Happyhenk schreef:Hans schreef:hermit elephant schreef:svw schreef:...nog minder inzet dan Kluivert in Oranje

.
Je bedoelt de nationale topscoorder, met meer doelpunten dan Bergkamp, van Basten, of wie dan ook?
Het aantal doelpunten zegt toch niks over de inzet, die is inderdaad bedroevend maar kan altijd nog erger ==> Seedorf
Seedorf's probleem is denk ik niet zijn gebrek aan inzet. Hij komt gewoon niet tot uiting in het Nederlands elftal. Doordat het zo'n rustige voetballer is lijkt het misschien dat hij niet veel inzet toont, maar ik heb het gevoel dat hij wél wil. bij AC Milan speelt hij soms de sterren van de hemel en wordt hij zeer gewaardeerd. Want zeg nou eerlijk, als je bij Milan een wedstrijd rust krijgt omdat je gespaard wordt voor belangrijke wedstrijden, heb je toch zeker wel kwaliteiten.
Helemaal mee eens, dat het in Oranje niet wil lukken ligt meer aan de rest van die stumpers en vooral de speelwijze dan aan de betreffende spelers. Hasselbaink, Makaay, Seedorf, allemaal spelers die bij verschillende clubs uitstekend presteren, maar het in het Nederlands elftal toch niet weten waar te maken.
En Kluivert mag dan alltime-topscorer zijn, maar dat komt vooral omdat hij al erg lang erg veel krediet krijgt, en hij maakt zijn doelpunten ook vooral in de minder belangrijke wedstrijden. Hij heeft er misschien meer gescoord dan Bergkamp, wie gaf echter erg vaak de assist? En wat als van Basten niet zo vaak geblesseerd was geweest...
Voor de duidelijkheid: ik vind Kluivert geen slechte spits, maar ik irriteer me er wel enorm aan dat hij zoveel volstrekt onnodig balverlies lijdt, en vooral dat hij vaak te beroerd is om op een niet helemaal perfect nauwkeurige pass even een klein stapje extra te zetten.
Overigens over de vergelijking met Romario: die voerde inderdaad ook bijna de gehele wedstrijd helemaal niets uit, maar als het er op aankwam stond hij er wel altijd, helaas ook op WK '94

A famous linguist once said that of all the phrases in the English language, of all the endless combinations, 'Cellar Door' was the most beautiful.