Eerste trailer ‘The Lego Movie’
Je krijgt gelijk zin om al die steentjes weer van zolder te halen.
Die Another Day

Die Another Day (2002)

FT rating (96 stemmen)
6.1

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

James Bond wordt ingezet om een landverrader te ontmaskeren en een oorlog met catastrofale gevolgen te voorkomen. Op het spoor van de slechteriken reist hij af naar IJsland, waar hij van dichtbij de geweldige kracht meemaakt van een nieuw wapen dat gebruikt wordt door de Noord-Koreaanse generaal Zao.

Regisseur:

Lee Tamahori

Jaar:

2002

Duur:

133 minuten

Tagline:

Events don't get any bigger than...

Genre:

Actie | Avontuur | Thriller

Land:

Verenigd Koninkrijk | Amerika

IMDB:

6 op 52676 stemmen (Website)

Trailers / Foto's / Posters


Reacties op Die Another Day (69)


12-05-2005 13:48
James Bond moet natuurlijk wel met z'n tijd meegaan!
13-05-2005 18:57
Ik had hem vorig jaar per toeval gekeken met vrienden, omdat we geen andere film hadden, en er was niks anders te doen. Hij zetten het in de VCR. Ik had er al bij het begin geen zin in. Ik vind het Bond personage maar niks. Vooral na het uitkijken van deze film. Hei is zo een beetje te vergelijken met XXX. Veel explosies, special effects. Ik vond hem maar te over the top toen ik hem zag. Maarja het is niks voor mij Bond-films. Zal wel daardoor komen dat ik het maar niks vond.
13-05-2005 20:38
James Bond is ook niet aan mij besteed, heel veel anderen vinden het vast geweldig, anders was er nooit zo'n lange reeks geweest, die trouwens nog lang niet aan zn einde zal zijn.
Wel ben ik benieuwd wie de nieuwe James Bond zal gaan spelen, maar ja wie moet je daar nu voor uit kiezen?
14-05-2005 10:26
Leuke film nix mis mee....lekker ...Over The Top.....
14-05-2005 11:12
Awas Iku Setan schreef:
Leuke film nix mis mee....lekker ...Over The Top.....


Maar wel een beetje erug over de top... Moet zeggen dat ie in deze film wel erg veel kan:
14-05-2005 13:27


slechtste James Bond film ooit.
Te commercieel met alle gadects enz.
Te veel CGI (Ja mensen ook al maar je een echt model van een vliegtuig, als je dur layers overheen legt van CGI ziet ie er niet zo echt meer uit)
Verhaal lijn is niet Origineel, denk aan Max Zorin, Hugo Drax die ook teveel geld hadden.
En wt* doet Halle Barry erin???

pluspunten:
Met het acteer werk van Pierce Brosnan en Halle Berry is niets mis, en de Chemie tussen hun twee ook niet.
De regisseur heeft eigenlijk niets fout gedaan, het script is gewoon slecht

dit allemaal naar mijn bescheiden mening
14-05-2005 15:15
master3d schreef:

...En wt* doet Halle Barry erin???


Volgens mij was het de bedoeling dat er een soort van Spin off zou komen rond haar karakter en dat ze dus hier geintroduceerd zou worden. Maar dat ging dus niet door. Dus ja, je hebt gelijk: Totaal overbodig!
14-05-2005 15:38
Prima film! Maar ik vind dat er een beetje teveel special effects gebruikt zijn. Dit schaadt de geloofwaardigheid van de film. Denk maar aan die onzichtbare auto. Wat krijgen we straks? Vliegende slagschepen?
14-05-2005 16:18
master3d schreef:
Verhaal lijn is niet Origineel, denk aan Max Zorin, Hugo Drax die ook teveel geld hadden.


Ik geloof niet dat een bondfilm het moet hebben van z'n originaliteit, en bondfilm loopt bijna altijd hetzelfde en dat is juist zijn kracht. Ik vind dit overigens een van de minsten (zo niet de minste) uit de serie, het is een soort kruizing tussen The count of Monte Christo en X-men en het heeft weinig Bnd-ingredienten meer, erg jammer. Hopen dat ze bij Casino Royale weer teruggaan naar hun roots
16-05-2005 00:19
vette film maar inderdaad gaan de speciaal effects iets te ver maar pierce brosnan zorgt wel voor vette aktie
K
16-05-2005 10:02
Wel ben ik benieuwd wie de nieuwe James Bond zal gaan spelen, maar ja wie moet je daar nu voor uit kiezen?



the name is craig daniel craig,hij speelde in tomb raider 2.
16-05-2005 11:43
Rich Art schreef:
Maar wel een beetje erug over de top... Moet zeggen dat ie in deze film wel erg veel kan:


Jaja, maar dat is dan ook zoals het een echte geheim agent betaamt! Onze eigen Agent 327 ("Grutjes, wat een geheimagent al niet moet doen om incognito op zijn werk te komen") kan dat ook allemaal, hoor!


En... Ikzelf heb deze nog niet gezien, maar de slechtste Bondfilm ooit? Ik denk dat die eer is weggelegd voor "Never say never again", die was echt niet om aan te zien!
16-05-2005 13:05
Eerst helft vond ik erg goed en te genieten. Maar toen we bij het ijspaleis aankwamen toen had ik zoiets van mjah. Het ijspaleis zelf is niet zoveel mis mee maar toen al het cgi erbij kwam en ongeloofwaardigheid (bond is nooit geloofwaardig maar dit is echt te) toen vond ik het al niks laat staan dat cgi-surfen dat robocop pakje in dat overduidelijk cgi-vliegtuig, toen zakte deze heel wat plaatsen in mijn favoriete bondfilmslijst.
16-05-2005 13:37
Rich Art schreef:
Volgens mij was het de bedoeling dat er een soort van Spin off zou komen rond haar karakter en dat ze dus hier geintroduceerd zou worden. Maar dat ging dus niet door. Dus ja, je hebt gelijk: Totaal overbodig!


Halle Barry ? 2 punten om de film te gaan zien !
16-05-2005 16:14
Sallam walekum

wat 1 film echt heel leuk om te kijken kijk jij maar ik zag eerst in vliegtuig toen nog niet uit was maddona speelt er ook in guees i die another day liedtje bij gezongen
16-05-2005 16:22
mooie film.
alleen begin is voor mij een ramp (ik heb een tik tegen schorpioenen en het is zo erg dat ik ze niet durf te zien, dus t hele voorstuk ga ik niet kijken)
verder echt een goede film. mooie autotjes erin hehe vooral die ene die onzichtbaar is.
ook leuk en modern in elkaar gezet, een van mn favorieten.
16-05-2005 18:11
what the fuch is cgi. Ben ik zo dom of jullie zo slim
16-05-2005 18:20
martijn schreef:
what the fuch is cgi. Ben ik zo dom of jullie zo slim


CGI betekent Computer Generated Imagery. Hiermee creeren ze visuele effecten via de computer
16-05-2005 19:56
gadgeds, auto's, (mooie) vrouwen, explosies: een james bond film. ik denk wel dat de james bond films in de loop der tijd slechtr zijn geworden, maar dta wil niet zeggen dta het gene goed amusument meer is. lekker op de bank zo'n film als deze bekijken is uiterst relaxed [rating: 4]
16-05-2005 21:02
Duidelijk een eerbetoon aan veertig jaar Bond-films. Hierdoor vaak wel erg onevenwichtig en druk (de bad guy lijkt zich iets van drie totaal onsamenhangende doelen te hebben gesteld en de knipogen naar eerdere films blijven maar komen), maar de actie is heerlijk over the top. Toch wel enigzins zonde dat de serieuze en grimmige Bond van de laatste jaren (uit GoldenEye en The World is Not Enough) hiermee in één keer uit het raam wordt gegooid. Nu lijkt het erop dat de makers een voorbeeld hebben genomen aan XXX, terwijl ze beter een voorbeeld hadden kunnen nemen aan The Bourne Identity.
16-05-2005 22:37
Steve Harwin schreef:
En... Ikzelf heb deze nog niet gezien, maar de slechtste Bondfilm ooit? Ik denk dat die eer is weggelegd voor "Never say never again", die was echt niet om aan te zien!

Heel eerlijk gezegd vond ik die het best. Maar misschien is dat omdat dat misschien een ander soort bond film is
16-05-2005 23:01
Het is maar goed dat ze duidelijk uitlegde hoe die auto onzichtbaar word anders had ik het ongeloofwaardig gevonden
16-05-2005 23:23
Ik had er van tevoren al over gelezen en ik was bang dat de film nu echt de science fictionkant op zou gaan, maar het viel me heel erg mee. Daarbij schijnt het zo te zijn dat deze techniek in een vergevorderd stadium is. Ik denk dat we niet raar hoeven te kijken als het Amerikaanse leger over tien jaar werkelijk over tanks beschikt die een uitermate goede camouflage hebben.
16-05-2005 23:41
Strider schreef:
Ik had er van tevoren al over gelezen en ik was bang dat de film nu echt de science fictionkant op zou gaan, maar het viel me heel erg mee. Daarbij schijnt het zo te zijn dat deze techniek in een vergevorderd stadium is. Ik denk dat we niet raar hoeven te kijken als het Amerikaanse leger over tien jaar werkelijk over tanks beschikt die een uitermate goede camouflage hebben.


Ik heb weleens een overal gezien die "onzichtbaar" was (waar nog vrij goed te zien moet ik zeggen), maar een auto?
17-05-2005 00:06
Stok schreef:
Het is maar goed dat ze duidelijk uitlegde hoe die auto onzichtbaar word anders had ik het ongeloofwaardig gevonden


Jammer dat ze niet hebben uitgelegd hoe je een sportauto uit een vliegend vliegtuig kan gooien en dat hij dat met een stuk van de voorkant recht naar beneden land, zonder dat er maar dan ook iets stuk is...
17-05-2005 12:38
ik vond de film wel leuk
ik had hem al gezien in de bios, het is wel een leuke film voor een avond relaxen vind ik
xxx verani
17-05-2005 13:12
Steve Harwin schreef:
En... Ikzelf heb deze nog niet gezien, maar de slechtste Bondfilm ooit? Ik denk dat die eer is weggelegd voor "Never say never again", die was echt niet om aan te zien!
Leuk dat Never say never again geen officiele bond film is
22-09-2005 20:16
ik had deze film veel mooier in geschat maar viel uiteindelijk wel wat tegen maar wel de moeite waard om te gaan kijken
22-09-2005 21:13
slechte bond!!!! onzichtbare auto!!! Overslaan deze!
23-09-2005 07:27
helemaal mee eens!!!
ondanks dat het een bond film is had ik toch een
beetje hoop dat het een goeie film zou worden maar
wat werd ik teleurgesteld!!
Van een bond film weet je altijd dat hij ongeloofwaardig gaat zijn,maar deze is NOG ongeloofwaardiger als de andere bond films!
Het begon me naarmate de film vorderde zelf echt te irriteren.ik heb moeite gehad om hem uit te kijken.Behalve de ongeloofwaardigheid zijn er nog genoeg redenen om deze film te mijden!!!
Ik hoop dat casino royale wat beter en geloofwaardiger wordt.
24-09-2005 20:07
Tiz........Bond ..James Bond..
Tiz........een Toffe Film...
Tiz........Ongeloofwaardig....Maar dat zijn alle Bond films..toch , anders is het geen James Bond .
24-09-2005 20:15
let vooral op de animatie scene, toch echt 1 van de slechtste filmscenes ooit gemaakt!!!
24-09-2005 22:06
Van de moderne Bond films (met Brosnan dus) vind ik deze veruit de slechtste, sterker nog, het is de enige slechte film in de reeks van Brosnan. Erg jammer.
De film overtuigt niet, komt ook niet echt op gang, en de 'uitvindingen' zijn te fantastisch om zelfs maar half geloofwaardig over te komen.
Hart van Nederland komt ook nog eens tussendoor, dus je kan je tijd beter besteden. Alleen kijken als je per-se alle Bond films gezien wil hebben.
24-09-2005 22:17
Oké oké, jullie hebben allemaal gelijk!

Maar laat ik nu ff "the man" uithangen en jullie allemaal ff erop wijzen dat in deze film wel twee van de mooiste Bond-girls ooit rondlopen.
Halle Berry die uit de zee komt! Op mijn netvlies gebrand......

En die evil-bitch, woeha!

Maar goed, dat heeft natuurlijk niks met de kwaliteit van de film te maken, of toch?
25-09-2005 13:51
Leuke bondfilm dit. Niet de beste, dat is voor mij nog altijd Goldeneye.
En wat movietwister over de evil-bitch zei: Volledig mee eens
Leuke film, veel actie, aardig verhaal, erg mooi aangekleed. Zeker leuk om te zien. Maar ik heb hem thuis liggen, dus zal hem dit keer maar overslaan.
25-09-2005 13:56
ja man, Goldeneye is pas geloofwaardig. De film waarin James vanaf een berg een vliegtuig in de lucht inhaalt en erin springt. Erg geloofwaardig :-)
25-09-2005 20:22
Ik ben 1 redelijke bond fan,maar ik moet ook toegeven dat dit nu niet de best is,op de opening na dan.
26-09-2005 06:59
james bond films
26-09-2005 09:07
Ik vind het wel een leuke bondfilm. Alleen tomorrow never dies vond ik slecht, deze was wel weer leuk.
26-09-2005 10:01
Awas Iku Setan schreef:
Tiz........Bond ..James Bond..
Tiz........een Toffe Film...
Tiz........Ongeloofwaardig....Maar dat zijn alle Bond films..toch , anders is het geen James Bond .

Hij is in deze film ook geen echte James Bond
Want de Bond die ik ken


Edit: (spoiler) tags werken niet goed met FireFox ofzo..?
Edit Rooster: Nee, het zijn de smilies, die werken niet in een spoiler
26-09-2005 12:39
Ik ga hem vanavond nog maar eens kijken om alle "pro's and con's" tegen elkaar af te wegen. Ik laat jullie nog wel weten of dit een échte Bond is...
26-09-2005 14:29
ik vind het helemaal niks, zonde van je tijd!!!!
Sinds Connery weg is, is de magie echter weg
Had het liever in Connery stijl gehad
Die man is GEEN echte James Bond, :I ongeloofwaardig het is inderdaad veruit de slechtste, sterker nog, ze zijn allemal even slecht van Brosnan De film overtuigt inderdaad niet!!!!
K 3 heeft helemaal gelijk. Ik had toch een beetje hoop dat het een goeie film zou worden, maar wat een bagger man Luitjes, slechte Bond, Niet kijken
De enige moment dat ik dacht WoW, was toen ik Halle Berry uit de zee zag lopen. Berry is echt wel een geil ding, dat wel : -S doeie
26-09-2005 18:24
te veel fouten in deze film...
let op als halle berry uit het zee komt lopen, en zodra ze bij de bar is, is ze in een keer helemaal droog
26-09-2005 19:02
Alweer? Was korte tijd geleden ook al op SBS dacht ik...
Vond hem niet veel aan
26-09-2005 19:24
ja.. alweer... dit is 1 van de slechtste James Bond films.



hoop dat de volgende beter is.. en dat ze nou eindelijk iemand hebben gevonden om Pierce Brosnan te vervangen...

GreetZz Wes
26-09-2005 19:45
Dude, dat ijspaleis bestaat dus echt, in ijsland. Anders informeer je je ff. Maar inderdaad veel dingen zijn wel sci fi. Maar dat zijn heel veel bonds.
26-09-2005 19:54
@wesley: Dat ijspaleis hebben ze alleen gebruikt voor de film, hij is er niet voor gemaakt. dat ding staat er echt, zelf gezien.

dit is inderdaad niet de beste film van de reeks, en die catwoman doos maakt het niet beter. ik kan me best voorstellen dat je hierna geen Bond meer wilt spelen.
26-09-2005 20:23
Ik ben een groots fan van James Bond films, hoop wel dat Pierce blijft, en vind deze film erg goed, er zitten veel verwijzingen naar oudere Bond films in, omdat dit de 20e officiele Bond film is. Halle Berry is zooooooooooooooooo ontzettend lekker.
26-09-2005 22:45
Ik ben normaal wel fan van James Bod, maar dit is geen James Bond film
26-09-2005 23:37
Mag zich met recht de allerslechte bond film ooit noemen! Wat een ongelovelijke onzin. Ben erg blij dat ze de volgende weer wat realistischer en "old school" gaan maken.
26-09-2005 23:44
gunman schreef:
Sinds Connery weg is, is de magie echter weg

Connery is pas dertig jaar weg, jochie...
27-09-2005 01:05
Op zich geen slechte bond film....totdat Halle Berry in beeld komt, vanaf daar gaat het verhaal nergens meer over en is de geloofwaardigheid compleet weg.
27-09-2005 09:02
Strider schreef:
Connery is pas dertig jaar weg, jochie...


Nee hoor, hij speelde ook nog in Never Say Never Again uit 1983...

Okee, het is een slechte Bondfilm, maar Connery is nog altijd top top top!
18-03-2007 16:50
Het is al vaker gezegd, en die woorden zijn ook de waarheid. De slechtste Bond film ooit gemaakt ! Ik kan die 6,1 ook niet begrijpen. Gaat zo te ver voor woorden. Onzichtbare auto dit dat. Te veel fantasy/SciFi voor een Bond film. Ik was zl geen fan van het genre maar toen ik deze zag dacht ik weer : WTF (What The f****)
19-03-2007 13:02
Bij een bondfilm ga ik altijd al zitten voor het sfeertje en komt het wel goed maar bij deze vond ik ook dat ze wel doorgeschoten zijn. Die onzichtbare auto kan ECHT niet...past meer bij Dr. Who
Ook jammer dat Cleese niet terugkomt in de nieuwe bondfilms...dacht dat hij de nieuwe "Q" was
19-03-2007 14:32
Tot de helft kon ik deze film erg waarderen, daarna zakt het in, wel vermakelijk maar wel een van de mindere bondfilms.
19-03-2007 17:59
Wie zegt dat je de Bond films realistisch moet zien?
IJspaleis en een onzichtbare auto is idd niet realistisch, nee moonraker is realistisch met zon karretje op de maan. Naar mijn mening zijn de bond films en hun gadgets een grote fantasie.
19-03-2007 19:45
Niks met realistisch zijn te maken! James Bond is cheap!
19-03-2007 20:37
Het eerste uur van deze film is zeker het bekijken waard: mooie locaties, rauw verhaal, goed uitgewerkt. Helaas zodra het naar Ijsland verplaatst word deze film dramatisch slecht en onrealistich wat deze film met zoveel potentie tot de grootste teleurstelling maakte. Echt jammer voor Pierce, die ik kwa acteren en uiterlijk op Connery na de beste Bond vond. Jammer dat zijn materiaal op de eerste 2 films na zo matig waren, dat had hij niet verdiend.
19-03-2007 20:59
'nuff said
20-03-2007 14:54
Ik wilde aanvankelijk alleen een stukje kijken want ik had hem al eens gezien, maar ik heb hem toch maar afgekeken. Ondanks dat het niet de beste Bondfilm toch vermakelijk om naar te kijken. Een onzichtbare auto en surfen op een tsunami vind ik wat ver gaan, maar de actie was zeer vermakelijk. Het verhaal was ook niet echt geweldig, maar de actie maakt dat dus volledig goed. Die autorace op het ijs vond ik ook mooi gedaan.

7,5
Iets minder dan Casino Royale maar eigenlijk niet te vergelijken. En zeker niet de beste Bondfilm.
22-02-2009 22:33
goede actie film typisch bond zoals het hoort te zijn goede technologie
typîsch verhaal maar toch wel een van de betere bond films
11-05-2009 13:55
Echt 1 van de slechtse Bond films ooit.
11-05-2009 19:37
lol

Het 'gepeste jongetje' onder de Bonds.
19-09-2009 20:55
Wéér een James Bond film.
Gaaaaaaaaaaaaap.

Werkelijk onbegrijpelijk dat mensen nog naar deze onzin kijken.

Bagger in het drievoud.
01-04-2011 17:14
Misschien te veel CGI (of hoe dat ook heet) maar vond deze film zeker goed! De scène in die kliniek vond ik erg goed! Brosnan met z'n goede grappen

Dialoog:
Man: 'Ik heb geen rolstoel nodig'
Bond: 'Nee? Nu wel'
*Bond slaat man bewusteloos'

Vond dat een zeer humoristisch stukje, en het gevecht tussen Graves en Bond was ook goed (En Madonna heeft een goede soundtrack bezorgd)
10-06-2011 14:50
Otmeister schreef:
Wéér een James Bond film.
Gaaaaaaaaaaaaap.

Werkelijk onbegrijpelijk dat mensen nog naar deze onzin kijken.

Bagger in het drievoud.
Right.........
10-06-2011 14:50
Vond hem erg goed. Staat denk ik wel in m'n top 10
15-11-2012 21:49
Deze 20ste Bond prent, tevens de laatste met Pierce Brosnan ook opnieuw bekeken op blu-ray.
Ik zal waarschijnlijk niet hoeven te zeggen dat het geluid hier nog eens stukken beter is dan op DVD, evenals de beelden trouwens.

Commentaar 2008:
Dit vind ik een van de betere Bondfilms.
Pierce Brosnan was een van de betere Bond acteurs ook, en Halle Berry doet het hier ook naar behoren.
Verder veel actie zoals we dat van de oudere Bondfilms gewend zijn en ook een verhaal dat wel onrealistisch is, maar dat waren alle filmen uit deze reeks wel, tot "Casino Royale".
Verder is op deze DVD de sound (in DTS) werkelijk geweldig om naar de luisteren.
Kortom de 20ste Bond is een van de betere uit de hele reeks, en heb er elke seconde van genoten.