Breaking Bad

Van welke TV-serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?

Moderator: FT-Mods

Breaking Bad

Berichtdoor Swampman » 08 maart 2009 23:00

Afbeelding

Breaking Bad

Soms kom je van die series tegen die je zeer prettig verrassen en Breaking Bad is daar zo'n voorbeeld van.
Deze Amerikaanse serie draait om de 50 jarige Walter White; een wat stoffige scheikunde leraar die een doorsnee leventje leid met thuis een zwangere vrouw en een gehandicapte puberende zoon. Alles verandert als hij op een dag te horen krijgt dat hij longkanker heeft en er weinig tot geen hoop meer is voor zijn toekomst.
White is niet goed verzekerd en om de financiële toekomst van zijn gezin veilig te stellen besluit hij het criminele pad op te gaan. Als briljante scheikundige krijgt hij het idee om zelf een methamphetamine lab op te zetten en zoveel mogelijk geld te vergaren in de tijd die hem nog rest. Aangezien White geen enkele kennis heeft van de drugswereld, en de juiste ingangen niet kent om zijn product af te zetten, gaat hij in zee met zijn voormalige leerling Pinkman die in het wereldje zit en voor de juiste contacten moet zorgen.

De kracht van de serie zit hem in het verrassende concept en de uitwerking daarvan. Ondanks het aspect van de terminale ziekte is het zeker geen zwaarmoedige kost en bevat de serie talrijke momenten waar de (zwarte) humor hoogtij viert. Die vinden we met name terug als de totaal tegengestelde karakters van White en Pinkman weer eens botsen tijdens hun (eigenlijk onmogelijke) samenwerking. De leraar White en de man van de straat Pinkman zijn tot elkaar veroordeeld, maar ze verschillen zoveel van elkaar dat er constant frictie is en dit komt de dynamiek en humor van de serie zeer ten goede. Het feit dat White's zwager werkzaam is bij de DEA, en drastig op zoek gaat naar de verspreider van de nieuwe meth, zorgt daarbij nog eens voor een extra element in de toch al boeiende verhaallijn.

Natuurlijk blijft het drama niet achter en met name in de scenes tussen White en zijn gezin zien we de worsteling van een familie als deze plotseling geconfronteerd wordt met de fatale ziekte. White heeft zich min of meer al geschikt in zijn lot en is alleen bezig met de toekomst van diegenen die achter zullen blijven. Zijn vrouw en zoon, natuurlijk onwetend van zijn criminele activiteiten, zijn nog steeds hoopvol en zorgen ervoor dat White instemd met het volgen van de noodzakelijke medische behandelingen die zijn kansen kunnen vergroten.

Dat dit concept van een terminale patient en zijn criminele uitspattingen zo goed werkt, heeft vooral te maken met enerzijds het orginele idee en de juiste balans tussen drama en humor, en anderzijds de meer dan uitstekende vertolkingen van met name Bryan Cranston (Walter White) en Aaron Paul (Jesse Pinkman).
Eerstgenoemde zal bij sommige bekend zijn van zijn rol in de komische serie 'Malcolm in the Middle' en voor Paul zou dit wel eens zijn doorbraak kunnen betekenen na tal van kleine rolletjes in series en films.

In verband met de staking van de scriptschrijvers vorig jaar telt het eerste seizoen slechts 7 afleveringen, maar die zijn dus zeer de moeite waard en ik kijk nu al uit naar seizoen 2 dat dit weekend in de VS van start gaat. Het enige nadeel van dit hele verhaal is dat je de serie wel van internet moet plukken aangezien hij hier nog niet op de buis is. Maar ja, dat mag voor de meeste hier toch geen probleem zijn of wel? :wink: In ieder geval een absolute aanrader die voor veel kijkplezier zal zorgen.
That's part of your problem: you haven't seen enough movies. All of life's riddles are answered in the movies.
Swampman
Filmster
Filmster

Berichtdoor Megalomaniac » 09 maart 2009 00:23

Ik heb de pilot gezien en hoewel er wel leuke stukjes in zaten, wist die op een of andere manier niet mijn aandacht vast te houden. Het wordt beter?
Megalomaniac
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor lykathea » 09 maart 2009 00:29

Leuke aanrader, hier had ik nog niet eerder van gehoord.

"A drama about a high school chemistry teacher who's suffering from the world's worst case of mid-life crisis and becomes a criminal."

Dit alleen al is interessant genoeg om 't eens uit te proberen.
Through the darkness of futures past, the magician longs to see, one chants out between two worlds, Fire Walk With Me!
Afbeelding
lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor pietje012 » 09 maart 2009 09:37

Had op mijn werk ervan gehoord, maar zelf wist ik niets van de serie af, nu bezig met het downloaden van aflevering 1, kijken of het wat is.
pietje012
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 26 apr 2009 12:25

Het eerste seizoen en de eerste twee afleveringen van seizoen twee waren erg goed. Het middenstuk van seizoen twee schommelt wat in kwaliteit, maar blijft toch nog steeds redelijk goed en het potentieel voor beter is er nog altijd.
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 26 apr 2009 12:57

Ziet er interessant uit !

Bedankt voor de tip !

Seizoen 1 stroomt al binnen via de torrent...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dr. Strangelove op 06 sep 2009 00:38, in totaal 2 keer bewerkt.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 27 apr 2009 14:27

Ik heb de eerste vier afleveringen al bekeken en het is een heel aparte serie en zeker de moeite waard als je de verhaallijn te behappen vindt.
Want het is een bizar verhaal waarbij leven, dood, criminaliteit, zwarte humor en blood & gore ruim vertegenwoordigd zijn.

Swampman heeft de serie uitstekend beschreven.

Wat trouwens heel bijzonder is is dat je de eerste vier aflevering zo goed als zou kunnen omdraaien.
De vertelwijze is behoorlijk non-lineair.

Dat is redelijk een kwestie van geduld hebben om de achtergrond van het verhaal verteld te krijgen maar het wordt er niet onvolgbaar door.

Overigens is het gesproken woord uitstekend te volgen en mis ik ondertiteling nauwelijks. Bij veel andere (via torrent gedownloadde) series mis ik wel vaak hele zinnen en dat komt het kijkplezier uiteraard niet ten goede.

Naschrift: Ik heb door mijn eigen stommiteit de eerste vier afleveringen in de verkeerde volgorde gekeken. Maar het maakt toch zo goed als niets uit... ;-)
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 23 maart 2010 00:16

Wat een heerlijk seizoensopener _O_

Wat zijn 24 en zelfs Lost een beetje toch ingekakt op dit moment dan...
Afbeelding
Afbeelding

"No mule can match wits with me. Oh yes, many have tried, and almost all have failed!"
Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 23 maart 2010 09:02

Het was toch een behoorlijk ingetogen en eigenlijk vrij gezapige eerste aflevering derde seizoen?

Meer een opbouw naar te komen gebeurtenissen.

Wat mij in ieder geval opviel is dat de mannen in de witte pakken die het zwembad van Walter leeghaalden en de drie afgedekte lijken naast de auto niet voorkwamen.
We zijn blijkbaar al na het onderzoek van de crash.

We wachten de op de volgende aflevering...
Laatst bijgewerkt door Dr. Strangelove op 26 okt 2012 18:34, in totaal 1 keer bewerkt.
Fear the goat from the front
The horse from the rear
And man from all sides
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 25 maart 2010 00:39

Echt gezapig vond ik het niet, maar inderdaad vooral opbouw, maar dan wel zeer sterke opbouw. Zo vond ik de scenes met . Ik kijk in ieder geval nog meer uit naar de rest van het seizoen dan verwacht.
Afbeelding
Afbeelding

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 28 maart 2010 00:55

Overmorgen na het werk gelijk de pc aan om de torrent van S03E02 te downloaden... 8)

(Helaas de video is verwijderd; de muziek resteert slechts.

Animated gif; druk F5 voor afspelen...__________
_________________________________________|
_________________________________________V
          Afbeelding
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 09 apr 2010 18:16

Afbeelding
Afbeelding

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 25 apr 2010 16:18

Het derde seizoen bouwt langzaam voort...

De vijfde aflevering begon met een flash back naar de prille begin toen Jesse van Walt de opdracht geeft om van zijn spaargeld een RV te kopen...

Zowaar hilarisch opgeleukt met een kek muziekje !

De tekst omdat die ook leuk is:
I'm not a Rocket Scientist
I rock the house
and sign the tits and that's it

Don't take no astrophysicist
To make your ass throw fits
Now sistas kick it

[Chorus]
I'm the robot Elvis
Rocking my bionic pelvis
I'm technotronic
Sipping gin and tonic like I'm selfish
I am the killer shaking up some old
Rock and roll fool
Them drum-machines ain't got no soul

I keep it cool like Eskimo chicks
on Discovery Channel

I'm hot like telemundo chicas
on a solar panel

See me on Sesame Street
coolin' in a cold chillin tee

I slap you silly
like hillbilly chicks on day time TV

This is
This is mission control
What is your status?
Super bitching

We read you loud and clear permission's
go to hit ignition

We're getting static
Please report your last confirmed position

I'm ten feet tall
and solid gold
and I demand submission
Laatst bijgewerkt door Dr. Strangelove op 26 okt 2012 18:43, in totaal 1 keer bewerkt.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Tasslehoff_Burrfoot » 03 mei 2010 19:13

Holy shit, wat een aflevering _O_
Afbeelding
Afbeelding

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Dr. Strangelove » 24 mei 2010 01:41

Oef, na de (voorlopige) afrekening twee weken geleden is het nu wachten totdat ik de torrent van de tiende aflevering kan downloaden.

Als het goed is over een uurtje of vijf.

Na het geweld is er veel tijd om de wonden te likken en om opnieuw de positie te bepalen in de wereld van drugs en zwart geld, familie en vriendschap, schuld en boete.

Aflevering acht en negen waren weer mooie opbouwende afleveringen met drama en schrijnende humor.

Over humor gesproken:
en zijn alternatieve edits in de vorm van een Breaking Bad SitCom.
Best geslaagd !
Laatst bijgewerkt door Dr. Strangelove op 26 okt 2012 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Volgende

Keer terug naar TV-series