Moderator: FT-Mods

Ed Crane schreef:Hey Patrob, Misschien is het met jou dat ik deze 'discussie' al eens heb gevoerd, maar ik begrijp niet wat er zo moeilijk te begrijpen is aan de 2001, behalve misschien de scène in het hotel met de telkens iets oudere versies van Bowman, maar daar kom je ook wel uit. Voor de rest is 2001 gewoon The Ultimate Trip: als je verhaal en dialoog wil is het saai, maar de film vertelt wat ie vertelt in de vorm van een nonstop immersieve audiovisuele trip, een soort religieuze ervaring. 2001 is immers ook in zijn tijd bedoeld te ervaren in de vorm van 70mm Cinemascope, da's dan nogal overdonderend. De hele film zit ook heel bewust in elkaar als een Opera/ klassiek muziekstuk, zo moet je't ervaren, gewoon aan overgeven.
Maar goed, ik kan me voorstellen als het je cup of tea niet is, it's not for everyone.

MargotTenenbaum schreef:2001 natuurlijk

bobocad schreef:Ik ben gek van Sci-fi, maar 2001 is voor mij niet de beste SF film.

Ed Crane schreef:bobocad schreef:Ik ben gek van Sci-fi, maar 2001 is voor mij niet de beste SF film.
Inderdaad, de beste sf-film is Alien

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast