Veel promofoto's 'Terminator: Genisys'
We zien de hoofdpersonen, de T-800 en een vechtscène in storyboards.
The Frighteners

The Frighteners (1996)

FT rating (51 stemmen)
7.1

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Op TV:

Zondag 2 november om 22:00 op FOX | Alle TV-films vandaag | Alle TV-films Zondag 2 november

Synopsis:

Frank Bannister is een medium dat met de doden kan praten. Helaas gebruikt hij zijn gave voor kleine oplichterijen. Na de dood van zijn vrouw, aan wie hij zijn occulte krachten dankt, heeft Frank zich nooit meer op zijn gemak gevoeld bij de levenden. Dan worden er onverklaarbare moorden gepleegd, waarvan Frank weet dat ze een bovennatuurlijke oorzaak hebben.

Regisseur:

Peter Jackson

Jaar:

1996

Duur:

110 minuten

Tagline:

No Rest for the Wicked.

Genre:

Komedie | Fantasy | Horror | Thriller

Land:

Nieuw-Zeeland | Amerika

IMDB:

7.2 op 61349 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op The Frighteners (39)


23-08-2003 10:43
23-08-2003 10:45
vond hem best tegenvallen
23-08-2003 13:08
vond hem best tegenvallen




Die is grappig
Iedereen lachen
Ik vond hem relext man
28-08-2003 17:14
Filmtip van vrijdag dus en leuke dingen overgelezen, maar nooit gezien... ff aanstrepen
28-08-2003 18:42
Goei film dit
29-08-2003 13:42
erg leuke film... humor afgewisseld met horror...
en van Peter" lord of the rings" Jackson
!!!!!
29-08-2003 16:06
No Rest for the Wicked.

Ja, mensen.. vanavond weer aan het werk


Deze ga ik zien..
30-08-2003 13:48
Ik vond hem toch wel tegenvallen, ik verwachtte een meer serieuze film vooral door de genre's de erbij stonden. Dat Michael J. erin meespeelt had me eigenlijk genoeg moeten zeggen (no offense)...
Absoluut geen genre Thriller en Horror
30-08-2003 17:02
Ik vond hem toch wel tegenvallen, ik verwachtte een meer serieuze film vooral door de genre's de erbij stonden. Dat Michael J. erin meespeelt had me eigenlijk genoeg moeten zeggen (no offense)...
Absoluut geen genre Thriller en Horror

Humor staat toch echt vooraan.....
30-08-2003 17:03
Ah, de volgorde doet er ook nog toe... opletten Hans
29-05-2004 10:14
Echt een aanradertje deze
30-05-2004 14:36
Laat al die andere films maar zitten en kijk deze
04-06-2004 09:32
ik heb deze film nog niet gezien maar als ik di eberichtjes zo lees mag ik hem niet missen en dat ga ik dus ook zeker niet doen!!
04-06-2004 09:52
Geweldige horrorkomedie met een briljante rol voor Jeffrey Combs. De special effects zijn zeer overtuigend, zeker voor die tijd.
04-06-2004 10:20
Heb hem nu twee keer gezien en ga zeker weer kijken. Erg leuke film, alleen het einde was wel erg over the top.
04-06-2004 11:02
Bijzonder 'geestige' film.
Fox is prima op zijn plaats, wederom een neurotische typje maar Busey steelt de show en is in zijn element als herrezen seriemoordenaar.
Wanneer je Busey als de 'grim reaper' ziet rondzweven herken je meteen Jackson's creaties van de Nazgul uit zijn LOTR triologie.
De productie lag in handen van Robert Zemeckis dus kwaliteit staat garant.

Two thumbs up!
04-06-2004 21:35
Verrassend leuke film. Goed verhaal met een leuk gevoel voor humor. Casting is ook erg goed gedaan. Echt de moeite waard om in huis te hebben.
04-06-2004 23:36
Wat een klote film Verprutste verhaallijn, geen leuke grappen, geen leuke personages, etc. Maarja niet dat ik wat beters te doen had.
04-06-2004 23:54
Dazzed schreef:
De productie lag in handen van Robert Zemeckis dus kwaliteit staat garant.
nou nou nou nou nou...

da's wel heel optimistisch
27-10-2005 17:17
Dazzed schreef:
Bijzonder 'geestige' film.
Fox is prima op zijn plaats, wederom een neurotische typje maar Busey steelt de show en is in zijn element als herrezen seriemoordenaar.
Wanneer je Busey als de 'grim reaper' ziet rondzweven herken je meteen Jackson's creaties van de Nazgul uit zijn LOTR triologie.
De productie lag in handen van Robert Zemeckis dus kwaliteit staat garant.

Two thumbs up!


Ik zou die film eerder zien om peter jackson dan om robert zemeckis. (met alle respect voor zemeckis).
29-10-2005 23:01
Prachtige film. Mooie special effects en leuke rollen gespeeld door leuke acteurs. ik heb em al 3 keer gezien volgens mij, maar ik krijg de neiging om weer te gaan kijken
30-10-2005 11:13
Ik ga deze zeker kijken, kwam pas met PJ's werk in aanraking in 2001 met LOTR, daarvoor kende ik hem nog niet, ben benieuwd
30-10-2005 11:51
Frank Bannister is een medium dat met de doden kan praten. Helaas gebruikt hij zijn gave voor kleine oplichterijen

lol..

Klinkt goed
30-10-2005 14:19
Deze film is echt de moeite waard.
ik ga hem zeker weer kijken hij blijft leuk
30-10-2005 15:49
Lijkt me wel aardig, eerst The Frighteners kijken en daarna naar de documentaire op SBS 6 "Het ware verhaal achter de Exorcist", kan best een leuk TV avondje worden.
30-10-2005 19:13
Michael J. Fox is onderschat, als acteur. Dat komt door zijn Family Ties verleden, wellicht.
Voor dit soort onhandige ego-parades is hij perfect.
30-10-2005 19:31
Dat komt niet alleen door die serie hoor. Als je ziet wat Fox in zijn verleden allemaal voor films heeft afgeleverd. Dan zou je eigenlijk als goeie filmkennner zeggen : ja, leuk, mwa... Buiten de Back to the Future trilogie natuurlijk, die spreekt voor zich, heeft hij in heel veel wel leuke komedies gespeeld. Ik vind deze film ook goed. Heel anders dan wat je normaal op je bord krijgt voorgeschoteld. Vreemde sfeer doordat die acteurs zich erg raar gedragen als geest verschijnend. Maar Micheal blijft voor mij als comedy acteur leuk. Wat ie in zijn verleden ook heeft gedaan. Sommige van zijn films zijn best middelmatig. Het soort humor van hem vond ik altijd best amusant.
30-10-2005 19:52
Goede film! Begint als een comedy en slaat opeens over in een thriller/horror. Goede rollen van Fox, Wallace-Stone, Astin en vooral Busey als Johnny Bartlett en Combs als Agent Dammers. Let vooral op de spannende finale in het oude ziekenhuis waar heden en verleden mooi door elkaar heen draaien.
30-10-2005 19:56
Dat ben ik dus niet met je eens, MJ Fox is in die films nooit de factor geweest die de film minder maakte. Dat is nu juist mijn punt; Aan hem of zijn acteertalenten heeft het nooit gelegen.
30-10-2005 19:56
inderdaad een zeer leuke film
24-04-2007 16:20
Thriller/horror die niet al te eng wordt...
24-04-2007 19:25
lulligvoorje schreef:
Dat ben ik dus niet met je eens, MJ Fox is in die films nooit de factor geweest die de film minder maakte. Dat is nu juist mijn punt; Aan hem of zijn acteertalenten heeft het nooit gelegen.

Tsja, smaken verschillen. Ik vind Fox een goed acteur en ik vind dat hij de film wel maakt. Stel je voor dat Ben Aflik deze rol zou spelen... Brrr! Ben ik effe blij dat het Fox is geworden!
06-11-2008 13:41
De reclame ziet er in ieder geval leuk van uit, dus ik ga hem vanavond zeker eens kijken.
06-11-2008 17:53
hele hele toffe film
06-11-2008 18:54
Leuke "alternatieve" film voor de Halloween tijd. Geen volbloed horror, geen volbloed komedie, maar een mix van allerlei elementen. Misschien is The Frighteners wel DE Peter Jackson film. (The Lord of the Rings vind ik ongelooflijk goed maar is niet "puur PJ".)
06-11-2008 19:47
El_Mariachi schreef:
Leuke "alternatieve" film voor de Halloween tijd. Geen volbloed horror, geen volbloed komedie, maar een mix van allerlei elementen. Misschien is The Frighteners wel DE Peter Jackson film. (The Lord of the Rings vind ik ongelooflijk goed maar is niet "puur PJ".)


dan vind ik toch dat je Bad Taste vergeet! Dat vind ik ook DE PJ film. (en daarbij vind ik LotR persoonlijk best wel een beetje PJ met al die miniaturen :-) )
06-11-2008 22:28
Heb je gelijk in, LuCos. Misschien moet ik het anders formuleren: The Frighteners vind ik een mooie samensmelting van de "young PJ" periode en de "blockbuster PJ" tijd.

Na The Frighteners lijkt hij minder nadruk te leggen op bloed, grappen en vervreemding. Goed, Middle-earth is allesbehalve normaal. Maar het heeft een andersoortige weirdness dan die in PJ's eerdere films. Serieuzer, zou ik zeggen. (Zelfs de sproojesachtige scènes uit Heavenly Creatures hebben een zekere -excusezmoi- lompheid vergeleken met LotR, vind ik.)

Bad Taste is absoluut "puur PJ" inderdaad, maar zijn kleine budget weerhoudt hem van de échte impact die we intussen van PJ kennen. The Frighteners kan ik grotendeels "geloven", Bad Taste was net iets té geknutseld-in-de-schuur (wat natuurlijk al ontzettend knap was gezien zijn middelen - ik doe het hem zeker niet na!).

Wat ik vooral wil zeggen: The Frighteners heeft nog de humor en manier van kijken naar de dood die we kennen van "young PJ", maar ook de visuele impact van en een sfeer meer lijkend op "blockbuster PJ". Tegen argumenten dat hij betere en eigenzinnigere films dan The Frighteners gemaakt heeft, kan ik echter weinig inbrengen. :-)
08-11-2008 00:28
El_Mariachi schreef:
Heb je gelijk in, LuCos. Misschien moet ik het anders formuleren: The Frighteners vind ik een mooie samensmelting van de "young PJ" periode en de "blockbuster PJ" tijd.

Na The Frighteners lijkt hij minder nadruk te leggen op bloed, grappen en vervreemding. Goed, Middle-earth is allesbehalve normaal. Maar het heeft een andersoortige weirdness dan die in PJ's eerdere films. Serieuzer, zou ik zeggen. (Zelfs de sproojesachtige scènes uit Heavenly Creatures hebben een zekere -excusezmoi- lompheid vergeleken met LotR, vind ik.)

Bad Taste is absoluut "puur PJ" inderdaad, maar zijn kleine budget weerhoudt hem van de échte impact die we intussen van PJ kennen. The Frighteners kan ik grotendeels "geloven", Bad Taste was net iets té geknutseld-in-de-schuur (wat natuurlijk al ontzettend knap was gezien zijn middelen - ik doe het hem zeker niet na!).

Wat ik vooral wil zeggen: The Frighteners heeft nog de humor en manier van kijken naar de dood die we kennen van "young PJ", maar ook de visuele impact van en een sfeer meer lijkend op "blockbuster PJ". Tegen argumenten dat hij betere en eigenzinnigere films dan The Frighteners gemaakt heeft, kan ik echter weinig inbrengen. :-)


Oke, ja ik snap je punt dan hellemaal ben het dus wel met je eens
20-03-2014 13:00
Wat een fout film zeg! Ik heb hem een beetje met tegenzin uit zitten kijken, hij was niet eng en ook niet grappig. En er is veel poespas voor gebruikt, wat overdone is. Gewoon niet mijn smaak. Maar wie weet is hij voor anderen wel geschrikt.