agent47 schreef:New police story met Jackie Chan.
Dus niet Police story, want dat is een andere film die toevallig ook
met Jackie Chan is gespeelt. Als je hem voor het eerst kijkt is hij zeer goed.
Maar namate je hem 3 a 4 keer hebt gezien word ie al een stuk minder.
Dus als je van drama houd, maar ook van actie/misdaad, is dit de film voor jou.
Dat is toch niet toevallig. New Police Story is toch gewoon de zoveelste sequel?
Die Abenteuer des Prinzen Achmed (The Adventures of Prince Achmed) (1926, Dl, Lotte Reiniger)Dit is de eerste lange animatiefilm, die er nog bestaat. De film is gebaseerd op een sprookjes uit Duizend-en-één-nacht over Prins Achmed en zijn strijd tegen een gemene magiër. Lotte Reiniger maakt in deze film gebruik van een techniek waarmee ze uitgeknipte silhouetten tegen gekleurde achtergronden filmt. Wat ze met deze techniek weet te creëren is werkelijk verbazingwekkend. Daarnaast is het ook nog steeds verrassend boeiend.
cijfer: 7.5
The Plague Dogs (1982, VK, Martin Rosen)Twee honden ontsnappen uit een proefdiercentrum. Ze moeten proberen uit de handen van hun achtervolgers te blijven en leren te overleven in het wild.
Dit is echter geen ontroerende schattige kinderfilm. Het is zeker niet geschikt voor jongste kijkertjes. De film is heel realistisch met een erg sombere rauwe donkere sfeer. Zo moeten de honden overleven door schapen te vermoorden. Ook is één hond op een gegeven moment zo wanhopig dat hij zich afvraagt of de dood niet beter is dan dit leven.
De film blijft goed steeds bij de belevingswereld van de honden. Zo denken ze dat sneeuw een uitvinding is van de "witte jassen" om hun te laten bevriezen. Er wordt soms ook geschakeld naar de mensen in de omgeving en van het centrum. Deze gedeeltes van de film vond ik stukken minder boeiend. Waardoor de film niet altijd mijn aandacht vol wist vast te houden.

cijfer: 7
Mijn kijkplezier werd ook verminderd, omdat ik geen ondertiteling had en ze soms (vooral de vos en mensen) in een slecht verstaanbaar accent spraken.