Moderator: FT-Mods

Je kan wel gaan miepen over plotholes en vraagtekens maar als je geen research doet helpt het ook niet natuurlijk.

Mijn mening:Aston schreef:Je kan wel gaan miepen over plotholes en vraagtekens maar als je geen research doet helpt het ook niet natuurlijk.

Aston schreef:Ed Crane, heb je de film nou al gezien?
Je liep ons er immers al de hele tijd warm te maken voor te maken .Of ben je zo teleurgesteld dat je er niets meer over wilt horen? Ik zal er verder geen grapjes over maken want toen ik dat bij SeandeNiro deed werden me levenslange kanker en martelingen toegewenst.
En over grapjes, ga vooral lekker los zou ik zeggen.
. 'De' scene met Shaw uiteraard. De eerste helft was vrij aardig etc. Ook de vormgeving was erg goed: alles mooi en met hologrammen, veel buitenlocaties in daglicht etc. zo wordt alles van de Aliendelen die zich hierna afspelen aardig omgedraaid; aardige variatie. Alsof de toekomst nu nog goed is en later degenereert. De special effects en design was ook vrij goed. Maar ja, de een 'aardige film' is duidelijk niet in dezelfde categorie voor mij als de eerste 3 Alien films.
Aston schreef:SPOILER ALERT!
BEGIN SPOILERS Elizabeth (Shaw) was trouwens in de bijbel een priesteres (ze draagt niet voor niets een kruisje in de film) die onvruchtbaar was en die uiteindelijk toch een kind kreeg.
Zie: Lucas 1, tweede testament. Geen toeval.
Maar het is inmiddels wel bekend dat Scott de film een religieuze grondslag heeft gegeven (zie ook voorgaande link) met de suggestie dat Jezus een Engineer was en dat zijn kruiziging iets heel ergs veroorzaakt heeft bij de Engineers, vandaar dat ze zo boos zijn. In de film zeiden ze volgens mij ook dat de Engineer ongeveer 2000 jaar dood was, dus gelijk aan de dood van Jezus. EINDE SPOILERS

Als ik me nuchter zou gedragen t.o.v. LOTR zou ook niemand er grapjes over maken.
Ik heb in ieder geval geleerd dat ik me in moet houden voor de Hobbit en dat hij altijd kan tegenvallen. Maar de Hobbit is wel iets veiliger denk ik.
Ik wacht ook nog op de extended versie. Ik hoop ook dat er veel commentaar bij zit. Wat het vervolg betreft, ik heb nog geen idee welke kant ze daar mee op zouden willen gaan. Is het nou al definitief wat betreft Prometheus 2? Dat verhaal over die Romeinse goden ben ik nog niet tegengekomen, wel cool op zich maar gezien alle aanwijzingen richting het christendom/jodendom is dat toch plausibeler als insteek van Ridley Scott. 

Aston schreef:Ik wachtte inderdaad op een antwoord van jou en je bent waarschijnlijk iets nuchterder geweest dan Seandeniro. Ik heb wel medelijden met hem dat hij in dergelijke mate niet tegen een grapje kon. Maar over jou valt verder weinig grapjes meer te maken nu want je bent gewoon nuchterder.Als ik me nuchter zou gedragen t.o.v. LOTR zou ook niemand er grapjes over maken.
:

Ik ben wel wat gewend hoor wat betreft grapjes. Dankzij Wizard. 

Prometheus might not have been everybody’s cup of tea, but there’s no getting away from the fact that love it or loathe it, people just can’t stop talking about it. That said, if you haven’t seen it yet, you shouldn’t read on, as things are about to get a bit spoilery.
The ending of the film has sparked a particular amount of debate, specifically the scene in which David accompanies Weyland to the engineer’s sleep-pod, and rouses the “God” from his slumber. David is a master of all known languages, and manages to converse with the being, before things all turn a bit sour.
Given that the sequence isn’t subtitled, we were expecting never to know exactly what David said to anger the Engineer. Did he deliver Weyland’s message as asked, or did he take matters into his own hands in that suspicious manner so beloved of “synthetics”?
Well, according to Dr. Anil Biltoo, the film’s official translator and linguistics consultant, David did as he was asked, translating his words as follows: “This man is here because he does not want to die. He believes you can give him more life.”
So there we have it. David wasn’t up to anything sinister, it just turned out that the Engineer wasn’t best pleased to be interrupted by a member of the species he was charged with destroying. Apparently, the scene was initially written to involve a much longer conversation, so perhaps more details will emerge in the deleted material on the DVD. Or even in a sequel...

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast