Meestal worden cameo rollen gespeeld door beroemdheden die geen professioneel acteur zijn en soms door vedettes die een rol spelen die veel te klein is om bij hun status te passen. Ook andersoortige verwijzingen zijn mogelijk: de auteur van een boek speelt soms een rol in de verfilming etc. etc.
De bedoeling van dit spel is eigenlijk te simpel voor dit hele verhaal. Dus mocht je een film zitten te kijken en opeens de (of een) regisseur voorbij zien komen, maak even een screenshot en post hem hier.
Ik trap zelf het bal even af...
The Lovely Bones (2009)
directed by Peter Jackson
Je mag zoveel screenshots insturen als je wilt, ik adviseer alleen om de grootte van de afbeelding een beetje op een fatsoenlijk formaat te houden en niet dit topic vol te storten met alle keren dat Hitchcock in beeld kwam (al moet je de beste man ook niet negeren natuurlijk!).
Handig is wel om de film en jaartal erbij te zetten, verder informatie (als tijdindicatie) mag natuurlijk ook, maar misschien is het leuker om te weten dat iemand erin zit en je zelf ook nog even goed moet opletten.
Bij een filmgame komt er vaak een winnaar uit de bus rollen, dat is hier niet het geval. Het is gewoon voor de fun. En dat wens ik iedereen hierbij dan ook… veel plezier!
(credits to Touchwood).