HELP!!!!

Voor alle discussies over programma's, omroepen, serie's of een nieuw toestel.

Moderator: FT-Mods

HELP!!!!

Berichtdoor Evertdv » 07 sep 2004 18:28

ik zit met een probleem: mijn ouders hebben in een dronken bui (misschien waren ze wel nuchter, maar slim was het niet) ons casema abonnement overgezet naar de goedkopere versie waardoor ik alle commerciële zenders, eurosport, enz niet meer kan zien. Alleen Nederland, België, BBC, Turkije en tv west en nog was buitenlandse zooi heb ik nog.
Omdat uit huis gaan voor mij iets te duur is moet ik iets anders verzinnen, weten jullie of er een optie is waardoor ik toch nog elke avond een filmpje kan kijken (me ouders €20 per maand aanbieden werkte al niet). Iets via internet ofzo??

Alvast bedankt!!

(gelukkig kan ik vanavond wel gewoon Al Pacino zien schitteren, want dat is op de BBC!)
Evertdv
Filmster
Filmster

Berichtdoor Mark » 07 sep 2004 18:38

Een schotel aan de muur hangen is ff het enige wat me te binnen schiet. Of zelf ff de casema bellen en het fixen.
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Capone » 07 sep 2004 22:35

Ik ben wel Digitenne (klik voor link) tegengekomen, maar heb er zelf geen ervaring mee... Heb gevraagd of iemand ervaring ermee heeft in het 'Snelle Vraag'-topic, maar tot nu toe nog geen reactie. Dit kost 9 euro per maand... Je hebt geen kabelaansluiting of schotel nodig, alleen krijg je een antennetje van minder dan 20 cm
"Huh?!"
Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor JeXus » 08 sep 2004 09:45

Capone schreef:Ik ben wel Digitenne (klik voor link) tegengekomen, maar heb er zelf geen ervaring mee... Heb gevraagd of iemand ervaring ermee heeft in het 'Snelle Vraag'-topic, maar tot nu toe nog geen reactie. Dit kost 9 euro per maand... Je hebt geen kabelaansluiting of schotel nodig, alleen krijg je een antennetje van minder dan 20 cm

Digitenne schijnt prima te werken
As I was going up the stairs I met a man who wasn't there,
He wasn't there again today, I wish I wish he'd go away..
JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor WizardOfOss » 08 sep 2004 18:24

JeXus schreef:
Capone schreef:Ik ben wel Digitenne (klik voor link) tegengekomen, maar heb er zelf geen ervaring mee... Heb gevraagd of iemand ervaring ermee heeft in het 'Snelle Vraag'-topic, maar tot nu toe nog geen reactie. Dit kost 9 euro per maand... Je hebt geen kabelaansluiting of schotel nodig, alleen krijg je een antennetje van minder dan 20 cm

Digitenne schijnt prima te werken

hoeveel kostte de oorspronkelijke aansluiting? Meer dan 20 euro pm vind ik erg veel, ik betaal hier dacht ik iets van 12 euro pm voor Essent, met in totaal 39 kanalen. Digitenne schijnt idd wel goed te werken, maar je krijgt slechts 26 kanalen, waarbij de Duitsers, BBC 1 & 2 en The Box ontbreken, en er vier gereserveerd zijn voor betaalzenders. Daarnaast heb je net als bij schotel het nadeel dat je niet kan kijken en opnemen tegelijk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat schotel dan toch een interessanter alternatief is...
Well, it was good while it lasted. We killed some boredom, didn't we?
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Mark » 08 sep 2004 19:00

WizardOfOss schreef:[...] Daarnaast heb je net als bij schotel het nadeel dat je niet kan kijken en opnemen tegelijk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat schotel dan toch een interessanter alternatief is...

Hoe kom je er bij dat je met schotel niet gelijk kan kijken en opnemen? Je heb een sattelliet ontvanger en een recorder en tv, ben ik nou simpel of wat.
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor WizardOfOss » 08 sep 2004 19:16

Mark schreef:
WizardOfOss schreef:[...] Daarnaast heb je net als bij schotel het nadeel dat je niet kan kijken en opnemen tegelijk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat schotel dan toch een interessanter alternatief is...

Hoe kom je er bij dat je met schotel niet gelijk kan kijken en opnemen? Je heb een sattelliet ontvanger en een recorder en tv, ben ik nou simpel of wat.

ik kan er naast zitten (heb ooit het een en ander erover gehoord, maar heb er zelf absoluut geen ervaring mee), maar uiteindelijk krijg je volgens mij maar één kanaal tegelijk binnen, tenzij je twee ontvangers neerzet. Dus opnemen en kijken kan wel, maar dan wel hetzelfde kanaal. Maar zoals gezegd, correct me if I'm wrong...
Well, it was good while it lasted. We killed some boredom, didn't we?
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor Capone » 08 sep 2004 19:16

Mark schreef:Hoe kom je er bij dat je met schotel niet gelijk kan kijken en opnemen? Je heb een sattelliet ontvanger en een recorder en tv, ben ik nou simpel of wat.

Waarschijnlijk omdat de satelliet ontvanger maar op 1 zender tegelijk kan zijn afgestemd... Bij gewoon kabel-tv, heeft de tv en videorecorder elk een eigen tuner die kan afstemmen op een bepaald kanaal vna het signaal dat ze binnen krijgen.
"Huh?!"
Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Berichtdoor Mark » 08 sep 2004 20:22

Capone schreef:
Mark schreef:Hoe kom je er bij dat je met schotel niet gelijk kan kijken en opnemen? Je heb een sattelliet ontvanger en een recorder en tv, ben ik nou simpel of wat.

Waarschijnlijk omdat de satelliet ontvanger maar op 1 zender tegelijk kan zijn afgestemd... Bij gewoon kabel-tv, heeft de tv en videorecorder elk een eigen tuner die kan afstemmen op een bepaald kanaal vna het signaal dat ze binnen krijgen.
Dual LNB(ontvanger) erop zetten, met een beetje goede ontvanger met 2 tuners erin kan je dan opnemen en kijken tegelijk.

Ik heb al een super goed cool gewoon niet normaal ding uitgezocht die ik ga kopen als hier hdtv over de sat wat meer programmas uit gaat zenden, of een soortgelijk ding wat hetzelfde kan. *LINK*
Mark
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor JeXus » 08 sep 2004 20:48

Mark schreef:
Capone schreef:

Dual LNB(ontvanger) erop zetten, met een beetje goede ontvanger met 2 tuners erin kan je dan opnemen en kijken tegelijk.

Ik heb al een super goed cool gewoon niet normaal ding uitgezocht die ik ga kopen als hier hdtv over de sat wat meer programmas uit gaat zenden, of een soortgelijk ding wat hetzelfde kan. *LINK*

Een Dual LNB is al rete duur, laat staan dat je dan nog eens een ontvanger met 2 tuners erin kan vinden, en als je die al kan vinden dan is dat bij lange na geen goedkope oplossing. Nadeel van een 'kastje' tussen je tv is gewoon dat je niet het een kunt opnemen en het andere kunt kijken...
As I was going up the stairs I met a man who wasn't there,
He wasn't there again today, I wish I wish he'd go away..
JeXus
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Keer terug naar Televisie Algemeen