Kenneth's Jean Claude Van Damme Topic

Alles over acteurs, actrices en regisseurs.

Moderator: FT-Mods

Wat vind jij Jean-Claude's beste film?

Poll eindigt op 11 jan 2013 12:46

Bloodsport
12
44%
Kickboxer
2
7%
J.C.V.D.
3
11%
Hard Target
6
22%
The Quest
0
Geen stemmen
Lionheart (Wrong Bet)
1
4%
Universal Soldier
3
11%

Totaal aantal stemmen : 27

Re: Kenneth's Jean Claude Van Damme Topic

Berichtdoor GREAT martial art fan » 18 aug 2010 10:45

Sluit ik me helemaal bij aan Kenneth. En ik vind het leuk om je reviews te lezen omdat ze vanuit het oogpunt zijn van iemand die in de vechtsport zit. Ik kan wel iets heel vet vinden, en dat is altijd leuk, maar zo iemand als jij kan toch dingen anders belichten zodat "wij" ze ook anders gaan zien.
Al moet je dit soort hakki-takki films ook niet te serieus gaan nemen natuurlijk :wink:

Ook jij bedankt Axel. Oké ik ben wel een Martial Artist, maar ik ga er bij bepaalde films niet zoveel op in omdat dat er eindelijk niet echt uitmaakt. Zolang Van Damme 'ass kickt' is het goed lol. En het komt soms wel veel op hetzelfde neer hoor.

Als je het een beetje wilt analyseren dan zie je direct dat Van Damme bijvoorbeeld erg veel gebruik maakt van zijn kicks. dit komt omdat hij dit goed kan, veel snelheid ermee heeft en veel kracht heeft. In de karate wereld was hij daarvoor ook gekend. Dus is het eindelijk belangrijk dat je probeert uit zijn spelletje blijft en niet op verre afstand tegen hem vecht, dit is niet evident, maar het is het proberen waard. Aan de hand van dat kan je analyseren dat Van Damme het meest kans maakt tegen een bokser, kickboxer of karateka. Tegen een muay Thai vechter of een Wing Chun beoefenaar die van goed niveau is natuurlijk zou hij het al heel wat moeilijker hebben.

Daarom is mijn doel eindelijk hetzelfde zoals die van Bruce Lee. Je moet zo een compleet mogelijke vechter worden, die het tegen veel verschillende types vechter kan halen. Als je een goede basis hebt van grepen en worpen en dicht vechten en je bent goed met kicks en punches en je verdediging en voetwerk is in orde en je hebt al enige ervaring in sparren bijvoorbeeld. Dan ben je al een uitstekende vechter.

Dat is eindelijk de reden waarom Bruce Lee veel beter was dan al die andere mannen vroeger, door zijn open visie. Hij kende veel meer verschillende soorten Martial Art en was veel completer. Hij was 'open minded' en had een heel andere visie op Martial Art dan de mensen toen. Bovendien had hij ook heel veel kracht en een ongelooflijke snelheid.

Sorry, maar ik ben nu eens wat meer in gegaan op het 'Martial Art' aspect. Zoals je gezien hebt, hopelijk heb je wat bijgeleerd. :T
Hallo ik ben Kenneth. Ik ben erg gefascineerd door het Martial Art-Actie genre binnen de filmwereld.

Death Warrant Recensie (eindelijk) klaar!
GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Axeqlusive » 18 aug 2010 10:53

GREAT martial art fan schreef:Sorry, maar ik ben nu eens wat meer in gegaan op het 'Martial Art' aspect. Zoals je gezien hebt, hopelijk heb je wat bijgeleerd. :T

Haha ja dat wel, maar ik ben en blijf een houten plank hoor :8

Maar er zijn dus maar weinig acteurs in dit genre die echt een soort compleet pakket hebben? Als je kijkt moeten Norris/ Stallone en Schwarzenegger het vooral van hun wapens hebben waar Seagal en van Damme ook een heel end komen met handwerk alleen.
En Bruce Lee is dan eigenlijk van alleen het handwerk en is daarin gewoon meester.
Afbeelding
Kijk ook eens naar Corner of sound en Oog voor schoonheid
Axeqlusive
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor sickboy1984 » 18 aug 2010 11:03

Maar er zijn dus maar weinig acteurs in dit genre die echt een soort compleet pakket hebben?

Chuck Norris beoefend er iig 3 :D
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor GREAT martial art fan » 18 aug 2010 11:36

sickboy1984 schreef:
Maar er zijn dus maar weinig acteurs in dit genre die echt een soort compleet pakket hebben?

Chuck Norris beoefend er iig 3 :D

Hahaha ...
Hallo ik ben Kenneth. Ik ben erg gefascineerd door het Martial Art-Actie genre binnen de filmwereld.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor GREAT martial art fan » 18 aug 2010 11:40

Axeqlusive schreef:
GREAT martial art fan schreef:Sorry, maar ik ben nu eens wat meer in gegaan op het 'Martial Art' aspect. Zoals je gezien hebt, hopelijk heb je wat bijgeleerd. :T

Haha ja dat wel, maar ik ben en blijf een houten plank hoor :8

Maar er zijn dus maar weinig acteurs in dit genre die echt een soort compleet pakket hebben? Als je kijkt moeten Norris/ Stallone en Schwarzenegger het vooral van hun wapens hebben waar Seagal en van Damme ook een heel end komen met handwerk alleen.
En Bruce Lee is dan eigenlijk van alleen het handwerk en is daarin gewoon meester.

Ja van Bruce is het heel juist hoor. Seagal combineert het net als Van Damme, maar Norris combineert ook goed hoor.

Ja schwarzenegger en Stallone zijn wel sterk, maar moeten inderdaad veel rekenen op hun wapens.

Als je kijkt Seagal combineert dikwijls snelle handbewegingen met aikido en karate en kan ook nog kendo, dus dat is ook al heel erg goed. Van Damme kan dan goed karate, kickboksen, taekwondo en muay thai en chuck norris Tang Soo Do, taekwondo, Jiu Jitsu en Karate.

Ze begrijpen het plaatje dus wel hoor.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor GREAT martial art fan » 25 sep 2010 15:16

De Recensie van Black Eagle is af. Je kan hem vinden op pagina 7 van het topic, vlak voor de recensie van Cyborg.

Als info. :)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Rem » 25 sep 2010 16:28

Leuke recensie weer. Wat je van die actie zegt kan ik me wel in vinden. Nog aardig in het begin zit er een aanval op wat soldaten die er niet uit ziet, zo goedkoop. Van Damme was hier toch een Rus? Confrontatie op die boot was nog wel aardig en wat je zegt alleen de moeite waard voor de enkele actiescene's die wel goed zijn. :8
You give me a time and a place, I give you a five minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours.
Rem
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor GREAT martial art fan » 25 sep 2010 17:18

Rem schreef:Leuke recensie weer. Wat je van die actie zegt kan ik me wel in vinden. Nog aardig in het begin zit er een aanval op wat soldaten die er niet uit ziet, zo goedkoop. Van Damme was hier toch een Rus? Confrontatie op die boot was nog wel aardig en wat je zegt alleen de moeite waard voor de enkele actiescene's die wel goed zijn. :8

Amai, het gebeurt zelden dat ze het zo met me eens zijn Rem. Maar goed bedankt voor de reactie en mening. Van Damme was als Andrei inderdaad een Rus. Hij was de rechterhand van een hoge pief, zoals we dat wel vaker zien. :)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor GREAT martial art fan » 04 okt 2010 21:12

Alles wordt tegenwoordig toch zo akelig stil hier e. Daarom is het weer eens tijd om wat leven in de brouwerij te blazen met volgende onderwerpen:

1) The Great Fight: Van Damme VS Somluck Kamsing
2) Jean-Claude Van Damme krijgt een Reality Show
3) Algemene filmpjes en foto's voor de betere sfeer op het topic (zoals bij het Chuck Norris Topic).

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor Sha » 04 okt 2010 21:18

Foto's? Liever niet... maar omdat jij het zo graag wilt... alstublieft.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor sickboy1984 » 04 okt 2010 21:24

bah sha.
I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day, rather than a sex symbol
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor Sha » 04 okt 2010 21:25

Ja, ik zie het liever ook niet, maar Kenneth wilde het graag :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Berichtdoor sickboy1984 » 04 okt 2010 21:27

Sha schreef:Ja, ik zie het liever ook niet, maar Kenneth wilde het graag :)

Is je meisje dan zo lang weggeweest dat je dit soort foto's bent gaan zoeken? :wink:
sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Berichtdoor GREAT martial art fan » 04 okt 2010 21:30

Sha schreef:Foto's? Liever niet... maar omdat jij het zo graag wilt... alstublieft.

Afbeelding

Jullie zijn eindelijk echt ongelooflijk e. En zwijg over vrouwen aub. Wat een rot weekend op dat vlak.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Berichtdoor GREAT martial art fan » 04 okt 2010 21:31

Sha schreef:Ja, ik zie het liever ook niet, maar Kenneth wilde het graag :)

very funny. :)

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

VorigeVolgende

Keer terug naar Cast and Crew