Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (2001)
Filminformatie
Delen:
Synopsis:
Amélie Poulain woont in het hart van Parijs. Ze werkt als serveerster in een café, heeft een leuk appartement, maar het enige dat haar geluk verstoort is haar eenzaamheid. Op een dag ontdekt Amélie bij toeval in haar appartement een doos die gevuld is met voorwerpen uit iemands jeugd. Ze besluit de doos terug te bezorgen aan de eigenaar.Regisseur:
Jean-Pierre JeunetJaar:
2001Duur:
122 minutenTagline:
One person can change your life forever.Genre:
Komedie | Drama | RomantiekCast:
Audrey Tautou | Mathieu Kassovitz | Rufus | Lorella Cravotta | Serge Merlin | Jamel Debbouze | Clotilde Mollet | Claire Maurier | Isabelle Nanty | Dominique Pinon | Artus de Penguern | Yolande Moreau | Urbain Cancelier | Maurice Bénichou | Michel RobinLand:
Frankrijk | DuitslandIMDB:
8.6 op 137702 stemmen (Website)Trailers / Foto's / Posters
Reacties op Fabuleux destin d'Amélie Poulain, Le (120)
JB
13-12-2003 12:50
Woorden kunnen geen recht doen aan dit fantastische sprookje. Wie dit niet gezien heeft, moet nu echt dat gemis goed maken. 13-12-2003 12:53
Woorden kunnen geen recht doen aan dit fantastische sprookje.
Overigens kan ik er zelf ook niet veel zinnigs over zeggen...
13-12-2003 12:54
Topfilm. Absoluut. Must-see. 13-12-2003 13:57
Prachtige film over Amelie die op zoek is naar de ware liefde. Een heerlijk positief romantische melodramatisch sprookje, die in tegenstelling tot veel andere films in dit genre, nergens klef wordtAudrey Tautou is werkelijk fantasties!!!..*sigh...*
(meer zal ik niet over haar zeggen anders wordt Ruben Jaloers
13-12-2003 16:49
Geweldige film ! En ik kan niet geloven dat er mensen zijn die niet verliefd kunnen worden op deze film 13-12-2003 17:29
och...
viel me persoonlijk een beetje tegen
viel me persoonlijk een beetje tegen
okay okay
dat neem ik terug
#1 film ever, wat mij betreft
ik heb Amelie al een brief gestuurd waarin ik haar ten huwelijk vraag
Blijkt dat ze een fictief figuur is
Maar goed, dat mag de pret niet drukken.
Origineel, ontroerend, lief, echt, herkenbaar, betoverend
zucht
13-12-2003 19:40

Rest my case
Wat op deze shot trouwens al direct opvalt (mij tenminst) is dat ze recht in de camera kijkt. Dat gebeurt in de film regelmatig, het 'direct' contact zoeken met de kijker. dit in tegenstelling tot andere films. Wat ik verder zeer cool vond was het in korte stukjes steeds uitleggen wat iemand z'n 'likes and dislikes' zijn
p.s. "there is no spoon"
13-12-2003 23:13
Als ik zo het verhaaltje lees dan zou ik niet in de bioscoop gaan kijken (wat ik DUS ook niet gedaan heb)Maar gegeven de opmerkingen van diverse vrienden en vriendinnen van divers pluimage, leeftijd en nationaliteit MOET deze film erg goed/leuk zijn.
Ik kijk er dan ook erg naar uit, ben zeeer benieuwd ! ;P
13-12-2003 23:55
[quote]okay okaydat neem ik terug
#1 film ever, wat mij betreft
ik heb Amelie al een brief gestuurd waarin ik haar ten huwelijk vraag
Blijkt dat ze een fictief figuur is
Maar goed, dat mag de pret niet drukken.
Origineel, ontroerend, lief, echt, herkenbaar, betoverend
zucht
Wat is hier herkenbaar aan?
14-12-2003 11:23
Wat is hier herkenbaar aan?
14-12-2003 19:25
Dat ze voor deze film eerst Wynona Rider wilden hebben. Het was totaal geen verkeerde keus om Audrey te nemen voor deze film. 14-12-2003 19:42
Ik vind dit (in tegenstelling tot jullie) echt de meeste slechtste film die ik ooit gezien heb.Ik zat me werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant ze wel niet was
Nee van mij krijgt die een 1 !
14-12-2003 21:13
Ik vind dit (in tegenstelling tot jullie) echt de meeste slechtste film die ik ooit gezien heb.
Ik zat me werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant ze wel niet was
Nee van mij krijgt die een 1 !
Ik zat me werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant ze wel niet was
Nee van mij krijgt die een 1 !
argumenten?
van mij krijgt deze film een .5
meer dan een 10 dus
herkenbaar (
)ontroerenden vertederend
15-12-2003 00:46
Ik vind dit (in tegenstelling tot jullie) echt de meeste slechtste film die ik ooit gezien heb.
Ik zat me werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant ze wel niet was
Nee van mij krijgt die een 1 !
Ik zat me werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant ze wel niet was
Nee van mij krijgt die een 1 !
Je geeft een 1 omdat je je aan de verlegenheid van de hoofdrolspeelster irriteert? Klinkt....ehmm....heel logisch
15-12-2003 02:09
Ik zat me werkelijk te irriteren.....
En ik erger mij aan dit soort contaminaties? Wat is dat toch altijd? Ik ben heus geen purist maar dit kromme Nederlands irriteert mij wel degelijk.
15-12-2003 09:33
Heerlijke film. Tautou heeft een magnetische aantrekkingskracht en zal waarschijnlijk de rest van haar leven 'Amélie' blijven. Het begin en de eerste helft van de film, waarin we kennis maken met Amélie's (gedachten)wereld, zijn het sterkst. 15-12-2003 12:58
[quote]Heerlijke film. Tautou heeft een magnetische aantrekkingskracht en zal waarschijnlijk de rest van haar leven 'Amélie' blijven. Het begin en de eerste helft van de film, waarin we kennis maken met Amélie's (gedachten)wereld, zijn het sterkst.ik zou natuurlijk kunnen uitbarsten in een wild geraas en getier. Amelie een 4, 6th day een 4.5.
maarrrr...
daar beginnen we maar niet aan. Sowieso een verloren strijd
Jeunet wilde trouwens in eerste instantie Emily Watson voor de hoofdrol, niet Wynona Rider bij mijn weten.
15-12-2003 13:10
ik zou natuurlijk kunnen uitbarsten in een wild geraas en getier. Amelie een 4, 6th day een 4.5.
maarrrr...
daar beginnen we maar niet aan. Sowieso een verloren strijd
maarrrr...
daar beginnen we maar niet aan. Sowieso een verloren strijd
15-12-2003 15:48
Ik vind dit (in tegenstelling tot jullie) echt de meeste slechtste film die ik ooit gezien heb.
Ik zat me werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant ze wel niet was
Nee van mij krijgt die een 1 !
Ik zat me werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant ze wel niet was
Nee van mij krijgt die een 1 !
de meeste slechtste film
Jij kan je tijd inderdaad beter besteden. Misschien de lagere school een keer afmaken.
15-12-2003 15:54
de meeste slechtste film 
Jij kan je tijd inderdaad beter besteden. Misschien de lagere school een keer afmaken.
Jij kan je tijd inderdaad beter besteden. Misschien de lagere school een keer afmaken.
Je hebt nog eentje gemist: "Ik zat me werkelijk te irriteren."
15-12-2003 16:08
Ach, ik ben heus de kwaadste niet. En hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik overtuigd raak dat deze toch zeker 4,5 ster verdient. 
spontane actie van je, trouwens
16-12-2003 01:29
...werkelijk te irriteren, en vooral aan de Amilie en hoe verlegen en irritant..
En wie mag deze Amilie wel niet zijn, lieverd ?
Errug Irritant idd !!
16-12-2003 11:43
Heerlijke film!! Zo lief, zo dromerig, zo sprookjesachtig, en geweldige acteerprestaties. Zien!
16-12-2003 13:54
Ik heb deze nog nooit gezien.. Moet ik me nu schamen?? Maar ik hoef me donderdag avond dus niet te vervelen!
16-12-2003 14:51
Je hoeft je zeker niet te schamen.En donderdag hoef jij je ook niet te vervelen bij the Green Mile, hoewel ik die stukken minder vindt dan Amelie
16-12-2003 16:04
Best snel op tv deze film, maar je moet er wel echt van houden. leuke film. 16-12-2003 22:11
Och... Best een aardige film. Vooral een heel lieve film. Zonder dat het gaat irriteren, dat wel. Toch ben ik niet zo onder de indruk als enkele mede-posters. Het is allemaal niet slecht. de film boeit me gewoon niet echt. Zeker niet na het nog redelijk te pruimen eerste deel. Na de pauze is de koffie toch wel nodig. Maar goed, ik zal niet teveel belangrijke mensen voor het hoofd stoten:(is het ook wel waard, hoor
16-12-2003 22:14
Och... Best een aardige film. Vooral een heel lieve film. Zonder dat het gaat irriteren, dat wel. Toch ben ik niet zo onder de indruk als enkele mede-posters. Het is allemaal niet slecht. de film boeit me gewoon niet echt. Zeker niet na het nog redelijk te pruimen eerste deel. Na de pauze is de koffie toch wel nodig. Maar goed, ik zal niet teveel belangrijke mensen voor het hoofd stoten:

(is het ook wel waard, hoor
)
(is het ook wel waard, hoor
16-12-2003 22:38
Hmm, het is al weer een tijdje geleden dat ik deze film zag en ik kan me er niet zoveel van herinneren (alleen iets met een fotohokje)... Wat ik wel nog weet is dat ik een positieve indruk had van de film, maar niet zo positief als iedereen zei. Misschien dat ik de film toendertijd onder de verkeerde omstandigheden gekeken heb, ik ga hem dus nog eens kijken om een goed oordeel te vormen. Mijn rating blijft dus ook nog even uit. 17-12-2003 10:28
Wel een beetje zwak dat jullie iemand helemaal afkraken op zijn taal gebruik hoor...Ik zie hier heel vaak heel wat suf taalgebruik wat totaal niet klopt, maar daar hoor ik vrijwel nooit iemand over...
Als iemand deze film niet cool vind dan mag dat zou ik zeggen. Als diegene had gezegd dat de film super was, dan hadden jullie niets getypt over het taalgebruik...
Anyway, ik ga deze film ook maar eens kijken, want ik heb hem nog steeds niet gezien. We hebben hem een keer gehuurd met 2 andere films (Amelie was niet mijn idee om te huren) en toen hebben we die andere twee films gekeken en geen tijd meer gehad voor Amelie...
Ik had de achterkant ook niet gelezen en er niets over gehoord nog (hij was net uit) en dacht dat het een soort chucky XIV was ofzo...
17-12-2003 10:45
Ik zie hier heel vaak heel wat suf taalgebruik wat totaal niet klopt, maar daar hoor ik vrijwel nooit iemand over...
Als iemand deze film niet cool vind dan mag dat zou ik zeggen. Als diegene had gezegd dat de film super was, dan hadden jullie niets getypt over het taalgebruik...
Ik weet het; het is laf en makkelijk. maar het vind in bovenstaande zin moet toch echt met -dt.
17-12-2003 11:26
Wel een beetje zwak dat jullie iemand helemaal afkraken op zijn taal gebruik hoor...
Ja, precies. Je ziet het meest verschrikkelijke taalgebruik hier, en zodra iemand niet met de massa meegaat wordt hij/zij er gelijk op afgerekend. Je kan zeggen wat je wilt , maar 't is in ieder geval geen meeloper. En ik heb ook geen tegenargumenten gezien, trouwens.
17-12-2003 11:59
Ja, precies. Je ziet het meest verschrikkelijke taalgebruik hier, en zodra iemand niet met de massa meegaat wordt hij/zij er gelijk op afgerekend. Je kan zeggen wat je wilt , maar 't is in ieder geval geen meeloper. En ik heb ook geen tegenargumenten gezien, trouwens.
Toevallig kwam het meest verschrikkelijke taalgebruik van iemand die de film weinig kon waarderen. De reacties daarop hebben volgens mij niets met zijn mening te maken, anders zou de kritiek daar wel op gericht zijn.
17-12-2003 12:04
Wel een beetje zwak dat jullie iemand helemaal afkraken op zijn taal gebruik hoor...
Ik zie hier heel vaak heel wat suf taalgebruik wat totaal niet klopt, maar daar hoor ik vrijwel nooit iemand over...
Ik zie hier heel vaak heel wat suf taalgebruik wat totaal niet klopt, maar daar hoor ik vrijwel nooit iemand over...
Bedoel je dat het niet klopt dat jij hier heel vaak heel wat suf taalgebruik ziet? Of bedoel je dat het suf taalgebruik niet klopt?
Verder is het een heerlijke film...
17-12-2003 12:14
deze film 2 jaar terug ofzo gezien, kan me alleen herinneren dat ik heel de tijd in een deuk lag trouwens, 1 scene in een cafe
is opgenomen in het cafe van mijn tanteuit parijs vet he
17-12-2003 14:35
deze film 2 jaar terug ofzo gezien, kan me alleen herinneren dat ik heel de tijd in een deuk lag 
trouwens, 1 scene in een cafe
is opgenomen in het cafe van mijn tanteuit parijs

vet he
trouwens, 1 scene in een cafe
is opgenomen in het cafe van mijn tanteuit parijs vet he
Wow, een minor celebrity in ons midden. Bijna genoeg om je tot een echte BN'er te maken
17-12-2003 15:43
deze film 2 jaar terug ofzo gezien, kan me alleen herinneren dat ik heel de tijd in een deuk lag 
trouwens, 1 scene in een cafe
is opgenomen in het cafe van mijn tanteuit parijs

vet he
trouwens, 1 scene in een cafe
is opgenomen in het cafe van mijn tanteuit parijs vet he
Koel!
Ook ik heb de hele film in een deuk gelegen

Ik heb zelfs de normale en de limited op DVD gekocht
Oh daarnaast is ze ook nog eens een lekker ding
17-12-2003 16:13
Ik heb de film nog niet gezien maar wel van veel mensen gehoord dat het een goeie film is.Ik kan me ook soms een beetje ergeren aan mensen die hier vanwege hun mening, op hun taalgebruik worden aangevallen. Als iemand een andere mening heeft over een film moet daar inhoudelijk op ingaan en niet gaan zitten muggenziften over taalkundige flauwekul.
Cheers!
17-12-2003 16:15
Ik kan me ook soms een beetje ergeren aan mensen die hier vanwege hun mening, op hun taalgebruik worden aangevallen.
17-12-2003 16:54
Ik heb deze nog nooit gezien.. Moet ik me nu schamen??
Dito.
Ik ga hem vanavond voor het eerst kijken en ben benieuwd.
17-12-2003 17:44
Ik zat me werkelijk te irriteren.....
En ik erger mij aan dit soort contaminaties? Wat is dat toch altijd? Ik ben heus geen purist maar dit kromme Nederlands irriteert mij wel degelijk. 
Haha, ben ik gelukkig niet de enige. Het valt mij zwaar te moeten zien hoe het gebruik van onze mooie taal zo verloedert!
17-12-2003 18:22
Dito.
Ik ga hem vanavond voor het eerst kijken en ben benieuwd.
Ik ga hem vanavond voor het eerst kijken en ben benieuwd.
Ik zal het ook es opzetten..ben erg benieuwd.
17-12-2003 20:55
Wat is er mis met de zin "ik zat me werkelijk te irriteren"? Als hij bedoelt dat hij zichzelf aan het irriteren was door bijvoorbeeld de hele tijd stinkende scheten te laten, dan klopt de zin gewoon en is het geen contaminatie. Wat de film betreft, ik ga nu achter de tv zitten. Ben benieuwd... 17-12-2003 20:57
Haha, ben ik gelukkig niet de enige. Het valt mij zwaar te moeten zien hoe het gebruik van onze mooie taal zo verloedert! 
Sommige mensen zijn van mening dat taal een medium is dat leeft, dat verandert... Als men zo nodig mooie taal wil lezen, dan pakt men toch fijn een boekje van Vondel.
Taal is van het volk. Niet van de elite die fijn hebben geleerd wat nou precies een contaminatie is. De taalverloedering wat betreft zinsdelen als 'beter als' en 'hij heb' (bij de taalpuristen springen de ogen onmiddellijk op *incongruentie*) zouden hen niet eens zo moeten storen... Nee, het onnodig gebruik van Engelse woorden! Nee nee, dat kan echt niet... Contaminaties bedreigen onze schone taal niet, neen, het zijn die vervloekte buitenlandse woorden! Ik kan verdeurie nog geen 5 minuten naar reclame (
> Okee, bovenstaand is niet mijn persoonlijke mening (hoewel...); het is meer bedoeld als contrareactie of iets dergelijks! <
Ps: de jeugd van tegenwoordig! En ze surfen maar, ze kijken maar tv, ze leven er maar op los... Geef mij maar vroeger... Mooi was die tijd.
17-12-2003 20:59
Ps: de jeugd van tegenwoordig! En ze surfen maar, ze kijken maar tv, ze leven er maar op los... Geef mij maar vroeger... Mooi was die tijd. 17-12-2003 23:06
Ik moet zeggen, een hele aparte film.Mooi verhaal en zeer fraai in beeld gebracht. Ondanks dat het in het frans was (heb ik het niet zo op) stoorde het niet echt.
Lijkt me echt zo'n film, die beter wordt naar mate je hem vaker ziet.
18-12-2003 08:50
Lekker aan 't puberen Shaffa? 
Heb de film gisteren ook voor het eerst gezien.
Met een mooie, grappige beeldvoering wel een aparte film.
Maar eerlijk gezegd vind ik Amelie helemaal niet zo lief als iedereen zegt dat ze is......
Heb de film gisteren ook voor het eerst gezien.
Met een mooie, grappige beeldvoering wel een aparte film.
Maar eerlijk gezegd vind ik Amelie helemaal niet zo lief als iedereen zegt dat ze is......
18-12-2003 09:26
Ze heeft die vent het gesticht in geholpen!
Ze had er naar mijn mening niets kwaads mee in de zin, wilde alleen maar dat de man zelf besefte dat hij de jongen als vuil behandelde.
18-12-2003 09:30
Ze heeft duidelijk een gemeen kantje (die 'arme' groenteboer)....
ze respecteert de eigendommen van andere mensen niet (ze sluipt in en steelt)
Nee, Amelie kan niet heilig verklaard worden.
(Maar in de context van het sprookje is het natuurlijk allemaal hardstikke leuk
)
ze respecteert de eigendommen van andere mensen niet (ze sluipt in en steelt)
Nee, Amelie kan niet heilig verklaard worden.
(Maar in de context van het sprookje is het natuurlijk allemaal hardstikke leuk
Ik val in elk geval als een baksteen voor haar...maar dat moge nu wel duidelijk zijn
(ik begrijp die 7.9 dan ook niet helemaal!)
18-12-2003 09:32
Maar ze deed dat wel op een leuke manier 
Ze had er naar mijn mening niets kwaads mee in de zin, wilde alleen maar dat de man zelf besefte dat hij de jongen als vuil behandelde.
Ze had er naar mijn mening niets kwaads mee in de zin, wilde alleen maar dat de man zelf besefte dat hij de jongen als vuil behandelde.
Hans, ben je klaar;
Ik ga je helemaal in elkaar slaan, maar doe het wel op een leuke manier, dus dan is het niet erg, toch ????
Geef toe Hans, eigenlijk deed ze gewoon iets heel gemeens (en is ze een heel slecht voorbeeld voor de beďnvloedbare jeugd).
18-12-2003 10:11
Geef toe Hans, eigenlijk deed ze gewoon iets heel gemeens (en is ze een heel slecht voorbeeld voor de beďnvloedbare jeugd).
Ze is gewoon weerbaar op een beetje vreemde manier
22-10-2004 10:45
Ik denk dat het vanzelf sprekend is dat ik deze film weer is ga kijken.Just to bring back memories....
23-10-2004 18:03
Hm, ook maar ff míjn rating geven, . Misschien overtuigd dat de mensen die hem nog niet hebben gezien Jeunet en Caro hebben nog twee zeer mooie films gemaakt; Delicatessen en La Cité des enfants perdus. Alien Resurection is trouwens ook gemaakt door Jeunet.
[Off topic] Ik erger mij enigzins aan lieden die menen dat het gepast is hun ergenissen omtrent andermans taalgebruik op deze plek te ventileren.[/Off topic]
24-10-2004 06:26
Pieternel schreef:
Ze heeft duidelijk een gemeen kantje (die 'arme' groenteboer)....
ze respecteert de eigendommen van andere mensen niet (ze sluipt in en steelt)
Nee, Amelie kan niet heilig verklaard worden.
(Maar in de context van het sprookje is het natuurlijk allemaal hardstikke leuk
)
ze respecteert de eigendommen van andere mensen niet (ze sluipt in en steelt)
Nee, Amelie kan niet heilig verklaard worden.
(Maar in de context van het sprookje is het natuurlijk allemaal hardstikke leuk
Ik vond deze zo goed, dat ik m direct op dvd van mijn baas(videotheekeigenaar) heb gestolen
Kijk, ze is al direct van slechte invloed op mij!
24-10-2004 18:14
Deze film is een echt juweeltje. Prachtig dromerig, een echte filmhuis film. Ook de filmmuziek is erg mooi. 24-10-2004 18:56
Ik heb hem ook gezien,maar vondt er absoluut niks aan. 24-10-2004 19:50
emperor schreef:
Ik heb hem ook gezien,maar vondt er absoluut niks aan.
Maar geeft toe; Amélie is liev
24-10-2004 19:57
oT schreef:
Maar geeft toe; Amélie is liev 

'Tuurlijk wel..maar niet op een manier die mij aanspreekt..
24-10-2004 21:02
Een heerlijk vermakelijke film, ook voor iemand die doorgaans helemaal niks heeft met Franse films.Niet missen!
25-10-2004 11:26
Aha, ik hoef nu niet meer naar de videotheek, deze ga ik beslist kijken. Zeer benieuwd. 25-10-2004 14:17
Tsjeard schreef:
[Off topic] Ik erger mij enigzins aan lieden die menen dat het gepast is hun ergenissen omtrent andermans taalgebruik op deze plek te ventileren.[/Off topic]
Ik erger me aan mensen die zich daar aan ergeren en menen dat op deze plek te moeten ventileren waarmee ze zichzelf als het ware verheffen boven mensen die zich ergeren aan mensen met een slecht taalgebruik.
26-10-2004 20:27
Deze film gaf mij echt een geweldig gevoel. Echt een feel-good movie. Je word helemaal mee gesleept in de wereld van Amelie wat Jeunet echt prachtig heeft weergegeven. Topfilm! 27-10-2004 14:13
Ontzettend kuttige, kinderachtige en overdreven film.. en Amelie Bah bah bah..... Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk..
Het moge duidelijk zijn, ik vond het helemaal niets..
27-10-2004 14:44
miszy_shakin_asz schreef:
Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk..
Het moge duidelijk zijn
Het moge duidelijk zijn

27-10-2004 14:46
miszy_shakin_asz schreef:
Ontzettend kuttige, kinderachtige en overdreven film.. en Amelie
een lekker ding? Doe wat aan je smaak man 
Bah bah bah..... Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk..
Het moge duidelijk zijn, ik vond het helemaal niets..
Je moet ervan houden he..
Bah bah bah..... Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk..
Het moge duidelijk zijn, ik vond het helemaal niets..
Over smaak valt niet te redetwisten, maar dit gaat me toch te ver! Ben je niet in de war met een andere film? Kijk deze film nog eens als jij volwassen bent.
27-10-2004 15:23
miszy_shakin_asz schreef:
Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk..
Het moge duidelijk zijn, ik vond het helemaal niets..
Je moet ervan houden he..
Het moge duidelijk zijn, ik vond het helemaal niets..
Laat me eens raden: jij valt op Oostduitse atletes of gewoon op mannen?
27-10-2004 15:48
miszy_shakin_asz schreef:
Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk.
27-10-2004 15:50
Nounou, hij/zij mag Tautou toch lelijk vinden en Amélie een kutfilm? Ieder zijn ding. 27-10-2004 17:23
nee, dat mag helemaal niet. 27-10-2004 17:31
Je hebt gelijk. Ik heb de FT-statuten er nog eens op nageslagen en het mag inderdaad niet. Sorry juffrouw Schuddendekont, u zult die woorden moeten terugnemen. 27-10-2004 17:32
de anomalie schreef:
Laat me eens raden: jij valt op Oostduitse atletes of gewoon op mannen?
Russische kogelstootsters..nou
27-10-2004 17:52
Een van mijn favoriete, zo niet mijn favoriete film! En Audrey is wel mooi, zo niet de mooiste actrice die er is!
27-10-2004 19:51
Joepie, hij is weer op TV. En dat het frans is, is alleen maar een bonus: voel ik me weer een beetje thuis! Maar het bier dat erbij gedronken wordt blijft Nederlands!! 28-10-2004 09:55
mowah, ik vond het aardig, maar niet zo goed als iedereen 28-10-2004 10:28
nog niet gezien, dus wordt maar opnemenben benieuwd na alle goede reacties
28-10-2004 15:56
Ik vond dit echt een hele geinige film... zo zie je ze niet vaak. Ga ik deze keer denk ik wel weer kijken... 28-10-2004 17:22
Pas geleden nog gehuurd, en ik wou hem laatst eigenlijk al kopen. Dat is niet meer nodig want hij komt op tv!!!! Amelie is (sinds kort) 1 van mn favoriete films!!!! De soundtrack is ook helemaal geweldig, wat een prachtige muziek! Deze film is echt top! Hij heeft van mij dan ook een dikke 10 gekregen! 29-10-2004 09:52
Al die reacties hier zijn nog leuker dan de film! Als je het met de menigte eens bent volstaat een "wow", "super", etc. etc. Ben je het er niet mee eens moet je met "steekhoudende" argumenten komen waarom jij anders tegen dingen aankijkt. Men het lijkt hier wel het echt leven.Ik vond het wel een aardige en zeker aparte film, hoewel ik me van tijd tot tijd ook wel wat irriteerde aan Amelie. En sorry vind haar ook niet knap
29-10-2004 10:05
Tis en blijft een romantisch verhaaltje, je moet er van houden. Op zich wel een aparte vertelling, maar ook weer niet super. Voor mij zeer irritant is de Franse taal, deze versta ik helaas niet en doet afbreuk aan de film. Gezien de algemene lage waarderingen van films is meer dan een 8 overdreven Een 7 (heel misschien 7,5) van mij.... 29-10-2004 12:29
Juist in het Frans is leuk! (Maar misschien ben ik als Fransman wat bevoordeelt?) 29-10-2004 12:32
Dat bedoel ik, vast extra nuances als je de taal beheerst.. mijn woordenschat is ongeveer 7, dus Franse films negeer ik meestal, wat alleen wilt zeggen dat ik ze niet volledig kan waarderen (ongeacht de kwaliteit....) 29-10-2004 13:51
Zwaar overschat. Wordt geen moment leuk. 29-10-2004 16:38
dit is echt een foute film om heel veel redenen die ik toch niet allemaal op ga noemen omdat het er teveel zijn. maar hier een paar;- ze kijkt in de camera (dan heb ik niet echt het idee meer dat ik naar een film kijk dus dat vind ik irritant)
-

-

- het is een franse film, dat vind ik irritant met luisteren (en iedereen gaat nou over dit argument zeuren maar dit vind ik gewoon ok?)
-

ps. ik ben Sogree niet maar zet dit alleen even onder diens naam omdat ik geen zin had mezelf aan te melden. hij is vreemd genoeg namelijk wél helemaal gek van die film
29-10-2004 16:57
Deze film MOET je gewoon gezien hebben hebben!!!ik ben gewoon helemaal verliefd op deze film...ik heb hem op DVD en als ik hem ooit kwijtraak ofzo dan ga ik dood uit ellende!!!Serieus...hij is gewoon zooo mooi
29-10-2004 19:03
Deze film MOET je gewoon zien, eerst dacht ik gewoon het is een van de andere hippie film ofzo maar man wat was ik toen dom, toen ik klaar was met kijken wilde ik het gelijk voor de tweede keer zien. Amélie is een van de meest interessante rol die er is in film geschiedenis. De film zit vol met kleine leuke dingetjes als het ware soort sidequest's naast de hoofd doel van Amélie (die kleine doosje b.v.) waarbij je deze film niet kijken maar voelen Als je deze film nog nooit hebt gezien en je denk dat het niks is voor jou dan raad ik je echt aan om het toch een keer te zien...al is het om niet uitgelachen worden door je mede filmfanaten.
29-10-2004 19:05
miszy_shakin_asz schreef:
Ontzettend kuttige, kinderachtige en overdreven film.. en Amelie
een lekker ding? Doe wat aan je smaak man 
Bah bah bah..... Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk..
Het moge duidelijk zijn, ik vond het helemaal niets..
Je moet ervan houden he..
Bah bah bah..... Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk..
Het moge duidelijk zijn, ik vond het helemaal niets..
En dat zegt mevrouw "miszy_shakin_asz" met een mooie bijpassende breezah onderschrift.
29-10-2004 19:22
ruben schreef:
7.9??? 7 punt gvd 9?????? 
Ben het helemaal met je eens, het is inderdaad zwaar overgewaardeerd
29-10-2004 20:06
miszy_shakin_asz schreef:
en Amelie een lekker ding? Doe wat aan je smaak man
Bah bah bah..... Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk....
Bah bah bah..... Dat mens is echt onvolwassen, lelijk en totaal NIET vrouwelijk....

29-10-2004 23:10
scher schreef:
Ben in slaap gevallen..... 
En vervolgens ben je wakker geworden om dit bericht te posten? Had alsjeblieft blijven slapen!
23-12-2006 18:35
Ik zie dat de meningen verdeel zijn over deze film. Ik vind het in ieder geval een juweeltje van een film. We zijn bij CKV begonnen met kijken, maar helaas niet volledig af kunnen kijken. Damn it, komt hij nou eenmaal op tv, ben ik er niet.In ieder geval is het een film die helemaal anders is dan de standaard Hollywood film...misschien dat daarom sommige mensen zo negatief over de film zijn.
23-12-2006 18:50
Ik vond deze zooo leuk, lief, grappig, apart, romantisch! En ze vertolkt Amelie zó goed
24-12-2006 14:57
Michaell schreef:
In ieder geval is het een film die helemaal anders is dan de standaard Hollywood film...misschien dat daarom sommige mensen zo negatief over de film zijn.
Wellicht is dat waar. Een reden voor mij om hem zeker te gaan kijken. Ben ik al zeker verlost van katastrofale autobotsingen en ander ontploffend tuig.
25-12-2006 16:21
Nee, ze is een echte Francaise.@Interlib: Absoluut. Geen actiescenes, maar een hele mooie magische film over liefde vol herkenbare rariteiten. Een film met liefde voor liefde over liefde zonder enig moment klef te worden.
@Micheall: Daar heb je gelijk in. Geen standaard Hollywoodfilm, maar toch zoveel besproken dat mensen die niet houden van wat Hollywood ze niet te bieden heeft (althans, denken ze want in Hollywood worden dit soort producties ook gemaakt alleen worden ze niet bij ons uitgebracht of slechts op kleine schaal).
De eerste film dat ik deze film zag was op een tv met matige ontvangst. En sommige houden van perfecte kwaliteit, maar voor mij versterkte het de romantiek van dit soort films. Schitterend!
@Sogree: Ik begrijp dat taal voor sommige een obstakel kan zijn. Je zoekt toch altijd naar iets herkenbaars zodat je daar verder niet over hoeft te vallen en gewoon kunt kijken. Al is het ook een kwestie van wennen, ik snap je principe. Ik heb ook eens een Zweedse film gezien en me bijna meer gehouden met iets herkenbaars dan met iets anders (nuja, en lachen want het was ook een hilarische film).
25-12-2006 16:21
@ miszy_shakin_asz en SogreeWat zijn jullie 2 kinderachtig, waar gaat het nou helemaal om? In ieder geval niet of ze een lekker ding is, misschien moet je je geldingsdrang ff op geen stijl laten blijken... Daar passen jullie opmnerkingen beter.
Amelie is een mooie film met prachtige muziek, het is eerder een kunstfilm (filmhuisfilm) dan een Hollywood productie maar dat zullen scootha hufta's wel niet kunnen begrijpen.
Als je kritiek hebt probeer die dan je formuleren in plaats van je negativiteit te spuwen in de vorm van kuttige en foute film.
Trouwens als je per definitie alle Franse films al fout vindt omdat je de taal irri vindt ben je misschien gewoon wel een cultuurbarbaar.
25-12-2006 18:20
Het snobisme viert weer hoogtij zie ik. 25-12-2006 18:36
Damn ik moet zeggen dat die poster/dvd cover of wat dan ook echt mensen afschrikt. toen ik de filmn nog nooit had gezien wist ik werkelijk niet wat me te wachten stond. zelf had ik nooit de actrice zien spelen. maar het was een meevallertje gelukkig. lelijk was ze bij verre weg niet leuke film, maar gek genoeg na al die keer dat ik em gezien heb, herinner ik me alweer niet hoe die afloopt.
25-12-2006 20:32
Ik heb het wel weer gezien... 04-07-2007 11:59
lijkt me 'n lekkere film voor binnenshuis...terwijl 't lekker buiten plenst 05-07-2007 18:43
Wow, een 7,7. Vrij laag voor een film die de favoriet is van velen, ook die van mij. 05-07-2007 21:43
Het eerste half uur is leuk. Dan is het verhaal af, maar dan duurt de film nog 92 minuten te lang. 06-07-2007 10:36
Ik bedank hierbij nogmaals mijn exvriendin, op de eerste date hebben we deze film liggen kijken, ik was verkocht op beiden...Mooi modern sprookje, typisch Frans cameragebruik en dito humor.
06-07-2007 12:36
Calvero schreef:
Het eerste half uur is leuk. Dan is het verhaal af, maar dan duurt de film nog 92 minuten te lang.
LOL, sluit ik me helemaal bij aan. 'k Heb m indertijd in 't Filmhuis gezien. 'k Vind het maar een lange saaie film.
06-07-2007 17:53
Originele en humoristische film met lekkere muziek.Heerlijk feel good movie, maar dan op z'n Frans.
Geen achtervolgingen, knokpartijen, shoot outs of ander geweldadig spektakel, maar wel een visueel overdonderend sprookje.
06-07-2007 18:20
Een meesterstuk!. ik vind het een geweldigfilm, vooral als je iets anders wil dan holleywood-s... is het zeker een aanrader! 06-07-2007 21:38
pas geleden voor het eerst gezien. geweldige film, ik moet wel toegeven dat je ervoor in de stemming moet zijn. 21-12-2008 22:38
heerlijke film waar je spontaan vrolijk van word.Hou normaal niet van filmhuisfilms maar dit is echt een aanrader! 31-07-2009 20:52
Soundtrack... Oooooh de soundtrack...En de film is ook fantastisch natuurlijk.
04-10-2009 11:13
Ik vind dit persoonlijk de grappigste film die ik ken. Ik word er ook vrolijk van 27-12-2009 23:46
Als je dit een slechte film vindt houd je duidelijk van standaard Hollywood-films.Een zéér aparte en vermakelijke film. Helaas vond ik het eind niet zo sterk, maar misschien komt dit omdat ik de film later nog een keer kijken om de verbanden beter te kunnen leggen en de climax volledig te kunnen begrijpen.
29-12-2009 20:07
Veel heb ik hier niet over te zeggen: een modern sprookje dat je gezien moet hebben.







