Wat wordt de setting van 'Fast and Furious 7'?
Vin Diesel noemt alvast een locatie tijdens een interview.
Swordfish

Swordfish (2001)

FT rating (89 stemmen)
6.4

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

Gabriel Shear werkt met z’n partner Ginger aan operatie Swordfish, waarbij ze geen tegenstand dulden. Ze hebben hulp nodig van een superhacker om bij een kolossaal banktegoed te komen.

Regisseur:

Dominic Sena

Jaar:

2001

Duur:

99 minuten

Tagline:

Log In. Log Out. Leg It!

Genre:

Actie | Thriller | Misdaad

Land:

Amerika | Australië

IMDB:

6.4 op 101193 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op Swordfish (92)


22-09-2004 19:34
Aardige actiethriller, maar veel te vergezocht om ook maar enigzins geloofwaardig te zijn. Wel leuke rollen van vooral Travolta en Jackman, Vinnie Jones was echter een tegenvaller. Wel veel spectaculaire actiescenes, vooral de opening is
23-09-2004 13:22
Leuke beginscène, daarna kun je rustig iets anders opzetten.
23-09-2004 13:50
Altijd gedacht dat hackers eenzame 15-jarige jongetjes met acne waren. Deze film bewijst het tegendeel; hackers zijn een soort Rambo's met een laptop i.p.v. een M60.
23-09-2004 17:20
leuke film
goeie cast
begin is mooi
23-09-2004 22:27
[quote=Bolo]Leuke beginscène, daarna kun je rustig iets anders opzetten.
Daar sluit ik me volledig bij aan
Tevens wel weer lekker overdreven spel van Travolta.
23-09-2004 22:50
WizardOfOss schreef:
...vooral de opening is
Deze film was de eerste film die ik zag (op DVD) met mijn net nieuw aangeschafte home theatre-setje: wauw! Dit was vorig jaar hoor...
24-09-2004 10:27
Tja de tieten van Halle Barry he. Voor de rest vond ik er niet veel aan. En dat hacken sloeg al helemaal nergens op.
24-09-2004 12:54
omg, ik snap echt niet wat mensen vinden aan de tieten van Halle Barry, ze laat ze in iedere film zien en ik vind ze dus echt niet aantrekkelijk... Ik heb echt een hekel aan dat mens, behalve in X-men 1 en 2, maar ja, daar ziet ze er toch ook wel behoorlijk anders uit en laat ze eens niet die tieten zien...

Ik vond de film vrij matig, het begin is cool, zoals iedereen altijd zegt, maar de rest van de film was weinig aan en op veel momenten, ook het einde, zwaaaar voorspelbaar... erg jammer...
Wel vermakelijk genoeg om met wat popcorn op de bank met wat vrienden te kijken...
25-09-2004 08:15
Ik vond dit een verrassend leuke en zeker aardige film...

ik heb mij zeker vermaakt..
25-09-2004 19:33
Ik vond dit een fijne film . Maar het was ergens laat in de nacht toen ik hem keek, en waarsch, is het daarom dat ik de clou aan het eind miste . Toch maar weer kijken
26-09-2004 12:31
Ik heb deze film nog niet gezien. En vriend van mij heeft hem op DVD en spreek er vol lof over en hier lees ik reacties die de film matig vinden... Toch aar even kijken, maar heb geen grote verwachtingen.
26-09-2004 18:39
Het mooiste aan deze film is de TVR Tuscan.


Er zijn maar 2 films waar TVR in voorkomt, Swordfish is er 1 van. De ander is een tekenfilm waar ik even de naam van kwijt ben.
26-09-2004 22:18
(Die tekenfilm is dus Looney Tunes: Back in Action)
Inderdaad; de Tuscan was de belangrijkste reden dat ik de film wilde zien/hebben. Maar ook voor niet TVR-liefhebbers is deze film de moeite waard.
Een van de beste badguy-rollen van Travolta en (afgezien van een paar zeer overdreven explosies (de MPV aan het einde van 'de rit') een puike film met Matrix-achtige sfeer...
27-09-2004 09:11
maar veel te vergezocht om ook maar enigzins geloofwaardig te zijn.

wel wakker blijven !

ot : tre coole film !!!!!!!
27-09-2004 10:12
Mister Pink schreef:
Altijd gedacht dat hackers eenzame 15-jarige jongetjes met acne waren. Deze film bewijst het tegendeel; hackers zijn een soort Rambo's met een laptop i.p.v. een M60.


Dat geloof je toch niet echt hè? Het 'hacken' in deze film wordt net als de 'hackers' volstrekt ongeloofwaardig afgebeeld!

Maar Halle Berry is natuurlijk wèl lekker en het is een aardige actiefilm...
27-09-2004 10:18
Echt een aktie film van de bovenste plank. Ok ok het is een tikkeltje overdreven aktie erbij maar daarom is het film.
Deze film is de moeite zeer zeker waard om te zien
27-09-2004 11:08
Poging tot hippe film.
27-09-2004 12:39
Leuk begin inderdaad.. Alleen dit is weer zo'n typisch hacker film waarin de pc de meest onwaarschijnlijk piepjes en irritante "woesj fjieuw prrriieet tulululu" effecten maakt... Bij elke druk op een toets lijkt het wel of je naar startrek zit te kijken.
27-09-2004 14:14
Alsof hackers irl de moeite waard zijn voor spanning, actie en sensatie.
De film zou als je het in irl hackersspel in een film zou zetten oer en oer saai zijn.
Pizza dozen en flessen cola zijn nou niet echt ingrediënten voor sensatie.

Daarom dus het overdreven hack gedoe.

Verstand op nul en kijken naar een mannenfilm.
27-09-2004 15:35
Mooie film. Met een waanzinnige openings-scene.
Als je die gezien hebt is het eigenlijk al voldoende maar de rest van de film is vermakelijk genoeg.
27-09-2004 16:16
Halle Berry daar kunnen die siliconendombo's niet aan tippen
27-09-2004 17:43
Wel een leuke film om jezelf te vermaken maar opzicht niks bijzonders, eigenlijk zelfs een beetje saai af en toe. Een beetje overgehypte film maar wel een leuke verhaal met een leuke einde.
27-09-2004 18:53
Vanavond niks te doen en ik wou deze film overslaan, totdat ik die reactie over Halle's tieten las. Misschien dat ik toch maar even kijk
27-09-2004 19:05
leuke film was trouwens mijn 1e dvd
27-09-2004 20:35
Dit is een goede film, echt een aanrader
ik snap niet wat die anderen er slecht aan vinden,
echt een topper
27-09-2004 22:27
spiderhouse schreef:
leuke film was trouwens mijn 1e dvd


Mijne ook, kreeg hem bij mijn DVD speler.
27-09-2004 22:44
heb hem gezien nu. Een leuk verhaal, nies bijzonders maar dat hack gebeuren maak de film helaas erg ongeloofwaardig. Jammer dat ze dat zo slecht weg zetten.
27-09-2004 22:54
goed acteerwerk van de heer travolta

De film is goed maar niet super :
27-09-2004 23:05
[quote=WizardOfOss]Aardige actiethriller, maar veel te vergezocht om ook maar enigzins geloofwaardig te zijn. Wel leuke rollen van vooral Travolta en Jackman, Vinnie Jones was echter een tegenvaller. Wel veel spectaculaire actiescenes, vooral de opening is


is vinnie jones die gozer van die bacardi reclame ?
27-09-2004 23:19
Little J schreef:
is vinnie jones die gozer van die bacardi reclame ?


Ja.
27-09-2004 23:22
Little J schreef:
is vinnie jones die gozer van die bacardi reclame ?

jep, al is hij eigenlijk bekend geworden door zijn poging tot voetbal, en zijn meer geslaagde doodschoppen...
IMDB schreef:
Played 384 league games and scored 33 goals in his soccer career, most of them with Wimbledon. He was sent off more than ten times.

Holds the record for being the quickest player ever to be yellow-carded in a game of professional soccer. He was booked 3 seconds into the game.
28-09-2004 08:56
Dit vond ik dus met recht een enorme baggerfilm. De film is enorm luidruchtig, hij probeert serieus over te komen maar is echt enorm ongeloofwaardig, onbedoeld grappig, totaal onzinnig (alles wat over computers en hacken beweerd word is totale kul) enz.

Veel geschreeuw, geen wol
12-05-2005 18:24
Dit is gewoon een goeie film, lekkere actie, zeker niet een klotefilm.
13-05-2005 21:39
Misschien niet bijzonder geloofwaardig, maar wel goed amusement. Een uitstekende actiefilm met hoog Matrix-gehalte; bijzondere fotografie met veel groentinten. Travolta op zijn best als 'bad guy', maar het mooiste van alles zijn natuurlijk de actie-scenes met de TVR Tuscan.
"Drive, Stan."
15-05-2005 01:43
Heerschende film, zeker weten!
Travolta is gewoon bijna om bang van te worden

wat ik alleen niet vat is waarom Axel's tolk Duits tegen hem praat in plaats van Fins, of heb ik die hele film nou te vaak gezien?
15-05-2005 12:08
gruwelijke film
15-05-2005 12:44
Behoorlijke tegenvaller, deze film. De ontploffing aan het begin is mooi in beeld gebracht, maar voorderest vond ik er niets aan. Ik kan me er eigenlijk helemaal niets van herinneren, op de ontploffing en de borsten van Halle Berry na. Wat was het nut trouwens van die scene?
15-05-2005 14:20
Om haar borsten te laten zien
15-05-2005 14:36
goede casting maar de film is inderdaad een beetje bagger..
15-05-2005 14:37
Over Swordfish zijn de meningen nogal verdeeld, maar aangezien ik helemaal geen fan ben van Travolta, wil ik toch wel eens zien wat hij er in deze film van weet te maken.
15-05-2005 15:16
laat ik hem nu juist willen zien omdat ik wel een travolta fan ben!!

dus dat doen we!!!!
15-05-2005 15:26
Stok schreef:
Om haar borsten te laten zien

Daarvoor kun je beter Monster's Ball gaan kijken
15-05-2005 15:29
Dr_Frickin_Evil schreef:
Daarvoor kun je beter Monster's Ball gaan kijken

Wat dacht je van allebei ?
15-05-2005 15:35
Beroerde actiefilm dus je in mum van tijd weer bent vergeten. Een Matrix vergelijking is hier totaal niet op zijn plaats. Dit is gewoon een doorsnee actiefilm waarbij ze zoveel mogelijk sterren in een film willen proppen. Daarnaast begin ze de film ook met een quasi critische blik op Hollywood die ze beter achterwege hadden kunnen laten.
15-05-2005 16:09
Memento schreef:
Behoorlijke tegenvaller, deze film. De ontploffing aan het begin is mooi in beeld gebracht, maar voorderest vond ik er niets aan. Ik kan me er eigenlijk helemaal niets van herinneren, op de ontploffing en de borsten van Halle Berry na. Wat was het nut trouwens van die scene?


Het schijnt dat ze voor die Boob-job een extra half miljoen dollar heeft gehad (bron veroniqagids).Moet je bedenken $500.000 om even je borsten te laten filmen, daar moet ik een hele week voor werken.
15-05-2005 17:31
Het is al vaker gegezed, een brute intro en daarna zakt de film alleen maar verder weg tot een middelmatige actiefilm met leuke special effects.
15-05-2005 20:52
Het ergste is nog dat ze die zogenaamde fin duits laten lullen ipv. fins. En die 'vertaler ook duits spreekt'
15-05-2005 20:56
hij lijkt vet, maar eigenlijk is er niets aan
15-05-2005 22:20
sjemsjem schreef:
Het is al vaker gegezed, een brute intro en daarna zakt de film alleen maar verder weg tot een middelmatige actiefilm met leuke special effects.


...en een einde
15-05-2005 22:35
prima film hoor, zijn jullie niet wat verwend aan het raken ofzo? te weinig explosies zeker?

een actiefilm met een redelijk verhaal, daar zijn er niet veel van
15-05-2005 23:33
Vond het echt een dikke film. Keek heerlijk weg.
16-05-2005 13:32
Memento schreef:
Behoorlijke tegenvaller, deze film. De ontploffing aan het begin is mooi in beeld gebracht, maar voorderest vond ik er niets aan. Ik kan me er eigenlijk helemaal niets van herinneren, op de ontploffing en de borsten van Halle Berry na. Wat was het nut trouwens van die scene?


Nou Memento, ze lag aan het zwembad met een boekje lekker te zonnen, ik was de scene eigenlijk allang weer vergeten, kom eens lekker aan de kust kijken. Daar knapt je van op (of af). In ieder geval is het wel zo, als ze je interesseert, dat je dan beter naar Monstersbal kunt kijken. Ook een gave film, met een hele mooie vrouw mi.
16-05-2005 17:58
Slappe poging tot hippe hackersfilm.
17-05-2005 20:22
een film met veel actie die erg over de top is.vooral het einde is geen touw vast te knopen.
en wat is het nut van halle berry eigenlijk alleen maar haar borsten laten zien? wat best wel leuk is
18-02-2006 15:35
Een film met Halle Berry,dat moet ik zien
18-02-2006 18:47
spock schreef:
Een film met Halle Berry,dat moet ik zien


Dat zijn ook de enige twee lichtpuntjes aan de film.
19-02-2006 20:51
vette actiefilm met goede twists, vooral aan het einde
memorabel bullet time begin
en geweldige scene: DE HACK - PIJP SCENE prachtig
kijke duss!!

Gabriel: 'so Stan they say clothes make the man!'
Stan: 'Do you buy it?'
Gabriel: 'Hope not!!!'
21-02-2006 12:39
Ik dacht: ik koop hem ongezien op DVD en daar heb ik altijd een beetje spijt van gehad. Hij is bij lange na niet zo geweldig als ze je willen doen geloven.
Het einde vond ik dan ook beneden niveau.
21-02-2006 13:53
Hmmm... is het iemand al eens opgevallen dat in deze film drie van de X-Men te zien zijn? Wolverine, Storm en inmiddels ook Juggernaut.
21-02-2006 17:43
Je red het niet alleen met grote namen, er zijn al veel films die dat bewezen hebben en dit is er weer zo eentje. Dat is toch knap, want X-Men is wel vermakelijk, met een aantal acteurs die ook in Swordfish speelt zoals Thiver al aan gaf.
Maar ach, we komen er wel doorheen.
24-02-2006 13:13
[quote=WoUtoMatiC]

mee eens
24-02-2006 13:14
Thiver schreef:
Hmmm... is het iemand al eens opgevallen dat in deze film drie van de X-Men te zien zijn? Wolverine, Storm en inmiddels ook Juggernaut.


kwam daar ook net achter, echt vet juggernaut in de x-men film, kijk er erg naar uit.
24-02-2006 14:01
Slappe film, het begint aardig en daarna zakt het weg in het niets.
Geen wonder dat deze film voor minder dan € 6.00 wordt verkocht in de winkels.
24-02-2006 15:07
Filmp@ssie schreef:
Slappe film, het begint aardig en daarna zakt het weg in het niets.
Geen wonder dat deze film voor minder dan € 6.00 wordt verkocht in de winkels.


Prijs heeft niks te maken met de kwaliteit imho. Laatst nog een Hitchcock collectie gekocht met 12 films voor €10 . Maar ik snap wat je bedoelt..

OT: Tijdje geleden dat ik deze gezien heb. Wat ik me nog wel kan herinneren is de toffe openingscene voor de rest gewoon een relaxe actie film. geen must see iig.
24-02-2006 18:47
CitizenCount schreef:
Prijs heeft niks te maken met de kwaliteit imho. Laatst nog een Hitchcock collectie gekocht met 12 films voor €10 . Maar ik snap wat je bedoelt..

OT: Tijdje geleden dat ik deze gezien heb. Wat ik me nog wel kan herinneren is de toffe openingscene voor de rest gewoon een relaxe actie film. geen must see iig.



WAAR HEB JE DIE GEKOCHT?


ik vond swordfish wel lijpe film.. ik ga wel kijke denk ik.
24-02-2006 18:50
Lekkere film, slechts één keer eerder gezien en vanavond zal de tweede gaan worden
24-02-2006 19:55
mmmmm, halle berry, erg blij word ik daarvan, helaas iets minder expliciet dan in monster ball, en tevens niet het excuus dat je een ' goede' film gaat kijken, maar haar verschijning maakt het toch wel de moeite waard om de weer erg irritante j. travolta te verdragen...
25-02-2006 11:39
Met Last of the Freestylers kan ik het niet opeens zijn. Al is er naast Berry weinig aan de film wat de moeite is. Vooral dat quasi-kritische geleuter in het begin is tenenkrommend.
25-02-2006 13:39
Sterk begin. Daarna zakt 'ie in als the twin towers.
25-02-2006 18:35
Moeilijke film met Travolta als bad guy, oersterke stunts en leuke boobies van Berry. Je bent verwittigd.
29-01-2007 12:01
Leuk om een keer gezien te hebben maar niet meer dan dat.
29-01-2007 18:38
zal hem alleen al kijken om halle lekkere berry
Verder aardige film maar niet echt speciaal sommige dingen duren gewoon te lang zoals het overhalen van Hugh Jackman om die bank te hacken..
30-01-2007 11:44
Gewoon vermaeckelijk. Niets meer en niets minder.
30-01-2007 22:42
Meer mensen die het einde niet snappen
16-09-2007 09:36
Deze film komt wel 50 x per jaar op TV geloof ik....
16-09-2007 13:18
Afzetten na scene 1.
16-09-2007 14:24
Triest maakseltje met veel verspilling van acteertalent. Het verhaal heeft niks om het lijf en het slaat ook nergens op. De regisseur is duidelijk niet op de hoogte van z'n eigen kunnen, anders had hij het nooit aangedurfd meteen in het begin al te citeren uit de filmgeschiedenis.

Als je van slappe bamikroketten uit de onderste vakjes bij de frietboer houdt, ga deze dan zeker zien!
16-09-2007 14:37
de muziek is vet
16-09-2007 18:09
Verstand op nul en kijken, actie is ok en openings scene is misschien wel één van de beste ooit
16-09-2007 19:50
Het valt mij op dat films hier altijd afgezeken worden. Alsof films vechten voor de podium plaats. Zolang films vermakelijk zijn vind ik het best. Echt slecht kan een film meestal niet zijn. Ik heb deze film nog nooit gezien maar ik trek me meestal niets aan van het slechte commentaar. En wat kan je anders op nederlandse tv kijken ?
16-09-2007 21:13
Mlvdk schreef:
Het valt mij op dat films hier altijd afgezeken worden. Alsof films vechten voor de podium plaats. Zolang films vermakelijk zijn vind ik het best. Echt slecht kan een film meestal niet zijn. Ik heb deze film nog nooit gezien maar ik trek me meestal niets aan van het slechte commentaar. En wat kan je anders op nederlandse tv kijken ?


Je hebt helemaal gelijk, er word hier behoorlijk wat afgezeken en het is bijna nooit goed... ach mensen moeten toch ergens hun uitlaatklep vinden.
17-09-2007 00:55
Ramonhal schreef:
Je hebt helemaal gelijk, er word hier behoorlijk wat afgezeken en het is bijna nooit goed... ach mensen moeten toch ergens hun uitlaatklep vinden.


Als ik een film slecht vind zeg ik dat gewoon, ik ga niet iets de hemel inprijzen terwijl ik het bagger vindt. Er zijn helaas heel veel slechte films en er komen dan ook heel veel slechte films op de tv. Niet zo opmerkelijk dus dat hier vaak negatieve reacties staan.
17-09-2007 02:52
Jildert schreef:
Als ik een film slecht vind zeg ik dat gewoon, ik ga niet iets de hemel inprijzen terwijl ik het bagger vindt. Er zijn helaas heel veel slechte films en er komen dan ook heel veel slechte films op de tv. Niet zo opmerkelijk dus dat hier vaak negatieve reacties staan.


Je hebt mierenneuken en mierenneuken.
Je kan een TV-film ook beoordelen op vermaak-qualiteit.

Dat semi-Hitchcock gemiemel hier altijd. Heeeeel vermoeiend, zeker bij films die zichzelf niet heel serieus nemen.

Denk daar eens over na.
29-02-2008 18:33
ik vond deze film soms overdreven maar het is zeker de moeite om hem te kijken
03-03-2008 11:24
De openingsscene is erg gaaf, daarna daalt het niveau nogal, maar het blijft wel een vermakelijke actiefilm.
03-03-2008 17:19
een beetje filmliefhebber durft voor zijn mening uit te komen:

favo films of all time op gedeelde 1e plaats: The matrix (iedereen juicht) en swordfish (iedereen pijnlijk stil)

De geweldigste scene ooit: gep**pt worden terwijl je moet hacken of leven ervan af hangt

als zelf dj zijnde ook geweldig dat oakenfold soundtrack deed, eindelijk dance in positief daglicht

er was zoveel op dat moment dat ik geweldig vond aan deze film dat dat gevoel voor altijd er is wanneer ik em zie
18-10-2008 17:23
Memento schreef:
Behoorlijke tegenvaller, deze film. De ontploffing aan het begin is mooi in beeld gebracht, maar voorderest vond ik er niets aan. Ik kan me er eigenlijk helemaal niets van herinneren, op de ontploffing en de borsten van Halle Berry na. Wat was het nut trouwens van die scene?


De ontploffing van de borsten van Halle Berry??? Die scene heb ik zeker gemist. Is dat een deleted scene die terugkomt in de Director's Cut Special Anniversary Edition?
18-10-2008 21:27
Heb ik ook gemist. Waarom vraagt iemand zich trouwens af of een scène waarin Halle's Berries te zien zijn nut heeft? Zo'n scène heeft altijd nut!
06-07-2009 18:34
Geniale film! Ik geef em een 10!

HALLE BERRY IS THE GOD!
01-03-2010 14:57
ze kreeg btw een half miljoen voor die borsten scene
02-03-2010 16:14
ik moet deze nog afkijken is dat het waard
13-10-2012 20:52
Steve-O schreef:
ik moet deze nog afkijken is dat het waard

Wat mij betreft wel.