Wat ga je stemmen

Voor de wat meer serieuze zaken in het leven...

Moderator: FT-Mods

Re: Wat ga je stemmen

Berichtdoor Aston » 23 mei 2012 19:46

Het verschil tussen de grootste partij en de kleinste partij is ook niet echt groot. :P

Er staan vier partijen op een gedeelde 1ste plek. Dus je kan kiezen. :) Ik zou zeggen, stem vooral geen PVV. Maar dat komt omdat ikzelf fel anti-PVV ben. Eigenlijk vooral door de staat waarin de partij verkeerd met G.W. aan het hoofd.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor oT » 22 jun 2012 02:09

De Willem Arondéuslezing van 20 juni 2012, door Step Vaessen - "De kudde kent geen helden".

http://www.rtvnh.nl/nieuws/82091/Step+Vaessen+houdt+Arond%C3%A9uslezing

Al dan niet geheel on-topic, het is een kritische view op de laatste politieke gebeurtenissen van een Nederlandse journaliste, die in Indonesië woont en werkt (Al Jazeera English). Het filmpje draagt misschien alsnog een steentje bij aan je politieke beeldvorming ;).

Ontopic: Onlangs lid geworden van de Piratenpartij, wachtend en hopend dat ze groot genoeg worden om iets van betekenis te kunnen zijn. Tot die tijd stem ik SP.
Wie kann es sein, daß ich, der ich bin,
bevor ich wurde, nicht war,
und daß einmal ich, der ich bin,
nicht mehr der ich bin, sein werde?
oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Ed Crane » 26 jun 2012 16:04

emperor schreef:Afbeelding
Aldus de Stemwijzer.

Partij voor Mens en Spirit?!

Spirit, daar is gewoon een mooi Nederlands woord voor hoor.

Ik krijg het steeds moeilijker een goede partij te vinden om op te stemmen. Vrijwel elke partij steekt z'n kop in het zand: we weten dat we op koers liggen naar een enorme economische crisis omdat we een financieel systeem hebben gecreëerd dat waanzin is, maar geen partij durft daar een groot offensief tegen te beginnen. Wat te doen?

Dus als politieke motieven geen echte uitkomst kunnen bieden, dan zou ik gewoon in het stemhokje m'n hoogontwikkeld geilheidsgevoel als stemkompas gebruiken, oftewel...

Afbeelding

...maar ja, laat Mei Li Vos nou net van de PVDA zijn, samen met hoofdschuldige VVD sinds de jaren '90 de drijvende kracht achter de afbraak van Nederland met de financiële waanzin waar we in zitten.

Sorry Mei Li!
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor MargotTenenbaum » 29 jun 2012 00:49

Ik weet het niet hoor. Ik denk dat het D66 moet zijn, maar eigenlijk heb ik al heel lang geleden alle vertrouwen in de mens verloren.
Das Leben ist kein Ponyhof.
MargotTenenbaum
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Ed Crane » 29 jun 2012 10:44

MargotTenenbaum schreef:Ik weet het niet hoor. Ik denk dat het D66 moet zijn, maar eigenlijk heb ik al heel lang geleden alle vertrouwen in de mens verloren.

Misschien dan zo'n doolhof met cavia's nemen, je weet wel, die dan random één van meerdere poortjes kiest, en zo politieke beslissingen nemen? Wie weet dat toeval/ willekeur/ cavia-intuitie nog altijd betere keuzes oplevert dan bewust gecreëerd beleid door mensen.

Trouwens, politici maken geen keuzes meer, dat was vroeger. Nu kijkt men gewoon wat "de markten aangeven" en handelt men daarnaar. Doen wat ánderen zeggen, of wat een vage abstractie als de markt zegt, is immers makkelijker dan zelf met inzicht verantwoordelijkheid nemen en keuzes maken.

Eigenlijk ís de markt gewoon een caviadoolhof... we worden al geregeerd door cavia's! Hèèèèèlp!!!

Afbeelding
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor sickboy1984 » 29 jun 2012 11:12

Ik weet het echt niet meer. Was eigenlijk altijd vvd, maar nu twijfel ik hevig, maar als ik kan voorkomen dat sp de grootste word, dan gaat mn stem zeker naar de vvd.
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 29 jun 2012 11:56

sickboy1984 schreef:Was eigenlijk altijd vvd, maar nu twijfel ik hevig (...)

Maakt niet uit hoe lang het heeft geduurd, iedereen krijgt wel eens een openbaring :lol:
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor sickboy1984 » 29 jun 2012 14:42

die dacht ik al gehad te hebben toen ik van cda naar vvd overstapte (eerste keer stemmen was cda).

Er blijft gewoon echt niks voor mij over ben ik bang. De linkse partijen en pvv vallen sowieso al af. Cda eigenlijk ook en ik wil liever niet op die studenten partij stemmen (d66)
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 29 jun 2012 14:44

Stem om de beste van de slechtste. Je kan beter is slecht hebben dan iets heel slechts. Als je het dan nog niet weet gewoon niet stemmen. Dat zou zonde zijn. Tenzij het voor de partij is waarop ik stem. :P
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 29 jun 2012 15:15

sickboy1984 schreef:De linkse partijen en pvv vallen sowieso al af. Cda eigenlijk ook en ik wil liever niet op die studenten partij stemmen (d66)

Er is maar één linkse partij, de rest zijn allemaal neo-liberalen met een eigen smaakje (behalve de cda, doe hebben überhaupt geen eigen smaakje meer). Dus zo valt er bij nader inzien toch nog veel voor je te kiezen Sickboy :P
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor sickboy1984 » 29 jun 2012 15:18

Sp: nee te enge partij, roemer is de ultieme wolf in schaapskleren.
Groenlinks: Millieu is te weinig een issue voor mij om daar serieus op te gaan stemmen.
Partij voor de dieren: hahahahaha dieren zijn er voor op je bord.
pvda: Diererik Punt.
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Silenzio » 29 jun 2012 15:39

sickboy1984 schreef:Groenlinks: Millieu is te weinig een issue voor mij om daar serieus op te gaan stemmen.

Vind je niet dat milieu net het enige is dat er op lange termijn echt toe doet?

In Belgie stem ik om die reden sowieso op Groen.
“Celtic is important to me in as much as it’s one of the only constants in my life over the years.” - Billy Connolly Afbeelding

Afbeelding
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 29 jun 2012 16:10

Silenzio schreef:Vind je niet dat milieu net het enige is dat er op lange termijn echt toe doet?

Dat is zeker zo maar VVD'ers zijn asociaal en het interesseert ze geen ruk zolang zij in het geld zwemmen.

Dat vind ik nou jammer aan rechts. Op de VDD stemmen alleen asociale mensen, no offense Sickboy, en op de PVV alleen domme en bange mensen. Ik ben rechts maar ik heb altijd toch richting het midden gestemd. Ik zie het wel. Ik heb me er nog niet in verdiept.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 29 jun 2012 16:11

sickboy1984 schreef:Partij voor de dieren: hahahahaha dieren zijn er voor op je bord.

Maar wel Marianne Thieme. 8)
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 29 jun 2012 16:50

sickboy1984 schreef:Groenlinks: Millieu is te weinig een issue voor mij om daar serieus op te gaan stemmen.

Voor Groenlinks langzamerhand ook...
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene Beschouwingen