De FilmTotaal Film top 100 - Editie 2005

Plaats hier allerhande lijstjes zoals favoriete films of beste acteurs.

Moderator: FT-Mods

Berichtdoor Eligius » 02 aug 2006 14:10

Lumière schreef:Vanavond waarschijnlijk een avondje Hitchcockeren, en dat wordt meteen mijn Hitchcock-ontmaagding, ben benieuwd wat dat voor veranderingen te weeg gaat brengen.

Erg veel :Y Althans, Hitchcock heeft veel invloed gehad op mijn manier van kijken, vooral wat hollywood uit de jaren '50 en '60 betreft dan. En natuurlijk de hitchcock blondes (Ingrid en Grace :~ ), daar kan geen Bond-Girl tegen op.
"Life is the most melodramatic story of all"

Douglas Sirk
Eligius
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lumière » 03 aug 2006 11:06

De kans op een top 100 zonder Pulp Fiction op #1 zie ik elk jaar toenemen, uitgaande van het Film top 5 topic. Er zijn veel nieuwe leden bij gekomen, die Pulp Fiction absoluut niet op #1 zouden zetten. En daarbij zijn diegenen die dat wel deden (waaronder ik ook twee jaar geleden) vaak tot de conclusie gekomen dat het niet de beste film ooit is.
Er zijn altijd mensen die dat wel vinden natuurlijk, maar het wordt in ieder geval elk jaar spannender.
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ash_ » 03 aug 2006 11:10

Mwah, Pulp Fiction zal zeker niet voor iedereen de beste film ooit zijn maar ik vermoed dat hij nog steeds erg hoog scoort bij velen en daardoor maakt hij een goede kans weer op 1 te komen. Ik zie ook niet in wat daar op tegen is.
Afbeelding
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Lumière » 03 aug 2006 12:59

ash_ schreef:Mwah, Pulp Fiction zal zeker niet voor iedereen de beste film ooit zijn maar ik vermoed dat hij nog steeds erg hoog scoort bij velen en daardoor maakt hij een goede kans weer op 1 te komen. Ik zie ook niet in wat daar op tegen is.

Ach, drie jaar achtereenvolgend op de eerste positie in een uitzonderlijk goede lijst (naar mijn mening beter dan de IMDb top 250), verdient Pulp Fiction niet. Het is een goede film, en vooral een stoere en erg vermakelijke, maar niet de beste ooit, en zeker niet drie of zelfs vier keer.
En je hebt trouwens wel gelijk dat de kans op een nummer één positie voor Pulp Fiction weer erg groot is, er zijn velen die de film een hoge notering geven, terwijl andere films wel een hoge notering krijgen, maar in mindere mate.
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor ash_ » 03 aug 2006 13:04

Lumière schreef:Het is een goede film, en vooral een stoere en erg vermakelijke, maar niet de beste ooit, en zeker niet drie of zelfs vier keer.
Maar zo moet je de top 100 ook helemaal niet lezen. Het zijn niet de beste films ooit gemaakt, het is een dwarsdoorsnede van de smaak van de FT'ers. Dus feitelijk is de nummer 1 een film die door veel FT'ers gewaardeerd wordt, niet de volgens hun beste film aller tijden.
Afbeelding
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor JB » 03 aug 2006 13:58

ash_ schreef:
Lumière schreef:Het is een goede film, en vooral een stoere en erg vermakelijke, maar niet de beste ooit, en zeker niet drie of zelfs vier keer.
Maar zo moet je de top 100 ook helemaal niet lezen. Het zijn niet de beste films ooit gemaakt, het is een dwarsdoorsnede van de smaak van de FT'ers. Dus feitelijk is de nummer 1 een film die door veel FT'ers gewaardeerd wordt, niet de volgens hun beste film aller tijden.

Precies! Want de beste film ooit is natuurlijk de winnaar van de Clah of the Titans, Apocalypse Now dus.

Dit soort opmerkingen doen mij van de weeromstuit bijna besluiten om Pulp Fiction dit jaar op 1 te zetten in mijn lijst. Ware het niet dat daar al jarenlang de beste film ooit standvastig plaats houdt.
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor ErikSchierboom » 03 aug 2006 14:00

Ik had Pulp Fiction ook lange tijd op 1 staan mijn lijstje met favorieten. Echter, nu ik wat oudere (en soms minder populaire) films heb gekeken is hij een behoorlijk stuk gedaald. Pulp Fiction is een sterke film, en ik kan me voorstellen dat als je alleen wat populaire films hebt gezien hij erg hoog staat. Ik denk dat de hoge notering vooral aan dit feit te danken is.
Afbeelding
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Lumière » 03 aug 2006 14:34

JB schreef:Dit soort opmerkingen doen mij van de weeromstuit bijna besluiten om Pulp Fiction dit jaar op 1 te zetten in mijn lijst.

Dit soort opmerkingen? Ik mag toch hopelijk wel van mening zijn dat Pulp Fiction niet in een top 100 thuishoort? En wat je zegt is natuurlijk compleet ridicuul.

En ash_, ik weet dat ik de top 100 moet lezen als een dwarsdoorsnede, en dat het puur een gevolg is van de gebruikte rekenmethode. Maar toch, het blijft de nummer 1 in een top 100. Ik werk er overigens zelf aan mee, door hem in mijn top 50 te hebben staan.
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JB » 03 aug 2006 14:44

Lumière schreef:Dit soort opmerkingen? Ik mag toch hopelijk wel van mening zijn dat Pulp Fiction niet in een top 100 thuishoort? En wat je zegt is natuurlijk compleet ridicuul.

Heel goed, dank je. Dat past dan in het patroon.
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Lumière » 03 aug 2006 15:30

JB schreef:
Lumière schreef:Dit soort opmerkingen? Ik mag toch hopelijk wel van mening zijn dat Pulp Fiction niet in een top 100 thuishoort? En wat je zegt is natuurlijk compleet ridicuul.

Ach, kom op man. Ik zeg al niets meer.
Lumière
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor emperor » 03 aug 2006 16:03

JB schreef:

..welk patroon?
Emperör Joseph II: Well, there it is.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor emperor » 03 aug 2006 16:05

JB schreef:
ash_ schreef:

Precies! Want de beste film ooit is natuurlijk de winnaar van de Clah of the Titans, Apocalypse Now dus.

Dit soort opmerkingen doen mij van de weeromstuit bijna besluiten om Pulp Fiction dit jaar op 1 te zetten in mijn lijst. Ware het niet dat daar al jarenlang de beste film ooit standvastig plaats houdt.

..en daarom juist zeggen die lijsten mij geen ene moer..
Emperör Joseph II: Well, there it is.
emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor WizardOfOss » 03 aug 2006 17:48

Ach, ik heb afgelopen jaar weer vele prachtige films gezien, dus mijn lijstje zal forse verschuivingen vertonen. Maar drie keer raden welke film wederom op de eerste plaats zal staan...
They begin again. The man doesn't die, nor does he go mad. He suffers. They continue.
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor AngelEyes » 03 aug 2006 17:58

Ah leuk :) . Ik herkijk wel regelmatig mijn favoriete films, zo weet ik na gisteren al welke film bij mij onbetwist op 1 komt. Verder ben ik benieuwd wat Ikiru gaat doen. Kan me herinneren dat die het vorig jaar verassend goed deed, ondanks het weinige aantal stemmers. Dankzij de grootschalige uitgave van Kurosawa's werk in NL, hebben veel mensen (waaronder ik) die inmiddels ook kunnen zien, en afgaande op de geluiden bevalt die algeheel goed.

Na even gekeken te hebben wat m'n 50 van vorig jaar waren, denk ik dat er veel gaat veranderen. Veel oud werk zal jaren 90/00 werk gaan vervangen verwacht ik.
AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Darko » 03 aug 2006 20:32

AngelEyes schreef:Ah leuk :) . Ik herkijk wel regelmatig mijn favoriete films, zo weet ik na gisteren al welke film bij mij onbetwist op 1 komt. Verder ben ik benieuwd wat Ikiru gaat doen. Kan me herinneren dat die het vorig jaar verassend goed deed, ondanks het weinige aantal stemmers. Dankzij de grootschalige uitgave van Kurosawa's werk in NL, hebben veel mensen (waaronder ik) die inmiddels ook kunnen zien, en afgaande op de geluiden bevalt die algeheel goed.

Na even gekeken te hebben wat m'n 50 van vorig jaar waren, denk ik dat er veel gaat veranderen. Veel oud werk zal jaren 90/00 werk gaan vervangen verwacht ik.

Ikiru staat echt bovenop mijn kijk-lijst, goed dat je het nog even zegt. Nu ga ik er eventjes dit weekend naar op zoek :)

Volgens mij wordt het dit jaar een mooie lijst, aangezien heel veel mensen begonnen zijn met het kijken van oude films en buitenlandse/onbekende films door de vele battles.

Over de favoriete films herkijken: doe het niet te vaak. Ik heb Donnie Darko, American Beauty en The Shining echt te vaak gezien, dat verpest het ook wel een beetje. Dus ze staan nu op een lange, lange pauze. :)
Darko
Regisseur
Regisseur

VorigeVolgende

Keer terug naar Filmlijsten