Ik erger me rot aan die brein filmpjes. Vooral de "dit is de filwereld" of "hey een bezoeker, mag ik daar voor een applaus". Flikker een heel end op en laat me zonder dat geneuzel gewoon de film zien. Dat kijkwijzer riedeltje hangt me ook men reed uit. Ja, ik weet al dat de film is geadvisseerd voor een bepaalde leeftijd. staat op de hoes. en buiten dat: ik ben 28, ik heb geen kinderen, dus het interesseert me geen hol wat voor leeftijd ze er op plakken. Het unskipbare "foei je mag niet kopieren in 6721 talen die ik vaak niet eens kan uitspreken is ook hoog irritant. Ik lees die teksten nooit en al zou ik ze willen lezen: Ik spreek geen italiaans, sloveens, chinees, magyar, arabisch, tikietoekistans en weet ik het allemaal. Dat THX of Dolby ook nog even moet melden dat zij iets met het geluid te maken hebben had, als het me ook maar een hol had geboeid, ook gewoon op de hoes kunnen lezen. En dat THX geluid klinkt trouwens als een varken dat geslacht wordt door een kat die net op dat moment wordt gevild door een gillende keukenmeid die ook nog eens een krijzende baby begokeld met pannen en glazen flessen.
Regisseurs intro's op DVD's zijn trouwens ook van die bullshit. Vol trots verteld zo'n gast dat er allemaal puike extra's op het schijfje staan en dat hij zo trots is op deze director's cut met maar liefst 45 seconden aan extra materiaal waardoor de hele film een levensveranderende ervaring is geworden.
Van die geanimeerde menu's die eerst 30 seconden een onskipbaar stukje "kijk ons eens een übervetmenu hebben" filmpje laten zien die je niet kan skippen zijn ook zoiets tenenkrommends. Stop dat pateserige gedoe gewoon ouderwets in je hol en laat gewoon meteen de play optie zien. Verder heb ik ook het land aan trailers die meteen beginnen te spelen en niet te skippen zijn. Zeker als je die films al hebt of al kent en niet wil zien. En het stemmetje "Now on Disney DVD or Blu-Ray" is zo ontzettend arrogant. alsof zij de mediums hebben uitgevonden. En daarna de melding dat sommige films mogelijk niet overal beschikbaar zijn. Zoek dat dan eerst even uit, voordat je mensen mogelijk blij maakt met een dode mus.
Ik vraag me soms echt af waarom ik niet gewoon download.