The Bourne Legacy (2012)

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: The Bourne Legacy (2012)

Berichtdoor Ed Crane » 16 aug 2012 13:54

Ah vet Kurz, t/m Blade Runner kende ik persoonlijk wel, maar de rest is ook erg interessant. Coole observatie van Bourne, heb net bij de kringloop in de stad The Bourne Ultimatum gekocht voor 1,50... kan ik hem meteen gaan herkijken met bovenstaande in het achterhoofd :T
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Colonel_Kurz » 16 aug 2012 14:00

Goh, kan ik meekijken? Heb er dankzij die strip toch wel zin in gekregen. :P
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Ed Crane » 16 aug 2012 14:12

Is goed, we regelen wel wat :)
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor bobocad » 20 aug 2012 22:02

Ed Crane schreef:Ah vet Kurz, t/m Blade Runner kende ik persoonlijk wel, maar de rest is ook erg interessant. Coole observatie van Bourne, heb net bij de kringloop in de stad The Bourne Ultimatum gekocht voor 1,50... kan ik hem meteen gaan herkijken met bovenstaande in het achterhoofd :T
Zo 1,50 das een koopje. Ik heb flink wat Euro's betaalt voor de Bourne films op Blu. Daartegen heb ik wel de 3 films gratis gezien in de bioscoop. Sterker nog het waren allemaal voorpremières (FYI dat was in 2002, 2004 en 2007). :Y
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Afbeelding
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Ed Crane » 20 aug 2012 23:01

Engelse import nog wel. Ik kan het iedereen aanraden hoor, uitzoeken waar de kringlopen bij je in de buurt/ stad/ op routes liggen waar die je vaak neemt, en ff kort langshoppen om hun dvd-sectie te checken. Ik heb er best wat aardige dingen vandaan, heb voor iemand nog voor 1,50 een gloednieuwe dubbeldvd van The Social Network gescoord, zelf had ik er ooit iets van 17 euro voor betaald. Nou ja, iedereen, mensen moeten natuurlijk wel uit m'n Utrecht-territoria blijven.
Ed Crane
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor bobocad » 10 sep 2012 22:08

Na het zien van The Bourne Legacy begrijp ik nu waarom Paul Greengrass bonje kreeg met Tony Gilroy. Deze Tony weet niet meer welke richting hij opgaat met The Bourne series. Niet erg dat men een andere Jason Bourne neemt, maar hij is totaal de weg kwijt. Zowel met karakter Aaron Cross (hij is precies hetzelfde als Jason Bourne maar dan zonder geheugenverlies) als met de CIA (die nog idioter is dan in de vorige films). O+
Afbeelding
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor TheCube » 07 jan 2013 16:41

The Bourne Legacy :|

Natuurlijk kennen we allemaal "The Bourne Trilogy" waar Jason Bourne zijn werk prima deed,nu er een "remake" is uitgekomen begon ik toch even te twijfelen.

Eerlijk gezegd dacht ik dat een film met Jeremy Renner erg fris en fruitig moest lijken,omdat deze acteur in de bloei van zijn carrière staat. Echter begon ik in deze film te twijfelen, maar al met al denk ik toch dat het aan het slechte script en montage heeft gelegen.

Deze film is dus eigenlijk als een blok op mijn maag terecht gekomen,de uitkomst is namelijk totaal niet wat ik verwacht had, dit komt omdat het verhaal niet lekker liep,en natuurlijk mis ik Matt Damon in deze film,en dan heb ik het niet over de foto's die van hem gebruikt worden. The Bourne serie is eigenlijk een soort Tomatensoep geworden die een beetje lauw aan het worden is.

De shots in deze film zijn ongelofelijk mooi,ik heb met verbazing naar het camerawerk zitten kijken.

De tijd van "The Bourne" is niet meer, het vlammetje is uitgebrand, misschien valt dit vlammetje aan te wakkeren op het moment dat Matt Damon en Jeremy Renner in de volgende Bourne zitten,maar dan is de factor Montage en Script even belangrijk. Al met al krijgt deze film van mij een 5.7
Laatst bijgewerkt door TheCube op 07 jan 2013 18:52, in totaal 1 keer bewerkt.
TheCube
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor awaumans » 07 jan 2013 17:12

Zeer kort:

Just one movie too many.

Toelichting:
vond hem goed tot ze op de vlucht sloegen richting de Filipijnen. En het was ook wel interessant om wat meer te weten te komen over Treadstone enzo, maar voor zover ik weet waren die medicijnen niet echt een ding in de trilogie, dus dat hebben ze er bijgeschreven. En films die zo geschreven worden zijn gedoemd om te falen. En deze is gefaald met onderscheiding
awaumans
Bijrol
Bijrol

Berichtdoor JamesBond » 09 jan 2013 17:28

Ik snap alle negativiteit rond 'The Bourne Legacy' van geen kant! Vind het een zeer geslaagde film, de actie is weer top, de muziek is weer top! Ik vind Renner een goede vervanger van Damon, al is het jammer dat hij niet terugkeerde, Renner laat al snel weten dat deze film niks met Damon te maken heeft.. 1 van mijn favoriete uit 2012!

9/10
Afbeelding
Berends Film-topic

I'm so glad we broke protocol and took the elevator. Who's bright idea was that anyway?
JamesBond
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor bobocad » 09 jan 2013 18:00

JamesBond schreef:Ik snap alle negativiteit rond 'The Bourne Legacy' van geen kant!

Misschien eens The Bourne Trilogy goed bekijken, dan snap je wel alle negativiteit.

JamesBond schreef:Renner laat al snel weten dat deze film niks met Damon te maken heeft.

Het heeft wel degelijk met Damon te maken. Zelfs de filmtitel "Legacy" verraad de connectie.
Afbeelding
bobocad
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JamesBond » 09 jan 2013 20:10

bobocad schreef:
JamesBond schreef:Ik snap alle negativiteit rond 'The Bourne Legacy' van geen kant!

Misschien eens The Bourne Trilogy goed bekijken, dan snap je wel alle negativiteit.

JamesBond schreef:Renner laat al snel weten dat deze film niks met Damon te maken heeft.

Het heeft wel degelijk met Damon te maken. Zelfs de filmtitel "Legacy" verraad de connectie.

Ik heb de hele Bourne Trilogy al ongeveer 3 keer gezien, en dan nog snap ik alle negativiteit niet. Ja, The Bourne Trilogy is weleens waar beter, maar dan nog. Iedereen gaat van tevoren conclusies trekken over het feit dat Damon er niet in zit en het dus geen waardige Bourne-film is. Maar al gaat het grotendeels over dezelfde organisatie, het is een op zichzelf staande film waar toch het sfeertje rondhangt wat we kennen uit de eerdere Bourne-films. Je kan het met me oneens zijn, maar dit is mijn standpunt en daar blijf ik bij!

Zo bedoel ik het niet, ik bedoel dat de film niet over Damon gaat (misschien heb je de film niet goed gekeken) maar over Renner, het heeft weleens waar het woord "Bourne" in de titel staan, maar deze film volgt Renner's personage, en Bourne is bijzaak in deze film..
Afbeelding
Berends Film-topic

I'm so glad we broke protocol and took the elevator. Who's bright idea was that anyway?
JamesBond
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor bobocad » 10 jan 2013 20:24

Het duidelijk dat je het niet snapt. The Bourne Legacy speelt zich af in dezelfde tijdijn als The Bourne Ultimatum. Gevolg: Je ziet/hoort Jason Bourne, Pamela Landy, Noah Vosen, Dr. Albert Hirsch, Ezra Kramer, het incident van Station Waterloo in Londen, Operation Blackbriar enz. Niet 1 maar meerdere referenties van The Bourne Ultimatum door de hele film! Niks stand alone. Een sequel zoals Ghost Rider: Spirit of Vengeance. Dat is pas een stand-alone film.

Bourne is slechts een pseudoniem voor David Webb. Maar Aaron Cross is ook een Bourne. En dat kan je merken aan de meest belachlijke opvolger van Operation Blackbriar, Operation Outcome. Deze Operation Outcome is nog idioter dan de andere 2. Men maakt gebruik van farmaceutische bullshit. Deze Bourne film ging veelmeer richting sci-fi kant op. En dan heb ik het nog niet eens over de "professionele" organisatie als de CIA die schijnbaar alleen maar fuck-ups maakt. Nee dat kwamen nog niet tegen in een Bourne film. B-)

Het probleem met deze film is vooral tijdens pre-production. Paul Greengrass & Matt Damon zouden aan deze film verbonden zijn, ondanks The Bourne Ultimatum de laatste Bourne film zou zijn.
Het is bekend dat Greengrass ruzie kreeg met Tony Gilroy over de script van The Bourne Ultimatum. Het werd herscreven door Scott Z. Burns & George Nolfi. Nolfi zou The Bourne Legacy gaan schrijven dat niet is gebaseerd op het boek (aangezien Marie dood is). Jason Bourne a.k.a. David Webb zou wel in voorkomen. Er was nog een andere scriptschrijver ingehuurd om Bourne 4 te schrijven. De scipts waren niet goedgekeurd door Universal en koos weer voor Gilroy. Exit Greengrass & Matt Damon. Net zoals je James Bond kan vervangen door verschillende acteurs, kan je ook de hoofdpersoon van een Bourne film vervangen. Immers David Webb kwam genoeg andere agenten (ala Bourne) tegen. Ondanks dat Tomy hulp heeft gehad van zijn broer Dan blijft het een rommelige script.

Om maar eens een quote van RT te gebruiken.
It isn't quite as compelling as the earlier trilogy, but The Bourne Legacy proves the franchise has stories left to tell -- and benefits from Jeremy Renner's magnetic work in the starring role.

Renner als de nieuwe Bourne is prima. Dat de franchise meer verhalen hebt is ook prima, alleen moeten ze niet verteld worden door Gilroy. Persoonlijk had ik gezien dat deze sequel als echte stand alone kon zien, zonder 1 referentie van The Bourne Ultimatum.
Afbeelding
bobocad
Regisseur
Regisseur

Vorige

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies