Skyfall (2012)
Filminformatie
Delen:
Synopsis:
James Bond zijn loyaliteit aan M wordt zwaar op de proef gesteld als ze ingehaald wordt door haar verleden. Als MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.Regisseur:
Sam MendesJaar:
2012Duur:
143 minutenGenre:
Actie | Avontuur | Misdaad | ThrillerCast:
Daniel Craig | Judi Dench | Javier Bardem | Ralph Fiennes | Naomie Harris | Bérénice Marlohe | Albert Finney | Ben Whishaw | Rory Kinnear | Ola Rapace | Helen McCrory | Nicholas Woodeson | William Buckhurst | Elize du Toit | Ian BonarLand:
Verenigd Koninkrijk | AmerikaIMDB:
8.3 op 33042 stemmen (Website)Release:
In de Nederlandse bioscoop te zien vanaf 1 november 2012DVD:
In Nederland op DVD uitgebracht op 5 maart 2013Nieuws:
- Trailer 'Skyfall', zoals deze had moeten zijn...Hoe eerlijk zijn we eigenlijk over de 23e Bond film?
- James Bond geëerd tijdens Oscars 2013De 50 jaar oude filmserie krijgt speciale aandacht tijdens het jaarlijkse prijzengala.
- 'Skyfall' passeert de grens van 1 miljard dollarAls eerste Bond-film ooit.
- 'Skyfall' best bezochte film van 2012 in Nederlandse bioscopenArthouse productie Intouchables is goed voor de tweede plek.
- Meer Skyfall nieuws (131 artikelen)
Recensie Skyfall
Geschreven door Kaj van Zoelen
Hoe meer er verandert, hoe meer er hetzelfde blijft. Skyfall combineert met succes het oude met het nieuwe en maakt 's wereld beroemdste geheim agent weer relevant voor de eenentwintigste eeuw. De Britse geheime dienst MI6 en 007 worden onder vuur genomen door de eigen overheid en door internationale terroristen die zijn voortgekomen uit het Britse koloniale verleden (net zoals Bin Laden ooit gefinancierd werd door Amerikanen). Tegen die achtergrond drinkt Bond weer martini's en keren andere bekende elementen van vroeger ook terug. Zo kijkt deze drieëntwintigste officiële Bondfilm met een flinke knipoog terug naar het verleden, maar houdt het vizier op de toekomst gericht.
» Lees verder...Trailers / Foto's / Posters
Reacties op Skyfall (72)
Batman4
12-06-2011 23:33
Ik ben de grootste Bond fan! En ik verheug me erg op de film!! 12-06-2011 23:48
Niet alvast een 10 gegeven dit keer? 30-04-2012 14:13
Na het teleurstellende Quantum of Solace hoop ik dat dit weer een betere Bond film wordt. Als je er zo naar kijkt, dan kan dat eigenlijk niet anders. Los van het feit dat het me lastiger lijkt een slechtere Bond film dan QOS te maken Sam Mendes als regisseur: top en de gehele cast: top. En als ik de ontwikkelingen zo zie, dan gaat dit er één worden die de kwaliteit van Casino Royale zeker gaat halen al dan niet passeren. Maar om dat oordeel te treffen is de tijd nog niet rijp genoeg
26-10-2012 18:27
Geen Spoilers. Ik zeg het maar even. Dit noem ik nu een actie-film! Sam Mendes als regisseur klonk in het begin bij velen vreemd in de oren maar het was de juiste keuze. Ik ben enorme fan van zijn films en zijn stijlvolle en strakke aanpak zorgt ervoor dat Skyfall één van de beste Bond-films uit de reeks is. Skyfall roept terug het James Bond-gevoel op met knipogen naar vorige films zonder in herhaling te vallen. En voor wie denkt dat de titel Skyfall verwijst naar een opdracht die James Bond kreeg heeft het goed mis... Skyfall is één van de weinige langverwachte films uit 2012 die zijn verwachtingen meer dan waar maakt!
Laat ons beginnen bij het verhaal. De film laat ons zien dat het best mogelijk is dat een actie film een interessant verhaal kan brengen en tegelijk spannend kan zijn. Zeker na een paar belachelijk slechte actie prenten die we eerder dit jaar al te zien kregen. Zo hebben de script schrijvers een prima scenario op papier gezet. De pacing van het script zit perfect en de dialogen zijn snel en strak. Ook vraag je je telkens af hoe gaat Bond uit een bepaalde situatie zal geraken. Zoals bijvoorbeeld na de fantastische opening-scène. Als kijker ben je de hele tijd geboeid en benieuwd naar wat er nog komen gaat.
Het verhaal is zelfs origineel te noemen en het heeft een duidelijk doel voor ogen. Iets wat nogal zoek was bij de vorige twee films. Ja zelfs bij Casino Royale. James Bond is voor een keer niet diegene waar de slechterik het op gemunt heeft en dat werkt spanning verhogend. Gewoon omdat je toch weet dat Bond niet zal sterven wordt de vraag : "zal de bad-guy in z'n opzet slagen?" afgeschoven op een ander kwetsbaarder personage. Het scenario van Skyfall is soms verrassend te noemen. Zo geeft de trailer van de film eigenlijk nog niks weg over het eigenlijke verhaal...
James Bond reist ook van de ene indrukwekkende locatie naar de andere. De contrastrijke locaties zorgen ervoor dat de film fris en boeiend blijft. Zo gaan we van een warme verlaten spookstad naar het miezerige Schotland. We krijgen trouwens prachtige totaalbeelden te zien van Schotse landschapen waarin Bond met z'n Aston Martin DB5 aan het rond rijden is. Er is trouwens ook nog plaats voor een gezonde dosis droge humor die het hele plaatje compleet maakt. Zoals bijvoorbeeld M die in een Aston Martin DB5 zit met Bond en chagrijnig zegt : "Noem je dit comfortabel?" Waarna Bond z'n vinger klaar houdt op de rode "springstoel knop".
De cast is ook weer het neusje van de zalm. Craig zet opnieuw een fantastische, weliswaar gebroken Bond neer. Judi Dench is vollop aanwezig in de film en acteren is een woord dat ze door en door kent. Javier Bardem zagen we al een weergaloze bad-guy brengen in No Country for Old Men. Ook hier brengt hij een typsiche slechterik zoals je die enkel in een James Bond film kan vinden. Hij is gelijkwaardig aan James Bond en dat komt de strijd tussen de twee alleen maar ten goede. Ook verademend is dat de bad-guy in Skyfall voor een keer geen honderden mensen wil vermoorden met aanslagen of immens veel geld wil verdienen. Wat z'n doel precies is zal je zelf moeten gaan ontdekken.
Iets wat minder aandacht heeft gekregen zijn de Bond-girls. We krijgen er wel weer 2 voor de prijs van 1. Maar ondanks dat Naomi Harris redelijk aanwezig is in de film komt zij niet echt over als een typische bond girl. (Haar ware identiteit wordt trouwens onthult op het einde van de film. Leuke vondst trouwens). Bérénice Marlohe is dan de Bond Girl waarmee Bond de koffer of liever de douche in zal duiken. Ze acteert in de weinige scènes die ze heeft behoorlijk goed en ziet er onrealistisch knap uit. Maar de bond-girls in de film hebben eerder een plichtmatige rol. Alsof ze erin moesten zitten zonder dat het echt nodig is. Maar goed welke man kan dat schelen. Een goeie cast is natuurlijk niet alles, Sam Mendes is dan ook gewoon een perfect acteursregisseur en dat zie je ook het samenspel van de cast.
Roger Deakins laat opnieuw zien dat hij één van de beste cameramannen is van dit moment. Wat hij in Skyfall laat zien is buitengewoon fantastisch! Z'n shots zijn stijlvol, overzichtelijk, prachtig gekadreerd en zeer mooi belicht. Tijdens de actie scènes blijft de camera gelukkig redelijk vast en ook zit er geen hyperkinetische monteur achter de montagetafel. Over de actiescènes niets dan lof. Ze vallen nergens in herhaling, zijn origineel en indrukwekkend. We vallen van de ene wilde explosieve achtervolging in de andere met ondertussen de nodige rustmomenten. Van een moto achtervolging over de daken tot een shoot-out tijdens een minister raad. En dan hebben we de knallende finale nog niet gehad. Kortom één van de beste actie films sinds lange tijd!
Ook de muziek van Thomas Newman is een schot in de roos. Zonder al te veel van z'n typerende stijl af te wijken brengt hij fantastische actie-thema's en verliest hij bijna nooit het bond-thema uit het oog. Hij brengt het Bond-thema vaak terug op verschillende manieren. De ene keer met een elektrische gitaar, dan met blazers en een andere keer met strijkers. Z'n soundtrack zorgt ervoor dat het hele bond-plaatje af is.
Ook de Song van Adele komt mooi tot haar recht tijdens de geweldige opening titels!! Deze blaast gewoon die van Casino Royale omver. Tijdens opening credits krijg je trouwens dingen te zien die met het verhaal te maken hebben. Zeer knap!
Zoals je kunt lezen vond ik deze film niet alleen een goeie entertainende bond film, maar ook gewoon een ijzersterke film die zeer goed geregisseerd, geschreven, geacteerd, gefilmd en gemonteerd is. En dan rest enkel de vraag ... Wat wil een mens nog meer ? 10/10
Succes aan diegene die de volgende film zal regisseren!
26-10-2012 21:51
Banned schreef:
Zoals je kunt lezen vond ik deze film niet alleen een goeie entertainende bond film, maar ook gewoon een ijzersterke film die zeer goed geregisseerd, geschreven, geacteerd, gefilmd en gemonteerd is. En dan rest enkel de vraag ... Wat wil een mens nog meer ? 10/10
Succes aan diegene die de volgende film zal regisseren!
Succes aan diegene die de volgende film zal regisseren!
Knap geschreven! Zonder al te veel over het verhaal te verklappen.
Ben erg benieuwd, zo te horen weet Skyfall de hoge verwachtingen waar te maken. Iets wat TDKR niet deed.
Draait Skyfall eerder in Belgie? Bij mij pas vanaf volgende week woensdag...
26-10-2012 22:33
Goede recensie Banned! 26-10-2012 22:41
johanmeesters schreef:
Draait Skyfall eerder in Belgie? Bij mij pas vanaf volgende week woensdag...
In België vanaf vrijdag. Bij jullie vanaf woensdag.
27-10-2012 11:36
Banned schreef:
Geen Spoilers. Ik zeg het maar even.
Dit noem ik nu een actie-film! (...)
Dit noem ik nu een actie-film! (...)
Goede review, kerel. Een 10? Wow...als jij een flick een 10 geeft, dan moet ie wel goed zijn!
27-10-2012 12:21
Banned schreef:
Geen Spoilers. Ik zeg het maar even.
Dit noem ik nu een actie-film! Sam Mendes als regisseur klonk in het begin bij velen vreemd in de oren maar het was de juiste keuze. Ik ben enorme fan van zijn films en zijn stijlvolle en strakke aanpak zorgt ervoor dat Skyfall één van de beste Bond-films uit de reeks is. Skyfall roept terug het James Bond-gevoel op met knipogen naar vorige films zonder in herhaling te vallen. En voor wie denkt dat de titel Skyfall verwijst naar een opdracht die James Bond kreeg heeft het goed mis... Skyfall is één van de weinige langverwachte films uit 2012 die zijn verwachtingen meer dan waar maakt!
Dit noem ik nu een actie-film! Sam Mendes als regisseur klonk in het begin bij velen vreemd in de oren maar het was de juiste keuze. Ik ben enorme fan van zijn films en zijn stijlvolle en strakke aanpak zorgt ervoor dat Skyfall één van de beste Bond-films uit de reeks is. Skyfall roept terug het James Bond-gevoel op met knipogen naar vorige films zonder in herhaling te vallen. En voor wie denkt dat de titel Skyfall verwijst naar een opdracht die James Bond kreeg heeft het goed mis... Skyfall is één van de weinige langverwachte films uit 2012 die zijn verwachtingen meer dan waar maakt!
Hahah ;D jij maakt het iets gemakkelijker voor mij. Want alles wat je zo hebt geschreven is zo goed als juist.
De film is fantastisch en zeer origineel.
Mendes heeft een goe verhaal in elkaar gestoken met actie,humor,knipoogjes naar de vorige delen en (wat ik lang niet heb gezien bij Bond
Skyfall is een schitterende film die ik zeker nog eens een tweede keer ga zien. Titel is ook verdomd goed gekozen.
En wie denkt dat het bij het einde gedaan is,is goed mis ;D (ik bedoel niet dat je moet blijven zitten tot achter de credits,maar voor ;D )
Acteren 2
Verhaal 2
Actie/komedie 2
Spanning 2
Einde 2
Totaal: 10 /10
Daniel Craig wordt wel ietsje gevoeliger en menselijker dan in Casino Royale ,waar niets hem leek te deren. (Maar vind Casino Royale nog steeds,samen met Skyfall nu, één van de best James Bondfilms)
29-10-2012 10:15
Behoren Bond en MI6 niet tot een ver verleden? De vraag wordt gesteld tijdens Skyfall, maar tegelijkertijd beantwoordt de film ze zelf. 50 jaar is Bond, maar hij staat er nog steeds en misschien zelfs wel sterker dan ooit.Dat komt voor een deel door de plot. Geheimen worden opgerakeld en M komt behoorlijk onder vuur te liggen. De bad guy van dienst wil dan ook niet simpelweg de wereld vernietigen, maar gaat een persoonlijke strijd aan. De man wordt gespeeld door Javier Bardem met een opvallend kapsel en wie No Country For Old Men gezien heeft, weet dat we dan op onze hoede moeten zijn. Bardem is zoals verwacht schitterend, maar ook de rest van de cast laat zich niet kennen.
Aan de andere kant zit er ook veel humor in de film en enkele typische ingrediënten en gezichten uit de Bondfilms, zoals Q. Alleen de Bondgirls krijgen wat minder aandacht, zeker in de tweede helft van de film. Wat niet wegneemt dat Bérénice Marlohe zeker een knappe verschijning is. Maar dé vrouw in de spotlight is Judi Dench, die deze keer echt alles uit de kast haalt als Bonds bazin M.
En zo heeft regisseur Sam Mendes van Skyfall niet gewoon een prima nieuw avontuur van 007 gemaakt, maar gewoon een prima actieprent tout court, die zeker de verwachtingen waar maakt. Al was dat maar door vaklui als Thomas Newman en Roger Deakins in te huren. Filmjaar 2012 heeft er weer een topprent bij.
En voor de muziekliefhebbers, het gelijknamige nummer van Adele past perfect bij de stijl van de film en de opening credits.
02-11-2012 10:12
Gewoon een lekkere actie-thriller met een vleugje Bond. Acteerwerk was heel sterk, vooral van Craig, Dench en Bardem. Een 8,5 (afgerond een 9) 03-11-2012 17:32
Even een vraagje:Ik ben compleet nieuw op het gebied van James Bond, en het heeft mijn aandacht wel getrokken. Is het echt essentieel dat je alle Bond-films ervoor hebt gezien, of valt dat wel mee (heb enkel Dr. No gezien laatst, en ik vind deze er vrij goed uitzien, een bioscoopbezoekje waard misschien..) ?
03-11-2012 17:42
BobbyBoelhouwer schreef:
Even een vraagje:
Ik ben compleet nieuw op het gebied van James Bond, en het heeft mijn aandacht wel getrokken. Is het echt essentieel dat je alle Bond-films ervoor hebt gezien, of valt dat wel mee (heb enkel Dr. No gezien laatst, en ik vind deze er vrij goed uitzien, een bioscoopbezoekje waard misschien..) ?
Ik ben compleet nieuw op het gebied van James Bond, en het heeft mijn aandacht wel getrokken. Is het echt essentieel dat je alle Bond-films ervoor hebt gezien, of valt dat wel mee (heb enkel Dr. No gezien laatst, en ik vind deze er vrij goed uitzien, een bioscoopbezoekje waard misschien..) ?
Het is niet essentieel, maar het maakt het wel een stuk leuker, omdat deze film een aantal leuke verwijzingen maakt naar de vorige films. Voor de rest kan ik je alleen maar aanraden om deze film in de bioscoop te gaan zien, want deze film is visueel zo overdonderend dat hij die 9 euro van jou wel waard is.
03-11-2012 17:51
Filmfan25 schreef:
Het is niet essentieel, maar het maakt het wel een stuk leuker, omdat deze film een aantal leuke verwijzingen maakt naar de vorige films. Voor de rest kan ik je alleen maar aanraden om deze film in de bioscoop te gaan zien, want deze film is visueel zo overdonderend dat hij die 9 euro van jou wel waard is.
€ 8,50 in mijn lokale bioscoop
04-11-2012 09:57
Fantastische film!Nadat James Bond na 'Quantum Of Solace' vier jaar uit het zicht verdween is er een periode geweest waarin de kans bestond dat er geen nieuwe James Bond-films zouden komen. Maar nu, vier jaar later is Bond weer terug, en hoe!
We beginnen bij het verhaal. Het is heel origineel en mooi in beeld gebracht dat de schurk van deze film niet achter Bond zelf aan is. Er worden geheimen uit Bond's baas M haar verleden verteld waardoor zijn trouw aan haar zwaar op de proef wordt gesteld. Dit hele gegeven is van geen enkel Bond-boek afgeleid, en dat geeft de film nog even dat extra credit. Ze nemen deze film goed de tijd om het verhaal uit te leggen, en dat is ook waar de vorige film in faalde. Het uitleggen van het verhaal heeft als enige nadeel dat de eerste helft van de film weinig actie bevat. Dat wordt gelukkig in de tweede helft van de film volledig goedgemaakt.
Bond wordt deze film weer naar prachtige locaties gevoerd. Istanbul, Sjanghai, Macau, Londen en Schotland komen voorbij. De film is prachtig gefilmd en geeft mooie plaatjes van het nachtelijke Sjanghai en de omgeving van het regenachtige Schotland.
Bij de Bond-girls had ik geen "wauw" gevoel. Naomie Harris en Berenice Marlohe zijn twee prachtige vrouwen, maar ik had gevoel dat ze er vooral inzaten om ze er in te hebben. Ze hadden voor de rest van het verhaal geen cruciale toevoeging. Bond heeft nog wel een intieme scène met laatst genoemde Berenice Marlohe onder de douche.
Over de acteerprestaties kan ik alleen maar zeggen dat iedereen het fantastisch doet! Vooral over Daniel Craig, Judi Dench, en Javier Bardem ben ik erg te spreken. Daniel Craig zet in deze film een gevoelige en gebroken Bond neer. Hij heeft hier en daar nog even zijn humoristische momenten en dat maakt hem nog even extra Bond.
Het is nu de zevende film van Judi Dench als M, en ze kent haar vak door en door. M heeft in deze film een grotere rol dan normaal en laat hier ook tijdens actiescènes van zich weten. Deze film draait meer om M en er wordt meer over haar onthuld.
Javier Bardem zet hier een fantastische rol neer! Een enge, sadistische en bovenal traditionele Bond-schurk. In deze film heeft de schurk nog een appeltje met M te schillen. Hij is erg angstaanjagend en valt te vergelijken met The Joker uit 'The Dark Knight' van Christopher Nolan. Al vanaf het punt dat ie geïntroduceerd wordt zit Bardem in zijn rol, en hij speelt zijn rol geweldig..
De vele bekende Bond-personages die we in de vorige films miste zijn terug. Q is twee films afwezig geweest en wordt hier voor de verandering gespeeld door de wat jongere Ben Wishaw. Q is hier meer een computergeek dan een oude verstrooide man. Ik vind dat hij zijn rol erg goed vervuld en het is weer eens wat anders in de Bond-films.
De film zit vol met actie! In de eerste helft van de film wordt de tijd genomen het verhaal te introduceren, maar de tweede helft maakt alles weer goed. Iets wat ik in deze films beter vond dat in de anderen waren de hand-to-hand-combat gevechten. Deze gevechten zijn goed gechoreografeerd en zijn te vergelijken met de gevechten uit de Bourne reeks. In deze film ook veel stunts, de stunts zijn weliswaar niet altijd even geloofwaardig maar ze zien er wel super uit!
De hele film werkt natuurlijk naar de climax toe.. En wat voor climax! De climax zit vol met actie en is ook erg spannend!
De muziek krijgt ook veel lof. Vanaf het punt dat de stem van Adele weerklinkt weet je dat je naar een Bond-song luistert. De laatste twee films zaten meer in het rock-genre. Maar met dit nummer wordt weer naar de soul van vroeger geneigd. Waar in de vorige zes films David Arnold de muziek componeerde, is het nu de beurt aan Thomas Newman. Hij maakt geweldige actiemuziek en raakt het Bond-theme nergens uit het oog. De muziek voegt bij elke scène sfeer toe.
Met de film wordt weer een klassieke Bond-film neergezet. De quotes die in de vorige film afwezig waren zijn weer helemaal terug! Voor de rest zit de film weer vol met actie, stunts, vrouwen, schurken en auto's! Sam Mendes heeft een prachtig geregisseerde film neer gezet, en wanneer de zin "James Bond will return" in beeld komt geeft dat hoop voor de toekomst!
'Skyfall' is met een simpel woord fantastisch te noemen! Bond is really back!
10/10
04-11-2012 12:35
BobbyBoelhouwer schreef:
Even een vraagje:
Ik ben compleet nieuw op het gebied van James Bond, en het heeft mijn aandacht wel getrokken. Is het echt essentieel dat je alle Bond-films ervoor hebt gezien, of valt dat wel mee (heb enkel Dr. No gezien laatst, en ik vind deze er vrij goed uitzien, een bioscoopbezoekje waard misschien..) ?
Ik ben compleet nieuw op het gebied van James Bond, en het heeft mijn aandacht wel getrokken. Is het echt essentieel dat je alle Bond-films ervoor hebt gezien, of valt dat wel mee (heb enkel Dr. No gezien laatst, en ik vind deze er vrij goed uitzien, een bioscoopbezoekje waard misschien..) ?
Niet essentieel, want de Bond-films staan allemaal redelijk op zichzelf. Maar voor enige emotionele betrokkenheid in een van de belangrijkste plotlijnen, zou ik een kijkbeurt van de vorige twee Bond-films met Daniel Craig toch wel adviseren.
04-11-2012 18:43
Ik heb hem vanmiddag om 13:00 in bios gezien, ik d8 ik ga eerdere voorstelling pakken dan is het waarschijnlijk rustiger en heb ik een goeie plek, maar nee hoor UITVERKOCHT haha, gelukkig heb ik toch een goeie plek kunnen bemachtigen ;pSkyfall is de eerste Bond film die ik in bios heb bekeken, eerder wilde ik Casino Royale en QOS ook zien, maar helaas ging dat niet door. Ik vond Skyfall heel erg apart, heel anders, geen James Bond film zoals eerder gemaakt is. Toch vond ik hem verdomd goeie film, het verhaal is super krachtig en de sets die gemaakt zijn met de lichtinval, WAUW. Echt een applaus daarvoor. Vond het heel bijzonder wat "Skyfall" in het werkelijk dus betekent en verraste me in alle opzichten. En dat is juist waarschijnlijk een van de redenen waarom ik deze film heel apart vindt vergeleken met de voorgaande James Bond films. Het geeft ons een nieuw blik voor in de toekomst hoe wij James Bond mogen gaan verwachten met een aantal nieuwe personages en dat was erg verrassend en verfrissend, en juist die nieuwe personages ontbraken in de eerdere 2 films van Daniel Craig. Dus ik verheug me op nummer 24 van 007.
Hopelijk gaan zijn een dikke 007 nummer 24 maken, want nummer 23 was KILLING.
Ik geef hem een dikke 9 want het voldoet aan alle aspecten wat ik apart/leuk/verrassend/vernieuwend vond. Dikke aanrader
08-11-2012 18:00
prima Bond-film met een geweldige soundtrack en een goede rol van Javier Bardem 09-11-2012 13:01
Prachtige film die van begin tot eind vol spanning en sensatie zit. Ik heb zeer genoten, een 9. 09-11-2012 23:58
Zeer goede film. Zeker 1 van de beste van 2012! Vond de eerste helft beter dan de tweede helft. Miste de uitspraak: ‘Shaken, not stirred’. Maar ach, hij is al paar jaar overgestapt op Heineken bier. En heeft zijn martini mix drankje in de ijskast gezet. Beetje jammer. Maar goed, alles voor de sponsor. Nietwaar? Al met al een zeer vermakelijke film. Veel actie en zo nu en dan een grapje. Mijn mening: Kijken! 10-11-2012 16:49
Hell yeah. Dit is waarom we naar de bioscoop gaan Goed gespeeld, mooi verhaal, verrassend einde, mooi geschoten, prachtige settings, iconische en geweldige muziek en spectaculaire actiescènes. AANRADER!
'James Bond Will Return'
Heb maar 4 Bondfilms gezien (ben nu al een fan) maar ik kreeg kippenvel bij dat stukje! Ben ik de enige?
10
15-11-2012 00:32
Skyfall bevat alles wat ik in de vorige Bondfilms toch wat gemist had. Hoewel Casino Royale ook ontzettend goed was, en Quantum Of Solace iets minder maar naar mijn mening nog steeds vrij goed miste ik toch iets wat in de films daarvoor zo kenmerkend was. De typische Bond humor, de charme van Bond, de gadgets, de kenmerkende muziek (en prachtige titelsong) en Q. Skyfall bevat al die dingen al valt het wat de gadgets betreft nog wat tegen maar het is nou eenmaal 2012 dus een laserhorloge, een schietende paraplu of schoenen waarmee je kan vliegen zijn gewoon niet meer van deze tijd.Ook Craig was op zijn zachts gezegd niet mijn favoriet als Bond maar na Skyfall gezien te hebben staat hij bij mij zeker op een mooie nummer 2. Ik vond het geweldig om eindelijk eens een kwetsbare Bond te zien, die rol heeft Craig absoluut heel sterk neergezet.
Alleen heeft Javier Bardem wat mij betreft de show gestolen, want na No Country For Old Men wist ik al dat hij een prachtige angstaanjagende schurk kon neerzetten maar toch heeft hij me verbaasd. Want tsjonge jonge jonge wat zet die man een ijzersterke rol neer! De vergelijking met de Joker vind ik idd treffend alleen had ik voor de Joker absoluut geen sympathie omdat hij gewoon 100% slecht was. En hoe raar het misschien ook klinkt ik heb wel enig begrip voor de acties van Bardem zijn personage. Hoe of wat ga ik natuurlijk niet verklappen, maar dat ik onwijs veel respect voor hem heb als acteur dat mogen duidelijk zijn.
Ook Judi Dench was wederom top als M. Die rol zit haar inmiddels als gegoten maar het is toch fijn om wat meer van haar te weten te komen, en haar in een grotere rol dan normaal te zien. Ook de twee bondgirls Naomie Harris en Bérénice Marlohe doen het beide prima. Ik ben het alleen niet eens met bovenstaande comments waarin gezegd wordt dat beide dames vrij onbelangrijk zijn. Marlohe haar personage is er inderdaad voor de schoonheid en om met Bond het koffer in te duiken, maar Harris (ook een beauty) haar rol vind ik toch best belangrijk als je kijkt naar het einde.
En ik vond haar in de actiescenes ook ontzettend tof en badass. En Ben Whishaw was tot slot ook perfect voor de rol van Q. Hoewel ik de vorige Q's beide goed vond is het nu misschien ook wat realistischer om voor een jonge geek te gaan. Hij bracht net als zijn voorgangers de humor perfect en ik kijk er na uit om hem in de komende Bond films terug te zien. Hetzelfde geld trouwens voor

Conclusie: Er wordt ontzettend veel positiefs over deze film gezegd. Veel mensen noemen dit de beste Bond en daar kan ik mij absoluut in vinden. De cast is ontzettend sterk, het verhaal is sterk, de actiescenes zijn sterk, de muziek is fenomenaal en hij is nagelbijtend spannend! Dit is eindelijk weer de klassieke Bond film waar ik op gewacht had, het enige wat ik nu nog mis is de classic wodka martine ''shaked not stirred'' voor de rest ben ik zeer tevreden! Als je nu nog niet overtuigd bent, dan kan ik nog alleen maar zeggen GA DAT ZIEN! Ook voor de mensen die niet zo bekend zijn met de Bond films of die nog ontzettend moesten wennen aan Craig net als ik. Skyfall is een must see! En zoals Banned ook al zegt, succes voor de volgende regisseur die gaat het ontzettend lastig krijgen om deze op zijn minst te evenaren.
21-11-2012 01:04
Spoiler-alert!Heerlijke Bond-film en maybe wel de beste ooit imho.
Daniel Craig speelt James Bond erg sterk en hoop dat die rol nog een paar keer zal spelen. Bond heeft net als Batman in TDKR niet de 100% scherpte en fitheid en toont zich echt een mens met zijn zwakheden wat het karakter en de film ten goede komt.Hoe hij dr af en toe uitzag deed me aan mezelf denken na avondje drank in me mik gooien en begreep hoe die zich voelde.
Opvallend vind ik dat de de echte spectaculaire scenes eigenlijk uitblijven.Het begin met een trein en een scene met een tram zijn eigenlijk de enige scenes die onrealistisch zijn en voor de rest doet de film me opnieuw denken aan TDK-trilogy waar ze toch met een personage die al bekend is zo'n realistisch mogelijke film willen neerzetten.
In plaats van onzichtbare auto's en en overdreven stunts krijg je hier meer het spionage-gevoel met vooral veel achtervolgingen zoals Bond die achter Silva aangaat in een lange en leuke achtervolging en Bond die een hitman volgt waarmee die eerder op een trein een knokpartij had.
Ook het einde is een echte shootout zonder spectaculaire gebeurtenissen.
Op zich zie ik dit als positief hoewel iets indrukwekkends geen kwaad kan.
Bardem zet als Silva een sterke badguy neer maar komt wel erg laat in beeld(bij mij na de pauze)en op een gegeven moment vroeg ik me wel af waar die bleef.Gelukkig kreeg die daarna genoeg speeltijd en zet die een sterke badguy neer die echt gestoord is met gaytrekjes maar ook slim hoewel die aan t einde het wel simpel aanpakt en zich makkelijk in een val van kruimels laat lokken.
Ook is het beetje ongeloofwaardig hoe moeilijk hij het zichzelf maakt voor zo'n slimme gozer. Waarom eerst opgepakt worden,ontsnappen met Bond achter je aan om daarna een gebouw vol bewakers in te lopen om M te doden terwijl die ook gewoon M had kunnen pakken op d'r eigen adres waar ze alleen lijkt te wonen(aangezien Bond makkelijk binnensluipt)en al heeft ze bewaking,die zouden makkelijk te doden zijn als ze het niet verwachten dan alle moeite die hij nu verricht.
Zijn kop zonder gebit was wel erg cool,hij had het laatste kwartier zo moeten rondlopen eigenlijk,was vet gevecht.
De bondgirls waren leuk maar die Franse schoonheid deed echt veel en veel te kort mee.Ik had ook niet geweten wat haar rol nog had moeten zijn maar had liever gehad dat zij Moneypenny speelde en we dr nog vaak zouden terugzien.
Moneypenny zelf had een leuke rol maar een gedeelte maar haar irriteerde me wel.
In het casino verteld Bond haar dat ze van dr oor af moet blijven om niet op te vallen maar ze lopen beide continu ouwehoerend door het casino over onbelangrijke dingen,alsof dat niet opvalt.
En als ze Bond helpt als die bijna doodgeschoten wordt blijft ze alleen achter tussen de badguys,beetje vreemd.
Beetje simpel voor een film die op zich op details let.
De humor was ook prima in de film en leuk dat we wat over Bond z'n verleden te weten komen.Eigenlijk moeten ze in elke film wat extra's brengen zodat we meer te weten komen.
Maar het verleden van Silva en M had meer meegedaan moeten worden.
Hij noemt M op een gegeven moment 'mother'.Is het nou haar zoon?Daar wordt daarna totaal niet meer op doorgegaan,beetje vreemd.
Ook snap ik niet waarom Silva zoveel mensen voor zich heeft werken terwijl die een persoonlijk doel heeft waar die mannen totaal niks aan hebben.Tja,maybe voor geld doen ze alles maar wie financiert dat?
De dood van M was op zich geen suprise omdat ik wist dat ze voor het laatst meedeed maar toch maakte het een beetje indruk omdat ze zolang heeft meegedaan en het enige gezicht was die al tijden meedoet.
Deze film lijkt vooral een brug tussen de nieuwe Craig-films die het totaal anders hebben aangepakt en de komende Bond-film die weer puur Bond is met Moneypenny,Q,het kantoortje enz.
Sterke Bond-film met hier en daar een paar minpuntjes waar ik mee kan leven. Een 8.
23-11-2012 21:14
Wat een tegenvaller!!! Zeer matig verhaal, slecht geacteerd en niet de gebruikelijke humor die Bond films juist zo leuk maken. 27-11-2012 02:03
briez1 schreef:
Wat een tegenvaller!!! Zeer matig verhaal, slecht geacteerd en niet de gebruikelijke humor die Bond films juist zo leuk maken.
28-11-2012 12:48
briez1 schreef:
Wat een tegenvaller!!! Zeer matig verhaal, slecht geacteerd en niet de gebruikelijke humor die Bond films juist zo leuk maken.
28-11-2012 13:57
briez1 schreef:
Wat een tegenvaller!!! Zeer matig verhaal, slecht geacteerd en niet de gebruikelijke humor die Bond films juist zo leuk maken.

Ieder z'n eigen mening natuurlijk. xD
09-12-2012 15:35
Wat een vreselijk slechte bondfilm, de slechtste ooit, te langdradig, weinig actie, slecht gespeelde en gecaste Q, dom verhaal en de bondgirls waren er ook niet of niet geweldig. Kortom een 0 10-12-2012 17:53
Diederick schreef:
Wat een vreselijk slechte bondfilm, de slechtste ooit, te langdradig, weinig actie, slecht gespeelde en gecaste Q, dom verhaal en de bondgirls waren er ook niet of niet geweldig. Kortom een 0
Ja, sure..
12-12-2012 22:28
Vond de film juist erg goed. Vooral doordat de eerste helft van de film nog een beetje typisch een Daniel Craig film was, wel interessant dat de MI6 een keer goed ondervuur genomen was, maar verder niet heel veel bijzonders. Maar vanaf het moment dat Silva in beeld komt veranderd er wat. Een hele waardige tegenstander, beter dan de vorige 2 Craig films. Op het moment dat James zich klaar gaat maken voor het eindgevecht in eigenhuis kwam er wel een beetje een adrenaline momentje.. Vond het alleen erg jammer dat het echt einde wat snel ging. Had graag nog een spectaculair 1op1 gevecht gezien tussen Bond en Silva.Enne.. klopt het nou dat dat stuk grondgebied van James, Skyfall, zo genoemd is omdat de wolken daar laag hangen waardoor t altijd een beetje mistig is daar?
Verder top filmpje!
17-12-2012 18:11
Ik vergelijk niet - en nergens mee; het is gewoon een middelmatige film - barstensvol clichés en bovendien duurt ie veel te lang. En dat komt vooral door de finale - die duurt zo'n 20 minuten - waar je van mijlen ver ziet aankomen dat "Het in hun schuilplek (het Schotse landgoed Skyfall) bedreigde groepje, zich vele vele minuten lang voorbereidt op de badguy (Javier Bardem, aangekleed als een malloot), die zich vervolgens met heel veel clichégeweld overdreven (het moet indruk maken) uitleeft. Stomvervelend; een zinloos miljoenenproject ! 08-03-2013 01:03
Wat een ongelooflijke tegenvaller. Vreemd hoe een film zo gehyped kan worden, terwijl het zo weinig is. Alle kritieken waren lovend. Wordt er dan toch echt geld gegeven aan belangrijke critici die een film de hemel in schrijven - je gaat het wel geloven.Ik ben een enorme Bondfan en het idee om naar zijn jeugd terug te gaan, spreekt me erg aan. Maar er wordt gewoon helemaal niks leuks mee gedaan.
Ik heb me nog nooit zo verveeld bij een Bond film.
09-03-2013 17:22
MaximusMeridius schreef:
Vond het alleen erg jammer dat het echt einde wat snel ging. Had graag nog een spectaculair 1op1 gevecht gezien tussen Bond en Silva.
Dat vind ik nu niet. Silva is geen fysieke tegenstander maar eerder een mentale, een brein. Dus een 1 op 1 gevecht had totaal misplaatst geweest
09-03-2013 21:37
Helemaal geen slechte film dit, maar van de 3 Bond films met Daniel Craig in de hoofdrol blijft de eerste 'Casino Royale' nog steeds de beste.Ik moet eerlijk toegeven dat ik van deze prent toch iets meer had verwacht, er werd ons de terugkeer van Q beloofd, die is er wel, maar van gadgets is er weinig of niets te merken.
Ook de charmeur die Bond toch altijd was is niet meer aanwezig.
Velen zeggen dat de 'echte Bond' een beetje zoek is geraakt in deze film, en ik ben het er mee eens, dit is een goede actie-thriller, maar de "Bond-touch" is er niet meer.
Hoewel ik Daniel Craig in zijn eerste filmen een uitstekende Bond vond is hij dat hier vele minder, ondanks zijn goede acteerprestatie.
Javier Bardem is wel uitstekend als de obligate slechterik... dat was een prima keuze.
Hopelijk keert met de nieuwe 'M' ook de oude Bond weer in de volgende prent !!
18-03-2013 12:09
bijna een perfecte bond. 31-03-2013 07:54
Spider-fan schreef:
Wat een ongelooflijke tegenvaller. Vreemd hoe een film zo gehyped kan worden, terwijl het zo weinig is. Alle kritieken waren lovend. Wordt er dan toch echt geld gegeven aan belangrijke critici die een film de hemel in schrijven - je gaat het wel geloven.
Ik ben een enorme Bondfan en het idee om naar zijn jeugd terug te gaan, spreekt me erg aan. Maar er wordt gewoon helemaal niks leuks mee gedaan.
Ik heb me nog nooit zo verveeld bij een Bond film.
Ik ben een enorme Bondfan en het idee om naar zijn jeugd terug te gaan, spreekt me erg aan. Maar er wordt gewoon helemaal niks leuks mee gedaan.
Ik heb me nog nooit zo verveeld bij een Bond film.
Volgens mij zie jij juist niet wat het wel is...
14-04-2013 11:59
Helemaal eens met Tarkus. 14-04-2013 16:34
JamesBond schreef:
Volgens mij zie jij juist niet wat het wel is...
Leg maar uit wat het wel is dan.
14-04-2013 16:41
Tarkus schreef:
Helemaal geen slechte film dit, maar van de 3 Bond films met Daniel Craig in de hoofdrol blijft de eerste 'Casino Royale' nog steeds de beste.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik van deze prent toch iets meer had verwacht, er werd ons de terugkeer van Q beloofd, die is er wel, maar van gadgets is er weinig of niets te merken.
Ook de charmeur die Bond toch altijd was is niet meer aanwezig.
Velen zeggen dat de 'echte Bond' een beetje zoek is geraakt in deze film, en ik ben het er mee eens, dit is een goede actie-thriller, maar de "Bond-touch" is er niet meer.
Hoewel ik Daniel Craig in zijn eerste filmen een uitstekende Bond vond is hij dat hier vele minder, ondanks zijn goede acteerprestatie.
Javier Bardem is wel uitstekend als de obligate slechterik... dat was een prima keuze.
Hopelijk keert met de nieuwe 'M' ook de oude Bond weer in de volgende prent !!
Ik moet eerlijk toegeven dat ik van deze prent toch iets meer had verwacht, er werd ons de terugkeer van Q beloofd, die is er wel, maar van gadgets is er weinig of niets te merken.
Ook de charmeur die Bond toch altijd was is niet meer aanwezig.
Velen zeggen dat de 'echte Bond' een beetje zoek is geraakt in deze film, en ik ben het er mee eens, dit is een goede actie-thriller, maar de "Bond-touch" is er niet meer.
Hoewel ik Daniel Craig in zijn eerste filmen een uitstekende Bond vond is hij dat hier vele minder, ondanks zijn goede acteerprestatie.
Javier Bardem is wel uitstekend als de obligate slechterik... dat was een prima keuze.
Hopelijk keert met de nieuwe 'M' ook de oude Bond weer in de volgende prent !!
Ik vind Silva echt niks als villain. Er wordt totaal niet aannemelijk gemaakt hoe hij overal maar kan inhacken. Hij ontsnapt zonder enige moeite uit zijn cel in MI6; dat had hij allemaal gepland vanaf zijn eilandje? En een radio ziet hij over het hoofd - misschien handig om volgende keer Bond even te fouilleren? En hoe weet hij dat M en Bond naar Bond's huis in Schotland zijn gevlucht?
En hoe komt die schietstoel in de Aston Martin? Bond heeft hem niet van Q gekregen, maar gewonnen in CR: hij heeft in zijn vrije tijd er een schietstoel in gezet?
14-04-2013 18:31
Spider-fan schreef:
Leg maar uit wat het wel is dan.
'Skyfall' is de beste Bond-film. Na een teleurstellend QOS hebben we nu weer een goed onderhouden Bond-film. 'Skyfall' heeft een spannend verhaal en Bond is deze keer een man van vlees en bloed. Hij toont emotie... Er is een enge villian die zich niet op Bond richt maar op M. Het is een goede sfeer die ook wel een beetje duister is.
Een spannend verhaal, genoeg actie, een geweldige soundtrack en een fantastische cast maken van 'Skyfall' het cadeautje dat wij verdiend hebben. Dat jij dat niet ziet is jouw probleem...
14-04-2013 19:04
JamesBond schreef:
'Skyfall' is de beste Bond-film. Na een teleurstellend QOS hebben we nu weer een goed onderhouden Bond-film. 'Skyfall' heeft een spannend verhaal en Bond is deze keer een man van vlees en bloed. Hij toont emotie... Er is een enge villian die zich niet op Bond richt maar op M. Het is een goede sfeer die ook wel een beetje duister is.
Een spannend verhaal, genoeg actie, een geweldige soundtrack en een fantastische cast maken van 'Skyfall' het cadeautje dat wij verdiend hebben. Dat jij dat niet ziet is jouw probleem...
Een spannend verhaal, genoeg actie, een geweldige soundtrack en een fantastische cast maken van 'Skyfall' het cadeautje dat wij verdiend hebben. Dat jij dat niet ziet is jouw probleem...
Dat vind ik dus juist het probleem. Het is een film over M en heel MI6 is onder M zo lek als een zeef geworden, waar rustig binnengehackt kan worden. De veiligste plek die men kan bedenken voor het hoofd van MI6 is een oud huis ergens in Schotland, waar ze (uiteraard)
omdat er te weinig bescherming is. Sowieso vindt de villain hen toch direct, dus wat had het voor nut daar heen te gaan. Ga dan op een legerbasis zitten. QoS viel tegen inderdaad, maar dit is niet de richting. Ik snap ook niet dat de film zo inzakt, want de scène voor de titels is nog erg sterk.
14-04-2013 21:06
Spider-fan schreef:
Dat vind ik dus juist het probleem. Het is een film over M en heel MI6 is onder M zo lek als een zeef geworden, waar rustig binnengehackt kan worden. De veiligste plek die men kan bedenken voor het hoofd van MI6 is een oud huis ergens in Schotland, waar ze (uiteraard)
omdat er te weinig bescherming is. Sowieso vindt de villain hen toch direct, dus wat had het voor nut daar heen te gaan. Ga dan op een legerbasis zitten.
QoS viel tegen inderdaad, maar dit is niet de richting. Ik snap ook niet dat de film zo inzakt, want de scène voor de titels is nog erg sterk.
omdat er te weinig bescherming is. Sowieso vindt de villain hen toch direct, dus wat had het voor nut daar heen te gaan. Ga dan op een legerbasis zitten. QoS viel tegen inderdaad, maar dit is niet de richting. Ik snap ook niet dat de film zo inzakt, want de scène voor de titels is nog erg sterk.
Gelukkig bestaat er zoiets als vrijheid van meningsuiting
14-04-2013 22:07
JamesBond schreef:
Gelukkig bestaat er zoiets als vrijheid van meningsuiting
Het is mijn favoriete film, jij vind het niks. Dan is dat maar zo.
Uiteraard. Het gaat mij ook niet om 'gelijk krijgen' ofzo: het blijft een kwestie van smaak.
Ik vind deze film té veel onlogische dingen bevatten. En ik vind die villain dus echt niks. Vooral omdat ook een achtergrond met M compleet ontbreekt: waarom noemt hij haar 'mother'? Dat wordt totaal niet uitgelegd. En zo zijn er zoveel dingen in de film die ik al eerder noemde.
14-04-2013 22:12
Spider-fan schreef:
Uiteraard. Het gaat mij ook niet om 'gelijk krijgen' ofzo: het blijft een kwestie van smaak.
Ik vind deze film té veel onlogische dingen bevatten. En ik vind die villain dus echt niks. Vooral omdat ook een achtergrond met M compleet ontbreekt: waarom noemt hij haar 'mother'? Dat wordt totaal niet uitgelegd. En zo zijn er zoveel dingen in de film die ik al eerder noemde.
Ik vind deze film té veel onlogische dingen bevatten. En ik vind die villain dus echt niks. Vooral omdat ook een achtergrond met M compleet ontbreekt: waarom noemt hij haar 'mother'? Dat wordt totaal niet uitgelegd. En zo zijn er zoveel dingen in de film die ik al eerder noemde.
Dat was ook het enige wat ik moet afvroeg. Ik heb hem vandaag voor de 4e maal gezien en ik snap dat 'mother' nog steeds niet
14-04-2013 22:28
Maar zoiets irriteert me dus, omdat het voornamelijk draait om Silva/M. Dan ga je je afvragen of het haar zoon is, maar dat wordt nergens duidelijk.En ik snap ook niet waarom het huis 'Skyfall' heet. Niemand schijnt te weten wat het nou betekent. Is geen bestaand Engels woord.
14-04-2013 22:32
Dat 'mother' is een beetje spottend bedoelt, denk ik. Er wordt gezegd dat wezen het best zijn als geheim agent. Aangezien Bond en Silva dezelfde soort achtergrond hebben, zal die laatste ook een wees zijn en daarom M 'mother' noemen.Tenminste dat is wat ik ervan kon maken.
14-04-2013 22:38
Orangey schreef:
Dat 'mother' is een beetje spottend bedoelt, denk ik. Er wordt gezegd dat wezen het best zijn als geheim agent. Aangezien Bond en Silva dezelfde soort achtergrond hebben, zal die laatste ook een wees zijn en daarom M 'mother' noemen.
Tenminste dat is wat ik ervan kon maken.
Tenminste dat is wat ik ervan kon maken.
Klinkt heel aannemelijk. Ik zal het nog eens kijken met dat in het achterhoofd.
En wat ik ook raar vond is dat Kincade doet alsof ie M al jaren kent en haar gelijk bij haar voornaam noemt. Ik vind het als geheel zo'n rare film met zoveel onduidelijkheden.
15-04-2013 18:24
Spider-fan schreef:
Klinkt heel aannemelijk. Ik zal het nog eens kijken met dat in het achterhoofd.
En wat ik ook raar vond is dat Kincade doet alsof ie M al jaren kent en haar gelijk bij haar voornaam noemt. Ik vind het als geheel zo'n rare film met zoveel onduidelijkheden.
En wat ik ook raar vond is dat Kincade doet alsof ie M al jaren kent en haar gelijk bij haar voornaam noemt. Ik vind het als geheel zo'n rare film met zoveel onduidelijkheden.
Ik denk dat je de film gewoon eens geconcentreerd moet bekijken
15-04-2013 19:20
Glennekeeeee schreef:
Ik denk dat je de film gewoon eens geconcentreerd moet bekijken
dit is een Bond waar dat nodig is 
Ik heb hem met audiocommentaar ook gekeken en Mendes geeft regelrecht toe dat de film vergezocht is, vooral de laatste akte. Is geen concentratie probleem, de film zit essentieel slecht in elkaar.
21-04-2013 11:52
Spider-fan schreef:
Wat een ongelooflijke tegenvaller. Vreemd hoe een film zo gehyped kan worden, terwijl het zo weinig is. Alle kritieken waren lovend. Wordt er dan toch echt geld gegeven aan belangrijke critici die een film de hemel in schrijven - je gaat het wel geloven.
En wat dan met de lovende kritieken van de onbelangrijke critici? Wat een nonsens toch.
Btw, anders zet je in letterlijk elke post wat spoilers.
24-04-2013 16:50
De onbelangrijke critici geven lovende kritieken omdat het slechte critici zijn, daarom zijn ze ook onbelangrijk. Ze kopen natuurlijk de grote namen en bladen om, dat zijn de enige die er toe doen.
Wat is in godsnaam een spoiler. Moet ik elke post helemaal als spoiler zetten. Je kunt niet inhoudelijk over een film praten zonder het over de inhoud te hebben. Het einde heb ik als spoiler gezet. In een hele hoop posts staan spoilers.
24-04-2013 17:13
Spider-fan schreef:
De onbelangrijke critici geven lovende kritieken omdat het slechte critici zijn, daarom zijn ze ook onbelangrijk.

02-05-2013 10:03
Spider-fan schreef:
De onbelangrijke critici geven lovende kritieken omdat het slechte critici zijn, daarom zijn ze ook onbelangrijk.
Met andere woorden: als jij iets slecht vindt, is iedereen die het goed vindt oftwel een slechte criticus oftewel omgekocht om het goed te vinden. Vind jij nu echt dat jouw mening de enige juiste is?
02-05-2013 10:49
benjamin schreef:
Met andere woorden: als jij iets slecht vindt, is iedereen die het goed vindt oftwel een slechte criticus oftewel omgekocht om het goed te vinden. Vind jij nu echt dat jouw mening de enige juiste is?
Daar sluit ik me bij aan...
03-05-2013 14:37
Het geeft enkel aan hoe ik me verbaas over het feit dat deze film zo goed ontvangen is. Ik vind de loftuitingen in vergelijking met de film zelf zo'n groot verschil, dat ik me afvraag hoe die critici aan zo'n goede score gekomen zijn. Als een criticus de vele zwakheden en gemakzucht van het verhaal niet onderkent, vraag ik me serieus af hoe men dan nog kijkt. Nog zoiets:

Daarnaast is het verhaal in hoofdlijn

Maar ja, eigenlijk zonde nog veel tijd aan de film te besteden. Ik zie weinig inhoudelijke discussie over de film alleen maar over 'meningen'.
03-05-2013 16:26
Spider-fan schreef:
Het geeft enkel aan hoe ik me verbaas over het feit dat deze film zo goed ontvangen is. Ik vind de loftuitingen in vergelijking met de film zelf zo'n groot verschil, dat ik me afvraag hoe die critici aan zo'n goede score gekomen zijn. Als een criticus de vele zwakheden en gemakzucht van het verhaal niet onderkent, vraag ik me serieus af hoe men dan nog kijkt.
Nog zoiets:
Daarnaast is het verhaal in hoofdlijn
Maar ja, eigenlijk zonde nog veel tijd aan de film te besteden. Ik zie weinig inhoudelijke discussie over de film alleen maar over 'meningen'.
Nog zoiets:

Daarnaast is het verhaal in hoofdlijn

Maar ja, eigenlijk zonde nog veel tijd aan de film te besteden. Ik zie weinig inhoudelijke discussie over de film alleen maar over 'meningen'.
Jij mag best je mening hebben hoor, maar alsnog zeg je dat jouw mening de enige juiste is.
03-05-2013 20:02
Spider-fan schreef:
Het geeft enkel aan hoe ik me verbaas over het feit dat deze film zo goed ontvangen is. Ik vind de loftuitingen in vergelijking met de film zelf zo'n groot verschil, dat ik me afvraag hoe die critici aan zo'n goede score gekomen zijn. Als een criticus de vele zwakheden en gemakzucht van het verhaal niet onderkent, vraag ik me serieus af hoe men dan nog kijkt.
Want het is toch zo vreemd dat niet iedereen over dezelfde zwakheden valt als jij?
Die mensen komen aan die score omdat ze het een goede film vinden. Zo simpel is dat.
06-05-2013 19:42
Jullie kunnen of niet lezen of jullie hebben andere problemen. Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Ik heb helemaal niks gezegd over een 'mening'.
06-05-2013 19:57
Spider-fan schreef:
Jullie kunnen of niet lezen of jullie hebben andere problemen. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Ik heb helemaal niks gezegd over een 'mening'.
Ik heb helemaal niks gezegd over een 'mening'.
Volgens mij ben jij nog steeds degene die van onze mening een probleem maakt...
08-05-2013 21:59
Jullie zeggen dat ik denk dat mijn mening de enige juiste is. Maar dat is niet zo. (Er bestaat sowieso niet zoiets als één mening die juist is, want er zijn zoveel meningen als er mensen zijn.)Het is eerder dat júllie mij een mening willen opdringen door steeds hetzelfde te herhalen.
Zeg ik: 'Die critici die de film goed vonden, zitten allemaal fout en hadden niet mogen zeggen of schrijven wat ze vonden, want ik vind het een matige film en mijn mening is de enige die juist is.'?
Nee, ik VERBAAS me over het feit dat ze ze zo lovend zijn geweest.
Dat zijn gewoon twee losse meningen.
En nu kunnen jullie weer zeggen: 'Ja, maar je verbaast je daarover omdat je denkt dat jouw mening de enige juiste is.'
Dus het is een eindeloze, idiote 'discussie'.
Ik vind hem trouwens niet puur slecht, maar wel erg matig. Op dit moment de minste uit de serie (nouja, er is ook nog 'A View to a Kill' natuurlijk - laten we zeggen: één van de minste). Het eerste uur vind ik nog wel te doen, al is dat al erg traag en heeft problemen die ik al eerder noemde, maar vooral vanaf
, vind ik dat men te weinig heeft gedaan om het verhaal geloofwaardig te maken.
, gaat er bij mij totaal niet in. En vanaf daar vind ik het alleen maar bergafwaarts gaan, om eerder genoemde redenen. Ik vind het een goed idee om een keer een ander soort Bond te maken, maar de uitwerking valt erg tegen. Met name vind ik dat het zo oppervlakkig blijft -
09-05-2013 12:41
En je begint erover dat de onbelangrijke critici slechte critici zijn omdat ze deze film lovende kritieken geven... 09-05-2013 17:34
Banned schreef:
Jij hebt het hier over geloofwaardigheid in een James Bond film... 

Het idee sinds de reboot is om Bond meer menselijk te maken, maak het verhaal dan ook geloofwaardiger.
Daarnaast vind ik het ook jammer dat
. CR is op en top een BOND film, QoS lijkt meer richting Bourne te gaan en nu dit. Het is jammer dat men Bond niet gewoon Bond laat. Ik vind trouwens
09-05-2013 17:45
JamesBond schreef:
En je begint erover dat de onbelangrijke critici slechte critici zijn omdat ze deze film lovende kritieken geven...
Ja, maar dat vond jij grappig volgens mij anders zette je er geen plaatje bij.
Nee, het zal wel niet dat ze omgekocht worden. Ik moest daar aan denken omdat ik Elliot Carver één van de leukere latere Bondvillains vind, die het nieuws gewoon naar zijn hand zette zoals het hem uitkwam.
Ik vind serieus het scenario matig en snap niet dat men daar niet over valt, dat is alles. Abrams benadrukte ook laatst nog het belang van een goed scenario, het is tenslotte de basis van alles.
09-05-2013 18:04
Het was inderdaad een grappige opmerking Maar het is inderdaad een nutteloze discussie dat geen einde kent... Jij vindt het niks, wij vinden hem goed (of zelfs geweldig). We have to deal with that
13-05-2013 16:25
Nou, niet 'niks'. Maar wel matig.Misschien dat ik hem mettertijd wel meer ga waarderen. Bond films komen natuurlijk met een soort verwachtingspatroon, maar juist nu zijn ze de formule aardig aan het opschudden. Het is wel terug naar dingen van eerst (
), maar toch is het anders. Je kan het vergelijken met een remake; je krijgt iets wat je eerst leuk vond, maar toch is het anders.Deze film met name roept sterk uiteenlopende reacties op: sommigen vinden het inderdaad niks, anderen de beste ooit. Ik vind sowieso de drie films met Craig tot nu toe erg verschillend in stijl: CR is echt een klassieke Bond die doet denken aan Connery, QoS is een heel jachtige film die aan Bourne doet denken en deze Bond is vrij duister á la Nolan. Er zit niet echt een duidelijke lijn in de stijl van de films.
En een ander probleem vind ik dat de rol van M sinds Judi Dench die heeft overgenomen steeds groter is geworden en in deze film draait het eigenlijk meer om haar dan om Bond. Vroeger had M nooit zo'n grote rol; hij gaf Bond zijn opdracht en soms zag je hem nog even terug als er een belangrijke ontwikkeling was, maar dat was het wel. Dench zie je de hele film lang, maar goed
. 13-05-2013 17:46
Spider-fan schreef:
Nou, niet 'niks'. Maar wel matig.
Misschien dat ik hem mettertijd wel meer ga waarderen. Bond films komen natuurlijk met een soort verwachtingspatroon, maar juist nu zijn ze de formule aardig aan het opschudden. Het is wel terug naar dingen van eerst (
), maar toch is het anders. Je kan het vergelijken met een remake; je krijgt iets wat je eerst leuk vond, maar toch is het anders.
Deze film met name roept sterk uiteenlopende reacties op: sommigen vinden het inderdaad niks, anderen de beste ooit. Ik vind sowieso de drie films met Craig tot nu toe erg verschillend in stijl: CR is echt een klassieke Bond die doet denken aan Connery, QoS is een heel jachtige film die aan Bourne doet denken en deze Bond is vrij duister á la Nolan. Er zit niet echt een duidelijke lijn in de stijl van de films.
En een ander probleem vind ik dat de rol van M sinds Judi Dench die heeft overgenomen steeds groter is geworden en in deze film draait het eigenlijk meer om haar dan om Bond. Vroeger had M nooit zo'n grote rol; hij gaf Bond zijn opdracht en soms zag je hem nog even terug als er een belangrijke ontwikkeling was, maar dat was het wel. Dench zie je de hele film lang, maar goed
.
Misschien dat ik hem mettertijd wel meer ga waarderen. Bond films komen natuurlijk met een soort verwachtingspatroon, maar juist nu zijn ze de formule aardig aan het opschudden. Het is wel terug naar dingen van eerst (
), maar toch is het anders. Je kan het vergelijken met een remake; je krijgt iets wat je eerst leuk vond, maar toch is het anders.Deze film met name roept sterk uiteenlopende reacties op: sommigen vinden het inderdaad niks, anderen de beste ooit. Ik vind sowieso de drie films met Craig tot nu toe erg verschillend in stijl: CR is echt een klassieke Bond die doet denken aan Connery, QoS is een heel jachtige film die aan Bourne doet denken en deze Bond is vrij duister á la Nolan. Er zit niet echt een duidelijke lijn in de stijl van de films.
En een ander probleem vind ik dat de rol van M sinds Judi Dench die heeft overgenomen steeds groter is geworden en in deze film draait het eigenlijk meer om haar dan om Bond. Vroeger had M nooit zo'n grote rol; hij gaf Bond zijn opdracht en soms zag je hem nog even terug als er een belangrijke ontwikkeling was, maar dat was het wel. Dench zie je de hele film lang, maar goed
.Vond het net goed om Judi Dench zo een waardig afscheid te geven. Heb de discussie wat gevolgd en gohja verschillende reacties hé maar een matige villian? Hij is toch meermaals geroemd om zijn vertolking dus dat vind ik persoonlijk al fout en een matig scenario, tja ik vind het een sterk scenario en inderdaad zitten er een aantal fouten in maar de eerste hollywoodfilm die dat niet heeft heb ik nog niet gevonden hoor... En voor een blockbuster al deze vond ik het echt nog goed in elkaar zitten! Je moet van Bond ook geen Oscarwinnende film maken hé. Het blijft een popcornmovie...
15-05-2013 00:13
Glennekeeeee schreef:
Vond het net goed om Judi Dench zo een waardig afscheid te geven. Heb de discussie wat gevolgd en gohja verschillende reacties hé maar een matige villian? Hij is toch meermaals geroemd om zijn vertolking dus dat vind ik persoonlijk al fout en een matig scenario, tja ik vind het een sterk scenario en inderdaad zitten er een aantal fouten in maar de eerste hollywoodfilm die dat niet heeft heb ik nog niet gevonden hoor... En voor een blockbuster al deze vond ik het echt nog goed in elkaar zitten! Je moet van Bond ook geen Oscarwinnende film maken hé. Het blijft een popcornmovie...
De vertolking kan wel goed zijn, maar je kan nog het personage niet leuk vinden. Ik vond gewoon voor een villain die een hacker is, dat je weinig ziet hoe hij overal binnenkomt en alles naar zijn hand kan zetten.
Nouja, Bond is nu dus wel een Oscarwinnende film geworden, twee stuks. Dus inderdaad: van mij hoef je er geen Oscarwinnende van te maken, nee.
Om dan wel een positief punt te noemen, ik vond Patrice wel leuk. Wat mij betreft zijn de scènes met hem en Bond de beste in de film. En ze wisselen eigenlijk geen woord.
16-05-2013 14:20
Spider-fan schreef:
Nouja, Bond is nu dus wel een Oscarwinnende film geworden, twee stuks. Dus inderdaad: van mij hoef je er geen Oscarwinnende van te maken, nee. 
Weer negatief aan het doen om negatief te doen? Wie had dan van jou mogen winnen?
16-05-2013 16:52
benjamin schreef:
Weer negatief aan het doen om negatief te doen? Wie had dan van jou mogen winnen?
Je neigt erg naar troll-achtige posts. Ik zeg duidelijk 'voor mij'. Volgens mij kun JIJ niet tegen andere meningen.
Oscars zegt me sowieso weinig. Film is geen wedstrijd en het is vaak peren met appels vergelijken qua films. Het is leuk voor de winnaars, maar ik hecht niet specifiek meer waarde aan Oscar-winnende films.
17-05-2013 12:21
Spider-fan schreef:
Ik zeg duidelijk 'voor mij'. Volgens mij kun JIJ niet tegen andere meningen.
En waar haal je dat ik niet tegen andere meningen kan? Ik zeg toch duidelijk dat ik er geen probleem mee heb. Mij zul je nooit zien zeggen dat mensen betaald zijn omdat ze een andere mening.
Maar ik vraag me gewoon serieus af wie jij in de plaats van Skyfall had willen zien winnen? Gewoon uit interesse..







