Clash of the Chinese Cinema: Poule H

Raad de screenshot, de filmquote en welke games er verder nog worden verzonnen.

Moderator: FT-Mods

Re: Clash of the Chinese Cinema: Poule H

Berichtdoor Straka » 27 okt 2010 21:03

Het stond al vast dat er een ‘Woo’ door zou gaan en Hard Boiled is de gelukkige: Hard Boiled - Red Cliff 4 - 2
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Straka » 27 okt 2010 21:07

Lust, Caution (2007)

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Se, Jie

”In een rustig tempo ontvouwt grootmeester Ang Lee een zonderlinge, maar onontkoombare romance tussen een collaborateur en en een lid van een verzetsgroep, in Shanghai en Hongkong tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op het festival van Venetië bekroond met de Gouden Leeuw.” (bron: Cinema.nl)

vs.

Red Cliff 2 (2009)

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Chi Bi Jia: Jue Zhan Tian Xia

”Red Cliff 2 gaat verder waar Red Cliff stopte. Eerste minister Cao Cao overtuigde keizer Han een veldtocht te beginnen tegen de koninkrijken van Xu en Wu die tegen de verwachtingen in een verbond sloten. De twee machten zullen elkaar treffen in een gigantische veldslag bij Red Cliff.” (bron: Moviemeter.nl)

De Regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 15 oktober 2010 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 27 okt 2010 22:07

Red Cliff 2 is iets minder dan deel 1, maar heeft ook een beduidend mindere tegenstander.
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Kyrill » 27 okt 2010 22:46

Lust Caution vind ik stukke interessanter dan de Red Cliff films sorry Jorris :D
Kijkachterstand: 31 dvd's
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Straka » 28 okt 2010 17:42

Lust, Caution is mij ook goed bevallen. Had deze tegenover Red Cliff 1 gestaan dan was het waarschijnlijk weer een ander verhaal geweest.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Straka » 29 okt 2010 21:15

Voorzichtigheid blijft geboden, Lust, Caution gaat door: Lust, Caution - Red Cliff 2 2 - 1
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Straka » 29 okt 2010 21:19

Ju Dou (1990)

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Ju Dou

”Omstreeks 1925 wordt Ju Dou, een mooie jonge vrouw, gekocht door de oude eigenaar van een textielververij in China. Hij hoopt dat zij hem een erfgenaam zal schenken, maar hij mishandelt en vernedert haar. Ze zoekt troost bij zijn aangenomen zoon en uiteindelijk zal deze een zoon bij haar verwekken. Wanneer de oude man bij een ongeval verlamd raakt, denken beide minnaars het rijk voor zich te hebben. Dit doodgewone melodrama werd door de makers spiritueel en betoverend in beeld gebracht, optimaal gebruik makend van de besloten wereld van de stoffenververij. Bovendien kregen ze de medewerking van enkele uitstekende acteurs. Een film vol onwezenlijk mooie momenten, in schitterende kleuren gefilmd door Gu Chang-Wei en Yang Lun. Het scenario is van de hand van Liu Heng. Dit poëtische noodlotsdrama werd in 1991 genomineerd voor de Oscar van de beste buitenlandse film.” (bron: Cinema.nl)

vs.

8 Diagram Pole Fighter (1984)

Afbeelding

Oorspronkelijke titel:
Wu Lang Ba Gua Gun

”Yang Ye, de hoofd van de Yang familie, en zijn zeven zonen worden door de keizer gestuurd om te vechten tegen de Tartaren. Het blijkt echter een val te zijn opgezet door Pan Mei, ooit bevriend met de familie maar die nu wraak wil voor de dood van een familielid. Bij het gevecht vinden de vader en vijf van de broers de dood terwijl de zesde broer (Sheng Fu) krankzinnig wordt. De vijfde broer (Chia Hui Liu) vlucht naar een Shaolin tempel waar hij, door zijn temperament, in conflict komt met de monniken. Mede door zijn drang naar wraak wordt hij niet geaccepteerd maar zijn vaardigheden zijn vooralsnog ontoereikend om zelf wraak te kunnen nemen. Voor zijn doel heeft hij de tempel echt nodig.” (bron: Moviemeter.nl)

De Regels:

- Je stemt door de titel van de film dikgedrukt weer te geven. Stemmen die niet dikgedrukt zijn, worden niet geteld.
- Elke battle duurt 48 uur vanaf het moment dat deze gepost zijn. Een stem na deze 48 uur wordt niet geteld.
- Posters die pas vanaf 15 oktober 2010 geregistreerd zijn, mogen in principe niet meestemmen. Uitzonderingen voor posters die hun deugd en onschuld elders op het forum bewijzen, kunnen gemaakt worden
- Om te stemmen moet je allebei de films gezien hebben!
- Bij een gelijkspel zonder stemmen (0-0) wint de film met de meeste stemmen op IMDb, bij een gelijkspel met stemmen beslis ik wie er wint door een muntje op te gooien.
- Argumentatie bij je stem is heel erg gewenst (want uiteindelijk zijn het de discussies die deze clashes extra boeiend maken), maar uiteindelijk niet verplicht.
- Reageer alsjeblieft niet als je niet kunt stemmen. Reacties als "ik zou wel willen stemmen maar die ene heb ik niet gezien" zijn alleen maar vervelend. Maar wil je wel een duit in het zakje doen betreft de discussies, dan ben je natuurlijk altijd van harte welkom.
- Als je niet kan stemmen en iemand wil machtigen, stuur mij daar dan een PB (persoonlijk bericht) over.
Laatst bijgewerkt door Straka op 31 okt 2010 22:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 29 okt 2010 21:26

8th Diagram Pole Fighter
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor GREAT martial art fan » 29 okt 2010 21:43

Ow ik ga snel die andere film moeten huren. Heb hem nog niet gezien, maar wel al zien liggen in de videotheek. Zondag zou het moeten lukken. Tot wanneer kan je stemmen, uur plz?

8 Diagram Pole Fighter gaat toch beter zijn. Fantastische Martial Art films. 1 van d ebetere Gordon Liu en Shaw films.

Maar goed, eerlijk zijn e. :T
Hallo ik ben Kenneth. Ik ben erg gefascineerd door het Martial Art-Actie genre binnen de filmwereld.

Death Warrant Recensie (eindelijk) klaar!
GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Aston » 29 okt 2010 21:58

GREAT martial art fan schreef:Ow ik ga snel die andere film moeten huren. Heb hem nog niet gezien, maar wel al zien liggen in de videotheek. Zondag zou het moeten lukken. Tot wanneer kan je stemmen, uur plz?

8 Diagram Pole Fighter gaat toch beter zijn. Fantastische Martial Art films. 1 van d ebetere Gordon Liu en Shaw films.

Maar goed, eerlijk zijn e. :T

Haha, Kenneth. Speciaal een film kijken om op die andere film te kunnen stemmen. :T
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Straka » 29 okt 2010 22:36

GREAT martial art fan schreef:Tot wanneer kan je stemmen, uur plz?

Je kunt zeker nog stemmen tot zondag 22:20 uur.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Lonewolf » 30 okt 2010 14:21

8 the Diagram Pole Fighter Misschien wel de beste Shaw en Gordon Liu film.
Ik hier?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Lonewolf
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Straka » 30 okt 2010 14:52

Ju Dou is het type film waarin Zhang als altijd zijn topvorm laat zien, prachtig gefilmd drama.
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Straka » 31 okt 2010 22:35

Ju Dou kon er geen stokje voor steken, 8 Diagram Pole Fighter gaat door: Ju Dou - 8 Diagram Pole Fighter 1 - 2
Afbeelding
Straka
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor GREAT martial art fan » 02 nov 2010 22:46

Straka schreef:Ju Dou kon er geen stokje voor steken, 8 Diagram Pole Fighter gaat door: Ju Dou - 8 Diagram Pole Fighter 1 - 2

Ja heb hem nu eindelijk gezien. Was het uit het oog verloren. Wel ik moet zeggen, het was niet slecht, jullie weten wel jullie films te kiezen hoor, maar algemeen ben ik niet zo aan die slappe drama films. Dus 8 diagram Pole Fighter ging het sowieso geworden zijn. Maar gelukkig is hij al door, door jullie stem. :T
Hallo ik ben Kenneth. Ik ben erg gefascineerd door het Martial Art-Actie genre binnen de filmwereld.

Death Warrant Recensie (eindelijk) klaar!
GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

VorigeVolgende

Keer terug naar FilmGames