Ray Stevenson praat over 'Thor: The Dark World'
De acteur speelt opnieuw de rol van Volstagg in de Marvel-sequel.
Se7en

Se7en (1995)

FT rating (219 stemmen)
8.6

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

Detective Somerset heeft nog één week te gaan voor hij met pensioen gaat. Ondertussen moet hij zijn jonge opvolger, de enthousiaste David Mills, opleiden. Dan wordt Somerset geconfronteerd met de meest gruwelijke seriemoordenaar uit zijn hele loopbaan. Langzaamaan ontdekken de detectives dat elke moord naar één van de zeven hoofdzonden verwijst. Ondertussen blijven de moorden steeds nieuwe slachtoffers eisen.

Regisseur:

David Fincher

Jaar:

1995

Duur:

127 minuten

Tagline:

Seven deadly sins. Seven ways to die.

Genre:

Misdaad | Mystery | Thriller

Land:

Amerika

IMDB:

8.7 op 435245 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op Se7en (107)


30-10-2003 12:48
Hier is alles al over gezegd - Nog niet gezien? Kijken!
30-10-2003 12:50
Deze film is...
30-10-2003 12:59
zeer goede film, goed verhaal, spannend plot en uitstekende acteerprestaties...
31-10-2003 21:19
One of the best !!!!

Nog niet gezien??????? Dan zekerrrrrrrr kijken!!!!

31-10-2003 22:34
Super spannende film. Moet je gezien hebben!!
01-11-2003 00:34
zeer goeie film, erg spannend, ik wil hem alleen niet nog een keer zien, hoe ziek kan iemand zijn????!!:I
01-11-2003 10:44
samen met the usual suspects deelt deze film een van de beste eindes ooit
01-11-2003 11:08
Deze film is zo waazinnig goed
Als je hem nog niet gezien hebt dan moet je hem zeker gaan kijken.
Het is een thriller met een waanzinnig goed verhaal.

KIJKEN DUS.

Groetjes Liane.
01-11-2003 11:47
Superfilm
01-11-2003 12:08
Ijzingwekkende thriller waaraan werkelijk alles lijkt te kloppen, de sfeer, het verhaal, de karakters, de acteerprestaties, etc.
01-11-2003 12:39
Goede film, absoluut. Is al zo vaak op tv geweest dat ie nog maar voor een kleine groep een aanrader is.
01-11-2003 20:53
Het lijkt me een leuke film ik heb hem zelf nog niet gezien maar naar alle goede berichten hierzo ga ik dat vandaag toch wel zeker doen

leuk he, die smilies
01-11-2003 21:00
Goede film, het verhaal word prachtig opgebouwd en dan weer tenietgedaan door een bagger eind (imo).
01-11-2003 21:13
Goede film, het verhaal word prachtig opgebouwd en dan weer tenietgedaan door een bagger eind (imo).


Baggereind? Het einde is juist fantastisch!
01-11-2003 21:21
ranzigste film ever en daarom eg keileuk!!!
01-11-2003 21:36
Goede film, het verhaal word prachtig opgebouwd en dan weer tenietgedaan door een bagger eind (imo).


Een prima einde dat zeer goed bij het verhaal past. Maar natuurlijk wel voor mensen die begrijpen waar de film over gaat.
01-11-2003 22:47
Een prima einde dat zeer goed bij het verhaal past. Maar natuurlijk wel voor mensen die begrijpen waar de film over gaat.


Precies, het einde maakt het verhaal en de film compleet.
02-11-2003 01:34
Goede film, het verhaal word prachtig opgebouwd en dan weer tenietgedaan door een bagger eind (imo).

Ik ben het helemaal met je eens, en ik begrijp de film verder overigens prima, maar dat einde???!!!
Het einde is gewoonweg te simpel!!!!!!!!
02-11-2003 08:36
wat is er mis met het einde dan?
02-11-2003 10:50
toch is het einde niet helemaal consequent.
02-11-2003 11:10
toch is het einde niet helemaal consequent.



Maar zoveel mensen, zoveel meningen
02-11-2003 13:03
Ik vond het een leuke film alleen is het wel jammer dat ik al wist vanaf dat gesprek ook vond ik het einde iets te simpel. nee deze film was niet precies wat ik gehoopt had. Er had een beter plot in gemoeten.
02-11-2003 13:06



Precies, en dat is dus het hele thema ook van de film. Dat thema is...

02-11-2003 13:07
ranzigste film ever en daarom eg keileuk!!!
wat is hier zo ranzig aan? je moet eens naar een van de 3 films van childs play gaan kijken dan weet je pas wat ranzig is!!! echt om te
02-11-2003 13:08
Ik vond het een leuke film alleen is het wel jammer dat ik al wist vanaf dat gesprek . ook vond ik het einde iets te simpel. nee deze film was niet precies wat ik gehoopt had. Er had een beter plot in gemoeten.


Misschien had je wat beter op moeten letten? Ook met het plaatsen van deze spoiler. Dat alle andere posters de spoiler-tag gebruikten deed geen belletje bij je rinkelen?
02-11-2003 13:12
jawel maar ik wou het toch maar even zegen zonder die vervelende spoilers.
02-11-2003 13:16
jawel maar ik wou het toch maar even zegen zonder die vervelende spoilers.


Snap ik. Maar toch voortaan maar even gebruiken om het voor anderen niet te verpesten. Filmiquette, zeg maar
02-11-2003 13:38
Snap ik. Maar toch voortaan maar even gebruiken om het voor anderen niet te verpesten. Filmiquette, zeg maar
Ik heb 't even gewijzigd voor 'm.
02-11-2003 13:48
Ik heb 't even gewijzigd voor 'm.


02-11-2003 13:52
Gewoon een TOPFILM
02-11-2003 16:02
hele kewle film!
zieluge einde!
05-06-2004 15:46
hele goeie film top verhaal top cast maar idd zielige einde.
05-06-2004 22:11
Een bijzonder beklemmende film die je - net als The Exorcist en American History X - eigenlijk niet wilt zien, maar die je je duistere kant niet mag onthouden...
06-06-2004 21:28
Eens maar nooit weer kijken, voor mij hét voorbeeld van slechte smaak, zeer persoonlijke mening, flame me maar niet, maar ik wilde het toch even kwijt
06-06-2004 21:53
JeXus schreef:
Eens maar nooit weer kijken, voor mij hét voorbeeld van slechte smaak, zeer persoonlijke mening, flame me maar niet, maar ik wilde het toch even kwijt


OK, ik vlam niet, maar ik wil toch weten waarom dit dan een slechte film is in jouw ogen. Het heeft toch alles wat een psychopaat-thriller nodig heeft, en het acteerwerk is ook nog eens heel goed.
07-06-2004 16:06
Luuk schreef:
OK, ik vlam niet, maar ik wil toch weten waarom dit dan een slechte film is in jouw ogen. Het heeft toch alles wat een psychopaat-thriller nodig heeft, en het acteerwerk is ook nog eens heel goed.


Tja ik weet het niet, het hele idee is mij iets te ziek, als een scriptschrijver dit bedenken kan, wat belet een ziek figuur dan om het iets soortgelijks in het echt te doen. Het geeft mij gewoon een zeer akelig gevoel en herinnerd mij misschien gewoon iets teveel aan de zieke wereld waar we in leven. Zoals ik al zei, zeer persoonlijke mening die ik niet zo goed verwoorden kan. Dat de acteerprestaties goed zijn betwist ik ook niet en dat de film de nodige spanning oproept betwist ik ook niet, maar ik begrijp de bedoeling van de film gewoon niet goed, wat wil men hiermee bereiken, want ik wil gewoon niet geloven dat iemand dit maakt met het oog op het vermaken van mensen.
07-06-2004 18:54
JeXus schreef:
Tja ik weet het niet, het hele idee is mij iets te ziek, als een scriptschrijver dit bedenken kan, wat belet een ziek figuur dan om het iets soortgelijks in het echt te doen. Het geeft mij gewoon een zeer akelig gevoel en herinnerd mij misschien gewoon iets teveel aan de zieke wereld waar we in leven. Zoals ik al zei, zeer persoonlijke mening die ik niet zo goed verwoorden kan. Dat de acteerprestaties goed zijn betwist ik ook niet en dat de film de nodige spanning oproept betwist ik ook niet, maar ik begrijp de bedoeling van de film gewoon niet goed, wat wil men hiermee bereiken, want ik wil gewoon niet geloven dat iemand dit maakt met het oog op het vermaken van mensen.


Hallo het is een thriller! Had je liever gezien dat ze een Disney film hadden gemaakt met bloemetjes. Juist het zieke maakt deze film zo fantastisch, beklemmend en spannend.
Voor mij is dit de beste thriller (en film) ooit gemaakt.
07-06-2004 18:58
JeXus schreef:
Dat de acteerprestaties goed zijn betwist ik ook niet en dat de film de nodige spanning oproept betwist ik ook niet, maar ik begrijp de bedoeling van de film gewoon niet goed, wat wil men hiermee bereiken, want ik wil gewoon niet geloven dat iemand dit maakt met het oog op het vermaken van mensen.


De bedoeling/boodschap van deze film is dat wij mensen in de tijd van nu te veel zonden begaan zonder dat we het realiseren. De wereld zou er stukken beter uitzien als wij mensen ons niet zondigen aan deze 7 zonden. Het akelige van deze film is dat de psychopaat gewoon gelijk heeft en daarom is de film ook meteen zo ontzettend griezelig goed.
07-06-2004 23:10
[quote=Stok]Hallo het is een thriller! Had je liever gezien dat ze een Disney film hadden gemaakt met bloemetjes. Juist het zieke maakt deze film zo fantastisch, beklemmend en spannend.
Voor mij is dit de beste thriller (en film) ooit gemaakt.




Dit bewijst dus mijn punt: het is ziek en daarom is het goed? dat is toch een klote instelling?
08-06-2004 00:38
JeXus schreef:
Dit bewijst dus mijn punt: het is ziek en daarom is het goed? dat is toch een klote instelling?


Se7en is een topper voor de liefhebber (zoals ik). Voor iemand die niet van dit genre houdt, is dit natuurlijk een 'rotfilm' om naar te kijken. Maar jij, Jexus, houdt van andere films, waar een liefhebber van thrillers misschien wel geen donder aan vindt. Iedereen waardeert een film anders; nevens zijn genre-voorkeur. Het heeft niets te maken met een (klote) instelling, het is een kwestie van smaak, en daar valt (spreekwoordelijk) niet over te twisten.
08-06-2004 08:43
JeXus schreef:
Dit bewijst dus mijn punt: het is ziek en daarom is het goed? dat is toch een klote instelling?


Yup, het is een klote instelling...
Maar dit wordt ook besproken in de film. De mensheid moet eerst geshockeerd worden voordat de boodschap overkomt.
Als deze film een Disney film was geweest met bloementjes en bij-tjes etc. én de boodschap dat je niet de 7 zonden moet begaan, had er geen hond er naar gekeken. Er moet eerst een bloedbad wezen voordat er iets bij de mensheid doordringt. Op het eind quoot en zegt de zwarte recherseur ook; ' "De wereld is prachtig en waardevol om er in te leven": ik ben alleen maar met het laatste eens!'
Ik ben het dan ook helemaal met de recherseur en JeXus eens: het is een klote wereld met een klote instelling, maar waardevol genoeg om er in te leven...
08-06-2004 11:30
JeXus schreef:
Tja ik weet het niet, het hele idee is mij iets te ziek, als een scriptschrijver dit bedenken kan, wat belet een ziek figuur dan om het iets soortgelijks in het echt te doen.

Niets! Maar het is een realiteit dat mensen dit kunnen bedenken. En dan zie ik liever dat 'ie er een script over schrijft dan dat hij z'n gedachten in daden omzet. Zo zitten de kunsten vol van uitingen van mensen die eigenlijk zo gek zijn als een lente-uitje, maar door hun artistieke uitlaatklep nog enigszins kunnen functioneren. Twee voorbeelden? Edgar Allen Poe, Hans Teeuwen...
08-06-2004 11:58
JeXus schreef:
wat belet een ziek figuur dan om het iets soortgelijks in het echt te doen.


Als er een idioot zo gestoord is om dat te gaan doen, moet hij zelfmoord plegen, want hij begaat minstens 1 zonde: Wraak...
08-06-2004 12:42
Ik vind dit echt de allerbeste Thriller ooit gemaakt! Als je in het woordenboek het woord "Thriller" opzoekt staat er "Se7ven" achter 0+
08-06-2004 12:43
08-06-2004 13:08
Filmwolfje schreef:
Als er een idioot zo gestoord is om dat te gaan doen, moet hij zelfmoord plegen, want hij begaat minstens 1 zonde: Wraak...




Anyway, klasse film.
10-06-2004 08:59
Tja absoluut 1 van mijn topfilms. En idd je kan het einde al raden als je weet welke zonden er nog "afgewerkt moeten worden", daarom blijft het eind steengoed, en intriest.

Maar het blijft een steengoede film waarin zelfs Gweneth goed speelt.
10-06-2004 10:01
jacq schreef:

Maar het blijft een steengoede film waarin zelfs Gweneth goed speelt.

euh, dat moet je even uitleggen...
10-06-2004 11:19
Rooster schreef:
euh, dat moet je even uitleggen...


Nou...
10-06-2004 11:33
inderdaad, niet zo netjes van mij. Alert gewijzigd door Rooster.
10-06-2004 16:26
Wij zijn ongeveer representatief voor het grote IMDB-stemmers

we zitten op het zelfde cijfer
10-06-2004 17:22
Filmwolfje schreef:
Als er een idioot zo gestoord is om dat te gaan doen, moet hij zelfmoord plegen, want hij begaat minstens 1 zonde: Wraak...


Wraak op wie precies?
10-06-2004 18:39
Sol schreef:
Wraak op wie precies?


Weet ik veel... some fatguy... met vraatzucht...
10-06-2004 19:21
wraak omdat....? had die dikke zn eten afgepakt ofzow
maja nog steeds goede film, eng, spannend en zo goed hoef je nou ook weer niet op te letten...
10-06-2004 21:45
Pimsel schreef:
Nou...


weet je zeker dat deze spoiler klopt, was het niet ? naja, ik weet het niet meer, (hoewel ik em 2 keer gezien heb.)
10-06-2004 21:53
Aziez schreef:
weet je zeker dat deze spoiler klopt, was het niet ? naja, ik weet het niet meer, (hoewel ik em 2 keer gezien heb.)

Nee,
10-06-2004 23:38
Zeker een goeie film al een aantal keer gezien, en heb hem nu toch weer aan staan
10-06-2004 23:49
PoisonouZ schreef:
Zeker een goeie film al een aantal keer gezien, en heb hem nu toch weer aan staan


Je hebt m aanstaan maar kijk je hem ook
11-06-2004 01:17
oh ja joh?
11-06-2004 18:07
heel goeie film

niet echt orginele teksten maar wat valt er nog te zeggen als je de 153ste reactie plaatst
23-09-2005 09:26
renzo schreef:
heel goeie film

niet echt orginele teksten maar wat valt er nog te zeggen als je de 153ste reactie plaatst


je mening?

Ik vind het echt een toffe film.. gewoon kijken (als je tegen wat spanning kan)
23-09-2005 12:42
Toen ik de bioscoop verliet na het zien van de film, was ik helemaal van de kaart.
Ik baalde zo erg van dat einde, dat ik de hele avond "niet meer te genieten was", aldus mijn toemalige vriendin...
- ik bedoel dus niet dat de film een slecht einde heeft, hè?! -
Ik ga hem maar weer eens kijken, volgens mij zal het nu een stuk beter gaan!
23-09-2005 13:12
Een van de beste films in dit genre die ik ooit gezien heb! Zeker een aanrader!
23-09-2005 17:01
Ik ben een enorme David Fincher fan, maar hou totaal niet van horror/thrillers zoals silence of the lambs, is dit minder qua gore en scary ?
23-09-2005 20:45
Dit is een werkelijkwaar een fantastische thriller! De film gaat over twee detectives die een seriemoordenaar zoeken. Doordat detective Somerset (Freeman) over een week met pensioen gaat, heeft z'n opvolger, Detective Mills(Pitt) zich bij hem gemeld. Ze hebben niet veel tijd om de moordenaar te vinden omdat de moorden steeds meer en gruwelijker toenemen. Dan ontdekken ze overeenkomsten met De Zeven Dodelijke Zonden... Zullen ze de moordenaar vinden, of niet?

De acteurs spelen geweldig. Morgan Freeman, Brad Pitt(bull) en Gwyneth Paltrow spelen de sterren van de hemel. Maar er is één acteur die er helemaal bovenuit springt, en dat is natuurlijk topacteur Kevin Spacey.
De personages zijn echt geweldig om te volgen. Zelfs zo geweldig dat je met elk van de personages mee kunt voelen, dus elk los van elkaar. Het verhaal is ook prachtig bedacht en geniaal in elkaar geflanst, zodat je tot het einde van de film nog steeds in je zetel vastgeplakt zit (figuurlijk bedoelt hoor ).

Door de naargeestige donkere sfeer (Neo Noir stijl) wordt je meteen de film ingezogen (ook figuurlijk ). Door het razende tempo wordt er eigenlijk meer aandacht besteedt aan het drama, het verhaal, en het ingenieuze spanningsopbouw; dan de actie. Regisseur David Fincher weet de vaart er in deze film goed in te houden, wat van deze film een brilliant entertainent kunstwerk maakt.


Oftewel, DEZE FILM MOET JE ZEKER ZIEN!
23-09-2005 21:09
Vergeet de onvergetelijke lach van Morgan Freeman in de Metro-scene
24-09-2005 12:32
Geweldig!
24-09-2005 14:18
Geen leuke film wel een erg goede. Narcistisch en surrealistisch. Freeman speelt fantastisch en Pitt goed genoeg. Spacey is een goede "freak". En ook nog eens een relatief open einde.
24-09-2005 14:32
Pracht film en ik ga vanavond zeker weer kijken, wat acteren de meeste goed en wat een sfeer, dit is dan ook zeker een absolute aanrader.
24-09-2005 14:38
Tiger schreef:
Geen leuke film wel een erg goede. Narcistisch en surrealistisch. Freeman speelt fantastisch en Pitt goed genoeg. Spacey is een goede "freak". En ook nog eens een relatief open einde.


misschien hebben we een andere film gezien die Seven heet, maar deze was toch echt af op het laatst aangezien
24-09-2005 14:39
mickvh schreef:
De acteurs spelen geweldig. Morgan Freeman, Brad Pitt(bull) en Gwyneth Paltrow spelen de sterren van de hemel.

Gwyneth Paltrow speelt geen hoofdrol.
24-09-2005 14:42
Muzzie schreef:
Gwyneth Paltrow speelt geen hoofdrol.


Dat zei hij ook niet, wel blijven opletten he.
24-09-2005 14:45
Drasko schreef:
Dat zei hij ook niet, wel blijven opletten he.

Het was een (flauw) grapje.
24-09-2005 14:47
Muzzie schreef:
Gwyneth Paltrow speelt geen hoofdrol.


24-09-2005 15:19
Drasko schreef:
misschien hebben we een andere film gezien die Seven heet, maar deze was toch echt af op het laatst aangezien


En je weet ook hoe het met Pitt afloopt?
Ik zeg een relatief open einde, niet een open einde.
24-09-2005 16:22
Muzzie schreef:
Gwyneth Paltrow speelt geen hoofdrol.
Hoezo ironie?

Voor degene die niet weten wat ik hier mee bedoel, moeten gewoon de film van begin tot einde bekijken.
24-09-2005 16:48
mickvh schreef:
Hoezo ironie?

Voor degene die niet weten wat ik hier mee bedoel, moeten gewoon de film van begin tot einde bekijken.


Hehe, ik heb al zo'n voorgevoel wat er met Paltrow gaat gebeuren. Maar ik heb de film nooit gezien, dus ik zal wel kijken.
24-09-2005 19:50
Pieternel schreef:
Nee,


of zoiets..
24-09-2005 20:42
goeie film, geweldig, goed gespeeld ook heb hem al 2 keer gezien, ga zeker kijken, spannend, dus niet missen,
25-09-2005 16:09
Deze film heb ik gisteren voor de tweede keer gekeken. Een zeer goede film, deze keer was hij nog mooier als de vorige keer. Af en toe een beetje vies misschien, maar dat is zeker niet erg. Vorral het einde vind ik wel mooi.
25-09-2005 23:06
En we leren ook nog iets van deze film:
altijd je vrouw meteen terugbellen als iemand zeg dat je vrouw gebeld heeft

Daar hadden we het over nadat we de film hadden gezien
28-09-2005 19:42
me against the world schreef:
En we leren ook nog iets van deze film:
altijd je vrouw meteen terugbellen als iemand zeg dat je vrouw gebeld heeft

Daar hadden we het over nadat we de film hadden gezien


Maar dat was toen al te laat. Die kerel kwam namelijk kort daarna naar binnen om zichzelf aan te geven.
28-09-2005 20:34
mickvh schreef:
Hoezo ironie?

Voor degene die niet weten wat ik hier mee bedoel, moeten gewoon de film van begin tot einde bekijken.




ja heel grappig,
alle mensen die dit lezen snappen nu wel ongeveer
wat er gaat gebeuren.

ik weet niet of er hier mods zijn ofzo, maar delete
aub al die stukjes even. NIET leuk voor mensen
die hem nog moeten zien.

dit was trouwens een van de eerste horrors die ik
ooit gezien heb, toen ik een keer moest oppassen
op m'n nichtje. (ik was zelf 12 ofzo en doodsbang).
28-07-2006 14:12
Goede film, ga hem vanavond niet kijken, ligt hier nog op dvd.
Maar stevig verhaal.
28-07-2006 17:40
Echt een hele goede film dit, heb elke minuut met bewondering zitten kijken. Ik ga vanavond maar weer kijken Is inmiddels al een tijdje geleden dat ik hem zag.
07-07-2007 21:54
Heeeele goeie film, op 07/07/07, behoort tot de top thrillers

Kijken dus!
16-07-2007 16:47
Heerlijke film! 9 out of 10
13-12-2007 17:20
Jammer dat ie iets te vaak op TV is. Ik sla 'm maar een (paar) keer over.
15-12-2007 22:01
een geweldige film heb hem al twee keer gezien grandioos, ook het einde is zo geweldig prachtige rollen en twee topacteurs hij is geweldig van het begin tot het eind hoe vaak je hem ook gezien heb, inderdaad vaak op de tv geweest mischien omdat die zo goed is.
26-01-2009 15:13
Echt een hele vette film! Die moet je gezien hebben
30-01-2009 19:20
Goede acteurs en spannend. Deze film heeft naar mijn smaak te veel weg
van Silence of the lambs...
30-01-2009 19:29
Erg goede film, en dient zich van zeer goede en hoge acteer prestaties, van zeer goede kwaliteit.fantastische triller met een verrassend tintje . en ja wie maakt zich niet eens schuldig aan een van de 7 hoofdzondes wij allemaal toch ? . wil je op het puntje van je stoel dan moet je zeker kijken vanavond ! Have Fun 5 *
19-02-2009 11:20
Fantastisch geacteerd, heerlijke duistere sfeer in de film en een zeer goede verhaallijn met een passend en verrassend slot
27-11-2009 19:15
Waarom komt deze film zoo vaak en heb ik nooit meer gezien dan het eerste uur? Terwijl ik hem toch erg graag wil zien!!!

Ik ga dus ook proberen hem wel HELEMAAL te zien want volgens mij is het een super goede film!!
04-12-2009 08:19
Een meesterwerk en een klassieker, zo moet een thriller zijn....alles aan deze film is perfect!!!
04-12-2009 15:48
Deze film is geweldig, deze film moet je zonder pauze zien, zo spannend is de film.
04-12-2009 17:40
Geweldige film inderdaad!
Klasse acteerwerk..je zou er bijna bang van worden..10 sterren zeker.
04-12-2009 19:10
/quote mode=on

Mills:"Has he tried to speak or communicate in any way?"
Dr:"Even if his brain were not mush, which it is, he chewed off his own tongue long ago."
Somerset:"Uh... Doc, is there absolutely no chance that he might survive?"
Dr:"Detective, he'd die of shock right now if you were to shine a flashlight in his eyes. He's experienced about as much pain and suffering as anyone I've encountered, give or take... and he still has hell to look forward to. Good night."

/quote mode=off

Typische film de je steeds weer opnieuw kijkt, een heuse zap-hanger.
Tijdloos...
05-12-2009 00:01
Wood Clinteast schreef:

Typische film de je steeds weer opnieuw kijkt, een heuse zap-hanger.
Tijdloos...

Ik zap er ff langs en zit alweer ademloos te kijken. 9/10
20-03-2010 21:36
Het is wel een goeie film, jaaaa dat wel. Maar het kwam bij mij meer over als een Hollywood film die wat harder wil zijn
11-07-2010 09:28
Ik vond het wel net zo geweldig zoals iedereen beweerd. De film vond ik verre van eng of enorm spannend. Hij was wel zeer boeiend maar zo spannend nee. Dat niet maar this geen verkeerde film.
11-12-2011 10:15
Een enorme must-see movie! Spanning, sfeer, acteerprestaties: alles klopt _O_
11-03-2012 14:06
goeie film maar ik vond persoonlijk Fight club beter

maar ja t is een hele realistiche film
over de 7 hoofdzonden

eind voelde je aan komen :S
01-09-2012 15:56
Meesterlijke film!

Heb de film op blu-ray gezien en daar ben ik best wel blij mee.. Aangezien de film van 17 jaar geleden is, zie je wel dat de effecten heel erg opgeknapt zijn..

Het verhaal van de film is in 1 woord geweldig! Het is super spannend en super realistisch, vooral de zonden zijn best vies. Alles zit heel listig in elkaar en de sommige wendingen zijn ook erg goed!
Film is veel minder eng dat ik verwacht had, het is allemaal wel erg donker, maar dat hoort echt bij de film!

Over de cast valt niks te zeggen. Morgan Freeman en Brad Pitt spelen echt geweldig!

Echt een aanrader en 1 van mijn favoriete films! Zeker kijken!

10/10
12-12-2012 13:44
Gister nog een keer gezien voor de zoveelste keer en blijft fantastische film.
Ik moest wel bij een scene aan de Joker van Ledger denken.
Check deze scene van 2:25 tot 2:45,als je je dan voorstelt dat die de schmink enz van The Joker heeft had die in mijn ogen ook zo de Joker kenne spelen,tongentje gebruikt die al

26-01-2013 00:53
Ik vind de genre thriller altijd een moeilijk en vaag definieerbaar genre, maar als er 1 film past bij de genre thriller is het Se7en.
Sowieso beste thriller ooit en een van de beste film die ik ook heb gezien.
26-01-2013 13:35
Alsof de film in e bioscoop nog niet goed genoeg was kwam tijdens de aftiteling nog een geweldig nummer langs. Één van de beste films die ik in de bioscoop heb gezien. Ook het feit dat de hele film tijdens zonsondergang is gefilmd geeft het extra cachet.