Prometheus

Plaats hier je eigen filmrecensies en bespreek actuele bioscoopreleases.

Moderator: FT-Mods

Re: Prometheus

Berichtdoor Notti » 07 jun 2012 11:56

Voor de mensen die de eerste scene niet helemaal snappen ( De "maker" die zichzelf min of meer vernietigd) ik heb wel en interessante theorie: Deze scene speelt zich af ver voor dat op de aarde rondlopen, je ziet op de achtergrond zijn schip vertrekken, en het lijkt erop alsof hij zelfmoord pleegt. Maar schijn bedriegt...

Hij vernietigd zichzelf namelijk niet, hij geeft ons leven. Op het moment dat hij het goedje tot zich neemt en in principe zijn hele DNA structuur om zeep helpt, valt hij in het water. Vervolgens zie je, net voordat de scene met de grottekening komt, dat de DNA structuur zich herstelt. Ff logisch nadenken, waarom neemt hij dat spul in bij het water en niet op een andere locatie? Omdat hij ons tot leven wekt, hij valt in het water omdat wij voor 70 % uit water bestaan. Dankzij zijn opoffering komen wij tot leven. Dat spul breekt zijn DNA af, en dankzij het water word onze DNA structuur gevormt.
Notti
Figurant
Figurant

Berichtdoor Dr. Strangelove » 07 jun 2012 15:21

Okay, dank je voor deze interessante theorie.

Wellicht dat je nu wat tijd weet te vinden voor theorie over Nederlandse spelling.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Notti » 07 jun 2012 16:08

Dr. Strangelove schreef:Okay, dank je voor deze interessante theorie.

Wellicht dat je nu wat tijd weet te vinden voor theorie over Nederlandse spelling.

Ja, geen dank. ik dacht ik deel het met mijn medemens, gezien dit een filmforum is. Helaas zijn er toch mensen die mijn goede bedoelingen de grond in boren door argumenten aan te kaarten die geen betrekking hebben op het betreffende onderwerp.

Graag wil ik je verwijzen naar de site www.azijnpissers.nl, waar mensen vooral plezier beleven aan het in discrediet brengen van anderen. Zo te zien voldoe je zeker aan het profiel, gezien jij je geroepen voelt om mij te corrigeren terwijl dat hier niet helemaal aan de orde is.
Ik hoop dat deze informatie voor jou van enig nut is, en dat de spelling hierboven voldoet aan de door jou gestelde eisen. Maar laten we het hebben over films vriend, daar is dit forum immers ook voor. Niet voor het corrigeren en aanspreken van mensen op eventuele taalfouten. Dan had je voor de klas moeten gaan staan, en je niet verstoppen achter je pc. Voordat ik me straks geroepen voel om een theorie op te stellen om jou zo snel mogelijk in contact te brengen met jouw maker.
Notti
Figurant
Figurant

Berichtdoor Remon » 07 jun 2012 16:25

De webpagina kan niet worden weergegeven? :D

Op zich klinkt het logisch van dat 70% water...maar met zulke films wacht ik liever op een director's commentary oid. Dat zijn DNA te maken heeft met de oorsprong van de mens staat als een paal boven water.
Remon
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 07 jun 2012 16:31

Remon schreef:als een paal boven water.

Nice.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Silenzio » 07 jun 2012 16:54

Notti schreef:Ja, geen dank. ik dacht ik deel het met mijn medemens, gezien dit een filmforum is. Helaas zijn er toch mensen die mijn goede bedoelingen de grond in boren door argumenten aan te kaarten die geen betrekking hebben op het betreffende onderwerp.

Aha, dat is een mooie contaminatie. Argumenten breng je aan, maar problemen kaart je aan.
“Celtic is important to me in as much as it’s one of the only constants in my life over the years.” - Billy Connolly Afbeelding

Afbeelding
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor sickboy1984 » 07 jun 2012 22:01

Jongens kom op, er is een nieuw forum lid en dan gelijk zo negatief, terwijl hij juist wel een inhoudelijke reactie plaatst en niet onzin aan het posten is.

Niet altijd maar gelijk over spelling zeuren.

Het forum is veel stiller geworden de laatste jaren, laten we nieuwe mensen niet gelijk zo negatief aanspreken.
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Sha » 07 jun 2012 22:02

sickboy1984 schreef:Het forum is veel stiller geworden de laatste jaren, laten we nieuwe mensen niet gelijk zo negatief aanspreken.
Amen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Aston » 07 jun 2012 23:37

sickboy1984 schreef:Het forum is veel stiller geworden de laatste jaren, laten we nieuwe mensen niet gelijk zo negatief aanspreken.

Soms kan ik me nog wel enigszins inleven in de gedachtegang achter de posts van Dr. Maar om nou vanwege 2 'dt-foutjes' zo'n reactie te plaatsen is een beetje cru en het jaagt nieuwkomers hier weg als hetero's in een gaybar.

Aan Dr. dus de vraag of hij wat meer inhoudelijk kan posten in plaats van alleen grammaticale correcte bullshit. :B:
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 08 jun 2012 01:53

Notti schreef:...gezien jij je geroepen voelt om mij te corrigeren terwijl dat hier niet helemaal aan de orde is.
Ik hoop dat deze informatie voor jou van enig nut is, en dat de spelling hierboven voldoet aan de door jou gestelde eisen. Maar laten we het hebben over films vriend, daar is dit forum immers ook voor. Niet voor het corrigeren en aanspreken van mensen op eventuele taalfouten. Voordat ik me straks geroepen voel om een theorie op te stellen om jou zo snel mogelijk in contact te brengen met jouw maker.

Tja, het is gewoon jammer als je onnodige fouten maakt.
Daarmee breng je je post enigszins in diskrediet. En dat is jammer.

Maar het is geen kwestie van "goede bedoelingen de grond in boren", vriend.
Al kan ik me best voorstellen dat het ook niet erg warm overkomt.

Daarom: welkom hier op het forum en laat je hierom niet wegjagen. :wink:

(het waren overigens vier dt-foutjes)
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Silenzio » 08 jun 2012 11:14

Je hebt volledig gelijk, hoor. Het is hier inderdaad heel stil geworden.

Over het begin van Prometheus dan maar. Denken jullie dat er een band is tussen en ?
“Celtic is important to me in as much as it’s one of the only constants in my life over the years.” - Billy Connolly Afbeelding

Afbeelding
Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Aston » 08 jun 2012 11:15

sickboy1984 schreef:Het forum is veel stiller geworden de laatste jaren,

Waar zou dat trouwens aan liggen? Ik gok facebook. Freaking Mark Zuckerberg. :x
AfbeeldingAfbeelding

WhatIWatch

‘My interest is about the future, because I am going to spend the rest of my life there’
Aston
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor sickboy1984 » 08 jun 2012 11:25

Geen idee, sinds ik er zit is het wel 2 keer gebeurd dat er een grote groep weg ging, de eerste keer weet ik niet meer echt waarom, volgens mij waren mensen het gewoon zat en de tweede keer was omdat mensen het forum volgens mij te oppervlakkig en gezellig vonden en liever meer inhoudelijk wilde, daar is toen salon indien uit ontstaan.
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Colonel_Kurz » 08 jun 2012 11:51

Die eerste groep vond aan de ene kant de pretenties van die tweede groep vervelend en tegelijk klaagden ze altijd over dat het 'geklets' van mensen als Ann McDunn en consorten én het groeiende gebrek aan inhoud. Maar dat was geen bewuste actie van een boel mensen, die gingen allemaal individueel weg rond dezelfde tijd. Sommigen wonen inmiddels niet meer in Nederland begrijp ik, en anderen kregen banen waardoor ze nog minder tijd hadden voor internet en fora.
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Colonel_Kurz » 08 jun 2012 11:54

Silenzio schreef:Over het begin van Prometheus dan maar. Denken jullie dat er een band is tussen en ?
Geen letterlijk verband, Aan de andere kant
Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmtitels: recensies & discussies