:45
Woensdag is het zo ver het lange wachten is voorbij eindelijk yesyesyes heb er zin in om die film te gaan kijken heb er lang op gewacht de volgend is voor mijn spiderman
24-04-2012 02:28
OOOOW jongens toch wat heb ik hier zin in! 1 van de films waar ik het meest naar uitkijk dit jaar! Heb al een paar reacties van mensen op twitter gelezen die vandaag naar de premiere waren gegaan en hij schijnt echt onwijs tof te zijn. Damn kan niet wachten!!

Oja en dudes verander die synopsis! Dit kan echt niet!
24-04-2012 18:36
tot nu toe een 97% op RT en een 9 op imdb, niet te doen gewoon
morgen is het zover, maar goed dat ik niet moet werken
25-04-2012 14:01
Ik heb de film gezien En ik geef de film 100%!:

- De personage ontwikkeling van ieder is goed opgebouwd en uitgevoerd.
- Dialogen zijn ook sterk, met een vleug humor.
- Muziek is super.
- De actie van de hele film zit geweldig in elkaar, waar menig filmliefhebben en ZEKER de comicbook liefhebben zeker van zullen smullen.
25-04-2012 22:31
Indeed Ereptile ik heb ontzettend genoten.!! ook van mij krijgt hij 100%

Het klopt van voor tot achter Wat een Assemble
Ik hoop dat iedereen net zo genoten heeft als ik. Vrijdag ga ik nog eens.
En dan de Bluray nog,Dan is mijn Avenger collectie compleet.

Wat was jullie persoonlijke Awsome moment??? De mijne was dat was de nummer 1 van mijn Awsome moments
26-04-2012 04:28
Net thuis en wat een topfilm is dit,echt popcorn-vermaak van de bovenste plank!
De interactie tussen de helden zorgt voor veel humor(waar de film vol mee zit) en ook wat mooie knokpartijen.
Scarlett heeft een heerlijk kontje in 3D(vond sowieso de 3D best wel geslaagd bij deze film) en The Hulk was te gaaf en ook af en toe erg dreigend.

Zoals hierboven beschreven was de leukste scene wel maar de scene waar
Of als Thor tegen Loki zegt 'listen' en
Die gozer

Ik verwacht voor het vervolg wel sterkere vijanden(tijdens de credits zie je die maar ken hun krachten niet) dan alleen Loki met wat figuranten die vooral dienen om de helden te laten buiken.


Die 140 min gingen echt te snel voorbij,een film die je gewoon in de bios moet zien als het genre je ligt.

Ik hoop wel dat Spidey zich bij The Avengers gaat voegen,lijkt me leuke toevoeging qua humor ook.
26-04-2012 18:02
Een ware topper deze film. De beste marvel tot nu toe. Joss Whedon verdiend respect en ik leg zo 100 euro neer om hem deel 2 te laten maken.
26-04-2012 22:25
Heb deze film nog niet gezien, maar een 9.3?! Ehm... Ik denk dat ik deze niet moet missen?
26-04-2012 23:02
BobbyBoelhouwer schreef:
Heb deze film nog niet gezien, maar een 9.3?! Ehm... Ik denk dat ik deze niet moet missen?

Ja en op imdb ookal een 9 ..
26-04-2012 23:23
Ik stond inderdaad nogal sceptisch tegenover een mix van alle superhelden en films die we de afgelopen jaren hebben gekregen. Voor mij leek het een moeilijke opdracht om al deze verschillende stijlen en personages in één film samen te brengen. Op de één of andere manier is Josh Weddon daar in geslaagd. Bijna elk personage krijgt evenveel screentime. Thor vond ik nogal op de achtergrond blijven. Terwijl z'n broer hier de b*tch van dienst is. Ook Tony Stark kon ik voor één keer uitstaan of komt het omdat z'n tegenpersonages gewoon leuke commentaar kunnen terugvuren? Iets wat Tony Stark niet had in z'n eigen Iron Man - film.
Ik vreesde een beetje voor de humor maar dit viel al bij al nog mee. Op een paar geforceerde moppen na. En juist met die humor valt of staat deze film. Doordat het geheel enorm luchtig verpakt wordt en zichzelf niet al te serieus neemt is deze film gewoon fun. Zeker na het belachelijk Batteship! Die luchtigheid is het als kijker makkelijker om al die vreemde props en kostuums voor waar de nemen.
Opnieuw worden we doodgegooid met strakke special effects, waarbij vooral Iron Man er weer gelikt uitziet.

Toch faalde een moment van originaliteit bij mij. De scène met de klassiek klinkende muziek deed denken aan Casino Royle en scènes waar klassieke muziek de bovenhand neemt tijdens een spannende opzet.
Ook En wat voor een belachelijk hoed had Loki op ? Gelukkig maakte The Hulk daar een eind aan... Want als er één iets is wat de show steelt in deze blockbuster dan is het wel The Hulk. Alleen valt de Hulk eerst alles aan wat hij ziet en dan kan hij plots wat later samenwerken?? Nogal vreemde verandering plots.

The Avengers was leuk en fun maar ik hoef het niet meteen nog eens te zien. En zeker niet meer in de bios tussen een horde Marvel-freaks. Eentje vond er niet beter om vlak voor de start van de film te roepen : "AVENGERS ASSEMBLE!! " Je zou die goser toch wel 5 cent en een ooglapje van de Blokker geven.

Nog een vraagje ?
27-04-2012 02:53
Ten eerste, ik houd van dit genre, ik heb ze ook bijna allemaal gezien. Máár, wat was dit een dramatische film, zeg, de term 'corny' is ontzettend van toepassing . Dankzij de ontzettend goedkope en voorspelbare humor (jezus mensen in de bioscoop, hoe kunnen jullie zo simpel te zijn door bij elke grap zó hard te lachen), was het het nog het kijken waard, maar zonder dit was het een regelrechte ramp geworden. Het verhaal is ontzettend simpel, dit proberen ze dmv de slechte humor, en wat quasi-diepzinnige dialogen zoals de 'what is power dialoog tussen Fury en Loki' te compenseren, maar voor degene met een beetje filmervaring/kennis/intelligentie, is hier zo doorheen te prikken.

Daarnaast is de totaal onduidelijk , de scene is ontzettend vaag, en te snel gegaan. Ook het

Het is logisch dat je van deze film geen Batman-achtig verhaal hoeft te verwachten, maar dat je het uiteindelijk maar verkoop dmv huumor is wel heel goedkoop. De enige reden waarom deze film zo hoog staat op imdb is omdat alle comic-con geeks, die de film sowieso toch wel überfantasisch vinden, hem meteen een 10 geven...

Deze film gaat nog keihard dalen op imdb, gegarandeerd..
27-04-2012 10:44
Liptonpome schreef:


Het is logisch dat je van deze film geen Batman-achtig verhaal hoeft te verwachten, maar dat je het uiteindelijk maar verkoop dmv huumor is wel heel goedkoop. De enige reden waarom deze film zo hoog staat op imdb is omdat alle comic-con geeks, die de film sowieso toch wel überfantasisch vinden, hem meteen een 10 geven...

Deze film gaat nog keihard dalen op imdb, gegarandeerd..

Hij gaat wel dalen maar niet extreem veel. Sowieso is de film ook door critici zeer gewaardeerd. Een 8.2 gemiddeld en 97% op RT, 70/100 op metacritic (die zijn altijd zeer, zeer kritisch) en talloze andere recensies door critici. Helaas voor jou deelt niemand je mening.
27-04-2012 19:38
Liptonpome schreef:
De enige reden waarom deze film zo hoog staat op imdb is omdat alle comic-con geeks, die de film sowieso toch wel überfantasisch vinden, hem meteen een 10 geven...


Hier moet ik je nu wel gelijk in geven.
27-04-2012 21:43
Liptonpome schreef:


Deze film gaat nog keihard dalen op imdb, gegarandeerd..

Hij stond een 8.8 bij 7000 stemmen, nu een 8.9 bij 12000. Hij is dus zelfs omhoog gegaan!
28-04-2012 14:06
Pure awesome!
28-04-2012 15:37
Wat een film zeg !!!! echt super cool.
Ik ben naar de imax zaal geweest in Rotterdam en jee wat een beeld en geluid zeg, dat maakt deze prachtige film nog beter.

De actie was top, de humor erg droog en het verhaal: ja ach gewoon leuk :-).

Een erg leuk moment was .

Dus iedereen die van Marvel houd of van een goede actie film die moet deze film gaan kijken !! :-)
Ik kan niet wachten op de blu-ray :-)
28-04-2012 21:15
Liptonpome schreef:

Deze film gaat nog keihard dalen op imdb, gegarandeerd..

Inmiddels is hij zelfs naar en 9 gestegen.
29-04-2012 09:31
Een zeer vermakkelijke film,maar ze hadden er wel een half uur uit kunnen knippen.
29-04-2012 12:46
FilmMaster schreef:
Een zeer vermakkelijke film,maar ze hadden er wel een half uur uit kunnen knippen.

Ik vond het wel leuk dat er ook wat gepraat bijzat. Anders hadden de personages te weinig uitdieping gehad en was het puur aktie alhoewel dat ook leuk is natuurlijk. Het was tenminste geen slecht gelul en slechte humor zoals bij Transformers. Het is wel te merken dat Whedon ervaring had met series.
29-04-2012 17:01
Net gezien in IMAX en Marvel Studios heeft flink uitgepakt. Wat een film; de beste Marvelfilm tot nu toe, zelfs beter dan Iron Man, vind ik. En de Hulk was inderdaad fantastisch; vooral de humor die hij met zich mee bracht. Ik ga 'm zeker nog een keer kijken in de bios en de BR kan mij niet snel genoeg uitkomen!! Een dikke 9.
29-04-2012 17:22
Zeer grote teleurstelling. (bevat spoilers) De film was gewoon te kort om het verhaal goed te vertellen. 3D voegde ook echt he-le-maal niks toe. De vijand, in de vorm van Loki was gewoon niet sterk genoeg, zoals we zagen toen hij even aangepakt werd door de Hulk. De andere vijand, de Chitauri, waren ook echt belachelijk slap zeg. Als zelfs Romanoff een paar dozijn kan neerleggen zonder problemen, dan weet je dat de vijand gewoon te slap is. Natuurlijk overleeft Iron Man het ook, blijkbaar kent men de kracht van een nuke niet. De intro was lang genoeg, maar het verhaal tot het eindgevecht toe was gewoon te kort om een goede sfeer te creëren. Het eindgevecht voelde ook goedkoop en te kort aan. De manier waarop men de Tesseract uitschakelt, is ook gewoon achterlijk. Deze film maakt het totaal niet waar, het leeft absoluut niet op tegen zijn hype. Over het algemeen kan ik deze film niet hoger als een 4 geven.
01-05-2012 09:47
Eén woord: wauw!

Iets meer woorden:
The Avengers is topentertainment zoals het zou moeten zijn. Het verhaal mag dan wel nergens echt diep gaan, maar dat doet er niet toe. Wat wel belangrijk is, is dat Joss Whedon erin is geslaagd het perfecte script af te leveren voor dit soort films, met naast een ferme injectie actie vooral een stevige dosis humor waar veel 'komedies' jaloers op kunnen zijn - waar vooral de immer briljante Tony Stark maar ook The Hulk voor zorgen.

Nog belangrijker vind ik toch wel dat Whedon erin geslaagd is tussen alle explosies en visueel spektakel z'n helden niet uit het oog te verliezen. Iron Man, The Hulk, Nick Fury, Black Widow,...: ze hadden allemaal zowel rustigere scènes waarin het personage centraal staat én ze hebben ook allemaal een relevante rol tijdens de actiescènes. De cast staat trouwens ook bijzonder stevig te acteren.

Kortom: wie van actiefilms houdt (zeker wie de vorige Marvel-films al tof vond), mag The Avengers gewoon niet missen.
01-05-2012 17:40
Wat ik alleen ff niet begrijp is waarom
01-05-2012 22:58
The Avengers is in 1 woord te omschrijven: FANTASTISCH
Op The Dark Knight na is dit de beste superheldenfilm die ooit gemaakt is. De kracht van deze film zit in de goed gedoceerde aandacht voor alle superhelden en de humor die hiermee gepaard gaat. De gevechten zijn indrukwekkend en de special effects hoogstaand.
Waar de film wel enig terrein had kunnen winnen was bij de 'bad guy' Loki. Als Nemesis van de Avengers ontbeerde het hem toch aan brute kracht, gezien elke losse Avenger Loki in feite kon verslaan.
Het zou nog indrukwekkender zijn geweest wanneer Loki onmenselijk krachtig gemaakt was en het een sterk staaltje teamwork van de Avengers zou kosten om Loki knallend te verslaan. Verder is het open einde na de aftiteling hopelijk het startsignaal voor een sequel.
02-05-2012 20:45
Ik heb perongeluk gestemd(een 1)
Terwijl ik de film (nog) niet heb gezien,valt dat weg te halen?
02-05-2012 21:34
ChrisDevries schreef:
Ik heb perongeluk gestemd(een 1)
Terwijl ik de film (nog) niet heb gezien,valt dat weg te halen?


Gewoon nog een keer stemmen.
02-05-2012 21:55
ChrisDevries schreef:
Ik heb perongeluk gestemd(een 1)
Terwijl ik de film (nog) niet heb gezien,valt dat weg te halen?

Helaas pindakaas kan dat niet op deze site. Maak er dan een 8 van of een 9. Dan zit je tenminste bij het gemiddelde hé.
02-05-2012 21:55
ntt schreef:
Gewoon nog een keer stemmen.

En nu met een 10.
02-05-2012 21:56
Frietgezicht schreef:
Wat ik alleen ff niet begrijp is waarom

Goeie vraag! Ik zat me het ook al af te vragen.
03-05-2012 10:37
Zeer goede film. Het verlies voor mij alleen punten op het laatste half uur.. Vanaf dan wordt me de humor iets te aanwezig. . Al met al verdient de film een dikke 8!
04-05-2012 01:26
Deze film gister gezien, ik vond hem heel erg tegenvallen. Ik had veel meer verwacht, zeker na dat ik had gezien dat hij een 8.9 had op IMDB. Ik lees dat sommige mensen het verhaal simpel vonden, persoonlijk vond ik het verhaal moeilijk te volgen. Daarnaast was het heel rommelig en niet altijd even duidelijk.

Het was zeker geen slechte film, er zit wel heel veel actie in en de special effects zagen er heel mooi uit maar of het nou een 8,9 waard is mag jij bepalen. Ik zou deze film eerder een 7 geven.

Cijfer: 7

btw
05-05-2012 13:10
Zoals hierboven ookal word aangegeven is het verhaal erg simpel maar daar stoorde ik me totaal niet aan. Het verhaal werkte gewoon langzaam naar de climax toe die dan ook episch was.
De grappige one-liners kwamen bij mij niet echt aan( bij de rest van de zaal wel dus het zal wel aan mij liggen).
Verder zag het er echt prachtig uit qua special effects en omgeving. Ook vond ik het geluid echt prachtig afgemixt: afentoe schrok je je de pleuris als er een ontploffing was. Ook het 3D was zeker van toegevoegde waarde. Al met al top popcorn vermaak, geen 9 maar zeker een 8!
05-05-2012 15:58
Top film
Verdient van mij echt een 10
De personages ontwikkelen goed. Eerst slaan ze elkaar tot moes maar uiteindelijk helpen ze elkaar.
Een minder ding in de film vond ik wel
Toch uitstekend vermaakt,maar Black WIdow is zo... ;P spytig da ze haar soms wa te stoer gedraagt en da ze geen Russisch accent heeft.
12-05-2012 09:08
Geweldige film!

Het verhaal is goed, personages zijn goed! En tussendoor de nodige humor...
De film zit bom vol actie! En geweldige special-effects!

Deze film mag zeker met een korreltje zout genomen worden, maar is daarom niet minder vermakelijk!

Zeker 1 van de beste films van 2012 tot nu toe!

10/10
13-05-2012 00:48
Heb hem eindelijk vanavond gezien! WAUW! Deze film is precies wat een superheldenfilm moet zijn en bevat ook alle ingredienten. De actie is ontzettend spectaculair in 3D,de humor is altijd spot on al komt dat vooral van Downey Jr maar toch hij is echt hilarisch en komt net als alle personages eigenlijk hier het best tot zijn recht. Geweldige film met fantastische 3D die eindelijk eens goed gebruikt wordt.

Er wordt ook veel gezegd over The Hulk,hij wordt namelijk door veel mensen genoemd als wreedste character en ik moet zeggen dat is ook helemaal waar,hij ziet er onwijs goed en mooi uit en je ziet inderdaad voor de 1ste keer ook de acteur achter de hulk in de hulk terug. Over die vertolker gesproken,Mark Ruffalo doet het inderdaad prima als Bruce Banner alleen vind ik niet dat hij het echt veeel beter doet dan Edward Norton. Ik vind Norton gewoon een betere acteur dan Ruffalo en had echt veel liever hem in deze film gezien,hij had het namelijk net zo goed gedaan als Ruffalo. Wat ik ook jammer vond was dat je The Hulk naar mijn mening te weinig zag maar als dat woeste beest eindelijk in actie kwam dan werd je ook echt weggeblazen want het is nogmaals wel het wreedste personage.

Alles bij elkaar opgeteld kom ik tot mijn conclusie dat dit naast de batman films van Nolan de beste superhelden film aller tijden is!De 3D is fantastisch en vooral bij de eindbattle een onzettend slimme toevoeging die ervoor zorgt dat de actie nog beter,grootser en mooier in beeld wordt gebracht. Ik werd echt bijna letterlijk van mijn stoel geblazen. Jammer dat The Avengers 2 voorlopig nog wel even op zich laat wachten.
13-05-2012 12:50
Helemaal mee eens. Wat een bette film is dit zeg! Ik zou hem achter elkaar door willen kijken. Mensen die hem niet hebben gezien, ga er blind heen!
15-06-2012 18:03
Simpelweg de beste Comic-verfilm ever... Hopelijk komt er een deel 2 met nog wat extra Marvel-helden en een goed script wat meestal al eens vergeten wordt in dergelijke gevallen voor de sequel
23-06-2012 22:09
Beste superhelden film aller tijden
07-08-2012 14:58
Rating toch afgesteld naar een 9

Was een geweldige film, maar niet de beste superhelden film allertijden..

9/10
29-08-2012 17:11
Ik heb het eindelijk in huis geweldig alleen ik heb de dvd en de blu-ray maar ja teminsten een film waar ik wel twee exsemplaren van wil hebben hahaha maar ik ga hem vanavond kijken heb er weer zin in en lekker chippie er bij heerlijk super
30-08-2012 16:13
Ik heb de film nu ook op BR en al 2x bekeken. Helaas minder indrukwekkend in de huiskamer dan in IMAX. Misschien moet ik een grotere tv aanschaffen...
01-09-2012 21:37
Precies wat ik ervan had verwacht, boordevol actie en prachtige special effects.
Prima cast ook al komen niet alle personages goed over, Loki vond ik allesbehalve schrikwekkend als schurk; en hoewel een mooie verschijning is het personage van Johansson ook niet echt overtuigend te noemen.
Maar dat zijn zowat de enige minpunten, vandaar ook niet de hoogste score voor deze film.
Ik weet niet of de 3D versie meerwaarde zal bieden, bij vorige filmen zag je duidelijk in 2D ook de effecten die bedoeld waren voor 3D en dat zeer dikwijls ten koste van een goed verhaal (het budget moet ergens verdeeld worden), hier heb je dus wel een goed verhaal en wellicht daarom iets minder duidelijke 3D effecten, maar dat laat ik aan de 3D kijkers over om dat te beoordelen, ik ben sowieso geen liefhebber van 3D.
Om kort te zijn, goede film met prima actie en special effects én een goed verhaal !!
04-09-2012 01:35
Volgens mij kan het helemaal niet wat er in deze film gebeurt ;-)
Wel vet voor het genre maar de Hulk is naar mijn idee wat wispelturig in zijn gedrag...
04-09-2012 04:00
Ik hou wel van superhelden films.
Het verhaal is leuk, de acteurs spelen goed, de special effects zijn goed, er zit een gezonde lading humor in.
De beste superhelden films vind ik:
- X-Men Origins: Wolverine.
- Batman: The dark knight.
- The avengers (Deze film).
- Batman: The dark knight rises.

Ik heb deze film een 9 gegeven omdat je je met deze film meer dan 2 uur geen moment verveelt.
04-09-2012 10:50
vicero schreef:
Volgens mij kan het helemaal niet wat er in deze film gebeurt ;-)
Wel vet voor het genre maar de Hulk is naar mijn idee wat wispelturig in zijn gedrag...


ik vond de hulk juist een beetje opschepperig in deze film.
zovan pas op voor mij ik ben de sterkste.
buiten dat vind ik dit gewoon de beste superhelden film ooit.
06-09-2012 19:15
Binnen het superheldengenre erg goed gedaan, ondanks dat overstijgt de film dat niveau ook geen moment. De actie is erg vermakelijk, de dynamische relatie tussen de helden is ook erg aardig gedaan, maar soms een beetje geforceerd. De poging tot drama mislukt fataal en je hebt geen enkel moment het gevoel dat er twijfel bestaat over hoe het af gaat lopen. Om maar niet te spreken over de manier waarop het leger wordt uitgeschakeld, een poging tot spanning mislukt ook weer. Verder vond ik de personages Nick Fury, Mariah Hill en Coulsen erg plat en bij moment karikaturaal. De one-liners zijn regelmatig leuk, maar komen erg onatuurlijk over, dank aan de scène tussen loki en tony stark.
De humor vind ik erg kinderlijk, maar ook wel charmant. Wat ik wel erg zwak vond was en de verhaallijnen zijn niet te volgen en interesseert ook geen moment
Niet perfect, maar wel erg vermakelijk:

6.5/10 (en dat rond ik af naar een 7)
11-11-2012 01:06
Echt een hele goede film! Film duurt vrij lang, maar verveelt geen moment. Verrassende vond ik vooral de vaak flauwe humor in de film. Heel niet storend want de film blijft serieus, maar soms lach je je rot. Die humor hebben ze ook bij transformers erin proberen te brengen, maar daar is het echt hopeloos mislukt. In deze film dus niet!
. En ook super droog als Hulk "vriendelijk" wordt, maar toch Thor nog een mep verkoopt haha!" style="cursor: help;margin-left:3px;margin-right:3px;">

Er zijn echter ook wel een paar puntjes die storend zijn.

Toch krijgt deze film een ruime voldoende. Het verhaal boeit, de special effects zijn ook super en de cast doet het ook leuk. Iron Man is toch mijn favoriet

Aanrader!
08-06-2013 22:08
echt een aanrader. vooral leuk dat het niet een keer is van "wil je bij s.h.i.e.l.d. er is een missie" en dan meteen "ja natuurlijk" en het loopt ook niet in het begin dat vind ik vooral leuk ruzie en geen teamwerk. en een hele andere iron man voor een keer.
14-07-2013 18:03
Tegenwoordig sttat Star Trek into Darkness op een idioot hoge plaats in de top 100 ( 39) waar ik The Avengers gewoon hoort te staan!
The Avengers in eenabsolute top film met idioot goede special effects, geweldig spelende acteurs en een goed bedacht verhaal!
Ik heb alleen maar tgen Star Drek te zeggen haal maar de oplevering van meer dan een miljard binnen dan praten we verder!

8.0/10
19-07-2013 18:18
Moviespecialist schreef:

Ik heb alleen maar tgen Star Drek te zeggen haal maar de oplevering van meer dan een miljard binnen dan praten we verder!


Hoeveel iets opbrengt heeft niks met kwaliteit te maken of ben jij ook zo'n fan van Twilight.
19-07-2013 20:05
Moviespecialist schreef:
Tegenwoordig sttat Star Trek into Darkness op een idioot hoge plaats in de top 100 ( 39) waar ik The Avengers gewoon hoort te staan!
The Avengers in eenabsolute top film met idioot goede special effects, geweldig spelende acteurs en een goed bedacht verhaal!
Ik heb alleen maar tgen Star Drek te zeggen haal maar de oplevering van meer dan een miljard binnen dan praten we verder!

8.0/10


Ik zeg beter niks maar dit is echt weer zo'n reactie van ...
20-07-2013 14:46
Ik vind het erg zielig dat personen zoals Benjamin en Banned zich steeds met andere gaan bemoeien.
Laat mekaar gewoon met rust of ga gewoon van de site af!

p.s. ik ben geen fan van Twilight.
20-07-2013 16:51
Moviespecialist schreef:
Ik vind het erg zielig dat personen zoals Benjamin en Banned zich steeds met andere gaan bemoeien.
Laat mekaar gewoon met rust of ga gewoon van de site af!

p.s. ik ben geen fan van Twilight.


Ik wil hier nu niet de vervelende lul uithangen maar je vraagt er echt om, (je hebt net weer een hele reeks van die rare reacties na gelaten, je vraagt ons of we je Man of Steel kunnen aanraden omdat je voorvermoedens hebt ???) (Ook zeg je dat je de eerste Star Wars film geweldig vind maar slecht gemaakt is Die film is juist zeer goed gemaakt voor z'n tijd... )
Ook dat hele gedoe van die top 100, alsjeblief zeg waar slaat dat nou op. Precies of het is de Film Top 100 van de wereld Niemand zal het ooit volledig eens zijn met die top 100 dus aub hou ermee op. Nobody Cares! Die top 100's zijn gebaseerd op CIJFERS!

En niemand hoeft hier van de site af of bemoeit zich met anderen, als je een MovieSpecialist bent bewijs dan de je der ook wat van kent maar aangezien je geen onderscheid kunt maken tussen wat is een goeie/slechte film en wat vind je leuk/niet leuk vind ben je nog niet echt overtuigend en daarom wordt je op je reacties gereageerd.
20-07-2013 17:02
Banned schreef:
Ik wil hier nu niet de vervelende lul uithangen maar je vraagt er echt om, (je hebt net weer een hele reeks van die rare reacties na gelaten, je vraagt ons of we je Man of Steel kunnen aanraden omdat je voorvermoedens hebt ???) (Ook zeg je dat je de eerste Star Wars film geweldig vind maar slecht gemaakt is Die film is juist zeer goed gemaakt voor z'n tijd... )
Ook dat hele gedoe van die top 100, alsjeblief zeg waar slaat dat nou op. Precies of het is de Film Top 100 van de wereld Niemand zal het ooit volledig eens zijn met die top 100 dus aub hou ermee op. Nobody Cares! Die top 100's zijn gebaseerd op CIJFERS!

En niemand hoeft hier van de site af of bemoeit zich met anderen, als je een MovieSpecialist bent bewijs dan de je der ook wat van kent maar aangezien je geen onderscheid kunt maken tussen wat is een goeie/slechte film en wat vind je leuk/niet leuk vind ben je nog niet echt overtuigend en daarom wordt je op je reacties gereageerd.


Ben ik met je eens, Banned
21-07-2013 12:05
Ten eerste Banned reageer toch niet steeds op mij!
Ten tweede ik heb bij Star Wars gezegd dat de special effects ziet zo goed zijn, maar dat dat ligt omdat hij in 1977 is gemaakt!
Ten derde James Bond bemoei je er niet steeds mee!
21-07-2013 12:30
Hoezo reageert die moviespecialist bij 20 films per dag. Gast kijkt films joh,ga eens de zon in.
21-07-2013 12:44
Moviespecialist schreef:
Ten eerste Banned reageer toch niet steeds op mij!
Ten tweede ik heb bij Star Wars gezegd dat de special effects ziet zo goed zijn, maar dat dat ligt omdat hij in 1977 is gemaakt!
Ten derde James Bond bemoei je er niet steeds mee!


Ik probeer gewoon te zorgen dat er niet steefs een zinloze discussie komt...
21-07-2013 12:45
Frietgezicht schreef:
Hoezo reageert die moviespecialist bij 20 films per dag. Gast kijkt films joh,ga eens de zon in.


De nieuwe Tarkus?
21-07-2013 13:00
Frietgezich bemoei je toch niet steeds mij!!!!
En trouwens of jij niet idioot vaak op filmtotaal zit?
21-07-2013 13:04
Het spijt me trouwens JamesBond ik had niet zo over jou moeten reageren.
21-07-2013 13:06
Moviespecialist schreef:
Het spijt me trouwens JamesBond ik had niet zo over jou moeten reageren.


Geen probleem, joh. Dat kan gebeuren
21-07-2013 13:12
Ik ben blij dat je dat vind, en ik raad Frietgezicht en Banned ook aan om elkaar gewoon met rust te laten.
Deze site gaat over films niet over vage onduidelijke meningsverschillen?
21-07-2013 14:34
Moviespecialist schreef:
Ik ben blij dat je dat vind, en ik raad Frietgezicht en Banned ook aan om elkaar gewoon met rust te laten.
Deze site gaat over films niet over vage onduidelijke meningsverschillen?

We hebben al genoeg aan 1 Tarkus ... En jij moet je woorden niet verdraaien en je beter uitdrukken. En sinds wanneer heb ik frietgezicht lastig gevallen ? Snap geen reet van jou. Als er 1 iemand is die onduidelijk meningsverschillen rond strooit ben jij het wel denk ik. Je gaat zelfs niet eens in op de argumenten die ik tegen aanhaal waardoor je eigenlijk toegeeft dat verkeerd bent... Ik dacht dat Tarkus de kroon spande maar je komt aardig in de buurt...
21-07-2013 20:13
Moviespecialist schreef:
Frietgezich bemoei je toch niet steeds mij!!!!
En trouwens of jij niet idioot vaak op filmtotaal zit?


Steeds met jou? Volgens mij reageer ik voor het eerst. Veel op filmtotaal via mobiel ja. Zit niet voor een computer,ken ik ook doen op het naaktstrand. P
21-07-2013 22:26
Ik wil gewoon dat we stoppen met discussiëren.
Ik erken mijn fouten en ik neem jullie geen fouten meer kwalijk.
Alsjeblieft...
30-10-2013 15:26
B@chelor schreef:
Wat leuk; Edward Norton, Nathan Filion en Don Cheadle doen ook mee.

Ehm... nee.
03-04-2014 09:45
Wat een ontzettend coole film! Zoals sommigen hier al zeggen, zijn sommige scenes wat vaag. Ik ben het er niet mee eens dat er een saai middenstuk in zit. Wat is Loki trouwens bad-ass! De beste Marvel villian die ik ken! Ik zou deze wel iedereen aanraden, je ziet immers alle helden samen in 1 film!

Ik had wel 1 nadeel: Dat pak van Captain America is foeilelijk! Ik kon er gewoon niet naar kijken! Blij om te weten dat hij een nieuwe krijgt in Cap America: TWS.

8/10
20-04-2014 18:27
The Avengers is zoals iedereen weet een groot spektakel vol prachtige special effects en een reusachtige sterrencast, maar persoonlijk ben ik niet zo'n grote fan van deze film.
Hiermee wil ik er niet op doelen dat het geen goede film is, maar op sommige momenten vond ik de film niet zo sterkt als hij had kunnen zijn en raakte ik m'n aandacht voor de film een beetje kwijt.
Ik vind The Avengers niet zo sterk als andere superhelden films zoals The Dark Knight, Watchmen en Kick- Ass, maar ik vergelijk The Avengers ook niet met deze films, maar de film pakte me niet zoals deze films dat deden.

7,5 / 10
17-05-2014 17:54
Beste Superhelden film "ever" tot nu toe dan, echt vet. Ik ben een groot Marvel fan, en dit vond ik helemaal kloppen op alle fronten!!