Wat ga je stemmen

Voor de wat meer serieuze zaken in het leven...

Moderator: FT-Mods

Re: Wat ga je stemmen

Berichtdoor patrob » 03 jul 2012 13:41

Ach, ik zou ook alleen op Roemer en consorten stemmen om er zeker van te zijn dat het zooitje dat het de afgelopen jaren heeft mogen verknallen geen kans meer krijgt. Gelukkig heeft Wilders zichzelf uitgeschakeld voor een rol van betekenis omdat geen enkele zichzelf respecterende politicus nog met hem in zee zal gaan. Nee, wat we nu nodig hebben is een overheid die niet bang is om de onpopulaire maatregelen te nemen en eindelijk eens die grootverdieners aan gaat pakken. :wink:
Afbeelding Afbeelding
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor sickboy1984 » 03 jul 2012 13:49

maar goed, dat is dus nu het hele probleem in nederland aan het worden. Ik ga alsnog op vvd stemmen als sp de grootste dreigt te worden en het resultaat is een niet regeeerbaar land.

Wat zijn grootverdieners? Ik gok dat wij niet veel zullen schelen qua inkomen. Maar als straks blijkt dat ik echt veel moet gaan inleveren, dan moet mn vrouw meer gaan werken, dat is geen probleem, maar zij heeft dat nu nog liever niet, pas als de kids wat ouder zijn en ik daarom ook niet.
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor patrob » 03 jul 2012 14:30

Ik moet overigens wel bekennen dat ik uit een behoorlijk links nest kom. De PVDA heb ik met de paplepel ingegoten gekregen. Toen de PVDA nog links was trouwens. Waar die nou uithangen is me eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk meer.
Afbeelding Afbeelding
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Rem » 03 jul 2012 15:59

Ja, de sp is ook een antistem. Ik zie het al voor me. Emile Roemer die op bezoek gaat bij Barack Obama, of waar dan ook over de grens. Schaam je je toch kapot? Impopulaire maatregelen zijn om te bezuinigen. Roemer verpest de samenleving van zijn kleinkinderen al vast. Tijd voor een gematigde Lubbers, maar daar is het huidige cda dus niet toe in staat. Respectvol bezuinigen zou ik graag zien.
You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 03 jul 2012 16:38

sickboy1984 schreef:hmmm alleen denk ik niet op VVD te gaan stemmen. Ach ik bepaal iig liever zelf hoe sociaal ik ben en laat me dat liever niet opleggen door een overheid. Nu zit dat sowieso aan vast, maar liefst zo weinig mogelijk.

Je gaat toch niet PVV stemmen mag ik hopen!? Omdat je zo agressief reageert op Patrob, die overigens in grote lijnen gelijk heeft. Als je op de PVV stemt heb je in ieder geval weinig intellectueel vermogen en inzicht. Je kan met geen goed fatsoen op die partij stemmen.

Rem schreef: Emile Roemer die op bezoek gaat bij Barack Obama, of waar dan ook over de grens. Schaam je je toch kapot?

Alsnog beter dan Adolf Wormtongue met zijn verschrikkelijke kapsel. :o Ik schaam me zoiezo al kapot dat hij een Nederlander is. Hij had van mij in Israël mogen blijven.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rem » 03 jul 2012 17:56

Aston schreef:
sickboy1984 schreef:hmmm alleen denk ik niet op VVD te gaan stemmen. Ach ik bepaal iig liever zelf hoe sociaal ik ben en laat me dat liever niet opleggen door een overheid. Nu zit dat sowieso aan vast, maar liefst zo weinig mogelijk.

Je gaat toch niet PVV stemmen mag ik hopen!? Omdat je zo agressief reageert op Patrob, die overigens in grote lijnen gelijk heeft. Als je op de PVV stemt heb je in ieder geval weinig intellectueel vermogen en inzicht. Je kan met geen goed fatsoen op die partij stemmen.

Rem schreef: Emile Roemer die op bezoek gaat bij Barack Obama, of waar dan ook over de grens. Schaam je je toch kapot?

Alsnog beter dan Adolf Wormtongue met zijn verschrikkelijke kapsel. :o Ik schaam me zoiezo al kapot dat hij een Nederlander is. Hij had van mij in Israël mogen blijven.

Ook hier weer LOTR haha, ongelofelijk en toch vind ik je ook weer een held. :) Overigens snap ik Sickboy heel goed, ondanks dat ik ook aan de andere kant van het spectrum sta. Ik ken genoeg mensen, wisselend van zeer intellectueel tot genoeg verstand hebbende, die een paar jaar terug ook in ieder geval hebben getwijfeld of hebben gesproken over de pvv. Nu hoor ik er niemand meer over. Maar toch, het komt inderdaad nogal uit de hoogte om mensen die verder behoorlijk slim zijn, maar blijkbaar weinig interesse voor politiek hebben (of gewoon geen tijd om zich te verdiepen)te beschrijven als dom. Dat is niet netjes en het klopt ook niet.
You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 03 jul 2012 18:13

De beste benaming voor PVV-stemmers is eigenlijk kortzichtig. Net als Adolf is Geert goed in zijn retoriek, hij overtuigt door flink te schreeuwen en daarmee trekt hij een hoop simpel volk. Jammer maar het zijn altijd de grootste schreeuwlelijkers die winnen zelfs als het complete bullshit is en als niemand er beter van wordt.

Ik deed dat trouwens echt niet expres die link naar LOTR. :wink: Ik moest zelfs een tijdje zoeken voordat ik begreep wat je bedoelde. :o
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Rem » 03 jul 2012 18:21

Haha.

Nee maar serieus, simpel volk is nog steeds een erg ''kortzichtig'' antwoord. :wink:
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 03 jul 2012 18:31

Rem schreef:Haha.

Nee maar serieus, simpel volk is nog steeds een erg ''kortzichtig'' antwoord. :wink:

Ik bedoel met simpel volk, een bepaalde groep laagopgeleiden, die weinig intellectueel vermogen hebben. Die zijn er en die zullen er altijd zijn. Niets kortzichtigs aan. Niets beledigend want je kan moeilijk ontkennen dat ze niet intellectueel ingesteld zijn en ik generaliseer hier helemaal niemand. Ik omschrijf alleen Geerts grootste achterban. :+
Laatst bijgewerkt door Aston op 03 jul 2012 18:33, in totaal 1 keer bewerkt.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor patrob » 03 jul 2012 18:32

Rem schreef: Maar toch, het komt inderdaad nogal uit de hoogte om mensen die verder behoorlijk slim zijn, maar blijkbaar weinig interesse voor politiek hebben (of gewoon geen tijd om zich te verdiepen)te beschrijven als dom. Dat is niet netjes en het klopt ook niet.

Die mensen zijn nog het allerergst. Wel intelligent, maar gewoon te lui en te beroerd om zich in politiek te verdiepen. Dat is inderdaad het volk dat PVV stemt. Als het je niet interesseert, stem dan gewoon niet, maar ga dan niet op die drolemmer uit Limburg stemmen. :N
Afbeelding Afbeelding
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ed Crane » 03 jul 2012 18:37

Simpel is op zich de goede bewoording, maar alleen als je inziet dat ook mensen met een goed IQ en een flinke kennis ook heel simpel kunnen zijn. Er is namelijk een groot verschil tussen intelligentie en wijsheid. Als je op de PVV stemt ben je niet (goed) wijs, da's wel duidelijk. Maar ja, zo goed als alle partijen ontbreekt op dit moment ook wijsheid, dus wat blijft er over?
"He said I was Modern Man"
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Rem » 03 jul 2012 19:09

Daarom, het is een antistem. Net zoals de sp dat ook is. 'Simpel volk' vind ik toch een beetje denigrerend. En dan nog is het niet Geerts fout dat zoveel 'simpel volk' zich niet voelt vertegenwoordigt. Sp en PVV staan op de links-rechts lijn het meeste van elkaar af als je het traditionele model bekijkt, maar ja het model is de laatste tijden eerder rond. Ik denk namelijk dat deze twee ook weer het dichtste bij elkaar staan als je de stemmers bekijkt. En dan is de sp toch nog weer 'the lesser of two evils'. Zonder hier jou teveel af te vallen Patrob, als klassieke pvda'er zou juist jij dergelijke mensen niet zo moeten bestempelen. Dat is te makkelijk. Een deel van voormalige pvda-stemmers zijn misschien nu ook wel naar de pvv getrokken, nadat het een soort van eliteclub is geworden. Nog een rake bewering van Johan Derksen trouwens: Nu hebben ze zo'n partijvoorzitter met een gewone goedkope trui om over te compenseren voor dat feit. Geert is niet de slimste populist die we hebben gekend, maar het is niet voor niets dat daar een markt voor is. Met de vinger wijzende partijen moeten dus niet blijven wijzen, maar ook eens zelf in de spiegel kijken.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Aston » 03 jul 2012 20:22

Rem schreef: Geert is niet de slimste populist die we hebben gekend...

Nee, inderdaad. Pim Fortuyn was tenminste iemand waarvan ik het gevoel had dat hij erover nagedacht heeft. Een van de punten waar ik het me het meest aan stoor is zijn donaties, het gebrek aan informatie daarover en daarmee samen hangt ook de vraag wat zijn motieven precies zijn. Als je niet weet wie hem financiert, afgezien dat het rijke Amerikaanse joden zijn, kunnen er altijd onderliggende belangen meespelen. Hij doet het in ieder geval niet voor de burger en ik vraag me af in hoeverre hij echt voor Nederland wil vechten als Nederlander.

Ed Crane schreef:Simpel is op zich de goede bewoording, maar alleen als je inziet dat ook mensen met een goed IQ en een flinke kennis ook heel simpel kunnen zijn. Er is namelijk een groot verschil tussen intelligentie en wijsheid. Als je op de PVV stemt ben je niet (goed) wijs, da's wel duidelijk. Maar ja, zo goed als alle partijen ontbreekt op dit moment ook wijsheid, dus wat blijft er over?

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik wilde toch eigenlijk de lager opgeleiden benadrukken. Nja, dan noem ik het maar de simpele lager opgeleiden.

Wat er over blijft? Nou, in ieder geval een fatsoenlijke partij. Ook voor een proteststem kan je nog best op een fatsoenlijke partij stemmen. We krijgen trouwens nimmer iedereen achter 1 partij, je zie het aan het politieke landschap, compleet versplintert. Andere mensen, andere wensen. De perfecte regering bestaat niet. Zeker niet in deze tijd waar impopulaire maatregelen nou eenmaal onvermijdelijk zijn.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor patrob » 03 jul 2012 21:08

Proteststemmen, ook zoiets. Waar protesteer je nou precies tegen als je op de PVV stemt? De gevestigde orde? Ik herhaal de vraag: Waar protesteren al die mensen nou precies tegen?

Is het nou zoveel moeite om je een beetje in de materie te verdiepen en dan weloverwogen een beslissing neemt over je stem? Niet alleen maar in die praatjes geloven, omdat het allemaal zo goed in je straatje past, maar eens echt stilstaan bij wat het beste voor dit land is op de lange termijn. Ook het ontkennen van Europa is een gepassioneerd station. We zitten nu eenmaal allemaal in die euro, laten we er dan in ieder geval het beste van maken. Eruit stappen is gewoon geen reële optie meer, wat vriendje Wilders ons ook wil laten geloven.

Ik ben nog steeds van mening dat er twee soorten mensen op Wilders stemmen. Zij die zo dom zijn als het achtereind van een varken en daadwerkelijk niet doorhebben dat de beste man alleen maar gebakken lucht verkoopt, of de hoger opgeleide groep, die of te lui zijn om zich in de zaken te verdiepen, of gewoon graag een onderwerp willen hebben om over te discussieren op feestjes.
Afbeelding Afbeelding
patrob
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 03 jul 2012 22:37

patrob schreef:Proteststemmen, ook zoiets. Waar protesteer je nou precies tegen als je op de PVV stemt? De gevestigde orde? Ik herhaal de vraag: Waar protesteren al die mensen nou precies tegen?

Proteststemmers zijn niet blij met de regering en hoe het land nu geregeerd wordt en daarom besluiten ze als protest te stemmen op een niet gevestigde partij.

patrob schreef:Ik ben nog steeds van mening dat er twee soorten mensen op Wilders stemmen. Zij die zo dom zijn als het achtereind van een varken en daadwerkelijk niet doorhebben dat de beste man alleen maar gebakken lucht verkoopt, of de hoger opgeleide groep, die of te lui zijn om zich in de zaken te verdiepen, of gewoon graag een onderwerp willen hebben om over te discussieren op feestjes.

Onderschat niet de hoeveelheid domme EN luie mensen.
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

Aston
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene Beschouwingen