door rrambuiter » 13 jan 2007 18:05
Ik hoopte nog wat pareltjes te kunnen zien voor de einde van de battle, maar ja, dat lukte dus niet meer. Dan maar mijn lijst zoals ie nu is.
01. Capote (Bennett Miller)
Een film waar ik al enige tijd naar uitkeek (vanwege de Oscars en dergelijke), maar toen ik deze eenmaal keek overdonderde het mijn wensen op elk vlak, wat een prachtige film.
02. Brick (Rian Johnson)
De op één na laatste film van het Looistravaganza 'Festival', maar wel mijn ultieme favoriet. De noir van toen is perfect in deze wereld gezet en tegen mijn verwachtingen in was het geen film hippe snelheids montage en veel te veel emo-rock. Lekker minimaal en een sfeer/spanning die van het scherm druipt.
03. Sympathy for Lady Vengeance (Park Chan-Wook)
Stylisch is het allemaal net iets te populair met zijn montage-effectjes, maar voor de rest was het een prachtfilm van de bovenste plank. Naar mijn mening zelfs de beste van de drie.
04. Thank You For Smoking (Jason Reitman)
Een echte praatfilm, zoals een vriendin van me dat altijd zegt. Ik echter houd van dit soort films, met TYFS (rare afkorting) heb ik me dan ook optimaal vermaakt.
05. Factotum (Bent Hamer)
De enige film die ik op Lowlands zag en ook gelijk recht in de roos schoot. Weinig verhaal, weinig gebeurtenissen, geen Rost in Tlansration, maar gewoon een lekkere arthousige popcorn film.
06. Munich (Steven Spielberg)
In de bios, met een klasgenoot van me, net zo'n zeikerd als mij. De film afkraken op onzinnige punten was gewoon erg leuk om te doen, maar zo slecht was ie niet eens. Zeker weten Spielbergs betere werk, beter dan War of the Worlds, maar dat laatste is dan ook niet zo moeilijk.
07. Volver (Pedro Almodóvar)
Nu pas? Ja, sorry, dankzij die tyfusbioscoop waar ik mijn benen nauwelijks weg kreeg en de lange zit in de trein naar Rotterdam was ik zo vermoeid geraakt dat de film me na een uur niet meer wist te boeien. Echter, wat ik zag was mooi, het verhaal was lekker fris en eigenlijk had die verveling er niet moeten zijn. Top 50 materiaal? Nee, dat dan weer niet.
08. Walk the Line (James Mangold)
Dankzij vaderlief, niet in de bios, maar wel vroeg. De muziek was leuk, maar ik kreeg geen Johnny Cash hype. De film was leuk, maar ik kreeg geen Johnny Cash hype. Toch werkte het wel en die uren die het duurde vlogen zo voorbij. Wel was het allemaal een beetje herhalend.
09. The Weather Man (Gore Verbinski)
Nog zo'n lekker niets aan de hand filmpje waarmee ik me erg vermaakt heb. Nicolas op autopilot, wat weinig boeit, want zijn capriolen en keuzes waren hilarisch pijnlijk. En daar houd ik wel van.
10. Jarhead (Sam Mendes)
Heerlijke satire over het leven voor, in en na de eerste Golf Oorlog. Misschien een uitgekauwt concept, maar dit zou een mooie afsluiter zijn geweest.
Laatst bijgewerkt door
rrambuiter op 14 jan 2007 12:26, in totaal 1 keer bewerkt.
Redundant