Drie nieuwe 'Transporter'-films op komst
Of Jason Statham de hoofdrol blijft spelen is niet bekend.
The Truman Show

The Truman Show (1998)

FT rating (144 stemmen)
8

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

Het leven van de vriendelijke Truman klopt aan alle kanten, wat niet verwonderlijk is, want hij is 24 uur per dag wereldwijd op TV te zien als hoofdpersoon in zijn eigen soap. Trumen heeft er geen idee van dat zijn hele wereld verzonnen is en dat alle mensen om hem heen acteurs zijn.

Regisseur:

Peter Weir

Jaar:

1998

Duur:

103 minuten

Tagline:

All the world's a stage...

Genre:

Drama | Sci-Fi

Land:

Amerika

IMDB:

7.9 op 118325 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op The Truman Show (86)


08-05-2004 14:53
Een van de weinige zo niet enige film waarin ik Carrey om aan te zien vind. De film is af en toe wat over the top, maar het idee achter de film is geniaal. Ik denk dat Carrey ook de enige persoon is die de rol van Truman goed kan vertolken
08-05-2004 15:27
Nog niet gezien maar ik ga het zeker kijke
08-05-2004 15:36
Een keertje voor de helft gezien. Vond em helemaal tof. Dit keer vanaf het begin helemaal afkijken
10-05-2004 09:14
Jeyyy Geen woord aan vuil te maken.
10-05-2004 13:57
Hele leuke film.. ondanks dat het inderdaad een hele filosofische diepgang heeft (zijn vaak saai of zweverig).. Echt een film waar je het nog even over hebt nadat die is afgelopen.. en hoe vaak gebeurd dat tegenwoordig met alle 'domme' maar bloedmooie action-packed films. Heb je eens een andere discussie dan: goh, die special effects waren vet... of oeh, wat hingie bloederig aan het kruis...

En Jim Carrey? je moet ervan houden, ik vond 'm vroeger ontzettend leuk (Ace Ventura en Liar Liar (in mindere mate)) maar in bvb Bruce Almighty kon hij me niet boeien.. in deze film doet hij wat meer dan gekke bekken trekken.. bevalt me goed

Onsamenhangend verhaal en dus zal ik het maar samenvatten in een rating:
10-05-2004 14:00
filmcriticus schreef:

Een dikke 9 van de 10 kijgt deze film.


en bedankt......
10-05-2004 21:22
Ik vind dit wel een zeer goed film, toch wel eentje uit mijn top 5. Verhaal is weer eens orgineel (dacht ik), goed acteer werk...
12-05-2004 17:29
Ik vond het een leuke film. Toch is het een verhaal uit een zeer oude doos. (twilight Zone heeft er een kort verhaal aangewend waarbij een man een camera vind achter een gebroken spiegel en er achterkomt dat zijn leven is te zien op televisie). Ook is het verhaal al (ongeveer soortgelijk) vaker verteld (denk o.a. aan Edtv). Gelukkig is het een leuke film omdat Carrey die ik persoonlijk een beetje moe begon te worden me toch nog eens wist te verrassen met een stukje talent.
12-05-2004 21:16
Als ik thuis was geweest had ik em zeker gekeken. Briljante film waarin Jim lekker op dreef is.

13-05-2004 11:38
Maar..jullie geven toch alleen reacties om MIJ happy te houden?!

Goed, maar met die filosofische diepgang vind ik het wel meevallen. De (platoons/christelijke) schijnwereld is filosofie-voor-beginners en toch een behoorlijk (hardnekkig) cliché anno 2004.

Wat ik interessanter vind is de vraag òf het inderdaad wel zo erg is om in een schijnwereld te leven (zonder te kijken naar het politiek correcte Hollywood-einde). Want sluiten we niet allemaal onze ogen voor narigheid en leven we niet liever allemaal zonder zorgen, ook al weten we dat dit een illusie is? Dit morele dilemma in jezelf herkennen is denk ik relevanter.
13-05-2004 11:42
Allemaal leuk en aardig. Maar de vraag is of iemand dit voor jou mag beslissen.
13-05-2004 11:45
supagroofa schreef:
Want sluiten we niet allemaal onze ogen voor narigheid en leven we niet liever allemaal zonder zorgen, ook al weten we dat dit een illusie is? Dit morele dilemma in jezelf herkennen is denk ik relevanter.
Denk ook aan The Matrix. Daarin komt ook dit dilemma naar voren!
13-05-2004 12:06
WoUtoMatiC schreef:
Allemaal leuk en aardig. Maar de vraag is of iemand dit voor jou mag beslissen.


Ja, dat is het gedachte experiment in deze film. Dat is om de film toegankelijk en licht te houden. Maar goed, ideologisch zou je meteen zeggen: Nee, niemand mag voor mij beslissen, vrijheid van informatie, etc.
Maar gebeurt dit niet al lang? Met alle informatie die je bereikt (van buitenaf) vorm je toch een beeld? En het ligt er toch maar net aan wat je in het NOS journaal ziet.

Kort gezegd denk ik dat een zuivere keuzevrijheid (of onvrijheid, zoals in deze film wordt gepresenteerd) niet bestaat.
13-05-2004 12:11
supagroofa schreef:
Maar..jullie geven toch alleen reacties om MIJ happy te houden?!

Goed, maar met die filosofische diepgang vind ik het wel meevallen. De (platoons/christelijke) schijnwereld is filosofie-voor-beginners en toch een behoorlijk (hardnekkig) cliché anno 2004.

Wat ik interessanter vind is de vraag òf het inderdaad wel zo erg is om in een schijnwereld te leven (zonder te kijken naar het politiek correcte Hollywood-einde). Want sluiten we niet allemaal onze ogen voor narigheid en leven we niet liever allemaal zonder zorgen, ook al weten we dat dit een illusie is? Dit morele dilemma in jezelf herkennen is denk ik relevanter.

Speciaal voor jou
Het gegeven van een schijnwereld en de morele beoordeling van jouw werkelijkheid is toch 1 en dezelfde vraag?? De vraag is altijd welke werkelijkheid degene is, waarin je wilt leven; kies jij voor de blauwe of de rode pil? Filosofie/ wetenschap zonder morele beoordeling is leeg en inhoudsloos...
Maar de vraag, die de filmmakers naar voren schuiven is of iemand het recht heeft om een ander in een schijnwereld te laten leven zonder zijn medeweten. Dit vind ik een beetje jammer want de echte vraag wordt daardoor naar de achtergrond geschoven.

Trouwens leuke stukjes in deze film vind ik de vreemde dingen, die gedaan worden om Truman goed voor de camera te houden/ krijgen, de vreemde camerahoeken (vooral in het begin) en de reclame (vooral door zijn vrouw).
13-05-2004 14:27
marjolijn schreef:
perfect voorbeeld van remediation (bolter & grushin)en verdraaiing van de realteit. Hoe de media onze levens kunnen beinvloeden en kunnen veranderen....uitermate boeiend


Ehm, dit is geen remediatie, dit is hypermedialiteit.
Remediatie is het zien van het ene medium in het andere. Hypermedialiteit is het je niet bewust zijn van een medium, of wel onderdompeling in een bepaald medium, hier televisie en in bijvoorbeeld The Matrix een computer.
13-05-2004 17:05
Leuke film!
soms heb ik zelf wel eens het idee dat ik in een soort Truman Show zit...
14-05-2004 14:12
allemaal gelul,deze film is"based on a true story"!
14-05-2004 19:48
Voor mij is dit een goed voorbeeld van een goede film met een prima verhallijn en acteurs! Gewoon een prima filmpje!
14-05-2004 20:43
Zeer leuke film. De beste van Jim Carrey (de enige goede van al zijn films, al was Bruce Almighty ook wel leuk).
14-05-2004 20:48
emperor schreef:
Leuke film!
soms heb ik zelf wel eens het idee dat ik in een soort Truman Show zit...
klopt. Ik krijg 20 euro per uur om te doen alsof ik in jouw wereld op deze site zit.
14-05-2004 20:50
ruben schreef:
klopt. Ik krijg 20 euro per uur om te doen alsof ik in jouw wereld op deze site zit.

Dat zou nog kunnen ja,mischien stijgen de kijkcijfers wereldwijd dan wel!
14-05-2004 22:52
Absolute topfilm
22-01-2005 11:05
Unieke film; net als Forrest Gump eigenlijk een genre op zich.
Nu is het nog vermakelijk om te zien hoe iemands leven (letterlijk) door de media wordt geleefd, maar sinds de komst van 'Big Brother' en real-life soaps is het slechts een kwestie van tijd voor dit soort thema's werkelijkheid worden. Beangstigend...
22-01-2005 23:32
GEWELDIGE film..
geloof ik
k vond em iedergeval een paar jaar geleden geweldig...
best wel vage film
23-01-2005 15:43
emperor schreef:
Leuke film!
soms heb ik zelf wel eens het idee dat ik in een soort Truman Show zit...

dat heb ik nou ook...

leuke film
leuk verhaal
23-01-2005 20:16
Tja, dan moet je naar Duitsland gaan, daar zatten ze binnenkort een nieuwe big broder versie op die een heel dorp bevat, en die levenslang gaat duren. ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel mensen voor hebben opgegeven.
23-01-2005 20:22
Een tijdje terug heb ik 'em gezien en vond hem gaaf! Het leek me een duffe film, maar dat viel heel erg mee. Hoe iedereen op de hoogte is van wat er gebeurt, behalve één persoon! Zeker kijken.
23-01-2005 21:40
Dit is absoluut één van Jim Carry beste rollen tot nu toe. De film wordt heel mooi naar de climax toe, opgebouwd.

Een echt meesterwerk!
24-01-2005 22:09
Ik ben geen fan van Jim Carrey,eerder het tegenovergestelde. Maar naar deze film was ik wel benieuwd vanwege het verhaal. Ik heb hem in de bios gezien en later op dvd. Ik vond de film erg okay,en zelfs Carrey vond ik in deze film te pruimen. Een verrassend script en geinige humor en natuurlijk Natascha Mc Alhone (al viel ze me pas echt goed op in Ronin.... to be honest) Goodmorning,goodevening and goodnight! Kijken dus!
24-01-2005 22:16
TinusTussengas schreef:
Ik ben geen fan van Jim Carrey,eerder het tegenovergestelde.


Na ja, in deze film speelde hij gewoon goed. Echt goed. Verhaal is gewoon goed in elkaar gezet. Het feit dat Truman beetje bij beetje bij de waarheid komt, heel goed opgebouwd,
26-01-2005 20:17
ik ken deze helemaal niet. moet ik maar even zien
27-01-2005 12:55
mistelhensz schreef:
ik ken deze helemaal niet. moet ik maar even zien


Dat zou ik wel doen, anders heb je niet geleefd.
27-01-2005 13:08
ik ben ook erg te spreken over deze film, naast dat ik WEL fan ben van jim carrey. hij laat zien dat hij ook zonder erg veel gekke bekken te trekken toch ook een sterk acteur is.
Ook erg mooi is hoe deze complot theorie in elkaar is gezet en hoe hij door gewoon goed op te letten erachter komt dat zijn eigen wereldje niet klopt.
De film duurt opzichzelf lang genoeg, maar bij deze film heb ik altijd het gevoel dat ze nog wel iets langer hadden door kunnen vertellen. gewoon om te laten zien hoe hij de echte wereld zou ervaren. achteraf wel goeg dat ze het verhaal niet hebben uitgemolken door dat laatste in een soort van trumanshow 2 te stoppen.
27-01-2005 13:19
Hm, Ed Harris staat niet bij de cast vermeld.
27-01-2005 16:21
wow cool het is terug hahaha
jah dat voor dan voor 2X kijke
27-01-2005 19:08
Gias donderdag 27 Januari 2005 om 13:08

Heel leuk van je om meteen even het einde te vertellen.
Als jij hem gezien hebt, betekent dat natuurlijk niet dat iedereen hem gezien heeft.
Je vertel meteen het hele verhaal.
En wat sterk acteur betreft,( een citaat uit jouw verhaal), lachwekkend, zoals altijd, want jij bent niet de enige met deze uitspraken, Wie ben jij om te bepalen of iemand een sterk acteur is of niet, zeg dan gewoon dat je dat VIND en niet dat ie dat IS.
27-01-2005 19:11
HAHAHAHAHAHAHA jullie kunnen het mooi vertellen. ongeloofelijk!!!!!!!!
27-01-2005 20:43
@ leonardus

Wat een bullshit zit je hier weer uit te kramen. Wil je even nadenken wat je zegt, want je mening slaat echt nergens op. Niet de eerste keer trouwens. Sinds de eerste keer dat je begonnen bent je reacties op deze site neer te zetten heb je niet een keer ons laten zien waarom we jou serieus moeten nemen. Bijna al je opmerkingen waren tot nu toe een en al onzin. Deze is weer een bewijs daarvan. Op deze site is het de bedoeling fatsoenlijk je mening te geven over een desbetreffend thema en niet zo onbeschoft van alles tegen iedereen te vertellen. Kun je niet gewoon normaal iets opschrijven zonder dat ik de indruk krijg dat ik weer met een lunatic te maken heb. En even over Carrey. Ja hij is een sterke acteur. Als je de tijd had genomen om deze film goed te bekijken en the message dat erachter zit zou je ook van mening zijn dat die acteur zijn rol heel goed kan verwoorden in verschillende films overigens. Ook goede films van Jim zijn : The Majestik, Man on the Moon, ESTOM. De rest zijn meer comedy. Ook leuke films maar dit soort rolprenten wat ik ook hierboven even opsommde zijn wat serieuzer en diepgaander.
En over deze film : ook voor mij de beste Carrey film die ik tot nu toe gezien heb. ESTOM ? Veel dingen over gehoord maar nog niet bekeken. Dus misschien dat ik mijn mening nog verander na het bekijken ervan.
27-01-2005 22:50
Erg goede film, ik had hem nog niet gezien (voor vanavond).

De film roept bij mij een soort woede op. Als ik in Truman z'n schoenen zou staan dan zou ik behoorlijk pissed zijn. Het feit dat je niet de baas over je leven bent en dat je je wensen niet waar kan maken (zoals ontdekkingsreiziger in Truman's geval) geeft me een soort claustrofobisch gevoel.

Heel goed waren de details die de film net een beetje extra mee geven, zoals
25-08-2005 09:24
TinusTussengas schreef:
Goodmorning,goodevening and goodnight! Kijken dus!


In case I don't see you anymore : Goodafternoon, goodevening and goodnight

Zo hoort ie te zijn

Erg goede Jim Carrey film
25-08-2005 11:07
RelentLess schreef:
In case I don't see you anymore : Goodafternoon, goodevening and goodnight

Zo hoort ie te zijn

Erg goede Jim Carrey film


om nog preciezer te zijn is het "In case I don't see you: Goodafternoon, goodevening and goodnight".

Over de film: Onzettend goed! Hier had Jim Carrey zijn eerste oscar voor mogen hebben!
25-08-2005 11:43
1 van de betere films
25-08-2005 13:07
Naast het ietwat domme hoofd van de blonde vrouw van Jim Carrey die ik moeilijk te pruimen vond, vind ik het een topfilm! Carrey zet hier echt een mooi personage neer!!

Genoeg eromheengeluld

KIJKEN
25-08-2005 17:43
mooi zonder reclames op de bbc
25-08-2005 18:11
[quote=Swaike]Naast het ietwat domme hoofd van de blonde vrouw van Jim Carrey die ik moeilijk te pruimen vond, vind ik het een topfilm! Carrey zet hier echt een mooi personage neer!!

Genoeg eromheengeluld

KIJKEN


WTF? WHOA!

Wat is het toch mooi dat mensen zoooo kunnen verschillen...

Als er toch iemand een dom hoofd heeft, dan is dat toch zeker Mr. Jim Carry himself ?! En voor wat betreft de blonde vrouw van hem in deze film Laura Linney.... daar mag je me gerust voor wakker maken; zowel voor haar uiterlijk als haar acteerprestaties.
25-08-2005 18:57
Na "Ace Ventura", "The Cable Guy", en in zekere mate "Liar Liar", vond ik het een aangename verrassing om een "andere" Carrey te zien. Deze film brengt ons toch een andere Carrey, zonder het elastieken gezicht en met iets meer diepgang.

Een klein voorproefje op wat Jim later in het uitstekende "Man On The Moon" in de magistrale rol van Andy Kaufman zou laten zien. Meer dan platte humor alleen.

Go Jim!
25-08-2005 20:24
Ik heb deze film niet gezien, maar ik vind Laura Linney erg mooi!
26-08-2005 12:07
Laura Linney:

juist Natascha McElhone!! Mooie ogen!
26-08-2005 12:36
Ik deel de mening van mijn voorgangers: een prachtverhaal en prachtfilm inderdaad (en mooie muziek van Philip Glass!)- alleen jammer dat hij al zo vaak op TV is geweest. Naar mijn mening moeten echt goede films maar weinig uitgezonden worden, zodat zij iets exclusiefs blijven houden.

De monoloog van de regisseur tegen Truman vond ik wel iets geforceerds hebben. Het zou het verhaal recht hebben gedaan als Truman in het ongewisse was gebleven wie hem het allemaal aangedaan had. Maar dit is wel het enige minpuntje wat ik kan bedenken.
26-08-2005 15:58
Gisteravond dus gezien en ik vind het een zeer goede film, veel beter dan ik had verwacht. 8,5/10
21-12-2005 16:42
Remkoo7, juist Laura Linney vind ik veel mooier dan Natascha McElhone, want Laura heeft namelijk iest bijzonders. Natascha is ook ok...begrijp me niet verkeerd, maar laura is pas sexy pussycat.

Even over de film; ik vind hem namelijk niet echt geweldig. Waarom, nou ik heb zo veel verhalen gelezen dat ie zo geweldig is en zo, maar ik vond hem helemaal niet grappig of treurig. Ik vond hem gewoon. Maar heel misschien ga ik toch kijken.
21-12-2005 17:11
Na Eternal Sunshine of the Spotless Mind, moet ik toch toegeven dat Carrey het kan. Daarom ga ik hem proberen af te kijken deze keer .
21-12-2005 19:44
alweer
21-12-2005 20:04
Jusjuh schreef:
Na Eternal Sunshine of the Spotless Mind, moet ik toch toegeven dat Carrey het kan. Daarom ga ik hem proberen af te kijken deze keer .

Eén advies: niet proberen, gewoon doen!
22-12-2005 07:09
blijft leuk
22-12-2005 07:45
Toppertje. Leuk verhaal en goede acteerprestaties.
22-12-2005 15:06
Leuke film, maar twee keer zien is genoeg.
22-12-2005 16:42
Eén advies: niet proberen, gewoon doen!

Juist! Zoals Yoda het ook zei: ''No, don't try, do or do not.'' (of iets in die richting)
22-12-2005 17:19
Deze film heb ik de vorige keer gemist. Dus die ga ik vanavond zeker niet missen.
22-12-2005 18:53
Ondanks dat ik Jim een eikel vind, vind ik deze film wel top. Ga zeker weer kijken.
22-12-2005 19:53
Voor de Jim Carrey fans, hier nog een leuk filmpje:

http://www.kicken.com/funnyfiles/PATRICK_KICKEN_RADIO3FM-jimcarrey.mpg
22-12-2005 20:16
Michaell schreef:
Juist! Zoals Yoda het ook zei: ''No, don't try, do or do not.'' (of iets in die richting)


Luke (hesitant): 'Alright, I'll give it a try.'
'Yoda (ferm): No! Do or do not, there is no try.'

22-12-2005 22:55
Voor het eerst dat ik deze film helemaal heb gezien..
Meestal kwam ik er op de helft in vallen!

Conclusie: Erg leuke film...
Ik zag een kleine vergelijking met de matrix..
Maar misschien ligt dat weer aan mij...
26-05-2006 18:27
FilmTotaal schreef:
Trumen heeft er geen idee van dat zijn hele wereld

Trumen?
26-05-2006 18:39
rotfilm!!!! kan het gewoon niet appreciëren.......
26-05-2006 21:33
Na 2 keer kijken is het ook niet echt leuk meer.
Allereerste keer vond ik het wel een hele leuke film. Dus als je het niet gezien hebt, ga ervoor.
26-05-2006 21:50
AnyssA schreef:
rotfilm!!!! kan het gewoon niet appreciëren.......
Hoezo dan niet?
Deze film is echt epic, een cult-klassieker die in de geschiedenisboeken zal komen te staan. Werkelijk verbluffend goede psychologische aanval op de mens van nu. Van begin tot eind een waarschuwing, en verpakt in heerlijke vluchtige humor en een perfect uitgewerkt scenario en cast.

En dan de muziek van Philip Glass eronder, ongelooflijk mooi!

Nee, voor mij in mijn top 50 allertijden.
26-05-2006 22:11
ik vind m echt super!
tenmisnte, de eerste keer dat ik em zag, toen ik 9 was, dus intussen 8 jaar geleden
ik ga hem zeker weer kijken, of downloaden
26-05-2006 23:39
hoezo show met kleine S??????
27-05-2006 16:01
Ralf schreef:
Voor de Jim Carrey fans, hier nog een leuk filmpje:

http://www.kicken.com/funnyfiles/PATRICK_KICKEN_RADIO3FM-jimcarrey.mpg


haha deze is grappig!
17-06-2006 20:48
lulligvoorje schreef:
Hoezo dan niet?
Deze film is echt epic, een cult-klassieker die in de geschiedenisboeken zal komen te staan. Werkelijk verbluffend goede psychologische aanval op de mens van nu. Van begin tot eind een waarschuwing, en verpakt in heerlijke vluchtige humor en een perfect uitgewerkt scenario en cast.

En dan de muziek van Philip Glass eronder, ongelooflijk mooi!

Nee, voor mij in mijn top 50 allertijden.


Tja de eerste keer dat ik deze film zag, vond ik m ook wel leuk. Maar ik vind deze film gewoonweg té heftig om door Jim Carrey gespeeld te worden! Hij vertegenwoordigd in mijn ogen 'humor' en de gekken bekken etc., en in combinatie met een thema als deze komt het voor mij een beetje 'nep' over. Overigens houdt ik zoiezo niet veel van comedy's en daarom ook niet zo van het acteerwerk van Jim Carrey
02-04-2007 15:43
geweldige film! alhoewel het niet superlachwekkend is, komen er vele malen grappige stukjes in voor. ik heb em 3 jaar geleden voor het laatst gezien maar ga hem zeker weer kijken. Jim Carrey is gewoon een top acteur. jammer trouwens dat het eind een beetje langdradig word. maar wel iets wat je niet verwacht.

Groetjes!
02-04-2007 21:18
Ik vind deze film eigenlijk leuker dan Eternal Sunshine of the Spotless mind. Hij komt alleen de laatste tijd beetje te vaak op tv.
05-04-2007 13:28
"In case I don't see ya: Good afternoon, good evening and good night!"
Práchtige film, dit! Hoewel ik't persoonlijk toch niet met je eens ben, Luniz, Eternal Sunshine vond ik toch (nóg) indrukwekkender dan deze film.. Maar je hebt wel gelijk, hij komt wel vrij vaak op TV inderdaad, maar ach.. Ik ga'm toch weer even kijken vanavond!
05-04-2007 20:59
Luniz schreef:
Ik vind deze film eigenlijk leuker dan Eternal Sunshine of the Spotless mind. Hij komt alleen de laatste tijd beetje te vaak op tv.


Ik had hem zelfs ooiteen keer gehuurd toen hij diezelfde avond op tv kwam.
05-04-2007 22:05
Goeie film, en inderdaad hij komt tegenwoordig vaak op tv. Ik hou juist van films die net niet al te vaak komen. (bijvoorbeeld 1 keer in de 2 en eenalf jaar ofzo, en je vergeet hem te kopen ofzo)

1 van de eerste films waarbij ik echt schrok dat Jim Carrey ook een serieuze rol kan spelen (ik was toen al fan van hem maar nu helemaal)
11-04-2007 21:48
Geweldige film, een van zijn beste serieuze. Maar toch vind ik de comedies van jim Carrey iets leuker, die zijn echt grappig, maar deze film was ook echt geweldig !! hoop hem nog 1 x te zien
20-07-2008 19:03
GEWLDDIG MIJN FAVORIOTEE FILM VAN HEM!!
sorry ik ben zó enthausiast dat ik niet kan typen en niet weet hoe ik enthausiast moest schrijven.
20-07-2008 19:36
Moarhh88 schreef:
GEWLDDIG MIJN FAVORIOTEE FILM VAN HEM!!
sorry ik ben zó enthausiast dat ik niet kan typen en niet weet hoe ik enthausiast moest schrijven.


Hahaha, bijna goed: enthOusiast. En ik begrijp het wel. Dit is ook een van mijn lievelingsfilms. Deze film heeft comedy, drama en spanning.
24-07-2008 14:17
Angel_2000 schreef:
Deze film heeft comedy, drama en spanning.

En sci-fi
24-07-2008 18:20
Breug schreef:
En sci-fi


Waar is de sciene dan?
01-06-2010 08:59
Goede film, één van de weinige van Jim Carrey die ik kan uitkijken. Hij acteert heel overtuigend!
Vooral het beeld op het eind tegen die blauwe wand staat op mijn netvlies, erg mooi gedaan!
01-06-2010 12:28
Leuke film om eens over na te denken terwijl je het NOS journaal zit te bekijken
21-06-2011 13:57
Erg goede film! Zeker een must-see, 1 van de beste met Jim Carrey

"And in case i don't see ya, good afternoon, good evening and good night"

Beste quite van de film
06-08-2011 12:41
deze plot is zeer orgineel! iets wat later werd overgedaan in commerciele missers als edtv. dramatisch er goed door Carrey hij won hier voor een golden globe! geweldig einde en grappige muziek bijv. de track:http://www.youtube.com/watch?v=NQSVP1j5dR4 spectaculair bijpassend!
09-04-2013 17:53
Geniaal