'Exodus: Gods and Kings' duurt maar liefst 200 minuten
Door de jaren heen verschenen er vaker films met een langs speelduur.
The Lord of the Rings: The Return of the King

The Lord of the Rings: The Return of the King (2003)

FT rating (330 stemmen)
8.7

Jouw rating
--

Filminformatie


Delen:

Synopsis:

De hobbits Sam en Frodo beginnen samen met de Gollum aan het laatste deel van hun reis richting Mordor, om daar te proberen in het hol van de leeuw de machtige 'Ene Ring' te vernietigen. De legers van Gondor trekken ondertussen ook richting Mordor in de hoop daar definitief af te rekenen met Saurons legers.

Regisseur:

Peter Jackson

Jaar:

2003

Duur:

201 minuten

Tagline:

There can be no triumph without loss. No victory without suffering. No freedom without sacrifice.

Genre:

Actie | Avontuur | Fantasy

Land:

Amerika | Nieuw-Zeeland | Duitsland

IMDB:

8.9 op 915409 stemmen (Website)

Release:

In de Nederlandse bioscoop te zien vanaf 17 december 2003

Nieuws:

Recensie The Lord of the Rings: The Return of the King


Geschreven door Ruben

The Lord of the Rings: The Return of the King recensieHet is het meest gelezen boek ooit, op de bijbel na. En schrijvers noemden het het beste boek van de 20e eeuw. Tolkien’s trilogie Lord of the Rings. Het werk zou onverfilmbaar zijn. Ieder scenario zou het complexe en gedetailleerde verhaal tekort doen. Peter Jackson nam de uitdaging aan en slaagde er in de geest van Tolkien’s werk te vereeuwigen in wat een van de meest ambitieuze en dappere projecten uit de filmgeschiedenis genoemd kan worden. Jackson had niet de illusie Tolkien’s boek regel voor regel te verfilmen. Hij noemde de verfilming een interpretatie. Nu met The Return of the King de filmtrilogie afgerond is, kunnen we met een gerust hart stellen dat het een zeer geslaagde interpretatie betreft.

» Lees verder...

Trailers / Foto's / Posters


Blu-Ray Review: The Lord of the Rings: The Return of the King


Geschreven door Bram

Verleden jaar verscheen de The Lord of The Rings filmtrilogie voor het eerst op Blu-Ray. De 6 disc Blu-Ray/Dvd box werd matig door de fans ontvangen, voornamelijk omdat de geliefde films alleen in de bioscoopversie te bekijken waren en de extra's in Standard Definition werden geleverd. De vraag bij de "Extended Edition" is of deze wél kan voldoen aan de wensen van de grote groep liefhebbers. Zoals de 15 disc verzamelbox al aankondigt, staan de verlengde versies van de films op de schijven, uiteraard in High Definition. Op dit punt zit het dus helemaal goed. Het is daarentegen snel duidelijk dat de extra's wederom in Standard Definition worden gepresenteerd, dus op Dvd schijven. Hier staat tegenover dat het dezelfde extra's zijn als bij de Extended Dvd uitgaven, aangevuld met de fraaie Costa Botes docu's die eerder verschenen op de "Limited Extended" Dvd uitgaven van de trilogie. Deze High Definition "Extended Edition" lijkt op het eerste oog dus zeker een prima uitgave en daarom hebben de meeste die-hard fans van The Fellowship of the Ring (2001), The Two Towers (2002) en The Return of the King (2003) hebben de box waarschijnlijk al in huis, aangezien de Blu-Ray box eind juni in de schappen verscheen.

» Lees verder...

Reacties op The Lord of the Rings: The Return of the King (125)


23-02-2004 19:55
Fantastiche film! Genoten heb ik!!!
19-12-2003 17:13
Mijn rating: 9.8/10
Zegt genoeg voor de rest lijkt me.

The Lord of the Rings Trilogy is een meesterwerk. RoTK en FoTR zijn mijn favo's en vallen onder de beste films ooit gemaakt, punt.
21-12-2003 21:45
RoTK vond ik merkwaardig genoeg enorm tegenvallen, argumentatie staat bij de recensie...
22-12-2003 12:31
Hij was heel goed, alleen dat Amerikaanse einde vond ik tegenvallen
23-12-2003 14:00
Hallo zeg.. op de IMDb staat hij al op #3...
24-12-2003 14:23
Simpelweg de beste film ooit. Heerlijk verhaal
25-12-2003 12:50
Nou, nou, nou laten we niet overdrijven
26-12-2003 18:25
Ik heb de film in de bios gekeken, en ik kwam terug als een ander mens. Gewoon een WAANZINNIGE film. Je mag niet doodgaan voordat je dit film hebt gezien. Meesterlijk
02-01-2004 17:41
Tja, dan zal ik noodgedwongen nog even moeten wachten met overlijden

Ik ben nog niet naar de film geweest, maar ben reuze nieuwsgierig! De twee eerste delen vond ik al geweldig
04-01-2004 21:50
Ik ben er vandaag heen geweest. Ik zat in rij 2 een van de stomste plaatsen in de hele zaal, maar ja dat is een andere zaak.

Ik vond het in 1 woord G-E-W-E-L-D-I-G!
06-01-2004 19:54
Hebben jullie ook nog argumenten voor je mening?
06-01-2004 22:16
Nee Deze film is gewoonweg geweldig

All Hail Peter Jackson
07-01-2004 18:19
geniale argumentatie
07-01-2004 19:24
dit is een heilige film.

ik vond het alleen jammer dat het nu klaar is en dat er geen nieuwe worden gemaakt. Maar hij is een echte topper voor mij

en gimli je bent gek
08-01-2004 12:52
HELEMAAL TE GEKKE FILM!

M'n vriendin vergelijkte me al met Aragorn.

Dit is denk ik de beste verfilming ooit uitgebracht!

Wel een leuk weetje dat Tolkien de Evil Lord Sauron op een Keltische legende heeft gebaseerd.

GA m zien!!!!!! ga m kopen/huren/downen/kopiereren/etc.:w
11-01-2004 22:49
matrix taferelen
11-01-2004 23:56
geniale argumentatie


Wat heb jij op de film aan te merken dan? Einde is niet voor iedereen even bevredigend, maar ja, je kunt ook niet met het boek gaan fucken...
De trilogie is gewoon top!
12-01-2004 11:38


Ik heb gelezen dat het einde zielig bleek te zijn. Maar ik vond het gewoon een goed einde.
Ik had verwacht dat er nog wel een aantal dood zouden gaan.
Voor de rest een hele goede film en zit goed in elkaar.
Eerlijk gezegd kijk ik ook door Aragorn. Lekker ding!!!!
13-01-2004 09:29
HELEMAAL TE GEKKE FILM!

M'n vriendin vergelijkte me al met Aragorn.

Dit is denk ik de beste verfilming ooit uitgebracht!

Wel een leuk weetje dat Tolkien de Evil Lord Sauron op een Keltische legende heeft gebaseerd.

GA m zien!!!!!! ga m kopen/huren/downen/kopiereren/etc.:w

Aragorn kan beter Nederlands dan jij.

vergelijkte
13-01-2004 12:52
Bedankt voor de verbetering.
Af en toe heb je van die onbewaakte momenten.

13-01-2004 12:58
Ik ga hem eindelijk dan toch nog in de bios bekijken donderdag, ben zeer benieuwd.
Vond de eerste 2 echt helemaal geweldig en nu dit de film van 2003 is geworden ben ik helemaal benieuwd.
13-01-2004 12:53
Af en toe heb je van die onbewaakte momenten.

[edit Bolo: dat blijkt, VICX! Ligt het aan mij of neemt dit soort meervoudige posts de laatste tijd nogal toe?]
13-01-2004 13:40
Wat heb jij op de film aan te merken dan? Einde is niet voor iedereen even bevredigend, maar ja, je kunt ook niet met het boek gaan fucken...
De trilogie is gewoon top!


Van alles. Je wou zeggen dat er niet met het boek is gefuckt?

M'n vriendin vergelijkte me al met Aragorn.


Ik denk dat dit wel wat zegt over het niveau van mensen die deze film de hemel in prijzen.
14-01-2004 13:55
Nee Bolo, de computers op mn werk zijn alleen gammel. Thuis heb ik een veel betere internet verbinding en dergelijke problemen niet.

Mijn excuses hiervoor.

En Sol; het gaat om het niveau van de film toch? Niet van de mensen.
14-01-2004 14:00
En Sol; het gaat om het niveau van de film toch? Niet van de mensen.


Inderdaad, hoeveel slechte films er dan gemaakt zouden zijn zeg.... (zie ook: Bios Irritaties)
14-01-2004 18:27
edit


Sorry hoor maar je taalgebruik zegt mij genoeg, hou dan lekker je mond.
15-01-2004 13:04
Jij bent zo'n lekkere pessimist, zulke berichten zijn alleen maar nutteloos. Hou de thread een beetje ontopic alsjeblieft, en ga niet op het taalgebruik van andere mensen vitten.
16-01-2004 09:39
Gisteravond dus gezien. Vond hem wel goed maar ja dat eind he!! Dat was me net iets te lang. Dacht steeds OK dit is het dan, kwam er weer iets wat ikzelf ietswat overbodig vond. Al met al goed maar het einde hadden ze voor mij mogen inkorten.
16-01-2004 09:44
Jij bent zo'n lekkere pessimist, zulke berichten zijn alleen maar nutteloos. Hou de thread een beetje ontopic alsjeblieft, en ga niet op het taalgebruik van andere mensen vitten.


Ok zal ik doen, enig idee wat er stond?? Nee dus. DAT was dus nutteloze info, en dit bericht van jou ook en deze van mij dus ook en zo zijn dus zoveel berichten nutteloos, niet waar. Maar vertel, wat vond jij van deze film ????
16-01-2004 10:06
Ja Blauwe Banaan, wat vond jij van de film???

BTW,
Werk ze vandaag!
16-01-2004 11:28
Jongens, het schaamrood staat me op de kaken. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Return of the King nog niet heb gezien. Ik ga gelijk kaartje kopen voor de bios.
16-01-2004 12:31
Een kaartje voor de thuisbioscoop?
16-01-2004 14:44
Ik ben niet de degene die zegt:

GEWELDIGE FILM HEILIG enz
18-01-2004 21:48
Van alles. Je wou zeggen dat er niet met het boek is gefuckt? .


Ze hebben er enkele gebeurtenissen uitgelaten, en je krijgt inderdaad eenm inder goed beeld van de sociale relaties tussen de karakters.
Knappe jongen die dat wel had gekund. Hij blijft top en volgens mij was je nog niet tevreden geweest als ze niet met het boek hadden gefuckt. Hoe hadden ze het anders van jou moeten doen?
20-01-2004 18:49
Dat ze dingen weghalen vind ik niet erg. Dat ze nieuwe dingen toevoegen om meer kijkers te trekken wel.

En hoe weet jij of ik wel of niet tevreden zou zijn? Sinds wanneer kun jij in mijn hersenen kijken?
20-01-2004 20:00
Dat ze dingen weghalen vind ik niet erg. Dat ze nieuwe dingen toevoegen om meer kijkers te trekken wel.

En hoe weet jij of ik wel of niet tevreden zou zijn? Sinds wanneer kun jij in mijn hersenen kijken?

Sol, je hebt hier nu 6X een bericht gepost waarin je ook 6X niks (of in ieder geval nauwlijks) iets inhoudelijks over de film zegt, maar wel even zovele keren iemand, op al dan niet ludieke wijze, loopt af te plassen. Ik stel voor dat je nu jouw mening over de film met ons gaat delen, goed onderbouwd en met overtuigende argumentatie.
We wachten gespannen af!
23-01-2004 18:55
leuk leuk leuk
jammer dat dit de laatste deel is...
28-01-2004 10:01
Sol, je hebt hier nu 6X een bericht gepost waarin je ook 6X niks (of in ieder geval nauwlijks) iets inhoudelijks over de film zegt, maar wel even zovele keren iemand, op al dan niet ludieke wijze, loopt af te plassen. Ik stel voor dat je nu jouw mening over de film met ons gaat delen, goed onderbouwd en met overtuigende argumentatie.
We wachten gespannen af!


Ik kijk nu al 3 keer sinds dit bericht hiero, maar onze vriend SOL die normaal zo snel reageert moet wel erg lang nadenken. Zet er eens vaart achter, beste kerel.
29-01-2004 19:19
Ik kijk nu al 3 keer sinds dit bericht hiero, maar onze vriend SOL die normaal zo snel reageert moet wel erg lang nadenken. Zet er eens vaart achter, beste kerel.


Ik wacht ook met smart Want overal tegen aan schoppen is leuk, maar 't moet wel zinvol zijn
30-01-2004 12:26
Aardige film maar een beetje over-hyped (sp?)... Ik had er iets meer van verwacht. En het einde wordt op een gegeven moment gewoon vervelend en saai.
30-01-2004 17:35
7,8 FOTV Rating WTF !!

Heeft iemand ook een verklaring hiervoor; hebben mensen de 1 met de 10 verwisseld ofzo

Ik bedoel natuurlijk te zeggen dat hij eigenlijk hoger zou moeten zijn.

Mijn mening over de film:
31-01-2004 08:58
Prachtige film, net als de vorige 2. Naar mijn idee is de sfeer van de boeken goed benaderd (het is wel meer dan 30 j geleden dat ik ze gelezen heb). Wat mij wel opviel is dat iedereen blauwe ogen heeft (of vergis ik me).
Natuurlijk staan in de boeken veel meer verhalen dan getoond kunnen worden. Of er hadden 10 dln moeten verschijnen. Wat ik niet erg zou vinden en zo te lezen velen met mij.
Het einde had iets van een symfonie van Beethoven: er komt geen einde aan. Compositorisch is dat niet fraai, maar ik vond het niet vervelend. Het is moeilijk afscheid te nemen, voor iedereen : mensen, hobbits, tovenaars en elfen.
Dl. 1 heb ik al 3 keer en dl. 2 al twee keer gezien. Het verveelt niet.
01-02-2004 00:50
Jammer dat er geen 4de deel meer komt
02-02-2004 15:11
Sublieme film, voorbeeldig staaltje van vertelkunst. Eindelijk ook een special effects ter ondersteuning van een verhaal en niet als excuusje voor een gebrek eraan. Dit is een film die een hele generatie zal beheersen en die een hele reeks nieuwe talenten zal inspireren. Of ook George Lucas iets leert van Peter Jackson valt te hopen, maar zit er niet echt in. De lat ligt vermoedelijk enkele meters te hoog voor Star Wars 3.
02-02-2004 16:08
beste film ooit.
kan er niet meer over zeggen gewoon de beste
04-02-2004 19:51
Ik wacht ook met smart Want overal tegen aan schoppen is leuk, maar 't moet wel zinvol zijn


Ik denk dat ik mijn mening al verwoord heb. Als je goed leest zal je er snel achter komen....
05-02-2004 00:29
Ik vond dit het minste deel van de 3 voornamelijk omdat het boek mijn lievelingsdeel was. Iets meer argumenten
05-02-2004 18:43
Ik denk dat ik mijn mening al verwoord heb. Als je goed leest zal je er snel achter komen....


Ehm, je bedoelt die korte zinnetjes? Nee, da's lekker onderbouwd
05-02-2004 19:43
Dat ze dingen weghalen vind ik niet erg. Dat ze nieuwe dingen toevoegen om meer kijkers te trekken wel.


Welk deel van dit argument begrijp je niet?
Ik kan er nog wel meer geven hoor alleen ik denk dat het wel duidelijk is.
05-02-2004 19:54
... nuff said
17-03-2004 09:16
ik vond de film super
alleen op het laatste half uur moest ik super erg naar de wc en juist toen kwam er maar geen eind aan de film
17-03-2004 11:51
Welk deel van dit argument begrijp je niet?
Ik kan er nog wel meer geven hoor alleen ik denk dat het wel duidelijk is.
Nou, ik vraag me af welke dingen er in jouw ogen zijn toegevoegd om meer kijkers te trekken? Ik neem aan dat je nog meer argumenten hebt, en dat dit het topje van de ijsberg is. Ben zeer benieuwd naar de rest van de ijsschots.
17-03-2004 17:12
Het verhaal zelf van deze film staat als een huis. De sfeer is gewoon goed bewaard gebleven. Ik snap niet dat Sol zich eraan ergert aan de toevoegingen. Wat is er nou helemaal toegevoegd? Dat er elfen naar helms deep kwamen ipv helemaal niet? Of dat Frodo gelijk op weg ging en niet eerst naar z'n nieuwe huis? Lekker belangrijk!
19-03-2004 01:28
ben ik 3 x ernaar in de bios geweest kwam ik er achter dat mijn oom em al had, dus nu heb ik em ook.
tot ie op dvd te koop is dan koop ik em op dvd
02-04-2004 16:04
in 1 woord schitterend
02-04-2004 18:46
in 2 woorden : fucking geweldig !!!!!!!!!
02-04-2004 19:51
SUPER FILM!!!
02-04-2004 21:36
in 3 woorden: buiten aards niveau
23-12-2006 18:58
legendarisch
23-12-2006 19:06
Eindelijk is de beste film ooit op tv.
23-12-2006 19:29
gandalf the white schreef:
Eindelijk is de beste film ooit op tv.

Ik wil niet vervelend doen, maar Pulp Fiction is al talloze malen op tv geweest. En The Godfather eveneens. Nee, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand dit de beste film ooit vind. Maar ja, ieder z'n meug.

Nee, de hele LotR-reeks is weliswaar erg mooi gemaakt, maar buiten dat blijft er niet erg veel over. Hooguit middelmatig acteerwerk, een verhaaltje wat als boek wellicht erg goed is, maar als film vooral langdradig en saai is, met teveel herhaling. En specifiek over dit deel, waarom zit het einde al halverwege de film, en gaat ie daarna nog een eeuwigheid door? Nee, meer dan een krap 7'tje vind hem echt niet waard.
24-12-2006 09:14
Raar dat Filmtotaal dit niet de beste film van de dag heeft gekozen en wel Pirates of the Caribbean, de laatste is al op tv geweest en The Return of the King is een veel betere film
24-12-2006 14:57
WizardOfOss schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar Pulp Fiction is al talloze malen op tv geweest. En The Godfather eveneens. Nee, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand dit de beste film ooit vind. Maar ja, ieder z'n meug.

Nee, de hele LotR-reeks is weliswaar erg mooi gemaakt, maar buiten dat blijft er niet erg veel over. Hooguit middelmatig acteerwerk, een verhaaltje wat als boek wellicht erg goed is, maar als film vooral langdradig en saai is, met teveel herhaling. En specifiek over dit deel, waarom zit het einde al halverwege de film, en gaat ie daarna nog een eeuwigheid door? Nee, meer dan een krap 7'tje vind hem echt niet waard.


Zoals jij zegt dat dat mijn mening is, zeg ik dat dit jouw mening is. Ik ben het er ook niet mee eens over wat jij zegt. Maar deze discussie is al honderden malen eerder gevoerd, en ik heb er dus nu niet zoveel zin in.
25-12-2006 01:11
Ik vind dit toch ook wel een van de beste films die ik gezien heb.

En ik moet, als man, bekennen dat ik op het einde stiekem een klein traantje heb weggepinkt.

En nu ga ik mezelf de rest van de week schamen omdat ik dit gezegd heb . Mazzel!!
25-12-2006 12:31
Ik ben het met WizardOfOss eens. Allemaal mooi gemaakt en goed geregiseerd en al, maar ik vind hem niet waard om voor de 2e keer te kijken.
en aangezien Pirates toch veel beter is, word het ook weergegeven als de film van de dag!
25-12-2006 15:04
Dat jullie dit leuk vinden. Zelfs Labyrinth was spannender, en dat is al uit 1986. De effects en Nieuw Zeeland zijn best mooi om te zien, maar die maken nog geen goede film.

Ik heb vrijwel niets met deze trilogie. Dat gepoch met rare woorden en namen, who needs it? Mensen die van dit soort films houden moeten gewoon boeken lezen, of proberen wat vaker hun dromen te onthouden. Voor mij krijgt de hele trilogie maar net een zesje, ik vind het acteerwerk namelijk helemaal niet om lyrisch over te zijn. Er wordt zelfs wel eens per ongeluk recht in de camera gekeken, zonder dat dat de bedoeling was.
De meeste acteurs in deze serie vind ik irritante mensen. Er is er niet 1 waarmee ik me enigszins kan identificeren, er is geen situatie die lijkt op iets wat bestaat, het is allemaal fluf en fantasie voor mensen met teveel tijd en teveel geld, geen enkele link met iets wat ik herken, dat maakt 'm voor mij dodelijk saai. Ik voel er niet meer bij dan wanneer ik naar een mooie foto van een landschap kijk.

En net als met films als 'Mission Impossible' en 'X-Men' verlies ik al snel mijn interesse als men heeft verzonnen dat sommigen zich fysiek voor kunnen doen als een ander, dat er iemand is die eruit kan zien als ieder ander karakter in het verhaal, zodra gewenst. Die tovenaar-ellende waardoor niemand meer is wie die is, en iedereen alles kan wanneer dat handig uitkomt, maar niets kan wanneer dat niet handig uitkomt (voor de schrijvers).

(PAS OP, spoilers in aantocht)
25-12-2006 18:32
WizardOfOss schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar Pulp Fiction is al talloze malen op tv geweest. En The Godfather eveneens. Nee, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat iemand dit de beste film ooit vind. Maar ja, ieder z'n meug.


haha jezus mensen die PF of TG als beste films ooit beschouwen moeten zich toch echt even laten nakijken, maargoed dat is dan weer míjn mening.


WizardOfOss schreef:

maar als film vooral langdradig en saai is, met teveel herhaling.


dude wees blij dat alles goed en mooi wordt uitgelegd, dat kun je van Eragon (om maar even een voorbeeld te noemen) niet zeggen. wat een flut film was dat zeg.

maar om ontopic te blijven, ik vind het juist erg goed dat er veel filmmateriaal is, als je eenmaal in de film zit, lijkt het zo voorbij te gaan.
25-12-2006 18:41
Op dit moment hoef je ook niet te zeggen dat Pulp Fuction of The Godfather topfilms zijn, maar niet zo TOP en dat ze niet beter zijn dan LOTR. Je hoeft zoiets niet te zeggen het is inderdaad ieder zijn mening.
Verder mag je zelf ook niks over Eragon zeggen dat het een flutfilm is, want het boek zit goed in mekaar, het is de schuld van de mensen die aan de film zijn begonnen. Het is gewoon een 'super' ingekorte film, zoals de 1e LOTR films zal ik maar zeggen.
Het is dan wel overdreven klein, maar hierdoor mag je niet zomaar zeggen dat het slecht is, omdat er te weinig verteld is. LOTR had ook later een groot budget.
25-12-2006 19:32
Ik vind dat dit de film van vandaag is en niet Pirates of the Caribbean, en The Lord of the Rings mag dan wel negatief gevonden worden bijna alles klopt aan deze film, de sets, de special effects, de script enz. Als deze film niet zo goed was waarom staat het dan op nummer 2 van meest bezochte films en waarom heeft het 11 oscars en de "beste film" prijs bij de bafta's en de golden globe's gehaald.
25-12-2006 22:52
DoubleO7 schreef:
Als deze film niet zo goed was waarom staat het dan op nummer 2 van meest bezochte films en waarom heeft het 11 oscars en de "beste film" prijs bij de bafta's en de golden globe's gehaald.

Titanic anyone?

Maar nogmaals, ieder z'n mening.
25-12-2006 23:31
WizardOfOss schreef:
The Godfather

langdradig en saai


Even wat aangepast aan je verhaal als je het niet erg vindt. The Return of the King is echter een grote achtbaanrit van ruim 3 uur die geen seconde verveelt.
26-12-2006 00:20
DoubleO7 schreef:
Ik vind dat dit de film van vandaag is en niet Pirates of the Caribbean, en The Lord of the Rings mag dan wel negatief gevonden worden bijna alles klopt aan deze film, de sets, de special effects, de script enz. Als deze film niet zo goed was waarom staat het dan op nummer 2 van meest bezochte films en waarom heeft het 11 oscars en de "beste film" prijs bij de bafta's en de golden globe's gehaald.


En nog even dit erbij van alle drie tot nu toe met 11 oscars bekroonde films is dat deze LOTR ( Return of the King ) de enige van deze drie met 11 oscars bekroonde film, die alle nominaties binnenhaalde.
De IMDb cijfer van 8.9 is zeer terecht.

The Godfather staat maar in een heel schamele schaduw wat awards betreft.
26-12-2006 00:34
DoubleO7 schreef:
Als deze film niet zo goed was waarom staat het dan op nummer 2 van meest bezochte films en waarom heeft het 11 oscars en de "beste film" prijs bij de bafta's en de golden globe's gehaald.
Argumentum ad populum. Klopt zelden. Neem deze:
Waarom weet maar 3% van de mensen op deze planeet dat er geen god bestaat?
26-12-2006 01:30
pfoe vandaag en gisteren deel 2 en 1 voor het eerst gezien en hoop dat deel 3 niet zo enorm saai, langdradig en eentonig zal zijn. en wat een afstandelijkheid stralen de films uit... ik merk nog altijd geen enkele binding met de hoofdpersonen, terwijl ik zo emotioneel ben dat ik dat zelfs al wel heb bij bijvoorbeeld gtst...

verder prachtig gefilmd met goede special effects en landschappen... helaas ben ik geloof ik de enige ter wereld die dat als het enige positieve punt van beide films kan aandragen..

kan iemand me a.u.b. de enorme populariteit van deze films uitleggen???
achtervolgingen, vechten, achtervolgingen, vechten, 20000 verschillende volkeren, namen, wezens, verhaallijnen.. t zal wel niet mijn ding zijn. morgenavond poging voor nummer 3 wagen. ik hoop niet dat ik halverwege in slaap val.

iedereen veel plezier gewenst en natuurlijk een fijne 2e kerstdag!
26-12-2006 01:57
lulligvoorje schreef:
Waarom weet maar 3% van de mensen op deze planeet dat er geen god bestaat?

Nou dat aantal stijgt dan met rasse schreden want niet zo lang geleden zei je in een reactie bij Lost in Translation nog dit:
lulligvoorje woensdag 04 Oktober 2006 om 23:03 schreef:
...En wist je dat maar 2% van de mensen op deze planeet weet dat er geen goden bestaan?...

Zeg eens eerlijk, je zuigt die cijfers uit je duim hè?
26-12-2006 02:36
Nee, die cijfers komen van de CIA. (Echt waar.)
Probleem is dat atheisme moeilijk te meten is, omdat de vraagstelling bij volksonderzoeken niet constant is op dat gebied. 'niet godsdienstig' zegt ongeveer 13% van de wereldbevolking te zijn (Nederland aan top overigens met ruim 42%).
De 2-3% die daarbij stelt dat er geen enkele god bestaat schijnt stijgende te zijn - thank god, nu pun intended Daarom maak ik er 3% van. Maar waar het grofweg om draait is dat het heel erg weinig is.

Hebben de fans het grote nieuws al vernomen, trouwens? Dat het Peter Jackson team NIET The Hobbit gaat maken? Lees zijn e-mail hier.
26-12-2006 08:48
Waarom is dit niet film van de dag. TV premiere, en Black Pearl is al vaker op tv geweest.
26-12-2006 10:41
SunChaser schreef:
Waarom is dit niet film van de dag. TV premiere, en Black Pearl is al vaker op tv geweest.


En deze film is beter dan Pirates of the Caribean
26-12-2006 10:51
Superrrrr film!!!! Alleen 201 minuten achter elkaar zonder reclame??? Dat wordt beetje teveel
26-12-2006 12:41
heerlijke films
maar na 5 keer kijken duurt hij inderdaad wel wat lang, je wacht een beetje op dat ene stukje he
26-12-2006 13:52
lulligvoorje schreef:
Nee, die cijfers komen van de CIA. (Echt waar.)
Probleem is dat atheisme moeilijk te meten is, omdat de vraagstelling bij volksonderzoeken niet constant is op dat gebied. 'niet godsdienstig' zegt ongeveer 13% van de wereldbevolking te zijn (Nederland aan top overigens met ruim 42%).
De 2-3% die daarbij stelt dat er geen enkele god bestaat schijnt stijgende te zijn - thank god, nu pun intended Daarom maak ik er 3% van. Maar waar het grofweg om draait is dat het heel erg weinig is.

Hebben de fans het grote nieuws al vernomen, trouwens? Dat het Peter Jackson team NIET The Hobbit gaat maken? Lees zijn e-mail hier.


Waar gaat dit over. Dit nou een filmforum of een ouwehoerforum. ( Moderators ??)
26-12-2006 14:10
lulligvoorje schreef:
De 2-3% die daarbij stelt dat er geen enkele god bestaat schijnt stijgende te zijn - thank god


hou over zulke dingen je mening voor je en hou je bek dicht. of doe het op een manier die wat minder kwetsend is, of kan worden opgevat. is nergens voor nodig. helemaal omdat het niet bepaald ontopic is. maar om dat in mn eigen stukje toch nog ff te worden: een goede film. soms niet helemaal realistisch als bijvoorbeeld maar verder (in mijn ogen) zeer de moeite waard. het is alleen jammer dat je aan het eind plusminus 5 keer denkt dat de film is afgelopen en vervolgens toch weer verder gaat (helemaal als je in de bios zit en naar de plee moet en steeds denkt dat je eindelijk kunt gaan)
26-12-2006 20:32
Stel je niet zo aan zeg. Ik heb hier gelukkig vrijheid van godsdienst. Mensen die geloven in mannen met baarden die op wolken rondracen in houten karretjes, ach, die zijn echt gek, dat weten ze zelf ook wel. Hypocriet ook. Als het aan religie had gelegen hadden jullie nu geen mobieltjes, hoor. Van bidden krijg je die batterij niet opgeladen.

Overigens is de link tussen LOTR en religie en atheïsme overduidelijk ON topic, juist volgens de fans.
27-12-2006 00:01
boeliebab schreef:
verder prachtig gefilmd met goede special effects en landschappen... helaas ben ik geloof ik de enige ter wereld die dat als het enige positieve punt van beide films kan aandragen..
Nee hoor, ben het met je eens.

Verschrikkelijk saaie, voorspelbare en overdreven drarmatische bedoening.
27-12-2006 00:43
Dat was ie dan. Drie dagen op rij naar Jackson's epos gekeken en ik heb het nu wel even gehad met elven, trollen, hobbits en weet ik al niet meer. Het ziet er allemaal mooi uit, maar het verhaal sleept zich maar voort en voort en ik vond de personages opvallend vlak blijven. Ik vind het dan ook niet vreemd dat ondanks alle lof de acteurs nergens in de prijzen zijn gevallen. Het is in mijn ogen vooral een filmisch spektakel op technisch gebied, maar op het gebied van dramatiek en spel is het nou niet bepaald hoogstaand. Natuurlijk blijft alles een kwestie van smaak, maar ik vind alle adoratie en termen als "beste aller tijden" toch behoorlijk overdreven. Maar ja, ieder zijn ding, ik kijk nu eenmaal liever naar karakter-films dan naar deze ongein.
27-12-2006 11:09
lulligvoorje schreef:
Stel je niet zo aan zeg. Ik heb hier gelukkig vrijheid van godsdienst. Mensen die geloven in mannen met baarden die op wolken rondracen in houten karretjes, ach, die zijn echt gek, dat weten ze zelf ook wel. Hypocriet ook. Als het aan religie had gelegen hadden jullie nu geen mobieltjes, hoor. Van bidden krijg je die batterij niet opgeladen.

Overigens is de link tussen LOTR en religie en atheïsme overduidelijk ON topic, juist volgens de fans.

misschien moet je even wat aan je beeld van een religie doen...
27-12-2006 12:59
Gisteren weer gekeken (5e keer ofzo) en weer genoten. Beste trilogie ooit! (en deze et beste deel uit de trilogie ) Ze zouden tog ook De Hobbit gaan verfilmen??? kan niet w8en
27-12-2006 17:11
The Watcher schreef:
Ze zouden tog ook De Hobbit gaan verfilmen??? kan niet w8en


Je moet hellaas wel wachten. Want op z'n vroegst komt volgens mij The Hobbit pas in 2009 uit!

De trilogie van LotR ga ik vandaag bekijken met de specialextended versie
01-01-2008 17:19
Het acteerwerk is ook minder klopt. Als je dvd met extra's bekijkt zie je ook dat het meer de special effects zijn die de film maken.
01-01-2008 22:53
leuke film voor het oog.. maar voor de rest is het niet echt super ofzo..trouwens wel mooie special effects maar als die elf ofzo op die grote olifant gaat om hem dood te maken.. ziet het er echt fake uit

maar lotr is zeker wel goed vind ik omdat hardcore dj's vaak dingen uit de film halen, veel duistere geluiden enzo dat is zeker een groot pluspunt

7/10
02-01-2008 14:11
Ik heb gisteren voor de 2e keer dit laatste deel uit de trilogie bekeken. Ik vond het deze keer aangenamer om te bekijken dan vorig jaar, omdat ik toen al de 2 eerdere delen achter elkaar had bekeken op tv. toen was ik bij het laatste uur van het 3e deel aardig verzadigd moet ik zeggen! Nu kan ik dus eigenlijk pas eerlijk zeggen dat ik het 3e deel zeker de moeite waard vind, misschien wel het beste om los te zien van de eerdere delen. special effects zijn meesterlijk, op wat details na, en ik raad deze film dan ook zeker aan om eens te gaan bekijken als je een volle avond wilt wegzweven en je even uit je dagelijkse leventje wil ontsnappen. TOP!
02-01-2008 20:13
yeaHHHH
ik ben weer blij dat het gisteren op tv kwam
kan er eigenlijk nooit genoeg van krijgen
03-01-2008 10:56
De film maar opgenomen, want de enige reden om deze film te kijken is de masale cavalarie aanval, die is echt schitterend vorm gegeven, nou ja...tot aan het moment van die overdreven olifanten.

De rest van de film is echt tragisch oppervlakkig en langzaam..vooral het gedeelte van Frodo en die andere hobbit. :{

Maar goed de cavalerie aanval maakt veel goed.
14-12-2008 21:13
De trilogie is inderdaad best wel een meesterwerk
maar deel 3, wat een downer
ik had jammergenoeg ook nog de 'extended trilogy'
ik heb 45 minuten happy-ending aan moeten zien, heb hem niet eens uit gekeken, nooit gehad
voor mij was het al nix meer toen opeens magischerwijze bomen gingen lopen en de wereld ging redden
had dat 2 boeken eerder gedaan, dan had ik niet zo lang op zon slecht end gewacht.

wat me vooral irrieteerde, dat als die frodo op zn bed bijkomt op het end dat ze er een halfuur over doen om al die vrienden (die ook magischerwijze gered zijn) bij zn bed langs te laten komen.

Oftewel, origineel is misschien nog nét okay, maar de extended versie is gewoon ronduit bagger.
Voegde sowieso weining toe aan de trilogie.
(Deel 1 en 2 vond ik super, trouwens)
23-12-2008 20:54
Meesterwerk!!! ik ga weer kijken.
23-12-2008 22:35
OJJVZ schreef:
De trilogie is inderdaad best wel een meesterwerk
maar deel 3, wat een downer
ik had jammergenoeg ook nog de 'extended trilogy'
ik heb 45 minuten happy-ending aan moeten zien, heb hem niet eens uit gekeken, nooit gehad
voor mij was het al nix meer toen opeens magischerwijze bomen gingen lopen en de wereld ging redden
had dat 2 boeken eerder gedaan, dan had ik niet zo lang op zon slecht end gewacht.

wat me vooral irrieteerde, dat als die frodo op zn bed bijkomt op het end dat ze er een halfuur over doen om al die vrienden (die ook magischerwijze gered zijn) bij zn bed langs te laten komen.

Oftewel, origineel is misschien nog nét okay, maar de extended versie is gewoon ronduit bagger.
Voegde sowieso weining toe aan de trilogie.
(Deel 1 en 2 vond ik super, trouwens)


Ja over het einde word veel gezeg. Maar het is een feit dat het einde juist is ingekort (ja, ook in de extended version) in het boek gebeuren er namelijk nog andere dingen!

Zelf vind ik het wel een goeie afsluiter, je weet nu in ieder geval hoe het met de hoofdpersonages, en dus niet alleen Frodo, afloopt (al kun je beter voor meer detail de boeken lezen).

Ik vond de film wel goed, hoe kon je anders een enorm complex boek verfilmen ?
26-12-2008 00:45
LuCos schreef:
(ja, ook in de extended version)

In de Extended Edition zit na het vernietigen van de Ring inderdaad geen enkele seconde aan toegevoegd materiaal.
12-04-2009 13:55
de beste van de reeks

gwn een heel goede film

8.2/10
29-12-2009 23:00
OJJVZ schreef:
De trilogie is inderdaad best wel een meesterwerk
maar deel 3, wat een downer
ik had jammergenoeg ook nog de 'extended trilogy'
ik heb 45 minuten happy-ending aan moeten zien, heb hem niet eens uit gekeken, nooit gehad
voor mij was het al nix meer toen opeens magischerwijze bomen gingen lopen en de wereld ging redden
had dat 2 boeken eerder gedaan, dan had ik niet zo lang op zon slecht end gewacht.

wat me vooral irrieteerde, dat als die frodo op zn bed bijkomt op het end dat ze er een halfuur over doen om al die vrienden (die ook magischerwijze gered zijn) bij zn bed langs te laten komen.

Oftewel, origineel is misschien nog nét okay, maar de extended versie is gewoon ronduit bagger.
Voegde sowieso weining toe aan de trilogie.
(Deel 1 en 2 vond ik super, trouwens)
29-12-2009 23:03
OJJVZ schreef:
voor mij was het al nix meer toen opeens magischerwijze bomen gingen lopen en de wereld ging redden
had dat 2 boeken eerder gedaan, dan had ik niet zo lang op zon slecht end gewacht.
(Deel 1 en 2 vond ik super, trouwens)


Dat bomen gaan lopen gebeurd al in deel twee dus had je drie niet hoeven zien en in jouw woorden de leidingsweg niet hoeven volgen.

Ik ben het wel eens over de laatste 45 minuten die zap ik nu gewoon weg, maar voor de rest is het een zeer aanrader, met een niet al te verrassend einde al vanaf deel 1 niet, maar daar gaat het niet het gaat om het verhaal die er achter schuilt
29-12-2009 23:12
Ik heb deze topper zo vaak gezien dat ik me na een scene al de hele film ogen dicht kan bekijken maar dan met geluid

ik hoop dat the hoobit in 3d wordt gemaakt want avatar 3d had mij echt te pakken hoe zal dat geweest zijn bij lort ooh
30-12-2009 15:30
Een lange zit.
Maar dubbel en dwars waard.
15-02-2010 20:57
ik hoop dat the hobbit zo goed verfilmd gaat worden waardoor ik lotr er gelijk achter aan kan gooien.. dus asjeblieft peter jackson let goed op del toro
04-04-2010 18:22
Vond dit verschrikkelijke films !!! Saai, slecht gecast, stomme actie, het meest domme verhaal ooit, aardslelijke muziek, camerawerk van voor de oorlog... zo kan ik nog wel even doorgaan...
04-07-2010 11:25
Heerlijke films, deel 3 is een waardige afsluiter van de trilogie.
04-07-2010 13:15
LG DIRECTD schreef:
Vond dit verschrikkelijke films !!! Saai, slecht gecast, stomme actie, het meest domme verhaal ooit, aardslelijke muziek, camerawerk van voor de oorlog... zo kan ik nog wel even doorgaan...


dan hou je waarschijnljk van slechte b-films als je qualiteit gewoon niet kan aanzien. en alles wat je slecht vond was juist hartstikke goed, deze film word niet voor niets een van de beste films genoemd, je mag het niet leuk vinden, maar het slecht vinden dan ben je een van de weinigen!
24-07-2010 14:53
wat een slaapverwekkende bullshit alle lord of the ring films trouwens
waar is die spanning moet we alleen kijken voor het plaatje de mooie omgeving hmm no tnxs
09-08-2011 14:41
Ook deze heb ik dus opnieuw bekeken, dit keer op blu-ray.
Daarmee heb ik de ganse trilogie voor de derde maal bekeken, één maal op DVD (normale versie) dan opnieuw maar de extended versie en nu dus wederom de extended versie op blu-ray.
En het is een aanrader hoor, prachtige beelden en een ongelooflijke sound.
Topper !!!

Commentaar 2007:
Ook dit derde en langste in de extended edition (4 uur) heeft me niet teleurgesteld. Integendeel..
Er zit in deze film nog meer spektakel dan in de vorige. Vooral de veldslagen zijn prachtig in beeld gebracht.
Maar de ganse film, en daarmee bedoel ik de 3 delen zijn een staaltje van special effects van de bovenste plank.
Ondanks de lengte heeft ook dit deel me geen seconde verveeld.
Alles is prachtig aan deze film en is een monument in de filmgeschiedenis.
En dat geldt voor de 3 delen samen trouwens, meer dan 10 uur film om van te genieten.
29-09-2011 17:44
Heerlijk mooie films!! Gewoon zien
14-10-2011 00:37
Zo, ik heb ook weer een potje staan janken hier.
16-10-2012 19:12
the lord of the rings reeks vind ik echt te gek.
ik geef aleen deze film een 9,9 omdat ik niet zo dol ben op de reuse spin de er in voor komt.
22-10-2012 15:17
Dit is de film die op mij de meeste indruk maakt. Nog steeds! In deze films komen verschillende thema's naar voren die mij kunnen boeien (vriendschap, macht, corruptie). En de muziek vond ik geweldig. Ik ben een echte liefhebber van filmmuziek en de score van LOTR vind ik van hoog nivo.

Paar weken terug heb ik de film opnieuw gezien. Laat ik eerst zeggen dat ik het onwijs knap vind om een boek van 1500 pagina's te verfilmen. Je kan gaan zeuren waarom dat er niet in zat, of waarom dat niet sneller ging, of dat het einde te langdradig was, maar een boek is geen film, en een film is geen boek. Keuzes maken. Sommige stukken vond ik beter op film dan in het boek. Muziek en beelden kunnen meer zeggen dan woorden en dan geldt natuurlijk ook andersom.

Over de vormgeving hoef ik niks te zeggen. Uitmuntend goed. De makers hebben er echt alles aangedaan om het echt te laten lijken en na 10 jaar kan ik wel zeggen, dat ze toentertijd vooruitstrevend waren. Nog steeds zit het er gelikt uit.

Over de film en het verhaal. Dat van Eowyn en de ringgeest vond ik erg Hollywoord-achtig en vind ik niet in de filosofiie passen van de film, waar elk detail (ook al zag je hem niet) belangrijk was. Beetje ''goedkoope'' oplossing.

Het liefdesverhaal van Arwen en Aragorn is complex. Maar ik ben blij met de scenes van Arwen (uberhaupt vond ik de elfenscenes mooi en spriritueel). Behalve dat ik ze erg mooi en puur vind, wordt de verbondenheid en haar keuze voor hem toch duidelijk (is ook complex). De liefde van Eowyn voor Aragorn was meer te zien in TTT.

Vele vonden het einde te lang duren. Op basis van een drie -uur film kan ik dat begrijpen en door de langzame ''zwarte'' overgangen kreeg je een idee dat het over was (ik ook). Dat is het enige gekke. Waarom?
Maar net als het boek zijn de films ook een. Een einde van een kwartier op 9 uur film is ook raar.
Maar toch vond ik het einde mooi (ik hou van gevoelige scenes met emoties). Omdat je het contrast ziet van mensen/hobbits die gewoon doorleefden en Frodo die vele traumatische dingen heeft gezien en meegemaakt. Ondanks dat je doorleeft, geeft het een litteken na. Wie heeft dat niet meegemaakt in zijn leven?

Voor de rest geef ik de credits aan Tolkien van zijn verhaal, zo gedetailleerd en ''echt''.
In mijn ogen de grootste film allertijden qua productie, omvang, nivo, kwaliteit en complexiteit. De beste? Voor mij wel.

ps. ik kijk uit naar de Hobbit, als liefhebber. Deze kan je natuurlijk niet vergelijken met LOTR. De hobbit is ook meer een kinderboek. ;-)
23-06-2013 16:55
Vaak is het eerste deel van een trilogie het beste, het tweede deel al iets minder en het derde deel veel minder, maar bij Lord of The Rings is dit absoluut niet het geval.
The Return of The King is naar mijn mening het beste deel in de reeks met ongelofelijke special effects!
Het eerste verhaal in de film gaat over de vervolgreis van Frodo Balings en zijn vriend Sam die bijna hun doel hebben bereikt.
Op weg naar hun bestemming komen ze vele bedreigingen tegen en hun gids Gollem ziet steeds meer kans om zich de ring toe te eigenen.
Het tweede verhaal gaat over de strijd tussen de legers van Rohan en Gondor tegen Mordor. Hier tussendoor spelen zich nog diverse verhalen af tussen de tovenaar Gandalf, de Elfen en de hobbits Merijn en Pepijn.
The Return of The King is een magnifieke film die op Ben Hur en Titanic na de enige film is die 11 oscars binnensleepte.
GROOT RESPECT!!!!

9.0/10
23-06-2013 17:04
@ moviespecialist,je hoeft niet grootste gedeelte van je bericht te vertellen waar de film over groot om het bericht groter te maken want dat weten we allemaal al
12-07-2013 12:46
Het spijt me Frietgezicht, maar dat is nou eenmaal wat ik graag doe...
21-08-2014 09:34
Deze film wordt vandaag, 21-08-2014, niet uitgezonden maar werd gister al uitgezonden. Wel bij blijven mensen van FT.
21-08-2014 10:56
Darthmar schreef:
Deze film wordt vandaag, 21-08-2014, niet uitgezonden maar werd gister al uitgezonden. Wel bij blijven mensen van FT.


Gister was Two Towers, dit is Return of the King, maar zie indd nergens anders dat deze op tv komt helaas, mja anyway.

Prachtige films natuurlijk, op alle vlakken. Enigste films waarvan ik denk dat als iemand ze niet goed vind, ik overweeg dat ze mentaal ziek zijn, haha.
21-08-2014 11:29
Terminatrix schreef:
Gister was Two Towers, dit is Return of the King, maar zie indd nergens anders dat deze op tv komt helaas, mja anyway.

Prachtige films natuurlijk, op alle vlakken. Enigste films waarvan ik denk dat als iemand ze niet goed vind, ik overweeg dat ze mentaal ziek zijn, haha.


Volgens mij werd Two Towers dinsdag uitgezonden en gister Return of the King. Het is verschoven wegens voetbal.

Dit komt van de website van RTL7:

RTL7Meer
The Lord Of The Rings
Come to Sméagol
Return Of The King: woensdag 20:30 uur
21-08-2014 20:49
Hij komt er helemaal niet op wat is deze

Gelukkig heb ik de extended dvd's nog, want nu wil ik ook RotK kijken. Ook nog eens niet extended door 40 minuten reclame.
28-09-2014 13:03
Deze film is net als The Two Towers een teleurstellend zooitje.
Slecht acteerwerk, personages kloppen niet.
Verhaal is raar in elkaar gezet. (soms zien we heel lang niks van Frodo en Sam en dan ineens een half uur achtereen)
Deze film neemt zichzelf té serieus, geen glimlach kan eraf. (oh ja wel, het einde, maar het einde is ook bagger
Je hebt aan het eind, na een extreem lange zit toch het idee dat je naar niks hebt zitten kijken. (en het was niet eens de extended versie)
Wood als Frodo acteert nog steeds verschrikkelijk.
De beelden zijn prachtig, maar de film wil nergens sfeer pakken. Het eerste deel had sfeer, maar deze absoluut niet.
Zelfs de muziek overtuigd niet.
Gollum word wel weer beter, zijn motieven zijn duidelijk en hij vormt een bedreiging. Helaas voel je die dreiging niet van Mordor afkomen (wat ik wel had verwacht)
Je voelt ook met geen 1 personage mee. I don't give a shit about anyone!

Erg zonde, de Hobbit films zijn mede door de beelden, sfeer en muziek (en natuurlijk Freeman die wél kan acteren) veel beter dan The Lord of the Rings voor mij.

Ik denk dat ik alleen het eerste deel van LOTR zou herkijken.

6/10
28-09-2014 22:03
Roeltje schreef:
Deze film is net als The Two Towers een teleurstellend zooitje.

(...)

6/10


Of: het is gewoon niet je ding... Want als je 'The Hobbit' wel goed vind en 'The Lord Of The Rings' niet, dan denk ik toch echt dat de films niet helemaal voor jou zijn weggelegd.
07-10-2014 22:56
[quote=Roeltje]Deze film is net als The Two Towers een teleurstellend zooitje.
Slecht acteerwerk, personages kloppen niet.
Verhaal is raar in elkaar gezet. (soms zien we heel lang niks van Frodo en Sam en dan ineens een half uur achtereen)
Deze film neemt zichzelf té serieus, geen glimlach kan eraf. (oh ja wel, het einde, maar het einde is ook bagger.

De muziek vind ik als trouw hardstyle en hip-hop beluisteraar zelfs prachtig.
De hobbit/LOTR is te vergelijken met Star Wars. LOTR is de oude (heilige) trilogie die religie veranderde. Er was een nieuw onderwerp om in je wiskunde schrift vol mee te tekenen. Het was een toevoeging aan het leven.
Toen kwam Unexpected journey, te vergelijken met the Phantom Menace. Een dramatische afgang. The Daselation was al ietsjes beter, maar nog steeds geen LOTR niveau. De hobbit was net als episode 1 en 2 niet heel serieus en je kunt prima leven zonder ze. Niet meer dan vermakelijk. Hopelijk word de 3e hobbit wat beter.

Ik vond in LOTR betee geacteerd en beter geregiseerd.
Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen mening, maar wat jij gaotisch en glimlachloos noemt, noem ik kunst/filmliteratuur.
08-10-2014 06:34
MagicMichiel schreef:
De muziek vind ik als trouw hardstyle en hip-hop beluisteraar zelfs prachtig.

Ik had niks tegen de muziek hoor, maar het had niet zo'n prachtig thema als The Hobbit: Journey naar mijn mening. En ik luister bijna dagelijks filmmuziek.
MagicMichiel schreef:
De hobbit/LOTR is te vergelijken met Star Wars. LOTR is de oude (heilige) trilogie die religie veranderde.

Serieus, wat is nou zo religieus aan The Return of the King? Ik zie in The Lord of the Rings universum een mooie wereld, maar verder? Volgens mij ben je het gewoon onnodig aan het dramatiseren, want naar mijn idee is niemands religie veranderd door deze boeken/films.
MagicMichiel schreef:
Er was een nieuw onderwerp om in je wiskunde schrift vol mee te tekenen.

Foei!! Ga je wiskunde maken!
MagicMichiel schreef:
Het was een toevoeging aan het leven.Toen kwam Unexpected journey, te vergelijken met the Phantom Menace.

Hele slechte vergelijking. The Phantom Menace was destijds een ramp, en er braken rellen uit en dergelijke. The Hobbit is over het algemeen prima ontvangen. Dus het is misschien jouw mening, maar het is echt niet te vergelijken.
MagicMichiel schreef:
Een dramatische afgang. The Daselation was al ietsjes beter, maar nog steeds geen LOTR niveau. De hobbit was net als episode 1 en 2 niet heel serieus en je kunt prima leven zonder ze. Niet meer dan vermakelijk. Hopelijk word de 3e hobbit wat beter.

Nee, The Hobbit word niet meer veel beter voor jou. Laten we zeggen dat jij niks ziet in The Hobbit, en ik niets in The Return of the King. En ik heb ook door dat ik mijn mening veel beter onderbouwd heb WAAROM ik The Return of the King slecht vind, dus het is duidelijk volgens mij.
MagicMichiel schreef:
Ik vond in LOTR betee geacteerd en beter geregiseerd
Dit is het ENIGE inhoudelijke wat je hier te zeggen hebt over TLOTR.
MagicMichiel schreef:
Iedereen heeft natuurlijk z'n eigen mening, maar wat jij gaotisch en glimlachloos noemt, noem ik kunst/filmliteratuur.

Je slaat de spijker op z'n kop Michiel! Iedereen heeft zijn eigen mening inderdaad. Ik denk dat dat ook de conclusie is van deze 'discussie'.
08-10-2014 09:29
Roeltje schreef:
Serieus, wat is nou zo religieus aan The Return of the King? Ik zie in The Lord of the Rings universum een mooie wereld, maar verder? Volgens mij ben je het gewoon onnodig aan het dramatiseren, want naar mijn idee is niemands religie veranderd door deze boeken/films.


Bwa, er zijn anders toch wel mensen die zullen overdrijven hoor
08-10-2014 15:51
Ik ken iemand die in elke ovaal en in elke cirkel het oog van Souron ziet
Weetje wel, zo'n iemand die z'n kamer vol heeft staan met plastic LOTR poppetjes en die ze dan met elkaar laat vechten. Hij gaf zelf ook toe dat the LOTR zijn religie is. Toen ik hem over de Hobbit vroeg vond hij die machtig, maar niet lang niet LOTR niveau.
Niet dat hij voor iedereen spreekt, maar de Hobbit is dus voor lang niet alle midde aarde fans een ware voortzetting!