Nieuwe trailer 'Man of Steel'
Nogmaals nieuwe beelden van de clash tussen de ijzersterke Superman en General Zod.
Pearl Harbor

Pearl Harbor (2001)

FT rating (105 stemmen)
5.8

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

Evelyn en Danny worden overgeplaatst naar Pearl Harbor, Hawaii, waar ze te horen krijgen dat collega van de luchtmacht en vriend Rafe gesneuveld is. Ze vinden troost bij elkaar en lijken gelukkig, totdat Rafe onverwacht terugkeert.

Regisseur:

Michael Bay

Jaar:

2001

Duur:

183 minuten

Tagline:

December 7, 1941 - It Was A Sunday Morning...

Genre:

Actie | Drama | Romantiek | Oorlog

Land:

Amerika

IMDB:

5.3 op 75058 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op Pearl Harbor (149)


31-03-2004 20:11
Waar Ben Affleck Speelt Is Een Relax Film .. !
31-03-2004 20:14
heb deze film in een bioscoop in Jordanië gezien...en dat is dan ook de enige goeie herinnering die ik er aan heb (mensen lopen daar gewoon rond in de bioscoopzaal, praten hardop met elkaar, gaan thee halen tijdens de film etc. Erg grappig). Verschrikkelijke foute film, waarin weer de gebruikelijke heldenmoraal met een moker de kijker wordt ingeslagen. Jaja, de Amerikanen zijn de sterksten, dat weten we nu wel. Leuke FX, dat wel. Maar verder...simplistische tot op het bot...
31-03-2004 20:39
Ik herinner me dat ik hem vooral veel te lang vond. er moest blijkbaar zonodig nog een stuk aangeplakt worden waarin en dat maakte toch dat de film een dik half uur te lang duurde. De aanval op Pearl Harbor was anders wel spectaculair, met inderdaad mooie effecten. Maar voor de rest vergeet ik deze film liever snel.
31-03-2004 23:16
uhm uhm.. ik vind het een beetje pro-amerika, en een behoorlijke zuigfilm! en dan komt er nog bij dat ik een ben affleck foob ben; van mij een 3!
01-04-2004 08:38
Al met al toch nog een leuke film voor de maandag avond, inderdaad de amerikanen zijn weer de sterkste en dit word overduidelijk gemaakt, maar er zitten best een paar goede actie scenes in. Van mij krijgt ie een 5.5!
01-04-2004 08:40
oT schreef:
uhm uhm.. ik vind het een beetje pro-amerika, en een behoorlijke zuigfilm! en dan komt er nog bij dat ik een ben affleck foob ben; van mij een 3!


Ben trouwens ook een Ben Affleck foob, vieze gladde gast gewoon! :*
01-04-2004 10:25
Foute film, qua Amerikaans heldendom en morele overmacht. Hij duurt inderdaad veel te lang. Dan ook nog zo'n romantische draak erin verwerkt. Heel beroerd.
01-04-2004 10:34
El Chivo schreef:
Ik herinner me dat ik hem vooral veel te lang vond. er moest blijkbaar zonodig nog een stuk aangeplakt worden waarin en dat maakte toch dat de film een dik half uur te lang duurde. De aanval op Pearl Harbor was anders wel spectaculair, met inderdaad mooie effecten. Maar voor de rest vergeet ik deze film liever snel.
Sterker nog, ik ben deze film vergeten! Heb hem ooit gehuurd en toen toch aandachtig zitten kijken, maar er is werkelijk niks van blijven hangen...
01-04-2004 12:14
Kzal je geheugen even een beetje opfrissen. Dit vond ik nu echt een duidelijk vlees nog vis gehalte. Was het een actie, drama, of romantische film? De verschillende genres werden nogal geforceerd gemixt waardoor het eindresultaat een echte draak geworden is. BAGGER, een 4.
01-04-2004 13:31
jac goderie schreef:
Was het een actie, drama, of romantische film?


Je vergeet oorlog...
01-04-2004 14:32
Je hebt gelijk, maar je zou het bijna vergeten...
01-04-2004 16:00
Ach aardige film. Dat gezeik van de mensen over pro amerikaanse films altijd ben ik nu ook wel eens zat. Laat ze lekker.. ik vindt dat altijd wel mooi (vooral speeches zoals in Independence Day ... en geloof ook wel van de president in deze film.. heerlijk kippenvel).

Dit is een ideale film voor een "burgerstelletje". Romantische stukjes voor de vrouw en leuke actie voor de man.
Ik moet zeggen dat ik me toch wel vermaakt heb bij een paar scenes in deze film.
01-04-2004 18:53
..ik vond het wel n leuke film...okeoke..door Josh Hartnett en Ben Affleck idd maar toch..was opzich sowieso wel een leuke film alleen zaten er erg veel fouten in..mjaa...
01-04-2004 18:58
goede film.. lekkere mensen... geschiedenis is goed en interessant verteld
01-04-2004 19:45
de eeuwig wet van hollywood erin verwerkt. De romantiek. Ontzettend saai verwerkt in deze film, zeer voorspelbare film. Verder is de verfilming en cast natuurlijk mooi, maar gebrek aan spanning doet de film onder zijn niveau
01-04-2004 20:19
Echt een verschrikkelijk slechte film die niets met de ware gebeurtenis op Pearl Harbour te maken heeft

Als je een oorlogsfilm wil maken moet je het ook goed doen, en respect tonen voor de veteranen
02-04-2004 00:33
Stok schreef:
Echt een verschrikkelijk slechte film die niets met de ware gebeurtenis op Pearl Harbour te maken heeft

Als je een oorlogsfilm wil maken moet je het ook goed doen, en respect tonen voor de veteranen


kijk deze maar eens: Tora! Tora ! Tora!
02-04-2004 08:28
Ik heb hem gekeken voor de vliegtuigjes en die waren cool. Als film is het drie keer niks. Romantiek die niet overtuigt maar jeukt, en een tenenkrommende verachting voor historische feiten. Ze zouden eigenlijk een compilatie moeten maken van de vliegtuigscenes, muziekje eronder en je hebt een half uurtje top-vermaak.
02-04-2004 12:55
De film was kut (sorry voor het taalgebruik) en de aanval had mooie FX.
02-04-2004 13:04
Goh eindelijk op TV kan ik 'm eens gaan kijken ik vond hem het huren niet waard, omdat ik al van vele mensen heb gehoord, dat het zekers niet naar waarheid is gemaakt, en natuurlijk omdat Ben Affleck (Ben een Vlek) erin speelt.
Nu die op TV is wil k hem wel zien als er niets beters op de TV is.
02-04-2004 14:08
WizardOfOss schreef:
kijk deze maar eens: Tora! Tora ! Tora!


dat is idd een veel betere film

Deze film was echt verschrikkelijk het eerste anderhalf uur ongeloofewlijk saai met dat liefdesverhaal enzo. Laatste anderhalf uur was mooi van de special effects maar meer ook niet
02-04-2004 17:48
Ik meen dat de aanval toch op realiteit was gebaseerd. Heb er iets op Discovery of NG van gezien.
03-04-2004 22:50
Brrrr, erg foute film vol met heroische cliches en tenekrommend acteerwerk. Meest irritant vond ik nog wel die gekunstelde, onlogische en ronduit belachelijke driehoeksrelatie. Enig lichtpuntje in de film zijn de special effects, maar die zullen inmiddels ook wel niet meer zo indrukwekkend zijn.
Deze film had met het uitkomen beter hetzelde lot als de USS Arizona kunnen treffen..
04-04-2004 01:19
Net de doorspoelknop in de hand geef ik deze film een dikke 7...
04-04-2004 08:02
[quote=Natasja]goede film.. lekkere mensen... geschiedenis is goed en interessant verteld


Geschiedenis is totaal niet goed verteld. De romantiek misschien. maar dat einde...DAT EINDE!!
vreselijk en dsat kom ik nergens in de geschiedenisboeken tegen.
04-04-2004 20:02
Wizzing schreef:
Ach aardige film. Dat gezeik van de mensen over pro amerikaanse films altijd ben ik nu ook wel eens zat. Laat ze lekker.. ik vindt dat altijd wel mooi (vooral speeches zoals in Independence Day ... en geloof ook wel van de president in deze film.. heerlijk kippenvel).


Ik kreeg inderdaad ook, net als bij deze overigens, kippenvel van de speech van de president. Ik vind pro-amerikaanse films altijd wel leuk om te zien! Veel kracht en emotie, etc...

Ik vond de fim prachtig dus! Schitterende muziek ook van Hans Zimmer (alweer) Dus mooie muziek, mooi camerawerk, vette effecten, vleugje (lichtelijk ongeloofwaardige) romantiek, harde actie, sterrencast en alle emoties vertegenwoordigd...

Het gaat toch bij een film ook om de entertainmentwaarde...
04-04-2004 23:06
ach gewoon kijken.. het is best een leuke film.
maarja ik ben dan ook wel aardig snel tevreden over een film als het gaat over actie of oorlog. Gewoon verstand op nul zetten en kijken
05-04-2004 05:51
heb deze film een paar jaar geleden in de bios gezien.
naderhand op video gekocht.
vind het een mooie film heb echt wel wat traantjes gelaten.
eerste gedeelte is wat zoetsappig,tweede gedeelte begint het pas echt.
zeker de moeite waard om deze film tezien.
ben affleck is zo enzo een van m,n favo acteurs.
05-04-2004 07:44
Ik had deze film met een paar vriendinnen in de bioscoop gezien, maar mensen kinderen wat een slechte oorlogs film is dit. Ik was er naar toe gegaan met de gedachte om een goede oorlogsfilm te zien, maar in laats daarvan had de film pakweg 30 minuten iets met de tweede wereld oorlog te maken en de rest was een slap liefdes verhaal. Ik kan mij voorstellen dat het vrouwlijk geslacht dit een leuke film vindt, maar mij viel hij zwaar tegen.
05-04-2004 10:32
Als ze het realistisch hadden gehouden en het wat minder hadden geamerikaniseerd was het een topper.

Nu is het gewoon goed vermaak, totdat het einde begint.
05-04-2004 10:54
Zelfs ik als vrouw vind dit een slechte film (nou houd ik ook meer van thriller en actie ipv romantische films). Alleen de special effects waren wel aardig. Goede film om je surround-set mee te testen, that's it. Alleen Cuba Gooding Jr. is leuk om naar te kijken. Voor mij mogen ze Ben Affleck sowieso afschaffen. Film duurt ook nog eens veel te lang !
05-04-2004 13:40
best wel een leuke film
05-04-2004 13:45
Echt een film van niks!!!! erg geromantiseerd maar das niks nieuws met dit soort films,effleck is na matt damon de nieuwe generatie veelbelovende acteurs( good will hunting) maar deze film is zwaar kl..................te
05-04-2004 14:26
[edit: probeer je reactie een beetje normaal te verwoorden, en graag zonder Caps Lock of 20 uitroeptekens]
05-04-2004 15:10
Ja, dat is zo!

Maar waardoor is de Titanic (de boot, je weet wel ) beroemd geworden? Juist omdat ie zonk! Niet door Jack Dawson's liefdesavontuur!

Kom a.u.b. met betere argumenten!
05-04-2004 16:19
Wizzing schreef:
ik vindt dat altijd wel mooi (vooral speeches zoals in Independence Day ... en geloof ook wel van de president in deze film.. heerlijk kippenvel).

Jij bent ontroerd door de speech in Independence Day?
05-04-2004 14:57
Waardoor is Pearl Harbour bekend geworden?????
Juist ! De laffe Jappenstreken !! En niet door een damesromannetje !!!
05-04-2004 16:29
Ah kom op mensen het is een goede film. Wat maakt het uit als het niet "HISTORISCH CORRECT" is.

Die drama bullshit mog weg, want het gaat altijd maar om die actiones. En die zijn indrukwekkend (voor die tijd).

Goed film, alleen die eerste anderhalf uur mag weg.
05-04-2004 17:53
Ik vond het 1 grote aanfluiting wat een saaie bedoening zeg.
van mij ook een vette 4
05-04-2004 18:59
ben affleck heel slechte acteur die het moet hebben van ze uiterlijk hoewel ik brad pitt een erge goeie speler vind
05-04-2004 19:10
WoUtoMatiC schreef:
Jij bent ontroerd door de speech in Independence Day?


hahahahaha onbegrijpelijk he?
05-04-2004 19:58
Och, was een goeie speech ... als je in een patriotische bui bent zeker.
05-04-2004 20:00
Inderdaad te lang. Wel leuk maar in 1.5 - 2 uur kan het ook wel.
05-04-2004 20:38
Ik weet nog dat ik heel enthousiast uit de bioscoop liep na deze film, vooral de superrr effecten boeiden me erg (dolby geluid is ook superrr)! Errug mooi gefilmd allemaal, dat kun je dan ook wel aan Michael Bay overlaten...

et gaat over de slag bij Pearl Harbor, maar voor de rest, geen idee waar deze te lange film over ging, ow w8, ik weet et weer

inleidend verhaaltje, ff een vlutromance erin en veeel schieten natuurlijk!!!
05-04-2004 20:40
De tweedeling is wel weer duidelijk: de vaste kliek der "filmkenners" ziet de film aan voor een documentaire die dus waarheidsgetrouw moet zijn en amerikanen in geen enkel opzicht mag ophemelen, waar (een deel van) de "filmgenieters" (?) gewoonweg kunnen genieten van wat deze film te bieden heeft: pretentieloos entertainment. Blij dat ik mezelf tot die laatste groep kan rekenen...
05-04-2004 20:46
josh hartnett
05-04-2004 20:55
welver***** wat krijgen we nu, ik lees hier net dat er zich hier zogenaamde "filmkenners" bevinden....nou? wie? Allemaal nu opstaan en opzouten graag, dat soort volk hoeven we hier niet.....
05-04-2004 22:31
Dat verotte kut SBS6 met haar Hart van Nederland..

De hele film verneukt.. MIDDEN IN DE ACTIE SCENES VAN DE FILM KOMEN ZIJ AAN MET HUN KOETJES EN KALFJES VERHALEN..

Teringlijers..
05-04-2004 22:34
Ik had het niet beter kunnen verwoorden

Net als de film leuk begint te worden (eerste anderhalf uur is echt niks aan vind ik) vindt SBS het nodig om 'm te onderbreken met "nieuws"
05-04-2004 22:42
Allemaal genieten van de pauze mensen? En iedereen de film maar afkraken, en dan toch (stiekem is het niet, maar toch...) wel kijken en genieten...!

Ik wel tenminste...
05-04-2004 23:05
De film komt misschien wel een beetje moeilijk op gang, maar desondanks is het een goed verhaal. De meeste vrouwen zullen op een gegeven moment wel een traantje weg moeten pinken. Ik wel in ieder geval.

Knappe acteurs trouwens!
06-04-2004 00:03
Mooi gefilmd, mooie effecten, dat nog wel. Verder slap onzinnig verhaal, beroerd geacteerd, overdreven dramatische muziek.

Ik irriteerde me al na een kwartier zo aan deze film dat ik maar wat ben gaan zappen, vanaf de aanval gaat het dan wel weer enigzins, en zelfs toen vond ik Minesweeper eigenlijk interessanter. Nu nog even afwachten wat voor einde ze eraan gaan plakken
06-04-2004 00:28
$135,250,000 kostte die walgelijke film. Het ziet er allemaal spectaculair uit hoor, maar wat een saaie langdradige troep. Het ergste is natuurlijk die Amerikaanse patriotische bagger die ze elke scene weer naar voren halen.
06-04-2004 01:01
Is er hier trouwens iemand die verstand heeft van natuurkunde?

Vraag me af of het echt mogelijk is dat zo'n schip helemaal ondersteboven kiept (zo langzaam) na een inslag van een torpedo... Het lijkt me wel mogelijk, maar volgens iemand anders weer niet...

Iemand?
06-04-2004 01:06
Allemensen wat een bagger!!!! Ik schaam me kapot dat dit de filmtip was! Hadden we nog beter "Beertje Sebastiaan: De geheime opdracht" filmtip kunnen maken...
06-04-2004 01:10
06-04-2004 10:33
plop schreef:
De tweedeling is wel weer duidelijk: de vaste kliek der "filmkenners" ziet de film aan voor een documentaire die dus waarheidsgetrouw moet zijn en amerikanen in geen enkel opzicht mag ophemelen, waar (een deel van) de "filmgenieters" (?) gewoonweg kunnen genieten van wat deze film te bieden heeft: pretentieloos entertainment. Blij dat ik mezelf tot die laatste groep kan rekenen...

Een film hoeft niet perse waarheidsgetrouw te zijn. Maar bij een historische gebeurtenis, kan het wel handig zijn om daar een beetje rekening mee te houden.
Verder doe het er niet zo veel toe dat er feitelijk geen zak klopt, het is gewoon een slechte film. Slecht geacteerd, veels te lang, flinterdun verhaal en -inderdaad- ook nog historisch incorrect. "Met een krat bier en een zak chips" is het vast wel uit te zitten. Maar dat is in ieder geval niet mijn maatstaf.
06-04-2004 10:42
plop schreef:
De tweedeling is wel weer duidelijk: de vaste kliek der "filmkenners" ziet de film aan voor een documentaire die dus waarheidsgetrouw moet zijn en amerikanen in geen enkel opzicht mag ophemelen, waar (een deel van) de "filmgenieters" (?) gewoonweg kunnen genieten van wat deze film te bieden heeft: pretentieloos entertainment. Blij dat ik mezelf tot die laatste groep kan rekenen...
damn, zo'n zwart-wit wereldbeeld lijkt me echt makkelijk!
Ik kan ook best van 'slechte' films genieten, maar er is een grens. Daarbij is een patriotistische draak als deze film niet pretentieloos. Was dat maar zo. Dán was 'ie nog de moeite waard geweest.
06-04-2004 15:40
ruben schreef:
damn, zo'n zwart-wit wereldbeeld lijkt me echt makkelijk!
Ik kan ook best van 'slechte' films genieten, maar er is een grens. Daarbij is een patriotistische draak als deze film niet pretentieloos. Was dat maar zo. Dán was 'ie nog de moeite waard geweest.

Films van Jerry Bruckheimer en/of Michael Bay zijn wat mij betreft per definitie pretentieloos. Oftewel: je weet vantevoren waar je aan begint
06-04-2004 19:43
Capone schreef:
Is er hier trouwens iemand die verstand heeft van natuurkunde?

Vraag me af of het echt mogelijk is dat zo'n schip helemaal ondersteboven kiept (zo langzaam) na een inslag van een torpedo... Het lijkt me wel mogelijk, maar volgens iemand anders weer niet...

Iemand?


Ja, gooi eens een halfvolle plastic fles in je badkuip.

06-04-2004 20:18
keyDet79 schreef:
Ja, gooi eens een halfvolle plastic fles in je badkuip.


Waarom kon mn ex-natuurkundeleraar niet op deze manier uitleggen?

Die zou hier een heleboel lessen aan verspillen (inderdaad, verspillen, want na afloop snapt nog niemand et )
06-04-2004 21:07
priapos schreef:
de eeuwig wet van hollywood erin verwerkt. De romantiek. Ontzettend saai verwerkt in deze film, zeer voorspelbare film.

Tja, als ze er een spannend liefdesverhaal van zouden maken zou daar teveel aandacht naar gaan en het blijft een oorlogsfilm. Ze hebben geprobeerd er van alles in te gooien, maar dat is niet goed gegaan en daardoor wordt het ook veel te lang. Hij is wel heel vet om te zien. En tuurlijk is het voorspelbaar allemaal is ook te verwachten bij zo'n film. Alleen hadden ze niet moeten proberen om er een geweldige film van te maken, dat is gewoon niet gelukt en is ook heel moeilijk met een oorlogsverhaal. Maar toch is hij wel het kijken waard.
06-04-2004 21:15
Voila schreef:
Dat verotte kut SBS6 met haar Hart van Nederland..

De hele film verneukt.. MIDDEN IN DE ACTIE SCENES VAN DE FILM KOMEN ZIJ AAN MET HUN KOETJES EN KALFJES VERHALEN..

Teringlijers..


Helemaal mee eens
die gasten krijgen het gewoon altijd klaar om bij een vette film hem helemaal te verneuken. Daarom kijk ik amper films meer op sbs, behalve als ze niet onderbroken worden en als ze echt vet zijn neem ik ze op.
Ik kan zo boos worden daarvan, je gaat toch geen film onderbreken voor meer dan een half uur, reclame oké. maar dit
06-04-2004 21:23
Ik vindt dit een film waar ik eigenlijk de directors cut veel leuker vindt.. ik heb die op dvd gezien van iemand en toen vond ik die versie al een stuk beter, want daarin wordt het qua gore gehalte nog te pruimen ( lees lichamen blijven niet intact na het opblazen, wat bij de tv versie wel is )

dat pro amerikaanse is helemaal niet erg. de amerikanen moeten zelf ook nog naar de film gaan ( hoe vindt jij het om een film te zien waarin duizenden nederlanders werden uitgemoord zonder ook maar een vleugje hoop terug te geven )

en de actie is gewoon erg gelikt
07-04-2004 09:48
Dr.DarkXL schreef:
( hoe vindt jij het om een film te zien waarin duizenden nederlanders werden uitgemoord zonder ook maar een vleugje hoop terug te geven )
Geen problemen mee.
07-04-2004 10:09
Ja, dit was een standaard Hollywood verhaal met alweer een slechte Affleck, irritante sentimentele stukken, te veel vlaggen etc. De SFX waren wel oke; niet byzonder vervelend.

Ik vond het wel grappig dat er een aantal dingen in zaten, die ook in Dr. Strangelove zaten; het luisteren naar de radio, het opstaan uit een rolstoel. Weet iemand anders nog meer stukken die in beide voorkomen? ik ben namelijk alweer het meeste van Pearl Harbor vergeten (en terecht, ja)
28-04-2004 19:24
vond er de laatste keer niet zoveel aan.....
29-04-2004 14:48
hij kwam toch pas geleden
02-05-2004 23:37
Hij kwam pas geleden op SBS ja... Met de bijbehorende SBS Hart van Nederland grap. Maar wees niet ongerust want bij de BBC gooien ze er ook gewoon het nieuws doorheen. 35 minuten pauze..Dat U het weet.
03-05-2004 12:17
Het is een Hollywood-Pentagon co-productie. Maar de pro-Amerikaanse toon is echt zo over-the-top. Puur om nieuwe recruten aan te trekken voor een mogelijke 2e golf oorlog. Met dat in gedachte is dit echt een hele foute film. Maar de actie scenes zijn spectaculair gefilmd, dat dan weer wel..
03-05-2004 14:34
JAWEL LUI, DE ZOMER IS BEGONNEN !
GEZIEN DE PROGRAMERING DAN. 2E KEER BINNEN EEN MAAND
03-05-2004 17:11
Een leuke film, met mooie special effects erdoor. Er loopt inderdaad een romantische verhaallijn door, maar dat is Hollywood. De film moet ook leuk zijn voor vrouwen. Wat me een beetje begon te storen in de film is de eerder genoemde heldenmoraal, maar dit is nog wel geloofwaardig. Waar ik me echt enorm aan gestoord heb, en niet alleen in de deze film, is de bijdrage van Cuba Gooding jr.
Wat een onuitstaanbaar mannetje kan dat zijn, zeg. In elke film waarin ik hem zie, speelt hij weer de rol van een onderdrukte neger die respect probeert af te dwingen door hard zijn best te doen en enorm miskend te kijken. Zo afschuwelijk politiek correct; misselijkmakend gewoon.
03-05-2004 17:43
BdR schreef:
Het is een Hollywood-Pentagon co-productie. Maar de pro-Amerikaanse toon is echt zo over-the-top. Puur om nieuwe recruten aan te trekken voor een mogelijke 2e golf oorlog. Met dat in gedachte is dit echt een hele foute film. Maar de actie scenes zijn spectaculair gefilmd, dat dan weer wel..


Wat is dit nu weer voor een uitspraak.
De film is in het jaar 2000 al geschoten, toen was er nog niet eens sprake van een 2e golf oorlog.
Want Clinton was toen de baas.
03-05-2004 19:12
Tja, en Sadam ook....niet té naief hoor
maar idd deze film was paar weekjes terug al uitgezonden..
03-05-2004 22:04
Leukste WO II film die ik tot nu toe heb gezien.
03-05-2004 22:42
don_siavash schreef:
Leukste WO II film die ik tot nu toe heb gezien.

Tsjek dan voor de gein Saving Private Ryan 's een keertje!
28-11-2004 22:27
Waarschijnlijk bedoelt hij dat het de leukste WOII-film is die hij ooit heeft gezien. En Saving Private Ryan is meesterlijk goed, maar niet echt leuk... toch? Maareh... als je toch van "leuke" WOII-films houdt, kan ik je U-571 van harte aanraden.
29-11-2004 10:26
Voor mij is The Dirty Dozen de leukste en beste WOII film.

Maar om on-topic te blijven; ik vond het laatste stuk overbodig.
10-12-2004 15:36
Tip: pas na anderhalf uur aanzetten, als de aanval begint en daarna meteen weer uitzetten.
11-12-2004 14:17
Niet kijken! Voor mij de slechte film van 2001.
11-12-2004 14:27
Er valt hier een vergelijking te trekken met Titanic; een ramp waar honderden, dan niet duizenden mensen stierven (deze was natuurlijk nog wat groter) verpakt in een romantisch hollywood jasje. En net als Titanic moet deze film het hebben van een 'lekkere' hoofdrolspeler: Josh Hartnett om de hartjes te veroveren van jonge pubermeisjes.

Persoonlijk vind ik 3 dingen leuk aan deze film:
- de muziek
- de veldslag (een kort must-see moment in deze film)
- die rooie stotteraar (voor de vrolijke noot)

2 ratings:
voor pubermeisjes:
voor mij persoonlijk:

ps; titanic is véél beter
11-12-2004 17:11
En voor mij, veeeeeeeeeeel te lang draadig !!!! o+o+o+o+
11-12-2004 17:50
2 ratings:
voor pubermeisjes:
voor mij persoonlijk:

hahaha
11-12-2004 18:14
Langdradige film uit de tijd dat vaker films lijken te eindigen, maar dat het verhaal dan ineens weer doorgaat. En nog een keer of 3
11-12-2004 21:59
Uitzetten na de aanval op Pearl Harbor, want
21-06-2005 19:51
voor pubermeisjes: 4:5


Hahah, ja vanwege Ben Afflech en Josh...
21-06-2005 19:56
Hele goed film.
22-06-2005 11:22
Eyeopener schreef:
Uitzetten na de aanval op Pearl Harbor, want


Mmm, blijkbaar moet Eyeopener weer terug naar school want
22-06-2005 12:11
kvond hem wel mee vallen, zeer mooie soundtrack en never seen airbattles. Behalve zoals hier al gezegd is het typische romantische hollywood-jasje -zoals bij titanic- er ook spijtig genoeg weer bij, om de non-action lovers ook nar de film te lokken zoals de pubermeisjes en de romantische zielen. :l
24-06-2005 20:09
Hele mooie film, heb hem in de bios gezien, zeker de moeite waard!!
24-06-2005 20:16
Mooie Film! erg Mooi zelfs.....Alleen....als je dan op een heel droge avond toevallig Team America hebt gezien, en zo'n leuk liedje krijgt van
Film Quote:
I miss Youuuu.... even more than Ben Affleck S*ckt in Pearl Harbor

.....sja....dan moet ik toch nog maar eens goed kijken of ze gelijk hadden
24-06-2005 20:49
Affleck... Kwijl in het kwadraat... *zucht*
Hij moet het echt van zijn looks hebben.
24-06-2005 22:07
Ik vond het echt een superslechte film en ik moest hem 2x in de bios zien Een keer uit eigen interesse en een week later voor een of andere verjaardag waarbij ik mee ging en we deze geweldige verassing kregen.
Echt een veel te standaard verhaal en af en toe echt verschrikkelijk acteerwerk. Het enige mooie is het geluid en de special effects. Maar dat is niet genoeg om 3 uur geboeid te blijven.
24-06-2005 23:06
Als je deze film nog niet gezien hebt, ga hem dan zeker NIET kijken!!! Een echte afrader!!!
03-11-2005 17:34
Nee he! Niet alweer. Sbs toch. Krijg je gewoon weer de zin die zender helemal uit te schelden. Wat wordt deze film toch vaak uitgezonden. Slecht teken. Dan valt ie alleen maar tegen.
07-11-2005 11:07
De eerste anderhalf uur van de film hadden ze wel weg kunnen laten. Het word pas interessant als ze een keertje gaan knokken, want die scenes zitten weer goed in elkaar. Toch weer jammer dat Hart van Nederland er tussendoor moet, haak je toch weer af.
07-11-2005 11:16
Eerst kijken naar Team America World Police, dan is deze film veel leuker...
07-11-2005 14:16
Buzzer schreef:
Mooie Film! erg Mooi zelfs.....Alleen....als je dan op een heel droge avond toevallig Team America hebt gezien, en zo'n leuk liedje krijgt van
Film Quote:
I miss Youuuu.... even more than Ben Affleck S*ckt in Pearl Harbor

.....sja....dan moet ik toch nog maar eens goed kijken of ze gelijk hadden
volgens mij was het
Film Quote:
I need you, even more than Ben Affleck needs acting classes

07-11-2005 15:08
Wat zenden ze deze film vaak uit zeg. Als hij nou leuk was geweest had dat niet uitgemaakt, maar afgezien van de aanval op pearl harbor zelf vind ik deze film bagger weinig aan. Helemaal op die bagger zender sbs met hun hart van nederland.
Ze kunnen beter Tora! Tora! Tora! wat vaker uitzenden.
07-11-2005 20:14
fucking goeie film en keigoed gemaakt damm wat is zijn gemiddede score in de 5
:@:@:@:@:@:@:@:@: julie hoofde zijn fuckt up

mine is hot


Mc lyte

this is the shit ;P
07-11-2005 20:16
the hunter fuck you dam
maar je hebt wel gelijk hart van nederland is fukt up gewoon niks en dan door laten gaan ben je daar half uur lang nix voo nix aan het w8en
07-11-2005 20:18
[quote=mc lyte]the hunter fuck you dam
maar je hebt wel gelijk hart van nederland is fukt up het moet gewoon zonder doorlaten gaan ben je daar half uur mee opgesgoten
07-11-2005 20:57
Volgens mij hebben we een nieuw lid hier...

Deze film is niet goed, ookal dacht ik voor ie uitkwam dat ie wel oke zou zijn. Jammer maar helaas!
07-11-2005 21:11
We zullen het eventjes uitleggen, mc lyte.

Het potloodje is om je bericht te editten, zo kun je dubbelposts voorkomen en eventjes foutjes verbeteren.

Opmerkingen als jullie hoofde zijn fuckt up in combinatie met een gros MSN codes voor smileys zijn doorgaans niet gewenst.

Huisregels worden hier graag in acht genomen. Daarom wordt ook een ieder verzocht om deze nauwlettend op te volgen.

Over de film:
Geen aanrader, tenzij je de film kijkt zoals ik het gedaan heb.
In een bus naar oosterijk. Dan is het wel te doen, géén Hart v Nederland, de actie is leuk en tijdens de rest van de film draai je gewoon je geluid uit en ga je verder met je boek.
08-11-2005 12:30
Pearl Harbor is alleen maar goed om te kijken voor de scene van de aanval op Pearl Harbor. Het gehele liefdesverhaal is totaal overbodige vulling.
Ten tweede heb ik gewoon nog steeds het idee dat de verkeerde sterft!
08-11-2005 12:35
Vind dit een draak van een film. Het liefdesverhaaltje is totaal niet relevant. En ja dat de Amerikanen altijd goed en de besten zijn weten we nu wel. Echt slaapverwekkend deze film.
14-01-2006 13:40
Een typische Bruckheimer-productie. Veel geschreeuw, maar weinig wol.
14-01-2006 14:53
waarom loopt iedereen altijd deze film af te krake!
Dit is precies dezelfde soort film als 'titanic' met liefdesverhaal en actie op het einde, dit is dan wannabe Titanic zogezegt. Dat wil dan niet zegge dat het een slechte film is. Er wordt prima in geacteerd en special effects zijn ook geweldig!!
Een film is een verhaal dat wordt verteld, je hoeft het niet leuk te vinden, maar daardoor hoef je het niet af te krake met:
"Het is te Amerikaans!"
Nee het wordt uit het Amerikaanse oogpunt bekeke, met flitsen van de Japanse kant, je ziet van allebei de kanten.
of: "het verhaal moet realistisch zijn!!"
nee ook DAAR is film niet voor bedoeld, het moet zijn eigen verhaal vertelle, of het nou verzonnen binnen de geschiedenis is of nie!
"De film is alleen maar goed voor de actie!!!!", man ga dan alsjeblieft een actiefilm kijke als dat jou pakkie an is en drama binnen film je geen moer kan schele! Maar kraak de film niet af op het verhaal dat ie verteld!
18-01-2006 13:28
Ik heb um gekeken en heb er nog altijd spijt van 3 uur van m'n leven weggegooid. Ik kan me nog herinneren dat zelfs die actiescène van de aanval zo saai was dat ik met een vriend van me maar een potje ben gaan schaken. En dan ook nog Ben Afleck!! Need I say more...
18-01-2006 15:49
Heeft deze films geen raspberry's (of hoe die gevallen heten) gewonnen?

Zinkstar, jij hebt het volgens mij niet helemaal begrepen...
18-01-2006 15:52
Net als Zinkstar ben ik niet negatief over deze film. Hoewel het commentaar in Team America enorm lollig is ben ik het er niet mee eens.

Ik vind Ben Affleck niet slecht (hoewel de internationale filmpers het op dit punt juist wel met elkaar eens is) en de film wel de moeite waard. Mooie vliegtuig scenes, mooie aanvals scenes en het verhaal is niet eens zo slecht.

Nee ik vind deze film prima te pruimen.
Maarja, dit komt dan ook van de voorzitter van de Steven Seagal fanclub
18-01-2006 16:03
jac goderie WAT heb ik niet begrepe??
ik kan er gewoon niet tegen dat twee prachtige films als titanic en pearl harbor eerst in de bioscoop bejubelt worden en daarna een paar jaar later gaat iedereen het afkrake om dan zogenaamt stoer te zijn (en doe je het niet om stoer te zijn geef dan eens een onderbouwt argument)
18-01-2006 16:11
Wat een verschrikkelijk saaie film vol met clichés zeg... Ik heb me aan zo veel dingen geërgerd:

Goed geacteerd? De personages en verhaallijnen wekken bij niet de gewenste emoties op. Het is eerder lachwekkend in plaats van ontroerend of spannend...

[quote=zinkstar]
of: "het verhaal moet realistisch zijn!!"
nee ook DAAR is film niet voor bedoeld, het moet zijn eigen verhaal vertelle, of het nou verzonnen binnen de geschiedenis is of nie!

Het verhaal hoeft ook niet realistisch te zijn, maar wil je kunnen genieten van een liefdesverhaal, dan draait het voornamelijk om de emoties, en emotioneel realisme is in deze film ver te zoeken.
Daarnaast zijn de persongages behoorlijk oppervlakkig uitgewerkt en leef je niet met ze mee.

Bovendien duurt dat hele stuk waarin ze gebombardeerd worden veel te lang, waardoor je na verloop van tijd niet eens zin meer hebt om er naar te kijken. Dat is toch niet het gewenste effect van een actie-element in een film?

Kortom, een oppervlakkige, maar vooral niet-vermakelijke film.
18-01-2006 16:34
nou ja als je niet werd meegesleept door de personages ja dan ik het wel begrijpen dat de film niet boeiond was!
maar je kunt je ook niet verplaatsen in de situatie dat, ik als jonge, je moet kieze uit 2 meisies zonder de ander kwaad te doen? ik was wel benieuwt hoe dat nou zou aflopen, en toen ineens aanval (oh jah die was er ook nog na 1,5 uur), die was vet. en daarna hadden ze mogen stoppen, toch het einde was vet kut ik ben geen janker nog nooit gedaan (alleen bij there's something about mary) alleen de laatste keer dat ik dat einde zag ( en ik heb de film toch al wel 10 keer gezien) moest ik janke!
Is gewoon kwestie van eigen mening, dat was nou wel goed argument! hehe
18-01-2006 17:31
Huilen bij "There's something about Mary"??? Das toch gewoon die film met Cameron Diaz? Vond ik nou ECHT GEEN film om bij te janken!

Anyway, even over deze film! Hoewel ik weinig mensen ken die mijn mening delen vind ik dit juist wel een erg leuke film. Ik stoorde me niet aan het acteerwerk van Ben Affleck, kon me goed inleven bij de liefdesscenes en vond de film ook niet te lang, zoals zo bij velen anders is. Misschien is dat omdat ik deze film op dvd heb en dus nooit op tv bekijk en dus geen last heb van reclames
18-01-2006 18:40
M@ch 5 woensdag 18 Januari 2006 om 17:31

Huilen bij "There's something about Mary"??? Das toch gewoon die film met Cameron Diaz? Vond ik nou ECHT GEEN film om bij te janken!

Anyway, even over deze film! Hoewel ik weinig mensen ken die mijn mening delen vind ik dit juist wel een erg leuke film. Ik stoorde me niet aan het acteerwerk van Ben Affleck, kon me goed inleven bij de liefdesscenes en vond de film ook niet te lang, zoals zo bij velen anders is. Misschien is dat omdat ik deze film op dvd heb en dus nooit op tv bekijk en dus geen last heb van reclames


Volkomen mee eens!!!!!
18-01-2006 19:07
Filmp@ssie schreef:
M@ch 5 woensdag 18 Januari 2006 om 17:31

Huilen bij "There's something about Mary"??? Das toch gewoon die film met Cameron Diaz? Vond ik nou ECHT GEEN film om bij te janken!

Anyway, even over deze film! Hoewel ik weinig mensen ken die mijn mening delen vind ik dit juist wel een erg leuke film. Ik stoorde me niet aan het acteerwerk van Ben Affleck, kon me goed inleven bij de liefdesscenes en vond de film ook niet te lang, zoals zo bij velen anders is. Misschien is dat omdat ik deze film op dvd heb en dus nooit op tv bekijk en dus geen last heb van reclames


Volkomen mee eens!!!!!


Ik ben het er ook wel mee eens, Pearl Harbor kijken in je dvd speler met DTS is echt een genot. Het verhaal mag dan wel niet zo goed zijn, maar het is wel een leuke film om naar te kijken

7/10
18-01-2006 19:10
Echt slecht, het is saai, liefdesverhaal stelt niks voor en ook de actie is saai. Mislukte Titanic-kloon, qua lengte en liefdesverhaal.
18-01-2006 19:10
Echt slecht, het is saai, liefdesverhaal stelt niks voor en ook de actie is saai. Mislukte Titanic-kloon, qua lengte en liefdesverhaal.
18-01-2006 23:33
kom op nou jongens als ik zeg dat ik moet janken bij There's something about Mary wat zal dat nou betekenen??
There's something about Mary is een komedie!!
janken bij een komedie noem je dus janken van de pret
zijn we ff goed bij de les???

whahahaha je moet hier echt alles duidelijk aangeven he!!!
het gaat hier om ironie
08-02-2006 10:01
Hmm, deze film komt echt 2 keer per week op tv...
08-02-2006 10:30
Waar erger ik me aan bij deze film?
1) Ben Affleck!!!
2) Het slappe liefdesverhaaltje!
3) Het nationalitische gedoe! Het eergevoel, de helden en de "mooie" shots van de Amerikaanse vlag ten spijt, maar deze slag hadden ze toch mooi verloren!

Dus: Niet kijken!
08-02-2006 13:02
Waar geniet ik van bij deze film:

1. De massale aanval en goede luchtgevechten welk een plezier voor oog en oor zijn als je de beschikking hebt over een beetje leuke installatie!!
2. Het acteerwerk van Cuba Gooding (junior versie)!
3. De realistische wijze waarop verbeeld wordt dat de Amerikanen zich pas ech tbetrokken voelden bij de Tweede Wereldoorlog toen zij zelf er direct mee te maken kregen!

Dus: kijken!
08-02-2006 20:55
Kan er niets meer over zeggen dan dat het een prachtige film is met goede acteurs en ongelooflijk mooie muziek.
08-02-2006 22:13
Verschrikkelijke film.
De actie valt op zekere hoogte nog wel te pruimen, maar het verhaaltje is echt flinterdun. Al die irritante patriotische Amerika-shit begint je op het laatst ook de keel uit te hangen. Afrader.
08-02-2006 22:52
Woensdag 8 februari van 21:00 tot 00:30 op BBC1...Graag voortaan ook het jaar erbij vermelden want op 8 februari 2006 wordt het in ieder geval niet uitgezonden.
09-02-2006 02:02
als de film niet eens op jullie eigen tv gids staat, begrijp ik niet waarom er staat dat ie vandaag komt.

07-05-2006 00:06
komt ie deze keer wel echt?
07-05-2006 10:58
Prima filmpje hoor! Mooie actie, goede soundtrack!
10-05-2006 20:21
Deze word ook veel te veel uitgezonden,..
10-05-2006 22:29
Jildert schreef:
Verschrikkelijke film.
De actie valt op zekere hoogte nog wel te pruimen, maar het verhaaltje is echt flinterdun. Al die irritante patriotische Amerika-shit begint je op het laatst ook de keel uit te hangen. Afrader.


Jildert heeft mi gelijk qua het verhaaltje. En ook die propaganda Amerikaanse nep -shit.
Want wie van u weet dat negers, ondanks de afschaffing van de slavernij, bijna een eeuw daarvoor, alleen in de huishoudelijke dienst werkzaam mochten zijn bij de Navy. En dat is er in de film ineens een ( ik zal maar zeggen) kleurling die een Japanese fightertje kapot schiet. Terwijl hij dit helemaal niet mocht. Stiekum in Amsterdam geoefend ??? Nee, het zal nog lang duren voordat men in het land der onbegrensde vrijheid/mogelijkheden doorheeft dat men bv. een Osama niet te pakken kijgt !

Butt ! film derhalve. Geschiedsvervalsing.
10-12-2007 09:33
Prachtige shots, een meeslepend liefdesverhaal, epische muziek en een einde waarvan het glazuur van je tanden spat.

De Hollywoodfilm zoals ie bedoeld is
10-12-2007 09:44
Prachtig gefilmd verhaal over de aanval.
Maar de film wordt verknalt door een liefdes driehoek die me helemaal geen bal intresseerd!
10-12-2007 10:19
Ben Affleck
10-12-2007 12:56
Bagger verhaal, slecht geacteerd en langdradig. Mooiste scene uit de film is als die bom vanuit het vliegtuig in dat schip terechtkomt.
10-12-2007 13:51
Languh schreef:
Ben Affleck


Dan moet jij "Hollywoodland" eens zien. Daarin speelt hij erg goed.

Ik skip deze film. Normaal trek ik me niet zoveel aan van reviews, maar in dit geval doe ik dat wel. De geluiden zijn mij iets te negatief om hier tijd aan te durven besteden.
10-12-2007 14:24
En ik begrijp dus écht absoluut niet waarom er zoveel negatieve reacties zijn Tis een mooie film hoor
10-12-2007 17:39
Typisch zo'n film van 'als ie toch op tv komt ga ik 'm lekker nog eens kijken'.
Maar niet bij dat GRMBL$%#@&!! SBS6 die 'm weer in tweeen knipt, waardoor ie ook nog eens veel te laat afgelopen is.
10-12-2007 17:50
spoiler fuck
10-12-2007 17:57
Vond het eigenlijk erg tegenvallen, had er meer van verwacht....
10-12-2007 21:23
Geforceerd liedesverhaal, alleen is het meisje een sletje.
10-12-2007 23:06
Julez schreef:
En ik begrijp dus écht absoluut niet waarom er zoveel negatieve reacties zijn Tis een mooie film hoor

Tis zo'n beroerde film. Alleen een aantal scene's zijn wel aardig gefilmd, maar het verhaal is waardeloos. Die Danny is het ergste... hij wordt zo verschrikkelijk slecht gespeeld.
12-12-2008 23:09
Melodramatisch drama dat het midden houdt tussen een love-story en een oorlogsfilm, en allicht daardoor nooit ergens kan raken.

Het enige mooie is natuurlijk dé aanval op Pearl. Voor het overige is het wegzwijnen in een lege, pretentieloze film.

De immer oppervlakkige Ben Affleck is weer eens oppervlakkig in deze oppervlakkige film.
26-06-2009 17:31
leuke actie, rest zuigt
27-10-2009 21:05
I miss you more than Michael Bay missed the mark, When he made Pearl Harbor. / I miss you more than that movie missed the point, And that's an awful lot, girl. / And now, now you've gone away, And all I'm trying to say, is: Pearl Harbor sucked and I miss you. / I need you like Ben Affleck needs acting school, He was terrible in that film. / I need you like Cuba Gooding needed a bigger part, He's way better than Ben Affleck. / And now, all I can think about is your smile, and that shitty movie, too! Pearl Harbor sucked and I miss you. / Why does Michael Bay get to keep on making movies? / I guess Pearl Harbor sucked, just a little bit more than I miss you.
27-10-2009 21:34
Het is eigenlijk niet echt een jongens of een meisjesfilm, ivm oorlog en romantiek.
Kate Beckinsale is overigens wel erg vermakelijk om naar te kijken
28-10-2009 23:36
Erg langdradige film waarin de makers mijns inziens teveel gefocused waren op romantiek dan op het verhaal zelf. Deze film begon pas na zo'n twee uur (!) met de aanval op Pearl Harbor. Natuurlijk is een stukje romantiek leuk en ook de intro is onmisbaar... maar dat was gewoon teveel en overdreven lang. De vlugge wraakactie van de Amerikanen op de Jappen op het eind van de film kwam op mij afgeraffeld over. Het was leuker geweest als ze hier een aparte film van hadden gemaakt.
Alleen vanwege de mooie special effects van de aanval op Pearl Harbor is deze film wel mooi... maar daar blijft het wel zo'n beetje bij.
29-08-2010 18:52
gewoonweg goed heb ik op blu ray en op men 7.1 suround sound systeem 1 woord prachtig 9/10
04-06-2012 21:07
De synopsis verraadt al zo de eerste anderhalf uur van de film