Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Wat is de laatste film die je hebt gezien? Is Turks fruit de beste Nederlandse film ooit?

Moderator: FT-Mods

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Berichtdoor Costigan » 05 aug 2012 21:37

Death Proof (2007, Quentin Tarantino)

Nee sorry dit was hem niet voor mij. De dialogen zijn niet boeiend, er zit niet echt een verhaal in en het einde vind ik ook niet je van het. En ik weet het, ik weet het het is een tribute naar oude B/C-slasherfilms maar daar geef ik niks om. En er zit natuurlijk ook het onvermijdelijke rolletje van Quentin zelf in, dat totaal overbodig is. De film ziet er echter wel gelikt uit en Kurt Russell is wel vrij bazig, de rest acteert niet slecht en die actiescenes zijn wel leuk om naar te kijken, maar overall vind ik dit een van de minste van Tarantino.

5/10
''Forget it Jake, it's Chinatown''

WiW
Costigan
Hoofdrol
Hoofdrol

Berichtdoor Vleeshaak » 05 aug 2012 21:40

Chinatown
Sfeervol, boeiend plot, goed geacteerd, mooie muziek. Prachtfilm

9/10
The Return of the Flop 100. Inspiratie nodig? Vleeshaak's horror en cult corner
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor TheGodfather » 06 aug 2012 22:26

Johnny Guitar
Nicholas Ray`s geweldige a-typische western ziet er op de Olive blu-ray beter uit dan ooit. De mooie warme Technicolor kleuren komen prachtig tot z`n recht, er zit veel detail in (vooral tijdens de buiten scenes) en over het algemeen is het beeld mooi schoon (hoewel er soms wel wat krasjes te zien zijn) zonder zo`n vieze "DNR look" te hebben. Wel doet t beeld bij de binnen scenes en close-ups van Joan Crawford soms wat soft aan maar dat doet niet af aan het feit dat Ray`s meesterwerk eindelijk een sterke blu-ray presentatie heeft gekregen.

De film zelf is, zoals gezegd, een absoluut meesterwerk. Crawford en Hayden zijn sterk en Ray wijkt af van de gebaande paden van het western genre: vrouwen zijn de tough guys en de wet handhavers zijn de slechterikken (en gepast gekleed in het zwart). Het is trouwens niet moeilijk om te zien waarom er werd gezegd dat Ray met z`n film een allegorie maakte tegen de Red Scare in Amerika in de jaren `50 waardoor het op meerdere vlakken een sterke film is.

9,0/10
Winnaar van de FT Award voor DVD/Blu-ray verslaafde 2013!!!
TheGodfather
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Vleeshaak » 06 aug 2012 22:35

Insidious
Tijdje geleden dat ik een film zo creepy en spannend vond. Béétje jammer van het einde wel.

7,5
The Return of the Flop 100. Inspiratie nodig? Vleeshaak's horror en cult corner
Vleeshaak
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Bilbo » 07 aug 2012 21:40

The Dark Knight Rises 8) !

Was onder de indruk van de film, zeker een aparte film :T
I am a man of constant sorrow, I've seen trouble all my days.

Afbeelding
Bilbo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Remon » 08 aug 2012 06:58

Frenzy
Ondanks ik er minder over hoor, toch een van de betere Hitchcock's in mijn ogen. Niet echt een typische Hitchcock, maar zeker spannend en steekt goed in elkaar.
8.0
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor awaumans » 08 aug 2012 11:15

Crash (2004)
http://www.imdb.com/title/tt0375679/

Ijzersterke cast met onder andere Don Cheadle, Sandra Bullock, Ludacris (die zijn gangster rol perfect speelt, wat hat je gedacht) en Michael Pena( in mijn ogen een zeer underrated acteur)

Het verhaal gaat over een vijftal groepen mensen in LA (koppel, gezin, collega's) die op een of andere manier met elkaar verbonden zijn. De uiteindelijke boodschap van deze film is 'vooroordelen maakt onze samenleving kapot' zeer cru gezegd maar daar komt het op neer. Het racisme ligt er net iets te dik op en de verhaallijn is zeer voorspelbaar. Het acteerwerk en regie houdt deze film recht.

6/10
awaumans
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor agent47 » 08 aug 2012 12:02

New police story met Jackie Chan.
Dus niet Police story, want dat is een andere film die toevallig ook
met Jackie Chan is gespeelt. Als je hem voor het eerst kijkt is hij zeer goed.
Maar namate je hem 3 a 4 keer hebt gezien word ie al een stuk minder.
Dus als je van drama houd, maar ook van actie/misdaad, is dit de film voor jou.
They all died because of me. I started this and now i need to finish it.

They left us nothing. Nothing. Why do we have to right their wrongs?
Sometimes, one must be sacrificed.
agent47
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor Lonewolf » 08 aug 2012 17:03

agent47 schreef:New police story met Jackie Chan.
Dus niet Police story, want dat is een andere film die toevallig ook
met Jackie Chan is gespeelt. Als je hem voor het eerst kijkt is hij zeer goed.
Maar namate je hem 3 a 4 keer hebt gezien word ie al een stuk minder.
Dus als je van drama houd, maar ook van actie/misdaad, is dit de film voor jou.

Dat is toch niet toevallig. New Police Story is toch gewoon de zoveelste sequel?

Die Abenteuer des Prinzen Achmed (The Adventures of Prince Achmed) (1926, Dl, Lotte Reiniger)
Dit is de eerste lange animatiefilm, die er nog bestaat. De film is gebaseerd op een sprookjes uit Duizend-en-één-nacht over Prins Achmed en zijn strijd tegen een gemene magiër. Lotte Reiniger maakt in deze film gebruik van een techniek waarmee ze uitgeknipte silhouetten tegen gekleurde achtergronden filmt. Wat ze met deze techniek weet te creëren is werkelijk verbazingwekkend. Daarnaast is het ook nog steeds verrassend boeiend.
cijfer: 7.5

The Plague Dogs (1982, VK, Martin Rosen)
Twee honden ontsnappen uit een proefdiercentrum. Ze moeten proberen uit de handen van hun achtervolgers te blijven en leren te overleven in het wild.
Dit is echter geen ontroerende schattige kinderfilm. Het is zeker niet geschikt voor jongste kijkertjes. De film is heel realistisch met een erg sombere rauwe donkere sfeer. Zo moeten de honden overleven door schapen te vermoorden. Ook is één hond op een gegeven moment zo wanhopig dat hij zich afvraagt of de dood niet beter is dan dit leven.
De film blijft goed steeds bij de belevingswereld van de honden. Zo denken ze dat sneeuw een uitvinding is van de "witte jassen" om hun te laten bevriezen. Er wordt soms ook geschakeld naar de mensen in de omgeving en van het centrum. Deze gedeeltes van de film vond ik stukken minder boeiend. Waardoor de film niet altijd mijn aandacht vol wist vast te houden.

cijfer: 7
Mijn kijkplezier werd ook verminderd, omdat ik geen ondertiteling had en ze soms (vooral de vos en mensen) in een slecht verstaanbaar accent spraken.
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor TheGodfather » 08 aug 2012 22:29

Ruggles of Red Gap
Deze film van Leo McCarey (Make Way For Tomorrow) beleeft dankzij Masters Of Cinema zijn home-video debuut, direct op blu-ray. En daar mogen we hen op onze blote knieëen voor danken. Want wat een pareltje is dit!

Het verhaal over de butler, gespeeld door Charles Laughton, die door zijn baas wordt vergokt tijdens een poker spelletje en terecht komt bij een Amerikaanse baas bestaat voor het grootste gedeelte uit comedy maar bevat ook meer dramatische stukken. Het is een verhaal over menselijkheid en hoop, over klasse verschillen (waar Laughton in het echt zo`n hekel aan had) en dat najagen wat je echt wilt. Inderdaad, een verhaal over The American Dream. Temidden daarvan staat een geniale scene waarin Laughton, als Engelsman, President Lincoln`s historische Gettysburg Address preekt. Dat is de mooiste scene van de hele film en bezorgt me een dik pak kippenvel.
Een film die een grote glimlach op m`n gezicht toverde en me met een heerlijk gevoel achter liet.

De Masters of Cinema blu-ray is van uitmuntende kwaliteit, met een transfer die bijna kan tippen aan hun City Girl uitgave.
Een must-own.

9,0/10
TheGodfather
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor agent47 » 09 aug 2012 15:57

Lonewolf schreef:Dat is toch niet toevallig. New Police Story is toch gewoon de zoveelste sequel?

Ik heb Police story nooit gezien. Het lijkt mij eerder een verhaal apart, en geen sequel. maar het toevallige vind ik dat police story en NEW police story soms door elkaar kan worden gehaald, en omdat die ook nog door dezelfde hoofdrolspeler zijn gedaan.
They all died because of me. I started this and now i need to finish it.

They left us nothing. Nothing. Why do we have to right their wrongs?
Sometimes, one must be sacrificed.
agent47
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor TheGodfather » 09 aug 2012 21:34

Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood
Gekeken nadat een collega `m had aangeraden en ik "`m toch echt moest zien, want die is echt geweldig!"
Na afloop kan ik makkelijk de conclusie trekken dat we toch echt niet dezelfde smaak hebben, om het maar eens zachtjes uit te drukken...
Wat een extreem flauwe, pijnlijk onleuke "film". Wanneer het leukste aan 90 minuten film een aantal van de details zijn zoals billboards en posters op de achtergronden dan weet je al genoeg.
Snel, heeeeeeel snel vergeten dit...

2,0/10
TheGodfather
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Sandro » 09 aug 2012 22:33

TheGodfather schreef:Ruggles of Red Gap
Deze film van Leo McCarey (Make Way For Tomorrow) beleeft dankzij Masters Of Cinema zijn home-video debuut, direct op blu-ray. En daar mogen we hen op onze blote knieëen voor danken. Want wat een pareltje is dit!

Het verhaal over de butler, gespeeld door Charles Laughton, die door zijn baas wordt vergokt tijdens een poker spelletje en terecht komt bij een Amerikaanse baas bestaat voor het grootste gedeelte uit comedy maar bevat ook meer dramatische stukken. Het is een verhaal over menselijkheid en hoop, over klasse verschillen (waar Laughton in het echt zo`n hekel aan had) en dat najagen wat je echt wilt. Inderdaad, een verhaal over The American Dream. Temidden daarvan staat een geniale scene waarin Laughton, als Engelsman, President Lincoln`s historische Gettysburg Address preekt. Dat is de mooiste scene van de hele film en bezorgt me een dik pak kippenvel.
Een film die een grote glimlach op m`n gezicht toverde en me met een heerlijk gevoel achter liet.

De Masters of Cinema blu-ray is van uitmuntende kwaliteit, met een transfer die bijna kan tippen aan hun City Girl uitgave.
Een must-own.

9,0/10
Dat klinkt geweldig. Leo McCarey is ook een favoriet. Nog maar drie films van hem gezien, maar die waren allemaal fantastisch.
Afbeelding
I hate to break it to you, but there is no big lie, there is no system, the universe is indifferent.
Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor TheGodfather » 09 aug 2012 22:54

Sandro schreef:Dat klinkt geweldig. Leo McCarey is ook een favoriet. Nog maar drie films van hem gezien, maar die waren allemaal fantastisch.

Zeker gaan zien dan!
TheGodfather
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor awaumans » 10 aug 2012 13:17

Das Weisse Band (2009)

Na dat Haneke de Goude Palm had gewonnen op festival van Cannes eerder dit jaar had ik mij voorgenomen om zijn vorig werk ook eens te bekijken. En dan begin bij de film waar je het meeste over hoort.
Mijn eerste indruk bij deze film was de grouwe sfeer (mede door de zwart-wit verfilming) die bij elke confrontatie en gebeurtenis aanwezig is. Je zou er haast depressief van worden, Haneke is hierbij in zijn opzet geslaagd me dunkt.

Uiteindelijk is het niet direct mijn type films, maar kon ik deze film best wel appreciëren. Haneke is een genie in sfeerschepping, en dat vind ik een van de belangrijkste eigenschappen van een regisseur. Een dikke 8 voor deze sfeerprent over het kwaad, onschuld en de dorpscultuur uit de vroege jaren 1900.

8/10
awaumans
Bijrol
Bijrol

VorigeVolgende

Keer terug naar Film Algemeen