Dinosaurussen in teaser 'Jurassic World'
En we krijgen de hoofdpersonen al te zien.
The Godfather: Part II

The Godfather: Part II (1974)

Alternatieve titel: The Godfather 2
FT rating (184 stemmen)
8.5

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

Nu Michael de leider van de familie is, schakelt hij zijn concurrenten uit. Hij wil de zaken uitbreiden naar het Westen van Amerika, maar is ongeduldig van aard en maakt daardoor veel vijanden. Er wordt een aanslag op zijn leven gepleegd en hij besluit om de leiding tijdelijk over te geven aan zijn halfbroer Tom. Michael gaat zelf op zoek naar de verrader van de familie in Cuba.

Jaar:

1974

Duur:

200 minuten

Genre:

Misdaad | Drama

Land:

Amerika

IMDB:

9.1 op 589968 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op The Godfather: Part II (73)


07-09-2003 00:30
Zo mogelijk nog beter dan part I. Althans ik vind hem beter. Robert de Niro doet het geweldig als de jonge Vito Corleone. Samen met Clemenza start ie zijn carriere als kruimeldief. Al Pacino speelt de meest koelbloedige rol uit zijn carriere. Die uitdrukkingsloze ogen als ...

De sfeer, de intriges, het verraad, de flashbacks op de juiste momenten ...

Maar gelukkig zal de reclame tussendoor de boel wel verprutsen.
07-09-2003 12:10
ik ben het helemaal eens met hugo, en als je de reclame haat vanwege de mooie flashbacks, is het wel verstandig om de dvd te kopen, mooie box, zeker de moeite waard is nu afgeprijsd naar 49 volgens mij, maar in iedergeval, zeker gaan kijken als je hem niet op dvd hebt, de week erna is 3 ook op tv, ben wel benieuwd wanneer ze 4 gaan maken, heb namelijk gehoord dat ze um gaan maken
07-09-2003 13:15
De Godfather box op DVD is een verplicht nummer voor alle filmliefhebbers: lekker lang kijkplezier zonder de reclameblokken, die vooral bij dit soort films ergerlijk zijn.
Eigenlijk is dit de voorloper van Lord of the Rings: drie afzonderlijke films die in feite één verhaal vertellen.
07-09-2003 14:27
De Godfather box op DVD is een verplicht nummer voor alle filmliefhebbers: lekker lang kijkplezier zonder de reclameblokken, die vooral bij dit soort films ergerlijk zijn.

Sinds gisteren kan ik ook genieten van de box met de films zonder ontbrekingen door reclames...
Dus deze sla ik even over
07-09-2003 14:39
Sinds gisteren kan ik ook genieten van de box met de films zonder ontbrekingen door reclames...
Dus deze sla ik even over


Hetzelfde geld voor mij, gister de box gehaald bij V&D voor 32 met 2300 airmiles!!
07-09-2003 14:52
Grappig: ook al heb ik de box al een hele tijd, toch heb ik vorige week deel 1 gekeken. Blijft een superfilm. Deze kan ik helaas niet zien, ik zit dan in Antwerpen! Ik heb m daarom vorige week al op DVD gekeken. Vooral het stuk waarin de Nero als de jonge Vito te zien is vind ik schitterend.
07-09-2003 16:25
Grappig: ook al heb ik de box al een hele tijd, toch heb ik vorige week deel 1 gekeken. Blijft een superfilm.


Dan heb jij zeker dezelfde tik als ik . Jij baalde zeker ook dat Godfather I al om 01.15uur afgelopen was, terwijl je hoopte (tegen beter weten in natuurlijk) dat de film nog urenlang zou doorgaan. Deze films kunnen doorgaan tot in het oneindige...
08-09-2003 10:51
Wat een film...hypnotiserend goed. Er zijn weinig films die je zo het gevoel geven iemands leven te hebben meegeleefd...laat staan twee levens!!
08-09-2003 11:07
[quote]Grappig: ook al heb ik de box al een hele tijd, toch heb ik vorige week deel 1 gekeken. Blijft een superfilm. Deze kan ik helaas niet zien, ik zit dan in Antwerpen! Ik heb m daarom vorige week al op DVD gekeken. Vooral het stuk waarin de Nero als de jonge Vito te zien is vind ik schitterend.



De Nero?
08-09-2003 15:31
Dan heb jij zeker dezelfde tik als ik . Jij baalde zeker ook dat Godfather I al om 01.15uur afgelopen was, terwijl je hoopte (tegen beter weten in natuurlijk) dat de film nog urenlang zou doorgaan. Deze films kunnen doorgaan tot in het oneindige...
Maar daarna kun je dan de DVD erin stoppen en weer van voren af aan beginnen! DVD-spelers hebben nog geen repeat knop, toch?

[colonelkurzrating 4]
08-09-2003 15:55
De Nero?

Ja, van het cd-brand-programma... versie 5.0 weet je wel?
08-09-2003 17:21
Ja, van het cd-brand-programma... versie 5.0 weet je wel?


Oh ja, nu snap ik de context ook.
08-09-2003 18:23
Maar daarna kun je dan de DVD erin stoppen en weer van voren af aan beginnen! DVD-spelers hebben nog geen repeat knop, toch?

[colonelkurzrating 4]


Nope... Die van mij niet in ieder geval
08-09-2003 19:10
die films duren al zo lang als er reclame door komt duurt ie nog een week langer
08-09-2003 22:55
De flashbacks maken dit juist tot een van de beste uit de trilogie.
09-09-2003 01:05
De flashbacks maken dit juist tot een van de beste uit de trilogie.


Dat is al vrij snel in een trilogie

Maar... goede film!!!
09-09-2003 02:03
Dat is al vrij snel in een trilogie

Maar... goede film!!!


Ja, ik bedoel dus DE beste uit de trilogie
12-09-2003 08:46
Daar heb ik best weer een keer zin in om die te zien ja
12-09-2003 14:00
Lijkt me duidelijk waarom
12-09-2003 19:17
Omdat deel 1 gewoon WEL beter is
Marlon Brando is toch duidelijk beter dan Al Pacino als Godfather. Robert de Niro is daarentegen geniaal natuurlijk.
13-09-2003 01:48
Hmmm ben ik hier de enige die Deel 1 gewoon het best vond?

Ja, de flashbacks in deel 2 zijn meesterlijk en vertellen uitstekend how Don Vito zijn status heeft bereikt. Maar het huidige verhaal van Michael springt van de hak op de tak. En de vete die hij heeft met Roth wordt een stuk minder gevolgd dan de vete die in Deel 1 plaats vond en Michael dwongen zijn leven om te gooien.

Aan die scene in deel 1 op Scicilie als hij tergend langzaam door het land loopt met die geweldige muziek eronder, echt zo nihiel, maar toch zeer indrukwekkend, daar kan echt geen enkele andere film aantippen.
13-09-2003 02:57
Ik vond De Niro een beetje lachwekkend in deze film. Marlon Brando die iemand van 50 jaar speelt met een stem alsof hij 30 jaar zwaar aan de drank is geweest kan wel. Maar Robert de Niro die iemand speelt van 25 jaar met een stem alsof hij 30 jaar zwaar aan de drank is geweest slaat natuurlijk helemaal nergens op.
13-09-2003 11:10
Ik vond De Niro een beetje lachwekkend in deze film. Marlon Brando die iemand van 50 jaar speelt met een stem alsof hij 30 jaar zwaar aan de drank is geweest kan wel. Maar Robert de Niro die iemand speelt van 25 jaar met een stem alsof hij 30 jaar zwaar aan de drank is geweest slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Zijn stem heeft niks met drank te maken. Waar het in het boek echter wel mee te maken heeft, is dat iemand hem ooit in z'n keel steekt (met als gevolg dat Luca Brasi het hele land doorkruist om iedereen die ook maar ooit in de buurt geweest was van diegene te vermoorden). Dit gebeurde in 1933, als ik het me goed herinner. Dus heb je gelijk dat het niet helemaal klopt dat De Niro ook al hees praat. Maar de manier waarop hij dat doet, en waarop hij Young Vito gestalte geeft, dat is toch puur genot om naar te kijken?
05-05-2004 23:35
Een vervolg die hetzelfde niveau haalt als deel 1... Ontzettend knap gedaan, want als er iets moeilijk is dan is het dat wel.
06-05-2004 16:05
Samen met deel 1 zeker een van de beste films allertijden...
Laatst nog alle 3 de delen achter elkaar gekeken (heb de box gekregen... )
Mooie dialogen, super verhaal en zeer goed acteer- en camerawerk.
Als je deze nog niet gezien heb: SCHAAM JE EN GA ALS DE DONDER KIJKEN!!!!!!
06-05-2004 16:24
Na deel 1 de beste film ooit.
06-05-2004 19:03


need I say More
06-05-2004 19:09
Geniaal vervolg op het al briljante deel 1. Dit deel is in mijn ogen beter dan deel 1, omdat de film (die misschien minder spectaculair dan deel 1 is) veel radicaler is (d.w.z. het verhaal zit beter in elkaar, is veel breder maar ook dieper wat trouwens ook voor de karakters geldt).

Deze moet je natuurlijk gezien hebben.



(En TheClown, ik vind het een beetje onzin dat mensen die deze film nog niet gezien hebben zich moeten schamen. Er was toch ook een tijd dat jij deze film nog niet gezien had?)
07-05-2004 20:37
Ja precies ja! En daar ben ik 1 van! Die films duren zo lang! Heb ik niet zo een zin in om films die zolang duren uit te kijken! En zoveel tijd heb ik ook niet echt! Maar ik heb alle drie delen laatst geleend van iemand dus ik krijg een herkansing!
08-05-2004 11:15
Gewoon een goede trilogie. Ik vind ze allemaal even goed. Inclusief deze.
08-05-2004 11:42
Binnenkort speel ik in deel 4 .Zoek nog een Marlon Brando type.
08-05-2004 14:49
GOED NIEUWS ! Ik heb gehoord dat Stallone aan Rocky V gaat beginnen !
En clowntje mot niet zeuren. Ik bepaal zelf !
08-05-2004 15:16
naar mijn mening de beste deel uit de trilogie, paar redenen zijn omdat ten eerste je hier een mooie flashback krijgt met... deniro! maar niet alleen vanwege deniro maar ook gewoon omdat die flashback zo mooi is. ook zijn er in deze deel veel meer gebeurtenissen (veel meer sinasappels )
08-05-2004 15:24
Marty Feldman schreef:
GOED NIEUWS ! Ik heb gehoord dat Stallone aan Rocky V gaat beginnen !
En clowntje mot niet zeuren. Ik bepaal zelf !

Wat heeft stallone nou met The Godfather te maken
08-05-2004 16:10
Tja, wat kan je hier nou nog over zeggen... heerlijke film, en dus: KIJKEN!!!
08-05-2004 20:29
Marty Feldman schreef:
GOED NIEUWS ! Ik heb gehoord dat Stallone aan Rocky V gaat beginnen !
En clowntje mot niet zeuren. Ik bepaal zelf !

Nee niet nog een keer
08-05-2004 20:55
Marty Feldman schreef:
GOED NIEUWS ! Ik heb gehoord dat Stallone aan Rocky V gaat beginnen !
En clowntje mot niet zeuren. Ik bepaal zelf !
Dit heeft helemaal niks met The Godfather Part II te maken... en Rocky V kwam in 1990 uit...
http://www.imdb.com/title/tt0100507/
20-01-2005 11:06
part | en || waren meesterlijk part ||| vond ik zelf een heeel stuk minder, zoals velen.
20-01-2005 11:09
Helemaal mee eens
20-01-2005 12:46
Alles is wel gezegd over deze film! Je moet hem gezien hebben

John Cazale blijft een held voor mij
Het zou mij niet veel verbaasd hebben wanneer hij ook zo'n carriere als De Niro of Pacino gehad zou hebben, maar het mocht niet zo zijn. Hij heeft slechts in 5 films gespeeld, maar wat voor...
20-01-2005 19:27
Ja erg jammer. Maar dat ze eerst Jack Nicholson in hun hoofd hadden voor de rol van Michael! Stel je eens voor..
20-01-2005 21:02
Nou hij is in ieder geval wel beter dan deel 1, voornamelijk omdat Brando met zn zware overacting er niet in zit...
21-01-2005 15:35
Stok schreef:
Nou hij is in ieder geval wel beter dan deel 1, voornamelijk omdat Brando met zn zware overacting er niet in zit...


Haha, jij spoort echt niet!
21-01-2005 16:14
Brando overacting?Hou toch op man
Hij speelt die rol zo goed!
Echt een legenadarische rol en brando is gewoon echt top in deze film!deel 1 dus
22-01-2005 11:13
Stok schreef:
Nou hij is in ieder geval wel beter dan deel 1, voornamelijk omdat Brando met zn zware overacting er niet in zit...

Mmm, Brando is voor mij de reden waarom ik het eerste deel hoger waardeer dan het tweede. Beide films zijn natuurlijk geweldig. Part II:
22-01-2005 11:31
ik snap niet dat iedereen dit zo'n leuke film vind
22-01-2005 15:01
Stok schreef:
Nou hij is in ieder geval wel beter dan deel 1, voornamelijk omdat Brando met zn zware overacting er niet in zit...


Juist dat is de reden dat ik deel 1 een van de beste deel vond. Fantastish hoe hij dit speelt. Deel 2 vind ik wel wat hebben en deel 3 vond ik iets minder. Maar het blijft een fomidabele film.
22-01-2005 18:40
Persoonlijk vind ik deel 2 net ietsje beter. De Niro is fantastisch hier. Het verhaal steekt net iets beter in elkaar. Maar het blijft een close call, deel 1 of deel 2.
22-01-2005 19:57
jacq schreef:
Persoonlijk vind ik deel 2 net ietsje beter. De Niro is fantastisch hier. Het verhaal steekt net iets beter in elkaar. Maar het blijft een close call, deel 1 of deel 2.


Idd, vind deel 2 ook iets beter ..
22-01-2005 20:01
Stok schreef:
Nou hij is in ieder geval wel beter dan deel 1, voornamelijk omdat Brando met zn zware overacting er niet in zit...

mee eens, vind deel 2 om dezelfde reden ook stukken beter. Dit deel kan zich meten met de betere maffiafilms
22-01-2005 20:54
JLB schreef:
... Dit deel kan zich meten met de betere maffiafilms

Understatement of the year.
23-01-2005 00:12
Doorndoosje schreef:
ik snap niet dat iedereen dit zo'n leuke film vind


Hij is niet leuk hij is mooi.
Deze film is echt prachtig.
Aanrader.
23-01-2005 01:59
Mister Pink schreef:
Understatement of the year.
Of the century!
23-01-2005 02:30
Dare I say.. (Dare, dare!).. of the millennium!

Vanwege Brando en het prachtige einde blijft Part I mijn favoriet, maar deze doet er niet veel voor onder...

Ik zou hier nu een hele rits prachtige citaten kunnen zetten, maar hier zwart op wit zouden ze de film niet eens recht doen, dat moet je gewoon zien en beleven!
14-10-2005 06:51
JLB schreef:
mee eens, vind deel 2 om dezelfde reden ook stukken beter. Dit deel kan zich meten met de betere maffiafilms

The Godfather reeks ZIJN ook de betere maffiafilms -_-' samen met Goodfellas en Once upon a time in America. Btw Marlon Brando heeft een te goede rol neergezet in deel 1 dus bekritiseer deze held aub niet -_-'

R.I.P. Brando
14-10-2005 19:24
En als ik de tv-gids goed begrepen heb is dit deel 1 van 2 delen van deel 2 dus.
15-10-2005 10:56
The Godfather (met grote G ?) is natuurlijk een meesterwerk, superlatieven tekort. De beste van de drie had ik begrepen. Ik zal dan ook deze keer de moed waarschijnlijk weer niet kunnen opbrengen om iets anders te gaan kijken. Het heet tenslotte niet voor niets "verplichte kost"
15-10-2005 17:53
de anomalie schreef:
En als ik de tv-gids goed begrepen heb is dit deel 1 van 2 delen van deel 2 dus.


Ja, en daarom kijk ik wel weer eens naar de hele film, erg goed, maar ik zie het liever in één keer.
16-10-2005 00:14
Ja, belachelijk dat ze m in 2-en uitzenden. De kwaliteit van deze film is op tv erg bagger trouwens.
19-10-2005 17:08
natuuurlijk een van de beste films ooit gemaakt. wat valt er nog meer te zeggen?
Ikw eet eerlijk niet wele ik leuker vond. GF part I of GF part II... Eerst dacht ik altijd deel 1, maar hoe vaker ik 2 zie, hoe leuker hij wordt.
22-10-2005 11:12
Met name deel 1 is voor mij een van de allerbeste films van de 20ste eeuw.
De godfather films zijn dan ook in alle facetten prachtig. Scripts, film- en beeldtechnieken, scenario, acteerprestaties, verhaallijnen: alles is fantastsch opgezet.
Bovendien is de Europese sfeer in deel 1 voor een Amerikaanse film wel erg authentiek neergezet: je voelt het Sicilië echt aan met die bergachtige terracottalandschappen en oleanders.
En: het is niet zozeer een maffiafilm als wel een film over een familie die zich bezighoudt met maffiapraktijken. Dat levert een heel andere sfeer op dan al die films als Goodfellas, Donnie Brasco en noem ze maar op.
22-10-2005 18:58
Steve Harwin schreef:
Met name deel 1 is voor mij een van de allerbeste films van de 20ste eeuw.


En wat zijn jouw favoriete films uit de 19e en 21e eeuw dan?
22-10-2005 21:20
bepgreet schreef:
En wat zijn jouw favoriete films uit de 19e en 21e eeuw dan?


Flauw...
14-08-2008 19:42
Ik heb 2 niet eens gezien eigenlijk maar ik vond de eerste eigenlijk al niet eens zo super als iedereen zegt.
Het is goed gemaakt maar enorm saai maar goed het is dan ook niet echt mijn genre. Good Fellas vond ik ook niks persoonlijk, maar zal hem vanavond eens een kans geven...
14-08-2008 22:27
Remco schreef:
Ik heb 2 niet eens gezien eigenlijk maar ik vond de eerste eigenlijk al niet eens zo super als iedereen zegt.
Het is goed gemaakt maar enorm saai maar goed het is dan ook niet echt mijn genre. Good Fellas vond ik ook niks persoonlijk, maar zal hem vanavond eens een kans geven...


Ik ben gelukkig dan niet de enige die TGF niet zo bijzonder vindt.
17-08-2008 02:47
Jarenlang begreep ik niet waarom deze films zo hoog werden gewaardeerd. Op een gegeven moment toch maar de hele reeks gekocht en tevens een vakantie op Sicilie genoten: NU BEGRIJP IK HET!
17-08-2008 15:54
Het is ook geen slechte film ofzo ik kon de eerste film kwa acteren bijzonder goed waarderen maar ik heb met de materie niet zo veel ik zie liever een goed gemaakte Sci Fi film ofzo. Er gebeurd vrijwel niks in de films en dan zit er nog een vrij slechte knok partij in kan ik me herinneren waarin dacht James Caan in elkaar wordt getimmerd.
Het is voor mij dus meer een overgewaardeerde film net als Good Fellas , Pulp Fiction etc etc.
Een film als The Untouchables kon ik bijv veel beter waarderen meer aktie
21-08-2008 16:47
Het is een feit dat The Godfather (I+II) een van de beste films ooit zijn.
Het kan je smaak/genre niet zijn maar dat verandert verder niets.

Er zijn ook genoeg mensen die Frans Bauer leuker vinden dan Bach.
21-08-2008 21:49
Remco schreef:
Er gebeurd vrijwel niks in de films en dan zit er nog een vrij slechte knok partij in kan ik me herinneren waarin dacht James Caan in elkaar wordt getimmerd.
waarderen meer aktie


Het is juist James Caan die iemand inelkaar slaat.. Maar ik geef je geen ongelijk je ziet op een gegeven moment "Sonny" slaan en daarbij kun je duidelijk zien dat zijn vuist voor "carlo" z'n gezicht gaat en niet raakt. Dat maakt de vechtpartij erg nep. Ik vind 't ook jammer waarschijnlijk kwam de regisseur er pas telaat achter. Het pak van Carlo was na die scene al nat door de brandkraan. En hadden ze geen tijd om 't overnieuw te doen.. Want wat die film niet doet overkomen is dat 't snel inelkaar geflanst is.. Maar de regisseur stond onder grote tijdsdruk bij het maken van de film omdat de hoge filmbazen nogal hun twijfels hadden over Al Pacino in de rol van Michael. Dit gaat trouwens over deel 1. Waar jij aan refereerde.
03-05-2010 11:09
The Godfather is een van de weininge films met zo een prachtige en magnifique sequel. Al Pacino en Robert DeNiro zijn echt geweldig hierin. Vooral Robert DeNiro. Hoe hij praat en loopt, zo zou een jonge Vito ook doen! Echt top werk! En natuurlijk de regie en het scenario ook top! Echt een fantastische film
10-11-2011 17:47
20-12-2012 14:09
Ook deze opnieuw bekeken in de gerestaureerde versie.
En heb niets aan mijn commentaar toe te voegen.

Commentaar 2007:
Prachtig vervolg op de eerste film is dit.
Met wederom een sublieme Al Pacino. Ook een prachtige vertolking van Robert De Niro als de jongere Don Vito Corleone, en uiteraard ook Robert Duvall.
Net als de eerste film blijft ook deze boeiend van begin tot eind, zodat de lengte van meer dan 3 uur zeker geen hinderpaal is.
Prachtig zijn de flash-backs, die zeer goed overkomen en niet voor verwarring zorgen, zoals dat wel eens vaker gebeurt.
Ook deze film zou je moeten zien of gezien hebben of je mist een stuk filmhistorie.
12-07-2013 16:06
The Godfather is natuurlijk een van de beste films ooit gemaakt, maar wie had ooit verwacht dat het tweede deel bijna net zo goed zou worden?!
The Godfather 2 is opnieuw een geweldige film met prachtige locaties en decors, prima special effects, een enorm goed bedacht verhaal en formidabbel acteurwerk van Robert De Niro en Al Pachino!
Deel 2 is naar mijn mening niet zo goed als deel 1 maar is zeker geen slechte film en staat zeker in mijn eigen top 100!

8.5/10