Het was weer een heerlijk weekend Pinkpop, jammer dat t weer afgelopen is...
Genoten van Sharon Jones & The Dap-Kings, Chase & Status, Soundgarden en (onverwacht) Linkin Park (vond `t een retestrakke show terwijl ik er helemaal niets van verwacht had)
Maandag verrassend rustig aan gedaan. Blood Red Shoes vond ik erg fijn, net als Mumford and Sons (maar daar had wat meer tempo in gemogen) ,Seasick Steve: WAT.EEN.HELD!!! Die staat op nummer 2 in m`n favoriete lijstje! Heerlijk optreden, oprecht van genoten! en natuurlijk eindigde het met het hoogtepunt van `t weekend: Bruce Springsteen. Dit was de tweede keer dat ik `m zag en opnieuw was `t een ge-ni-a-le show
Met als absolute hoogtepunt uiteraard The River, één van m`n favoriete nummers allertijden.Dat was echt kippenvel van boven tot onder
Mijn top (uiteraard van dat wat ik helemaal gezien heb, anders kan ik er moeilijk over oordelen):
1: Bruce Springsteen and the E-Street Band
2: Seasick Steve
3: Chase And Status
4: Linkin Park (Sabotage!! was geniaal )
5: Sharon Jones and The Dap-Kings
Kyteman Orchestra vond ik opzich wel mooi maar daarvan wist ik eerlijk gezegd niet wat ik er mee aanmoest. Vond het niet echt passen ofzo.
Grootste tegenvaller vond ik Miike Snow. Had ik veel van verwacht maar als je bijna driekwart van de tent bij het optreden van een dance act nog stil staat dan klopt er wat niet. Dat heb ik dan ook niet afgekeken...
Bruce Springsteen - The River Live @ Pinkpop 2012Volgend jaar zeker weer!
Op naar Werchter!